abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 juli 2006 @ 07:49:57 #201
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_40191355
Gefeliciteerd Appelsap en vriend
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  woensdag 26 juli 2006 @ 08:52:17 #202
35189 Troel
scherp en bot
pi_40192005
Sandertje, appelsap, ik ben blij voor jullie

Maare, dat betekent dus dat ik niet meer op zoek hoef naar een leuke vriendinnetje voor Sandertje
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 26 juli 2006 @ 09:01:40 #203
103793 kozakken
Living the life
pi_40192166
Hier geen natte pootjes anders dan van de douche
Gewoon weer een normale dag wachtend op wat gaat komen...
oh ja... 'k was in een positieve flow he... Ik denk dat ons kindje gewoon wacht op minder warm weer. Nog niet eens geboren en nu al zo attent
pi_40192408
Komop LLM, morgen wordt het koeler, een mooie tijd om een kindje te baren!

Hier wordt het slapen moeilijker. Elke draai en vooral beweging van mijn benen zorgt voor steken 'down under'... Lopen gaat in de ochtend ook moeilijk, ik moet echt op gang komen. Ik hoop maar dat het van indalen komt, want anders vind ik het écht niet leuk!

Verder gaat het eigenlijk prima.! De airco op mijn werk lijkt het eindelijk goed te doen (heb er gisteren dan ook gelijk tot 19.30 uur van kunnen genieten ) en ik voel me ook best (afgezien van die 'schop in mijn kruis') Met gaat het iets minder, moeilijkheden op werk met naaste collega; strees en op het randje van burnout. Gelukkig kunnen we er goed over praten (en kan ik uit eigen ervaring er iets over zeggen, ook over een mogelijke positieve afloop)

Sterkte, iedereen zonder airco! Koude voetenbadjes, lekker in het zwembadje, en zeker een parasol!
Eva
  woensdag 26 juli 2006 @ 09:58:35 #205
1762 YPPY
Yppiaans
pi_40193269
Wat leuk dat je bij de vk was Slaapmeisje. Nu is het echt een 'gewone' zwangerschap.

Tijdens de zwangerschap ben je vaak meer met jezelf en de baby bezig dan met de buitenwereld mjammetje, dan kan er dus makkelijker wat langs je heen gaan. Ik heb dat de afgelopen weken steeds erger gekregen, ik moet je echt concentreren als ik aan de telefoon zit met familie of vrienden om nog naar hen te informeren.

Als ik gisteren heb beweerd dat het indalen niet pijnlijk was, neem ik mijn woorden dubbel en dwars terug. De beschrijving over messen klopte gisteravond en vanochtend perfect. Mijn buik is nu ook een afdakje geworden en mijn rok (de beroemde van de sting) kan niet meer uit over mijn hoofd.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_40194134
mjammetje, ja vreeeeselijk met name op het einde weet ik echt niks meer te onthouden "ow was je jarig dan" die acties en woordvindingsproblemen "je weet wel, waar de muren op steunen" (vloer)....

He, nog 1 daggie en het is minder warm en dan kunnen de attente en lieve babies van de dames komen *strengkijkt*
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  woensdag 26 juli 2006 @ 10:45:21 #207
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40194404
Uuuhm dames, Owlet heeftzich nog niet gemeld....
Zal ik voorzichtig beginnen met wat ?
Owlet, ik hoop echt voor je dat het vanacht heeft doorgezet en dat je nu heel hard aan het werk bent
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_40194406
* owlet meldt zich zonder verder nieuws

Vanmiddag bezoekje aan de vlos, misschien wil ze strippen, misschien niet. Het maakt me allemaal niet meer uit. Zonder verwachtingen voelt prettiger dan gespannen zitten wachten op het grote moment, dus ik laat het bij deze helemaal over aan de baby om het beste moment te kiezen.

Kozakken, dat is het! We hebben gewoon heel beleefde, zorgzame kindjes!
  woensdag 26 juli 2006 @ 10:47:34 #209
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40194454
Ja uh dat kan natuurlijk niet he Owlet!
Nou ja dan hoop ik alsnog voor je dat het maar gauw mag losbarsten
  woensdag 26 juli 2006 @ 10:47:42 #210
24188 Belana
kloon van belana
pi_40194457
owlet ik hoop dat ze gaat strippen en dat het ook effect heeft net als bij mij 2 weken geleden (!!!)
stormy waters...
sailin'
pi_40194742
Belana hoe is het nu met Ezra eigenlijk? Groeit ie goed? Issie een beetje lief voor jullie?

Kom op he, Owlet, als jij zegt dat het vandaag gebeurt, dan is dat gewoon zo, vrouwelijke intuitie!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 26 juli 2006 @ 11:04:19 #212
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40194971
Appelsap en vriendje welkom hier. En alles wat al gezegd is, kan ik alleen maar beamen. Wat een mooie keuze en wat een geweldige ouders hebben jullie.
Slaapmeisje heerlijk dat het goed gaat.
Owlet, dat is de instelling.....geen stress....dan komt die kleine zeker snel.
En voor alle LLM'ers .
Hier gaat alles zijn gangetje. Pukkie spartelt lekker rond en ik heb geen klagen.....
  woensdag 26 juli 2006 @ 12:34:25 #213
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40198168
Owlet

Op de warmste dag besluit ik vroeg de stad in te gaan om te kijken of er nog iets hangt dat past en fijn is. En welja, ik blijf niet een uurtje weg, nee, 3 en een half uur. Warm, niks echt leuks gevonden en bweh. Stomme actie, he?

Maar ja, morgen de 4e begrafenis al tijdens deze zwangerschap en om nu in een witte broek te gaan lopen...

Slaapmeisje, ik sluit heel graag positief af en jij bent dit keer de aanleiding! Vlosbezoek! Wauw!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 26 juli 2006 @ 12:37:48 #214
1762 YPPY
Yppiaans
pi_40198289
Jemig Sugar, de 4e keer al. Sterkte. Iemand die dicht bij je stond? Ik denk niet dat een witte broek nu gek is, met die weer en het is al zo moeilijk om met buik iets te vinden dat past.

Wat duurt dat wachten dan lang he Owlet. Lijkt me moeilijk als 'de dag' zomaar voorbij gaat. Nog maximaal twee weken, maar dat is nog veel. Er gebeurt vast snel iets!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  woensdag 26 juli 2006 @ 12:44:32 #215
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40198518
De opa van mijn man. Mijn schopa, zeg maar.
Voor hem beter, hoor. Dat wel.

Ik zal de witte broek nog even overwegen.

Oh ja: tip voor kleding! Bij H&M hebben ze nu op mama-afdeling een t-shirt met korte mouw en overslagbovenkantje, verder heel simpel. Maar dat is niet alleen positieshirt, maar ook voeidngsshirt. Er zit een flap in waardoor je vrij discreet je tiet te voorschijn kunt toveren. Wel handig vind ik, zit lekker nu al en is er in vele kleuren.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_40198835
Oja, die heb ik ook, maar dan zonder voedingsoptie! Fijne shirtjes

Sterkte morgen, Sugar! Blijft naar, ook al is het beter.
Eva
  woensdag 26 juli 2006 @ 12:56:32 #217
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40198959
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 12:53 schreef linda856763 het volgende:
Oja, die heb ik ook, maar dan zonder voedingsoptie! Fijne shirtjes
Ja, dat telt niet. Dat is iets heul anders!

Dankjewel.
  woensdag 26 juli 2006 @ 13:00:39 #218
1762 YPPY
Yppiaans
pi_40199108
Jammer dat we hier geen h&m in de buurt hebben. Alhoewel, ik heb daar wat betreft positiekleding 1 shirtje, een broek en een rokje gekocht en alleen het rokje is nog niet kapot. En dat heb ik maar weinig aan, want die anderen zitten fijner.
*OUD heilige*
  woensdag 26 juli 2006 @ 13:03:24 #219
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_40199195
bleh jankdagje
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_40199218
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 13:03 schreef Neuk het volgende:
bleh jankdagje

Doe maar lekker! Morgen weer een betere dag....
Eva
  woensdag 26 juli 2006 @ 13:09:37 #221
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_40199394
is ook weer veels te warm om iets te doen, maar ja er moet toch iets gebeuren!
Van niets doen wordt ik helemaal zo loom. Het gaat alleen een tandje of 10 langzamer allemaal.
pi_40200264
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 12:44 schreef Sugar het volgende:
De opa van mijn man. Mijn schopa, zeg maar.
Voor hem beter, hoor. Dat wel.

Ik zal de witte broek nog even overwegen.

Oh ja: tip voor kleding! Bij H&M hebben ze nu op mama-afdeling een t-shirt met korte mouw en overslagbovenkantje, verder heel simpel. Maar dat is niet alleen positieshirt, maar ook voeidngsshirt. Er zit een flap in waardoor je vrij discreet je tiet te voorschijn kunt toveren. Wel handig vind ik, zit lekker nu al en is er in vele kleuren.
*inbreekt*
deze? (maar dan met korte mouw)

kwam ik toevallig net tegen bij de preview van de online h&m shop.

*breekt weer uit *
  woensdag 26 juli 2006 @ 13:47:48 #223
45621 Suzanna
Mama van...
pi_40200784
Ik ga met dat warme weer zo min mogelijk naar buiten, alleen maar voor Noa eigenlijk en af en toe boodschappen. En binnen is het dan wel uit te houden met ventilators en zo min mogelijk doen ...

Yppy, lastig he, dat je je kleren niet meer goed aan/uit kunt krijgen. Sterkte met de messteken ... (herkenbaar)

Linda, het klinkt mij in de oren als bekkenklachten... als je dit blijft houden zou ik het aan de huisarts of verloskundige vragen. Je schijnt het namelijk te kunnen verminderen met fysiotherapie, ik heb er spijt van gehad dat ik dat niet heb gedaan, ik kon op het einde haast niet meer lopen namelijk.
Maar ik kan het helemaal mis hebben hoor, en dat hoop ik natuurlijk voor je!!

(vergeten dit bericht in te voeren dus doe ik t nu maar...even geen tijd verder!!)
  † In Memoriam † woensdag 26 juli 2006 @ 13:53:44 #224
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_40200986
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 22:37 schreef mjammetje het volgende:
Alhoewel ik me wel enorme zorgen maak over de bevalling maar dat zal wel door de gruwelverhalen of sterkte-wensen komen van sommige attente mensen om me heen.
mjammetje gelukkig is iedere bevalling anders. Die gruwelverhalen heb ik hier ook al een paar keer gehoord. Natuurlijk wel fijn om allerlei verschillende verhalen te horen, maar helaas zijn het meestal de erg nare ervaringen die breeduit verteld worden en die het langste blijven hangen

Vanmiddag kregen wij de uitslag van het bloedonderzoek voor de combinatietest. In combinatie met de nekplooimeting van 1,3 mm. geeft dat een kans van 1 op 2000 op een kindje met syndroom van Down. Volgens mij een prima score als je ook nog bedenkt dat ik 35 jaar ben. Die hobbel hebben we ook weer genomen. Een ontzettende geruststelling dat vervolgonderzoek niet nodig zal zijn.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 26 juli 2006 @ 13:55:01 #225
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40201038
Slaapmeisje, het gaat gewoon hartstikke goedkomen allemaal joh
pi_40201208
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 13:47 schreef Suzanna het volgende:
Linda, het klinkt mij in de oren als bekkenklachten... als je dit blijft houden zou ik het aan de huisarts of verloskundige vragen. Je schijnt het namelijk te kunnen verminderen met fysiotherapie, ik heb er spijt van gehad dat ik dat niet heb gedaan, ik kon op het einde haast niet meer lopen namelijk.
Maar ik kan het helemaal mis hebben hoor, en dat hoop ik natuurlijk voor je!!
Ik ga al naar de chiropractor voor een niet helemaal jofel bekken, sinds begin van de zwangerschap. Maar dit voelt heel anders, die messteken zoals ze omschreven worden komen me ook wel bekend voor, dus ik hoop nog steeds op indalen.

Slaapmeisje, fijn
Eva
pi_40201428
moest vandaag weer urine inleveren..... en kon net bellen voor de uitslag, eerst zegt ze dat het wel beter is als de vorige keer, maar vervolgens: de huisarts neemt vanmiddag zelf nog contact met je op.... wat moet ik daar nu weer van denken?

En nog iets, ben nu 8 weken zwanger, moet ik dan nu stoppen met foliumzuur?
pi_40201460
Ik slik het nog steeds (31wk) want het zit in een combinatievitamine voor zwangeren.
Eva
  woensdag 26 juli 2006 @ 14:07:56 #229
1762 YPPY
Yppiaans
pi_40201511
Ik slik ook nog (bijna 37 w). Ook een combinatiepil en daarnaast vitamine B op advies van de verloskundige.
*OUD heilige*
pi_40201742
Ik ben bij de 6-8 weken overgegaan op davitamon fem natal...ook alles in 1.
pi_40202260
ik ben een hele slechte pillenslikker.... is het nodig om extra vtamines te slikken?
pi_40202725
Sowieso wordt aangeraden om foliumzuur te slikken tot 8 weken na de bevruchting, dus dat is tot 10 weken zwangerschap.
Verder zijn extra vitamines in principe niet nodig als je gezond en gevarieerd eet (alleen leert ervaring dat werkelijk niemand die normen van het Voedingscentrum echt haalt).
  woensdag 26 juli 2006 @ 15:41:13 #233
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_40204491
Ik slik geen pillen nu, heb tot 10 weken ook folium geslikt.

Vanochtend weer bij de vk geweest, alles ok. Hartje gehoord, ieniemienie was 'bibi' (beweegelijk in bekken ingang), vandaar ook de steken.
Linda, het kunnen dus indalingssteken zijn, maar de vk dacht meer dat het kindje met het hoofd ronddraaide in het de bekkeningang waardoor je wrijving krijgt (lekker, bot tegen bot dus eigenlijk!)
Vooralsnog ligt het dus goed bij mij.

Volgens mij heb ik twee van die shirts maar zonder voedingsoptie ook, wel met korte mouwen. Erg leuk en met dit weer fijn, de oksel is namelijk open en de schouder bedekt, netjes dus maar toch luchtig.

Slaapmeisje, fijn dat je score binnen is en je niet verder het circuit in hoeft van testen!!

Owlet, hoe was het bij de vk?

Linda, ik weet eigenlijk niet wat een chiropracter doet, ik heb zelf cesartherapie. Dat werkt erg goed. Groot verschil tussen deze en bijv. fysio is dat fysio symptomen behandelt en cesar een oefentherapie is. Schijnbaar is het voor veel mensen het laatste redmiddel en zegt men vervolgens: dit had ik eerder moeten ontdekken!

Karin, heeft je ha al gebeld?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_40205384
ja hij heeft gebeld, wou weten hoe het nu ging, en ik vertelde dat ik niet meer hoef over te geven. Toen zei hij dat ik de medicijnen maar weer moest afbouwen..... aan mijn reactie kon hij wel merken dat ik dat nu nog niet zie zitten, dus toen zei hij ook: je vertrouwt het niet he? Dan ga je nog maar een poosje ermee door, en bouw je het op den duur maar af.
De urine leek nu beter, het was niet meer verzuurd, alleen zit er nog wel een blaasontsteking, en daar krijg ik een kuur voor.
pi_40205696
Wit is in sommige culturen zelfs rouwkleur Sugar (grijs en paars trouwens ook, misschien heb je dat wel zo liggen?), je zult vast wel iets in je kledingkast hebben hangen dat kan. Gewoon neutraal is altijd goed toch?

Dat bv-shirt ziet er wel grappig uit maar is het niet heel lastig je voedingsbeha na afloop weer dicht te doen tussen die laagjes door? Al zul je daar vast ook wel handiger in worden na verloop van tijd.

Hier geen nieuws verder, ook de uitslagen van het bloedonderzoek zijn nog niet binnen (vorige week dinsdag geprikt). Vrijdagmiddag hopelijk wel.
pi_40205792
quote:
[b]Op woensdag 26 juli 2006 15:41 schreef PM-girl het volgende:[/b

Linda, ik weet eigenlijk niet wat een chiropracter doet, ik heb zelf cesartherapie. Dat werkt erg goed. Groot verschil tussen deze en bijv. fysio is dat fysio symptomen behandelt en cesar een oefentherapie is. Schijnbaar is het voor veel mensen het laatste redmiddel en zegt men vervolgens: dit had ik eerder moeten ontdekken!
Ik heb het niet zo op fysio, juist om wat je beschrijft. De chiropractor zoek naar belemmeringen in het bewegingsapparaat en gaat dat door manipulatie opheffen. Het kan dus ook best zijn dat je komt voor klachten in je schouder, maar dat ie je onderrug gaat behandelen omdat het daar meer zit. Ik heb er al een poos heel veel aan.

Maar....Ik laat hem dus echt niet mijn huidige klachten behandelen: de steken zitten echt in mijn vagina, en dat gaat mij toch wat te ver En hem ook denk ik . Maar goed, bibi, dat vind ik ook best. Als het maar daalt met het koppie. Ik kreeg het een beetje benauwd van de stuitverhalen een paar dagen geleden...

Ben nu trouwens thuis om er voor te zijn, hij heeft zich ziek gemeld met burnoutklachten. Rotte situatie voor hem. Hij voelt zich ook verantwoordelijk voor de timing: gedoe op zijn werk, net nu er een kindje komt. Maar ik vind dat hij nu eerst maar voor zichzelf moet zorgen, de rest komt wel...
Eva
  woensdag 26 juli 2006 @ 16:42:45 #237
45621 Suzanna
Mama van...
pi_40206746
Sterkte met je , Linda. Burnout sucks ...

Sugar, gecondoleerd! Enne, ik vind een witte broek ook helemaal niet raar, zeker niet met dit weer (het is geen bloemetjesbroek, dat zou ik niet echt 'gepast' vinden...) en gezien het feit dat je hoogzwanger bent al helemaal. Niet teveel moeite voor doen joh, dat geeft alleen maar stress... (vreselijk, zo lang shoppen in de hitte...)
(maar ik herken het wel, dat je toch graag goed gekleed wilt gaan en dan er moeite voor wilt doen, maar eigenlijk moet je dat nu niet meer doen met je dikke buik! )

Karin, ik ben ook een hele slechte pillenslikker. Vergeet jij het ook altijd? (ik ben bij alledrie de zwangerschappen vergeten die vitamines (ook foliumzuur) regelmatig te slikken, en mijn zus is nog wel met een open rug geboren... en elke keer kwam ik er weer te laat achter dat ik het vergeten was (na de 10 weken dus). Stom stom stom....)
  woensdag 26 juli 2006 @ 16:53:11 #238
94046 PM-girl
pi_40207119
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 16:17 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Ik heb het niet zo op fysio, juist om wat je beschrijft. De chiropractor zoek naar belemmeringen in het bewegingsapparaat en gaat dat door manipulatie opheffen. Het kan dus ook best zijn dat je komt voor klachten in je schouder, maar dat ie je onderrug gaat behandelen omdat het daar meer zit. Ik heb er al een poos heel veel aan.

Maar....Ik laat hem dus echt niet mijn huidige klachten behandelen: de steken zitten echt in mijn vagina, en dat gaat mij toch wat te ver En hem ook denk ik . Maar goed, bibi, dat vind ik ook best. Als het maar daalt met het koppie. Ik kreeg het een beetje benauwd van de stuitverhalen een paar dagen geleden...

Ben nu trouwens thuis om er voor te zijn, hij heeft zich ziek gemeld met burnoutklachten. Rotte situatie voor hem. Hij voelt zich ook verantwoordelijk voor de timing: gedoe op zijn werk, net nu er een kindje komt. Maar ik vind dat hij nu eerst maar voor zichzelf moet zorgen, de rest komt wel...
Misschien snap ik het verkeerd, jouw antwoord, maar ik ben zelf niet bij een fysio geweest maar gelijk bij een cesar begonnen. ZIj vertelde me dit dus:Schijnbaar is het voor veel mensen het laatste redmiddel en zegt men vervolgens: dit had ik eerder moeten ontdekken!\

Het grappige is dat je dus alles zelf doet, de oefeningen etc. Er is geen contact tussen therapeut en client. Ik snap wel dat je voor de steken niet naar iemand gaat, ik denk dat het hetzelfde is als bij mij?? Misschien kun jij het ook aan je vk vragen? Ik moet zeggen dat ik bij haar niet die gene heb die ik bij ha ofzo wel voel.

Heel veel sterkte met je vriend in ieder geval, wat je zegt, mensen gaan voor hoor, hoe belangrijk het werk ook is!
*
  woensdag 26 juli 2006 @ 17:54:21 #239
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_40208986
he Appelsap... wat goed dat je deze beslissing hebt genomen. Ook ik weet zeker dat het jou, samen met de vriend en je familie helemaal gaat lukken.

En die mensen bij jou op school? Ach, lekker laten kijken en je er niks van aan trekken. .. het is jouw kind en jouw beslissing... en ik vind het goed van je dat je er zo positief tegenaan kijkt! Veel 'succes' met je zwangerschap..!

en hopelijk mag ik je gauw volgen hier in dit topic Z & G...
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_40211929
Weer goedgekeurd bij de vlos, hopelijk gaat de afspraak volgende week niet meer nodig zijn.
Strippen is wel ter sprake gekomen, maar eigenlijk wilde ik het op dat moment al niet meer. Ik heb de veertig weken volgemaakt, die maximaal twee weken er na gaat me ook wel lukken. Ergens voelde het bijna als falen om nu, alleen maar omdat ik lichamelijk niet zo lekker zit het dan maar op te gaan jutten.
Ik wil vooral rust, een lekker plekje maken hier en niet meer moeilijk af gaan wachten tot er eindelijk iets gebeurt. Het kleine meisje komt vanzelf, laat haar maar op háár moment komen inplaats van het mijne.
Vlos was het met me eens, wilde ook liever niet strippen omdat de kans op een ongemakkelijke valse start nog steeds wel groot is en het nog niet noodzakelijk is.

Ze vertelde trouwens dat ze een geboortestilstand hebben op dit moment. De groep vrouwen die op dit moment aan bevallen toe is bevalt maar niet! Waarschijnlijk komt er een kleine babyboom op het moment dat het wat koeler wordt
  woensdag 26 juli 2006 @ 19:58:25 #241
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_40212825
Fijn dat je er zo rustig onder bent Owlet! Lekker gevoel. Ze komt inderdaad vanzelf. Langer dan twee weken duurt het toch niet meer. Bovendien is bevallen met 25 graden een stuk comfortabeler dan met 35. Sterkte!

Lieve Sugar; succes morgen!
  woensdag 26 juli 2006 @ 20:03:38 #242
24188 Belana
kloon van belana
pi_40213003
owlet nog ff en het wordt koeler idd... wacht daar maar op, is prettiger
stormy waters...
sailin'
  woensdag 26 juli 2006 @ 20:07:03 #243
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_40213131
Owlet, ik weet nog goed dat toen ik me overgaf aan dat gevoel de bevalling snel daarna begon.
Het begint tenslotte pas als je er zelf helemaal klaar voor bent en zo te horen zit dat nu wel snor bij jou!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 26 juli 2006 @ 20:09:21 #244
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_40213206
Gelijk heb je, Renzell. Ik duim voor je, Owlet.

Ik heb ondertussen medelijden met Kendahl. Het is een echte bikkel, maar deze hitte vindt ook hij niet fijn... Gelukkig gaat hij er niet van huilen. En dat zeg ik niet vanwege mezelf, maar omdat hij het anders nog warmer krijgt.

Ennuh... in het ziekenhuis en van de HA kreeg ik de opdracht om minstens 3 á 4 liter te drinken op een dag i.v.m. BV geven .... Ondertussen drink ik zo'n beetje 5 liter en lijkt het nog niet genoeg. Ik heb namelijk steeds hoofdpijn en soms zelfs last van mijn blaas. En 's nachts is Kendahl niet de enige die drinkt, dan drinkt mams namelijk ook mee tegen uitdroging. Ik zweet namelijk peentjes!
Herkent iemand dit en heeft het te maken met je gewicht/lengte ofzo..?
ik weet dat de warmte ook meespeelt, hoor...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_40213469
Volgens mij hoort zweten bij het ontzwangeren PV.

Owlet morgen word het koeler dus als het klopt dat de beebjes geboren gaan worden als het weer wat koeler is....
  woensdag 26 juli 2006 @ 20:35:26 #246
24188 Belana
kloon van belana
pi_40214134
PV, het begint bij mij nu iets minder te worden, maar idd, wat heb ik veel gedronken de afgelopen 2 weken en hetzelfde weer uitgezweet en gepiest! hoort erbij
stormy waters...
sailin'
  woensdag 26 juli 2006 @ 20:37:43 #247
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40214212
Let wel op dat je ook wat zout/zoet binnenkrijgt PV, je wordt anders op de duur zo beroerd als wat omdat het water ook al je zouten/glucose wegspoelt.
Ik heb de kindertjes op het moment iedere middag aan een kopje bouillon, knappen ze echt van op! Niet geschikt voor babietjes uiteraard
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 26 juli 2006 @ 20:39:37 #248
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_40214274
Zweten door ontzwangeren, zweten door de hitte.. extra vocht nodig voor het zweten, extra vocht nodig voor de bv..
't valt niet meer nu, maar het hoort er echt gewoon bij PV
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 26 juli 2006 @ 20:40:23 #249
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_40214301
Ik kan eroverheen gelezen hebben , maar weet iemand hoe het met Stiekemurd is? Ze had al vrij vroeg een hoge bloeddruk en kreeg aldomet. Ik hoop dat alles goed met haar is. Sterker nog, ik hoop dat ze lekker ligt te lounchen aan een strand. Is ook goed tegen een hoge bloeddruk, liever dat namelijk dan lounchen in een ziekenhuisbed : verplichte bedrust
  woensdag 26 juli 2006 @ 20:46:36 #250
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_40214498
Appelsap en sandertjes, gefeliciteerd met jullie toekomstige kindje. Vandaag had ik de pretecho alleen was ons ventje zo beweeglijk en ligt hij met handen en voeten steeds voor zijn gezichtje dat we dus mooi niets hebben gezien. Gelukkig mag ik een nieuwe afspraak maken om het nog eens te proberen want de echoscopiste vond het wel zonde van het geld (anders ik wel),dus nog een keer een echo :-)

Wat fijn dat jullie van die leuke zwangerschapskleding kunnen kopen, ik kom er niet in :-(.
Dikkere vrouwen kunnen blijkbaar niet zwanger zijn? :-(
  woensdag 26 juli 2006 @ 21:10:32 #251
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_40215183
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:46 schreef sweaty het volgende:

Oh jawel hoor Sweaty Ik kocht gewoon wat grotere kleding dan mijn al grote maat bij leuke zaken en ik heb ook bij Promissen Miss Etam toch leuke basisdingetjes bij de positiemode gevonden (hoewel ik dus geen Miss Etamtype ben).
  woensdag 26 juli 2006 @ 21:16:33 #252
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40215397
Owlet, wat klink je relaxed. Heel goed. Op een gegeven moment kom je over dat 'dooie punt' heen en geef je je over. Succes met deze echt allerlaatste loodjes.

Ladies, maandag wordt het weer 'koeler'.
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 26 juli 2006 @ 21:20:52 #253
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40215542
Ik zit trouwens net naar het lijstje te kijken, maar wat is augustus een drukke maand zeg. Dat was ik al helemaal weer vergeten.

PV, was je ook al in het moederstopic of het babietjestopic geweest met je vragen? En het klopt wel hoor van dat zweten, heb ik ook.
pi_40215890
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:46 schreef sweaty het volgende:
Wat fijn dat jullie van die leuke zwangerschapskleding kunnen kopen, ik kom er niet in :-(.
nou ik ben ook niet een van de dunste hoor maar kan nu best veel vinden qua zwangerschapskleding zelfs leukere kleding dan ik eerst had
bij promiss en h&m hebben ze de mama collectie en bij miss etam (ik was er nog nooit geweest)
maar ben daar wel goed geslaagd. hoop voor je dat je wel iets kunt vinden hoor.

wie weet waar je een pretecho kunt laten maken? weet er namelijk niks van.
mama van 3 kids!
  woensdag 26 juli 2006 @ 21:37:39 #255
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_40216173
Ik weet niet waar je woont popples? Ik heb hem vandaag bij Echobureau Utrecht laten doen. Leuk vind ik dat je alles via een beamer kan zien, dus de mensen die je meeneemt kunnen alles in het groot bekijken. Ook wordt het op dvd gezet waardoor je altijd een aandenken zult hebben.

Wat betreft de kleding, tja als ik de truitjes bekijk voor zwangeren zijn ze toch meestal gewoon een normale maat, maar van rekstof. Aangezien ik ook nog eens 1.85m ben is het extra moeilijk. Buikbanden heb ik wel gekocht al zijn die vaak ook te kort omdat mijn lichaam zo lang is. :-(. Ik kan in ieder geval helemaal niets vinden. Bij Promiss en H&M ben ik nog niet geweest, tot welke maat gaan die?
  woensdag 26 juli 2006 @ 21:40:26 #256
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_40216287
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:37 schreef sweaty het volgende:
Aangezien ik ook nog eens 1.85m ben is het extra moeilijk. Buikbanden heb ik wel gekocht al zijn die vaak ook te kort omdat mijn lichaam zo lang is. :-(. Ik kan in ieder geval helemaal niets vinden. Bij Promiss en H&M ben ik nog niet geweest, tot welke maat gaan die?
Ik ben 1.86, dus dan zou je bij Promiss of Miss Etam echt wat moeten kunnen vinden. En ik kocht bijvoorbeeld bij Bodycelli kleding (dat is dan een gewone grote maten winkel).
  woensdag 26 juli 2006 @ 21:56:00 #257
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_40216903
Miss Etam gaat tot 48... daar kom ik dus niet in. Heb wel 1 broek er vandaan, maar de stof ik zo dik dat die voor nu echt niet geschikt is. Als het nou even wat afkoelt kan ik weer winkelen (niet dat ik dat leuk vindt, maar ja)
pi_40217155
ik heb bij miss etam ook maat 48 gepast maar die was mij veel te groot en heb die broek in 44 gepast maar ik denk dat je soms even zelf moet in schatten of je er in kunt of niet.
zelf dat ik dat 48 veel te klein was maar niet dus en nu kan ik nog in die broek zwemmen.

ik woon dus in limburg en weet totaal niks van een pretecho maken alleen dat het super leuk is en dat je er een dvd van mee krijgt.
dus maar eens gaan zoeken dan.
mama van 3 kids!
  woensdag 26 juli 2006 @ 22:09:34 #259
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_40217455
Ik denk dat je even op internet moet zoeken waar bij jou in de buurt pretecho's gemaakt worden. Denk dat je verloskundige dat ook wel weet.

Tja het is gewoon goed zoeken om wat te vinden, wat natuurlijk niet leuk is. Al die leuke verhalen over kleding dit en dat is wel leuk, maar niet voor mij helaas. Je voelt je toch weer gelijk gediscrimineerd dat ze maar tot een bepaalde maat gaan.
pi_40217536
sweaty kun je ook niks laten maken door iemand? die kleding kan maken?
ik snap je gevoel wel hoor want zo zat ik ook.
mama van 3 kids!
  woensdag 26 juli 2006 @ 22:14:00 #261
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_40217634
Ja, dat kan wel. Maar stom misschien ik wil ook leuke zwangerschapskleding. Ben bang dat de enige oplossing is ...gggggggrrrrrrrrrrrrri
pi_40218047
ik snap je helemaal hoor en bij m&s ik weet niet of ze die bij jullie hebben maar dat is een grote maten winkel en hebben ook leuke dingen
mama van 3 kids!
  woensdag 26 juli 2006 @ 22:37:58 #263
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_40218622
Jazeker hebben ze die hier, maar ook daar hebben ze niets. qua bovenstuk al helemaal niet, allemaal strak en kort. Ik zoek gewoon lekkere stretchbroeken, maar die zijn nu nergens te vinden. Met korte broeken ga ik echt niet lopen, vind ik ook niet gepast op kantoor overigens, maar ja die kan ik toch niet vinden. Zucht, denk dat ik de resterende tijd maar binnen blijf...
(heb even een dippie, morgen wel weer over)
pi_40219129
Hier hetzelfde probleem hoor sweaty. Heb dan ook practisch niks om aan te trekken en houd gewoon ondertussen de weegschaal goed in de gaten dat ik niet teveel aankom , zodat ik straks zelfs wat extra kg's kwijt ben
Ik heb wat van dat syntetische stof dat onwijs kan uitrekken , daarvan 1 broek en 1 rok en die laatste draag ik op het moment erg veel. En verder draag ik met dit warme weer bij huis gewoon een onderbroek en bh als ik in en achter het huis ben. Niemand die dat ziet hier
  woensdag 26 juli 2006 @ 22:58:26 #265
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_40219472
Ik heb al een jaar niet op de weegschaal gestaan (ik kom op onverklaarbare wijze aan, onderzoeken wijzen niets uit), dus heb geen idee wat ik nu weeg. Dit was 1 van mijn angsten voor wat betreft een zwangerschap dat ik aan het einde 30 kg was gegroeid ofzo. Had de eerste paar weken ontzettende honger daarna niet meer. Eet zoiezo gezond, alleen nu iets meer waterijsjes. Heb nu echt geen honger, kindje groeit goed dus zal wel goed gaan. Eet gewoon mijn fruit en groente dat dat er maar in zit.

Ach ja, story of my life, maar wordt er wel ongelukkig van. Dik, zwanger, lang en rare proporties (lekker zo dat klagen op zijn tijd :-)) Zeker heel moeilijk om broeken te maken met rondom elastiek in een maatje meer?

Thuis draag ik overigens wel spagetti topjes en korte broeken of niets inderdaad, gordijntjes dicht, ventilator aan en afkoelen maar :-)
  woensdag 26 juli 2006 @ 23:15:10 #266
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_40220165
@sweaty heb je aan deze link misschien iets kwa kleding? http://gmm.holix.nl/faq.htm
pi_40220775
weet iemand trouwens vanaf wanneer je een buikband mag dragen?
ben nog een beetje onzeker alleen weet veel maar soms kun je toch twijfelen.
mama van 3 kids!
  woensdag 26 juli 2006 @ 23:31:34 #268
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_40220799
Sweaty, had je voor je zwangerschap fijne broeken, die je wel leuk vond? Ipv een hele broek te laten maken, zou je ook er een 'buik' van tricot in kunnen (laten) zetten. Ik kan je verzekeren; het zit heeeerlijk. Zo ben ik mijn zwangerschap kleurig en soms basic doorgekomen. De broeken heb ik nadien verkocht op MP. Een ideetje misschien?
Succes en sterkte verder, want dik zijn sucks. Maar raadt eens wat. Relativeerpoging: Dik zijn terwijl je niet zwanger bent, sucks even more.....zucht
  woensdag 26 juli 2006 @ 23:32:04 #269
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40220815
Vanaf de dag dat je daar zelf zin in hebt
pi_40221517
Ik begin nu aan het idee te wennen dat ik een kindje ga krijgen.
Ik kan de hele dag aan niets anders denken.
Het begint nu allemaal wat realistischer te worden en ik besef me dat ik weinig tot niks van zwanger zijn weet, en de periode erna.
Ik ben me dus flink aan het inlezen en zou het liefst vandaag nog alles willen weten.
Als het mogelijk is maak ik morgen een afspraak bij de huisarts.

Ik weet dat ik in februari uitgerekend ben, maar wanneer precies weet ik niet. Begin of half..
Maar ik hoop nog een echo te krijgen waarbij dat voor mij bepaald wordt. (ik weet allemaal nog niet hoe dat zit, dus kijk niet raar als ik wat stoms zeg )

Omdat ik het eerst wilde laten weghalen ben ik in de eerste weken van de zwangerschap niet echt voorzichtig geweest. En nu ben ik wel een beetje bang dat er (nog) wat fout gaat. Dat ik verkeerde dingen doe, dat ik wat verkeerds eet.
Ik vind het wel lastig om er zo voor te staan, totaal onwetend en zonder ervaring.
Tips zijn altijd welkom, ook als ik er niet om vraag!

Ik zit hier nu een beetje in OUD rond te kijken en toen kwam ik in het topic van de baby en kinderkamers.
Dan baal ik wel dat de situatie anders ligt. Zoals het er nu voor staat blijf ik voorlopig nog even thuis wonen omdat ik sowieso mijn vwo-diploma nog moet halen komend jaar en dan is dat het makkelijkst. Maar een aparte kamer voor een babykamer is er niet. Ik zou zo graag een leuke babykamer willen maken, dat vind ik dan wel jammer. Daarnaast zal ik het deels moeten doen met spulletjes die ik van anderen krijg.
pi_40221546
dank je wel luchtbel.
wat doet dat zwangerzijn toch allemaal met je ow wat leef ik mee met de vrouwen die nu op het einde zijn.
gelukkig krijg ik een winterbeeb.
mama van 3 kids!
  donderdag 27 juli 2006 @ 07:31:50 #272
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40227658
Lieve appelsap maak je niet al te druk overwat je gegeten hebt, de kans dat er daardoor wat mis gaat is echt niet groot. Waar je vooral op moet lettenisdat je gezond eet en dat het hygiënisch is bereid. Er zijn op i-net veel siteste vinden met info over zwangerschap,ff google er op los laten en je vind er zo een paar. Zoek er een paar uit waar je je info vandaan haalt en laat de rest voor wat het is anders verzuip je er in! Een boek over de zwangerschap is ook prettig, kies er een die bij je past uiteraard kies je er een die bij je past, ik zeg het maar om aan te geven dat er heel verschillende stijlen zijn
Ik neem aan dat je kindje bij jou op de kamer komt te slapen? Ook dan kun je een heel bijzonderplekje voor je beebje maken. Door bvb een deel van de muur een ander kleur te schilderen wordt het echt een apart stukje. En van gekregen spulletjes kun je ook wat moois maken! Een likje verf of een leuk stofje in een kleur die jij mooi vind en het ziet er al heel anders uit.
  donderdag 27 juli 2006 @ 08:03:36 #273
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_40227813
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_40228003
Appelsap het word juist aangeraden om de baby bij je op de kamer te hebben dus een aparte baby kamer is helemaal niet nodig. En Jelief gaf al een hele mooie oplossing om er toch een apart hoekje van te kunnen maken.
En lang niet iedereen heeft geld voor nieuwe dingen , alles is zo onwijs duur voor baby's dus helemaal niet gek als je dingen krijgt en deze kun je ook mooi maken. Wij hebben voor de baby een heel oud wiegje en de rest van de meubeltjes hebben we ook 2e hands gekocht. Alleen de matrasjes wilde ik perse nieuw hebben. Ik snap dat het nu vervelend kan voelen , maar ik probeer alleen duidelijk te maken dat je je geen zorgen hoeft te maken hierover , alles komt wel goed.
pi_40228018
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 08:03 schreef Neuk het volgende:
mannen...
Het werkte wel
  donderdag 27 juli 2006 @ 08:42:33 #276
94046 PM-girl
pi_40228166
Appelsap, idd op internet en in boeken is vanalles te vinden. Je huisarts zal niet veel doen, tenminste bij de meesten is het bezoek aan de ha een teleurstelling (geen test of onderzoek of wat dan ook, alleen wat info over moeders voor moeders). Bij ons ging het ook zo.

Volgens mij, als ik me niet vergis, heeft Pinquit ook haar zoontje op haar eigen kamer, ze heeft daar ook foto's van gepost ergens hier op OUD, misschien dat zij tips en ideeen heeft voor je?

O, mensen, waarom regent het nog niet hier, het is nog steeds zo heet, al zo lang. Ik dacht echt dat het vandaag zou afkoelen, maar vooralsnog zit ik hier weer in mijn slip en opgerold hemd. Na het werk loop ik in bikini rond, aangezien de buren hier wel makkelijk de tuin in kunnen kijken.

Owlet, hoe ishet bij jou??
*
pi_40228249
Appelsap, onzekerheid over zwanger zijn en kinderen krijgen/hebben is niet gebonden aan leeftijd. Zelfs (of misschien zelf júist) de mensen die op oudere leeftijd hun eerste kind krijgen zijn zo af en toe ontzettend onzeker.
Het is en blijft allemaal nieuw, of je nou 18 of 38 bent

En weet je, ik heb een pracht van een kinderkamer gebouwd. Waar baby de komende maanden niet zal liggen en waar ik waarschijnlijk alleen maar kom om kleertjes uit de kast te pakken
Je kindje op de slaapkamer houden is juist heel goed!

Laat je ook niet gek maken door de mensen die vinden dat het allemaal heel veel moet kosten en de reclamefolders of tijdschriften die vinden dat je van alles in huis moet hebben.
Natuurlijk, als het geld er is is er geen enkel bezwaar om het uit te geven, een ieder doet het op de manier die het beste past, maar het is echt niet nodig.
Onze babykamer heeft als ik er zo over nadenk bijna geen geld gekost. Alles is gekregen.

Oh, en stel je niet te veel voor van een bezoek aan de huisarts. Die kan weinig anders doen dan je doorverwijzen naar de verloskundige. Als ik jou was zou ik gewoon de verloskundigepraktijk bellen en vragen wanneer ze je willen zien. Meestal is dat voor een intakegesprek zo rond de acht weken en als je zwangerschapsduur onzeker is kunnen ze je meteen doorverwijzen voor een echo.
pi_40228262
Oh, en hier natuurlijk nog niets aan het handje!
Dacht vanmorgen even dat de vliezen gebroken waren toen ik uit bed stapte en ineens met een natte broek stond.
Blazen op mijn hand gaf weer een plensje en ja, het rook wat zoetig.
Na goed plassen (wat echt wel duidelijk urine was) was het op dus ik vrees dat ik gewoon ouderwets in mijn broek heb geplast
  donderdag 27 juli 2006 @ 09:03:00 #279
45621 Suzanna
Mama van...
pi_40228415
Ah Owlet, herkenbaar. Raar is dat he? Ik dacht dat het mij niet zou gebeuren...maar toch heb ik bij beide zwangerschappen een keer hetzelfde gehad. Even schrikken, het was bij mij 'te vroeg'...maar gelukkig toch niets.

Appelsapje, wij hebben ook heeeeeeel veel gekregen voor onze kindjes, gewoon weinig geld...ook als je getrouwd bent en een eigen huis hebt kun je weinig geld hebben voor zulke dingen. Het is allemaal peperduur, die babyspulletjes! Het wordt al je eigen babyhoekje als je een paar dingetjes zelf koopt, een paar leuke knuffels en kleertjes bijvoorbeeld. Verder maakt het niet uit joh! als je maar de spulletjes hebt die je nodig hebt en je er tevreden mee bent (het moet niet uit elkaar vallen natuurlijk!

Owlet, mijn anderhalf jaar oude meisje (Noa) ziet jouw dikke buik nu net en zegt "beebie" ...
pi_40228768
Appelsapje als je nog dingen nodig hebt kan je vaak ook een oproep hier doen!
En zoals de anderen al zeggen je kan het net zo duur maken als jezelf wilt. Mijn dochter heeft pas toen ze 5 was een eigen kamer gekregen en daar is ze echt niet minder om hoor. Ze waardeert haar eigen ruimte des te meer.
pi_40228782
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 16:53 schreef PM-girl het volgende:

Misschien snap ik het verkeerd, jouw antwoord, maar ik ben zelf niet bij een fysio geweest maar gelijk bij een cesar begonnen. ZIj vertelde me dit dus:Schijnbaar is het voor veel mensen het laatste redmiddel en zegt men vervolgens: dit had ik eerder moeten ontdekken!\
Ik snap het ook niet meer maar ik bedoelde te zeggen dat ik dus ook rechtstreeks naar de chiropractor ga en daar heel tevreden over ben. Voor veel mensen is de fysio idd de eerste stap, en als dat niet helpt, dan zoeken ze verder. Ik sla die stap maar over.
Sja, en de allerpijnlijkste plek....Even een quote van Muus zoeken.....
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:27 schreef MUUS het volgende:
Weet je waar het pijn doet? Echt godsgruwelijk veel pijn?

JE CLITORIS!! DIE STAAT IN DE FIK EN HET VOELT ALSOF HET DOORMIDDEN SCHEURT!!

Leuk feitje, staat nooit in de boekjes, maar is 100% waar. Alstublieft.
Dit was een verhaal van tijdens de bevalling, maar ik heb het nu al (niet zó erg) Je snapt dat de chiropractor daar van af blijft....
Eva
  donderdag 27 juli 2006 @ 09:30:29 #282
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40228926
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 08:49 schreef owlet het volgende:
Zelfs (of misschien zelf júist) de mensen die op oudere leeftijd hun eerste kind krijgen zijn zo af en toe ontzettend onzeker.
Het is en blijft allemaal nieuw, of je nou 18 of 38 bent
Hoezo...?

Appelsap, probeer je niet druk te maken. Gewoon lekker inlezen en gaan genieten van het feit dat jullie kindje in jouw buik groeit. Angst, onzekerheid, zelfs paniek horen er allemaal bij! En bij mij is het zo, dat met het vorderen van de zwangerschap ik steeds relaxter werd/word.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 27 juli 2006 @ 09:38:22 #283
103793 kozakken
Living the life
pi_40229094
Oh Owlet, k heb met je te doen! Maar nog eventjes geduld en dan.....
Ik doe hier ook maar een poging tot zen-schap. Lossssslaaaaatennnnnnnnn
Nog 11 dagen en ik zit op de 40 weken. Maar ik heb het zo enorm gehad. (En dat terwijl ik realistisch weet dat het echt nog een tijdje kan gaan duren. tot 42 weken ofzo....) Maar m'n hart wil zooooo graag!
Maar net wat ik eerder schreef. Onze beleefde kindjes wachten vast af tot betere temperaturen
  donderdag 27 juli 2006 @ 09:38:35 #284
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40229097
Hè Owlet, weet je het zeker? Ja, je bent wel wat beter op de hoogte dan de gemiddelde zwangere, maar weet je het echt zeker?
pi_40229124
Ben vannacht helemaal niet wakker geweest zelfs niet om te plassen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_40229185
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 09:38 schreef dutchie het volgende:
Hè Owlet, weet je het zeker? Ja, je bent wel wat beter op de hoogte dan de gemiddelde zwangere, maar weet je het echt zeker?
Ik hoop dat ik het fout heb maar tot nu toe lekt er niets meer
pi_40229196
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 23:52 schreef appelsap het volgende:

Tips zijn altijd welkom, ook als ik er niet om vraag!
Oké!

Globaal stappenplan.... (zo als ik het ongeveer heb aangehouden)

nu: bellen naar een vk praktijk (misschien even rondvragen welke fijn/goed is)
evt aanmelden voor moeders voor moeders ( www.moedersvoormoeders.nl )

10-12 weken: afspraak bij de vk
ca. 12 weken: termijnecho (is tegenwoordig volgens mij standaard: daar wordt op de dag af berekend wat de uitgerekende datum wordt)
rond die tijd krijg je ook een bloedonderzoek, waarbij je getest wordt op rode hond (of je dat ooit gehad hebt, zo niet, dan moet je oppassen het niet te krijgen) en HIV en bloedgroep en rhesusfactor (kan het je niet precies uitleggen wat dat is)

12-20 weken: Misschien al inschrijven voor kinderdagverblijf als je dat wilt, je verzekering bellen om je aan te melden voor kraamzorg en een kraampakket, en je aanmelden voor een zwangerschapscursus. Meestal voel je je prima tijdens deze periode

20-30 weken: uitzet bij elkaar zoeken (marktplaats, ouders, familie die net uit de kinderen zijn: hebben vaak heel veel spulletjes voor niets of weinig. Een likje verf doet vaak wonderen!) Lijsten van wat je nodig hebt zijn te vinden op bijvoorbeeld www.prenatal.nl, maar daar staat ook veel onzin op. Lees ook eens: Handige en onhandige spulletjes enzo

30-36 weken: nog werken/naar school, maar het wordt zwaar, dus niet meer te veel dingen op je to do list zetten.

36-40/42 weken. Wachten wachten wachten

Ik heb vast wel van alles vergeten, maar ja, dat hoort er ook bij!
Eva
  donderdag 27 juli 2006 @ 09:45:34 #288
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40229239
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 09:38 schreef kozakken het volgende:
Oh Owlet, k heb met je te doen! Maar nog eventjes geduld en dan.....
Ik doe hier ook maar een poging tot zen-schap. Lossssslaaaaatennnnnnnnn
En vergeet niet:
Oooooopen van onderen!

Succes dames LLM!
  donderdag 27 juli 2006 @ 09:47:42 #289
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40229279
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 09:43 schreef linda856763 het volgende:
Globaal stappenplan.... (zo als ik het ongeveer heb aangehouden)
Goede lijst!

Lijstjes van verboden voeding vind je ook overal op i-net.
  donderdag 27 juli 2006 @ 09:49:01 #290
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40229302
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 09:45 schreef Moonah het volgende:

[..]

En vergeet niet:
Oooooopen van onderen!

Succes dames LLM!
Volgens mij heb ik van sommige dames hier gehoord dat het is:
Oooooopen die poort!
  donderdag 27 juli 2006 @ 09:50:39 #291
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40229328
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 09:49 schreef dutchie het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik van sommige dames hier gehoord dat het is:
Oooooopen die poort!
Volgens mijn yogalerares en 'Duik in je weeën' moet het toch echt van onderen open.
Maar goed, als dames de poort open willen zetten.... Go ahead!
  donderdag 27 juli 2006 @ 09:55:09 #292
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40229418
Dan doe je toch gewoon:
Open die poort van onderen
Dan weet je zeker dat je goed zit.
pi_40229539
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 09:47 schreef Moonah het volgende:

[..]

Goede lijst!

Lijstjes van verboden voeding vind je ook overal op i-net.
ja. Maar laat je weer niet gek maken, want alles is ongeveer verboden als je er grote hoeveelheden van eet, wat je nooit doet bij bijvoorbeeld kaneel....

Ik vind dit een goed lijstje:
http://www.voedingscentru(...)+doen_+oppassen+met/

[ Bericht 3% gewijzigd door linda856763 op 27-07-2006 10:07:45 ]
Eva
pi_40230848
Ooooooooooopen van onder. Dat is het
En als het dan begonnen is, moet je bedenken: deze wee komt nooit meer terug
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_40231126
of deze weee krijg je niet nog een keer
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  donderdag 27 juli 2006 @ 11:05:48 #296
24188 Belana
kloon van belana
pi_40231209
toch hielp me dat wel om dat te denken
stormy waters...
sailin'
pi_40231310
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 11:05 schreef Belana het volgende:
toch hielp me dat wel om dat te denken
Het helpt me nu al om vertrouwen te hebben in die hele bevalling Het idee dat het eindig is en dat elk stapje er in principe een vérder is vind ik toch wel een prettige gedachte.
Hoe k*t en angstig en pijnlijk en naar het ook kan/gaat zijn, na een x-aantal uren is het over en heb je je kindje.
  donderdag 27 juli 2006 @ 11:15:20 #298
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40231458
Ik zal ze onthouden voor over 4 maanden. Nu geniet ik van het gebubbel in mijn buik en het tapdansen op mijn blaas.

Appelsap, spui je vragen gewoon, want alleen dan kun je je onzekerheid een plekje geven. Oh en dat van die babykamer. Fleur heeft de eerste 4 maanden in een hoekje van de woonkamer gestaan. We hadden het wel afgeschermd met gordijnen. En alles (op de goedlkoopste Ikea-commode na) was ons gegeven door vrienden en familie. En wij waren toen toch echt al afgestudeerd en aan het werk. Dus maak je geen zorgen. Wat je kindje nodig heeft straks is mensen die hem/haar liefde geven. En dat is veel meer waard dan de duurste babykamer.
Ik weet ik weet niet waar je woont, maar mijn buurvrouw gaat haar babykamer wegdoen en ik wil eventueel wel vragen wat ze er voor wil hebben.
  donderdag 27 juli 2006 @ 11:15:25 #299
1762 YPPY
Yppiaans
pi_40231463
Neeeeee, ik hoef niet te bevallen. Ik ontken het nog steeds. Ik ben de eerste die 's ochtends wakker word met een lief babietje naast zich. Alle yogaoefeningen en bevallingsboeken en sites voor niks.
*OUD heilige*
  donderdag 27 juli 2006 @ 11:16:32 #300
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40231506
Mijn zus vertelde dat haar yogajuf een bevalling vergeleek met een trein die alleen maar een eindpunt heeft. Als je eenmaal ingestapt bent kun je niets anders dan er in mee gaan en deinen op de kadans van de rails (weeën). Ik vond dat beeld idd wel kloppen, tijdens de bevalling kun je niet anders dan er in mee gaan, als je je verzet tegn de pijn wordt het alleen maar erger (is trouwens waar voor alle pijn)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')