Nou dat ligt er aan he. Op een goede thermische dag zit je zo 2 tot 3 km hoog, alhoewel de echte zweefvlieg-hoogterecords wel een stuk hoger zijn. Dan zit je volgens mij al aan zeker 8 kilometer of hoger te denken dacht ik, het precieze record weet ik zo niet....quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:52 schreef anisubs het volgende:
Tot hoeveel feet hoog kunnen die dingen dan wel gaan?
Wat is eigelijk de maximum snelheid van zón ding?
Vet, hodkovice heb ik ook nog eens een kamp gehad.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:35 schreef jozef444 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
wat foto'tjes van vorige week in Hodkovice
Euh druk binnen in de kist is dezelfde als daarbuiten (ongeveer), dus die kist zal er weinig van merken, je glijhoek welquote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:00 schreef anisubs het volgende:
Hoeveel feet is dat als ik vargen mag?
Kunnen die dingen wel tegen die druk van buiten van 8km, en daar zit toch geen zuurstof meer zo hoog?
8 kilometer is zo'n beetje 24000 feet, aangezien 1 meter ongeveer 3 feet is. De rest is dus wel zelf uit te rekenen lijkt me.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:00 schreef anisubs het volgende:
Hoeveel feet is dat als ik vargen mag?
Kunnen die dingen wel tegen die druk van buiten van 8km, en daar zit toch geen zuurstof meer zo hoog?
Ligt eraan wat voor vliegtuig.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:15 schreef Tommeh het volgende:
Knappe records hoor.
Wat ik me nou net afvroeg, is het in een zweefvliegtuig als je bezig bent nou helemaal stil of heb je een hoop windgeruis? ( gare dag, gare vraag)
Precies! Ik vlieg meestal ASK-23 en daar is het windgeruis, zeker bij hogere snelheden, goed te horen. Laatst echter overland geweest met een ervaren vlieger in een Duo Discus, en die is zo stil! Op een gegeven moment keek ik op de snelheidsmeter en zag er een dikke 130 opstaan terwijl ik bijna niks hoorde. Als je dan ASK-23 vliegt heb je al een boel geruis maar 130 in een Duo klinkt als 85 in een ASK-23!quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:18 schreef mg794613 het volgende:
[..]
Ligt eraan wat voor vliegtuig.
Houten kisten hebben vaak nog wel wat kraakjes en zuchtjes en plastic heeft meestal een fluit.
Met een beetje trappen krijg je uit elke kist geluid![]()
Op zón hoogte kan je toch niet meer goed ademhalen?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:13 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ik heb ff een paar records voor je opgezocht:
Vrije afstand gebruik makend van drie of minder keerpunten: 3 009 km Klaus Ohlmann (Duitsland)
Absolute hoogte: 14 938 meter R. Harris (Verenigde Staten)
Hoogtewinst: 12 894 meter P F. Bikle (Verenigde Staten)
Snelheid over een driehoek van 100 km : 249,09 km/h Horacio Miranda (Argentinië)
Snelheid over een driehoek van 1 000 km : 169,72 km/h H. Fisher (Duitsland)
Als je zo'n record gaat vestigen neem je altijd wel zuurstofflessen mee, dus aan zuurstof geen gebrek daarboven.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:16 schreef anisubs het volgende:
[..]
Op zón hoogte kan je toch niet meer goed ademhalen?
Nog een vraagje over die zweefvliegclubs, wat voor soort mensen zitten daar vooral? studenten, 30+ers?
Dat lijkt me rijkelijk veel te veel. Volgens mij komt 120 tot 130 meer in de buurt. Natuurlijk kan je wat sneller als je t kreng op zijn neus zet, maar dat hou je dan weer niet zolangquote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:57 schreef YellowLedbetter het volgende:
En de snelheid verschilt ook per type vliegtuig maar is naar ik weet zo in de buurt van de 200/300 km per uur afhankelijk van je type. Maar er zullen vast nog wel extreme gevallen zijn...
De maximum snelheid van bijvoorbeeld een ASK-21 ligt op (volgens mij, al een tijd geleden) zo'n 260km/uur. Dat is nog niet eens zo'n high-tech kist, dus ondertussen kunnen ze vast harder. Echt nuttig is het alleen niet, je houd het inderdaad niet lang vol aangezien bij zo'n snelheid ook gepaard gaat met een duikhoek van een graad of 45quote:Op donderdag 3 augustus 2006 21:17 schreef Circle het volgende:
[..]
Dat lijkt me rijkelijk veel te veel. Volgens mij komt 120 tot 130 meer in de buurt. Natuurlijk kan je wat sneller als je t kreng op zijn neus zet, maar dat hou je dan weer niet zolang
vol...![]()
Yep, heb met de ASK-21 van de EACz indertijd (>20 jaren terug) ook ooit de 250 ge-toucheerd' maar ik vraag me af of de speed indicator nog wel betrouwbaar is bij die snelheden. Je kan dan ook niets meer met de kist behalve hard de neus drukken om de snelheid te houden. Kort vluchtje dus ;-)quote:Op donderdag 3 augustus 2006 23:30 schreef NoComment het volgende:
[..]
De maximum snelheid van bijvoorbeeld een ASK-21 ligt op (volgens mij, al een tijd geleden) zo'n 260km/uur. Dat is nog niet eens zo'n high-tech kist, dus ondertussen kunnen ze vast harder. Echt nuttig is het alleen niet, je houd het inderdaad niet lang vol aangezien bij zo'n snelheid ook gepaard gaat met een duikhoek van een graad of 45Maar als je echt hoog zit kun je wel ff doorraggen..
Owja, met een ASK-21 heb ik zelf op een vlucht de 250 gehaald ongeveer, tegen de rode streep aan (VNE, Velocity Never Exceed) maar dan ga je hárd naar beneden![]()
Zweven...en de tijdsduur hangt ervanaf van waar je begint en van wat voor weer het is. Wat wil je dus precies weten ?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 22:37 schreef anisubs het volgende:
Hoe lang duurt het eigelijk om naar Bangkok te zweefen?
Is het eigelijk wel mogelijk?
Lol snachts geen thermiek, wat een kul alsof er dan geen temperatuur verschillen zijn.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:53 schreef mcDavid het volgende:
LS4 mag 280 km/h. Dat is de snelste kist die wij hebben.
Discus 2b mag 250, maar heeft als groot voordeel dat'ie ook bij hoge snelheden een behoorlijke glijhoek haalt.
Van hier naar bankok vliegen gaat je niet lukken met een zweefvliegtuig. Je moet dan namelijk tegen de zon in vliegen, dus het wordt onherroepelijk een keer nacht. En in de nacht is er geen thermiek. (ook de terugweg lijkt het me een hele klus om de zon bij te houden overigens)
Maar als je redelijk doorvliegt, kun je wel een gemiddelde snelheid halen van 100/120 km/h. Reken maar uit hoe lang het dan in theorie zou duren.
Gehehe, zo zat ik een keer met en ASK-23 aan de Vne (200 km\u), maar dat ging perongelukquote:Op donderdag 3 augustus 2006 23:30 schreef NoComment het volgende:
[..]
-knip-
Owja, met een ASK-21 heb ik zelf op een vlucht de 250 gehaald ongeveer, tegen de rode streep aan (VNE, Velocity Never Exceed) maar dan ga je hárd naar beneden![]()
Ach, je kan gewoon met de zon meevliegen, zolang je maar in Bangkok uitkomt (waarom Bangkok eigenlijk ?). Verder kennen een aantal landen het zgn. night-VFR (waaronder Nederland, btw) dus dat hoeft ook geen beperking meer te zijn. Het kan dus, technisch gesproken.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 17:15 schreef mg794613 het volgende:
Lol snachts geen thermiek, wat een kul alsof er dan geen temperatuur verschillen zijn.
Volgens die theorie zou het snachts ook niet kunnen regenen
Weinig zweefkisten kunnen/mogen IFR vliegen s'nachts
Lijkt me ook nietquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:16 schreef YellowLedbetter het volgende:
Mmzz, strict theoretisch gezien is het wellicht mogelijk....maar praktisch denk ik zekers van niet
ghehehe, ja als je vertrekt van 'n klein veldje naast bangkokquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:07 schreef Circle het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet.... hangt ook af van het veld van vertrek, trouwens
quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 19:17 schreef cheukert het volgende:
ik ben ook weer van de partijSommige 21's mogen trouwens 280
boven 3000m is zuurstof verplicht
ghehehe, ik werk ook bij een tuincentrumquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 20:02 schreef Keiichi het volgende:
Ik ben gisteren trouwens aangenomen bij een tuincentrum![]()
Als ik nou goed doorwerk heb ik met de start van het volgende zweefseizoen de centjes en middelen om echt te gaan beginnen met het zweefvliegen![]()
ik heb afgelopen week de medical gehad dus ik krijg binnenkort wel berichtquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 21:08 schreef cheukert het volgende:
ben je nou al aangenomen op de KLeS?
Gaaf! steken en blijven stijgenquote:Op donderdag 10 augustus 2006 09:38 schreef Autoreply het volgende:
Ontopic, met hellingwind en golf kan je dag en nacht vliegen...alleen zijn bergen dan wel handig. De Oeral is in theorie minstens net zo goed als de Andes, alleen een beetje onherbergzaam.
Even een verkapte tvp vanuit de alpen... afgelopen week 40 uur gevlogen en als beste vlucht een 300km in 2 uur 10 min... bergvliegen is best wel aardig. (Langs het parcours tot briancon en retour voor de kenners]
Fotos volgen binnenkort![]()
gassssst dat is bijna 150km/h gemiddeldquote:Op donderdag 10 augustus 2006 09:38 schreef Autoreply het volgende:
Ontopic, met hellingwind en golf kan je dag en nacht vliegen...alleen zijn bergen dan wel handig. De Oeral is in theorie minstens net zo goed als de Andes, alleen een beetje onherbergzaam.
Even een verkapte tvp vanuit de alpen... afgelopen week 40 uur gevlogen en als beste vlucht een 300km in 2 uur 10 min... bergvliegen is best wel aardig. (Langs het parcours tot briancon en retour voor de kenners]
Fotos volgen binnenkort![]()
veel plezier met in de nachtzweefvliegen, lekker buitenlanden ofzoquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 01:07 schreef anisubs het volgende:
In de nacht zweefvliegen lijkt me wel leuk.
Ik ben zelf 14, en waneer mag je er op?
Ik zie vaak op websites dat veel mensen een soort Ipaq als navigatiemiddel gebruiken met één of andere vliegtuig navigatie software.
Ikzelf ben 18 en bij de club waar ik zit zijn er zo een stuk of 10 jongeren die ongeveer even oud zijn.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 11:16 schreef anisubs het volgende:
Mjah, ik denk dat er niet veel leeftijdsgenootjes op de zweefclub zitten.
ik ben begonnen op mn 15e toen was ik idd één van de jongstequote:Op zaterdag 12 augustus 2006 11:16 schreef anisubs het volgende:
Mjah, ik denk dat er niet veel leeftijdsgenootjes op de zweefclub zitten.
ghehe, dan heb ik dat toch wel beter voor elkaarquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 18:03 schreef cheukert het volgende:
[..]
ik ben begonnen op mn 15e toen was ik idd één van de jongste
maar er zitten toch wel wat leeftijdsgenoten op de club
Geld op je bankrekening hebben staan en er langs gaan en zeggen dat je wil vliegen ?quote:Op zondag 13 augustus 2006 13:43 schreef anisubs het volgende:
Wat moet je eigelijk allemaal kunnen om te gaan zweefvliegen?
Wat moet er 's nachts de aarde opwarmen om thermiek te geven? Ja een kerncentrale wil meestal wel, maar daar mag je dan weer niet boven vliegen!quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 17:15 schreef mg794613 het volgende:
[..]
Lol snachts geen thermiek, wat een kul alsof er dan geen temperatuur verschillen zijn.
Volgens die theorie zou het snachts ook niet kunnen regenen
Weinig zweefkisten kunnen/mogen IFR vliegen s'nachts
Als volwassene ben je c.a. 800 euro per jaar kwijt. Als jeugdlid (onder de 18) ongeveer 600. Plus het inschrijfgeld, maar da's eenmalig.quote:Op zondag 13 augustus 2006 16:52 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Zweefvliegen lijkt mij ook hartstike gaaf! Maar welke kosten zijn eraan verbonden als je vanaf "0" begint?
Wat krijg je allemaal voor die 800 euro? Kun je voor dat geld ook echt al gaan vliegen?quote:Op zondag 13 augustus 2006 16:56 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Als volwassene ben je c.a. 800 euro per jaar kwijt. Als jeugdlid (onder de 18) ongeveer 600. Plus het inschrijfgeld, maar da's eenmalig.
http://zcflevo.nl/files/kost.html
Oh ja, het verschilt natuurlijk per club, maar ik denk dat wij wel ongeveer gemiddeld zitten.
Hangt er vanaf, als je het verenigingswezen ingaat, moet je meestal een abonnement van een jaar kopen. Dat kost dan volgens mij ergens tussen de 800 en 1000 euro (afhankelijk van de vereniging*), en kun je over het algemeen elk weekend onbeperkt vliegen (afhankelijk van de hoeveelheid mensen die dat ook willen). Houd er ook rekening mee dat je in de winter mee moet helpen aan onderhoud.quote:Op zondag 13 augustus 2006 16:52 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Zweefvliegen lijkt mij ook hartstike gaaf! Maar welke kosten zijn eraan verbonden als je vanaf "0" begint?
Alles!quote:Op zondag 13 augustus 2006 16:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Wat krijg je allemaal voor die 800 euro? Kun je voor dat geld ook echt al gaan vliegen?
Nope, je vliegt dan op vliegtuigen van de club. Een eigen vliegtuig kun je overwegen als je een brevet hebt. De voordelen: Onbeperkt vliegen en geen thermiektoeslag.quote:Op zondag 13 augustus 2006 17:03 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Heb je dan geen eigen zweefvliegtuig nodig?
Tussen de 6000 voor een tweedehands oud barrel tot een miljoen euro ongeveer.quote:Op zondag 13 augustus 2006 17:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat is de prijs van zo'n kist?
Ik ben zelf 14 (bijna 15), en mij lijkt het supergaaf om te vliegen, en zeker op zón leeftijd.quote:Op zondag 13 augustus 2006 16:51 schreef mcDavid het volgende:
Bij ZCFlevo hebben we overigens geregeld nieuwe leden van 14/15 jaar. Als je het tof lijkt om te zweefvliegen met die leeftijd, gewoon doen! Schrijf je vast in voor iFly, scheelt je een hoop geld en is hardstikke tof!
quote:Op maandag 14 augustus 2006 00:49 schreef anisubs het volgende:
[..]
Ik ben zelf 14 (bijna 15), en mij lijkt het supergaaf om te vliegen, en zeker op zón leeftijd.![]()
Maar is zweefvliegen niet moeilijk? ligt aan je aanleg, elke aap kan leren vliegen, ja zelfs ik,sommigen wat sneller dan anderen
Wat verschilt het kwa vliegen met een 'normale' sportvliegtuig? de slagroomklopper voor je neus
Wat MOET je kunnen om te gaan zweefvliegen en om solo te kunnen? je hoeft niks te kunnen om het te doen, om solo te komen moet je kunnen vliegen
Zitten er veel 14/15 jarigen op zweefvliegclubs, of zijn het vooral ouderen? van alles wat
Mag je ook in het donker zweven met GPS? nee, buitenlanden wordt nogal moeilijk
Het lijkt mij hardstikke leuk om te gaan zweefvliegen, maar ik ben er nog over aan het denken.
Hoelang blijf je eigelijk in de lucht met een zweefvliegtuig?varieert, 2 minuten tot uren
Is de 'termiek' opzoeken moeilijk en hoe gaat dat in zijn werk ongeveer? soms wel soms niet, ligt aan het weer. Je hebt zo'n leuk metertje in de pit zodat je kan zien of je stijgt of daalt. Stijg je, dan heb je thermiek. Vaak ook onder cumulus wolken
Hoe plan je een route? met een kaart, geo en meteo berichtje
Mag je een Ipaq met GPS software als primair navigatie middel gebruiken, en kaart met kompas als secundair navigatiemiddel? nee
Wat leer je eigelijk bij een opleiding zweefvliegen? zweefvliegen
Hoelang duurt zón opleiding dan eigelijk? ligt eraan hoe snel je leert, hoe vaak je vliegt.. snellerts doen het in anderhalf jaar, langzamerts kunnen er jaren over doen
Wat een hoop vragen hé, de overige stel vragen bewaar ik wel voor deel 3.![]()
rekenen is overigens wel handigquote:Op maandag 14 augustus 2006 01:04 schreef anisubs het volgende:
Bedankt voor je snelle respons!
Gelukkig dat je niet hoeft te rekenen bij zweefvliegen (route uitstippelen). Ik heb namelijk discalculatie.
Een miljoen euro ? Koop ik bijna een tweedehand business jet voor... zijn er zweefvliegtuigen van 1M EUR ? Foto's please ....quote:Op zondag 13 augustus 2006 17:11 schreef speknek het volgende:
[..]
Tussen de 6000 voor een tweedehands oud barrel tot een miljoen euro ongeveer.
quote:Op maandag 14 augustus 2006 15:50 schreef Circle het volgende:
[..]
Een miljoen euro ? Koop ik bijna een tweedehand business jet voor... zijn er zweefvliegtuigen van 1M EUR ? Foto's please ....
Om maar een paar grote kostenposten te noemenquote:Op maandag 14 augustus 2006 16:28 schreef Autoreply het volgende:
Als je bij een club vliegt zul je inderdaad rond de 800 euro per jaar kwijt zijn. Das inclusief een zomerkamp,bier
, verzekering, lidmaatschap enz.
Doe je dr een IFR setje bij. En een zelfstartertje. Moet lukken.quote:Op maandag 14 augustus 2006 16:06 schreef speknek het volgende:
Uhm ik zei eigenlijk maar wat. Nu ik de prijzen bekijk lijkt het inderdaad een heel stuk minder. Ik bedoelde trouwens wel met de meest geavanceerde apparatuur erop.
Kan alleen maar een studentenclub zijnquote:Op maandag 14 augustus 2006 19:17 schreef mcDavid het volgende:
Welke club is dat, dat je gratis bier krijgt?
Watvoor twin?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 23:51 schreef beertema het volgende:
jah eindelijk een topic gevonden over zweefvliegen.
morgen mag ik ook weer de sky in. beetje met clubleden rondcruisen in de twin
Whehehquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:51 schreef cheukert het volgende:
kreng om te monteren![]()
Ik dacht een keertje behulpzaam te zijn op Terlet :S
een twin II acroquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:36 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Watvoor twin?
wij hadden eerst een twin III, maar die hebben we verkocht!
zo'n k7 brandt toch wel lekker?quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:15 schreef D_D_T het volgende:
Heb een paar foto's geplaatst van het jubileum feest van de zweefvliegclub van Axel.
De aerobatic show was echt geweldig.
er was o.a. te zien een looping, negatieve looping, rolvlucht, rugvlucht en een low pass.
http://communities.zeelandnet.nl/data/zweefvliegen/index.php?page=13&showpage=59231
hoe ver woon je van t veld?quote:Op zondag 27 augustus 2006 23:07 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ik werd verdomme uit bed gebeld of ik kon komen omdat er te weinig mensen waren, nja ik dus met mijn slaperige hoofd naar het vliegveld.....kom ik daaraan zijn er maar 5 lui ofzo en een opkomend regenfront dus zijn we maar beetje gaan ouwehoeren bij het clubhuis
goed bezigquote:Op zondag 27 augustus 2006 19:15 schreef D_D_T het volgende:
Heb een paar foto's geplaatst van het jubileum feest van de zweefvliegclub van Axel.
De aerobatic show was echt geweldig.
er was o.a. te zien een looping, negatieve looping, rolvlucht, rugvlucht en een low pass.
http://communities.zeelandnet.nl/data/zweefvliegen/index.php?page=13&showpage=59231
Dat was het niet, wat het dan wel was weet ik ook niet, ondanks dat ik beide demo's volledig heb gezien. Waar komt die foto vandaan, ik kan 'm niet vindenquote:Op zondag 27 augustus 2006 23:55 schreef YellowLedbetter het volgende:rugvluchtzoemer met de kleppen uit in een oldtimer! Goed bezig
Ghehe, volgens mij is doe foto keihard bewerkt Arquote:Op maandag 28 augustus 2006 12:12 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Dat was het niet, wat het dan wel was weet ik ook niet, ondanks dat ik beide demo's volledig heb gezien. Waar komt die foto vandaan, ik kan 'm niet vinden![]()
Overigens was de slow roll op 80 meter ook wel gaaf, gevolgd door een zoemer met ongeveer 160 en een "bocht" op lage hoogte![]()
Anyway, het feest was wel aardig![]()
quote:
13 in de fik?quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:10 schreef mcDavid het volgende:
[..]met een K7 op de kop op boomtophoogte? met kleppen uit?
Fotoshop volgende keer iets realistischer!
Overigens, komende zaterdag (2 september) houdt ZCFlevo een FLY-INN ter ere van ons 25 jarig bestaan!
Dus als het weer meezit, kom even langs! Meer (veld-) info op: http://www.zcflevo.nl/files/club2.html
Volgens mij is een retourkabeltje gratis, voor de mensen die niet willen BBQ-en
quote:Op maandag 28 augustus 2006 22:26 schreef YellowLedbetter het volgende:
Cheukert is een fervent fanaat van houten zweversBBQ
eerst kijken of ik mensen daarvoor kan regelenquote:Op maandag 28 augustus 2006 22:41 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Dan weet je waar je moet zijn zaterdag!
het is altijd gezellig bij ons!quote:Op maandag 28 augustus 2006 22:49 schreef cheukert het volgende:
[..]
eerst kijken of ik mensen daarvoor kan regelen
ik heb niet eens mn GPL, Siemen ken ik ook nog welquote:Op maandag 28 augustus 2006 22:51 schreef mcDavid het volgende:
[..]
het is altijd gezellig bij ons!
En je kent mij! (nouja..)
alleen nog ff iemand zoeken die je aanhanger wil rijden
ben jij tom?quote:Op maandag 28 augustus 2006 22:26 schreef YellowLedbetter het volgende:
Cheukert is een fervent fanaat van houten zwevers
oh, dan een instructeur en tweezitter regelenquote:Op maandag 28 augustus 2006 22:56 schreef cheukert het volgende:
[..]
ik heb niet eens mn GPL, Siemen ken ik ook nog wel
Zo ziet her er van boven uit jaquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 02:12 schreef mcDavid het volgende:
It's a small world!
4 jaar is de laatste stand van zaken bij mijn weten. (Na het éérste examen that is)quote:Op zondag 3 september 2006 15:49 schreef LoveBoatCaptain het volgende:
Hoe lang is de GPL-theorie eigenlijk geldig?
oops vergeten, ik was op t veld, dus dat is een goed smoesjequote:Op zondag 3 september 2006 18:43 schreef mcDavid het volgende:
Hey, waar bleven jullie nou allemaal gisteren?
Lessen zijn idd inclusief.quote:Op zondag 3 september 2006 21:38 schreef Robocock het volgende:
Interessantaltijd al eens willen doen, maar komt er nooit van.
Als ik die tarieven bekijk van de Amsterdamse zweefclub, dan valt me op dat er niet apart bij vermeldt staat wat de lessen kosten, enkel wat een volvlieg-abbo kost. Zijnd e lessen dan gewoon inclusief? What about examens, boeken, en andere ellende?
Stuur maar ff een mailtje als je interesse hebtquote:Op maandag 4 september 2006 22:36 schreef cheukert het volgende:
AUTOREPLY: wordt de std. libelle waar jij weleens op vliegt verkocht? of is dat een andere?
geen poen, wat dacht je daarvanquote:Op maandag 4 september 2006 22:57 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Stuur maar ff een mailtje als je interesse hebt![]()
Nu al?quote:Op dinsdag 5 september 2006 12:47 schreef Autoreply het volgende:
Achgut... tis zonde.
En 't seizoen is nou ook afgelopen, hoe ruk
Dat wordt weer een halfjaar rukken op Smokin 2004, Grand Prix en Lifted; opzich niet onaardig, maar de werkelijkheid is toch stukken gaver.
Iemand al (definitieve) plannen voor komend jaar?
AR vliegt alleen Franse wedstrijden toch? en 7minuut startjes is zeker niks voor hem ofzoquote:Op dinsdag 5 september 2006 14:26 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Nu al?
wij gaan september en oktober toch echt nog even door, hoor!
Alleen met pax of een zoemertje oid is het nog wel aardig. Meestal samen eikquote:Op dinsdag 5 september 2006 18:25 schreef cheukert het volgende:
[..]
AR vliegt alleen Franse wedstrijden toch? en 7minuut startjes is zeker niks voor hem ofzo![]()
is dat een aanbodquote:Op vrijdag 8 september 2006 00:03 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Alleen met pax of een zoemertje oid is het nog wel aardig. Meestal samen eik![]()
Maar na 600 starts is een lierstart in rustige omstandigheden niet al te uitdagend meer. Een extra lierstart in La Motte daarentegen zou ik nooit afslaan...
Ja.quote:Op vrijdag 8 september 2006 15:07 schreef cheukert het volgende:
[..]
is dat een aanbodwel minimaal 280km/h over een metertje ofzo heh
Dat kan lager en harder, en invertedquote:Op woensdag 20 september 2006 21:35 schreef cheukert het volgende:
van de club: hoewilikdood.nl
ook leuk:
http://www.youtube.com/watch?v=vkUQoJjZTb4
Gezien op La Motte en da's eng.quote:Op woensdag 20 september 2006 21:44 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Dat kan lager en harder, en inverted
wanneer heb je ze klaarliggen, krijg je 2 schijfjes voor terugquote:Op woensdag 20 september 2006 22:18 schreef Autoreply het volgende:
http://www.gp06.com/
De op een na beste zweeffilm die ik ken. Een duidelijk uitleg zodat ook niet zweefvliegers het volgen. Ge-ni-ale beelden vanuit heli's en landschappen die LOTR tot een amateurfilm maken![]()
www.liftedfilms.com
Goed, ruig, ruw. Als je dacht dat zoemeren met vonken geyl was moet je deze maar 's bekijken. Veel zweefvlieghumor, niet voor outsiders![]()
Mocht je aspiraties hebben, ik woon in Delft en heb ze thuis liggen...
Make that 4.quote:Op woensdag 20 september 2006 22:20 schreef cheukert het volgende:
[..]
wanneer heb je ze klaarliggen, krijg je 2 schijfjes voor terug![]()
Kom maar kijken, copyrights e.d.quote:Op woensdag 20 september 2006 22:20 schreef cheukert het volgende:
[..]
wanneer heb je ze klaarliggen, krijg je 2 schijfjes voor terug![]()
dat is engquote:Op woensdag 20 september 2006 22:25 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Kom maar kijken, copyrights e.d.
Wat; ik of die copyrights. We kunnen wel een keertje een filmavond organiseren, huisgenoot heeft een 20 inch monitor, ik twee uur aan kwaliteitsporno. (Smokin, GP06 en lifted achter elkaar oid)quote:
Goeie! Maar laten we die bewaren voor ergens midden in het winteronderhoudseizoen!quote:Op woensdag 20 september 2006 23:07 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Wat; ik of die copyrights. We kunnen wel een keertje een filmavond organiseren, huisgenoot heeft een 20 inch monitor, ik twee uur aan kwaliteitsporno. (Smokin, GP06 en lifted achter elkaar oid)
Er zitten toch genoeg zweefvliegers hier (al dan niet zoemerend)
Van hartequote:Op zondag 24 september 2006 21:02 schreef jozef444 het volgende:
Woei vandaag solo gekomenerg gaaf, en t klopt idd dit ga ik nooit meer vergeten
Oja en natuurlijk ontbrak het verplichte zingen in de lucht tijdens de eerste solo natuurlijk niet
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 24 september 2006 21:02 schreef jozef444 het volgende:
Woei vandaag solo gekomenerg gaaf, en t klopt idd dit ga ik nooit meer vergeten
Oja en natuurlijk ontbrak het verplichte zingen in de lucht tijdens de eerste solo natuurlijk niet
Hehe gefeliciteerd.quote:Op zondag 24 september 2006 21:02 schreef jozef444 het volgende:
Woei vandaag solo gekomenerg gaaf, en t klopt idd dit ga ik nooit meer vergeten
Oja en natuurlijk ontbrak het verplichte zingen in de lucht tijdens de eerste solo natuurlijk niet
500 kilo leeg oid, best licht eigenlijk.quote:Op dinsdag 26 september 2006 16:35 schreef jozef444 het volgende:
Feli YellowLedbetterhmzz nimbus 4T, is dat vergelijkbaar met een janus met slagroomklopper qua kilo'tjes of ?
wat doet een Nimbus 4DM aan de lier? Dat ding kan zelf starten...quote:Op maandag 25 september 2006 21:48 schreef cheukert het volgende:
Onze lier trekt dat niet eensEr kwam vorig jaar een Nimbus 4DM langs, kwam tot 250m ofzo
maar gefeliciteerd
oops, bedoelde 3DT, ik wil heel graag namelijk een 4DM voor mn verjaardag, dus tiep ik het weleens ipv iets andersquote:Op dinsdag 26 september 2006 18:42 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
wat doet een Nimbus 4DM aan de lier? Dat ding kan zelf starten...
Wat een toeval! Ik wil ook wel een 4DMquote:Op dinsdag 26 september 2006 19:30 schreef cheukert het volgende:
[..]
oops, bedoelde 3DT, ik wil heel graag namelijk een 4DM voor mn verjaardag, dus tiep ik het weleens ipv iets anders![]()
Jets?quote:Op woensdag 27 september 2006 15:42 schreef cheukert het volgende:
Ik heb weer iets nieuws gezien voor Sinterklaas, Ventus met jets erop
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo'n side-by-side Calif met jet lijkt me overigens ook wel wat. Op zweefportaal stond er nog wat over
Waarom geloof ik niet dat die zó houtje-touwtje vleugels geplakt worden?quote:Op woensdag 27 september 2006 17:22 schreef cheukert het volgende:
Nee, sorry knul, die rookpotten van jou, zijn lekker deze units
[afbeelding]
jaaaah kweeeniquote:Op woensdag 27 september 2006 18:03 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Waarom geloof ik niet dat die zó houtje-touwtje vleugels geplakt worden?
quote:Op woensdag 27 september 2006 18:07 schreef cheukert het volgende:
[..]
jaaaah kweeeni
Een K8 als zelfstarter zelf bouwen lijkt me wel wat
Doe mij maar een Diana II:quote:Op dinsdag 26 september 2006 23:17 schreef mcDavid het volgende:
Ik denk dat ik maar een Tutor ga vragen voor sinterklaas!
En een Ventus 2c voor erbij ofzo
net even het plaatje bekeken, maarja die wil ik dus voor mn verjaardag oaquote:
hij doet t weerquote:Op vrijdag 29 september 2006 18:28 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
bij mij niet, fok! sucks
Elke keer weer als ik kijk wordt ie lelijkerquote:Op woensdag 27 september 2006 19:03 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Doe mij maar een Diana II:
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 29 september 2006 20:53 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Elke keer weer als ik kijk wordt ie lelijker
zien!quote:Op zondag 8 oktober 2006 22:07 schreef mcDavid het volgende:
Anders heb ik vandaag even een cool filmpje gemaakt!
quote:Op woensdag 18 oktober 2006 19:57 schreef cheukert het volgende:
@mcdeef
http://video.google.nl/videoplay?docid=-5106131783546176652&q=zoemer
willen jullie op Flevo dood ofzo, zoemer met een bbq
Jij vliegt bij nistelrode? T filmpje is van het voorjaarskamp 2005, de eerste keer dat nistelrode bij ons langs kwam.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 08:43 schreef jozef444 het volgende:
Verrek das volgens mij tijdens t jeugdkamp van onze clubdie vent die je der aan t einde ziet staan is volgens mij 1 van onze instructeurs
niet onze ka-7 trouwens volgens mij
Volgens mij is dat ook niet helemaal 2 spanwijdtes!quote:edit -> http://video.google.nl/videoplay?docid=-2981626886521404924&q=zoemer dit zoemertje met de jeans is trouwens van afgelopen weekend bij ons op t veld, hij moest eigenlijk recht over de camere heen gaan
Yup iik vlieg bij nistelrode, ik herkende Wim ineens aan zen jackquote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:20 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Jij vliegt bij nistelrode? T filmpje is van het voorjaarskamp 2005, de eerste keer dat nistelrode bij ons langs kwam.
[..]
Volgens mij is dat ook niet helemaal 2 spanwijdtes!![]()
Dat was Stefan toch?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:28 schreef jozef444 het volgende:
[..]
Yup iik vlieg bij nistelrode, ik herkende Wim ineens aan zen jackben toen ook 1 dagje der geweest
. Maar dat was een 7 van jullie toch volgens mij ? Hij kwam mij iig niet bekend voor als 1 van ACN
Edit: Ik hoor net van de vlieger dat dat mei 2005 was en dat dat nog onze oude 7 wasinmiddels is die al wel klaar om op de bbq te gaan
Vertel....quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:28 schreef jozef444 het volgende:
Edit: Ik hoor net van de vlieger dat dat mei 2005 was en dat dat nog onze oude 7 wasinmiddels is die al wel klaar om op de bbq te gaan
Ja, wat wil je dan ook, zoemeren met een 7quote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:17 schreef mcDavid het volgende:
En die gast draaide zijn laatste bochtje echt vééél te laag! (onder 20 meter denk ik).
oh het commentaar is dus ook van mij
Ja dat was onze oude 1005, die is t laatste weekend van 2005 geraakt door een kabel van de lier die op het platform viel. Hele stabilo aan gort + nog veel meer schadequote:Op donderdag 19 oktober 2006 12:58 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Dat was Stefan toch?
en dat was idd een K7 van jullie jah.
Dat flimpje werd mij gestuurd door een lid aldaar, maar naar het commentaar had ik nog niet goed geluisterd... wel een ontzettend gave zoemer btwquote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:36 schreef cheukert het volgende:
[..]
Vertel....
[..]
Ja, wat wil je dan ook, zoemeren met een 7![]()
![]()
http://video.google.nl/videoplay?docid=1474565899391112110&q=EHSB
Het commentaar ook![]()
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:36 schreef cheukert het volgende:
http://video.google.nl/videoplay?docid=1474565899391112110&q=EHSB
Het commentaar ook![]()
toevallig een toekomstig klasgenootjequote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:32 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Dat flimpje werd mij gestuurd door een lid aldaar, maar naar het commentaar had ik nog niet goed geluisterd... wel een ontzettend gave zoemer btw![]()
Goh, ja toevallig welquote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:56 schreef cheukert het volgende:
[..]
toevallig een toekomstig klasgenootje?
Jaja, dat was de heer K.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:30 schreef cheukert het volgende:
[..]
ene heer K. zeker![]()
tiefus, wat is dit wereldje toch klein![]()
Dus je wilt ze niet allemaal? Dan laat maar, dat is het niet waardquote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:40 schreef cheukert het volgende:
Krijg ik trouwens van de mensen van dit forum een cadeau voor mijn verjaardag?
Nou, ik wil wel graag een Nimbus4DM, DG1000, DuoDiscus en/of Stemme S10
je mag er 2 uitkiezen om aan mij te gevenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:43 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
Dus je wilt ze niet allemaal? Dan laat maar, dat is het niet waard
Lijkt me heel duidelijk, de nimbus en de duoquote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:46 schreef cheukert het volgende:
[..]
je mag er 2 uitkiezen om aan mij te geven
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:53 schreef cheukert het volgende:
Overigens zou ik een ASW-28 ofzo ook niet erg vinden, en voor erbij een k13 ofzo, voor de hamburgers en worstjes
kan je mij ongelijk geven danquote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:56 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]whehe, jij ook met je bbq
mwah, wij hebben een ka-6 bij de club en daar wil ik best nog een keer op vliegen eigenlijk...gewoon om eens te kijken hoe een bbq nou vliegtquote:
Een k6 is geen bbq, dat is een brandstapelquote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:22 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
mwah, wij hebben een ka-6 bij de club en daar wil ik best nog een keer op vliegen eigenlijk...gewoon om eens te kijken hoe een bbq nou vliegt![]()
Extreem lekker. Als prestaties niet belangrijk zouden zijn zou iedereen met verstand ka-6 vliegenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:22 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
mwah, wij hebben een ka-6 bij de club en daar wil ik best nog een keer op vliegen eigenlijk...gewoon om eens te kijken hoe een bbq nou vliegt![]()
Met van die gigantische kussens erin waar je 10 cm in wegzaktquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:58 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Extreem lekker. Als prestaties niet belangrijk zouden zijn zou iedereen met verstand ka-6 vliegen![]()
Nou eigenlijk lest alles bij ons op de 7 en gaat solo op de 8quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 15:58 schreef cheukert het volgende:
Ik ben al niet zo groot, ik vrees dat ik niet boven de kap uitkom
opgekocht door iemand die m op gaat knappenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:18 schreef cheukert het volgende:
Over ka-7's gesproken, wanneer gaat ie nou in de hens, want dan wil ik er natuurlijk wel bij zijn
Kan ook leuk zijn, een dikke zelfstarter ervan maken. Ik las trouwens nog op een ander forum dat er ooit een k8 zelfstarter is geweestquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:21 schreef jozef444 het volgende:
[..]
opgekocht door iemand die m op gaat knappenen oud hout is best ok
![]()
zal maar niet tegen jou roepen wat er voor een privé kist bij ons vliegtquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:32 schreef cheukert het volgende:
[..]
Kan ook leuk zijn, een dikke zelfstarter ervan maken. Ik las trouwens nog op een ander forum dat er ooit een k8 zelfstarter is geweest
WTF, dan ben je langer als 2.15 oid...quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:12 schreef jozef444 het volgende:
[..]
Nou eigenlijk lest alles bij ons op de 7 en gaat solo op de 8alleen ik ben der te lang voor dus begon ik meteen op plastic. Maar de 6CR is ook gewoon te klein voor mij
een astir jeans is dat al bijna
quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:10 schreef cheukert het volgende:
Waar hangt die 7 nu een beetje uit?
1.97 is genoeg om niet in die 7's van ons te passenquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:04 schreef Autoreply het volgende:
[..]
WTF, dan ben je langer als 2.15 oid...
Er vloog jaren geleden een 7 rond met motor (bovenop de romp) Helaas klom hij niet en zit de motor nu in de neus. Dat schijnt niet onaardig te vliegen![]()
Over hout in het algemeen![]()
Ik had het over een asbakquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 18:25 schreef jozef444 het volgende:
[..]
1.97 is genoeg om niet in die 7's van ons te passen
Staat voor mij op de planning voor volgend jaar.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 22:10 schreef cheukert het volgende:
Ga je je gpl nog halen dit jaar?
Welk jaar ben je gebegonnen? ik moet ook maar eens mn papiertje halen volgend jaar, schiet bij mij ook niet echt op...quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 22:15 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Staat voor mij op de planning voor volgend jaar.
Die jochies van 16 lachen me uit. Dat kan natuurlijk niet
Heb ik vandaag gedaanquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 22:10 schreef cheukert het volgende:
Ga je je gpl nog halen dit jaar?
duoquote:Op zondag 22 oktober 2006 21:36 schreef YellowLedbetter het volgende:
Danke schon allen, ik denk dat ik nu mooi 2-zitters ga raggen
2004quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 22:41 schreef cheukert het volgende:
[..]
Welk jaar ben je gebegonnen? ik moet ook maar eens mn papiertje halen volgend jaar, schiet bij mij ook niet echt op...
godver jij ook al!quote:
niet veel voor meer dan 2 en half jaar vliegenquote:
oh ik 360 in 4 jaar!quote:Op zondag 22 oktober 2006 23:23 schreef cheukert het volgende:
[..]
niet veel voor meer dan 2 en half jaar vliegeniets van 150 ofzo jij?
quote:Op zondag 22 oktober 2006 22:15 schreef cheukert het volgende:
Had je dan eerst met een privé duo geboord?
Zei ik 2004?quote:Op zondag 22 oktober 2006 23:52 schreef cheukert het volgende:
[..]
4 jaar 2004? juistem
of heb je er nu 200 ofzo
ganz geil, die Grob's zijn wel mooie Stuka'squote:Op zondag 29 oktober 2006 18:51 schreef jozef444 het volgende:
http://video.google.nl/videoplay?docid=1207368050104522996
holy mac, die gaat lekker!!quote:Op zondag 29 oktober 2006 18:51 schreef jozef444 het volgende:
http://video.google.nl/videoplay?docid=1207368050104522996
Zeker doen!quote:Op zondag 29 oktober 2006 22:41 schreef Keiichi het volgende:
* Keiichi meldt zich ook maar weer eens![]()
Ik ben inmiddels gestopt bij het tuincentrum, heb een baantje als ICT consulent en heb een huur die een kwart van de huidige prijs isHet lijkt er op dat ik komend seizoen wel eens echt zou kunnen beginnen
![]()
ik heb de laatste 2 vluchten van het jaar gemaakt voor de clubquote:Op zondag 29 oktober 2006 22:32 schreef mcDavid het volgende:
Zo, vandaag voorlopig mijn laatste 2 vluchten gemaakt!
Ik niet. Ik ging naar de lier.quote:Op maandag 30 oktober 2006 18:59 schreef YellowLedbetter het volgende:
[..]
ik heb de laatste 2 vluchten van het jaar gemaakt voor de club
Sjah. En het gave-filmpjes-kijk-seizoen is weer begonnenquote:Op dinsdag 7 november 2006 21:35 schreef YellowLedbetter het volgende:
Oefening snelvliegen kan nu alleen nog maar virtueel met Condorhet seizoen is voorbij..
quote:Op woensdag 8 november 2006 17:00 schreef jozef444 het volgende:
leuke filmpjeswaar is die 2e ergens gemaakt in NL ?
jaoh maar ik zag maar een single runway, alhoewel ik dacht dat ze met de fox wel eens demo's op gilze hebben gedaanquote:Op woensdag 8 november 2006 17:25 schreef cheukert het volgende:
Ergens op een militair veld denk ik
Niet goed genoeg!quote:Op woensdag 8 november 2006 19:22 schreef cheukert het volgende:
Militaire velden zijn geblurred je weets
vliegende op twenthe zal ik dat eens even overzoeken...quote:Op woensdag 8 november 2006 19:09 schreef mcDavid het volgende:
[afbeelding]
Nou, wie google-earth het ff?
-edit-
't is twente:
http://maps.google.nl/?ie=UTF8&z=14&ll=52.273987,6.895895&spn=0.022898,0.058537&t=h&om=1
Bij nader inzien is het idd eerder deelen:quote:Op woensdag 8 november 2006 19:38 schreef cheukert het volgende:
Lijkt heel erg op Deelen, maar dat is alweer een jaartje geleden, dat ik dat heb gezien
Kijk eens boven je, schat!quote:Op woensdag 8 november 2006 19:42 schreef YellowLedbetter het volgende:
zoals ik al zei, dat is twenthe echt niet. Jammer Mcdavid, je mag weer gaan zoeken
Je mag ons allemaal een gratis biertje geven!quote:Op woensdag 8 november 2006 19:44 schreef cheukert het volgende:
Ik ben de winnaar, waar blijft mijn hoofdprijs?
Da's de heilige 300 (17 meter) wordt veel gebruikt voor vergelijkingsvluchten, een methode die imho wat betrouwbaarder is als die van Johnson (gewoon je vario aflezenquote:Op donderdag 23 november 2006 11:41 schreef jozef444 het volgende:
Even snel tussendoor, ik heb een tijd terug een keer een vrij lomp filmpje gezien van een testvlucht van een zwever (volgens mij een dg) die een fluttertest deed. Zag er erg lomp uit alleen nou kan ik dit filmpje dus niet op youtube en google video vinden, weet een van jullie waar ik dat kan vinden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |