quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:35 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Foto's moeten gewoon op 1024 bij 786 geaccepteerd worden..
Die formaat postzegel is gewoon niet leuk.. Aan de andere kant mag je wel blij zijn, dat je de foto's zwaar moet verkleinen, omdat je dan minpuntjes wat makkelijker weg kan werken..Maak er ook wel eens misbruik van op die manier
![]()
Wat zij zegt iddquote:Op donderdag 13 juli 2006 16:42 schreef Puckzzz het volgende:
niet weer die hele pixelneukdiscussie he?
Yups moet een keer per FB gebeuren...quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:42 schreef Puckzzz het volgende:
je moet wat voor tvp he?quote:
quote:
Ja strakke actie was datquote:Op donderdag 13 juli 2006 16:48 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Ik had ook Shark kunnen gaan aanbidden vanwege die schitterende mod-actie om dit topic sticky te maken
Maar goed....dit is beter
Hoewel de TT ook gefixt is nu.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:50 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ja strakke actie was datvooral omdat HM2 iets zei over de TT en niet over sticky maken
Terugkerende discussies met terugkerende niet-akties zullen er blijven zolang er steeds weer nieuwe mensen komen die die discussie nog niet gevoerd hebben.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:42 schreef Puckzzz het volgende:
Wat vind je van mijn plan op jouw vraag? [Discussie] [showcases]quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:56 schreef Re het volgende:
T(ijd) V(oor) P(ixels)
is ook wel een non-discussie, ja het kost een extra verkleining en dat is op zich niet een probleem (wat HMII zegt), enige wat nog openstaat waar geloof ik nog geen antwoord op is gekomen is 550 vs 578 pxs of was dat al beantwoord?
quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:58 schreef Tha_Erik het volgende:
Is zo'n soort discussie niet een mod-ontgroening dan?
wat is uw mening over nachtbaggerquote:Op donderdag 13 juli 2006 17:01 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
D'r word nix ontgroend, alleen mijn hoofd mag kaal worden geschoren.. en dat is reeds gebeurd!
quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:59 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Wat vind je van mijn plan op jouw vraag? [Discussie] [showcases]
IRCquote:Op donderdag 13 juli 2006 18:25 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Wat denk je?
Er is speciaal iets voor gemaakt
Gelukkig leven we hier in een land vol met compleet geschifte idiote mongolen met een gemiddeld IQ van VER onder het vriespunt, waaraan je zo'n verhaal nog kan slijten ookquote:Op donderdag 13 juli 2006 21:55 schreef RonaldV het volgende:Het antwoord was "we gaan er naar kijken, maar we zijn afhankelijk van een DEVver die dat voor ons kan bouwen, en die hebben we even niet."
Ze zijn duur.quote:Op donderdag 13 juli 2006 22:56 schreef petre86 het volgende:
Flash, dat wapperhandje
ga je nu ook in [HOMO] posten?
Is er trouwens al iets bekend over de prijzen van de fotowedstrijd?
lopende en komende, of is de PR daar nog mee bezig?quote:Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ze zijn duur.
kun je iets nauwkeuriger zijn? De lopende, of de vorige, of alle aankomende wedstrijden?
Het laatste.quote:Op donderdag 13 juli 2006 23:21 schreef petre86 het volgende:
[..]
lopende en komende, of is de PR daar nog mee bezig?
Praten jullie wel eens samen? Zonder beeldscherm ertussen, bedoel ik?quote:Op donderdag 13 juli 2006 23:31 schreef PKfotografie het volgende:
slotjes zetten is erg leuk. maar het kan soms wel erg overdreven zijn.
oefening in studio .. meet
duw eens op dat andere knopje.
dankje wel
yup maar niet over fok.quote:Op donderdag 13 juli 2006 23:33 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Praten jullie wel eens samen? Zonder beeldscherm ertussen, bedoel ik?
Nee.quote:Op donderdag 13 juli 2006 23:36 schreef blackbully het volgende:
[..]
yup maar niet over fok.
dus doe eens het slotje weg halen
quote:
ff notes verzamelen !!quote:Op donderdag 13 juli 2006 23:33 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Praten jullie wel eens samen? Zonder beeldscherm ertussen, bedoel ik?
ach en dat net toen we voorzichtig aan weer wat gingen communiceren....tsja zo zie je maar weer...quote:Op donderdag 13 juli 2006 23:57 schreef prupke het volgende:
[..]
ff notes verzamelen !!
Heet jij puckzzz? (die heeft er schijnbaar ook problemen mee dat wij tegen elkaar converseren op de sc)
BB en ik praten heus wel tegen elkaar hoor wees gerust. Maar als wij tegen elkaar lullen en niet via fok dan snapt geen HOND waar wij het over hebben,
Ik heb jou gewoon gevraagd (ja via msn want anders vervuil ik het topic) waarom dat topic van mij dicht moet blijven tot morgen (4 minuten dan nog)
is dat een crime?
Vlieg, ook een setje >>>quote:Op vrijdag 14 juli 2006 08:46 schreef Vliegvrager het volgende:
pixelbreedte, persoonlijk hakken. Good ol' times are here to stay
Wel om dat een of ander, maar ik zie 3 x een knol op een foto.. Je moet je chache effe legen van je IExplorer.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:28 schreef Ynske het volgende:
niet dat ik wat tegen showcases heb... maareh is t niet handig om deze dicht te doen aangezien de foto's t niet/nietmeer doen?
[showcase] Rosanne
Ehm.. hier doen ze 't gewoonquote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:28 schreef Ynske het volgende:
niet dat ik wat tegen showcases heb... maareh is t niet handig om deze dicht te doen aangezien de foto's t niet/nietmeer doen?
[showcase] Rosanne
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:29 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Wel om dat een of ander, maar ik zie 3 x een knol op een foto.. Je moet je chache effe legen van je IExplorer.![]()
Ook op CTRL+F5 gedrukt?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:36 schreef Ynske het volgende:tja euhm, dat heb ik al 3 keer gedaan
enneh ook al op 2 andere machines geprobert....
en alleen maar kruiskes
maar goed t zal wel hier aan mij liggen
sowwy
wat gebeurt er dan?quote:
zeg ik ben niet blonTquote:
word je cache geleegdquote:
Ik dus wel want ik weet niet wat dat doetquote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:09 schreef Ynske het volgende:
[..]
zeg ik ben niet blonT
yepz ook dat heb ik gedaan
ik zat erop te wachtenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 15:57 schreef Vliegvrager het volgende:
Kan een modje deze overtreder van de 550-pixels-policy even op de vingers tikken?
pfff hij had het topic ook nog kunnen splitsen en de vraag over de lenzen doorverwezen naar het centrale lenzen topic ofzoquote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:46 schreef Gizz het volgende:
Dit slotje snap ik niet helemaal. De TS vraagt advies over 2 objectieven, een tas en een geheugenkaart en wordt verwezen naar een topic waar over specifieke camera's gepraat wordt?
Tuurlijk, de topicstart was aardig mager, maar als je dit verwijst naar een camera-topic dan kun je wel alle aankoopadviestopics (3x woordwaarde!) naar dat topic gaan verwijzen, of het nou iets met camera's te doen heeft of niet.
Dank jequote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:00 schreef PdeHoog het volgende:
Fotowedstrijd februari 2006 [centraal topic]
Gewoon, ff tjekke of dat knoppie het doetquote:
Ik moest lachenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gewoon, ff tjekke of dat knoppie het doet
beetje jammer dat ik dat nu pas lees....anders was ik er wel even gaan kijkenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:30 schreef Ymke het volgende:
Ow en voor de mensen uit Utrecht en omstreken , vanavond begint het Maliebaanfestival ( piekenkermis) in Utrecht. Om 22.30 begint het vuurwerkspektakel(Lepelenburg)
Dat moeten alsnog de ontwikkelaars doenquote:Op woensdag 19 juli 2006 17:17 schreef masser120 het volgende:
Ik heb de oplossing voor die magere 550pix brede foto's:
Neem een voorbeeld aan DPReview forum:
[afbeelding]
Verkoop je oplossing (hier een kruisje trouwens) maar aan Danny. Wij hebben het niet zo bedacht, we werken er alleen maar mee.quote:Op woensdag 19 juli 2006 17:17 schreef masser120 het volgende:
Ik heb de oplossing voor die magere 550pix brede foto's:
Neem een voorbeeld aan DPReview forum:
[afbeelding]
ik heb de deur gesloten en het licht uitgedaan. Dank je voor het meldenquote:Op donderdag 20 juli 2006 10:37 schreef Ynske het volgende:
Goed voor het Centrale topic
Welke digitale camera van Canon??
geen idee. Maar dat heb ik wel vaker hoorquote:Op vrijdag 21 juli 2006 13:44 schreef Ynske het volgende:
yeondoo jung toegevoegde waarde van dit topic?
Foto verwijderdquote:Op maandag 24 juli 2006 22:31 schreef Schanulleke het volgende:
Foto's van vogels deeltje 5
Deze post hoort niet in het topic. User heeft ook geen toestemming om de foto te gebruiken.
Zie betreffend topicquote:Op donderdag 27 juli 2006 14:08 schreef WurM het volgende:
[newbie]
Niet om iemand te verneuken ofzo hoor, maar ik vroeg me af of deze niet beter hier past?
[/newbie]
Dubbel genaaid houdt beterquote:Op donderdag 27 juli 2006 14:37 schreef WurM het volgende:
3x maar liefst?
quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:37 schreef WurM het volgende:
3x maar liefst?
Eens. Het topic heet "een mooie foto" en niet "een paar mooie foto's". Dus hier heb je een geldig punt. Ik zal het vanavond eens met Shark bespreken.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:51 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb vandaag een mooie foto gemaakt (deel7)
Is het een idee om dit topic eens wat strenger te moddenOndanks dat dit FOK is natuurlijk
Het is gewoon een verzamelbak van allerhande foto's aan het worden en er is niets mis met een verzamelbak hoor, maar volgens mij was het initieel het idee dat je gewoon 1 foto neerzet en meer niet en ik zie toch echt steeds meer posts met meer foto's.
Met uitzondering van een paar subfora, is iedereen zo'n beetje teruggekomen van de centrale topics onderin. Ze verdwijnen uit het zicht, en bijna niemand post er meer in. Ons doel was juist om meer posters te krijgen op FOT, en dat lukt op deze manier aardig.quote:Ik krijg overigns ook het gevoel dat-ie vooral gebruikt wordt als "restbak". "Oh...dit kan ik nergens kwijt...nou ja, dan post ik het daar maar.". Kunnen we niet gewoon weer terug naar de verzameltopics en die sticky maken onderin![]()
De foto's zijn misschien niet allemaal even goed, maar vergeet niet dat we de lat juist lager wilden hebben, niet hoger. Juist het feit dat er van alles inzit vind ik juist leuk, nieuwen hebben soms een verrassende kijk op dingen. Zo vind ik foto 2 van de kermisfoto's van snopprinses, met die lichtstralen eronder echt geweldig, al zou er wat meer bewerking op mogen van mij.quote:Ik besef dat dat wat meer en harder modwerk betekent, maar je verzamelt wel de foto's per onderwerp / doelgroep en dat lijkt me een stuk effectiever (ook voor de geinteresseerden) dan dit.
TRV is één van de uitzonderingen. We hebben het hier een poos geprobeerd, en het werkte niet. Men kon de topics niet meer terugvinden, en begon in het wilde weg onderwerpen te posten. In TRV is men blijkbaar wat gedisciplineerder, op de meeste andere subfora (waaronder FOT) niet.quote:edit: en voor men begint over dat sticky's niet werken. Kijk eens in TRV ( Travel ). Daar zie ik onderaan alleen maar sticky's.
Het was al vanaf het begin een zooitje.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:51 schreef PdeHoog het volgende:
Is het een idee om dit topic eens wat strenger te moddenOndanks dat dit FOK is natuurlijk
Het is gewoon een verzamelbak van allerhande foto's aan het worden en er is niets mis met een verzamelbak hoor, maar volgens mij was het initieel het idee dat je gewoon 1 foto neerzet en meer niet en ik zie toch echt steeds meer posts met meer foto's.
quote:Ik krijg overigns ook het gevoel dat-ie vooral gebruikt wordt als "restbak". "Oh...dit kan ik nergens kwijt...nou ja, dan post ik het daar maar.". Kunnen we niet gewoon weer terug naar de verzameltopics en die sticky maken onderin![]()
TRV? wasda? FOT is je wereld en niks andersquote:Ik besef dat dat wat meer en harder modwerk betekent, maar je verzamelt wel de foto's per onderwerp / doelgroep en dat lijkt me een stuk effectiever (ook voor de geinteresseerden) dan dit.
edit: en voor men begint over dat sticky's niet werken. Kijk eens in TRV ( Travel ). Daar zie ik onderaan alleen maar sticky's.
Dat ze er staan, wil nauurlijk niet zeggen dat ze ook werken.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:51 schreef PdeHoog het volgende:
edit: en voor men begint over dat sticky's niet werken. Kijk eens in TRV ( Travel ). Daar zie ik onderaan alleen maar sticky's.
Oftewel.....actief promotenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:13 schreef RonaldV het volgende:
Met uitzondering van een paar subfora, is iedereen zo'n beetje teruggekomen van de centrale topics onderin. Ze verdwijnen uit het zicht, en bijna niemand post er meer in.
Dat heeft niets met het gebruik van dit topic te maken. Indien er consequent gewijst wordt op het gebruik van die verzameltopics, kunnen ook die gewoon goed functioneren.quote:Ons doel was juist om meer posters te krijgen op FOT, en dat lukt op deze manier aardig.
Zoals ik al zei: "restbak" is goed, maar dan moet het ook een restbak zijn en niet een topic met een gigantische overlap met allerhande verzameltopics.quote:Overigens was deze reeks juist bedoeld om als "restbak" te functioneren, de reeks is ooit begonnen om een foto te laten zien die je mooi vond, maar waarvan de reeks waarin hij gemaakt was niet showcase- of testcase-waardig was.
[..]
Zie vorige reactiequote:Bijkomend probleem van verzamelen op onderwerp: waar laat je de foto's die nergens echt inpassen? Weer een nieuwe verzamelbak? Dan komt daar weer commentaar op.
Ik stel niet meer regels voor. Ik stel een duidelijke splitsing voor. Regel het in en promoot het actief. Dan is het probleem toch ook opgelost.quote:Bovendien is de nieuwe user policy er juist op gericht om Fok makkelijker te maken, zowel voor de users als voor de mods. Meer regels zou dar juist weer afbreuk aan doen. Wat mij betreft blijft het topic dus zoals het is, al ben ik het inderdaad eens met je stelling dat het aantal fotos terug moet naar één. Een beetje zelfkritiek mag wel.
quote:De foto's zijn misschien niet allemaal even goed, maar vergeet niet dat we de lat juist lager wilden hebben, niet hoger. Juist het feit dat er van alles inzit vind ik juist leuk, nieuwen hebben soms een verrassende kijk op dingen. Zo vind ik foto 2 van de kermisfoto's van snopprinses, met die lichtstralen eronder echt geweldig, al zou er wat meer bewerking op mogen van mij.
Zowel jij als RonaldV suggereert dat ik het hier heb over de kwaliteit van de foto's. Dat is helemaal mijn punt niet, dus betrek dat niet in deze discussie. Dit is FOK! en geen DPZ dus iedereen weet inmiddels wel dat kwaliteit hier niet echt een rol speelt.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:19 schreef Shark.Bait het volgende:
ja, ehm.. dat idee krijg je wel idd. Maar niet iedereen heeft dezelfde PdeHooge standaard en sommige zijn al blij met een foto--zo blij dat ze die aan de hele wereld willen laten zien
![]()
Ow..whehehe, tx VV, ik zag het topic eerder staan dan dat ik hier keekquote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:08 schreef Vliegvrager het volgende:
Mij niet helemaal duidelijk wat dit in FOT zou moeten. Kandidaatje voor over d'een of and're schutting.
Iemand problemen ermee? ageer hier tegen Shark.Baitquote:Op vrijdag 28 juli 2006 23:30 schreef Shark.Bait het volgende:
Okeee, leuke foto's snop, maar 6 keer posten op een dag, dat is niet de bedoeling van dit topic, het lijkt meer een fotodump. Ik denk dat je foto's mooi genoeg zijn voor een showcse
Het originele plan wa/is om maar 1 foto per dag te posten, en dan wel de mooiste. doe dat in:
Je mooiste foto van vandaag -deel 1
nope geen problemen mee.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 23:31 schreef Shark.Bait het volgende:
PdeH, we hebben je advies ter harte genomen (we waren het er mee eens)
[..]
Iemand problemen ermee? ageer hier tegen Shark.Bait
[piepende oren]quote:
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 23:39 schreef prupke het volgende:
<KNIP>
Na 3 ABN spelling verandering heb ik maar gewoon mijn ABB aangenomenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 23:50 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
En nu in het ABN graag. En dan gerelateerd aan het feit dat je maar in dit nieuwe topic 1 foto mag posten per dag.
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 23:56 schreef morpheus_at_work het volgende:
he shark.bait , waarom topic dichtgooien als je ook kan schonen
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 23:55 schreef prupke het volgende:
Na 3 ABN spelling verandering heb ik maar gewoon mijn ABB aangenomen
Die veranderd nl niet
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 23:59 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Als nieuwe fotografen iets willen laten zien is er altijd de SC nog![]()
quote:Ik zei helemaal niets
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |