abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 juli 2006 @ 23:50:25 #51
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_40185146
4 UN Observers killed by Israeli Forces.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  † In Memoriam † dinsdag 25 juli 2006 @ 23:51:22 #52
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_40185178
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 23:22 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik zie een strijd tegen terroristen en antisemieten toch even iets anders als de strijd van de terroristen en antisemieten zelf. De politie en criminelen schaar ik ook niet onder dezelfde categorie. Zelf zie ik geweld bij voorkeur niet als oplossing, maar ik besef wel dat het gebruik geweld helaas soms noodzakelijk is.
Arabieren zijn zelf semieten. Hoe wil je die anti-semieten noemen? En de Ashkenazi, zijn die plots wel semitisch ofzo? Beetje loze term hier dus.

Extremisten zijn extremisten, of ze nu een sjaal of een keppeltje op hebben. Wat er nu plaatsvindt noem ik extremistisch geweld. De bezetting en de nietsontziende gewelddadige onderdrukking van alle verzet noem ik extremistisch. Geen wapenstilstand en geen onderhandelingen willen noem ik extremistisch.

En het in Nederland oproepen om mee te gaan vechten, hetzij voor Israel hetzij voor Hezbollah, noem ik ook extremistisch.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 23:52:22 #53
21467 franske19
Hit the deck!
pi_40185209
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 23:50 schreef popolon het volgende:
Belangrijk stukje wat er bij hoort:
Lebanese security forces said it was an Israeli airstrike and four U.N. observers were killed, but UNIFIL said it had no further information on the attack.

De propaganda molen draait alweer volop. Wacht liever ook op een reactie van de VN en Israel.
pi_40185239
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 23:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou, het korps mariniers is in principe beschikbaar, die gaan niet naar Uruzgan volgens minister Kamp

maar logistiek is het lastig sinds de laatste bezuinigingsronde werd betaald dat we nog twee bataljons aan maanschappen uit konden zenden ... die zitten allemaal in Uruzgan
dan is er nog een half bataljon in bosnie en ineens een peloton in congo!

die koek is op!
Bedoelde meer de zoutwatervloot.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_40185252
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 23:42 schreef sp3c het volgende:

ik zelf denk dan meer aan Jordanie ofzo,
Accepteert Israel nooit. Die willen echt geen halve maatregelen. Het enige wat die accepteren zijn zwaarbewapende typen die Hizbullah gaan ontwapenen. Dus NATO. Of EU.
pi_40185299
Worden de krijgsmacht onderdelen trouwens apart gerekend in dat rekensommetje van bataljons of is het een totaal plaatje?
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  Moderator dinsdag 25 juli 2006 @ 23:59:32 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40185434
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 23:53 schreef Ulx het volgende:

[..]

Accepteert Israel nooit. Die willen echt geen halve maatregelen. Het enige wat die accepteren zijn zwaarbewapende typen die Hizbullah gaan ontwapenen. Dus NATO. Of EU.
Jordanie heeft best een indrukwekkend legertje hoor tegenwoordig, ik heb daar meer vertrouwen in dan in Turkije

NATO heeft ff geen tijd op misschien Frankrijk na en de EU dus vrijwel automatisch ook niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 26 juli 2006 @ 00:04:30 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40185557
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 23:55 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Worden de krijgsmacht onderdelen trouwens apart gerekend in dat rekensommetje van bataljons of is het een totaal plaatje?
ja maar dat cijfer is niet helemaal heilig geloof ik, het gaat om logistieke middelen die er niet zijn

er kunnen 2 bataljons ondersteunt worden, dat kan dat halve bataljon in bosnie zijn of het verstevigde bataljon in Uruzgan ... dus als we nu eindelijk is onze mensen uit bosnie terugtrekken dan moet er wat te doen zijn (dat peloton voor Congo is toegevoegd aan een duits bataljon dus daar hebben we geen omkijken meer naar verder)
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 23:53 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Bedoelde meer de zoutwatervloot.
0w ja die kunnen er wel heen maar wat moeten ze nu gaan doen ... kannoneerboot diplomatie?

leg al je wapens op het strand morgenochtend of we beginnen 127mm granaten te schieten
  woensdag 26 juli 2006 @ 00:14:08 #59
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_40185839
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 23:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

Israel wil geen Turken, weet niet meer waarom niet

ik zelf denk dan meer aan Jordanie ofzo, maar ik weet niet hoeveel man ze beschikbaar hebben voor internationale acties.
italie zie ik er al wel gaan zitten, maar buiten de europeese landen om, wat is er nog meer?
india? japan? korea? een troeppenmacht uit het MO zelf lijkt me minder voor de hand liggend.
frankrijk niet geliefd bij israel trouwes. Misschien rusland of durven ze dat niet aan?
spanje heeft als goed is weer mensen vrij na de terugtrekking.
pi_40185870
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 23:51 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Arabieren zijn zelf semieten. Hoe wil je die anti-semieten noemen? En de Ashkenazi, zijn die plots wel semitisch ofzo? Beetje loze term hier dus.

Extremisten zijn extremisten, of ze nu een sjaal of een keppeltje op hebben. Wat er nu plaatsvindt noem ik extremistisch geweld. De bezetting en de nietsontziende gewelddadige onderdrukking van alle verzet noem ik extremistisch. Geen wapenstilstand en geen onderhandelingen willen noem ik extremistisch.

En het in Nederland oproepen om mee te gaan vechten, hetzij voor Israel hetzij voor Hezbollah, noem ik ook extremistisch.
Laten we het dan maar Jodenhaat noemen. Zoals ik al eerder in een reactie heb gepost zie ik bestrijders van extremisme niet in hetzelfde licht als extremisten zelf. Wie de extremisten zijn is voor mij overduidelijk en naar mijn mening moet iemand wel een loden plaat voor zijn hoofd hebben als diegene dat niet kan zien. Laat ik ook maar weer hetzelfde voorbeeld aanhalen: de politie is niet gelijk te stellen aan de criminelen die zij bestrijden.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_40185885
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 23:52 schreef franske19 het volgende:

[..]

Belangrijk stukje wat er bij hoort:
Lebanese security forces said it was an Israeli airstrike and four U.N. observers were killed, but UNIFIL said it had no further information on the attack.

De propaganda molen draait alweer volop. Wacht liever ook op een reactie van de VN en Israel.
Israel gaat zal niet doelbewust Unifil soldaten plat-bombarderen.

Ik vind zowieso dat die unifil-gasten op moeten hoepelen uit dat gebied: ze dragen geen ene sodemieter bij aan wat dan ook.
  Moderator woensdag 26 juli 2006 @ 00:18:10 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40185977
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 00:14 schreef Boomstam het volgende:

[..]

italie zie ik er al wel gaan zitten, maar buiten de europeese landen om, wat is er nog meer?
india? japan? korea? een troeppenmacht uit het MO zelf lijkt me minder voor de hand liggend.
frankrijk niet geliefd bij israel trouwes. Misschien rusland of durven ze dat niet aan?
spanje heeft als goed is weer mensen vrij na de terugtrekking.
Italie heeft al 3500 man in het buitenland geloof ik (brigade in Irak, bataljon in Afghanistan)
pi_40186013
quote:
Nu vallen ze de VN aan
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  Donald Duck held woensdag 26 juli 2006 @ 00:20:48 #64
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_40186053
die zaten daar gewoon toevallig onder vlag van de vn
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_40186095
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 00:19 schreef Meki het volgende:

[..]

Nu vallen ze de VN aan
Is dat internetcafé nu nog open?
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_40186116
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 00:22 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Is dat internetcafé nu nog open?
24/24
pi_40186119
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 00:19 schreef Meki het volgende:

[..]

Nu vallen ze de VN aan
Ik weet zeker dat dat niet doelbewust geweest is.
pi_40186137
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 00:22 schreef manhattan het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat dat niet doelbewust geweest is.

Nee zeker niet
natuurlijk is het doelbewust anders vielen er geen 4 doden
pi_40186154
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 00:22 schreef Meki het volgende:

[..]

24/24
Ga toch niet achter een computer zitten en geniet van jouw vakantie.
  Moderator woensdag 26 juli 2006 @ 00:25:05 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40186191
mwah zal niet de eerste keer zijn dat er vanuit de schaduw van zo'n post raketjes afgeschoten worden, dan schiet Israel terug en gaan er mensen dood

maja ook hier weer speculatie, hier wil ik toch eerst meer info over hebben
  Donald Duck held woensdag 26 juli 2006 @ 00:25:33 #71
46149 __Saviour__
pi_40186212
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 00:23 schreef Meki het volgende:
Nee zeker niet
ja want per ongeluk iemand doden is onmogelijk
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_40186213
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 00:23 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ga toch niet achter een computer zitten en geniet van jouw vakantie.
ik geniet overdag en avond en nacht of internetten of dvd kijken
  woensdag 26 juli 2006 @ 00:26:05 #73
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_40186233
tvp
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_40186251
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 00:25 schreef Meki het volgende:

[..]

ik geniet overdag en avond en nacht of internetten of dvd kijken
Waar zit je eigenlijk en is het daar lekker weer?
pi_40186288
Tetouane en 42 graden
het wordt komende dagen nog warmer
pi_40186315
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 00:23 schreef Meki het volgende:

[..]

Nee zeker niet
Er bestaat ook nog zoiets als een ongeluk.
Wat heeft Israel er in godsnaam voor belang bij om VN-waarnemers dood te gaan schieten ?
pi_40186324
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 00:27 schreef Meki het volgende:
Tetouane en 42 graden
het wordt komende dagen nog warmer
Ik hoop dan dat je goed tegen warmte kunt. Veel plezier nog.
pi_40186359
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 00:28 schreef manhattan het volgende:

[..]

Er bestaat ook nog zoiets als een ongeluk.
Wat heeft Israel er in godsnaam voor belang bij om VN-waarnemers dood te gaan schieten ?
Geen enkel belang.
  † In Memoriam † woensdag 26 juli 2006 @ 00:30:34 #79
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_40186368
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 00:15 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Wie de extremisten zijn is voor mij overduidelijk en naar mijn mening moet iemand wel een loden plaat voor zijn hoofd hebben als diegene dat niet kan zien. Laat ik ook maar weer hetzelfde voorbeeld aanhalen: de politie is niet gelijk te stellen aan de criminelen die zij bestrijden.
Een hoop mensen zijn het niet met je eens en stellen in gedachten die loden plaat bij anderen voor het hoofd voor. Rechtvaardiging voor de een of de andere partij kan op vele verschillende gronden. Er zijn er al heel veel voorbij gekomen in deze reeks. De meest gehoorde is dat Israel geen "terroristische methoden" gebruikt en de anderen wel. Een flinterdun argument wat de afgelopen weken door Israel zelf definitief vol gaten is geschoten imo.

Misschien zijn er gronden om partij te kiezen maar moraliteit (de politie) lijkt me nogal buiten de realiteit van het moment.
pi_40186547
Weet iemand de url van een gratis cnn live-stream ?
pi_40186628
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 00:30 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Een hoop mensen zijn het niet met je eens en stellen in gedachten die loden plaat bij anderen voor het hoofd voor. Rechtvaardiging voor de een of de andere partij kan op vele verschillende gronden.
Ik kan dat laatste met je eens zijn en het eerste inzien. Ik zie ook liever dat mensen vreedzaam met elkaar samenleven en elkaar niet naar het leven staan. Helaas is de realiteit anders, maar dat betekent niet dat men daar niet naar mag streven.
pi_40187079
Meki

Ga jij daar eens achter de plaatselijke dames aan ipv te computeren.
pi_40187518
Wat een goedkope stemmingmakerij trouwens in de openingspost. Libanese kinderen met traantjes....
Kunnen er ook even wat foto's van bomaanslagen in Israel bij ?
  Donald Duck held woensdag 26 juli 2006 @ 01:08:06 #84
46149 __Saviour__
pi_40187557
die foto in de op is inderdaad wat goedkope stemmingmakerij, maar ach ja.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_40187641
quote:
Dat krijg je als je een beetje midden op het slagveld rond gaan lopen. En vervolgens verontwaardigd zijn dat er iets gebeurt
  woensdag 26 juli 2006 @ 01:13:42 #86
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_40187721
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 00:52 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Meki

Ga jij daar eens achter de plaatselijke dames aan ipv te computeren.
Hou op zeg, komt ie ook met een rifbruidje naar NL
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_40187808
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 01:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Das van latere zorg Piet
  † In Memoriam † woensdag 26 juli 2006 @ 01:19:55 #88
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_40187889
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 00:39 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik kan dat laatste met je eens zijn en het eerste inzien. Ik zie ook liever dat mensen vreedzaam met elkaar samenleven en elkaar niet naar het leven staan. Helaas is de realiteit anders, maar dat betekent niet dat men daar niet naar mag streven.
We willen uiteindelijk hetzelfde
pi_40187917
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 01:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Die kan dan mooi in een call center aan de slag.
pi_40187951
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 01:19 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Nee hoor dat willen jullie niet, of jullie willen er in ieder geval niet bepaalde zaken voor opgeven. Als dit wel zo was dan was het hele probleem in het M-O allang opgelost.
pi_40187975
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 01:19 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Inderdaad.
pi_40188031
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 01:20 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Die kan dan mooi in een call center aan de slag.
Geen moderne moslima aub. Dan opent ze ook een account op Fok! en hebben we
ineens elke dag met 2 Meki's te maken.
pi_40188072
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 01:22 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Nee hoor dat willen jullie niet, of jullie willen er in ieder geval niet bepaalde zaken voor opgeven. Als dit wel zo was dan was het hele probleem in het M-O allang opgelost.
Ik neem aan dat NorthernStar er op doelt dat de meeste mensen verlangen om in vrede met elkaar samen te leven en geen behoefte hebben aan geweld.
pi_40188106
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 01:26 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat NorthernStar er op doelt dat de meeste mensen verlangen om in vrede met elkaar samen te leven en geen behoefte hebben aan geweld.
Dat begrijp ik wel maar het is ook duidelijk dat deze behoefte nogal eens opzij wordt geschoven voor een oorlogje.
pi_40188121
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 01:25 schreef Incomplete het volgende:

[..]

'What about the children?'
pi_40188225
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 01:25 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Een moderne moslima zou wel eens heel andere meningen er op na kunnen houden dan Meki.
pi_40188231
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 01:26 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik denk dat Israel voldoende heeft aangetoond dat ze tot compromissen bereid is. De afgelopen jaren zijn er nederzettingen ontruimd, hulpprogramma's opgestart en is er strak vastgehouden aan de routekaart. Als mensen je dan blijven bestoken met rakketten, blíjven roepen dat je land van de kaart moet worden geveegt en (zoals admahinejad) iedere dag de holocaust in twijfel trekken. Met als klapstuk dat óók nog eens je soldaten worden ontvoerd, dan heb je alle reden om die zaak plat te bombarderen.
  woensdag 26 juli 2006 @ 01:34:13 #98
45206 Pietverdriet
pi_40188249
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 22:32 schreef NorthernStar het volgende:
[afbeelding]

Red Cross ambulances destroyed in Israeli air strike on rescue mission

The ambulance headlamps were on, the blue light overhead was flashing, and another light illuminated the Red Cross flag when the first Israeli missile hit, shearing off the right leg of the man on the stretcher inside. As he lay screaming beneath fire and smoke, patients and ambulance workers scrambled for safety, crawling over glass in the dark. Then another missile hit the second ambulance.

Even in a war which has turned the roads of south Lebanon into killing zones, Israel's rocket strike on two clearly marked Red Cross ambulances on Sunday night set a deadly new milestone.

>> The Guardian
Heel mooie foto maar in Islamitische landen heeft men de rode halve maan als symbool ipv het rode kruis
http://www.palestinefacts.org/pf_1991to_now_alaqsa_casualties.php

http://www.balatacamp.net/website/portfolio/stillwater.htm

[ Bericht 8% gewijzigd door Pietverdriet op 26-07-2006 01:43:03 ]
pi_40188504
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 01:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heel mooie foto maar in Islamitische landen heeft men de rode halve maan als symbool ipv het rode kruis [afbeelding]
http://www.palestinefacts.org/pf_1991to_now_alaqsa_casualties.php
In het "moderne" Libanon is er ook "het Libanese Rode Kruis".

ps Piet: Morgen op RTL7 Lawrence of Arabia.
  woensdag 26 juli 2006 @ 01:46:32 #100
45206 Pietverdriet
pi_40188576
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 01:44 schreef Incomplete het volgende:

[..]

In het "moderne" Libanon is er ook "het Libanese Rode Kruis".
quote:
ps Piet: Morgen op RTL7 Lawrence of Arabia.
Heb ik op DVD
Maar het is idd een aanrader,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')