abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 juli 2006 @ 17:18:04 #1
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_39793854

Wat is Most Haunted?

Most Haunted is een Brits TV-programma, waarin een groep mensen bepaalde lokaties in en om Groot Brittannië bezoeken waar diverse paranormale waarnemingen gedaan zijn. Geesten. Deze groep blijft 24 uur lang op deze lokatie en voeren enkele experimenten uit, met als doel contact te leggen met de aanwezige overleden zielen, en de verschijningen vast te leggen op band. Dit doen ze voor een groot gedeelte in het donker, met infra-rood camera's.

Wie zijn deze mensen?

De groep bestaat hoofdzakelijk uit een precentatrice, een spiritueel medium die op spiritueel niveau contact legt en zodoende over gebeurtenissen en entiteiten aldaar kan vertellen, en een historicus die het een en ander kan verifiëren.

Daarnaast lopen er een producer mee, een para-psycholoog, een aantal camera mensen, geluidsmensen, etc. De rolverdeling is alleen in het begin te zien. Zodra de lichten uit gaan en men probeert contact te zoeken, eventueel in kleinere groepjes in meerdere ruimtes, wordt er door iedereen actief meegedaan, achter en vóór de camera's.

Waar bestaat het onderzoek uit?

Er worden niet altijd dezelfde experimenten gedaan in elke aflevering. Soms ervaart de crew op een lokatie al genoeg zónder een bepaald experiment uit te voeren. Experimenten die wel regelmatig uitgevoerd worden zijn séances, trigger objects (om te zien of het na verloop van tijd uit zichzelf bewogen zou hebben), glaasje draaien, of het contact zoeken door vragen 'in de lucht' te stellen. Uiteraard wordt er ook met meetapparatuur gewerkt, zoals een elektro-magnetisch veld (EMF) meter.

De resultaten van de onderzoeken zijn erg uiteenlopend. De ervaringen bestaan meestal uit gevoel van aanraking, gefluister in oor, cold spots, gevoel van misselijkheid/warm/koud. Ook de bekende orbs zijn regelmatig te zien in beeld.

En komen ze ook wel eens buiten de UK dan?

Jawel. Ze zijn al tweemaal in een lokatie in Nederland geweest: Kasteel Doorwerth en kasteel Ammersoyen. Wellicht zullen ze het nog vaker binnen onze spookachtige landgrenzen gaan zoeken. .

Voor een compleet overzicht van de Most Haunted afleveringen kun je hier eens kijken.

Waar wordt het uitgezonden dan?

De Most Haunted afleveringen worden uitgezonden op de britse zender LivingTV. Ik weet niet of mensen binnen Nederland deze zender kunnen ontvangen via satelliet oid. De afleveringen worden ook gecaptured door onze Britse vrienden en zijn als je creatief bent her en der best te vinden .

Ondertussen is Most Haunted aan zijn achtste seizoen bezig. Elke aflevering duurt rond de 45 minuten. Regelmatig worden er LIVE uitzendingen gedaan, waarbij webcams worden ingezet zodat ook via de website van Most Haunted het een en ander te volgen is. Deze uitzendingen zijn meestal enkele uren lang.

Crap! Allemaal bullshit!

Wie zal het zeggen. De ene aflevering gebeurt er weinig tot niets, en moeten we het hebben van de informatie die het spirituele medium ons kan geven, en andere afleveringen staan bol van de gebeurtenissen. Of deze écht zijn, moet iedereen voor zichzelf uitmaken.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  donderdag 13 juli 2006 @ 17:18:33 #2
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_39793882
Ik zag onlangs aflevering 100, Michelham Priory. Hierin wordt iemand bekrast op zijn rug en speelt een piano schijnbaar uit zichzelf een toon. Verder bergen onverklaarbare geluiden en de sceptische man in het geheel was ook enthousiast over het vergaarde bewijsmateriaal. De aflevering is best een aanrader dus
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_39795329
Ja dia aflevering was gaaf! Die van Gladstone Pottery Museum was ook gaaf Bedankt trouwens dat je dit topic hebt geopend livEliveD! Iemand die tenminste niet lui is! hehe
.Haunted houses stand beside still water-courses, their dead eyes turned inside; degraded to places of conference for national dances or improvements of the night
pi_39804367
Leuk topic idd
Wanneer en waar is de volgende aflevering?
Eigenlijk zouden we een soort 'paranormaal en spiritueel deze week in de media' topic moeten hebben, kunnen we zien wanneer en waar er truth-like programma's te zien zijn.
Zal dat es aan de mods voorleggen
  donderdag 13 juli 2006 @ 23:16:19 #5
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_39804793
Het is, ehhh, op me pc op tv Ik kan die engelse zender niet ontvangen en helaas wordt het nog niet op de nederlandse kanalen uitgezonden. Best raar ergens omdat ik wel het idee heb dat het onderwerp meer actueel is geworden, mede door die van der Broeke (Robert voor initimi).

Disclaimer: Tekst van de OP is van Lynx dacht ik.

Beste aflevering vind ik nog steeds Pendle Hill waarbij de crew bijna met bosjes weggedragen wordt omdat ze het niet meer trekken of inzakken.
pi_39805200
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 23:16 schreef livEliveD het volgende:
Het is, ehhh, op me pc op tv Ik kan die engelse zender niet ontvangen en helaas wordt het nog niet op de nederlandse kanalen uitgezonden. Best raar ergens omdat ik wel het idee heb dat het onderwerp meer actueel is geworden, mede door die van der Broeke (Robert voor initimi).

Disclaimer: Tekst van de OP is van Lynx dacht ik.

Beste aflevering vind ik nog steeds Pendle Hill waarbij de crew bijna met bosjes weggedragen wordt omdat ze het niet meer trekken of inzakken.
Ok, dan hoort het in iets als 'truth linkjes'. Was er ooit wel meen ik.
Of staat dan nu in de Truth wiki? Wie pakt dat eigenlijk op nu Oversight dat niet meer doet..?
Zal ik ook ff aan de orde stellen.
pi_40315485
Ah, een nieuw topic

Ik ben zelf nog bezig met nacht 3 van de laatste Most Haunted Live en dan kan ik daarna de rest gaan kijken.
Ik stel trouwens voor om dit gelijk een beetje een topic te maken over Derek Acorah's Ghost Towns aangezien medium Derek Acorah tot seizoen 7 te zien was
En dan zijn er voor de liefhebbers ook nog series als Ghost Hunters (zowel een US serie als een UK docu met die naam), Dead Famous, Haunted Homes, Jane Goldman Investigates, The Girly Ghosthunters, Unsolved Mysteries, Unexplained Mysteries, Proof Positive en nog een meer docu's en programma's met gefilmde onderzoeken.
Robbert van der Broeke, Char, KRO's Wonderen Bestaan, spokenjacht stukjes in diverse programma's en dan nog eens series als Ghost Whisperer en Medium zijn de eerste stap op de Nederlandse tv. Het kan toch niet anders dan dat er ooit een Nederlandse Most Haunted komt of anders iets vergelijkbaars of dan toch het origineel. Net als de real life docusoap explosie.
pi_40368474
Dan maken wij hem Dimmie! Een nederlandse versie van MH you game?

Edit: Oh ja.. ja maar ghost towns is nu over.. dus daar moet er dan een andere topic voor geopend worden als het nieuwe seizoen weer begint.. toch? Vind wel de amerikaanse ghosthunters vet LD maar heb zo moeilijk met de nieuwste afleveringen te vinden
.Haunted houses stand beside still water-courses, their dead eyes turned inside; degraded to places of conference for national dances or improvements of the night
pi_40380222
quote:
Op maandag 31 juli 2006 22:55 schreef lunamoon het volgende:

Edit: Oh ja.. ja maar ghost towns is nu over.. dus daar moet er dan een andere topic voor geopend worden als het nieuwe seizoen weer begint.. toch? Vind wel de amerikaanse ghosthunters vet LD maar heb zo moeilijk met de nieuwste afleveringen te vinden
Ja hoor, van mij mag Derek wel een eigen topic En die nieuwe afleveringen van Ghost Hunters zijn moeilijk te vinden ja. Er was dit seizoen maar één persoon die ze opnam voor anderen in een nieuwsgroep. Voor de rest was het nergens te vinden.
Ik ben zelf nog niet evrder dan de helft van het vorige seizoen maar ik zal binnenkort al die nieuwe eens bij elkaar gaan zoeken en dan laat ik het je wel weten als ik ze heb
pi_40400428
thanks! (K) je bent een schat
pi_40448152
Gaan ze nu in elke aflevering met stoelen schuiven? :S
pi_40501137
haha ... Ik heb heel veel MH afleveringen gedownload en zit nu naar de The Best Of te kijken en Derek was zonet bezeten, zelden zoiets grappigs gezien!
Ik heb m'n twijfels bij hem, ik geloof dat hij gaven heeft, maar ik had al eerder gemerkt (in Engeland weleens de Antiques Ghost Show met hem gezien) dat hij er graag een heel toneel met overdramatische gebaren en al van maakt... Na ook wat kritiek gelezen te hebben (ala Robert v.d, Broeke, http://www.mirror.co.uk/news/tm_objectid=16303507&method=full&siteid=94762&headline=spooky-truth--tv-s-most-haunted-con-exposed-tv--name_page.html , ik heb die 'Kreed Kafer' aflevering nog niet kunnen vinden) van Ciaran O'Keeffe (parapsycholoog die meewerkt aan MH) ben ik wel van mening dat hij af en toe wat nept en speelt voor de show.
Ik kan er sowieso niet helemaal serieus naar kijken omdat de meeste schrikmomenten komen wanneer het hele team schrikt en schreeuwt door iemand die schrikt en schreeuwt die misschien niets meer dan even een beetje jeuk gevoeld heeft en uit angst dacht dat het een geest was.. er zitten wel wat dingen bij, zoals openen van deuren en verplaatsende stoelen en 'stemmen' die me niet gauw gefaked lijken... maar ja.. entertaining!

[ Bericht 2% gewijzigd door saksia op 05-08-2006 01:38:55 ]
pi_40503961
http://www.youtube.com/watch?v=K8bF-JzD9Uo

[ Bericht 44% gewijzigd door saksia op 05-08-2006 04:36:00 ]
pi_40506794
Ah ja.. Dat mensen schrikken kan ik me goed voorstellen.. Stel je het zelf voor... Je zit in een huis, helemaal in het donker, kan niks zien, in een huis waar mensen dingen mee hebben gemaakt.. natuurlijk is iedereen jumpy.. En Derek.. Als het allemaal fake is vind ik het best knap van hem dat hij zo bezweet vanuit het niks kan raken Zoals ook weer duidelijk is op die foto.. Hij is misschien iemand die een beetje van de dramatische kant is.. maar of het fake is.. dat geloof ik dus niet
pi_40512461
Hoe kan een medium zo makkelijk in de val trappen door bezeten te worden door een verzinsel van iemand uit het team? De niet bestaande Kreed Kafer (anagram van Derek Faker) kwam bij hem door en hij kon vertellen dat hij Zuid Afrikaans was etc.... een heel kort clipje: http://www.youtube.com/watch?v=ZbF_l5nwmGs
Ik geloof niet dat alles wat hij doet fake is want ik heb genoeg beelden van hem gezien waarbij ik geen twijfel had dat hij gaven heeft, maar als hij zomaar bezeten kan raken van een Kreed Kafer heb ik geen vertrouwen meer in de manier waarop hij altijd aan z'n namen en info komt in de show. Je zou het nog kunnen verklaren als dat hij die naam nog in z'n hoofd had, en wel door een geest bezeten was maar die naam naar boven kwam omdat hij de invloed van de omgeving/dingen die gezegd worden niet altijd buiten kan sluiten... Maar het is daarna nog een paar keer gebeurd, zoals met de naam Rik Eedles (anagram van Derek Lies).

[ Bericht 19% gewijzigd door saksia op 05-08-2006 20:42:36 ]
pi_40516444
Haha cool, draait dit topic nog steeds
Ik moet weer eens aan Most Haunted afleveringen komen
pi_40534420
Verrek een nieuw topic

Ik heb ze van het nieuwe seizoen allemaal binnen maar nog geen seconde van gezien
eigenlijk is dit gewoon een hele slechte tvp
pi_40534430
quote:
Op maandag 31 juli 2006 22:55 schreef lunamoon het volgende:
Waar kan ik me aanmelden?
pi_40634362
Aanmeldingsforumulieren ga ik nu in elkaar zetten
  woensdag 9 augustus 2006 @ 10:47:23 #20
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_40636023
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 09:24 schreef lunamoon het volgende:
Aanmeldingsforumulieren ga ik nu in elkaar zetten
Ik hou me aanbevolen
pi_40969546
Heb zojuist die 100ste aflevering bekeken en het komt allemaal wat nep en gemaakt over. Alles kan makkelijk in scene gezet zijn. Dit zijn echt zaken die je zelf moet meemaken om er in te kunnen geloven.
pi_40972406
Kan je deze zender met de sattelite ontvangen
pi_40990583
nee... maar je kan ze via je computer bij speciale internet "winkels" verkrijgen
pi_41121152
Goh wat is het hier toch stil.. Nou ja.. dan maar wat zeggen he! Heb gister Riddlesden Hall gezien, en vroeg me af of dat geschreeuw wat we kunnen horen, niet alleen de wind is? En ik vind het toch raar dat als ze weten dat die wieg van zichzelf gaat bewegen, dat ze dan niet een closed-ff camera daar dan neerzetten :| Dan hadden we misschien kunnen zien hoe die wieg zichzelf had verplaatst! Nou goed.. Ik vond het wel een spannende aflevering. Helemaal toen Cath geattakeerd werd. En John die ineens overgenomen werd! toch heb ik af en toe mijn twijfels of het allemaal wel echt is, of dat ze gewoon allemaal heel goed kunnen acteren Vind het wel heel erg interesant hoe David altijd de goede informatie uit kan vinden! Op naar de volgende aflevering! Oh ja! in de vorige vond ik het wel cool hoe die tafel ineens begint te zweeven! Want je ziet duidelijk dat Richards zijn voeten niet bewegen! WOW!
pi_41196153
De restyling is ook best geslaagd vind ik. Zo tegen het eind van het lange 6de seizoen werd het echt een saaie routine, seizoen 7 was anders door de vervanging van Derek en nu met seizoen 8 zijn de muziek, effecten en editting hipper en spannender.
Okee, de vroege Most Haunted heeft z'n charmes, maar als het echt de kant op moet van zowat over the top entertainment, doe er dan ook maar gelijk een passende vormgeving bij

En bij play.com en hmv.co.uk zijn de Most Haunted DVD's in de aanbieding.

Bijv. bij HMV: seizoen 1(5 discs) en seizoen 2 (5 discs) voor £12.99 (¤19.22) per stuk en £1.75 (¤2.59) verzendkosten per item.
En bij Play: Most Haunted Live volumes 1 - 3 (6 discs) voor £14.99 (¤22.19) en geen verzendkosten.

Geen idee waarom ze zo goedkoop zijn, seizoen 1 was eerst echt nog £39.99 (¤59.20) bij Play.
Er komt toch niet wéér een nieuwe uitgave hè?

Edit: die MHL box schijnt goedkoper (£12.99) te zijn geweest bij Play volgens deze website

[ Bericht 2% gewijzigd door Dimmie op 26-08-2006 17:18:50 ]
pi_41277499
Bedankt Dimmie! Jij bent toch altijd zo goed in van deze dingen te vinden. Prima gedaan!
pi_41459813
Mwoah :p

Ik ontdek trouwens nu net pas dat Most Haunted Live historian Lesley Smith 'Queen Elizabeth I' / 'Mary Queen of Scots' is van Tutbury Castle. Ik kon haar in die aflevering echt niet uitstaan door haar overdreven theatrale manier van vertellen. Ook in haar gewone kleding
En nu vind ik 'r wél leuk. Vooral toen ze zei dat ze in een punk bandje had gezeten
pi_41480218
Wow dat meen je niet! Ik vond haar vanaf het begin altijd wel grappig hoor! Haar manier van vertellen had wel iets.. ik luisterde iig wel! hahaha ahum... maar vandaar! Ik hoop dat ze haar meer gaan gebruiken.. Trouwens wat ik me afvroeg.. wat is er met onze schotse medium gebeurt?
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:30:06 #29
99410 nightdaughter
a dark soul in a cold world
pi_41631821
er is toch ook eens een aflevering geweest over heksenvervolgingen. Deze zou ik best willen zien. Weet iemand waar ik die kan vinden.
Dark Blessings from the other world
pi_41638013
Dat is wellicht de Most Haunted Live met het thema "Matthew Hopkirk"/"Essex Witchhunts". Hij werd ook wel de "The Witchfinder General" genoemd. Daar is ook een goede film van met Vincent Price als Matthew Hopkirk btw
Maar goed, als het deze is dan moet je zoeken naar Most Haunted Live #8. En dat zijn specials nummer 15, 16 en 17. Dus 3 dagen. En het kan óók zijn dat deze uitzendingen de naam "Live at Easter" hadden.

En het thema kwam ook wel in andere (normale) afleveringen naar voren volgens mij. Maar geen idee welke.

O ja, en de Live DVD box is binnen maar het kartonnetje is wel ingedeukt hier en daar. Play.com gebruikt nog steeds gare goedkope enveloppen.
En bij HMV staat dat de box van serie 1 nu "Deleted" en onbestelbaar is. Ze gaan toch niet wéér een nieuwe versie op de markt brengen hè?
pi_41641447
Denk ik niet.. Misschien was de navraag niet zo groot als ze hadden gehoopt Dimmie?
  zaterdag 9 september 2006 @ 20:08:37 #32
99410 nightdaughter
a dark soul in a cold world
pi_41656074
wat vonden jullie trouwens van de aflevering in de Chatham Dockyards?
Dark Blessings from the other world
  zaterdag 9 september 2006 @ 20:23:41 #33
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_41656687
Wat gebeurde er ook alweer in?
pi_41658030
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 20:23 schreef livEliveD het volgende:
Wat gebeurde er ook alweer in?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moest er naar zoeken, het is me niet echt bijgebleven na al die tijd

Van de nieuwe reeks heb ik er nog maar 3 gezien, Apart bij de Gladstone Pottery Museum bij het gedeelte vooraf waarbij 2 crewmembers er alvast een nacht bivakkeren, en dan doel ik op
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Straks gaan hier weer alle lichten uit en ga ik Margam Castle eens bekijken .
pi_41690033
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 09:05 schreef lunamoon het volgende:
Denk ik niet.. Misschien was de navraag niet zo groot als ze hadden gehoopt Dimmie?
Geen idee. Bij Amazon.co.uk is serie 1 alleen nog via de Marketplace verkrijgbaar en play.com heeft de prijs weer omhoog gegooid van £17.99 naar £39.99
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 20:08 schreef nightdaughter het volgende:
wat vonden jullie trouwens van de aflevering in de Chatham Dockyards?
Die was spannend omdat Yvette zo schrikachtig was door de weersomstandigheden, als ik het goed heb. Ja, was leuk

Ben ik trouwens de enige die zich niet zo op z'n gemak voelt tijdens de tafel (met en zonder glas) seances? Ik heb er gewoon niet zo'n positief gevoel bij. Of het komt door de vele verhalen over seances die verkeerd zijn afgelopen. Ik neem toch aan dat de Most Haunted mediums dat goed afsluiten, maar ja, het gevoel blijft wel.
Derek heeft ooit in een extra van serie 3 gezegd dat hij tegen het gebruik daarvan door het team is. Dat was voor ze het gebruikten. Later deden ze het dus wel en deed hij mee. In zijn show, "Derek Acorah's Ghost Towns", maakt hij er geen gebruik van. En ik moet ook zeggen dat ik het daar ook niet mis.
Wat ik mij dan afvraag, zo kijkend naar een Yvette die nogal eens respectloos tekeer gaat, zijn ze niet eigenlijk té negatief bezig waardoor bijvoorbeeld medium Gordon Smith er al snel geen zin meer in had? Nou ja, dat neem ik aan. De reden voor zijn vetrek is geloof ik nog steeds onbekend.
pi_41761315
Oeh, de nieuwe aflevering (seizoen 8, aflevering 12: Discovery and Unicorn) is interessant Al hadden ze beter de 2 locaties afzonderlijk kunnen bezoeken. Ik vond het nogal verwarrend.
  woensdag 13 september 2006 @ 09:34:48 #37
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_41761890
Hoe denken jullie trouwens over een MH meet?
pi_41762228
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:34 schreef livEliveD het volgende:
Hoe denken jullie trouwens over een MH meet?
Prima plan
pi_41783837
hahaha suc6 :p maar idd! WOW!!! Wat stoer was die! livEliveD kom is online dan praten we er meer over!
pi_41783909
Over de laatste aflevering dus... ff bij plakken
  woensdag 13 september 2006 @ 23:44:59 #41
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_41787636
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:40 schreef lunamoon het volgende:
hahaha suc6 :p maar idd! WOW!!! Wat stoer was die! livEliveD kom is online dan praten we er meer over!
Vrijdag aan het begin van de avond misschien. Veel afspraken staan dus tikkie druk
In welke plaats (of bij welke grote plaats) zitten jullie in de buurt? Ikzelf Amsterdam.
pi_41791806
Ik zit dichtbijj grote Sneek!
pi_41794816
Ik zit weer flink uit de richting hoor ik alweer met mn Roosendaal daar beneden
  donderdag 14 september 2006 @ 11:06:12 #44
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_41795694
Komt wel goed. Ff kijken wat we kunnen regelen
pi_41797556
Heb Most Haunted btw aan de wiki toegevoegd, zag dat ie er nog niet was. Misschien leuk om ook andere paranormaal-gerelateerde series als Ghost Towns, Dead Famous, Proof Positive, etc eens toe te voegen voor een compleet overzicht.

Helaas heb ik van die andere series nog te weinig gezien om er iets zinnigs over te typen
pi_41803944
maar livEliveD..je bedoelt toch niet komende vrijdag... morgen dus?
  donderdag 14 september 2006 @ 16:30:51 #47
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_41804620
quote:
Op donderdag 14 september 2006 16:08 schreef lunamoon het volgende:
maar livEliveD..je bedoelt toch niet komende vrijdag... morgen dus?
Niet om te meeten dan nee, no worries
pi_41812158
oke! dacht al.... :p maar even over laatste aflevering.. ik vond het toch zo cool hoe Yvette de dingen, die zij weg had gegooid, terug gegooid ging.. En toen hoe die touw zo ging! :|

@ Dimmie. Ik weet ook niet waarom die schotse medium weg is.. ik vond het al zo raar.. vind het trouwens raar dat Kieran er ook niet meer bij is.. wat is er met hem gebeurt? IK WIL HEM TERUG!!! Sniff
Dat met tabletipping.. Tja.. ze hebben het, denk ik, een keer gedaan? En toen ging die hele tafel zweeven! Ik heb dat stuk achteraf vele keren grondig bekeken maar kan niet zien hoe iemand zijn voet omhoog steekt om zijn knie onder de tafel te drukken... Wowness :| Ik vind wel MH leuker en leuker worden. Er gebeuren zoveel dingen nu! Zou wel diep teleurstellend zijn als ze nu zouden komen zeggen dat alles een hoax is geweest
  donderdag 14 september 2006 @ 20:35:45 #49
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_41812553
In het verleden heb ik de show een tijdje gevolgd. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat dat de laatste paar seizoenen niet meer het geval is.

Het was interesant omdat het nog nieuw was en zeer geloofwaardig over kwam. Toch kwamen er in de loop der jaren steeds meer berichten die het idee gaven dat het merendeel in scene was gezet. Volgens berichten zijn er mensen weggegaan vanwege ego conflicten tussen yvette, derek en nog een aantal. Ondanks dat zijn het allemaal ongeverifieerde geruchten.

Zelf kreeg ik ook steeds meer dat het in scene gezet was. Onder andere door de anagrammen die Saksia al eerder vermelde. Vervolgens is Derek een showbiz man die graag dingen dramatischer maakt dan ze zijn. Hij zal best af en toe daadwerkelijke waarnemingen gehad hebben, maar door zijn overdramatisering kreeg ik toch vaak juist het tegenovergestelde beeld.

Vervolgens kan ik, vanuit eigen ervaringen, niet geloven dan Derek (die beweerd veel ervaring te bezitten) zich af en toe zo makkelijk liet over nemen door een geest. Dit zou dan verscheidene mogelijkheden naar voren kunnen brengen: 1. Het is inderdaad in scene gezet, 2. Hij is niet zo goed als dat er beweerd wordt of 3. Hij had de geest "toestemming" gegeven door zich niet te verzetten.

In de loop der seizoenen groeide het "fake"-gehalte enorm. Dit wil niet zeggen dat het fake is/was, maar zo kwam het wel over. Toen was er voor mij persoonlijk al snel de lol van af.
Nietzsche: 'Because I am wise there are many things that I do not wish to know'
Mijn muziek lijstje - Wishlist
pi_41812693
Ceiran moet dan nog niet zo lang weg zijn, in S08E06 Preston Manor was ie er nog gewoon. (verder ben ik nog niet..). Yvette probeerde m nog te overtuigen dat het geklop wel een paranormale oorsprong moest hebben

Ik vond 'm trouwens wel irritant in het begin toen hij pas bij MH zat..

Het valt me wel op dat men vroeger constant met orbs op de proppen kwam, en de laatste tijd zijn die nauwelijks meer te zien..
pi_41832886
nou moet je even verder kijken lynx Ik denk dat ze zich op andere dingen foccuseren omdat orbs toch wel makkelijk verklaard kan worden als stofgedeeltjes of insecten. Het is dus niet meer geloofwaardig genoeg. En ze zijn nu zo'n rookie team geworden dat de meeste MH kijkers dat niet meer accepteren.. ze willen meer spanning! En dat proberen ze ook te geven...Het blijft een televisieshow... En tja.. de laatste 2 (of 3 ) afleveringen is Keiran er niet meer bij... ik mis hem wel! Ik vind hem zo grappig en zo lief.. net een grote knuffelbeer... nee ik ben niet verliefd op hem livEliveD :p
pi_41833176
Toevallig lieten ze er bij de aflevering die ik gisternacht keer, Plas Mawr, weer een paar zien. Goeie aflevering. Maar het blijft toch jammer dat de meeste ervaringen van het team zo subjectief blijven, met gevoel van aanraking, gevoel van kou en warmte, misselijkheid, etc etc. Iets wat wij als kijker eigenlijk weinig aan hebben.

Maar ik blijf hoop houden dat ze ooit nog eens een full apparition zullen vastleggen

Ciaran zal vast wel een keer terugkomen. Hij is wel vaker voor een aantal afleveringen afwezig geweest
pi_41836218
Gelukkig maar! Phew! Nu kan ik weer adem halen.. hahah nee grapje.. Maar hey Lynx... kijk is even die laatste... unicorn and discovery.. dan zeg je wat anders over wat je net zei... :p DUIDELIJK!! Over he misselijke en eigenlijk niks wat wij kunnen meevoelen en zien... check it out! *wink wink*
pi_41925258
oja, most haunted was er ook nog .
Tap tap tap
pi_41925459
ik mis trouwens een paar afleveringen van het nieuwe seizoen, een stuk of zes geloof ik .
Tap tap tap
pi_42023575
Hey! Gordon Smith zit in de nieuwe aflevering! nogmaals een coole aflevering met een tafel wat heel vreemd gaat doen! en een paar orbs Maar jammer genoeg geen Ciaran
k zie nu trouwens ook dat Gordon Smith onder old crewmembers staat op de website dan..zou dat betekenen dat hij niet meer terug zal komen?

[ Bericht 28% gewijzigd door lunamoon op 23-09-2006 00:49:26 ]
pi_42074399
Verdorie, bij HMV is de Most Haunted Live boxset nóg goedkoper: £9.99 (+verzenden £1.75 = £11.74 = ¤17.44)
En helaas verzenden HMV en Play alles in bubbelplastic enveloppen dus het karton kan hier en daar gedeukt raken maar het zijn toch eigenlijk 3 losse dubbel-DVD hoezen met wat karton er omheen
pi_42087881
ah bummer! of goedzo! of zoiets
pi_42106008
quote:
Op zondag 24 september 2006 09:49 schreef lunamoon het volgende:
ah bummer! of goedzo! of zoiets
Omdat die van mij 5 euro meer kostte ofzo

En niet zo leuk nieuws, Richard Felix is weg bij Most Haunted. Dit staat op http://www.mosttaunted.co.uk :

Richard Felix had a phone call from Yvette Fielding on Monday 18th September saying that he was no longer needed by Living TV as their historian. He will no longer be part of Most Haunted.

Het komt eigenlijk van http://www.richardfelix.co.uk/ maar die website werkt momenteel niet.
Richard Felix schijnt daar vanavond, maandag 25 september, een live chat te hebben om 20:00 BST dus dat is neem ik aan 21:00 hier

En Most Haunted: The Legacy meldt: LivingTV felt that Richard was not needed for the team and it was left to Yvette to break the news.

Tevens melden ze dat Jon Dibley weg is om aan andere projecten te werken.
pi_42108660
pi_42109167
En waar is Derek gebleven eigenlijk?
I think I'm a banana tree
pi_42118083
Richard, neeee !

Vind m een van de leukere karakters
Stond er ook een reden bij naast alleen "not needed"?

En Jon ook al
pi_42121289
Ah Jon is oke.. maar Richard! Ik vind zijn manier van vertellen zo leuk!! Zo interessant!! Ah poep... Waarom moeten er dingen nou veranderen? Kunnen we geen mailtje van protest sturen?
pi_42122622
Zo, een kwartier lang geen surfmogelijkheden hier. Ben ik eindelijk in die chat, is het daar ook al een chaos. Overbelast
pi_42124367
quote:
Op maandag 25 september 2006 12:04 schreef PietjePuk2 het volgende:
I think I'm a banana tree
pi_42124397
quote:
Op maandag 25 september 2006 20:30 schreef lunamoon het volgende:
Ah Jon is oke.. maar Richard! Ik vind zijn manier van vertellen zo leuk!! Zo interessant!! Ah poep... Waarom moeten er dingen nou veranderen? Kunnen we geen mailtje van protest sturen?
team@antixproductions.com
enquiries@livingtv.co.uk

pi_42126311
Richard Felix zojuist:

Apologies for the web chat crashing this evening, we've never had such a response, I should get sacked every week! Just so you all know its official, last week I was told that Living TV no longer require a historian on Most Haunted. Can I just thank everyone for their kind words of support that I have received over the last few days, I am absolutely overwhelmed. I would also like to thank Karl and Yvette for giving me the exposure which has resulted in all of you out there. I would also like to congratulate them on creating the best ghost programme in the world, to date! See you all very soon, don't go away cus I'll be back! xxx
In fact web chat, 8pm Wednesday night, fingers crossed!
quote:
Op maandag 25 september 2006 12:04 schreef PietjePuk2 het volgende:
Die is al een jaar weg ofzo. Was er tot het eind van serie 6 en we zitten nu bij serie 8. Het officiële verhaal is geloof ik dat Derek het tijd vond voor wat nieuws.
Hij heeft dan ook nu een eigen programma, "Derek Acorah's Ghost Towns" waarin hij eigenlijk 't zelfde doet, maar dan zonder het constante ouija gedoe en table tipping/tilting.
En een gerucht is dat ie graag een eigen show wou, bij een andere productie maatschappij dan die van Most Haunted en dat Yvette daarom boos was. Wat de kille omgang in serie 6 zou verklaren: alleszeggende blikken van Yvette, een Yvette die geen vigils meer doet met Derek en Yvette die voor een interview niet naast Derek wil zitten.
En verder is er Ciaran die Derek er publiekelijk van heeft beschuldigd een "posession" te hebben gefaked door in die toestand een naam te hebben genoemd die de crew, zonder zijn weten, heeft verzonnen en expres in zijn buurt heeft laten vallen. "Kreed Kafer" was die naam. Een anagram van "Derek Faker".
pi_42139569
Ow dat laatste wist ik niet! Was dat die kleine kerel, in het museum? Was heeeel lang geleden... maar wat interesant zeg! En bedankt dat je het met ons deelt Dimmie! Ik vind Richard toch zon schattige man hahaha..echt zo'n sweetheart Ik ben benieuwd wat hij nu gaat doen.. Heb wel zijn website bekeken en gezien dat hij allemaal ghostwalks doet.. Misschien is dat een leuk uitje voor ons? Als een meet? Naar Engeland gaan en daar ook wat rond hangen in the haunted castles? Is maar een idee hoor, wat zonet binnenschoot.
pi_42145705
Ik denk dat je voor een góeie MH meet toch idd naar Engeland moet Ik vind het op zich helemaal geen slecht idee, lunamoon. Denk dat het dan wel een minimeetje wordt
pi_42147692
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:29 schreef lunamoon het volgende:
Misschien is dat een leuk uitje voor ons? Als een meet? Naar Engeland gaan en daar ook wat rond hangen in the haunted castles? Is maar een idee hoor, wat zonet binnenschoot.
Ja, zoiets zat ik ook te denken. Nou ja, iig voor mezelf. En dan kijken of er een locatie is bereikbaar met een goedkope vlucht.
pi_42151664
ja! of met de trein? Ze hebben nu genoeg acties overal...maar ja..we moeten daar ook overnachten etc etc... dus zal wel wat kosten
pi_42180175
Nou, die site werkt weer ontzettend niet mee. volgens de hoster had ie maandag 80 chatters en daardoor zijn er 40 sites plat gegaan. Doen ze toch iets niet goed.... ahja, een flash webchat gebruiken ipv een java of cgi webchat :S

Maar goed, meer van Richard Felix:

"I'd just like to express my appreciation to all of you out there for all of your support and wonderful comments, we're all overwhelmed. I just can't believe the response from everyone. Monday's web chat was so full that not only did it crash but it brought down 40 other web sites as well! How can you beat that? Again thanks from the bottom of my heart, love you all, speak later and watch this space!! Richard xxxx"

[ Bericht 0% gewijzigd door Dimmie op 29-09-2006 11:50:37 ]
pi_42186774
Awwwww he loves us.... ben toch wel beetje dat hij er niet meer zal zijn
  donderdag 28 september 2006 @ 06:12:24 #75
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_42190406
pi_42190502
Zal z'n aanstekelijke enthousiasme en leuke verhalen missen.....
pi_42228352
heb drie MH dvds gekcht in Londen, er was al heel veel uitverkocht ik heb drie losse dvd's, 2 van seizoen 3 en 1 van serie 4, de rest ontbrak gewoon . wel hadden ze voor 15 pond een box van seizoen 2, maar die viel een beetje uit elkaar. Ik heb meerdere HMV's uitgepluisd, maar er waren er gewoon al heel veel op .
Tap tap tap
pi_42232122
Op de site van HMV hebben ze deel 2 van serie 4 ook niet (meer). bij play.com hebben ze 'm nog wel voor £7.99 (incl. verzendkosten).
Seizoen 3 t/m 5 krijgen nu boxsets met redelijk de zelfde cover stijl ipv verder te gaan met die van serie 1 en 2:

en dan
en waarschijnlijk 6.

En misschien worden die 1e 2 vervangen omdat er nog "VCI" staat? Da's tegenwoordig "2 entertain".
Ik denk dat ik ze t/m seizoen 5 spaar aangezien vanaf 6 dat gedonder met de kilte tussen Derek en Yvette, het eruit knippen van Derek en het belachelijk maken van Derek door Ciaran begint

Vandaag heb ik btw MHL 4 gehad van HMV, da's met de laatste Lives van Derek. Ik denk dat ik het daar bij houd. Tenzij de volgende volumes belachelijk goedkoop worden
pi_42232207
Hmmm... ik zie op m'n cc overzicht dat HMV voor 2 aparte bestellingen helemaal geen verzendkosten heeft gerekend.
pi_42233316
lekker toch jammer dat ik geen cc heb, maar dat is meer uit zelfbescherming .
Tap tap tap
pi_42233730
Dus ga je ze maar ophalen in Londen
pi_42233767
. mooi excuus om erheen te gaan he .
Tap tap tap
pi_42233882
Hmmm... dan weet je inmiddels vast wel hoe je daar het goedkoopst geraakt
pi_42233918
niederrhein vliegveld .
Tap tap tap
pi_42233981
Euh, ja... zal eens kijken of dat te doen is vanaf Rotterdam

*noteer*

Dank
pi_42234122
eh vanaf rotterdam kun je misschien beter vanaf rotterdam vertrekken . voor mij is niederrhein even ver weg als amsterdan, vandaar .
Tap tap tap
pi_42234457
Oh! Gaan jullie?/ Nemen jullie wat ook voor mij mee? PLEASE??? :p
pi_42234585
ik ben net terug . al zit ik er wel aan te denken om met de kerst weer te gaan .
Tap tap tap
pi_42234935
was het leuk? Ben je ook op visite bij kastelen geweest?
pi_42235144
nee, heb wel een theater gezien waar ze geloof ik geweest zijn, maar de foto staat op m'n telefoon en die krijg ik er niet af . heb helaas ook geen ghost walk gedaan, die doe ik wel een volgende keer .
Tap tap tap
pi_42235863
Wat spannend! Dan wil ik wel een update van hoe het was!
pi_42246428
wat zijn de verzendkosten bij HMV eigenlijk naar NL? .
Tap tap tap
pi_42249343
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 23:33 schreef CherryLips het volgende:
wat zijn de verzendkosten bij HMV eigenlijk naar NL? .
Zou £1.75 moeten zijn per item maar niks van gemerkt
pi_42269854
Is dit weekend een live weekend? Oh ik zie het nu... het is met Halloween, dus 31 october.. maar waarom zijn de competities en alles dan al up and running? :s Me confused.. or just sleep deprived
pi_42275117
Was deze aflevering nou de laatste? Ik meen dat te hebben gelezen namelijk
pi_42398993
Ik moet zeggen dat dit seizoen wel heel snel ging :| hoelang was ie? Niet eens een maand ofzo?
pi_42400114
14 afleveringen ofzo toch? ongeveer drie maanden dus.

heeft iemand misschien het muziekje van MH?
Tap tap tap
pi_42400473
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 20:03 schreef CherryLips het volgende:
14 afleveringen ofzo toch? ongeveer drie maanden dus.

heeft iemand misschien het muziekje van MH?
Ik heb geloof ik een hele CD vol MH muziek ergens
pi_42410473
Eh, nu is er dus Derek Acorah's Ghost Towns ipv van Most Haunted
Met compleet nieuwe vormgeving en nieuwe presentatoren. Ben er nog niet uit of ik het wat vind. Ik vond het ergens wel geinig dat oud-presentator Angus Purden de mannelijke tegenhanger was van de bange Yvette Fielding (in de vroege MH dagen)
pi_42447215
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 00:24 schreef Dimmie het volgende:
Eh, nu is er dus Derek Acorah's Ghost Towns ipv van Most Haunted
Met compleet nieuwe vormgeving en nieuwe presentatoren. Ben er nog niet uit of ik het wat vind. Ik vond het ergens wel geinig dat oud-presentator Angus Purden de mannelijke tegenhanger was van de bange Yvette Fielding (in de vroege MH dagen)
Whahahaha die Angus. Ik vond hem zo grappig. maar ja.. Derek heeft nu wel een nieuwe bomb-shell naast hem! christmas comes early this year. Ben benieuwd naar ze.. als iemand ze ook kan uploaden!
pi_42456698
Euh, de nieuwe is in de gebruikelijke winkel beschikbaar hoor. Hij is daar alleen nogal laat aan toegevoegd. Ik had 'm al elders vandaan gehaald.
pi_42457002
m'n winkel heeft hem niet .
Tap tap tap
pi_42486661
ik heb hem al gevonden en bekeken
pi_42969304
Uhm, 29, 30 en 31 oktober is er weer een Most Haunted Live at Hallowe'en. Tevens te zien in Amerika op de Travel Channel
En... er is voor het eerst een Ghost Hunters Live:

SCI FI'S 'GHOST HUNTERS' LIVE!
6-HOUR LIVE HALLOWEEN-NIGHT INVESTIGATION TO FEATURE UNPRECEDENTED VIEWER
INTERACTIVITY

ECW'S CM Punk Joins 'Ghost Hunters Live'

Channel Brings You 'The Spirit' Of The Season With The 13 Days Of Halloween
Marathon!

NEW YORK, NY--October 18, 2006--On Halloween night, SCI FI Channel will
embark on a never-before-attempted, live, 6-hour 'Ghost Hunters'
investigation! 'Ghost Hunters Live'* (11 PM-5 AM), an unprecedented
television event, will wrap up SCI FI's 13 Days of Halloween marathon.

'GHOST HUNTERS LIVE'
October 31 (11 PM-5 AM)
Jason, Grant and the 'Ghost Hunters' team revisit the notoriously haunted
Stanley Hotel in Estes Park, Colorado for a live, 6-hour, Halloween-night
investigation! Stephen King took up residence at the Stanley while writing
his best-selling novel The Shining and the spooky goings on at the hotel
reportedly served as the inspiration for his best-selling tome. Viewers will
be sent on the ultimate Halloween adventure, joining the 'Ghost Hunters' in
real-time as they investigate the infamously haunted hotel. Also joining the
investigation is a special guest from 'ECW' (Extreme Championship
Wrestling); ghost hunting novice CM Punk!

The 'Ghost Hunters' originally investigated the Stanley in February 2006 and
were met with a flurry of unexplainable occurrences including a hotel room
that was a veritable hotbed of paranormal activity. Continually intrigued by
the locale, our 'Ghost Hunters' will return to the Stanley for the show's
first-ever live investigation, spending more time exploring some of the
hotel's most notorious hot spots and enlisting viewers to help expand their
search for spirits.

In addition to the live broadcast, viewers can interact with the 'Ghost
Hunters' via polling, SMS messaging and SCIFI.COM, logging suggestions for
rooms to investigate and screening an online video feed. One unprecedented
interactive addition to the live telecast is the SCI FI.COM "panic button"
which will enable viewers to email the control room and alert the 'Ghost
Hunters' to any paranormal occurrences observed on the online feed.

Images from the 'Ghost Hunters' February 2006 investigation at the Stanley
Hotel are available at http://www.nbcumv.com/scifi.
pi_42969613
Oh, en de Top 10 Most Haunted Possessions is gratis online te kijken. Voor wie nieuwsgierig is naar Most Haunted of deze special nog niet heeft gezien: http://travel.discovery.com/beyond/player.html?playerId=203712212&categoryId=261389235&lineupId=261086657
pi_42992144
Excellent! Bedankt Dimmie! I'll be sure watching!!!
pi_43012268
Eh, yw
pi_43086874
Ik ben net begonnen aan MHL met Access All Areas en ik kan het niet helpen dat ik bezig ben met waarom Lesley Smith daar wel zit en Richard Felix niet (meer)
En verschrikkelijk om te zien dat ze een terugblik hebben op diverse Most Haunted Live's en dat in al die fragmenten Derek echt nergens te zien is

[ Bericht 2% gewijzigd door Dimmie op 30-10-2006 23:41:10 ]
pi_43143757
Beetje sneue actie idd om te doen alsof Derek nooit onderdeel van MH is geweest.

En geen Richard is ook een groot gemis!
Ze zijn niet goed bezig daar bij Antix ..
pi_43170473
Nou ik moet zeggen! Ben net klaar met kijken naar MHL... WWWWWWWOOOOOOWWWWWW!!!! Helemaal de 2e nacht! Wow wat fantastisch!
pi_43171027
ohw nou ben ik benieuwd .

edinburgh
Tap tap tap
pi_43175687
Voor de mensen die normaal niet Most Haunted Live kijken: ik zou 't wel doen deze keer
pi_43236778
ze gaan weer bij bosjes .
Tap tap tap
pi_43239395
Huh?
pi_43244211
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 18:59 schreef lunamoon het volgende:
Huh?
de crew bij de most haunted live (aflevering 1 tenminste, de andere twee heb ik nog niet gezien).
Tap tap tap
pi_43249716
Ohhhh oke! ik dacht al! hahahaha bosjes? HUH? maar nu snap ik hem... tijd voor bedje denk ik :p
pi_43258765
ik ben nu dag 2 aan het kijken en ik ben in die cirkel geweest .
Tap tap tap
pi_43269098
Is er wat met jou gebeurt??????? LEEF JE NOG?????
pi_43270150
. ik mankeerde niks . we werden alleen heel erg opgejut door de gids, heb er ook maar met één been in gestaan . maar wel vreemd om te zien dat zij nu bij bosjes neergaan en gewond raken op een plek waar ik ook 's avonds heb gelopen.
Tap tap tap
pi_43274366
Het was dan niet halloween neem ik aan? :p Toen jij er was?
pi_43275280
nee, toen was het gewoon half mei . misschien was dat 't.
Tap tap tap
pi_43293321
Hebben ze hier nou eignelijk al dingen echt vastgelegt ? Ik ben zelf meer een Ghost Hunters kijker, en daar vind ik het juist zo leuk dat ze op meerdere plekken vaste camera's neerzetten en die laten draaien, ik weet zo gauw niet meer of ze dat ook bij MH deden ?
Al vind ik het bij GH vaak wel heel erg stemmingmakerij, zie je in de previews dat iemand helemaal flipt, blijken het spinnewebben te zijn
pi_43321293
wanneer wordt er eens een nederlands fok Most Haunted team opgesteld? met een groep fokkers de enge plaatsen van nederland bekijken...
als mensen wel willen, maar niet willen organiseren, offer ik me wel op
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_43335507
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:32 schreef Burner82 het volgende:
wanneer wordt er eens een nederlands fok Most Haunted team opgesteld? met een groep fokkers de enge plaatsen van nederland bekijken...
als mensen wel willen, maar niet willen organiseren, offer ik me wel op
Dat balletje is al wel eens opgegooid

Op zich een leuk plan, en if ever, count me in!

Alleen hoe makkelijk kom je als 'een willekeurig groepje fokkers' aan toestemming om een nacht lang ergens op een haunted locatie vrij te mogen bivakkeren? just curious
pi_43335540
en wie heeft het geld om al die apparatuur te kopen?
Tap tap tap
pi_43348928
Hier een interview met Yvette Fielding waarin ze duidelijk antwoord geeft op de vraag "So, why did Derek really leave Most Haunted": 60 SECONDS: Yvette Fielding
En wat blijft het toch een gemeen wijf
Ben het dan ook eens met veel van de commentaren waaronder dat Derek onder druk moest presteren en dat ie ook onder druk aan de ouija meedeed. Want in een Most Haunted Extra, volgens mij van seizoen 3, was een stukje overleg te zien waarin hij zei geen ouija te willen doen en het het team afraadde.
Dus hoe hebben ze 'm zover gekregen dat ie zo tegen z'n principes in gaat? En dan zullen ze 'm dus ook wel onder druk gezet hebben om 'meer' te geven, denk ik

En toch nog kijken hè?
pi_43394111
Ga ze thuis meteen bekijken
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_43404222
Jeetje Dimmie... dit had ik echt niet van haar verwacht :S Ben benieuwd wat ze dan over Richard zegt! heb wel gehoord dat er iets met Derek Faker was maar niet tot welke extent..... oi oi oi...:(
pi_44122576
En zoals verwacht, nieuwe uitgaven van de boxsets van seizoen 1 en 2:

Zo te zien ook 5-disc versies. En bij play.com zijn ze £11.99 per stuk (= ¤17.79) maar worden dus wel verstuurd in zwakke enveloppen.

En de Live DVD's krijgen ook een nieuw jasje:

En op 12 december is er op ITV2 het programma "Ghost Hunting with Girls Aloud" waarin Yvette samen met popgroep Girls Aloud op spokenjacht gaat en wordt bijgestaan door de Most Haunted crew.

Voor meer info zie: http://www.bbc.co.uk/wale(...)ages/plas_teg2.shtml en http://www.unrealitytv.co(...)-girls-aloud-on-itv/
pi_44122641
Toch maar eens een creditcard regelen.
pi_44388004
Ja!!! 2 januari gaan ze weer verder!!! Ohhh I can't wait!!
pi_44396540
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 20:00 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

Op zich een leuk plan, en if ever, count me in! [afbeelding]

Alleen hoe makkelijk kom je als 'een willekeurig groepje fokkers' aan toestemming om een nacht lang ergens op een haunted locatie vrij te mogen bivakkeren? just curious
dat ligt aan de locatie natuurlijk he in bossen en dergelijke, is dat het probleem niet zo zeer.

ik heb er trouwens ook een topic over gemaakt, die zal ik dalijk weer eens ff omhoog schoppen.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_44401116
Nou we hebben het dus over een reis naar engeland om daar eens te kijken of we met een van die ghostwalks mee mogen doen of iets dergelijks
pi_44403648
die in york en edinburgh vond ik erg tof .
Tap tap tap
pi_44636252
Begin Most Haunted toch wel echt te missen dus heb een beetje zitten surfen en kwam dit tegen! Het gerucht gaat dat ze de volgende locaties gaan bezoeken! Thank god for Wikipedia! Fijne kerstdagen nog toegewenst

Series 9

Beginnning January 2, 2007.[1]

Episode 1 *South Stack Lighthouse, Anglesey, North Wales

RUMOURED LOCATIONS:

* Penrhyn Old Hall, North Wales
* Miskin Manor, Cardiff
* The Viaduct Tavern, London
* South Stack Lighthouse, Anglesey, North Wales
* Brougham Hall, Cumbria
* Dartford Public Library, Dartford, Kent
* The Dog Inn, Water Orton, Warwickshire

Note: out of UK Locations will be visited

http://en.wikipedia.org/wiki/Most_Haunted
pi_44638067
En de 26ste december nog een verlate aflevering van seizoen 8
pi_44640231
out of UK locations .
Tap tap tap
pi_44753976
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:47 schreef Dimmie het volgende:

[..]

Ja hoor, van mij mag Derek wel een eigen topic En die nieuwe afleveringen van Ghost Hunters zijn moeilijk te vinden ja. Er was dit seizoen maar één persoon die ze opnam voor anderen in een nieuwsgroep. Voor de rest was het nergens te vinden.
Ik ben zelf nog niet evrder dan de helft van het vorige seizoen maar ik zal binnenkort al die nieuwe eens bij elkaar gaan zoeken en dan laat ik het je wel weten als ik ze heb
In welke nieuwsgroep kan je dat programma dan vinden?
pi_48556357
zo...zijn er nog Most Haunted fans op FOK of zijn ze allemaal weg gevlogen?
pi_48556452
Leven in het topic .
pi_48556493
Ja..dacht... ik doe maar een poging! Series 9 is al voorbij en vroeg me af wat mensen er van vonden. Welke waren echt de ups en welke waren de downs?
pi_48556554
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 22:27 schreef lunamoon het volgende:
Ja..dacht... ik doe maar een poging! Series 9 is al voorbij en vroeg me af wat mensen er van vonden. Welke waren echt de ups en welke waren de downs?
Ik moet nog van halverwege seizoen 8 verder gaan kijken . Zaten er voor jou nog opmerkelijke en goeie momenten in s8 of s9?
pi_48560130
Ik heb er vorige weekw eer een paar 'gekocht' maar het kan me de laatste tijd niet zoveel meer boeien, het is steeds hetzelfde.
Tap tap tap
pi_51640013
Dus uhm, heeft er iemand al een mening over de spin-off?

Ahja, en van Ghost Hunting with Yvette Fielding komt er een reeks met daarin o.a. de Osbournes en de overgebleven leden van The A-Team die o.a. contact proberen te leggen met George Peppard aka Hannibal. Als het goed is.

En de Live in Eastern State Penitentiary was goed te doen

*topic nieuw leven in blaas*
pi_51795628
De geloofwaardigheid van de hele mosthaunted reeks is voor mij persoonlijk behoorlijk kapot.
http://www.youtube.com/watch?v=cSYyX6LLHmc

Hier zie je duiderlijk dat fielding aan die tafel zit te sjorren.
Erg jammer, want het hele gebeuren kwam redelijk geloofwaardig over.
(iig totdat Derek iedere 5 minuten werd overgenomen)

Ben blij dat ik er nog niets van heb gekocht.
(vind het eigenlijk zoiezo al een beetje dood sinds derek weg is )
pi_52117355
Eastern State Penitentiary kwam ook aardig actief over in Ghost Hunters (amerikaanse variant van most haunted)
pi_52123262
Sjonge, heb ik nog steeds niet meer dan 1 aflevering van Midsummer Murders gezien. Wel een Sci Fi docufilm genaamd "Ghost Adventures", was er ipv Ghost Hunters (moet ik ook nog inhalen!). Teaser trailer: klikklik.
En ach ja, die filmpjes... het valt me altijd op dat ze voornamelijk bij Bad Psychics vandaan komen en dat ze daar élke Live en gewone uitzending grondig doorzoeken naar tegenstrijdigheden en uistpraken en acties die geïnterpreteerd zouden kunnen als fake, wanneer er maar gezegd wordt "als je nou op deze manier naar dit stukje kijkt, dan..."
Waarmee ik het programma niet wil verdedigen, want het kan niet anders dan er hier en daar iets aangedikt wordt door de makers om het interessant te maken.
Het is gewoon een entertainment programma waarbij mogelijk toch wel paranormale verschijnselen gebeuren. Ik neem toch aan dat ze niet aan zelfverminking doen die permanente littekens achterlaat. Zoals gebeurde toen in die grotten in een Live. Ik heb de persoon die daar de lelijkste wond opliep, geluidsman John, ook verder niet meer gezien.
En Derek, wat men ook van 'm mag denken, was wel enorm entertaining. Met invalmediums en David is het, ondanks dat hij op me overkomt als een zeer prettig persoon, vrij suf geworden.
Ben benieuwd of ie nog terugkomt met Ghosttowns. De nieuwe opzet vond ik geslaagd maar ik zie nu dat Myleene Klass nu een programma heeft op CNN, dus die komt dan neem ik aan niet meer terug.
pi_52123334
Ik moet nog de helft van S9 kijken, en Midsummer Murders ligt ook nog op me te wachten

Maar aan de rust in dit topic heb ik niet het idee dat er nog interessante dingen voorbij komen..
pi_52123355
ik kijk al een tijdje niet meer, de afleveringen waren gewoon niet spannend en het was telkens hetzelfde .
Tap tap tap
pi_52123446
maar ghost adventures staat 'in bestelling' .
Tap tap tap
pi_52123865
Oh, ik vergeet trouwens te melden dat er een stukje interessante footage zat in Ghost Adventures. Zitten ook wel bewijzen bij waarbij ik echt niks kon zien. Of iig 1. Later maar eens over hebben misschien want of ze zien dingen die er niet zijn óf het ligt aan m'n monitor. Of het ligt aan mij

En wat Most Haunted betreft, ik denk dat ze het nu echt meer van de unieke locaties moeten hebben. Transylvanië en Eastern State Penitentiary waren boeiende locaties, vind ik. Voor de rest heb ik het allemaal zo onderhand wel gezien. Zeg ik ondanks dat ik gek ben op de oude Britse gebouwen en hun geschiedenis De laatste écht leuke reguliere aflevering vond ik trouwens die bieb waarin
SPOILER
En da's S9. Kan me niet meer herinneren of ik die afleveringen tussen die aflevering en de reguliere Transylvanië eps heb gezien
pi_52126215
Hmm, ghost adventures kan ik zo gauw niet vinden, moet dat nog uitgezonden worden ?
pi_52126342
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 21:00 schreef dapluiz het volgende:
Hmm, ghost adventures kan ik zo gauw niet vinden, moet dat nog uitgezonden worden ?
nee, het is in juli uitgezonden. ik weet niet op welke manier jij afleveringen 'koopt'?
Tap tap tap
pi_52127822
blegh, bij mij staat de 'leveringstijd' nog steeds op 40 uur.
Tap tap tap
pi_52128948
De inbox "dapluiz" is niet beschikbaar

Doe er es wat aan
pi_52131176
Ben ghost adventures al aan het importeren
pi_52131725
kee
pi_52135092
Ga m nu kijken
pi_52142833
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 20:00 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

Op zich een leuk plan, en if ever, count me in! [afbeelding]

Op zich een leuk idee als we het materiaal ergens kwijt kunnen. Wellicht kunnen we het ghosthunters format aanhouden en een nederlandse versie maken met uitzendingen op het internet en eventuele uitzendingen later wellicht aan een zender aanbieden ? Als er een topic is waar we een team kunnen samenstellen om hier over verder te brainstormen. Moeten iig mensen hebben met kennis op dit gebied.
Apperatuur e.d. is de minste zorg. Veiligheid is voor mij de grootste zorg....
pi_52204938
Ja precies, veiligheid boven alles. Ik zag net op het Internet iets over een team dat een onderzoekje heeft gedaan in het huis van Johan Vlemmix en dat schijnt op RNN 7 uitgezonden te zijn. Maar die mensen hebben daar dus wel glaasje lopen draaien terwijl ze net begonnen zijn met ghost hunts n.a.v. Most Haunted. Zo te zien ook zonder eerdere ervaring. Da's te link voor woorden.
Bij Most Haunted was er al sprake van dat Derek waarschuwde en het niet zag zitten, maar ze hebben het toch wel doorgezet. Maar ja, uiteindelijk hebben ze als het goed is dan wel bescherming van een medium (en nog getest door de ISPR ook).
Dus idd, als je met een clubje Fok!kers dat wilt gaan doen, maak er dan zoiets als Ghost Hunters van. Niet actief negatief uitlokken (voor zover ik heb gezien in de Ghost Hunters afleveringen) en eerder observeren dan gaan spelen met zaken als een ouija bord. Gewoon filmpjes, foto's, evp's/bandstemmen, gevoel enz.
pi_52205114
Mja, ook wel handig dat we een toch wel ervaren spiritueel persoon op dat gebied in ons midden zouden hebben. Een soort van Derek of David .
pi_52223859
Mijn idee was idd zoals ghosthunters. Want wat betreft mediums weet je ook nooit wat voor vlees je in de kuip hebt. Wil het het liefst zo objectief mogelijk brengen. Gewoon wat van die camera's inslaan met infrarood (low res. zwart wit (met infrarood verlichting zie je immers toch geen kleur) is niet duur (bij conrad vanaf 60 euro per stuk) en voldoende om iets mee vast te leggen) en wat recordertjes voor evp's evt. met wireless mics zodat ook opslag op hd mogelijk is. En met aantal de omgeving verkennen met een aantal grotere cams.
pi_52223967
Het leek me ook wel iets om ook wat experimenten te doen, en daarvoor dus een wat spiritueler persoon in ons midden om ons daarover te kunnen adviseren en wat binnen de grenzen van de veiligheid blijft natuurlijk. Toch proberen een soort interactie te bewerkstelligen.
pi_52224491
Ik heb het nog nooit gedaan maar het lijkt me leuk om eens te doen .
Ik begin alleen steeds skeptischer te worden.
En bij het glaasje-draaien was ik destijds zo lam als maar kon. Alsof mijn energie gebruikt werd of zo, maar ik lag telkens half te pitten met één vinger op het glas .
Tap tap tap
pi_52245303
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:06 schreef cyble het volgende:
Mijn idee was idd zoals ghosthunters. Want wat betreft mediums weet je ook nooit wat voor vlees je in de kuip hebt. Wil het het liefst zo objectief mogelijk brengen. Gewoon wat van die camera's inslaan met infrarood (low res. zwart wit (met infrarood verlichting zie je immers toch geen kleur) is niet duur (bij conrad vanaf 60 euro per stuk) en voldoende om iets mee vast te leggen) en wat recordertjes voor evp's evt. met wireless mics zodat ook opslag op hd mogelijk is. En met aantal de omgeving verkennen met een aantal grotere cams.
Misschien toch eerst beginnen met apparatuur die al voorhanden is. Ik moet zelf nog altijd m'n eerste digitale fotocamera kopen, maar voor de rest heeft volgens mij iedereen zo onderhand zo'n ding. En dan moet er ook nog ergens een analoge memorecorder liggen (is dat eigenlijk niet beter dan digitaal aangezien bandstemmen/EVP altijd uitstekend ging met tape?).
Want je zal altijd zien dat je afspraken maakt met mensen maar dat enkelen die niet nakomen of op komen dagen. Daar zit je dan met je camera investering.
pi_52246370
OUIJA

Wie hebben POSITIEVE ervaringen gehad d.m.v. Ouija?

[ Bericht 72% gewijzigd door StallionJack op 10-08-2007 01:44:43 ]
pi_52248157
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 00:33 schreef Dimmie het volgende:

[..]

Misschien toch eerst beginnen met apparatuur die al voorhanden is. Ik moet zelf nog altijd m'n eerste digitale fotocamera kopen, maar voor de rest heeft volgens mij iedereen zo onderhand zo'n ding. En dan moet er ook nog ergens een analoge memorecorder liggen (is dat eigenlijk niet beter dan digitaal aangezien bandstemmen/EVP altijd uitstekend ging met tape?).
Want je zal altijd zien dat je afspraken maakt met mensen maar dat enkelen die niet nakomen of op komen dagen. Daar zit je dan met je camera investering.
Ben ik het wel mee eens. Leuk als je het profi wil doen, maar zoals gezegd is dit balletje al vaker opgegooid en d'r is nog altijd niks mee gebeurd. En er is vast al genoeg apparatuur aanwezig onder de enthousiastelingen, mocht het er toch eens van komen.

Ik heb wel een goeie digitale camera, en een simpel (digitaal) memorecordertje iig (waarom zou analoog beter zijn dan digitaal? Geluid is geluid, en wordt door beide apparaten opgepikt . Bij MH gebruiken ze ook altijd een MP3spelertje als memorecorder, en daar hebben ze ook regelmatig wat op gevonden).
pi_52249479
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 01:22 schreef StallionJack het volgende:
OUIJA

Wie hebben POSITIEVE ervaringen gehad d.m.v. Ouija?
Nou ja, positief, er is niets engs gebeurd maar ook geen wonderen of zo . Gewoon geouwehoer met de gids van een vriendin van me. Ik vond het nogal saai worden want het ging allemaal over haar en haar gidsen en ik zat zowat te slapen .
Tap tap tap
pi_52264770
Ik heb eigenlijk alleen maar negatieve verhalen gehoord om mij heen over geesten oproepen. En echt enge verhalen. Telekinese tijdens seances. dood voorspellen etc. Het was zelfs zo erg dat de directie van de school leerlingen opriep om niet meer aan dat soort praktijken te doen.
pi_52358384
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 06:25 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

Ben ik het wel mee eens. Leuk als je het profi wil doen, maar zoals gezegd is dit balletje al vaker opgegooid en d'r is nog altijd niks mee gebeurd. En er is vast al genoeg apparatuur aanwezig onder de enthousiastelingen, mocht het er toch eens van komen.

Ik heb wel een goeie digitale camera, en een simpel (digitaal) memorecordertje iig (waarom zou analoog beter zijn dan digitaal? Geluid is geluid, en wordt door beide apparaten opgepikt . Bij MH gebruiken ze ook altijd een MP3spelertje als memorecorder, en daar hebben ze ook regelmatig wat op gevonden).
Videocamera's zijn ook wel voorhanden denk ik bij iedereen. Maar zodra mijn interesse is gewekt doordat we iets meemaken wat niet te weerleggen is zou ik er gerust wel wat willen investeren om datgene vast te leggen. Die infrarood camera's heb je al vanaf 50 euro per stuk, de opslag doen we op hd buiten de lokatie om beinvloeding van opnamemedia uit te sluiten.

Wat betreft dat digitaal versus analoog. Voordeel van analoog is dat het ook magnetisch beinvloed kan worden wat ook weer een nadeel kan zijn omdat het mogelijk kan interfereren. Daarnaast is de "resolutie" van analoog groter bij een gevoelige recorder. Nadeel is dat je altijd nieuwe tapes moet gebruiken omdat je altijd sporen van een vorige opname houdt. Bij digitaal heb je als voordeel dat je geen invloeden hebt van vorige opnames. Dat je direct op hd kunt opnemen zodat je zo 10 uur non stop kunt opnemen zonder dat het wat kost. Er kan bij het digitaliseren niets ontstaan/verdwijnen (fout in adc (analog to digital convertor)) doordat je het al digitaal hebt.

[ Bericht 20% gewijzigd door cyble op 14-08-2007 14:25:42 ]
pi_54647003
He! Het topic leeft nog!!!!! Ahhh!! ik heb zoveel om nu terug te lezen!! Dimmie! Waarom zei jij er niks van? :p
pi_54671708
Ook leuk om te kijken zijn de afleveringen Yvette's Ghost Hunting With...
pi_54946926
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 11:52 schreef lunamoon het volgende:
He! Het topic leeft nog!!!!! Ahhh!! ik heb zoveel om nu terug te lezen!! Dimmie! Waarom zei jij er niks van? :p
Leeft nog? Er zitten 3 maanden tussen jouw bericht en de vorige :p Mwoah, leeft... volgens mij zijn de meesten er een beetje op uitgekeken? Door teveel van 't zelfde, de geloofwaardigheid of de teamveranderingen? Denk ik
Misschien is een topic voor diverse tv-programma's handiger? het gaat nu toch ook al over Derek Acorah's programma en Yvette's spin-off

Ontopic: ehm... Most Haunted Midsummer Murders heb ik niet gevolgd, trok me niet zo. De 2e Most Haunted Live in the USA: Winchester Mystery House was aardig. Interessante audibles.
En van de 5 daagse Halloween Most Haunted heb ik de 3 eerste dagen gezien en die vond ik best leuk! Maar poehee, het is wel veel.

Dat was 't weer :p
pi_54947127
Ik kijk ook niet meer en m'n account bij UKNova is ook verlopen trouwens . Eens kijken of ik me weer in kan schrijven ooit.
Maar je zou denken dat ze na tig afleveringen een keer ECHT iets zouden hebben vastgelegd . Iedere aflevering was hetzelfde, met wat vage orbs die net zo goed stofjes kunnen zijn, wat vage geluiden die net zo goed krakende planken kunnen zijn. Telkens maar weer dat gemuts in het donker. Doe toch eens een lamp aan als er met dingen gegooid wordt .
Misschien ben ik gewoon de skeptisch aan het worden.
Tap tap tap
pi_54947311
Dat is ook bij Ghost Hunters, daar vinden ze bijna nooit echt dingen, soms een paar vage EVPs ofzo.
pi_55782406
Nja Ghosthunters blijft mijn favo toch. MH is idd altijd hetzelfde en ik begin een beetje skeptisch te worden. Even zien of ze in volgend seizoen iets spannends op kunnen leven. Is er nou wat gebeurt met jullie wilde plannen? Oh trouwens... GH begint volgende week woensdag weer! Met nieuwe afleveringen!! YAYY!
pi_55782596
Met de wilde plannen is nog niks gebeurd . Ik denk dat dit topic te dood is om het nog tot een succes te maken (we kunnen misschien wel de geest van het topic oproepen )

Heb eerlijk gezegd MH sinds halverwege seizoen 8 niet meer verder gekeken. op aanraden van iemand nog wel een bibliotheeklocatie uit S9 (geen idee welke, tis met die vallende boeken) gekeken, en die was best tof .

Andere soortgelijke series heb ik me nog niet aan gewaagd.
pi_55784536
S9? Eens kijken of ik die ergens kan vinden .
Tap tap tap
pi_55790188
Kijk nu bij gebrek aan Ghost Hunters naar Paranormal State, alleen is dat wel een stuk minder. Zowiezo korter per aflevering en komt "nepper" over ..
pi_55838109
Ik heb de hele aflevering van kasteel Doorwerth gezien, en ik moet zeggen dat ik niet overtuigd ben van de paranormale verschijnselen. Je hebt dat medium, met die oorbel die constant praat over hetgeen dat hij van geesten doorkrijgt. Wie garandeert mij dat hij geen voorkennis over de gebeurtenissen heeft die zich afgespeeld hebben in dat kasteel? Er moet toch wel menig boek, site aan toegewijd zijn. Wie garandeert mij uberhaupt dat de programma makers niet ingelicht zijn over het kasteel en de verschijningen etc.?

Verder zie ik in die afleveringen twee bolletjes op een camera. Oke dit is eigenaardig. Voor de rest hoor je geluiden, krakend hout, iets wat lijkt op paardehoeven, voetstappen en bonken. Wie zegt dat het niet de mensen/crew zelf zijn, of personeel die de opdracht krijgen om elders in het gebouw een geluid te maken.

Wie weet zijn de bezoekers, die het benauwd krijgen wel acteurs.

Daarnaast heb je de bekende seance, waar de aanwezigen hun vingers af en toe wel en af en toe niet op de tafel leggen. Wie garandeert mij dat geen van de vingers het schudden van de tafel veroorzaken. Of misschien zijn het de voeten van die mafkees van een medium met de oorbel.

Daarnaast had ik gegoogled naar 'Most Haunted BBC' en de eerste hit die ik kreeg was een artikel waar mogelijk fraudeclaims werden gelegd naar het programma. Met als verklaring dat het een programma is zonder wetenschappelijke toon, en waar de programmamakers zelf erkennen dat het voornamelijk om entertainment gaat.

Ik weet genoeg!
'Wie in Mij gelooft! Zoals de Schrift zegt: Uit zijn binnenste zullen stromen levend water vloeien.’
pi_55840779
Geef mij dan de titel van één programma waarin onomstotelijk bewijs wordt geleverd dat er wel geesten bestaan? Je moet die mensen op hun woord vertrouwen dat Derek (dat medium) geen voorkennis had. Wat ik wel frappant vond met de aflevering van Doorwerth, was dat Derek de naam Jan aan een vrouw gaf (omdat het in Engeland een vrouwelijke naam is) terwijl hij het over een man had, geloof ik.
Ik vind het jammer wat er met MH en Derek gebeurd is, en vaak zijn de dingen die ze constateren vaag. Maar zolang je zelf niet overal bij was, kun je niet zo kort door de bocht vliegen en zeggen dat alles in scène is gezet. Ik geloof echt dat ondanks al het gedoe rondom MH, Derek een goed medium is, alleen een beetje over the top en theatraal. Kijk eens meer afleveringen behalve Doorwerth, zoals de aflevering in Derby Goal. MH staat helaas niet bol van de paranormale verschijnselen en ik denk dat veel mensen afknappen op het programma omdat ze na tig seizoenen nog geen overduidelijk bewijs hebben kunnen vastleggen dat geesten echt bestaan.
Tap tap tap
pi_55855531
Ik download binnenkort seizoen 1 ff. Lijkt me super, hopelijk is het een beetje zoals Ghost Hunters van TVNZ en Ghost Hunt van Sci Fi
pi_57512366
En wat vinden jullie van de nieuwe series?
pi_57513557
Nog niet gezien
pi_57517319
ik ook niet .
Tap tap tap
pi_57528939
Foei! :p die laatste was wel vet gaaf! :| die van dat gevangenis geval dinges. (unlocked or something)
  woensdag 2 april 2008 @ 03:32:18 #187
203039 pirlo444
adelante chicos!!!!!!!!!!!!!!!
pi_57772946
crap goede wijn behoeft geen krans die sfeer muziek is enger dan wat er gebeurd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')