Tuurlijk hebben de Israeli's het voertuig teruggesleept naar Israelisch grondgebiedquote:Op woensdag 26 juli 2006 13:23 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
hup meteen weer ridiculisatie, wees trots.
![]()
Nee, dat is geen andere belichting, het is een totaal ander script.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:21 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
De hamas heeft de korporaal niet ontvoerd maar gevangengenomen/gearresteerd.
het is een actie tegen de militairen waar juist op gehamerd word *niet onschuldige burgers maar militairen* om een ruil tussen deze en hamas leden en een groot aantal ontvoerde(burgers) KINDEREN, die gemarteld worden.
is even een andere belichting he?
Want? Ook al zou het in Libanon zijn gebeurd dan is het nog niet aan Hezbollah om die soldaten te kidnappen, dat moeten ze dan doorgeven aan de autoriteit van dat land. Niet dat het van mij hoeft hoor, maar als het relevant is voor de discussie dan hoort het wel zo te zijn. Hezbollah kan niet namens de regering even wat Israelis gevangen nemen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:23 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
hup meteen weer ridiculisatie, wees trots.
![]()
Eeven advocaat van de duivel spelenquote:Op woensdag 26 juli 2006 13:29 schreef Monidique het volgende:
Ik weet het niet, maar dat deze twee personen in Libanon zijn ontvoerd lijkt mij onwaarschijnlijker dan het alternatief.
Waar het mij even om ging was het gegeven dat deze opmerking een aantal dagenquote:Op woensdag 26 juli 2006 13:29 schreef Monidique het volgende:
Nou, zo gek vind ik het niet dat Israël geprobeerd heeft de schuld van Hezbollah alleen te leggen. Niet dat ze van plan waren de militairen te laten ontvoeren, maar dat zodra het plaatsvond, de wereld te weten moest komen dat het een actie in Israël was, waardoor Israël meer politieke slagkracht zou hebben. Maar ja, eerlijk gezegd is het één rapport ("Lebanese police") en de Hezbollah lijk je er niet over te horen, die zeggen dat het legitiem is sowieso en niet omdat het op Libanees grondgebied zou zijn gebeurd. Ik weet het niet, maar dat deze twee personen in Libanon zijn ontvoerd lijkt mij onwaarschijnlijker dan het alternatief.
Lezen is moeilijk:quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:25 schreef Incomplete het volgende:
Tuurlijk hebben de Israeli's het voertuig teruggesleept naar Israelisch grondgebied
om hezbollah de schuld te kunnen geven.
Nogmaals, welke autoriteit heeft Hezbollah dit te doen?quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:34 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Lezen is moeilijk:
[quote]
It all started on July 12 when Israel troops were ambushed on Lebanon's side of the border with Israel. Hezbollah, which commands the Lebanese south, immediately seized on their crossing. They arrested two Israeli soldiers, killed eight Israelis and wounded over 20 in attacks inside Israeli territory. [Asia Times 7/15/06]
[quote]
De soldaten zijn dus op Libanees grondgebied gevangen genomen, waarna Hezbollah ook aanvallen pleegde op Israëlisch grondgebied.
Ja, dogmatisch sta ik in het leven. Als een scholasticus sta ik open voor alle feiten zolang ze maar overeenkomen met het geopenbaarde Woord. Waarom kwebbelen over wat waar en niet waar is als de waarheid toch al bekend is, zo zeg ik dan mysterieus glimlachend terwijl ik in mijn persoonlijke trein van hot naar her raas duidelijk makend iedereen hoe dat wat bevalt op de juiste wijze bezien volledig waar zal zijn.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:36 schreef DustPuppy het volgende:
Ik zeg dus ook niet dat het allemaal waar is wat er staat, maar ik wijs je er even op wat er precies staat.
Jij ziet iets staan wat je niet bevalt en houdt meteen op met lezen ofzo?
Ik vermoed dezelfde autoriteit die Israël heeft om Libanees grondgebied te betreden.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:38 schreef -scorpione- het volgende:
Nogmaals, welke autoriteit heeft Hezbollah dit te doen?
jawel, het is legermacht tegen legermacht, arrestatie van de tegenpartij welk al langer libanon loopt af te plannen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:31 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Want? Ook al zou het in Libanon zijn gebeurd dan is het nog niet aan Hezbollah om die soldaten te kidnappen, dat moeten ze dan doorgeven aan de autoriteit van dat land. Niet dat het van mij hoeft hoor, maar als het relevant is voor de discussie dan hoort het wel zo te zijn. Hezbollah kan niet namens de regering even wat Israelis gevangen nemen.
Doe toch niet zo sneu, je weet best wat ik bedoel.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:40 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik vermoed dezelfde autoriteit die Israël heeft om Libanees grondgebied te betreden.
Hezbollah is geen legermacht. Dat is het punt. Dat heb ik niet bedacht dus val mij er niet op aan. Ik zelf heb niets tegen dit soort organisaties, maar het blijft gewoon zo dat Hezbollah namens Libanon niet zulke acties kan uitvoeren. Libanon laat het gewoon toe dus moeten ze nu niet zeuren dat Israel gewoon hun land binnenvalt om deze gewapende groep aan te pakken met hun legermacht.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:46 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
jawel, het is legermacht tegen legermacht, arrestatie van de tegenpartij welk al langer libanon loopt af te plannen.
maar ze hadden natuurlijk burgers moeten pakken he? net als het israelische leger deed en nogsteeds gegijzeld houd.
fout "it all started when the Israeli army kidnapped children and resistance members and tortured them, with the reaction of hezbollah to arrest a corporal for a fair trade wich was then answerred by Israel by brute terror against a whole country"quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:34 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Lezen is moeilijk:
[quote]
It all started on July 12 when Israel troops were ambushed on Lebanon's side of the border with Israel. Hezbollah, which commands the Lebanese south, immediately seized on their crossing. They arrested two Israeli soldiers, killed eight Israelis and wounded over 20 in attacks inside Israeli territory. [Asia Times 7/15/06]
[quote]
De soldaten zijn dus op Libanees grondgebied gevangen genomen, waarna Hezbollah ook aanvallen pleegde op Israëlisch grondgebied.
In jouw ogen is dat misschien zo.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:46 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
[quote]jawel, het is legermacht tegen legermacht,
ze zijn een resistent deel van de infrastructuur van libanon.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:48 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Hezbollah is geen legermacht. Dat is het punt. Dat heb ik niet bedacht dus val mij er niet op aan. Ik zelf heb niets tegen dit soort organisaties, maar het blijft gewoon zo dat Hezbollah namens Libanon niet zulke acties kan uitvoeren. Libanon laat het gewoon toe dus moeten ze nu niet zeuren dat Israel gewoon hun land binnenvalt om deze gewapende groep aan te pakken met hun legermacht.
De meeste arabische buurlanden erkennen Israel dacht ik zo. Een aantal stellen een bepaald aanal voorwaarden voor het erkennen van Israel (zoals het terugtrekken naar de in de VN genoemde grenzen). En een slechts 1 of 2 landen zullen Israel toch niet willen erkennen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:49 schreef koudhier het volgende:
Israel vecht om zijn voortbestaan in de toekomst veilig te stellen. Omringende Arabische landen ontkennen (sommige openlijk, andere in mindere mate openlijk) Israel dit recht.
Dat hierbij slachtoffers vallen is een feit. Wat hierbij wenselijk of acceptabel is is de vraag.
Libanon is het toneel waarop Iran en Syrie Israel beoordelen om de toekomstige strategie vast te stellen. Hezbollah heeft deze reactie uitgelokt en wist wat de gevolgen zouden zijn.
Het Libanese volk betaalt momenteel de prijs voor het tolereren van het uitvoerend leiderschap van Hezbollah in de grensstreek van de afgelopen jaren.
Terecht is het niet. Noodzakelijk misschien wel. Dat dit voor buitenstaanders moeilijk te bedrijpen is snap ik. Maar als het om je eigen familie ging zou je ook geen risico's nemen of wel?
Israel(in regime van de zionisten) is niet de defender hier maar de agressor, ze bouwen muren over de vastgestelde grens, ze molesteren woningen over de vastgestelde grens, ze plegen moordaanslagen over de vastgestelde grens.quote:Op woensdag 26 juli 2006 13:49 schreef koudhier het volgende:
Israel vecht om zijn voortbestaan in de toekomst veilig te stellen. Omringende Arabische landen ontkennen (sommige openlijk, andere in mindere mate openlijk) Israel dit recht.
Dat hierbij slachtoffers vallen is een feit. Wat hierbij wenselijk of acceptabel is is de vraag.
Libanon is het toneel waarop Iran en Syrie Israel beoordelen om de toekomstige strategie vast te stellen. Hezbollah heeft deze reactie uitgelokt en wist wat de gevolgen zouden zijn.
Het Libanese volk betaalt momenteel de prijs voor het tolereren van het uitvoerend leiderschap van Hezbollah in de grensstreek van de afgelopen jaren.
Terecht is het niet. Noodzakelijk misschien wel. Dat dit voor buitenstaanders moeilijk te bedrijpen is snap ik. Maar als het om je eigen familie ging zou je ook geen risico's nemen of wel?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |