Alleen niet goedkoopquote:Op woensdag 26 juli 2006 11:59 schreef TeleluvR het volgende:
"Straps 'n' stuff", briljant...
Ikzelf gebruik een brede leren riem, breed is lekker comfortabel en leer zweet niet zo viezig!
Zat ooit eens bij een gitaar, schijnt inderdaad een dure band geweest te zijn...quote:
Ja, raar is dat, ik wil precies het tegenovergestelde:quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:01 schreef Desensitized het volgende:
Nergens last van. Zijn gewone autogordels uit een oud Golfje
En van die brede [en leren] zitten niet lekker vind ik, liever wat dunne, gladde.
Deze zitten heerlijk, hoef van mij nooit weer anders. Breed genoeg, lekker comfortabel en glijd lekker over je schouder.
En precies op maat te maken, want uitgerold zijn die dingen zowat drie meter, lang genoeg
Vette Paisley-finish op je gitaar!quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:59 schreef TeleluvR het volgende:
"Straps 'n' stuff", briljant...
Ziet er netjes uit: Heb je geen last van zweten met deze gitaarbanden? Ikzelf gebruik een brede leren riem, breed is lekker comfortabel en leer zweet niet zo viezig!
[afbeelding]
quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:07 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Vette Paisley-finish op je gitaar!
Yes. Tijdje geleden al, maar zo snel de enige foto waar je iets van een strap kan zien. En van het 'echt ledor' keurmerkje...quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:16 schreef Desensitized het volgende:
Jij dat? En je strap?
Mijn merkje is echt. Strap is zelfs gemaakt in Italie. Stijlvol!quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:17 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Yes. Tijdje geleden al, maar zo snel de enige foto waar je iets van een strap kan zien. En van het 'echt ledor' keurmerkje...![]()
Prop je met z'n allen in mijn studentenkamer, gesjellig!quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:24 schreef Jorikjet het volgende:
zullen we een keer een meeting houden bij teleluvr?
ik wil je gitaren bespelen!
Ook eigen amp meenemen??quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:28 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Prop je met z'n allen in mijn studentenkamer, gesjellig!
Je bent altijd welkom hoor!![]()
Wel lekker blijven plakken!
Groovefactory heeft ze niet.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:24 schreef Desensitized het volgende:
www.groovefactory.nl misschien?
Erg leuke en goede winkel. Hier in de buurt![]()
Wat is die link van die Duitse winkel ook alweer, iets met Music-Produktive...
dat plakken zal wel lukken met dit weer!quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:28 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Prop je met z'n allen in mijn studentenkamer, gesjellig!
Je bent altijd welkom hoor!![]()
Wel lekker blijven plakken!
Nogal ja!quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:36 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
dat plakken zal wel lukken met dit weer!
Ik ken het probleem, ben zelf ook 1.95, en meestal is de langste stand nét lang genoeg om goed te kunnen spelen en er tegelijk niet al te dorkerig uit te zien.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:46 schreef BUG80 het volgende:
Ik baal er wel van dat er maar slecht rekening wordt gehouden met lange mensen wat betreft straps. Zelf ben ik 1.94m en heb altijd moeite om een strap te vinden die ik én mooi vind én die lang genoeg is. Met name voor m'n akoestische gitaar, waar de strap altijd wat langer moet zijn dan voor een elektrische.
Als je een lange wil kom je vaak bij die foute metal-gitaar-op-de-enkels banden met doodshoofden enzo.
Ik heb Eric Corton (is die niet 2 meter ofzo?) ook wel eens een oproep zien doen in een interview in een gitaartijdschrift aan de fabrikanten om er nou eindelijk eens rekening mee te houden.
Wow, ziet eruit of je je gitaren zo'n beetje op je knieen hebt hangen als je ze om hebt.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:58 schreef Desensitized het volgende:
Laatste post vorige topic, om met de deur in huis te vallen.
Aan de Ibanez, meet momenteel 1.62 meter van ophangpunt tot ophangpunt:
[afbeelding]
[afbeelding]
Aan de Epi LP, meet momenteel 1.65 meter van ophangpunt tot ophangpunt:
[afbeelding]
En ze zijn nog in stapjes te verstellen.
Dat is prima om mee te beginnen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:53 schreef Elmo1608 het volgende:
Ik wil graag gaan beginnen met gitaar spelen.
Is dit dan een goede keus, of kan ik beter 2e hands iets gaan zoeken op marktplaats?
Ik zeg tweedehands, en noemen merken als London City, Yamaha en Aria!quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:53 schreef Elmo1608 het volgende:
Ik wil graag gaan beginnen met gitaar spelen.
Is dit dan een goede keus, of kan ik beter 2e hands iets gaan zoeken op marktplaats?
Zorg er dan wel voor dat je iemand meeneemt die er verstand van heeft! Als beginner weet je natuurlijk nog niet waar je op moet letten bij een 2e hands gitaar.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:56 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik zeg tweedehands, en noemen merken als London City, Yamaha en Aria!![]()
Sluit ik me bij aan! Mocht je niemand kennen, dan is nieuw natuurlijk de beste optie ivm garantie enzo!quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:57 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Zorg er dan wel voor dat je iemand meeneemt die er verstand van heeft! Als beginner weet je natuurlijk nog niet waar je op moet letten bij een 2e hands gitaar.
Veel aanwezig zijn...quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:57 schreef BUG80 het volgende:
[..]
P.S. Wat moet ik eigenlijk doen om weer vaste klant te worden in dit topic.![]()
![]()
Ik had eerst iets van: wat is dat nou weer voor onzin, maar toen ik die tekst las... klinkt interessant!quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:35 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik wil een powerpick om met te recorden!
helaas nog niet in NL verkrijgbaar..........................
http://www.groovetubes.com/product.cfm?Product_ID=2094
Joah, redelijk. Epi LP hangt normaliter ook iets lager dan hier op de foto, ongeveer zoals de Ibanezquote:Op woensdag 26 juli 2006 12:55 schreef ViolentGod het volgende:
[..]
Wow, ziet eruit of je je gitaren zo'n beetje op je knieen hebt hangen als je ze om hebt.![]()
Hij speelt alleen in een band met een gast die zich voor de lol verkleedt als roofvogel.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:35 schreef Desensitized het volgende:
Bassist van Mudvayne, geen dork!
Ik zeg:quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:46 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hij speelt alleen in een band met een gast die zich voor de lol verkleedt als roofvogel.![]()
[afbeelding]
Nee joh, das een pinguinquote:Op woensdag 26 juli 2006 14:46 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hij speelt alleen in een band met een gast die zich voor de lol verkleedt als roofvogel.![]()
[afbeelding]
No way dat mijn oma metallica herkent... Frans Bauer misschien!quote:Op woensdag 26 juli 2006 15:19 schreef Desensitized het volgende:
Eigenlijk een aap, maargoed
Die vent is echt goed. Die hele band is gewelig!!![]()
![]()
En zat net even de riff van Enter Sandman te spelen, en mijn oma herkende het zelfs als Metallica zijnde![]()
Oma's aan de top!!![]()
Dat hoor je niet te vragen! (maar mag ik ook onderhand?)quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:55 schreef VaderJacob het volgende:
Tvp'tje dan maar![]()
Bijna nummer 70 alweer, mag ik nu ook in de OP![]()
Ja, of van die Duitse volkszangers...quote:
De gitarist speelt op een telecaster!quote:Op woensdag 26 juli 2006 15:54 schreef Desensitized het volgende:
MTV Icon Metallica
http://video.google.nl/videoplay?docid=-2893045946555141130&q=Metallica
![]()
Ja inderdaad. Sum 41. Ook wel leuke muziekquote:Op woensdag 26 juli 2006 16:03 schreef Svyatagor het volgende:
Ze spelen het best strak trouwens, voor een puberpunkbandje.
Jeetje, dat je zo kunt spelen joh. Als ik mijn gitaren zo laag zou hangen zou ik niet veel meer dan wat powerchords strak kunnen spelen. Het verfijndere werk zou ik dan echt niet meer fatsoenlijk kunnen spelen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:04 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Joah, redelijk. Epi LP hangt normaliter ook iets lager dan hier op de foto, ongeveer zoals de Ibanez
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
That pretty much covers itquote:Op woensdag 26 juli 2006 16:31 schreef ViolentGod het volgende:
[..]
niet veel meer dan wat powerchords
Geen punk, "pretrock"quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:03 schreef Svyatagor het volgende:
Ze spelen het best strak trouwens, voor een puberpunkbandje.
Nice, we verwachten foto's!quote:Op woensdag 26 juli 2006 17:49 schreef search64 het volgende:
Hijs besteld, mijn eerste gitaar een Epiphone Les Paul Standard Plus Top in Wine Red!
Yep, dat is mijn ervaring ook. Heel comfortabel en gek genoeg is het formaat helemaal niet vervelend, eerder prettig!quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:16 schreef Cynic het volgende:
Wel even wennen, het is echt een heel anders soort gitaar, andere tremolo, alles eigenlijk.
En niet zo zwaar
Ik persoonlijk?quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:17 schreef Cynic het volgende:
Wat voor elementen zou je in zo'n ding zetten trouwens?
Ik zal het onthouden, voorlopig eerst maar eens kijken hoe de fabriekselementen het doenquote:Op woensdag 26 juli 2006 20:20 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik persoonlijk?
Seymour Duncans en wel een '59 bij de hals (lekker vintage bluesy/jazzy) en een JB bij de brug (wat feller en directer/moderner!)
Ja, uiteraard...quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:25 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ik zal het onthouden, voorlopig eerst maar eens kijken hoe de fabriekselementen het doen
Ja leuk, in een semi? Lijkt me niet echt geschikt...quote:
Dat lijkt me in een elektrische al geen goed ideequote:
Daar laat ik me niet over uit...quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:32 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat lijkt me in een elektrische al geen goed idee
sjiek, maar toch een licht brute uitstraling!quote:Op woensdag 26 juli 2006 19:12 schreef Cynic het volgende:
Buitenfoto's van mijn nieuwe aanwinst
Straks nog even een .12 setje erop knallen en in C zetten...
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja, dat was ook wel een beetje het ideequote:Op woensdag 26 juli 2006 21:03 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
sjiek, maar toch een licht brute uitstraling!
Vette gitaar!, even een vraagje tussendoor hehe. hoelang spelen jullie gasten eigenlijk al ? Ik ongeveer anderhalf jaar ben nu bezig met canon rock. is wel moeilijk vooral die sweep picking stukjes moet ik een tijdje op oefenen iemand tips??? kan alleen niet meer zo lang oefenen ga morgen naar zwitserlandquote:Op woensdag 26 juli 2006 19:12 schreef Cynic het volgende:
Buitenfoto's van mijn nieuwe aanwinst
Straks nog even een .12 setje erop knallen en in C zetten...
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja, michael wagener gebruikt hem ook voor het nieuwe skid row album en hij is er echt zeer lyrisch over. Een inputverhoging met 5db is natuurlijk wel echt een verbetering tov dynamics enzoquote:Op woensdag 26 juli 2006 13:02 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Ik had eerst iets van: wat is dat nou weer voor onzin, maar toen ik die tekst las... klinkt interessant!
goede keus!quote:Op woensdag 26 juli 2006 17:49 schreef search64 het volgende:
Hijs besteld, mijn eerste gitaar een Epiphone Les Paul Standard Plus Top in Wine Red!
Inderdaadquote:
Als het goed genoeg is voor Peter Hook...quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:26 schreef --H-I-M-- het volgende:
(tenzij je bas met plectrum speelt natuurlijk)
Nee, maar het valt reuze mee, mijn Gretsch heeft ook 40 jaar optreden goed overleefd!quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:49 schreef Cynic het volgende:
net ook gelijk maar even een koffer besteld, zo'n hollowbody voelt net niet zo solide aan als m'n andere gitaren...
Daarentegen is er niets mis met een goede kofferquote:Op donderdag 27 juli 2006 13:03 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Nee, maar het valt reuze mee, mijn Gretsch heeft ook 40 jaar optreden goed overleefd!
Precies, de koffer ziet er niet meer uit, maar de gitaar wel!quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:19 schreef Litpho het volgende:
[..]
Daarentegen is er niets mis met een goede koffer.
Jij was dus dat nare mannetje dat ons aan het filmen was! Geef de volgende keer ook eens een euro!quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:18 schreef guitarist.nl het volgende:
Ik was gister in Utrecht en daar stond op het station een bandje met een hele grote 3 hoekige bas gitaar met 3 snaren, een zelfde soort banjo achtig iets maar dan een kleine 3 hoek, en een viool, en ze speelde klassieke nummers.
't klonk echt zoooo vet
Ik heb er wel een filmpje van gemaakt, zal ik vanavond ff uploaden
Haha grappenmaker, als je het echt was had je maar op moeten letten met je suffe harses, ik heb +- 1,50 aan kleingeld in je koffer gegooitquote:Op donderdag 27 juli 2006 13:22 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Jij was dus dat nare mannetje dat ons aan het filmen was! Geef de volgende keer ook eens een euro!
Heb je alweer een band trouwens?quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:39 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Haha grappenmaker, als je het echt was had je maar op moeten letten met je suffe harses, ik heb +- 1,50 aan kleingeld in je koffer gegooit![]()
Wel bezig met ideeėn.quote:
Ow de band gaat "I kissed Charles" hetenquote:Op donderdag 27 juli 2006 16:51 schreef Cynic het volgende:
Lijkt er wel op ja. Nou nog een naam, en ruzie en dan komt het helemaal in orde!
sorry, maar die nomineer ik voor het slechtse idee van de weekquote:Op donderdag 27 juli 2006 16:53 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ow de band gaat "I kissed Charles" heten
Lijkt me een goed planquote:Op donderdag 27 juli 2006 16:59 schreef Cynic het volgende:
ik ga nog een keer een band beginnen die "A taste of men" heet
Inderdaad, wie heeft het daar nou nog over, dat zijn de minst populaire bands die er zijn.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:10 schreef Ciscus het volgende:
Buiten dat vind ik U2, UB40, Metallica en Queen allemaal erg slechte namen voor een band. Maar goed, wie geeft het daar nog over.
Je snapt m'n punt niet, hč?quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:10 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Inderdaad, wie heeft het daar nou nog over, dat zijn de minst populaire bands die er zijn.![]()
Argh, das de eerste keer dat ik iets sarcastisch niet oppikquote:
Mijn favoriet is Billy Joel's backingband voor Tell her about it. BJ and the Affordables zegt alles wat er gezegd moet wordenquote:Op donderdag 27 juli 2006 20:46 schreef Svyatagor het volgende:
Er is ooit een topic geweest met toffe bandnamen.
Ik vond vooral Pearl Harbor and The Explosions wel een goeie.![]()
Johan is ook tofquote:Op donderdag 27 juli 2006 21:28 schreef Hammet het volgende:
Mij lijkt Henk echt een toffe naam voor een band, kort en krachtig, maar t slaat uiteraard nergens op. Altijd beter dan van die pretentieus diepzinnige namen die eigenlijk óók nergens over gaan.
Johan speelt dit jaar op Lowlandquote:Op donderdag 27 juli 2006 21:44 schreef Hammet het volgende:
Henk, Johan, Frits, Gijs, allemaal tof. Al die namen zouden ook een mooie line-up vormen op een festival-flyer.
Wat is het uiteindelijk geworden dan?quote:Op donderdag 27 juli 2006 23:05 schreef Ciscus het volgende:
Toen ik op zoek ging naar een bandnaam voor mijn huidige band, heb ik trouwens allemaal usernames op Fok! bekeken...(staan behoorlijk leuke bij overigens)
ik kan dan wéér geen kaartjes regelenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 07:37 schreef Svyatagor het volgende:
Gaan er nog meer mensen naar Tool? 9 nov, zaterdag begint de vvk![]()
Ik kan er wel eentje voor je meenemen, als je wil.quote:
das nou wel ruig!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:14 schreef VaderJacob het volgende:
Ik ken een band die heet "the chick", maar het zijn allemaal gozers. behalve de drummer das een dik klein op een man lijkend potjewel van een jaar of 30 trouwens.
Ik zal vandaag eens rondvragen aan vrienden van me of zij misschien gaan. Misschien kunnen zij dan een kaartje halen, maar ik zal je aanbod onthoudenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:11 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik kan er wel eentje voor je meenemen, als je wil.
Ah, je hebt zijn gitaaralbums gevonden? Aangezien ik vaak de stem bij Zappa niet kan hebben (humour does belong in music, but not neccessarily in my musicquote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:27 schreef Jorikjet het volgende:
Frank Zappa - Variations on the Carlos Santana secret chord progression
nou ik vind het wel gaaf als de band naar een afscrikwekkend mormel wordt genoemd en dan ook nog "the chick" heet, wat juist iets anders impliceert! goede vorm van zelfspotquote:
Owkee op die manierquote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:36 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
nou ik vind het wel gaaf als de band naar een afscrikwekkend mormel wordt genoemd en dan ook nog "the chick" heet, wat juist iets anders impliceert! goede vorm van zelfspot
Ik ben 29 en een kratje bier vinden we genoeg....behalve ons gitaarspelende en zingende babe, zij wil m&m's (alleen blauwe)quote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:21 schreef Cynic het volgende:
"een jaar of 30" komt wel griezelig hard dichterbij overigens...
En dan ben je te oud voor het 50 euro en een kratje bier circuit
Rotvent.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:46 schreef Cynic het volgende:
Precies, dat bedoel ik. Op een bepaald moment ben je ook gewoon niet meer geloofwaardig als je weer ergens in een jeugdsoos voor een publiek van 15 jarigen staat te spelen
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:52 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Of nog beter; studentenfeesten....marlborolight-rokende, baseballjack-dragende, blonde, hees-pratende, blauw-ogige, bier-drinkende, 23-jarige studentjes. (Onze muziek wordt daar overigens behoorlijk gewaardeerd, zeg stijl van IOS...alleen anders)
Steve Hackett (de gitarist in mijn avatar) speelde vrijwel altijd zittend toen hij bij Genesis speelde. John Lee Hooker zijn laatste jaren ook, maar dat had andere redenenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:50 schreef Svyatagor het volgende:
Ik ben bijna 28, en ga voor mijn volgende gig om een stoel vragen![]()
[afbeelding]
Licht in het hoofdje ja!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:55 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
studentenfeesten
![]()
Daar heb ik ook veul gespeeld. En vervolgens na de gig drinken tot het licht wordt![]()
Foto!!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:45 schreef Ciscus het volgende:
behalve ons gitaarspelende en zingende babe...
Meisje is 24
Nee, het was vooral toen we zelf allemaal nog studeerden en in dat circuit zaten. Maar ik heb in Groningen gestudeerd, en daar gaat iedereen na de bul linea recta naar het westen om te werken (inc mijzelve), en dan houdt het wel snel op.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:15 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Licht in het hoofdje ja!
Speel je (daar) nu niet meer dan?
We werken aan een nieuwe website. Ik post 'm hier als deze klaar is. Met foto's dus.quote:
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:24 schreef Ciscus het volgende:
Wat is dat toch, dat iedereen een gitaarspelend meisje aantrekkelijk vindt?
Aniquote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:24 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Tskquote:
Think Freud. Kleine handjes en een stevige, robuuste hals.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:24 schreef Ciscus het volgende:
[..]
En dan heb je haar nog niet eens gehoordquote:
Vrouwen op de bass, dat wel, groot, zwaar en bruut... vrouwen met een gitaar vind ik er meestal niet uitzien... met een bass wel! Neem Paz, of Hillary Woods van JJ72quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:33 schreef VaderJacob het volgende:
Meisjes met gitaren bassen zijn geil, punt![]()
quote:
Wel leuk om te zien, maar d'r techniek is wel belabberd zo te zien. Die duim...quote:
quote:
Tja, ze zal ook wel niet in de band zitten omdat ze zo geniaal bas speeltquote:Op vrijdag 28 juli 2006 17:32 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Wel leuk om te zien, maar d'r techniek is wel belabberd zo te zien. Die duim...
OMG 5 jaar geleden vond ik ze lekkerquote:Op vrijdag 28 juli 2006 17:35 schreef Desensitized het volgende:
Ja, dit zijn ze nu:
[afbeelding]
Die lekkerste is er uit, maar die nu 2e van rechts [zangeres/gitaar] geloof ik is ook![]()
![]()
Je hebt nog een tagquote:Op vrijdag 28 juli 2006 18:20 schreef no1uknow het volgende:
Boe.
Oranjemeeloper!quote:
Klopt, dat is kutquote:Op vrijdag 28 juli 2006 20:55 schreef NiteSpeed het volgende:
Het is sowieso een afknapper als je geen indruk op een meisje kan maken met wat mooie akoestische nummers als zijzelf het net zo goed of beter kan spelen.
Dan zet je gewoon te hoog in!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 20:55 schreef NiteSpeed het volgende:
Het is sowieso een afknapper als je geen indruk op een meisje kan maken met wat mooie akoestische nummers als zijzelf het net zo goed of beter kan spelen.
Je zit in de verkeerde bandquote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:29 schreef Cynic het volgende:
Volgens mij maakt gitaarspelen sowieso weinig indruk.
Of ik zit echt helemaal in de verkeerde band
Nah, als je Abel speelt of Acda en de M, dan maak je volgens mij wel vaak indruk...quote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:29 schreef Cynic het volgende:
Volgens mij maakt gitaarspelen sowieso weinig indruk.
Of ik zit echt helemaal in de verkeerde band
Maar die maakt dan weer net de verkeerde indruk...quote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:31 schreef guitarist.nl het volgende:
O ja, en ik heb nog steeds een beetje last van mijn ego
Mag ik dan bij jouw band?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:31 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Je zit in de verkeerde band
Ik maak altijd indruk op meiden als ik gitaar speel.
En de meiden waar ik geen indruk op maak zijn mijn type toch niet!
O ja, en ik heb nog steeds een beetje last van mijn ego
Tja, dat gaat dan wel weer heel erg ver...quote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:32 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Nah, als je Abel speelt of Acda en de M, dan maak je volgens mij wel vaak indruk...![]()
Er is nog een plekje vrij bij The Girls.quote:
Dat wordt niks, ik heb geen Fenderquote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:36 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Er is nog een plekje vrij bij The Girls.
Mailen kan naar info@the-girls.nl
Komen The Girls dan naar Leiden...quote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:36 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Er is nog een plekje vrij bij The Girls.
Mailen kan naar info@the-girls.nl
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 17:32 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Wel leuk om te zien, maar d'r techniek is wel belabberd zo te zien. Die duim...
Ditte?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:39 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik heb trouwens een nieuw doel in mijn leven. Dit nummer foutloos en vloeiend kunnen spelen terwijl ik erbij zing ook.
http://www.chordie.com/ch(...).php?fileid=14013441
Dit is de versie die ik aan het leren ben:quote:Op vrijdag 28 juli 2006 23:16 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Ditte?
http://www.youtube.com/watch?v=8k4tEdZJhZM&search=Hard%20Time%20Killing%20Floor%20Blues
Ik vind het persoonlijk niet zo heel veel, of is dit een mindere versie?
Ik heb trouwens mijn eerste capo gekocht, wat een pret. Meteen een nieuw nummer geschreven, een pareltje volgens de buurvrouw. (34 en eenzaam)
Het viel me na een halve minuut pas op dat hij die lepel in zijn bek had. Geniaal gedaan ditquote:Op vrijdag 28 juli 2006 23:20 schreef Ciscus het volgende:
Ik heb ook een nieuw doel in mijn leven: dit wil ik kunnen: http://www.youtube.com/watch?v=Li1mDEPbuYc&mode=related&search=
Ligt vooral aan techniek dat hij zo kut zingt, maar leuk gitaarspel ja. Ik wil 'm ook wel leren, perfect voor bij een kampvuur.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 23:25 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Dit is de versie die ik aan het leren ben:
http://www.youtube.com/watch?v=KTEvs4zrZ38&search=chris%20thomas%20king
Heel wat indrukwekkender lijkt me, mooier ook. Jammer dat de stem van die kerel zo kut is.
Ik zal wel weer zo'n lul zijn die dat ding dat inslikt, maar goed. Ik begin gewoon met een pol-lepel.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 23:27 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Het viel me na een halve minuut pas op dat hij die lepel in zijn bek had. Geniaal gedaan dit.
Jammer genoeg de keer dat ik haar zag een ontzettend baggere geluidsmix in de Melkweg. Ze hoefde maar naar haar bas te kijken en het achterlijke instrument overstemde alles, de drums, de gitaar en haar stemquote:Op vrijdag 28 juli 2006 22:52 schreef Hammet het volgende:
En als we het over (bas)gitaar-spelende vrouwen hebben: Melissa Auf Der Maur
[afbeelding]
Best toffe muziek overigens.
Nou ja zeg, wat is er nou mooier dan een vrouw die inspeelt op onderbuikgevoelens?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:20 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik vind een vrouw op basgitaar echt een van de grootste afknappers die er bestaan.
Ja ok, maar mr. Adam speelt hier wel ter hoogte van z'n cutaway..quote:
You bet.. wat voor mixen je soms hoort in het (semi-)professionele circuit..quote:Op zaterdag 29 juli 2006 09:12 schreef Cynic het volgende:
Je vraagt je soms echt af of geluidsmensen niet doof zijn of iets dergelijks...
Zie ook Tina Weymouthquote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:51 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Nou ja zeg, wat is er nou mooier dan een vrouw die inspeelt op onderbuikgevoelens?![]()
Ik had stiekem gehoopt dat de Melkweg beter zou zijnquote:You bet.. wat voor mixen je soms hoort in het (semi-)professionele circuit..![]()
Hoe kom je daar nou ineens bij?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:58 schreef Litpho het volgende:
Ik had stiekem gehoopt dat de Melkweg beter zou zijn.
Het hangt meer af van de geluidsman/vrouw. En of er dictatortjes in de band zitten die de geluidsmensen weten te overtuigen dat hun instrument echt heel erg hard in de mix moet.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:58 schreef Litpho het volgende:
Ik had stiekem gehoopt dat de Melkweg beter zou zijn.
Mij te kitsch.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 14:47 schreef Jorikjet het volgende:
voorbeeldje
http://www.fqms.com/Martin%20D100%20Deluxe%20Photos_W149.cfm
Wat hij zegtquote:Op zaterdag 29 juli 2006 14:59 schreef NiteSpeed het volgende:
Nogal euh.. tokkie-achtig imho.
Nee hoor. Niet alleen op deze manierquote:Op zaterdag 29 juli 2006 15:20 schreef Apfel het volgende:
Maar heren, vinden jullie het op deze manier niet een beetje gek dat er geen vrouwen reageren?![]()
![]()
Tietuhquote:Op zaterdag 29 juli 2006 15:20 schreef Apfel het volgende:
Nou ben ik het type dat altijd loopt te gluren in het gitaristentopic.
Maar heren, vinden jullie het op deze manier niet een beetje gek dat er geen vrouwen reageren?![]()
![]()
Dat hoort ook zo, daar doen we heel hard ons best voor!quote:Op zaterdag 29 juli 2006 15:20 schreef Apfel het volgende:
Nou ben ik het type dat altijd loopt te gluren in het gitaristentopic.
![]()
En Squier Hello Kittyquote:Op zaterdag 29 juli 2006 15:51 schreef Cynic het volgende:
Gelukkig zijn er ook gitaren speciaal voor vrouwen...
Daisy Rock...
Er zijn ook genoeg vrouwen die vrachtwagen rijdenquote:
Voor kleine meisjes wel, maar er zijn voldoende volwassen vrouwen die ook gewoon op een volledige gitaar mee kunnen. Ik noem een Jennifer Batten en een Bonnie Raitt (om maar niet voor de zoveelste keerquote:Op zaterdag 29 juli 2006 16:15 schreef Cynic het volgende:
Ik zie net dat die Daisy Rock dingen allemaal 3/4 zijn. Is dat nou echt nodig?
Ik heb wel een vette gitaar waar de inlays allemaal kleine harley-davidson logo's zijn, dat vond ik wel erg gaaf!quote:
quote:Op zaterdag 29 juli 2006 16:04 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
En Squier Hello Kitty
Die spelen nog best fijn, ik heb er een keer 1 in handen gehad.
Cooledit/Audobe Audition wordt over het algemeen als vrij prettig beschouwd, en de reguliere sequencers (Cubase/Logic als midi met audio en ProTools als audio met midi) werken hier ook uitstekend voor. Mocht je nou niet direct veel geld uit willen geven (en geen illegale versies willen downloaden) dan levert het tijdschrift Computer Music elke maand een complete sequencer mee op de DVD die bij het tijdschrift zit.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 21:46 schreef Ciscus het volgende:
Wat is een prettig programma om zelf zang, gitaar, bass in te voegen en daarna de rest er bij te gooien via samples? Of iets dergelijks. Ik wil mijn ouwe rotzooi eens uitwerken en vastleggen, voor de humor.
* Sally vindt dat nogal seksistischquote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:20 schreef --H-I-M-- het volgende:
Ik vind een vrouw op basgitaar echt een van de grootste afknappers die er bestaan.
Nee, seksistisch zou zijn: vrouwen kunnen niet bassen omdat ze vrouw zijn, en zouden eigenlijk om die reden geen bas mogen spelen.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:47 schreef Sally het volgende:
[..]
* Sally vindt dat nogal seksistisch
Waarom zou een vrouw geen basgitaar kunnen/mogen spelen??![]()
Als ze maar goede muziek maakt, toch?
Ik dacht dat dit topic ging over mensen die goede muziek maakten en waardeerden....
Fout gedacht?!![]()
*zie trouwens dat verderop al meer commentaar hierop komt... *
Okay, te snel een reactie gegeven misschien....quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:00 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nee, seksistisch zou zijn: vrouwen kunnen niet bassen omdat ze vrouw zijn, en zouden eigenlijk om die reden geen bas mogen spelen.
HIM zegt alleen maar dat 'ie het een afknapper vindt als hij een vrouw met een bas ziet. Net zoals jij misschien mannen met een accordeon een vette afknapper vindt.![]()
Ach, ze bedoelen het niet slecht, het is alleen een misplaatst gevoel voor imago. Net zoals hier een paar users zitten die claimen last van hun stofwisseling te krijgen als ze op een gitaar met ronde vormen in plaats van een jaren '80 puntig shredmonster te moeten spelenquote:
Niet alleen. Ik heb bijvoorbeeld een vioolbas (zoals Paul McCartney speelde met de Beatles, zie hieronder) en die is heel soepel te bespelen terwijl mijn ultragoedkope koreaanse Precisionkopie veel stugger speeltquote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:19 schreef Sally het volgende:
*ik kan me herinneren dat ik eens een gitaar in handen had en dat ik probeerde om de snaren tegen de fret aan te duwen om zo een toon eruit te krijgen: dat was zwaar.... en bij een basgitaar lukte het mij helemaal niet*
*heb dan ook 'heilig ontzag' c.q. bewondering voor gitaarspelers/basgitaarspelers m/v*
Ja: kwestie van oefenen, zeggen jullie nu natuurlijk....
Ach ja, die 'spatjes' ken ik ook nog van vroegah....quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:24 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ach, ze bedoelen het niet slecht, het is alleen een misplaatst gevoel voor imago. Net zoals hier een paar users zitten die claimen last van hun stofwisseling te krijgen als ze op een gitaar met ronde vormen in plaats van een jaren '80 puntig shredmonster te moeten spelen.
* Sally is jaloers op muzikanten.... Heeft zelf ooit eens 'orgel' moeten leren spelen voordat ze een ander instrument mocht uitkiezen.... Daarmee is de liefde een beetje veel doodgebloed....quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:28 schreef Litpho het volgende:
[..]
Niet alleen. Ik heb bijvoorbeeld een vioolbas (zoals Paul McCartney speelde met de Beatles, zie hieronder) en die is heel soepel te bespelen terwijl mijn ultragoedkope koreaanse Precisionkopie veel stugger speelt.
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:37 schreef Sally het volgende:
Ik vind het hartstikke knap dat je een bas bespeelt die geen aanduidingen heeft voor vingerzettingen, net als bij een viool! Of zitten er stiekem aan de achterkant nog stipjes en streepjes???
Natuurlijk gaat het uiteindelijk om de muziek! Alleen als ik muziek lekker vind klinken en dan een vrouw met een basgitaar zie.................ja, dan is dat een beetje als een ballon waar een speld in geprikt wordt. zelfde idee als je als meisje naar naar een lekker nummer luistert en een inbeelding van de kerel maakt die het zingt en dan blijkt het in de clip een engerd te zijn.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:19 schreef Sally het volgende:
Maar om nog even terug te komen op mijn reactie op -H-I-M-'s opmerking: het gaat toch om de muziek die 'ze' maakt? Dan moet het - naar mijn mening - toch niet uittmaken wie de basgitaar bespeelt?
*ik kan me herinneren dat ik eens een gitaar in handen had en dat ik probeerde om de snaren tegen de fret aan te duwen om zo een toon eruit te krijgen: dat was zwaar.... en bij een basgitaar lukte het mij helemaal niet*
*heb dan ook 'heilig ontzag' c.q. bewondering voor gitaarspelers/basgitaarspelers m/v*
Ja: kwestie van oefenen, zeggen jullie nu natuurlijk....
Nee hoor! Niet zo voelen!quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:41 schreef Litpho het volgende:
[..].
Nee, maar ik heb exact hetzelfde model alleen dan wel met vingerzettingen. Daar heb ik alleen geen goed plaatje van kunnen vinden (en ik heb nog steeds geen foto laten maken van mijn eigen exemplaar).
* Litpho, voelt zich aanzienlijk minder knap *
Okee thanks, ik ga eens even een demo (quote:Op zaterdag 29 juli 2006 21:56 schreef Litpho het volgende:
[..]
Cooledit/Audobe Audition wordt over het algemeen als vrij prettig beschouwd, en de reguliere sequencers (Cubase/Logic als midi met audio en ProTools als audio met midi) werken hier ook uitstekend voor. Mocht je nou niet direct veel geld uit willen geven (en geen illegale versies willen downloaden) dan levert het tijdschrift Computer Music elke maand een complete sequencer mee op de DVD die bij het tijdschrift zit.
Keuze te over dus.
Hmmm, ik ben probeer eigenlijk op alles voorbereid te zijn als ik een goed nummer hoor. Ik luister eigenlijk meer naar het geheel van muziek, tekst en hoe de muziek overkomt.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:50 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat het uiteindelijk om de muziek! Alleen als ik muziek lekker vind klinken en dan een vrouw met een basgitaar zie.................ja, dan is dat een beetje als een ballon waar een speld in geprikt wordt. zelfde idee als je als meisje naar naar een lekker nummer luistert en een inbeelding van de kerel maakt die het zingt en dan blijkt het in de clip een engerd te zijn.
???quote:Op zondag 30 juli 2006 01:09 schreef sXe het volgende:
Pf, wat gaat dat ineens hard hier!
Overigens is dat met verschillende profielen doorelkaar posten ook niet helemaal ideaal...
Daaaar ben ik nu aant luisteren....quote:Op zondag 30 juli 2006 01:48 schreef sXe het volgende:
Hm, op de website bedoel je (whehe, ik kan mijn vraagteken niet meer vinden, ander toetsenbord enzo). Dat kan wel kloppen, bestand stond op de site van ons oude platenlabel en die bestaat niet meer. Op myspace zou hij ht nog wel moeten doen...
Zou kunnen!quote:Op zondag 30 juli 2006 01:59 schreef sXe het volgende:
Okay, dat kan ik nu zo niet testen, normaal gesproken doen ze het wel. Maar myspace doet erg vreemd de laatste dagen en ze zijn overgestap op andere muziekspelers. Misschien heeft het daarmee te maken.
Nee, Robijn intensief... HAHAHA....quote:Op zondag 30 juli 2006 02:05 schreef guitarist.nl het volgende:
In een keer gewoon ff 3 pagina's verder
Hoi Sally, nieuw ?
Ok trusten, je speelt ook gitaar, of ...quote:Op zondag 30 juli 2006 02:14 schreef Sally het volgende:
*ga ik dus nu maar doen.... *
Compje uit met deze warmte, net als m'n modempie...
Cya l8ter!
Altijd nog beter dan die Daisy Rock dingen. Wat speel je dan wel? (dan kunnen we je makkelijker in een hokje stoppenquote:Op zondag 30 juli 2006 10:17 schreef Apfel het volgende:
Jeetje ik mis binnen 1 dag al een heel betoog![]()
Maar... no way dat hier een Hello Kitty gitaar in huis komt![]()
Geldt niet alleen als tip voor jou, maar ook voor de andere gitaristen: wie van jullie heeft/kijkt de zender VH1 wel eens? dat is nou echt een genieale muziekzender! echt alleen maar 60/70/80/90's rock en reportages over allerlei grote bands enzo! echt heel gaaf...................quote:Op zondag 30 juli 2006 00:04 schreef Sally het volgende:
[..]
**kijkt zelden clips, hoort vaak alleen de radio enzo***
TMF / MTv / The box: tis aan mij niet besteed, zeg maar....
Nee... helemaal geen instrument (zie een eerdere post van mij)quote:Op zondag 30 juli 2006 02:33 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ok trusten, je speelt ook gitaar, of ...
Ga anders ff een fotoboek fixxen
quote:Op zondag 30 juli 2006 00:45 schreef Sally het volgende:
(nog) niet?!
* Sally houdt meer van 'privé en lol gescheiden houden' *
Helaas: zit hier niet in het 'standaardpakket' van de kabelluitjes...quote:Op zondag 30 juli 2006 10:49 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Geldt niet alleen als tip voor jou, maar ook voor de andere gitaristen: wie van jullie heeft/kijkt de zender VH1 wel eens? dat is nou echt een genieale muziekzender! echt alleen maar 60/70/80/90's rock en reportages over allerlei grote bands enzo! echt heel gaaf...................
Ow dus je bent lelijk.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:27 schreef Sally het volgende:
[..]
Fobo: (copy-Paste uit F1-topic)
[..]
* Sally houdt meer van 'privé en lol gescheiden houden' *
Als je even terugleest, dan zie je dat gitaarspelende vrouwen hier veel respect genieten. Sterker nog; we zijn vooralsnog allemaal verliefd op je.quote:
LOL...quote:Op zondag 30 juli 2006 11:50 schreef Ciscus het volgende:
Zowaar vrouwen in ons topic trouwens....
Zeg, die fotoboekfascinatie van jou...quote:
oooohhh, that summer lovin'...quote:Op zondag 30 juli 2006 12:06 schreef Jorikjet het volgende:
poe kater, dood, en liefde gehad!
En dat terwijl mijn plan onfeilbaar leek....quote:Op zondag 30 juli 2006 11:56 schreef Sally het volgende:
[..]
@ Search64: *lelijk?*Hmmm, ik laat jullie maar in die waan.... Ik post gewoon liever niet zoiets persoonlijks als foto's.... Sorry
quote:Op zondag 30 juli 2006 12:14 schreef search64 het volgende:
[..]
En dat terwijl mijn plan onfeilbaar leek....![]()
Yes Baldrick, a very cunning plan.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:14 schreef search64 het volgende:
[..]
En dat terwijl mijn plan onfeilbaar leek....![]()
Mooie katquote:Op zondag 30 juli 2006 12:40 schreef ViolentGod het volgende:
OK, om de boel weer ontopic te sleuren, hier maar een fotootje van mijn amp. (en mn kat :p)
[afbeelding]
Wat een lieve katquote:Op zondag 30 juli 2006 12:40 schreef ViolentGod het volgende:
OK, om de boel weer ontopic te sleuren, hier maar een fotootje van mijn amp. (en mn kat :p)
[afbeelding]
geen idee.... ik had hem al heel lang, maar geen foto's ingezet.... misschien weet onze expert brian hetquote:
Cantrell heeft een uitstekend geluid inderdaad, alhoewel ik alleen zijn tweede soloalbum heb (en ken) vanwege gastpartijen van voormalig Queensr’chegitarist Chris DeGarmo.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:13 schreef sXe het volgende:
G&L, daar speelt Jerry Cantrell toch op? Dan zit het qua geluid sowieso wel goed lijkt me. (woehoe, ontopic enzo!)
Die van mij? Da's een Peavey Triple XXX.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:09 schreef sXe het volgende:
Da's wel een leuk setje zo!
Wat is dat eigenlijk voor top?
Ehm, is dat een beetje de Peavy Versie van de triple rectifier?quote:Op zondag 30 juli 2006 13:20 schreef ViolentGod het volgende:
[..]
Die van mij? Da's een Peavey Triple XXX.
Ik ga eens even wat van hem zoeken, heb niets van hem liggen. Ben benieuwd. Al heb ik het natuurlijk wel over de goekkopere gitaren van onder de 1500 euro hč.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:13 schreef sXe het volgende:
G&L, daar speelt Jerry Cantrell toch op? Dan zit het qua geluid sowieso wel goed lijkt me. (woehoe, ontopic enzo!)
Ik hoop toch ook dat je zijn AIC platen wel kentquote:Op zondag 30 juli 2006 13:18 schreef Litpho het volgende:
[..]
Cantrell heeft een uitstekend geluid inderdaad, alhoewel ik alleen zijn tweede soloalbum heb (en ken) vanwege gastpartijen van voormalig Queensr’chegitarist Chris DeGarmo.
Ik heb geen idee eigenlijk. Ik heb er zelf geen last van. Maar ik maak al zo'n half jaar geen deel meer uit van die band.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:20 schreef Sally het volgende:
@ ViolentGod:
Ik ben ff op je site van Hedera helix (= trouwens klimop) aant kijken, maar ik heb last van een zeer irritant iets (start.mp3) dat zich opdringt om te downen....
Iets aan te doen? Kwas erg nieuwsgierig!
Zo zou je het kunnen zien, maar volgens mij heeft de Triple Rectifier wel meer gain, hoewel ik dat niet met zekerheid kan zeggen.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:22 schreef sXe het volgende:
[..]
Ehm, is dat een beetje de Peavy Versie van de triple rectifier?
Ziet er in elk geval wel mooi uit
Dan moet je dus even wat van Alice in Chains gaan zoeken. (oeps, ik zie net dat je een basgitaar zoekt)quote:Op zondag 30 juli 2006 13:22 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Ik ga eens even wat van hem zoeken, heb niets van hem liggen. Ben benieuwd. Al heb ik het natuurlijk wel over de goekkopere gitaren van onder de 1500 euro hč.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |