abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 juli 2006 @ 08:42:33 #276
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_40228166
Appelsap, idd op internet en in boeken is vanalles te vinden. Je huisarts zal niet veel doen, tenminste bij de meesten is het bezoek aan de ha een teleurstelling (geen test of onderzoek of wat dan ook, alleen wat info over moeders voor moeders). Bij ons ging het ook zo.

Volgens mij, als ik me niet vergis, heeft Pinquit ook haar zoontje op haar eigen kamer, ze heeft daar ook foto's van gepost ergens hier op OUD, misschien dat zij tips en ideeen heeft voor je?

O, mensen, waarom regent het nog niet hier, het is nog steeds zo heet, al zo lang. Ik dacht echt dat het vandaag zou afkoelen, maar vooralsnog zit ik hier weer in mijn slip en opgerold hemd. Na het werk loop ik in bikini rond, aangezien de buren hier wel makkelijk de tuin in kunnen kijken.

Owlet, hoe ishet bij jou??
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_40228249
Appelsap, onzekerheid over zwanger zijn en kinderen krijgen/hebben is niet gebonden aan leeftijd. Zelfs (of misschien zelf júist) de mensen die op oudere leeftijd hun eerste kind krijgen zijn zo af en toe ontzettend onzeker.
Het is en blijft allemaal nieuw, of je nou 18 of 38 bent

En weet je, ik heb een pracht van een kinderkamer gebouwd. Waar baby de komende maanden niet zal liggen en waar ik waarschijnlijk alleen maar kom om kleertjes uit de kast te pakken
Je kindje op de slaapkamer houden is juist heel goed!

Laat je ook niet gek maken door de mensen die vinden dat het allemaal heel veel moet kosten en de reclamefolders of tijdschriften die vinden dat je van alles in huis moet hebben.
Natuurlijk, als het geld er is is er geen enkel bezwaar om het uit te geven, een ieder doet het op de manier die het beste past, maar het is echt niet nodig.
Onze babykamer heeft als ik er zo over nadenk bijna geen geld gekost. Alles is gekregen.

Oh, en stel je niet te veel voor van een bezoek aan de huisarts. Die kan weinig anders doen dan je doorverwijzen naar de verloskundige. Als ik jou was zou ik gewoon de verloskundigepraktijk bellen en vragen wanneer ze je willen zien. Meestal is dat voor een intakegesprek zo rond de acht weken en als je zwangerschapsduur onzeker is kunnen ze je meteen doorverwijzen voor een echo.
pi_40228262
Oh, en hier natuurlijk nog niets aan het handje!
Dacht vanmorgen even dat de vliezen gebroken waren toen ik uit bed stapte en ineens met een natte broek stond.
Blazen op mijn hand gaf weer een plensje en ja, het rook wat zoetig.
Na goed plassen (wat echt wel duidelijk urine was) was het op dus ik vrees dat ik gewoon ouderwets in mijn broek heb geplast
  donderdag 27 juli 2006 @ 09:03:00 #279
45621 Suzanna
Mama van...
pi_40228415
Ah Owlet, herkenbaar. Raar is dat he? Ik dacht dat het mij niet zou gebeuren...maar toch heb ik bij beide zwangerschappen een keer hetzelfde gehad. Even schrikken, het was bij mij 'te vroeg'...maar gelukkig toch niets.

Appelsapje, wij hebben ook heeeeeeel veel gekregen voor onze kindjes, gewoon weinig geld...ook als je getrouwd bent en een eigen huis hebt kun je weinig geld hebben voor zulke dingen. Het is allemaal peperduur, die babyspulletjes! Het wordt al je eigen babyhoekje als je een paar dingetjes zelf koopt, een paar leuke knuffels en kleertjes bijvoorbeeld. Verder maakt het niet uit joh! als je maar de spulletjes hebt die je nodig hebt en je er tevreden mee bent (het moet niet uit elkaar vallen natuurlijk!

Owlet, mijn anderhalf jaar oude meisje (Noa) ziet jouw dikke buik nu net en zegt "beebie" ...
pi_40228768
Appelsapje als je nog dingen nodig hebt kan je vaak ook een oproep hier doen!
En zoals de anderen al zeggen je kan het net zo duur maken als jezelf wilt. Mijn dochter heeft pas toen ze 5 was een eigen kamer gekregen en daar is ze echt niet minder om hoor. Ze waardeert haar eigen ruimte des te meer.
pi_40228782
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 16:53 schreef PM-girl het volgende:

Misschien snap ik het verkeerd, jouw antwoord, maar ik ben zelf niet bij een fysio geweest maar gelijk bij een cesar begonnen. ZIj vertelde me dit dus:Schijnbaar is het voor veel mensen het laatste redmiddel en zegt men vervolgens: dit had ik eerder moeten ontdekken!\
Ik snap het ook niet meer maar ik bedoelde te zeggen dat ik dus ook rechtstreeks naar de chiropractor ga en daar heel tevreden over ben. Voor veel mensen is de fysio idd de eerste stap, en als dat niet helpt, dan zoeken ze verder. Ik sla die stap maar over.
Sja, en de allerpijnlijkste plek....Even een quote van Muus zoeken.....
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:27 schreef MUUS het volgende:
Weet je waar het pijn doet? Echt godsgruwelijk veel pijn?

JE CLITORIS!! DIE STAAT IN DE FIK EN HET VOELT ALSOF HET DOORMIDDEN SCHEURT!!

Leuk feitje, staat nooit in de boekjes, maar is 100% waar. Alstublieft.
Dit was een verhaal van tijdens de bevalling, maar ik heb het nu al (niet zó erg) Je snapt dat de chiropractor daar van af blijft....
Eva
  donderdag 27 juli 2006 @ 09:30:29 #282
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40228926
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 08:49 schreef owlet het volgende:
Zelfs (of misschien zelf júist) de mensen die op oudere leeftijd hun eerste kind krijgen zijn zo af en toe ontzettend onzeker.
Het is en blijft allemaal nieuw, of je nou 18 of 38 bent
Hoezo...?

Appelsap, probeer je niet druk te maken. Gewoon lekker inlezen en gaan genieten van het feit dat jullie kindje in jouw buik groeit. Angst, onzekerheid, zelfs paniek horen er allemaal bij! En bij mij is het zo, dat met het vorderen van de zwangerschap ik steeds relaxter werd/word.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 27 juli 2006 @ 09:38:22 #283
103793 kozakken
Living the life
pi_40229094
Oh Owlet, k heb met je te doen! Maar nog eventjes geduld en dan.....
Ik doe hier ook maar een poging tot zen-schap. Lossssslaaaaatennnnnnnnn
Nog 11 dagen en ik zit op de 40 weken. Maar ik heb het zo enorm gehad. (En dat terwijl ik realistisch weet dat het echt nog een tijdje kan gaan duren. tot 42 weken ofzo....) Maar m'n hart wil zooooo graag!
Maar net wat ik eerder schreef. Onze beleefde kindjes wachten vast af tot betere temperaturen
  donderdag 27 juli 2006 @ 09:38:35 #284
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40229097
Hè Owlet, weet je het zeker? Ja, je bent wel wat beter op de hoogte dan de gemiddelde zwangere, maar weet je het echt zeker?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_40229124
Ben vannacht helemaal niet wakker geweest zelfs niet om te plassen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_40229185
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 09:38 schreef dutchie het volgende:
Hè Owlet, weet je het zeker? Ja, je bent wel wat beter op de hoogte dan de gemiddelde zwangere, maar weet je het echt zeker?
Ik hoop dat ik het fout heb maar tot nu toe lekt er niets meer
pi_40229196
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 23:52 schreef appelsap het volgende:

Tips zijn altijd welkom, ook als ik er niet om vraag!
Oké!

Globaal stappenplan.... (zo als ik het ongeveer heb aangehouden)

nu: bellen naar een vk praktijk (misschien even rondvragen welke fijn/goed is)
evt aanmelden voor moeders voor moeders ( www.moedersvoormoeders.nl )

10-12 weken: afspraak bij de vk
ca. 12 weken: termijnecho (is tegenwoordig volgens mij standaard: daar wordt op de dag af berekend wat de uitgerekende datum wordt)
rond die tijd krijg je ook een bloedonderzoek, waarbij je getest wordt op rode hond (of je dat ooit gehad hebt, zo niet, dan moet je oppassen het niet te krijgen) en HIV en bloedgroep en rhesusfactor (kan het je niet precies uitleggen wat dat is)

12-20 weken: Misschien al inschrijven voor kinderdagverblijf als je dat wilt, je verzekering bellen om je aan te melden voor kraamzorg en een kraampakket, en je aanmelden voor een zwangerschapscursus. Meestal voel je je prima tijdens deze periode

20-30 weken: uitzet bij elkaar zoeken (marktplaats, ouders, familie die net uit de kinderen zijn: hebben vaak heel veel spulletjes voor niets of weinig. Een likje verf doet vaak wonderen!) Lijsten van wat je nodig hebt zijn te vinden op bijvoorbeeld www.prenatal.nl, maar daar staat ook veel onzin op. Lees ook eens: Handige en onhandige spulletjes enzo

30-36 weken: nog werken/naar school, maar het wordt zwaar, dus niet meer te veel dingen op je to do list zetten.

36-40/42 weken. Wachten wachten wachten

Ik heb vast wel van alles vergeten, maar ja, dat hoort er ook bij!
Eva
  donderdag 27 juli 2006 @ 09:45:34 #288
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40229239
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 09:38 schreef kozakken het volgende:
Oh Owlet, k heb met je te doen! Maar nog eventjes geduld en dan.....
Ik doe hier ook maar een poging tot zen-schap. Lossssslaaaaatennnnnnnnn
En vergeet niet:
Oooooopen van onderen!

Succes dames LLM!
  donderdag 27 juli 2006 @ 09:47:42 #289
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40229279
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 09:43 schreef linda856763 het volgende:
Globaal stappenplan.... (zo als ik het ongeveer heb aangehouden)
Goede lijst!

Lijstjes van verboden voeding vind je ook overal op i-net.
  donderdag 27 juli 2006 @ 09:49:01 #290
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40229302
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 09:45 schreef Moonah het volgende:

[..]

En vergeet niet:
Oooooopen van onderen!

Succes dames LLM!
Volgens mij heb ik van sommige dames hier gehoord dat het is:
Oooooopen die poort!
  donderdag 27 juli 2006 @ 09:50:39 #291
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40229328
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 09:49 schreef dutchie het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik van sommige dames hier gehoord dat het is:
Oooooopen die poort!
Volgens mijn yogalerares en 'Duik in je weeën' moet het toch echt van onderen open.
Maar goed, als dames de poort open willen zetten.... Go ahead!
  donderdag 27 juli 2006 @ 09:55:09 #292
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40229418
Dan doe je toch gewoon:
Open die poort van onderen
Dan weet je zeker dat je goed zit.
pi_40229539
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 09:47 schreef Moonah het volgende:

[..]

Goede lijst!

Lijstjes van verboden voeding vind je ook overal op i-net.
ja. Maar laat je weer niet gek maken, want alles is ongeveer verboden als je er grote hoeveelheden van eet, wat je nooit doet bij bijvoorbeeld kaneel....

Ik vind dit een goed lijstje:
http://www.voedingscentru(...)+doen_+oppassen+met/

[ Bericht 3% gewijzigd door linda856763 op 27-07-2006 10:07:45 ]
Eva
pi_40230848
Ooooooooooopen van onder. Dat is het
En als het dan begonnen is, moet je bedenken: deze wee komt nooit meer terug
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_40231126
of deze weee krijg je niet nog een keer
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  donderdag 27 juli 2006 @ 11:05:48 #296
24188 Belana
kloon van belana
pi_40231209
toch hielp me dat wel om dat te denken
stormy waters...
sailin'
pi_40231310
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 11:05 schreef Belana het volgende:
toch hielp me dat wel om dat te denken
Het helpt me nu al om vertrouwen te hebben in die hele bevalling Het idee dat het eindig is en dat elk stapje er in principe een vérder is vind ik toch wel een prettige gedachte.
Hoe k*t en angstig en pijnlijk en naar het ook kan/gaat zijn, na een x-aantal uren is het over en heb je je kindje.
  donderdag 27 juli 2006 @ 11:15:20 #298
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40231458
Ik zal ze onthouden voor over 4 maanden. Nu geniet ik van het gebubbel in mijn buik en het tapdansen op mijn blaas.

Appelsap, spui je vragen gewoon, want alleen dan kun je je onzekerheid een plekje geven. Oh en dat van die babykamer. Fleur heeft de eerste 4 maanden in een hoekje van de woonkamer gestaan. We hadden het wel afgeschermd met gordijnen. En alles (op de goedlkoopste Ikea-commode na) was ons gegeven door vrienden en familie. En wij waren toen toch echt al afgestudeerd en aan het werk. Dus maak je geen zorgen. Wat je kindje nodig heeft straks is mensen die hem/haar liefde geven. En dat is veel meer waard dan de duurste babykamer.
Ik weet ik weet niet waar je woont, maar mijn buurvrouw gaat haar babykamer wegdoen en ik wil eventueel wel vragen wat ze er voor wil hebben.
  donderdag 27 juli 2006 @ 11:15:25 #299
1762 YPPY
Yppiaans
pi_40231463
Neeeeee, ik hoef niet te bevallen. Ik ontken het nog steeds. Ik ben de eerste die 's ochtends wakker word met een lief babietje naast zich. Alle yogaoefeningen en bevallingsboeken en sites voor niks.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 27 juli 2006 @ 11:16:32 #300
62233 Jelief
ikke lief!
pi_40231506
Mijn zus vertelde dat haar yogajuf een bevalling vergeleek met een trein die alleen maar een eindpunt heeft. Als je eenmaal ingestapt bent kun je niets anders dan er in mee gaan en deinen op de kadans van de rails (weeën). Ik vond dat beeld idd wel kloppen, tijdens de bevalling kun je niet anders dan er in mee gaan, als je je verzet tegn de pijn wordt het alleen maar erger (is trouwens waar voor alle pijn)
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')