abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 juli 2006 @ 17:18:04 #1
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_39793854

Wat is Most Haunted?

Most Haunted is een Brits TV-programma, waarin een groep mensen bepaalde lokaties in en om Groot Brittannië bezoeken waar diverse paranormale waarnemingen gedaan zijn. Geesten. Deze groep blijft 24 uur lang op deze lokatie en voeren enkele experimenten uit, met als doel contact te leggen met de aanwezige overleden zielen, en de verschijningen vast te leggen op band. Dit doen ze voor een groot gedeelte in het donker, met infra-rood camera's.

Wie zijn deze mensen?

De groep bestaat hoofdzakelijk uit een precentatrice, een spiritueel medium die op spiritueel niveau contact legt en zodoende over gebeurtenissen en entiteiten aldaar kan vertellen, en een historicus die het een en ander kan verifiëren.

Daarnaast lopen er een producer mee, een para-psycholoog, een aantal camera mensen, geluidsmensen, etc. De rolverdeling is alleen in het begin te zien. Zodra de lichten uit gaan en men probeert contact te zoeken, eventueel in kleinere groepjes in meerdere ruimtes, wordt er door iedereen actief meegedaan, achter en vóór de camera's.

Waar bestaat het onderzoek uit?

Er worden niet altijd dezelfde experimenten gedaan in elke aflevering. Soms ervaart de crew op een lokatie al genoeg zónder een bepaald experiment uit te voeren. Experimenten die wel regelmatig uitgevoerd worden zijn séances, trigger objects (om te zien of het na verloop van tijd uit zichzelf bewogen zou hebben), glaasje draaien, of het contact zoeken door vragen 'in de lucht' te stellen. Uiteraard wordt er ook met meetapparatuur gewerkt, zoals een elektro-magnetisch veld (EMF) meter.

De resultaten van de onderzoeken zijn erg uiteenlopend. De ervaringen bestaan meestal uit gevoel van aanraking, gefluister in oor, cold spots, gevoel van misselijkheid/warm/koud. Ook de bekende orbs zijn regelmatig te zien in beeld.

En komen ze ook wel eens buiten de UK dan?

Jawel. Ze zijn al tweemaal in een lokatie in Nederland geweest: Kasteel Doorwerth en kasteel Ammersoyen. Wellicht zullen ze het nog vaker binnen onze spookachtige landgrenzen gaan zoeken. .

Voor een compleet overzicht van de Most Haunted afleveringen kun je hier eens kijken.

Waar wordt het uitgezonden dan?

De Most Haunted afleveringen worden uitgezonden op de britse zender LivingTV. Ik weet niet of mensen binnen Nederland deze zender kunnen ontvangen via satelliet oid. De afleveringen worden ook gecaptured door onze Britse vrienden en zijn als je creatief bent her en der best te vinden .

Ondertussen is Most Haunted aan zijn achtste seizoen bezig. Elke aflevering duurt rond de 45 minuten. Regelmatig worden er LIVE uitzendingen gedaan, waarbij webcams worden ingezet zodat ook via de website van Most Haunted het een en ander te volgen is. Deze uitzendingen zijn meestal enkele uren lang.

Crap! Allemaal bullshit!

Wie zal het zeggen. De ene aflevering gebeurt er weinig tot niets, en moeten we het hebben van de informatie die het spirituele medium ons kan geven, en andere afleveringen staan bol van de gebeurtenissen. Of deze écht zijn, moet iedereen voor zichzelf uitmaken.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  donderdag 13 juli 2006 @ 17:18:33 #2
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_39793882
Ik zag onlangs aflevering 100, Michelham Priory. Hierin wordt iemand bekrast op zijn rug en speelt een piano schijnbaar uit zichzelf een toon. Verder bergen onverklaarbare geluiden en de sceptische man in het geheel was ook enthousiast over het vergaarde bewijsmateriaal. De aflevering is best een aanrader dus
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_39795329
Ja dia aflevering was gaaf! Die van Gladstone Pottery Museum was ook gaaf Bedankt trouwens dat je dit topic hebt geopend livEliveD! Iemand die tenminste niet lui is! hehe
.Haunted houses stand beside still water-courses, their dead eyes turned inside; degraded to places of conference for national dances or improvements of the night
pi_39804367
Leuk topic idd
Wanneer en waar is de volgende aflevering?
Eigenlijk zouden we een soort 'paranormaal en spiritueel deze week in de media' topic moeten hebben, kunnen we zien wanneer en waar er truth-like programma's te zien zijn.
Zal dat es aan de mods voorleggen
  donderdag 13 juli 2006 @ 23:16:19 #5
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_39804793
Het is, ehhh, op me pc op tv Ik kan die engelse zender niet ontvangen en helaas wordt het nog niet op de nederlandse kanalen uitgezonden. Best raar ergens omdat ik wel het idee heb dat het onderwerp meer actueel is geworden, mede door die van der Broeke (Robert voor initimi).

Disclaimer: Tekst van de OP is van Lynx dacht ik.

Beste aflevering vind ik nog steeds Pendle Hill waarbij de crew bijna met bosjes weggedragen wordt omdat ze het niet meer trekken of inzakken.
pi_39805200
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 23:16 schreef livEliveD het volgende:
Het is, ehhh, op me pc op tv Ik kan die engelse zender niet ontvangen en helaas wordt het nog niet op de nederlandse kanalen uitgezonden. Best raar ergens omdat ik wel het idee heb dat het onderwerp meer actueel is geworden, mede door die van der Broeke (Robert voor initimi).

Disclaimer: Tekst van de OP is van Lynx dacht ik.

Beste aflevering vind ik nog steeds Pendle Hill waarbij de crew bijna met bosjes weggedragen wordt omdat ze het niet meer trekken of inzakken.
Ok, dan hoort het in iets als 'truth linkjes'. Was er ooit wel meen ik.
Of staat dan nu in de Truth wiki? Wie pakt dat eigenlijk op nu Oversight dat niet meer doet..?
Zal ik ook ff aan de orde stellen.
pi_40315485
Ah, een nieuw topic

Ik ben zelf nog bezig met nacht 3 van de laatste Most Haunted Live en dan kan ik daarna de rest gaan kijken.
Ik stel trouwens voor om dit gelijk een beetje een topic te maken over Derek Acorah's Ghost Towns aangezien medium Derek Acorah tot seizoen 7 te zien was
En dan zijn er voor de liefhebbers ook nog series als Ghost Hunters (zowel een US serie als een UK docu met die naam), Dead Famous, Haunted Homes, Jane Goldman Investigates, The Girly Ghosthunters, Unsolved Mysteries, Unexplained Mysteries, Proof Positive en nog een meer docu's en programma's met gefilmde onderzoeken.
Robbert van der Broeke, Char, KRO's Wonderen Bestaan, spokenjacht stukjes in diverse programma's en dan nog eens series als Ghost Whisperer en Medium zijn de eerste stap op de Nederlandse tv. Het kan toch niet anders dan dat er ooit een Nederlandse Most Haunted komt of anders iets vergelijkbaars of dan toch het origineel. Net als de real life docusoap explosie.
pi_40368474
Dan maken wij hem Dimmie! Een nederlandse versie van MH you game?

Edit: Oh ja.. ja maar ghost towns is nu over.. dus daar moet er dan een andere topic voor geopend worden als het nieuwe seizoen weer begint.. toch? Vind wel de amerikaanse ghosthunters vet LD maar heb zo moeilijk met de nieuwste afleveringen te vinden
.Haunted houses stand beside still water-courses, their dead eyes turned inside; degraded to places of conference for national dances or improvements of the night
pi_40380222
quote:
Op maandag 31 juli 2006 22:55 schreef lunamoon het volgende:

Edit: Oh ja.. ja maar ghost towns is nu over.. dus daar moet er dan een andere topic voor geopend worden als het nieuwe seizoen weer begint.. toch? Vind wel de amerikaanse ghosthunters vet LD maar heb zo moeilijk met de nieuwste afleveringen te vinden
Ja hoor, van mij mag Derek wel een eigen topic En die nieuwe afleveringen van Ghost Hunters zijn moeilijk te vinden ja. Er was dit seizoen maar één persoon die ze opnam voor anderen in een nieuwsgroep. Voor de rest was het nergens te vinden.
Ik ben zelf nog niet evrder dan de helft van het vorige seizoen maar ik zal binnenkort al die nieuwe eens bij elkaar gaan zoeken en dan laat ik het je wel weten als ik ze heb
pi_40400428
thanks! (K) je bent een schat
pi_40448152
Gaan ze nu in elke aflevering met stoelen schuiven? :S
pi_40501137
haha ... Ik heb heel veel MH afleveringen gedownload en zit nu naar de The Best Of te kijken en Derek was zonet bezeten, zelden zoiets grappigs gezien!
Ik heb m'n twijfels bij hem, ik geloof dat hij gaven heeft, maar ik had al eerder gemerkt (in Engeland weleens de Antiques Ghost Show met hem gezien) dat hij er graag een heel toneel met overdramatische gebaren en al van maakt... Na ook wat kritiek gelezen te hebben (ala Robert v.d, Broeke, http://www.mirror.co.uk/news/tm_objectid=16303507&method=full&siteid=94762&headline=spooky-truth--tv-s-most-haunted-con-exposed-tv--name_page.html , ik heb die 'Kreed Kafer' aflevering nog niet kunnen vinden) van Ciaran O'Keeffe (parapsycholoog die meewerkt aan MH) ben ik wel van mening dat hij af en toe wat nept en speelt voor de show.
Ik kan er sowieso niet helemaal serieus naar kijken omdat de meeste schrikmomenten komen wanneer het hele team schrikt en schreeuwt door iemand die schrikt en schreeuwt die misschien niets meer dan even een beetje jeuk gevoeld heeft en uit angst dacht dat het een geest was.. er zitten wel wat dingen bij, zoals openen van deuren en verplaatsende stoelen en 'stemmen' die me niet gauw gefaked lijken... maar ja.. entertaining!

[ Bericht 2% gewijzigd door saksia op 05-08-2006 01:38:55 ]
pi_40503961
http://www.youtube.com/watch?v=K8bF-JzD9Uo

[ Bericht 44% gewijzigd door saksia op 05-08-2006 04:36:00 ]
pi_40506794
Ah ja.. Dat mensen schrikken kan ik me goed voorstellen.. Stel je het zelf voor... Je zit in een huis, helemaal in het donker, kan niks zien, in een huis waar mensen dingen mee hebben gemaakt.. natuurlijk is iedereen jumpy.. En Derek.. Als het allemaal fake is vind ik het best knap van hem dat hij zo bezweet vanuit het niks kan raken Zoals ook weer duidelijk is op die foto.. Hij is misschien iemand die een beetje van de dramatische kant is.. maar of het fake is.. dat geloof ik dus niet
pi_40512461
Hoe kan een medium zo makkelijk in de val trappen door bezeten te worden door een verzinsel van iemand uit het team? De niet bestaande Kreed Kafer (anagram van Derek Faker) kwam bij hem door en hij kon vertellen dat hij Zuid Afrikaans was etc.... een heel kort clipje: http://www.youtube.com/watch?v=ZbF_l5nwmGs
Ik geloof niet dat alles wat hij doet fake is want ik heb genoeg beelden van hem gezien waarbij ik geen twijfel had dat hij gaven heeft, maar als hij zomaar bezeten kan raken van een Kreed Kafer heb ik geen vertrouwen meer in de manier waarop hij altijd aan z'n namen en info komt in de show. Je zou het nog kunnen verklaren als dat hij die naam nog in z'n hoofd had, en wel door een geest bezeten was maar die naam naar boven kwam omdat hij de invloed van de omgeving/dingen die gezegd worden niet altijd buiten kan sluiten... Maar het is daarna nog een paar keer gebeurd, zoals met de naam Rik Eedles (anagram van Derek Lies).

[ Bericht 19% gewijzigd door saksia op 05-08-2006 20:42:36 ]
pi_40516444
Haha cool, draait dit topic nog steeds
Ik moet weer eens aan Most Haunted afleveringen komen
pi_40534420
Verrek een nieuw topic

Ik heb ze van het nieuwe seizoen allemaal binnen maar nog geen seconde van gezien
eigenlijk is dit gewoon een hele slechte tvp
pi_40534430
quote:
Op maandag 31 juli 2006 22:55 schreef lunamoon het volgende:
Waar kan ik me aanmelden?
pi_40634362
Aanmeldingsforumulieren ga ik nu in elkaar zetten
  woensdag 9 augustus 2006 @ 10:47:23 #20
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_40636023
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 09:24 schreef lunamoon het volgende:
Aanmeldingsforumulieren ga ik nu in elkaar zetten
Ik hou me aanbevolen
pi_40969546
Heb zojuist die 100ste aflevering bekeken en het komt allemaal wat nep en gemaakt over. Alles kan makkelijk in scene gezet zijn. Dit zijn echt zaken die je zelf moet meemaken om er in te kunnen geloven.
pi_40972406
Kan je deze zender met de sattelite ontvangen
pi_40990583
nee... maar je kan ze via je computer bij speciale internet "winkels" verkrijgen
pi_41121152
Goh wat is het hier toch stil.. Nou ja.. dan maar wat zeggen he! Heb gister Riddlesden Hall gezien, en vroeg me af of dat geschreeuw wat we kunnen horen, niet alleen de wind is? En ik vind het toch raar dat als ze weten dat die wieg van zichzelf gaat bewegen, dat ze dan niet een closed-ff camera daar dan neerzetten :| Dan hadden we misschien kunnen zien hoe die wieg zichzelf had verplaatst! Nou goed.. Ik vond het wel een spannende aflevering. Helemaal toen Cath geattakeerd werd. En John die ineens overgenomen werd! toch heb ik af en toe mijn twijfels of het allemaal wel echt is, of dat ze gewoon allemaal heel goed kunnen acteren Vind het wel heel erg interesant hoe David altijd de goede informatie uit kan vinden! Op naar de volgende aflevering! Oh ja! in de vorige vond ik het wel cool hoe die tafel ineens begint te zweeven! Want je ziet duidelijk dat Richards zijn voeten niet bewegen! WOW!
pi_41196153
De restyling is ook best geslaagd vind ik. Zo tegen het eind van het lange 6de seizoen werd het echt een saaie routine, seizoen 7 was anders door de vervanging van Derek en nu met seizoen 8 zijn de muziek, effecten en editting hipper en spannender.
Okee, de vroege Most Haunted heeft z'n charmes, maar als het echt de kant op moet van zowat over the top entertainment, doe er dan ook maar gelijk een passende vormgeving bij

En bij play.com en hmv.co.uk zijn de Most Haunted DVD's in de aanbieding.

Bijv. bij HMV: seizoen 1(5 discs) en seizoen 2 (5 discs) voor £12.99 (¤19.22) per stuk en £1.75 (¤2.59) verzendkosten per item.
En bij Play: Most Haunted Live volumes 1 - 3 (6 discs) voor £14.99 (¤22.19) en geen verzendkosten.

Geen idee waarom ze zo goedkoop zijn, seizoen 1 was eerst echt nog £39.99 (¤59.20) bij Play.
Er komt toch niet wéér een nieuwe uitgave hè?

Edit: die MHL box schijnt goedkoper (£12.99) te zijn geweest bij Play volgens deze website

[ Bericht 2% gewijzigd door Dimmie op 26-08-2006 17:18:50 ]
pi_41277499
Bedankt Dimmie! Jij bent toch altijd zo goed in van deze dingen te vinden. Prima gedaan!
pi_41459813
Mwoah :p

Ik ontdek trouwens nu net pas dat Most Haunted Live historian Lesley Smith 'Queen Elizabeth I' / 'Mary Queen of Scots' is van Tutbury Castle. Ik kon haar in die aflevering echt niet uitstaan door haar overdreven theatrale manier van vertellen. Ook in haar gewone kleding
En nu vind ik 'r wél leuk. Vooral toen ze zei dat ze in een punk bandje had gezeten
pi_41480218
Wow dat meen je niet! Ik vond haar vanaf het begin altijd wel grappig hoor! Haar manier van vertellen had wel iets.. ik luisterde iig wel! hahaha ahum... maar vandaar! Ik hoop dat ze haar meer gaan gebruiken.. Trouwens wat ik me afvroeg.. wat is er met onze schotse medium gebeurt?
  vrijdag 8 september 2006 @ 22:30:06 #29
99410 nightdaughter
a dark soul in a cold world
pi_41631821
er is toch ook eens een aflevering geweest over heksenvervolgingen. Deze zou ik best willen zien. Weet iemand waar ik die kan vinden.
Dark Blessings from the other world
pi_41638013
Dat is wellicht de Most Haunted Live met het thema "Matthew Hopkirk"/"Essex Witchhunts". Hij werd ook wel de "The Witchfinder General" genoemd. Daar is ook een goede film van met Vincent Price als Matthew Hopkirk btw
Maar goed, als het deze is dan moet je zoeken naar Most Haunted Live #8. En dat zijn specials nummer 15, 16 en 17. Dus 3 dagen. En het kan óók zijn dat deze uitzendingen de naam "Live at Easter" hadden.

En het thema kwam ook wel in andere (normale) afleveringen naar voren volgens mij. Maar geen idee welke.

O ja, en de Live DVD box is binnen maar het kartonnetje is wel ingedeukt hier en daar. Play.com gebruikt nog steeds gare goedkope enveloppen.
En bij HMV staat dat de box van serie 1 nu "Deleted" en onbestelbaar is. Ze gaan toch niet wéér een nieuwe versie op de markt brengen hè?
pi_41641447
Denk ik niet.. Misschien was de navraag niet zo groot als ze hadden gehoopt Dimmie?
  zaterdag 9 september 2006 @ 20:08:37 #32
99410 nightdaughter
a dark soul in a cold world
pi_41656074
wat vonden jullie trouwens van de aflevering in de Chatham Dockyards?
Dark Blessings from the other world
  zaterdag 9 september 2006 @ 20:23:41 #33
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_41656687
Wat gebeurde er ook alweer in?
pi_41658030
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 20:23 schreef livEliveD het volgende:
Wat gebeurde er ook alweer in?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moest er naar zoeken, het is me niet echt bijgebleven na al die tijd

Van de nieuwe reeks heb ik er nog maar 3 gezien, Apart bij de Gladstone Pottery Museum bij het gedeelte vooraf waarbij 2 crewmembers er alvast een nacht bivakkeren, en dan doel ik op
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Straks gaan hier weer alle lichten uit en ga ik Margam Castle eens bekijken .
pi_41690033
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 09:05 schreef lunamoon het volgende:
Denk ik niet.. Misschien was de navraag niet zo groot als ze hadden gehoopt Dimmie?
Geen idee. Bij Amazon.co.uk is serie 1 alleen nog via de Marketplace verkrijgbaar en play.com heeft de prijs weer omhoog gegooid van £17.99 naar £39.99
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 20:08 schreef nightdaughter het volgende:
wat vonden jullie trouwens van de aflevering in de Chatham Dockyards?
Die was spannend omdat Yvette zo schrikachtig was door de weersomstandigheden, als ik het goed heb. Ja, was leuk

Ben ik trouwens de enige die zich niet zo op z'n gemak voelt tijdens de tafel (met en zonder glas) seances? Ik heb er gewoon niet zo'n positief gevoel bij. Of het komt door de vele verhalen over seances die verkeerd zijn afgelopen. Ik neem toch aan dat de Most Haunted mediums dat goed afsluiten, maar ja, het gevoel blijft wel.
Derek heeft ooit in een extra van serie 3 gezegd dat hij tegen het gebruik daarvan door het team is. Dat was voor ze het gebruikten. Later deden ze het dus wel en deed hij mee. In zijn show, "Derek Acorah's Ghost Towns", maakt hij er geen gebruik van. En ik moet ook zeggen dat ik het daar ook niet mis.
Wat ik mij dan afvraag, zo kijkend naar een Yvette die nogal eens respectloos tekeer gaat, zijn ze niet eigenlijk té negatief bezig waardoor bijvoorbeeld medium Gordon Smith er al snel geen zin meer in had? Nou ja, dat neem ik aan. De reden voor zijn vetrek is geloof ik nog steeds onbekend.
pi_41761315
Oeh, de nieuwe aflevering (seizoen 8, aflevering 12: Discovery and Unicorn) is interessant Al hadden ze beter de 2 locaties afzonderlijk kunnen bezoeken. Ik vond het nogal verwarrend.
  woensdag 13 september 2006 @ 09:34:48 #37
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_41761890
Hoe denken jullie trouwens over een MH meet?
pi_41762228
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:34 schreef livEliveD het volgende:
Hoe denken jullie trouwens over een MH meet?
Prima plan
pi_41783837
hahaha suc6 :p maar idd! WOW!!! Wat stoer was die! livEliveD kom is online dan praten we er meer over!
pi_41783909
Over de laatste aflevering dus... ff bij plakken
  woensdag 13 september 2006 @ 23:44:59 #41
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_41787636
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:40 schreef lunamoon het volgende:
hahaha suc6 :p maar idd! WOW!!! Wat stoer was die! livEliveD kom is online dan praten we er meer over!
Vrijdag aan het begin van de avond misschien. Veel afspraken staan dus tikkie druk
In welke plaats (of bij welke grote plaats) zitten jullie in de buurt? Ikzelf Amsterdam.
pi_41791806
Ik zit dichtbijj grote Sneek!
pi_41794816
Ik zit weer flink uit de richting hoor ik alweer met mn Roosendaal daar beneden
  donderdag 14 september 2006 @ 11:06:12 #44
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_41795694
Komt wel goed. Ff kijken wat we kunnen regelen
pi_41797556
Heb Most Haunted btw aan de wiki toegevoegd, zag dat ie er nog niet was. Misschien leuk om ook andere paranormaal-gerelateerde series als Ghost Towns, Dead Famous, Proof Positive, etc eens toe te voegen voor een compleet overzicht.

Helaas heb ik van die andere series nog te weinig gezien om er iets zinnigs over te typen
pi_41803944
maar livEliveD..je bedoelt toch niet komende vrijdag... morgen dus?
  donderdag 14 september 2006 @ 16:30:51 #47
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_41804620
quote:
Op donderdag 14 september 2006 16:08 schreef lunamoon het volgende:
maar livEliveD..je bedoelt toch niet komende vrijdag... morgen dus?
Niet om te meeten dan nee, no worries
pi_41812158
oke! dacht al.... :p maar even over laatste aflevering.. ik vond het toch zo cool hoe Yvette de dingen, die zij weg had gegooid, terug gegooid ging.. En toen hoe die touw zo ging! :|

@ Dimmie. Ik weet ook niet waarom die schotse medium weg is.. ik vond het al zo raar.. vind het trouwens raar dat Kieran er ook niet meer bij is.. wat is er met hem gebeurt? IK WIL HEM TERUG!!! Sniff
Dat met tabletipping.. Tja.. ze hebben het, denk ik, een keer gedaan? En toen ging die hele tafel zweeven! Ik heb dat stuk achteraf vele keren grondig bekeken maar kan niet zien hoe iemand zijn voet omhoog steekt om zijn knie onder de tafel te drukken... Wowness :| Ik vind wel MH leuker en leuker worden. Er gebeuren zoveel dingen nu! Zou wel diep teleurstellend zijn als ze nu zouden komen zeggen dat alles een hoax is geweest
  donderdag 14 september 2006 @ 20:35:45 #49
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_41812553
In het verleden heb ik de show een tijdje gevolgd. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat dat de laatste paar seizoenen niet meer het geval is.

Het was interesant omdat het nog nieuw was en zeer geloofwaardig over kwam. Toch kwamen er in de loop der jaren steeds meer berichten die het idee gaven dat het merendeel in scene was gezet. Volgens berichten zijn er mensen weggegaan vanwege ego conflicten tussen yvette, derek en nog een aantal. Ondanks dat zijn het allemaal ongeverifieerde geruchten.

Zelf kreeg ik ook steeds meer dat het in scene gezet was. Onder andere door de anagrammen die Saksia al eerder vermelde. Vervolgens is Derek een showbiz man die graag dingen dramatischer maakt dan ze zijn. Hij zal best af en toe daadwerkelijke waarnemingen gehad hebben, maar door zijn overdramatisering kreeg ik toch vaak juist het tegenovergestelde beeld.

Vervolgens kan ik, vanuit eigen ervaringen, niet geloven dan Derek (die beweerd veel ervaring te bezitten) zich af en toe zo makkelijk liet over nemen door een geest. Dit zou dan verscheidene mogelijkheden naar voren kunnen brengen: 1. Het is inderdaad in scene gezet, 2. Hij is niet zo goed als dat er beweerd wordt of 3. Hij had de geest "toestemming" gegeven door zich niet te verzetten.

In de loop der seizoenen groeide het "fake"-gehalte enorm. Dit wil niet zeggen dat het fake is/was, maar zo kwam het wel over. Toen was er voor mij persoonlijk al snel de lol van af.
Nietzsche: 'Because I am wise there are many things that I do not wish to know'
Mijn muziek lijstje - Wishlist
pi_41812693
Ceiran moet dan nog niet zo lang weg zijn, in S08E06 Preston Manor was ie er nog gewoon. (verder ben ik nog niet..). Yvette probeerde m nog te overtuigen dat het geklop wel een paranormale oorsprong moest hebben

Ik vond 'm trouwens wel irritant in het begin toen hij pas bij MH zat..

Het valt me wel op dat men vroeger constant met orbs op de proppen kwam, en de laatste tijd zijn die nauwelijks meer te zien..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')