Libanon is daarmee ook een van de weinige voorbeelden voor het pleiten voor een uniforme en een door iedereen geaccepteert symbool voor de rode kruis//halve maan etc etcquote:Op woensdag 26 juli 2006 01:44 schreef Incomplete het volgende:
[..]
In het "moderne" Libanon is er ook "het Libanese Rode Kruis".![]()
ps Piet: Morgen op RTL7 Lawrence of Arabia.
quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:49 schreef rutger05 het volgende:
FrontPage Israël doodt vier VN-waarnemers
Israël doodt vier VN-waarnemers
Gepost door Daan (DaanA) - Bron: NOS
Gepubliceerd: woensdag 26 juli 2006 @ 01:21
Dit is het originele bericht bij de NOS voordat het door een nieuwsposter ()
herschreven gemanipuleerd is tbv de FP.
[quote]Vier VN-waarnemers Libanon gedood
Bij een Israëlische raketaanval op Zuid-Libanon zijn vier waarnemers van de Verenigde Naties omgekomen. De VN'ers zaten in een observatiepost toen een raket insloeg. Het gebouw ligt in puin.
Volgens VN-secretaris-generaal Annan lijkt het erop dat de Israëliërs de VN- post bewust onder vuur hebben genomen, omdat het onderkomen goed herkenbaar was. Hij eist dat Israël een onderzoek instelt naar het incident.
Israël heeft een onderzoek toegezegd. Het ministerie van Buitenlandse Zaken benadrukt dat de VN'ers niet met opzet zijn aangevallen. In een reactie zegt Israël hun tragische dood te betreuren.
Mail The Sydney Morning Herald zou ik zeggen:quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heel mooie foto maar in Islamitische landen heeft men de rode halve maan als symbool ipv het rode kruis [afbeelding]
http://www.palestinefacts.org/pf_1991to_now_alaqsa_casualties.php
[afbeelding]
http://www.balatacamp.net/website/portfolio/stillwater.htm
De joodse extremisten en de islamextremisten zijn twee kanten van de zelfde medialle, beide voelen zich hel speciaal en denken ze het bij het rechte eind te hebben en gebruiken geweld om hun doeleinden te behartigen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 02:36 schreef BaajGuardian het volgende:
teveel gelul in dit topic, en dan bedoel ik uit de nek gelul door vooral de israel kant napraters welk alle tegenstanders van het zionistisch regime of terrorist of gewoon dom noemen.
wat ze zelf dus dom maakt.
ten tweede vindik het raar waarom de bebloede lijken niet in het topic mogen, moet de oorlog er schoon uitzien? zodat het minder erg lijkt?
het is godverdomme oorlog, dit vinden jullie toch zo mooi?
zie de lijken dan ook aan.
ik ben VOOR het plaatsen van lijken van beiden zijden zodat men kan zien hoe leuk oorlog is.
quote:In other military action:
The Israeli army said it had killed a senior Hezbollah commander, Abu Jaafar, in fighting in southern Lebanon
Earlier the UN said Israeli forces were now in control of the town of Bint Jbeil after fierce fighting and were moving on the village of Yaroun to the south
Israel resumed air raids on Beirut, with explosions heard in southern suburbs - a Hezbollah stronghold
Hezbollah fired more Katyusha rockets into Israel, killing a 15-year-old Arab-Israeli girl in the northern Israeli village of Maghar and striking Haifa with a large salvo
Hezbollah said 27 of its fighters had been killed as of Monday, but the Israeli military said it had killed "some dozens".
Way to go!quote:Op woensdag 26 juli 2006 05:47 schreef Ulx het volgende:
The Israeli army said it had killed a senior Hezbollah commander, Abu Jaafar, in fighting in southern Lebanon
Gelukkig sta je er zelf heel objectief in:quote:Op woensdag 26 juli 2006 02:36 schreef BaajGuardian het volgende:
teveel gelul in dit topic, en dan bedoel ik uit de nek gelul door vooral de israel kant napraters welk alle tegenstanders van het zionistisch regime of terrorist of gewoon dom noemen.
Verder zie ik hier niemand blij zijn met het feit dat het oorlog is.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 17:45 schreef BaajGuardian het volgende:
het zionistische regime kan van mij de plomp in.
Ik ben tegen. Als je lijken wilt zien, meld je je maar aan voor het Libaneze leger. Bij een lijkschouwer werken kan ook nog...quote:ten tweede vindik het raar waarom de bebloede lijken niet in het topic mogen, moet de oorlog er schoon uitzien? zodat het minder erg lijkt?
ik ben VOOR het plaatsen van lijken van beiden zijden zodat men kan zien hoe leuk oorlog is.
Libanon heeft idd een kruis.quote:Op woensdag 26 juli 2006 02:22 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Mail The Sydney Morning Herald zou ik zeggen:
[afbeelding]
Under fire...the roof of an ambulance seen in a Red Cross video, smashed and pockmarked after the Israeli air strike.
En alle anderen die de foto gebruikt hebben.
Of... of... misschien is de foto gewoon wel echt
ik ben TEGEN het plaatsen van foto's met lijken, ik vind dat RESPECTLOOSquote:Op woensdag 26 juli 2006 02:36 schreef BaajGuardian het volgende:
ten tweede vindik het raar waarom de bebloede lijken niet in het topic mogen, moet de oorlog er schoon uitzien? zodat het minder erg lijkt?
Mekiquote:
Gister bij NOVA was er een man die in een dorpje in Libanon op vakantie was. (Hij is inmiddels weer terug in Nederland met zijn gezin) hij zei ook dat er clusterbommen gebruikt werden, die dingen werden gewoon op het dorp gesmeten volgens hem.quote:Op woensdag 26 juli 2006 07:26 schreef DustPuppy het volgende:
Ik hoorde via Human RIghts Watch dat Israël clusterbommen gebruikt (mag ook niet).
Heeft iemand daar meer info over?
Ach, weinigen zullen meneer Annan nog serieus nemen. Hij heeft al meerdere malen laten blijken niet capabel te zijn voor zijn functie. Ben benieuwd of hij hier net zo makkelijk onderuit komt als toen met het schandaal rond zijn zoontje.quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:49 schreef rutger05 het volgende:
FrontPage Israël doodt vier VN-waarnemers
...
Als Kofi Anan inderdaad de beschieting doelbewust heeft genoemd dan zet ik grote vraagtekens bij de objectiviteit van deze VN-secretaris en zijn competentie om deze functie uit te oefenen.
quote:Israël heeft in de nacht van dinsdag op woensdag geïrriteerd gereageerd op de opmerkingen. De Israëlische ambassadeur bij de Verenigde Naties zei dat hij "geschokt en ontdaan" was door de "haastige verklaring" van Annan en diens "insinuaties".
"Ik ben verbaasd over deze voorbarige en onjuiste beschuldigingen" , vertelde ambassadeur Dan Gillerman de Britse omroep BBC. "De secretaris-generaal heeft, terwijl hij om een onderzoek vraagt, zijn conclusies al getrokken", aldus Gillerman.
Eens, echter is dat oorlog en hoort dat erbij, maar zoals in de OP staat, achter een link, dan bepaal ik wel of ik t wil zien of niet.quote:Op woensdag 26 juli 2006 08:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik ben TEGEN het plaatsen van foto's met lijken, ik vind dat RESPECTLOOS
Nou als het inderdaad zo is, geeft dat feit alleen al aan dat Israël niet 'zijn uiterste best' doet om burgerslachtoffers te vermijden.quote:Op woensdag 26 juli 2006 09:49 schreef Mutant01 het volgende:
Klopt ja, ooggetuigen hebben idd clusterbommen zien vallen.
Dat ligt eraan. Als ze die clusterbommen er boven Beiroet uitgooien dan valt ze inderdaad wat te verwijten. Hezbolla heeft echter in het bergachtige zuidelijke gebied grotten e.d. in gebruik als schuilplaatsen waaruit ze raketaanvallen kunnen uitvoeren. Ik kan me voorstellen dat een clusterbom in zo'n geval een uitermate effectief middel is.quote:Op woensdag 26 juli 2006 10:05 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nou als het inderdaad zo is, geeft dat feit alleen al aan dat Israël niet 'zijn uiterste best' doet om burgerslachtoffers te vermijden.
bron: al-jazeeraquote:Hezbollah chief threatens a wider war
The leader of Hezbollah has threatened a new phase in the war with Israel and said his fighters will not accept any "humiliating" conditions for a ceasefire.
In a televised address on the eve of an international conference in Rome designed to find a solution to the two-week-old conflict, Sayyed Hassan Nasrallah said Hezbollah would reject any deal that compromised Lebanon's sovereignty.
"We cannot accept any condition humiliating to our country, our people or our resistance," Nasrallah said.
Condoleezza Rice, the US secretary of state, had put forward peace proposals during a visit to the region this week. Lebanon's parliament speaker said these involved Hezbollah's withdrawal from the border and the deployment of an international force.
In the conflict, Hezbollah has hit Haifa, Israel's third-largest city 35km (20 miles) south of the border, with rockets for the first time.
''In the new period, our bombardment will not be limited to Haifa," Nasrallah said. "If matters develop, we will choose the time when we will move beyond, beyond Haifa."
Psychological war
Israel has launched an incursion into southern Lebanon against Hezbollah fighters.
"Whatever the incursion, it will not stop rocket fire into Israel," Nasrallah said.
He said that the Shia Muslim group would take back any land Israel occupied.
Nasrallah accused Israel of launching a psychological war to undermine Lebanese moral and of exaggerating casualties inflicted on Hezbollah.
"We do not hide our martyrs. If any of our leaders or ranks were killed, we announce that and take pride in that," he said.
Israel has said it plans to create a security zone in the south that it would keep until international forces arrive.
"Any coming of the Zionist army to our land will more enable us to damage its troops, officers and tanks," Nasrallah said.
Hezbollah attacks on Israeli forces helped to remove the Israeli army from south Lebanon in 2000 after 22 years of occupation.
"It will give us a wider and bigger chance for direct confrontation and to bleed the forces of this enemy," he said.
The US 'project'
Nasrallah said Israel had prepared to launch a war on Hezbollah and would have done so regardless of the group's capture of the soldiers. He said the United States wanted to wipe out Hezbollah as part of its plan for a new Middle East.
"The project upon which the war was planned is the return of Lebanon to the sphere of American-Israeli control," he said.
"In the view of the Americans, there are barriers to the new Middle East, meaning the area which the US administration controls.
"The main barriers ... are the resistance movements in Palestine and Lebanon and at the level of governments, Syria and Iran." Both countries back Hezbollah.
"Therefore what is required [by the United States] is work to end these barriers and their removal by way of the historic American project being prepared for this region."
Zo, deze zit echt te springen om nog meer slachtoffers. Het Amerikaanse standpunt dat er voor dit soort lui geen plek is in het Midden-Oosten wordt wel heel erg begrijpelijk.quote:''In the new period, our bombardment will not be limited to Haifa," Nasrallah said. "If matters develop, we will choose the time when we will move beyond, beyond Haifa."
Wanneer irsael echt hun uitserste best haden gedaan, dan hadden die 4 VN medewerkers niet dood geweest.quote:Op woensdag 26 juli 2006 10:05 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nou als het inderdaad zo is, geeft dat feit alleen al aan dat Israël niet 'zijn uiterste best' doet om burgerslachtoffers te vermijden.
Dat is a) ieders standpunt, niet alleen Amerikanen en b) gaat het daar niet om, meer om de manier waarop dat gebeurt.quote:Op woensdag 26 juli 2006 10:25 schreef klez het volgende:
[..]
Zo, deze zit echt te springen om nog meer slachtoffers. Het Amerikaanse standpunt dat er voor dit soort lui geen plek is in het Midden-Oosten wordt wel heel erg begrijpelijk.
Jij wil het ze nog steeds netjes vragen?quote:Op woensdag 26 juli 2006 10:34 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat is a) ieders standpunt, niet alleen Amerikanen en b) gaat het daar niet om, meer om de manier waarop dat gebeurt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |