abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52123865
Oh, ik vergeet trouwens te melden dat er een stukje interessante footage zat in Ghost Adventures. Zitten ook wel bewijzen bij waarbij ik echt niks kon zien. Of iig 1. Later maar eens over hebben misschien want of ze zien dingen die er niet zijn óf het ligt aan m'n monitor. Of het ligt aan mij

En wat Most Haunted betreft, ik denk dat ze het nu echt meer van de unieke locaties moeten hebben. Transylvanië en Eastern State Penitentiary waren boeiende locaties, vind ik. Voor de rest heb ik het allemaal zo onderhand wel gezien. Zeg ik ondanks dat ik gek ben op de oude Britse gebouwen en hun geschiedenis De laatste écht leuke reguliere aflevering vond ik trouwens die bieb waarin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En da's S9. Kan me niet meer herinneren of ik die afleveringen tussen die aflevering en de reguliere Transylvanië eps heb gezien
pi_52126215
Hmm, ghost adventures kan ik zo gauw niet vinden, moet dat nog uitgezonden worden ?
pi_52126342
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 21:00 schreef dapluiz het volgende:
Hmm, ghost adventures kan ik zo gauw niet vinden, moet dat nog uitgezonden worden ?
nee, het is in juli uitgezonden. ik weet niet op welke manier jij afleveringen 'koopt'?
Tap tap tap
pi_52127822
blegh, bij mij staat de 'leveringstijd' nog steeds op 40 uur.
Tap tap tap
pi_52128948
De inbox "dapluiz" is niet beschikbaar

Doe er es wat aan
pi_52131176
Ben ghost adventures al aan het importeren
pi_52131725
kee
pi_52135092
Ga m nu kijken
pi_52142833
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 20:00 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

Dat balletje is al wel eens opgegooid

Op zich een leuk plan, en if ever, count me in! [afbeelding]

Alleen hoe makkelijk kom je als 'een willekeurig groepje fokkers' aan toestemming om een nacht lang ergens op een haunted locatie vrij te mogen bivakkeren? just curious
Op zich een leuk idee als we het materiaal ergens kwijt kunnen. Wellicht kunnen we het ghosthunters format aanhouden en een nederlandse versie maken met uitzendingen op het internet en eventuele uitzendingen later wellicht aan een zender aanbieden ? Als er een topic is waar we een team kunnen samenstellen om hier over verder te brainstormen. Moeten iig mensen hebben met kennis op dit gebied.
Apperatuur e.d. is de minste zorg. Veiligheid is voor mij de grootste zorg....
pi_52204938
Ja precies, veiligheid boven alles. Ik zag net op het Internet iets over een team dat een onderzoekje heeft gedaan in het huis van Johan Vlemmix en dat schijnt op RNN 7 uitgezonden te zijn. Maar die mensen hebben daar dus wel glaasje lopen draaien terwijl ze net begonnen zijn met ghost hunts n.a.v. Most Haunted. Zo te zien ook zonder eerdere ervaring. Da's te link voor woorden.
Bij Most Haunted was er al sprake van dat Derek waarschuwde en het niet zag zitten, maar ze hebben het toch wel doorgezet. Maar ja, uiteindelijk hebben ze als het goed is dan wel bescherming van een medium (en nog getest door de ISPR ook).
Dus idd, als je met een clubje Fok!kers dat wilt gaan doen, maak er dan zoiets als Ghost Hunters van. Niet actief negatief uitlokken (voor zover ik heb gezien in de Ghost Hunters afleveringen) en eerder observeren dan gaan spelen met zaken als een ouija bord. Gewoon filmpjes, foto's, evp's/bandstemmen, gevoel enz.
pi_52205114
Mja, ook wel handig dat we een toch wel ervaren spiritueel persoon op dat gebied in ons midden zouden hebben. Een soort van Derek of David .
pi_52223859
Mijn idee was idd zoals ghosthunters. Want wat betreft mediums weet je ook nooit wat voor vlees je in de kuip hebt. Wil het het liefst zo objectief mogelijk brengen. Gewoon wat van die camera's inslaan met infrarood (low res. zwart wit (met infrarood verlichting zie je immers toch geen kleur) is niet duur (bij conrad vanaf 60 euro per stuk) en voldoende om iets mee vast te leggen) en wat recordertjes voor evp's evt. met wireless mics zodat ook opslag op hd mogelijk is. En met aantal de omgeving verkennen met een aantal grotere cams.
pi_52223967
Het leek me ook wel iets om ook wat experimenten te doen, en daarvoor dus een wat spiritueler persoon in ons midden om ons daarover te kunnen adviseren en wat binnen de grenzen van de veiligheid blijft natuurlijk. Toch proberen een soort interactie te bewerkstelligen.
pi_52224491
Ik heb het nog nooit gedaan maar het lijkt me leuk om eens te doen .
Ik begin alleen steeds skeptischer te worden.
En bij het glaasje-draaien was ik destijds zo lam als maar kon. Alsof mijn energie gebruikt werd of zo, maar ik lag telkens half te pitten met één vinger op het glas .
Tap tap tap
pi_52245303
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:06 schreef cyble het volgende:
Mijn idee was idd zoals ghosthunters. Want wat betreft mediums weet je ook nooit wat voor vlees je in de kuip hebt. Wil het het liefst zo objectief mogelijk brengen. Gewoon wat van die camera's inslaan met infrarood (low res. zwart wit (met infrarood verlichting zie je immers toch geen kleur) is niet duur (bij conrad vanaf 60 euro per stuk) en voldoende om iets mee vast te leggen) en wat recordertjes voor evp's evt. met wireless mics zodat ook opslag op hd mogelijk is. En met aantal de omgeving verkennen met een aantal grotere cams.
Misschien toch eerst beginnen met apparatuur die al voorhanden is. Ik moet zelf nog altijd m'n eerste digitale fotocamera kopen, maar voor de rest heeft volgens mij iedereen zo onderhand zo'n ding. En dan moet er ook nog ergens een analoge memorecorder liggen (is dat eigenlijk niet beter dan digitaal aangezien bandstemmen/EVP altijd uitstekend ging met tape?).
Want je zal altijd zien dat je afspraken maakt met mensen maar dat enkelen die niet nakomen of op komen dagen. Daar zit je dan met je camera investering.
pi_52246370
OUIJA

Wie hebben POSITIEVE ervaringen gehad d.m.v. Ouija?

[ Bericht 72% gewijzigd door StallionJack op 10-08-2007 01:44:43 ]
pi_52248157
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 00:33 schreef Dimmie het volgende:

[..]

Misschien toch eerst beginnen met apparatuur die al voorhanden is. Ik moet zelf nog altijd m'n eerste digitale fotocamera kopen, maar voor de rest heeft volgens mij iedereen zo onderhand zo'n ding. En dan moet er ook nog ergens een analoge memorecorder liggen (is dat eigenlijk niet beter dan digitaal aangezien bandstemmen/EVP altijd uitstekend ging met tape?).
Want je zal altijd zien dat je afspraken maakt met mensen maar dat enkelen die niet nakomen of op komen dagen. Daar zit je dan met je camera investering.
Ben ik het wel mee eens. Leuk als je het profi wil doen, maar zoals gezegd is dit balletje al vaker opgegooid en d'r is nog altijd niks mee gebeurd. En er is vast al genoeg apparatuur aanwezig onder de enthousiastelingen, mocht het er toch eens van komen.

Ik heb wel een goeie digitale camera, en een simpel (digitaal) memorecordertje iig (waarom zou analoog beter zijn dan digitaal? Geluid is geluid, en wordt door beide apparaten opgepikt . Bij MH gebruiken ze ook altijd een MP3spelertje als memorecorder, en daar hebben ze ook regelmatig wat op gevonden).
pi_52249479
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 01:22 schreef StallionJack het volgende:
OUIJA

Wie hebben POSITIEVE ervaringen gehad d.m.v. Ouija?
Nou ja, positief, er is niets engs gebeurd maar ook geen wonderen of zo . Gewoon geouwehoer met de gids van een vriendin van me. Ik vond het nogal saai worden want het ging allemaal over haar en haar gidsen en ik zat zowat te slapen .
Tap tap tap
pi_52264770
Ik heb eigenlijk alleen maar negatieve verhalen gehoord om mij heen over geesten oproepen. En echt enge verhalen. Telekinese tijdens seances. dood voorspellen etc. Het was zelfs zo erg dat de directie van de school leerlingen opriep om niet meer aan dat soort praktijken te doen.
pi_52358384
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 06:25 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

Ben ik het wel mee eens. Leuk als je het profi wil doen, maar zoals gezegd is dit balletje al vaker opgegooid en d'r is nog altijd niks mee gebeurd. En er is vast al genoeg apparatuur aanwezig onder de enthousiastelingen, mocht het er toch eens van komen.

Ik heb wel een goeie digitale camera, en een simpel (digitaal) memorecordertje iig (waarom zou analoog beter zijn dan digitaal? Geluid is geluid, en wordt door beide apparaten opgepikt . Bij MH gebruiken ze ook altijd een MP3spelertje als memorecorder, en daar hebben ze ook regelmatig wat op gevonden).
Videocamera's zijn ook wel voorhanden denk ik bij iedereen. Maar zodra mijn interesse is gewekt doordat we iets meemaken wat niet te weerleggen is zou ik er gerust wel wat willen investeren om datgene vast te leggen. Die infrarood camera's heb je al vanaf 50 euro per stuk, de opslag doen we op hd buiten de lokatie om beinvloeding van opnamemedia uit te sluiten.

Wat betreft dat digitaal versus analoog. Voordeel van analoog is dat het ook magnetisch beinvloed kan worden wat ook weer een nadeel kan zijn omdat het mogelijk kan interfereren. Daarnaast is de "resolutie" van analoog groter bij een gevoelige recorder. Nadeel is dat je altijd nieuwe tapes moet gebruiken omdat je altijd sporen van een vorige opname houdt. Bij digitaal heb je als voordeel dat je geen invloeden hebt van vorige opnames. Dat je direct op hd kunt opnemen zodat je zo 10 uur non stop kunt opnemen zonder dat het wat kost. Er kan bij het digitaliseren niets ontstaan/verdwijnen (fout in adc (analog to digital convertor)) doordat je het al digitaal hebt.

[ Bericht 20% gewijzigd door cyble op 14-08-2007 14:25:42 ]
pi_54647003
He! Het topic leeft nog!!!!! Ahhh!! ik heb zoveel om nu terug te lezen!! Dimmie! Waarom zei jij er niks van? :p
.Haunted houses stand beside still water-courses, their dead eyes turned inside; degraded to places of conference for national dances or improvements of the night
pi_54671708
Ook leuk om te kijken zijn de afleveringen Yvette's Ghost Hunting With...
pi_54946926
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 11:52 schreef lunamoon het volgende:
He! Het topic leeft nog!!!!! Ahhh!! ik heb zoveel om nu terug te lezen!! Dimmie! Waarom zei jij er niks van? :p
Leeft nog? Er zitten 3 maanden tussen jouw bericht en de vorige :p Mwoah, leeft... volgens mij zijn de meesten er een beetje op uitgekeken? Door teveel van 't zelfde, de geloofwaardigheid of de teamveranderingen? Denk ik
Misschien is een topic voor diverse tv-programma's handiger? het gaat nu toch ook al over Derek Acorah's programma en Yvette's spin-off

Ontopic: ehm... Most Haunted Midsummer Murders heb ik niet gevolgd, trok me niet zo. De 2e Most Haunted Live in the USA: Winchester Mystery House was aardig. Interessante audibles.
En van de 5 daagse Halloween Most Haunted heb ik de 3 eerste dagen gezien en die vond ik best leuk! Maar poehee, het is wel veel.

Dat was 't weer :p
pi_54947127
Ik kijk ook niet meer en m'n account bij UKNova is ook verlopen trouwens . Eens kijken of ik me weer in kan schrijven ooit.
Maar je zou denken dat ze na tig afleveringen een keer ECHT iets zouden hebben vastgelegd . Iedere aflevering was hetzelfde, met wat vage orbs die net zo goed stofjes kunnen zijn, wat vage geluiden die net zo goed krakende planken kunnen zijn. Telkens maar weer dat gemuts in het donker. Doe toch eens een lamp aan als er met dingen gegooid wordt .
Misschien ben ik gewoon de skeptisch aan het worden.
Tap tap tap
pi_54947311
Dat is ook bij Ghost Hunters, daar vinden ze bijna nooit echt dingen, soms een paar vage EVPs ofzo.
pi_55782406
Nja Ghosthunters blijft mijn favo toch. MH is idd altijd hetzelfde en ik begin een beetje skeptisch te worden. Even zien of ze in volgend seizoen iets spannends op kunnen leven. Is er nou wat gebeurt met jullie wilde plannen? Oh trouwens... GH begint volgende week woensdag weer! Met nieuwe afleveringen!! YAYY!
.Haunted houses stand beside still water-courses, their dead eyes turned inside; degraded to places of conference for national dances or improvements of the night
pi_55782596
Met de wilde plannen is nog niks gebeurd . Ik denk dat dit topic te dood is om het nog tot een succes te maken (we kunnen misschien wel de geest van het topic oproepen )

Heb eerlijk gezegd MH sinds halverwege seizoen 8 niet meer verder gekeken. op aanraden van iemand nog wel een bibliotheeklocatie uit S9 (geen idee welke, tis met die vallende boeken) gekeken, en die was best tof .

Andere soortgelijke series heb ik me nog niet aan gewaagd.
pi_55784536
S9? Eens kijken of ik die ergens kan vinden .
Tap tap tap
pi_55790188
Kijk nu bij gebrek aan Ghost Hunters naar Paranormal State, alleen is dat wel een stuk minder. Zowiezo korter per aflevering en komt "nepper" over ..
pi_55838109
Ik heb de hele aflevering van kasteel Doorwerth gezien, en ik moet zeggen dat ik niet overtuigd ben van de paranormale verschijnselen. Je hebt dat medium, met die oorbel die constant praat over hetgeen dat hij van geesten doorkrijgt. Wie garandeert mij dat hij geen voorkennis over de gebeurtenissen heeft die zich afgespeeld hebben in dat kasteel? Er moet toch wel menig boek, site aan toegewijd zijn. Wie garandeert mij uberhaupt dat de programma makers niet ingelicht zijn over het kasteel en de verschijningen etc.?

Verder zie ik in die afleveringen twee bolletjes op een camera. Oke dit is eigenaardig. Voor de rest hoor je geluiden, krakend hout, iets wat lijkt op paardehoeven, voetstappen en bonken. Wie zegt dat het niet de mensen/crew zelf zijn, of personeel die de opdracht krijgen om elders in het gebouw een geluid te maken.

Wie weet zijn de bezoekers, die het benauwd krijgen wel acteurs.

Daarnaast heb je de bekende seance, waar de aanwezigen hun vingers af en toe wel en af en toe niet op de tafel leggen. Wie garandeert mij dat geen van de vingers het schudden van de tafel veroorzaken. Of misschien zijn het de voeten van die mafkees van een medium met de oorbel.

Daarnaast had ik gegoogled naar 'Most Haunted BBC' en de eerste hit die ik kreeg was een artikel waar mogelijk fraudeclaims werden gelegd naar het programma. Met als verklaring dat het een programma is zonder wetenschappelijke toon, en waar de programmamakers zelf erkennen dat het voornamelijk om entertainment gaat.

Ik weet genoeg!
'Wie in Mij gelooft! Zoals de Schrift zegt: Uit zijn binnenste zullen stromen levend water vloeien.’
pi_55840779
Geef mij dan de titel van één programma waarin onomstotelijk bewijs wordt geleverd dat er wel geesten bestaan? Je moet die mensen op hun woord vertrouwen dat Derek (dat medium) geen voorkennis had. Wat ik wel frappant vond met de aflevering van Doorwerth, was dat Derek de naam Jan aan een vrouw gaf (omdat het in Engeland een vrouwelijke naam is) terwijl hij het over een man had, geloof ik.
Ik vind het jammer wat er met MH en Derek gebeurd is, en vaak zijn de dingen die ze constateren vaag. Maar zolang je zelf niet overal bij was, kun je niet zo kort door de bocht vliegen en zeggen dat alles in scène is gezet. Ik geloof echt dat ondanks al het gedoe rondom MH, Derek een goed medium is, alleen een beetje over the top en theatraal. Kijk eens meer afleveringen behalve Doorwerth, zoals de aflevering in Derby Goal. MH staat helaas niet bol van de paranormale verschijnselen en ik denk dat veel mensen afknappen op het programma omdat ze na tig seizoenen nog geen overduidelijk bewijs hebben kunnen vastleggen dat geesten echt bestaan.
Tap tap tap
pi_55855531
Ik download binnenkort seizoen 1 ff. Lijkt me super, hopelijk is het een beetje zoals Ghost Hunters van TVNZ en Ghost Hunt van Sci Fi
pi_57512366
En wat vinden jullie van de nieuwe series?
pi_57513557
Nog niet gezien
pi_57517319
ik ook niet .
Tap tap tap
pi_57528939
Foei! :p die laatste was wel vet gaaf! :| die van dat gevangenis geval dinges. (unlocked or something)
  woensdag 2 april 2008 @ 03:32:18 #187
203039 pirlo444
adelante chicos!!!!!!!!!!!!!!!
pi_57772946
crap goede wijn behoeft geen krans die sfeer muziek is enger dan wat er gebeurd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')