Arabieren zijn zelf semieten. Hoe wil je die anti-semieten noemen? En de Ashkenazi, zijn die plots wel semitisch ofzo? Beetje loze term hier dus.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:22 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik zie een strijd tegen terroristen en antisemieten toch even iets anders als de strijd van de terroristen en antisemieten zelf. De politie en criminelen schaar ik ook niet onder dezelfde categorie. Zelf zie ik geweld bij voorkeur niet als oplossing, maar ik besef wel dat het gebruik geweld helaas soms noodzakelijk is.
Belangrijk stukje wat er bij hoort:quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:50 schreef popolon het volgende:
4 UN Observers killed by Israeli Forces.
Bedoelde meer de zoutwatervloot.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou, het korps mariniers is in principe beschikbaar, die gaan niet naar Uruzgan volgens minister Kamp
maar logistiek is het lastig sinds de laatste bezuinigingsronde werd betaald dat we nog twee bataljons aan maanschappen uit konden zenden ... die zitten allemaal in Uruzgan
dan is er nog een half bataljon in bosnie en ineens een peloton in congo!
die koek is op!
Accepteert Israel nooit. Die willen echt geen halve maatregelen. Het enige wat die accepteren zijn zwaarbewapende typen die Hizbullah gaan ontwapenen. Dus NATO. Of EU.quote:
Jordanie heeft best een indrukwekkend legertje hoor tegenwoordig, ik heb daar meer vertrouwen in dan in Turkijequote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Accepteert Israel nooit. Die willen echt geen halve maatregelen. Het enige wat die accepteren zijn zwaarbewapende typen die Hizbullah gaan ontwapenen. Dus NATO. Of EU.
ja maar dat cijfer is niet helemaal heilig geloof ik, het gaat om logistieke middelen die er niet zijnquote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:55 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Worden de krijgsmacht onderdelen trouwens apart gerekend in dat rekensommetje van bataljons of is het een totaal plaatje?
0w ja die kunnen er wel heen maar wat moeten ze nu gaan doen ... kannoneerboot diplomatie?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:53 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Bedoelde meer de zoutwatervloot.
italie zie ik er al wel gaan zitten, maar buiten de europeese landen om, wat is er nog meer?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
Israel wil geen Turken, weet niet meer waarom niet
ik zelf denk dan meer aan Jordanie ofzo, maar ik weet niet hoeveel man ze beschikbaar hebben voor internationale acties.
Laten we het dan maar Jodenhaat noemen. Zoals ik al eerder in een reactie heb gepost zie ik bestrijders van extremisme niet in hetzelfde licht als extremisten zelf. Wie de extremisten zijn is voor mij overduidelijk en naar mijn mening moet iemand wel een loden plaat voor zijn hoofd hebben als diegene dat niet kan zien. Laat ik ook maar weer hetzelfde voorbeeld aanhalen: de politie is niet gelijk te stellen aan de criminelen die zij bestrijden.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:51 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Arabieren zijn zelf semieten. Hoe wil je die anti-semieten noemen? En de Ashkenazi, zijn die plots wel semitisch ofzo? Beetje loze term hier dus.
Extremisten zijn extremisten, of ze nu een sjaal of een keppeltje op hebben. Wat er nu plaatsvindt noem ik extremistisch geweld. De bezetting en de nietsontziende gewelddadige onderdrukking van alle verzet noem ik extremistisch. Geen wapenstilstand en geen onderhandelingen willen noem ik extremistisch.
En het in Nederland oproepen om mee te gaan vechten, hetzij voor Israel hetzij voor Hezbollah, noem ik ook extremistisch.
Israel gaat zal niet doelbewust Unifil soldaten plat-bombarderen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:52 schreef franske19 het volgende:
[..]
Belangrijk stukje wat er bij hoort:
Lebanese security forces said it was an Israeli airstrike and four U.N. observers were killed, but UNIFIL said it had no further information on the attack.
De propaganda molen draait alweer volop. Wacht liever ook op een reactie van de VN en Israel.
Italie heeft al 3500 man in het buitenland geloof ik (brigade in Irak, bataljon in Afghanistan)quote:Op woensdag 26 juli 2006 00:14 schreef Boomstam het volgende:
[..]
italie zie ik er al wel gaan zitten, maar buiten de europeese landen om, wat is er nog meer?
india? japan? korea? een troeppenmacht uit het MO zelf lijkt me minder voor de hand liggend.
frankrijk niet geliefd bij israel trouwes. Misschien rusland of durven ze dat niet aan?
spanje heeft als goed is weer mensen vrij na de terugtrekking.
Nu vallen ze de VN aanquote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:50 schreef popolon het volgende:
Is dat internetcafé nu nog open?quote:
quote:Op woensdag 26 juli 2006 00:22 schreef manhattan het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat dat niet doelbewust geweest is.
Ga toch niet achter een computer zitten en geniet van jouw vakantie.quote:
ja want per ongeluk iemand doden is onmogelijkquote:Op woensdag 26 juli 2006 00:23 schreef Meki het volgende:
Nee zeker niet
natuurlijk is het doelbewust anders vielen er geen 4 doden
ik geniet overdag en avond en nacht of internetten of dvd kijkenquote:Op woensdag 26 juli 2006 00:23 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ga toch niet achter een computer zitten en geniet van jouw vakantie.![]()
Waar zit je eigenlijk en is het daar lekker weer?quote:Op woensdag 26 juli 2006 00:25 schreef Meki het volgende:
[..]
ik geniet overdag en avond en nacht of internetten of dvd kijken
Er bestaat ook nog zoiets als een ongeluk.quote:Op woensdag 26 juli 2006 00:23 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee zeker niet
natuurlijk is het doelbewust anders vielen er geen 4 doden
Ik hoop dan dat je goed tegen warmte kunt. Veel plezier nog.quote:Op woensdag 26 juli 2006 00:27 schreef Meki het volgende:
Tetouane en 42 graden
het wordt komende dagen nog warmer
Geen enkel belang.quote:Op woensdag 26 juli 2006 00:28 schreef manhattan het volgende:
[..]
Er bestaat ook nog zoiets als een ongeluk.
Wat heeft Israel er in godsnaam voor belang bij om VN-waarnemers dood te gaan schieten ?
Een hoop mensen zijn het niet met je eens en stellen in gedachten die loden plaat bij anderen voor het hoofd voor. Rechtvaardiging voor de een of de andere partij kan op vele verschillende gronden. Er zijn er al heel veel voorbij gekomen in deze reeks. De meest gehoorde is dat Israel geen "terroristische methoden" gebruikt en de anderen wel. Een flinterdun argument wat de afgelopen weken door Israel zelf definitief vol gaten is geschoten imo.quote:Op woensdag 26 juli 2006 00:15 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Wie de extremisten zijn is voor mij overduidelijk en naar mijn mening moet iemand wel een loden plaat voor zijn hoofd hebben als diegene dat niet kan zien. Laat ik ook maar weer hetzelfde voorbeeld aanhalen: de politie is niet gelijk te stellen aan de criminelen die zij bestrijden.![]()
Ik kan dat laatste met je eens zijn en het eerste inzien. Ik zie ook liever dat mensen vreedzaam met elkaar samenleven en elkaar niet naar het leven staan. Helaas is de realiteit anders, maar dat betekent niet dat men daar niet naar mag streven.quote:Op woensdag 26 juli 2006 00:30 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Een hoop mensen zijn het niet met je eens en stellen in gedachten die loden plaat bij anderen voor het hoofd voor. Rechtvaardiging voor de een of de andere partij kan op vele verschillende gronden.
Dat krijg je als je een beetje midden op het slagveld rond gaan lopen. En vervolgens verontwaardigd zijn dat er iets gebeurtquote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:50 schreef popolon het volgende:
Hou op zeg, komt ie ook met een rifbruidje naar NLquote:Op woensdag 26 juli 2006 00:52 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Meki
Ga jij daar eens achter de plaatselijke dames aan ipv te computeren.
Das van latere zorg Pietquote:Op woensdag 26 juli 2006 01:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hou op zeg, komt ie ook met een rifbruidje naar NL
We willen uiteindelijk hetzelfdequote:Op woensdag 26 juli 2006 00:39 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik kan dat laatste met je eens zijn en het eerste inzien. Ik zie ook liever dat mensen vreedzaam met elkaar samenleven en elkaar niet naar het leven staan. Helaas is de realiteit anders, maar dat betekent niet dat men daar niet naar mag streven.![]()
Die kan dan mooi in een call center aan de slag.quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hou op zeg, komt ie ook met een rifbruidje naar NL
Nee hoor dat willen jullie niet, of jullie willen er in ieder geval niet bepaalde zaken voor opgeven. Als dit wel zo was dan was het hele probleem in het M-O allang opgelost.quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:19 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
We willen uiteindelijk hetzelfde
Inderdaad.quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:19 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
We willen uiteindelijk hetzelfde
Geen moderne moslima aub. Dan opent ze ook een account op Fok! en hebben wequote:Op woensdag 26 juli 2006 01:20 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Die kan dan mooi in een call center aan de slag.![]()
Ik neem aan dat NorthernStar er op doelt dat de meeste mensen verlangen om in vrede met elkaar samen te leven en geen behoefte hebben aan geweld.quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:22 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Nee hoor dat willen jullie niet, of jullie willen er in ieder geval niet bepaalde zaken voor opgeven. Als dit wel zo was dan was het hele probleem in het M-O allang opgelost.
Dat begrijp ik wel maar het is ook duidelijk dat deze behoefte nogal eens opzij wordt geschoven voor een oorlogje.quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:26 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat NorthernStar er op doelt dat de meeste mensen verlangen om in vrede met elkaar samen te leven en geen behoefte hebben aan geweld.
'What about the children?'quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:25 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Geen moderne moslima aub. Dan opent ze ook een account op Fok! en hebben we
ineens elke dag met 2 Meki's te maken.![]()
![]()
Een moderne moslima zou wel eens heel andere meningen er op na kunnen houden dan Meki.quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:25 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Geen moderne moslima aub. Dan opent ze ook een account op Fok! en hebben we
ineens elke dag met 2 Meki's te maken.![]()
![]()
Ik denk dat Israel voldoende heeft aangetoond dat ze tot compromissen bereid is. De afgelopen jaren zijn er nederzettingen ontruimd, hulpprogramma's opgestart en is er strak vastgehouden aan de routekaart. Als mensen je dan blijven bestoken met rakketten, blíjven roepen dat je land van de kaart moet worden geveegt en (zoals admahinejad) iedere dag de holocaust in twijfel trekken. Met als klapstuk dat óók nog eens je soldaten worden ontvoerd, dan heb je alle reden om die zaak plat te bombarderen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:26 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat NorthernStar er op doelt dat de meeste mensen verlangen om in vrede met elkaar samen te leven en geen behoefte hebben aan geweld.
Heel mooie foto maar in Islamitische landen heeft men de rode halve maan als symbool ipv het rode kruisquote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:32 schreef NorthernStar het volgende:
[afbeelding]
Red Cross ambulances destroyed in Israeli air strike on rescue mission
The ambulance headlamps were on, the blue light overhead was flashing, and another light illuminated the Red Cross flag when the first Israeli missile hit, shearing off the right leg of the man on the stretcher inside. As he lay screaming beneath fire and smoke, patients and ambulance workers scrambled for safety, crawling over glass in the dark. Then another missile hit the second ambulance.
Even in a war which has turned the roads of south Lebanon into killing zones, Israel's rocket strike on two clearly marked Red Cross ambulances on Sunday night set a deadly new milestone.
>> The Guardian
In het "moderne" Libanon is er ook "het Libanese Rode Kruis".quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heel mooie foto maar in Islamitische landen heeft men de rode halve maan als symbool ipv het rode kruis [afbeelding]
http://www.palestinefacts.org/pf_1991to_now_alaqsa_casualties.php
quote:Op woensdag 26 juli 2006 01:44 schreef Incomplete het volgende:
[..]
In het "moderne" Libanon is er ook "het Libanese Rode Kruis".![]()
Heb ik op DVDquote:ps Piet: Morgen op RTL7 Lawrence of Arabia.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |