Kip staat nu in de koelkast, op een bordje. Met knoflook erin, en friet erbij.quote:
Gaat wel goed komen.quote:Op maandag 24 juli 2006 11:21 schreef Mariposa het volgende:
Kip uit de oven is lekker! Van de week eens een keer makkelijk gedaan en kip Piri Piri van de AH gekocht, dat was ook lekker. (ook veel knoflook en pittig, eens kijken of ik dat zelf na kan maken, maar dan zonder zout)
Denk je dat het gaat lukken Nosh?
Die bereidingstijd ja, daarom kwam ik nog eventjes langsquote:Op maandag 24 juli 2006 13:53 schreef Nosh het volgende:
Gaat wel goed komen.
Duurt alleen even (een heel uur! voor eten!), maar dan heb je ook wat.
Alleen even kijken of je die kip gewoon op het rooster kan leggen, of dat er misschien een plaat oid onder moet. Verder dan pizza ben ik nog nooit gegaan met de oven, dus vandaar
Umm, couscous en water wel bij elkaar doen he, en dan pas laten staan. Anders is het zo'n droge hap...quote:Op maandag 24 juli 2006 14:03 schreef LeBaguette het volgende:
Nosh, die kip kan je het beste in een ovenschaal doen. Er komt nl nogal wat vet en of vocht vrij. Variant: neem een hele citroen, prik er met een vork wat gaatjes in en stop die in de kip samen met wat takjes thijm. Twee of drie hele teentjes knoflook (in de schil) in de ovenschaal erbij mikken en dan dus een uurtje in de oven (1 niveau lager dan het midden vd oven). Je kan er ook nog wat tomaten bij doen (in vieren gesneden). Als de kip klaar is de knoflook even prakken met een vork en dan de saus even over de kip gieten. Helemaal goed. Beetje couscous erbij en je ben klaar. (Glas couscous, glas kokend water, 5 min laten staan, doorroeren met klontje boter, klaar)
Couscous lijkt me later nog wel lekker. Nu staat er gewoon ouderwets friet op tafel.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:47 schreef LeBaguette het volgende:
[..]
Umm, couscous en water wel bij elkaar doen he, en dan pas laten staan. Anders is het zo'n droge hap...![]()
En, was 't lekker?quote:Op maandag 24 juli 2006 18:55 schreef Nosh het volgende:
Nou ja, de oven wordt voorverwamd nu.![]()
Kip ligt al in een ovenschaal, knoflook doe ik er zo in.
Insmeren met olijfolie en peper en zout is een goeie LeBaguette, bedankt.
Ben benieuwd naar het resultaat ervan?quote:Op maandag 24 juli 2006 18:55 schreef Nosh het volgende:
Nou ja, de oven wordt voorverwamd nu.![]()
Kip ligt al in een ovenschaal, knoflook doe ik er zo in.
Insmeren met olijfolie en peper en zout is een goeie LeBaguette, bedankt.
Ik ook.quote:Op maandag 24 juli 2006 19:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar het resultaat ervan?
Er staat toch een plantje op tafel?quote:Op maandag 24 juli 2006 22:29 schreef golfer het volgende:
Ziet er goed gelukt uit, Nosh.![]()
Volgende keer er misschien wat groentes of sla bij eten voor de broodnodige extra vitamientjes?
Kan ook met stukjes kipfilet.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:50 schreef LeBaguette het volgende:
ook lekker en snel: Broccoli met Rosti en Provencaalse Biefreepjes van de Appie. Broccoli in kleine roosjes snijden, koken (kort - 5 min ofzo-, moeten knapperig blijven, af en toe even testen met vork) Rosti bakken in koekepan volgens gebruiksaanwijzing, Biefreepjes ook een paar minuten bakken, klaar. Begin met de Rosti, ondertussen de broccoli en als de Rosti klaar is de biefreepjes want anders worden ze koud en taai...![]()
3, en voor vrijdag wil ik een heel lekker toetje (en misschien een smoothie oid) maken. Ze zijn al om 2 uur thuis, en aangezien ik tot half 6 werk, gaat het koken niet lukken waarschijnlijk.quote:Op maandag 24 juli 2006 22:36 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe veel kookdagen heb je eigenlijk nog te gaan Nosh?
Ja, groente is iets wat er nog wel eens in bij wil schieten.quote:Op maandag 24 juli 2006 22:29 schreef golfer het volgende:
Ziet er goed gelukt uit, Nosh.![]()
Volgende keer er misschien wat groentes of sla bij eten voor de broodnodige extra vitamientjes?
Schrijf alle recepten op, en bewaar ze voor een volgende keer.quote:Op maandag 24 juli 2006 22:07 schreef LeBaguette het volgende:
Held! Volgende keer het citroen recept? (Heb je nu gezien waar ie in moet? En dat ie er best in past?
Vergeet die takjes thijm er niet bij te doen. ) De rest is zoals je het nu ook gedaan hebt. Om het wat "italiaanser" te maken kan je er dan ook nog die partjes tomaat bij doen (een stuk of vier vijf, afhankelijk van de mate waarin je gasten ook tomaten lekker vinden...)
Wat staat er morgen op het menu?
Vrijwel ieder mens werkt tot half 6 en gaat dan koken, wat is het probleem?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 00:34 schreef Nosh het volgende:
3, en voor vrijdag wil ik een heel lekker toetje (en misschien een smoothie oid) maken. Ze zijn al om 2 uur thuis, en aangezien ik tot half 6 werk, gaat het koken niet lukken waarschijnlijk.
Voor mij is het geen probleem, ik eet de laatste tijd rond een uur of 8, 9. Maar mijn ouders hebben geen om te wachten, en eten desnoods 'wat bij de Chinees'. (erg leuk als je al een compleet feestmaal in gedachten hebt, als afsluit).quote:Op dinsdag 25 juli 2006 00:37 schreef Xennia het volgende:
[..]
Vrijwel ieder mens werkt tot half 6 en gaat dan koken, wat is het probleem?
Die bedoelde ik dus idd!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 00:41 schreef MUUS het volgende:
Die bananendingen met ijs uit het vorige topic..
.
wat stond er eerst dan?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 01:48 schreef zwelgje81 het volgende:
Niemand op het idee gekomen om de TT te veranderen in culinaire rampen![]()
Nadat ze eerst in alle keukenkastjes en onder alle bedden heeft gekeken waar die nieuwe MILF vriendin van hem toch uithangtquote:Op maandag 24 juli 2006 23:04 schreef MUUS het volgende:
Oh Nosh, als je je moeder die foto's laat zien, zal ze in huilen uitbarsten, zo trots..
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 08:44 schreef LeBaguette het volgende:
Tot nu toe heb ik alleen nog maar vleesgerechten gezien. Zijn er nog liefhebbers voor een snel en makkelijk visgerecht uit de oven?
OK dan. Nosh, dit is misschien ook een idee voor je finale maal met je ouders. Het lijkt heel wat maar is toch makkelijk klaar te maken. En volgens mij als je tegen ze zegt dat ze niet naar de chinees hoeven omdat jij die avond kookt dan wachten ze toch wel?quote:
ehh nee, de bakplaat that is...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 14:22 schreef Rewimo het volgende:
De kookwekker niet in het midden van de oven zetten
Verder klinkt het erg lekker! Je zou er eventueel nog wat salade bij kunnen serveren.
Stiekem loopt hier een russisch meisje helemaal in de war rond, omdat ze opeens alleen maar hoeft te koken in ruil voor een verblijfsvergunning.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 08:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nadat ze eerst in alle keukenkastjes en onder alle bedden heeft gekeken waar die nieuwe MILF vriendin van hem toch uithangt
Peterselie, gesnipperd uitje, zout, peper, paprikapoeder, snufje knoflookpoeder, bieslook, dun gesneden preiringetjes, geraspte kaas.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:45 schreef Nosh het volgende:
Even een vraag over de kruiden die lekker zijn in een boerenomelet.
Zit nu op mijn werk een kort boodschappenlijstje te maken, maar ik heb geen idee wat er goed in smaakt, dus iemand tips?
Dank je. En in filet zitten als het goed is geen graatjes meer dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. (Maar schiet me niet af als je er toch nog wat vindt) En de pesto verbloemt de vissmaak redelijk. Ben ook niet zo'n liefhebber van vis maar dit is echt goed te eten.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:42 schreef Nosh het volgende:
LaBaguette, wat een geweldig recept!
Ik ben zelf geen visliefhebber (graatjes! paniek! ieh!), maar mijn ouders wel. Lijkt me een heel goed idee om dit als afsluiter zondag te koken.
[..]
Maar bij de appie hier in NL hebben ze niet zulke lekkere kruiden als bij jullie op de markt!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:23 schreef laBaguette het volgende:
De appie... zucht dat is het enige wat ik hier nog mis hier in frankrijk.
Bij een beetje tuincentrum kan je genoeg kruidenplantjes vinden hoor, ook in NL. Maar een lekkere "verse" (= niet diepvries) quiche vindt je hier niet bij de Carrefour of 1 van de andere mega ellende supers. Of voorgesneden wokgroeten, italiaanse groente mix enzo. Hier sta ik alles steeds zelf te snijden. Effe snel naar de super om voor je eentje wat vers voer te halen is er niet bij, alles gaat hier in, grote, gezinshoeveelhedenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:40 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Maar bij de appie hier in NL hebben ze niet zulke lekkere kruiden als bij jullie op de markt!![]()
Nog een paar dagen en ik kan zelf weer inslaan!![]()
Yep, bij mij ook. Hele kippen doe ik ook nog niet zo heel lang en ik kook inmiddels toch al wat jaartjes. Echt petje af Nosh, je zal je ouders versteld doen staan. Mijn zoon is net drie maanden maar ik zou me als ouder echt supertrots voelen als hij dat over een jaar of achttien ook doet.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:55 schreef Richardfun het volgende:
Nosh, ik denk dat ik voor iedereen hier spreek als ik zeg dat we trots zijn op wat je geleerd hebt. Het duurde bij mij iig een stuk langer
Bedankt voor de tip. Ik hoopte dat mijn manier van 'wachten tot het minder drassig is van boven, en ondertussen hopen dat de onderkant niet verwoest is' ook zou werken, maar de bord-methode gebruik ik de volgende keer.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 22:03 schreef Bruce117 het volgende:
Omelet moet je op een niet zo hoog vuur zetten, zodat het langzaam gaar wordt en niet de onderkant zwart en de bovenkant drassig.
Op het moment dat de bovenkant een beetje opgedroogd is, kan je de omelet (met behulp van een bord) omdraaien.
Op die manier wordt hij aan beide kanten gebakken en krijgt hij een mooi kleurtje.
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:41 schreef laBaguette het volgende:
Mijn zoon is net drie maanden maar ik zou me als ouder echt supertrots voelen als hij dat over een jaar of achttien ook doet.
![]()
![]()
Ja was het maar zo, tegenwoordig is het allemaal zakje dit zakje dat zakje zus zakje zoquote:Op zondag 23 juli 2006 23:21 schreef Erosjuhhh het volgende:
nee,
dat laat je een nacht trekken met wortels ui prei en (knol)selderij evt nog meer en vaak beenderen van dieren (rund, kip etc.)
en dat is bouillon aan de hand daarvan bouw je de soep verder op
Er staat ook thijm, bieslook en trostomaatjes op 't balkon, maar dat is niet zo groot dat er heel veel meer bijpast als wij er ook willen zitten.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:45 schreef laBaguette het volgende:
[..]
Bij een beetje tuincentrum kan je genoeg kruidenplantjes vinden hoor, ook in NL. Maar een lekkere "verse" (= niet diepvries) quiche vindt je hier niet bij de Carrefour of 1 van de andere mega ellende supers. Of voorgesneden wokgroeten, italiaanse groente mix enzo. Hier sta ik alles steeds zelf te snijden. Effe snel naar de super om voor je eentje wat vers voer te halen is er niet bij, alles gaat hier in, grote, gezinshoeveelheden. Verder vermaak ik me hier prima maar dit is toch iets wat ik wel mis. 't was zo makkelijk.
Klopt. dan heb je kans dat de kip wat droog wordt als je hem per ongeluk wat te lang in de oven laat zitten, goed inwrijven met kruiden (buitenkant en binnenkant) en geperste knoflooktenen en de kip inpakken in folie en dan een nacht in de koelkast is ook erg lekker, vooral makkelijk als je de volgende dag niet zoveel tijd hebt, de voorbereiding is dan al getroffen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:10 schreef SHE het volgende:
Het is veel en veel lekkerder om de knoflook tenen te pellen ( stuk of 6 ) en deze met wat laurier in de kip te proppen.
De knoflook gaart prachtig mee met de kip gedurende drie kwartier en geeft helemaal rondom zijn smaak af en wordt zelfs een beetje zoetig.
Er bovenop insteken vind ik zelf niet zo heel jofel, maar da's persoonlijk natuurlijk
Dat is een goeie inderdaad. Nu waren de poten en vleugels iets minder gekruid.quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:10 schreef SHE het volgende:
Het is veel en veel lekkerder om de knoflook tenen te pellen ( stuk of 6 ) en deze met wat laurier in de kip te proppen.
De knoflook gaart prachtig mee met de kip gedurende drie kwartier en geeft helemaal rondom zijn smaak af en wordt zelfs een beetje zoetig.
Er bovenop insteken vind ik zelf niet zo heel jofel, maar da's persoonlijk natuurlijk
heerlijk, cocktailsaus en de salsa door elkaar in je broodje met knoflook er bovenopquote:Op donderdag 27 juli 2006 10:50 schreef Nosh het volgende:
[..]
Dat is een goeie inderdaad. Nu waren de poten en vleugels iets minder gekruid.
Vanavond alweer de laatste avond dat ik op mezelf ben aangewezen om iets eetbaars op tafel te krijgen. Ga denk ik voor Xennia's shoarma, pitabroodjes met een kleine sla erbij.
En dan (hopelijk) zondag de vis.
En even roeren voor het opdienenquote:Op donderdag 27 juli 2006 15:01 schreef Rewimo het volgende:
Dek ze dan wel even af met huishoudfolieNiet de bloemen, de shakes
ik heb dus toch de milkshake gedaanquote:Op donderdag 27 juli 2006 21:53 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik zou wel voor de smoothies gaan en niet voor de milkshake
En dat allemaal dankzij jou.quote:Op donderdag 27 juli 2006 22:35 schreef Xennia het volgende:
Oh Nosh, wat zullen je ouders versteld van je staan![]()
quote:Nu ben ik nog snel stofzuigen, de vissen voer geven, alles afstoffen, de boekenkast opnieuw indelen, alles afnemen en de ramen lappen.
quote:Op donderdag 27 juli 2006 23:11 schreef Nosh het volgende:
[..]
En dat allemaal dankzij jou.En Muus.
En RichardF
En Conflict
En Kahaarin
En Martijn_77
En alle anderen
![]()
Het koken vind ik serieus leuk, alleen heb ik nog steeds de hardnekkige gewoonte om me zo min mogelijk uit te sloven, om zo afwas te besparen.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:53 schreef kahaarin het volgende:
[..]
En ga je nu volhouden? Je ouders af en toe tracteren op een heuse maaltijd?
Je vindt het stiekem best leuk, geef maar toe!![]()
Sterk spul he, die fishermans frend?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:55 schreef MUUS het volgende:
*tissues uitdeelt*
Dankje.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:55 schreef MUUS het volgende:
*tissues uitdeelt*
Tof!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:24 schreef Martijn_77 het volgende:
En Nosh hoe vonden ze de smoothies?
We hebben er vermaak voor terug gekregen en een plaatsje in de hemel omdat jij niet verhongerd bentquote:Op zondag 30 juli 2006 02:22 schreef Nosh het volgende:
[..]
Tof!
En ook veel, veel complimenten van hun kant voor jullie. Ze hebben het helemaal doorgelezen (na een korte cursus 'forum navigeren'), en met name de reacties van Muus en de filmpjes van conflict vonden ze briljant.
Al blijft het hele concept van 'wildvreemden die helpen zonder er iets voor terug te willen' nogal eng voor ze, maar toch.
![]()
Iddquote:Op maandag 24 juli 2006 22:48 schreef Xennia het volgende:
Goed zo Nosh.
Ouders zouden vaker op vakantie moeten gaan, het bevordert de zelfredzaamheid
Ja zo iets had ik ook begrepenquote:
quote:Op maandag 24 juli 2006 16:24 schreef Nosh het volgende:
Zeg me dat het niet erin gaat, zoals ik denk dat het erin gaat.
Complimenten hoor!!!quote:Op woensdag 26 juli 2006 06:38 schreef Nosh het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip. Ik hoopte dat mijn manier van 'wachten tot het minder drassig is van boven, en ondertussen hopen dat de onderkant niet verwoest is' ook zou werken, maar de bord-methode gebruik ik de volgende keer.![]()
En bedankt voor de complimenten, de recepten en alles.![]()
Echt, had niet verwacht dat dit zo'n toffe thread zou gaan worden, en dat ik daadwerkelijk een hele kip zou gaan bakken. Een typisch voorbeeld hoe fok users elkaar bijspringen, en ondertussen ook nog voor leuk leesvoer zorgen voor de rest. (ook al sta ik bij Tong80 nu bekend 'als die ene die een ei kon bakken, en dat met iedereen wilde delen')
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |