Libanon is daarmee ook een van de weinige voorbeelden voor het pleiten voor een uniforme en een door iedereen geaccepteert symbool voor de rode kruis//halve maan etc etcquote:Op woensdag 26 juli 2006 01:44 schreef Incomplete het volgende:
[..]
In het "moderne" Libanon is er ook "het Libanese Rode Kruis".![]()
ps Piet: Morgen op RTL7 Lawrence of Arabia.
quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:49 schreef rutger05 het volgende:
FrontPage Israël doodt vier VN-waarnemers
Israël doodt vier VN-waarnemers
Gepost door Daan (DaanA) - Bron: NOS
Gepubliceerd: woensdag 26 juli 2006 @ 01:21
Dit is het originele bericht bij de NOS voordat het door een nieuwsposter ()
herschreven gemanipuleerd is tbv de FP.
[quote]Vier VN-waarnemers Libanon gedood
Bij een Israëlische raketaanval op Zuid-Libanon zijn vier waarnemers van de Verenigde Naties omgekomen. De VN'ers zaten in een observatiepost toen een raket insloeg. Het gebouw ligt in puin.
Volgens VN-secretaris-generaal Annan lijkt het erop dat de Israëliërs de VN- post bewust onder vuur hebben genomen, omdat het onderkomen goed herkenbaar was. Hij eist dat Israël een onderzoek instelt naar het incident.
Israël heeft een onderzoek toegezegd. Het ministerie van Buitenlandse Zaken benadrukt dat de VN'ers niet met opzet zijn aangevallen. In een reactie zegt Israël hun tragische dood te betreuren.
Mail The Sydney Morning Herald zou ik zeggen:quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heel mooie foto maar in Islamitische landen heeft men de rode halve maan als symbool ipv het rode kruis [afbeelding]
http://www.palestinefacts.org/pf_1991to_now_alaqsa_casualties.php
[afbeelding]
http://www.balatacamp.net/website/portfolio/stillwater.htm
De joodse extremisten en de islamextremisten zijn twee kanten van de zelfde medialle, beide voelen zich hel speciaal en denken ze het bij het rechte eind te hebben en gebruiken geweld om hun doeleinden te behartigen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 02:36 schreef BaajGuardian het volgende:
teveel gelul in dit topic, en dan bedoel ik uit de nek gelul door vooral de israel kant napraters welk alle tegenstanders van het zionistisch regime of terrorist of gewoon dom noemen.
wat ze zelf dus dom maakt.
ten tweede vindik het raar waarom de bebloede lijken niet in het topic mogen, moet de oorlog er schoon uitzien? zodat het minder erg lijkt?
het is godverdomme oorlog, dit vinden jullie toch zo mooi?
zie de lijken dan ook aan.
ik ben VOOR het plaatsen van lijken van beiden zijden zodat men kan zien hoe leuk oorlog is.
quote:In other military action:
The Israeli army said it had killed a senior Hezbollah commander, Abu Jaafar, in fighting in southern Lebanon
Earlier the UN said Israeli forces were now in control of the town of Bint Jbeil after fierce fighting and were moving on the village of Yaroun to the south
Israel resumed air raids on Beirut, with explosions heard in southern suburbs - a Hezbollah stronghold
Hezbollah fired more Katyusha rockets into Israel, killing a 15-year-old Arab-Israeli girl in the northern Israeli village of Maghar and striking Haifa with a large salvo
Hezbollah said 27 of its fighters had been killed as of Monday, but the Israeli military said it had killed "some dozens".
Way to go!quote:Op woensdag 26 juli 2006 05:47 schreef Ulx het volgende:
The Israeli army said it had killed a senior Hezbollah commander, Abu Jaafar, in fighting in southern Lebanon
Gelukkig sta je er zelf heel objectief in:quote:Op woensdag 26 juli 2006 02:36 schreef BaajGuardian het volgende:
teveel gelul in dit topic, en dan bedoel ik uit de nek gelul door vooral de israel kant napraters welk alle tegenstanders van het zionistisch regime of terrorist of gewoon dom noemen.
Verder zie ik hier niemand blij zijn met het feit dat het oorlog is.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 17:45 schreef BaajGuardian het volgende:
het zionistische regime kan van mij de plomp in.
Ik ben tegen. Als je lijken wilt zien, meld je je maar aan voor het Libaneze leger. Bij een lijkschouwer werken kan ook nog...quote:ten tweede vindik het raar waarom de bebloede lijken niet in het topic mogen, moet de oorlog er schoon uitzien? zodat het minder erg lijkt?
ik ben VOOR het plaatsen van lijken van beiden zijden zodat men kan zien hoe leuk oorlog is.
Libanon heeft idd een kruis.quote:Op woensdag 26 juli 2006 02:22 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Mail The Sydney Morning Herald zou ik zeggen:
[afbeelding]
Under fire...the roof of an ambulance seen in a Red Cross video, smashed and pockmarked after the Israeli air strike.
En alle anderen die de foto gebruikt hebben.
Of... of... misschien is de foto gewoon wel echt
ik ben TEGEN het plaatsen van foto's met lijken, ik vind dat RESPECTLOOSquote:Op woensdag 26 juli 2006 02:36 schreef BaajGuardian het volgende:
ten tweede vindik het raar waarom de bebloede lijken niet in het topic mogen, moet de oorlog er schoon uitzien? zodat het minder erg lijkt?
Mekiquote:
Gister bij NOVA was er een man die in een dorpje in Libanon op vakantie was. (Hij is inmiddels weer terug in Nederland met zijn gezin) hij zei ook dat er clusterbommen gebruikt werden, die dingen werden gewoon op het dorp gesmeten volgens hem.quote:Op woensdag 26 juli 2006 07:26 schreef DustPuppy het volgende:
Ik hoorde via Human RIghts Watch dat Israël clusterbommen gebruikt (mag ook niet).
Heeft iemand daar meer info over?
Ach, weinigen zullen meneer Annan nog serieus nemen. Hij heeft al meerdere malen laten blijken niet capabel te zijn voor zijn functie. Ben benieuwd of hij hier net zo makkelijk onderuit komt als toen met het schandaal rond zijn zoontje.quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:49 schreef rutger05 het volgende:
FrontPage Israël doodt vier VN-waarnemers
...
Als Kofi Anan inderdaad de beschieting doelbewust heeft genoemd dan zet ik grote vraagtekens bij de objectiviteit van deze VN-secretaris en zijn competentie om deze functie uit te oefenen.
quote:Israël heeft in de nacht van dinsdag op woensdag geïrriteerd gereageerd op de opmerkingen. De Israëlische ambassadeur bij de Verenigde Naties zei dat hij "geschokt en ontdaan" was door de "haastige verklaring" van Annan en diens "insinuaties".
"Ik ben verbaasd over deze voorbarige en onjuiste beschuldigingen" , vertelde ambassadeur Dan Gillerman de Britse omroep BBC. "De secretaris-generaal heeft, terwijl hij om een onderzoek vraagt, zijn conclusies al getrokken", aldus Gillerman.
Eens, echter is dat oorlog en hoort dat erbij, maar zoals in de OP staat, achter een link, dan bepaal ik wel of ik t wil zien of niet.quote:Op woensdag 26 juli 2006 08:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik ben TEGEN het plaatsen van foto's met lijken, ik vind dat RESPECTLOOS
Nou als het inderdaad zo is, geeft dat feit alleen al aan dat Israël niet 'zijn uiterste best' doet om burgerslachtoffers te vermijden.quote:Op woensdag 26 juli 2006 09:49 schreef Mutant01 het volgende:
Klopt ja, ooggetuigen hebben idd clusterbommen zien vallen.
Dat ligt eraan. Als ze die clusterbommen er boven Beiroet uitgooien dan valt ze inderdaad wat te verwijten. Hezbolla heeft echter in het bergachtige zuidelijke gebied grotten e.d. in gebruik als schuilplaatsen waaruit ze raketaanvallen kunnen uitvoeren. Ik kan me voorstellen dat een clusterbom in zo'n geval een uitermate effectief middel is.quote:Op woensdag 26 juli 2006 10:05 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nou als het inderdaad zo is, geeft dat feit alleen al aan dat Israël niet 'zijn uiterste best' doet om burgerslachtoffers te vermijden.
bron: al-jazeeraquote:Hezbollah chief threatens a wider war
The leader of Hezbollah has threatened a new phase in the war with Israel and said his fighters will not accept any "humiliating" conditions for a ceasefire.
In a televised address on the eve of an international conference in Rome designed to find a solution to the two-week-old conflict, Sayyed Hassan Nasrallah said Hezbollah would reject any deal that compromised Lebanon's sovereignty.
"We cannot accept any condition humiliating to our country, our people or our resistance," Nasrallah said.
Condoleezza Rice, the US secretary of state, had put forward peace proposals during a visit to the region this week. Lebanon's parliament speaker said these involved Hezbollah's withdrawal from the border and the deployment of an international force.
In the conflict, Hezbollah has hit Haifa, Israel's third-largest city 35km (20 miles) south of the border, with rockets for the first time.
''In the new period, our bombardment will not be limited to Haifa," Nasrallah said. "If matters develop, we will choose the time when we will move beyond, beyond Haifa."
Psychological war
Israel has launched an incursion into southern Lebanon against Hezbollah fighters.
"Whatever the incursion, it will not stop rocket fire into Israel," Nasrallah said.
He said that the Shia Muslim group would take back any land Israel occupied.
Nasrallah accused Israel of launching a psychological war to undermine Lebanese moral and of exaggerating casualties inflicted on Hezbollah.
"We do not hide our martyrs. If any of our leaders or ranks were killed, we announce that and take pride in that," he said.
Israel has said it plans to create a security zone in the south that it would keep until international forces arrive.
"Any coming of the Zionist army to our land will more enable us to damage its troops, officers and tanks," Nasrallah said.
Hezbollah attacks on Israeli forces helped to remove the Israeli army from south Lebanon in 2000 after 22 years of occupation.
"It will give us a wider and bigger chance for direct confrontation and to bleed the forces of this enemy," he said.
The US 'project'
Nasrallah said Israel had prepared to launch a war on Hezbollah and would have done so regardless of the group's capture of the soldiers. He said the United States wanted to wipe out Hezbollah as part of its plan for a new Middle East.
"The project upon which the war was planned is the return of Lebanon to the sphere of American-Israeli control," he said.
"In the view of the Americans, there are barriers to the new Middle East, meaning the area which the US administration controls.
"The main barriers ... are the resistance movements in Palestine and Lebanon and at the level of governments, Syria and Iran." Both countries back Hezbollah.
"Therefore what is required [by the United States] is work to end these barriers and their removal by way of the historic American project being prepared for this region."
Zo, deze zit echt te springen om nog meer slachtoffers. Het Amerikaanse standpunt dat er voor dit soort lui geen plek is in het Midden-Oosten wordt wel heel erg begrijpelijk.quote:''In the new period, our bombardment will not be limited to Haifa," Nasrallah said. "If matters develop, we will choose the time when we will move beyond, beyond Haifa."
Wanneer irsael echt hun uitserste best haden gedaan, dan hadden die 4 VN medewerkers niet dood geweest.quote:Op woensdag 26 juli 2006 10:05 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nou als het inderdaad zo is, geeft dat feit alleen al aan dat Israël niet 'zijn uiterste best' doet om burgerslachtoffers te vermijden.
Dat is a) ieders standpunt, niet alleen Amerikanen en b) gaat het daar niet om, meer om de manier waarop dat gebeurt.quote:Op woensdag 26 juli 2006 10:25 schreef klez het volgende:
[..]
Zo, deze zit echt te springen om nog meer slachtoffers. Het Amerikaanse standpunt dat er voor dit soort lui geen plek is in het Midden-Oosten wordt wel heel erg begrijpelijk.
Jij wil het ze nog steeds netjes vragen?quote:Op woensdag 26 juli 2006 10:34 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat is a) ieders standpunt, niet alleen Amerikanen en b) gaat het daar niet om, meer om de manier waarop dat gebeurt.
hoezo, klopt het niet?quote:Op woensdag 26 juli 2006 10:55 schreef Mutant01 het volgende:
Volgens mij zijn we nu wel iets verder dan dat Piet, ook met betrekking tot het discussieren. Elkaar de pietverdriet toewijzen helpt niet.
En zo gaat het elke keer, al is het in het geval van de Palestijnen vooral de Al-Aqsa die aanslagen pleegt als het net niet handig is (is het dat ooit ?). Aan de andere kant, Israël kan er ook wat van qua provocaties.quote:Op woensdag 26 juli 2006 10:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Er was daar veel bereikt, maar Hezbolla moest weer aanslagen plegen.
Waarom, omdat jij dat zegt?quote:Op woensdag 26 juli 2006 10:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jawel, maar irrelevant in deze discussie.
Nee niet omdat ik het zeg, van mij mag je zaken van de vorige eeuw erbij halen als je wil. Maar uiteindelijk krijg je een nutteloze discussie met betrekking tot wie er nou wel of niet begon. Dat is eindeloos en funest voor de thread.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom, omdat jij dat zegt?
Het is heel relevant omdat dit het laatste accoord was wat er was tussen Israel en de Palestijnen. Verder was het voor Posdnous bedoelt die zegt dat er gepraat moet worden, er werd gepraat en men was het weer eens met elkaar eens, maar vervolgens komt er weer niets van.
Daar gaat het niet om. Het aangehaalde voorbeeld geeft aan wat voor nut praten zou hebben. Nou geen nut dus.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee niet omdat ik het zeg, van mij mag je zaken van de vorige eeuw erbij halen als je wil. Maar uiteindelijk krijg je een nutteloze discussie met betrekking tot wie er nou wel of niet begon. Dat is eindeloos en funest voor de thread.
Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomstquote:Op woensdag 26 juli 2006 11:24 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het aangehaalde voorbeeld geeft aan wat voor nut praten zou hebben. Nou geen nut dus.
Je hebt praten als : 'alles moet volgens ons en de rest moet zn muil houden' en 'praten als 'laten we aan elkaar toegeven en voor 1 keer niet de kleuter uithangen'.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:24 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het aangehaalde voorbeeld geeft aan wat voor nut praten zou hebben. Nou geen nut dus.
Ga jij je eens heel snel inlezen op het overleg in Akaba, hoe men daar wel zijn best heeft gedaan!quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:27 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Je hebt praten als : 'alles moet volgens ons en de rest moet zn muil houden' en 'praten als 'laten we aan elkaar toegeven en voor 1 keer niet de kleuter uithangen'.
quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst![]()
Zoals Mutant01 al min of meer zei, we leven in het HIER en NU, niet in het DAAR en TOEN.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Ga jij je eens heel snel inlezen op het overleg in Akaba, hoe men daar wel zijn best heeft gedaan!
Ja, maar de Libanezen zitten nu wel tussen wal en schip.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:37 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
kom op toch zeg. Een ezel brandt zijn vingers niet twee keer aan hetzelfde fornuis.
![]()
Ja en? Als meerdere keren duidelijk is gebleken dat praten niet helpt dan schiet je er niets mee op steeds meer te gaan praten als ondertussen je land onder vuur wordt genomen en je soldaten worden ontvoerd. Als er bij jou wordt ingebroken dan ga jij toch ook niet met die inbreker proberen te praten? ook al schopt ie je of slaat hij je of schiet hij je of haalt hij je huis overhoop, jij probeert maar steeds hem aan tafel te krijgen voor een goed gesprek?quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:40 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Zoals Mutant01 al min of meer zei, we leven in het HIER en NU, niet in het DAAR en TOEN.
Eigen schuld, hadden ze de Israeli's maar moeten helpen Hezbollah aan te pakken. Israel heeft van te voren gewaarschuwd en Libanon deed lekker niets. Lullig voor de bevolking, maar het is hun eigen regering die dit doet.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, maar de Libanezen zitten nu wel tussen wal en schip.![]()
Maar de dingen zijn niet meer zoals DAAR en TOEN, ze zijn zoals HIER en NU, met een Fatah die een referendum organiseert welke indirect tot erkenning van Israël zal leiden.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:54 schreef -scorpione- het volgende:
Ja en? Als meerdere keren duidelijk is gebleken dat praten niet helpt dan schiet je er niets mee op steeds meer te gaan praten als ondertussen je land onder vuur wordt genomen en je soldaten worden ontvoerd. Als er bij jou wordt ingebroken dan ga jij toch ook niet met die inbreker proberen te praten? ook al schopt ie je of slaat hij je of schiet hij je of haalt hij je huis overhoop, jij probeert maar steeds hem aan tafel te krijgen voor een goed gesprek?Tuurlijk
![]()
Dus je hebt begrip voor het plegen van aanslagen op burgerdoelen zoals Hezbollah en Hamas o.a. doen?quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:55 schreef -scorpione- het volgende:
Eigen schuld, hadden ze de Israeli's maar moeten helpen Hezbollah aan te pakken. Israel heeft van te voren gewaarschuwd en Libanon deed lekker niets. Lullig voor de bevolking, maar het is hun eigen regering die dit doet.
quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:58 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Dus je hebt begrip voor het plegen van aanslagen op burgerdoelen zoals Hezbollah en Hamas o.a. doen?
Gefeliciteerd, je bent zojuist geupgrade
Dus jij ben het eens met de nazi-praktijken in WOII en zou graag zien dat Hezbollah deze traditie nu voortzet? Congrats, je bent net geupgradequote:Op woensdag 26 juli 2006 11:57 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Maar de dingen zijn niet meer zoals DAAR en TOEN, ze zijn zoals HIER en NU, met een Fatah die een referendum organiseert welke indirect tot erkenning van Israël zal leiden.
quote:
Wat voor nut heeft een bufferzone als ze raketten hebben met een groter bereik?quote:''In the new period, our bombardment will not be limited to Haifa," Nasrallah said. "If matters develop, we will choose the time when we will move beyond, beyond Haifa."
WTF heeft Hezbollah te schaften met het bestaan van Israel?quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:14 schreef Hallulama het volgende:
terwijl Hezbollah en eventueel Hamas zouden kunnen stellen dat de burgers van Israël maar hadden moeten helpen om de Palestijnen meer land terug te geven of om de staat Israël (de staat, niet de inwoners) zelfs op te doeken.
Pardon? Heeft de Libaneze bevolking om deze oorlog gevraagd? Nee. Wordt Hezbollah door een meerderheid van de bevolking gesteund? Nee. Waarom steunt een deel van de bevolking Hezbollah? Omdat deze ook nog wat zorg verleend aan een deel van de bevolking en zeker niet omdat Hezbollah ze deze oorlog bezorgt. Het is op dit moment de Libaneze bevolking die Hezbollah lijkt te moeten verdedigen en niet andersom, zo'n leger zit geen enkel volk op te wachten.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:14 schreef Hallulama het volgende:
-scorpione-, je zegt net dat de burgers van Libanon maar hadden moeten helpen om Hezbollah aan te pakken, terwijl Hezbollah en eventueel Hamas zouden kunnen stellen dat de burgers van Israël maar hadden moeten helpen om de Palestijnen meer land terug te geven of om de staat Israël (de staat, niet de inwoners) zelfs op te doeken.
Heeft geen nut, maar dan denkt de VN weer dat ze goed bezig is.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:22 schreef Incomplete het volgende:
[..]
[..]
Wat voor nut heeft een bufferzone als ze raketten hebben met een groter bereik?
Wat voor nut, buiten ontwapening hezbollah waar ik niet in geloof, heeft dan
een internationale troepenmacht. ?
Uiteraard zullen er geen hezbollah strijders gedood zijn, slechts burgerslachtoffers.quote:Op woensdag 26 juli 2006 10:30 schreef venomsnake het volgende:
SkyNews: reuters: Israel takes heavy casualties in fighting in S.Lebanon.
Ze ontleend haar bestaansrecht eraan.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:22 schreef klez het volgende:
[..]
WTF heeft Hezbollah te schaften met het bestaan van Israel?![]()
Je bedoelt land te geven wat ze nooit hebben bezeten?quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:14 schreef Hallulama het volgende:
-scorpione-, je zegt net dat de burgers van Libanon maar hadden moeten helpen om Hezbollah aan te pakken, terwijl Hezbollah en eventueel Hamas zouden kunnen stellen dat de burgers van Israël maar hadden moeten helpen om de Palestijnen meer land terug te geven of om de staat Israël (de staat, niet de inwoners) zelfs op te doeken.
Vinden ze zelf...quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ze ontleend haar bestaansrecht eraan.
Lieve schat, dit is wat je net tikt als reactie op "Ja, maar de Libanezen zitten nu wel tussen wal en schip." :quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:23 schreef -scorpione- het volgende:
Ik hoef mijn uitspraak niet uit te leggen, die is namelijk kristalhelder.
Ik had het hier over de verkeerde partij kiezen en verder niets doen. Dat jij zaken verkeerd interpreteert zodat ze in je straatje passen is jouw probleem, maar val mij daar niet mee lastig.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:51 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Lieve schat, dit is wat je net tikt als reactie op "Ja, maar de Libanezen zitten nu wel tussen wal en schip." :
"Eigen schuld, hadden ze de Israeli's maar moeten helpen Hezbollah aan te pakken. Israel heeft van te voren gewaarschuwd en Libanon deed lekker niets. Lullig voor de bevolking, maar het is hun eigen regering die dit doet."
Welnu, zo kunnen Hamas en Hezbollah ook redeneren wanneer ze aanslagen plegen in Israël, da's namelijk lullig voor de Israëlische bevolking, maar het is hun eigen regering die dit doet.
Het spijt me als je liever niet in de spiegel kijkt!
Gezien de vergelijking die je maakt zul je wel een "lachspiegel" hebben.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:51 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Het spijt me als je liever niet in de spiegel kijkt!
Wie bepaalt wie de verkeerde partij is dan? En waarom zou een partij uberhaupt de verkeerde zijn?quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:53 schreef -scorpione- het volgende:
Ik had het hier over de verkeerde partij kiezen en verder niets doen. Dat jij zaken verkeerd interpreteert zodat ze in je straatje passen is jouw probleem, maar val mij daar niet mee lastig.
Inderdaad zeg, als je volledig op het nieuws zou afgaan zou Israël alleen maar flats ala de Bijlmer kapotgeknalt hebben met zoveel onschuldige burgers, stemmingmakerijquote:Op woensdag 26 juli 2006 12:37 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Uiteraard zullen er geen hezbollah strijders gedood zijn, slechts burgerslachtoffers.![]()
Een staat in een staat dat meerdere keren heeft laten zien op oorlogspad te willen gaan en vol bewapend is en soldaten uit het buurland kidnapt lijkt mij de verkeerde kant als jij als regering roept dat je géén oorlog wilt.quote:Op woensdag 26 juli 2006 12:58 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Wie bepaalt wie de verkeerde partij is dan? En waarom zou een partij uberhaupt de verkeerde zijn?
ik vind het eerder respectloos dezen te negeren en de oorlog te doen voorkomen als een lijk en pijnloos gebeurenquote:Op woensdag 26 juli 2006 08:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik ben TEGEN het plaatsen van foto's met lijken, ik vind dat RESPECTLOOS
De mensen die denken dat een oorlog gevoerd kan worden zonder dat er mensenlevens sneuvelen zijn te dom om een wachtwoord te kunnen onthouden en kunnen derhalve ook niet op FOK!.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:10 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ik vind het eerder respectloos dezen te negeren en de oorlog te doen voorkomen als een lijk en pijnloos gebeuren![]()
nou vreemd genoeg dus wel, want mensne hier willen massaal de lijken niet zien zodat ze lekker hun disney gevoel bij de oorlog kunnen behoudenquote:Op woensdag 26 juli 2006 13:12 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
De mensen die denken dat een oorlog gevoerd kan worden zonder dat er mensenlevens sneuvelen zijn te dom om een wachtwoord te kunnen onthouden en kunnen derhalve ook niet op FOK!.
Of de ontvoering van de militair in Gaza. De gematigde Hamas in de Gazastrook zelf was wel voor een bestand en een de facto erkenning van Israël, maar de radicalere tak in Damascus vond dat niet zo fijn. Daarentegen, er is een aantal maanden gewerkt aan deze tunnel, maar Hamas is dan ook al enkele maanden aan de macht. De relatief gematigde Gaza-Hamas dus.quote:Op woensdag 26 juli 2006 11:08 schreef elcastel het volgende:
[..]
En zo gaat het elke keer, al is het in het geval van de Palestijnen vooral de Al-Aqsa die aanslagen pleegt als het net niet handig is (is het dat ooit ?). Aan de andere kant, Israël kan er ook wat van qua provocaties.
Je hebt een vreemde manier van discussieren. Ik geloof toch echt dat er aangegeven is dat ze geen lijken willen zien om andere redenen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:13 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
nou vreemd genoeg dus wel, want mensne hier willen massaal de lijken niet zien zodat ze lekker hun disney gevoel bij de oorlog kunnen behouden![]()
welke redenen, het is en blijft een feit dat door het weglaten van schokkend materiaal de oorlog mentaal afgezwakt word zodat men het als entertainment bij het boterhammetje gaan zien.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:18 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Je hebt een vreemde manier van discussieren. Ik geloof toch echt dat er aangegeven is dat ze geen lijken willen zien om andere redenen.
En de grote vraag is waar deze militairen gevangen zijn genomen. Of dit op israelisch grondgebied was of stiekum toch net over de grens al in libanon.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:12 schreef BaajGuardian het volgende:
De korporaal is gevangen genomen als reactie op de ontvoering van kinderen en hamas leden (die onderdeel zijn van een landelijke infrastructuur van libanon) om dezen terug te krijgen, het zionistisch bewind beleid TERREUR, libanon binnen te vallen.
Hezbollah staat volledig in haar recht.
De hamas heeft de korporaal niet ontvoerd maar gevangengenomen/gearresteerd.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:15 schreef Monidique het volgende:
[..]
Of de ontvoering van de militair in Gaza. De gematigde Hamas in de Gazastrook zelf was wel voor een bestand en een de facto erkenning van Israël, maar de radicalere tak in Damascus vond dat niet zo fijn. Daarentegen, er is een aantal maanden gewerkt aan deze tunnel, maar Hamas is dan ook al enkele maanden aan de macht. De relatief gematigde Gaza-Hamas dus.
OMG Komt die conspiracy-kronkel ook weer onder z'n steen vandaan gekropen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En de grote vraag is waar deze militairen gevangen zijn genomen. Of dit op israelisch grondgebied was of stiekum toch net over de grens al in libanon.
http://www.whatreallyhappened.com/israeli_solders.html
mensen kijken graag naar het *eenzijdige wegens filters* nieuws.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En de grote vraag is waar deze militairen gevangen zijn genomen. Of dit op israelisch grondgebied was of stiekum toch net over de grens al in libanon.
http://www.whatreallyhappened.com/israeli_solders.html
hup meteen weer ridiculisatie, wees trots.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:22 schreef Incomplete het volgende:
[..]
OMG Komt die conspiracy-kronkel ook weer onder z'n steen vandaan gekropen.
![]()
Tuurlijk hebben de Israeli's het voertuig teruggesleept naar Israelisch grondgebiedquote:Op woensdag 26 juli 2006 13:23 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
hup meteen weer ridiculisatie, wees trots.
![]()
Nee, dat is geen andere belichting, het is een totaal ander script.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:21 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
De hamas heeft de korporaal niet ontvoerd maar gevangengenomen/gearresteerd.
het is een actie tegen de militairen waar juist op gehamerd word *niet onschuldige burgers maar militairen* om een ruil tussen deze en hamas leden en een groot aantal ontvoerde(burgers) KINDEREN, die gemarteld worden.
is even een andere belichting he?
Want? Ook al zou het in Libanon zijn gebeurd dan is het nog niet aan Hezbollah om die soldaten te kidnappen, dat moeten ze dan doorgeven aan de autoriteit van dat land. Niet dat het van mij hoeft hoor, maar als het relevant is voor de discussie dan hoort het wel zo te zijn. Hezbollah kan niet namens de regering even wat Israelis gevangen nemen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:23 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
hup meteen weer ridiculisatie, wees trots.
![]()
Eeven advocaat van de duivel spelenquote:Op woensdag 26 juli 2006 13:29 schreef Monidique het volgende:
Ik weet het niet, maar dat deze twee personen in Libanon zijn ontvoerd lijkt mij onwaarschijnlijker dan het alternatief.
Waar het mij even om ging was het gegeven dat deze opmerking een aantal dagenquote:Op woensdag 26 juli 2006 13:29 schreef Monidique het volgende:
Nou, zo gek vind ik het niet dat Israël geprobeerd heeft de schuld van Hezbollah alleen te leggen. Niet dat ze van plan waren de militairen te laten ontvoeren, maar dat zodra het plaatsvond, de wereld te weten moest komen dat het een actie in Israël was, waardoor Israël meer politieke slagkracht zou hebben. Maar ja, eerlijk gezegd is het één rapport ("Lebanese police") en de Hezbollah lijk je er niet over te horen, die zeggen dat het legitiem is sowieso en niet omdat het op Libanees grondgebied zou zijn gebeurd. Ik weet het niet, maar dat deze twee personen in Libanon zijn ontvoerd lijkt mij onwaarschijnlijker dan het alternatief.
Lezen is moeilijk:quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:25 schreef Incomplete het volgende:
Tuurlijk hebben de Israeli's het voertuig teruggesleept naar Israelisch grondgebied
om hezbollah de schuld te kunnen geven.
Nogmaals, welke autoriteit heeft Hezbollah dit te doen?quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:34 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Lezen is moeilijk:
[quote]
It all started on July 12 when Israel troops were ambushed on Lebanon's side of the border with Israel. Hezbollah, which commands the Lebanese south, immediately seized on their crossing. They arrested two Israeli soldiers, killed eight Israelis and wounded over 20 in attacks inside Israeli territory. [Asia Times 7/15/06]
[quote]
De soldaten zijn dus op Libanees grondgebied gevangen genomen, waarna Hezbollah ook aanvallen pleegde op Israëlisch grondgebied.
Ja, dogmatisch sta ik in het leven. Als een scholasticus sta ik open voor alle feiten zolang ze maar overeenkomen met het geopenbaarde Woord. Waarom kwebbelen over wat waar en niet waar is als de waarheid toch al bekend is, zo zeg ik dan mysterieus glimlachend terwijl ik in mijn persoonlijke trein van hot naar her raas duidelijk makend iedereen hoe dat wat bevalt op de juiste wijze bezien volledig waar zal zijn.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:36 schreef DustPuppy het volgende:
Ik zeg dus ook niet dat het allemaal waar is wat er staat, maar ik wijs je er even op wat er precies staat.
Jij ziet iets staan wat je niet bevalt en houdt meteen op met lezen ofzo?
Ik vermoed dezelfde autoriteit die Israël heeft om Libanees grondgebied te betreden.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:38 schreef -scorpione- het volgende:
Nogmaals, welke autoriteit heeft Hezbollah dit te doen?
jawel, het is legermacht tegen legermacht, arrestatie van de tegenpartij welk al langer libanon loopt af te plannen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:31 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Want? Ook al zou het in Libanon zijn gebeurd dan is het nog niet aan Hezbollah om die soldaten te kidnappen, dat moeten ze dan doorgeven aan de autoriteit van dat land. Niet dat het van mij hoeft hoor, maar als het relevant is voor de discussie dan hoort het wel zo te zijn. Hezbollah kan niet namens de regering even wat Israelis gevangen nemen.
Doe toch niet zo sneu, je weet best wat ik bedoel.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:40 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik vermoed dezelfde autoriteit die Israël heeft om Libanees grondgebied te betreden.
Hezbollah is geen legermacht. Dat is het punt. Dat heb ik niet bedacht dus val mij er niet op aan. Ik zelf heb niets tegen dit soort organisaties, maar het blijft gewoon zo dat Hezbollah namens Libanon niet zulke acties kan uitvoeren. Libanon laat het gewoon toe dus moeten ze nu niet zeuren dat Israel gewoon hun land binnenvalt om deze gewapende groep aan te pakken met hun legermacht.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:46 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
jawel, het is legermacht tegen legermacht, arrestatie van de tegenpartij welk al langer libanon loopt af te plannen.
maar ze hadden natuurlijk burgers moeten pakken he? net als het israelische leger deed en nogsteeds gegijzeld houd.
fout "it all started when the Israeli army kidnapped children and resistance members and tortured them, with the reaction of hezbollah to arrest a corporal for a fair trade wich was then answerred by Israel by brute terror against a whole country"quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:34 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Lezen is moeilijk:
[quote]
It all started on July 12 when Israel troops were ambushed on Lebanon's side of the border with Israel. Hezbollah, which commands the Lebanese south, immediately seized on their crossing. They arrested two Israeli soldiers, killed eight Israelis and wounded over 20 in attacks inside Israeli territory. [Asia Times 7/15/06]
[quote]
De soldaten zijn dus op Libanees grondgebied gevangen genomen, waarna Hezbollah ook aanvallen pleegde op Israëlisch grondgebied.
In jouw ogen is dat misschien zo.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:46 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
[quote]jawel, het is legermacht tegen legermacht,
ze zijn een resistent deel van de infrastructuur van libanon.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:48 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Hezbollah is geen legermacht. Dat is het punt. Dat heb ik niet bedacht dus val mij er niet op aan. Ik zelf heb niets tegen dit soort organisaties, maar het blijft gewoon zo dat Hezbollah namens Libanon niet zulke acties kan uitvoeren. Libanon laat het gewoon toe dus moeten ze nu niet zeuren dat Israel gewoon hun land binnenvalt om deze gewapende groep aan te pakken met hun legermacht.
De meeste arabische buurlanden erkennen Israel dacht ik zo. Een aantal stellen een bepaald aanal voorwaarden voor het erkennen van Israel (zoals het terugtrekken naar de in de VN genoemde grenzen). En een slechts 1 of 2 landen zullen Israel toch niet willen erkennen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:49 schreef koudhier het volgende:
Israel vecht om zijn voortbestaan in de toekomst veilig te stellen. Omringende Arabische landen ontkennen (sommige openlijk, andere in mindere mate openlijk) Israel dit recht.
Dat hierbij slachtoffers vallen is een feit. Wat hierbij wenselijk of acceptabel is is de vraag.
Libanon is het toneel waarop Iran en Syrie Israel beoordelen om de toekomstige strategie vast te stellen. Hezbollah heeft deze reactie uitgelokt en wist wat de gevolgen zouden zijn.
Het Libanese volk betaalt momenteel de prijs voor het tolereren van het uitvoerend leiderschap van Hezbollah in de grensstreek van de afgelopen jaren.
Terecht is het niet. Noodzakelijk misschien wel. Dat dit voor buitenstaanders moeilijk te bedrijpen is snap ik. Maar als het om je eigen familie ging zou je ook geen risico's nemen of wel?
Israel(in regime van de zionisten) is niet de defender hier maar de agressor, ze bouwen muren over de vastgestelde grens, ze molesteren woningen over de vastgestelde grens, ze plegen moordaanslagen over de vastgestelde grens.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:49 schreef koudhier het volgende:
Israel vecht om zijn voortbestaan in de toekomst veilig te stellen. Omringende Arabische landen ontkennen (sommige openlijk, andere in mindere mate openlijk) Israel dit recht.
Dat hierbij slachtoffers vallen is een feit. Wat hierbij wenselijk of acceptabel is is de vraag.
Libanon is het toneel waarop Iran en Syrie Israel beoordelen om de toekomstige strategie vast te stellen. Hezbollah heeft deze reactie uitgelokt en wist wat de gevolgen zouden zijn.
Het Libanese volk betaalt momenteel de prijs voor het tolereren van het uitvoerend leiderschap van Hezbollah in de grensstreek van de afgelopen jaren.
Terecht is het niet. Noodzakelijk misschien wel. Dat dit voor buitenstaanders moeilijk te bedrijpen is snap ik. Maar als het om je eigen familie ging zou je ook geen risico's nemen of wel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |