Kip staat nu in de koelkast, op een bordje. Met knoflook erin, en friet erbij.quote:
Gaat wel goed komen.quote:Op maandag 24 juli 2006 11:21 schreef Mariposa het volgende:
Kip uit de oven is lekker! Van de week eens een keer makkelijk gedaan en kip Piri Piri van de AH gekocht, dat was ook lekker. (ook veel knoflook en pittig, eens kijken of ik dat zelf na kan maken, maar dan zonder zout)
Denk je dat het gaat lukken Nosh?
Die bereidingstijd ja, daarom kwam ik nog eventjes langsquote:Op maandag 24 juli 2006 13:53 schreef Nosh het volgende:
Gaat wel goed komen.
Duurt alleen even (een heel uur! voor eten!), maar dan heb je ook wat.
Alleen even kijken of je die kip gewoon op het rooster kan leggen, of dat er misschien een plaat oid onder moet. Verder dan pizza ben ik nog nooit gegaan met de oven, dus vandaar
Umm, couscous en water wel bij elkaar doen he, en dan pas laten staan. Anders is het zo'n droge hap...quote:Op maandag 24 juli 2006 14:03 schreef LeBaguette het volgende:
Nosh, die kip kan je het beste in een ovenschaal doen. Er komt nl nogal wat vet en of vocht vrij. Variant: neem een hele citroen, prik er met een vork wat gaatjes in en stop die in de kip samen met wat takjes thijm. Twee of drie hele teentjes knoflook (in de schil) in de ovenschaal erbij mikken en dan dus een uurtje in de oven (1 niveau lager dan het midden vd oven). Je kan er ook nog wat tomaten bij doen (in vieren gesneden). Als de kip klaar is de knoflook even prakken met een vork en dan de saus even over de kip gieten. Helemaal goed. Beetje couscous erbij en je ben klaar. (Glas couscous, glas kokend water, 5 min laten staan, doorroeren met klontje boter, klaar)
Couscous lijkt me later nog wel lekker. Nu staat er gewoon ouderwets friet op tafel.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:47 schreef LeBaguette het volgende:
[..]
Umm, couscous en water wel bij elkaar doen he, en dan pas laten staan. Anders is het zo'n droge hap...![]()
En, was 't lekker?quote:Op maandag 24 juli 2006 18:55 schreef Nosh het volgende:
Nou ja, de oven wordt voorverwamd nu.![]()
Kip ligt al in een ovenschaal, knoflook doe ik er zo in.
Insmeren met olijfolie en peper en zout is een goeie LeBaguette, bedankt.
Ben benieuwd naar het resultaat ervan?quote:Op maandag 24 juli 2006 18:55 schreef Nosh het volgende:
Nou ja, de oven wordt voorverwamd nu.![]()
Kip ligt al in een ovenschaal, knoflook doe ik er zo in.
Insmeren met olijfolie en peper en zout is een goeie LeBaguette, bedankt.
Ik ook.quote:Op maandag 24 juli 2006 19:43 schreef golfer het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar het resultaat ervan?
Er staat toch een plantje op tafel?quote:Op maandag 24 juli 2006 22:29 schreef golfer het volgende:
Ziet er goed gelukt uit, Nosh.![]()
Volgende keer er misschien wat groentes of sla bij eten voor de broodnodige extra vitamientjes?
Kan ook met stukjes kipfilet.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:50 schreef LeBaguette het volgende:
ook lekker en snel: Broccoli met Rosti en Provencaalse Biefreepjes van de Appie. Broccoli in kleine roosjes snijden, koken (kort - 5 min ofzo-, moeten knapperig blijven, af en toe even testen met vork) Rosti bakken in koekepan volgens gebruiksaanwijzing, Biefreepjes ook een paar minuten bakken, klaar. Begin met de Rosti, ondertussen de broccoli en als de Rosti klaar is de biefreepjes want anders worden ze koud en taai...![]()
3, en voor vrijdag wil ik een heel lekker toetje (en misschien een smoothie oid) maken. Ze zijn al om 2 uur thuis, en aangezien ik tot half 6 werk, gaat het koken niet lukken waarschijnlijk.quote:Op maandag 24 juli 2006 22:36 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe veel kookdagen heb je eigenlijk nog te gaan Nosh?
Ja, groente is iets wat er nog wel eens in bij wil schieten.quote:Op maandag 24 juli 2006 22:29 schreef golfer het volgende:
Ziet er goed gelukt uit, Nosh.![]()
Volgende keer er misschien wat groentes of sla bij eten voor de broodnodige extra vitamientjes?
Schrijf alle recepten op, en bewaar ze voor een volgende keer.quote:Op maandag 24 juli 2006 22:07 schreef LeBaguette het volgende:
Held! Volgende keer het citroen recept? (Heb je nu gezien waar ie in moet? En dat ie er best in past?
Vergeet die takjes thijm er niet bij te doen. ) De rest is zoals je het nu ook gedaan hebt. Om het wat "italiaanser" te maken kan je er dan ook nog die partjes tomaat bij doen (een stuk of vier vijf, afhankelijk van de mate waarin je gasten ook tomaten lekker vinden...)
Wat staat er morgen op het menu?
Vrijwel ieder mens werkt tot half 6 en gaat dan koken, wat is het probleem?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 00:34 schreef Nosh het volgende:
3, en voor vrijdag wil ik een heel lekker toetje (en misschien een smoothie oid) maken. Ze zijn al om 2 uur thuis, en aangezien ik tot half 6 werk, gaat het koken niet lukken waarschijnlijk.
Voor mij is het geen probleem, ik eet de laatste tijd rond een uur of 8, 9. Maar mijn ouders hebben geen om te wachten, en eten desnoods 'wat bij de Chinees'. (erg leuk als je al een compleet feestmaal in gedachten hebt, als afsluit).quote:Op dinsdag 25 juli 2006 00:37 schreef Xennia het volgende:
[..]
Vrijwel ieder mens werkt tot half 6 en gaat dan koken, wat is het probleem?
Die bedoelde ik dus idd!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 00:41 schreef MUUS het volgende:
Die bananendingen met ijs uit het vorige topic..
.
wat stond er eerst dan?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 01:48 schreef zwelgje81 het volgende:
Niemand op het idee gekomen om de TT te veranderen in culinaire rampen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |