Hardleers ofniequote:-edit-
Het was een eerste deel, en geen centraal topic. Dat neemt niet weg dat er gewoon over door gediscussieerd mag worden, dus prima dat je een nieuw deel opent.quote:Op zondag 13 augustus 2006 21:47 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
Heb een nieuw ''wie is hier gelovig'' topic geopend; aannemend dat het een centraal topic was.
Oh okéquote:Op zondag 13 augustus 2006 21:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het was een eerste deel, en geen centraal topic. Dat neemt niet weg dat er gewoon over door gediscussieerd mag worden, dus prima dat je een nieuw deel opent.
Voorlopig lijkt het niet te storen en heb ik aangegeven dat off-topic naar elders mag. Mocht het wel gaan storen haal ik het weg.quote:Op zondag 13 augustus 2006 22:13 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
[..]
Oh okéNou ja, dan is het goed. Er staat trouwens en hoop offtopic rotzooi in, mag dat weg?
Okeequote:Op zondag 13 augustus 2006 22:16 schreef Alicey het volgende:
[..]
Voorlopig lijkt het niet te storen en heb ik aangegeven dat off-topic naar elders mag. Mocht het wel gaan storen haal ik het weg.
De bedoeling is neit dat elk topic uiteindelijk gaat over evolutie. Vandaar dus mijn verzoek om dat zijdraadje te verplaatsen naar het evolutie-topic, waar het thuis hoort. Het lijkt er op dat TS die lijn ook volgt.quote:Op zondag 13 augustus 2006 22:17 schreef Integrity het volgende:
[..]
Het is topic relevant en daarom post ik het hier. Geheel in lijn met de post daarvoor, zoals u ziet. Dank u.
Dat klopt ja..Ik had het al naar het zij-draadje verplaatstquote:Op zondag 13 augustus 2006 22:22 schreef Alicey het volgende:
[..]
De bedoeling is neit dat elk topic uiteindelijk gaat over evolutie. Vandaar dus mijn verzoek om dat zijdraadje te verplaatsen naar het evolutie-topic, waar het thuis hoort. Het lijkt er op dat TS die lijn ook volgt.
Het heeft vrijwel allemaal met elkaar te maken. Hoe vaak maak ik wel niet mee dat een geloofsdiscussie wordt onderbroken door een onemangang bijvoorbeeld die een geloofsonderwerp terugplaatst naar het hele geloven zelf? Dan kom je uiteindelijk op die discussie terecht en wordt het een wellus-nietus spel. Evolutietheorie is een onderdeel daarvan. Ik geloof namelijk dat wetenschap een geloof is geworden op zichzelf.quote:Op zondag 13 augustus 2006 22:22 schreef Alicey het volgende:
[..]
De bedoeling is neit dat elk topic uiteindelijk gaat over evolutie. Vandaar dus mijn verzoek om dat zijdraadje te verplaatsen naar het evolutie-topic, waar het thuis hoort. Het lijkt er op dat TS die lijn ook volgt.
Dat is je goed recht, maar in een topic dat daar niet over gaat hoeft het dan nog steeds niet ter sprake gebracht te worden.quote:Op maandag 14 augustus 2006 23:21 schreef Integrity het volgende:
Ik geloof namelijk dat wetenschap een geloof is geworden op zichzelf.
Daar mag je wel een topic over openen, dat vind ik namelijk wel interessante uitspraken. Er zitten namelijk nogal wat verschillen tussen geloof en wetenschap, dus ik ben erg benieuwd naar je argumenten. Alleen als je er behoefte aan hebt natuurlijkquote:Op maandag 14 augustus 2006 23:21 schreef Integrity het volgende:
[..]
Het heeft vrijwel allemaal met elkaar te maken. Hoe vaak maak ik wel niet mee dat een geloofsdiscussie wordt onderbroken door een onemangang bijvoorbeeld die een geloofsonderwerp terugplaatst naar het hele geloven zelf? Dan kom je uiteindelijk op die discussie terecht en wordt het een wellus-nietus spel. Evolutietheorie is een onderdeel daarvan. Ik geloof namelijk dat wetenschap een geloof is geworden op zichzelf.
Zoals gezegd, discussie met jou is onmogelijk. Het is een godswonder dat er nog steeds mensen zijn die daar nog tijd in steken. Mijn taak is verder het leefbaar houden van dit forum. Jouw getroll en onwetendheid zijn daarbij een obstakel. Daar ben je ook al 3 keer voor gebanned, en dat was niet zonder reden. De discussie gaan we dus niet meer aan; een 4e keer behoort tot de mogelijkheden, overigens.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 12:58 schreef rudeonline het volgende:
@ Doffy..
Waarom ga je totaal niet inhoudelijk in op mijn vragen/stellingen terwijl anderen dat nog wel doen?
Ik zie niet in waarom je mij continue probeert te boycotten terwijl je je verder niet mengt in de discussie?
Dat komt door een bepaald materiaal wat voor je hoofd zit. Gebruiken ze ook veel in de bouw.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 12:58 schreef rudeonline het volgende:
@ Doffy..
Waarom ga je totaal niet inhoudelijk in op mijn vragen/stellingen terwijl anderen dat nog wel doen?
Ik zie niet in waarom je mij continue probeert te boycotten terwijl je je verder niet mengt in de discussie?
Dat is goed, ik open een topic wanneer ik tijd heb. Ik heb momenteel 2 banen, dus dat wordt m deze week niet meer.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 10:51 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Daar mag je wel een topic over openen, dat vind ik namelijk wel interessante uitspraken. Er zitten namelijk nogal wat verschillen tussen geloof en wetenschap, dus ik ben erg benieuwd naar je argumenten. Alleen als je er behoefte aan hebt natuurlijk
Is goed. Het is voor mij geen vakantie meer trouwens. Ik ontvang mn diploma in september.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 09:39 schreef Haushofer het volgende:
Hoeft ook niet gelijk natuurlijk, neem de tijd, 't is vakantie enzoBen benieuwd
Het wetenschappelijk gehalte is niet bepaald hoog, derhalve ONZ.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 23:25 schreef pberends het volgende:
Ranzige feitjes.
ONZ![]()
Het gaat om feiten. Terug in WFL graag.
quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 23:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het wetenschappelijk gehalte is niet bepaald hoog, derhalve ONZ.
In WFL is het de gewoonte dat de TS met de OP al duidelijk maakt dat een topic in WFL hoort. In dit geval is dat niet gebeurd.quote:Op zondag 20 augustus 2006 00:38 schreef pberends het volgende:
[..].
Ja, dat wordt het zeker niet wanneer je het naar ONZ verplaatst.
Lijkt me duidelijk. Maar hoe wil je superbloedserieus zijn over dat soort ranzige feitjes...quote:Op zondag 20 augustus 2006 00:40 schreef Alicey het volgende:
[..]
In WFL is het de gewoonte dat de TS met de OP al duidelijk maakt dat een topic in WFL hoort. In dit geval is dat niet gebeurd.
Door de poll dreigt het een opsomtopic te worden waar weinig gediscussieerd wordt. Verder geef je zelf niet aan hoe je er over denkt, en het is een gewoonte dat de TS zelf eerst een standpunt inneemt en de discussie verder leidt.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:08 schreef -Angelus- het volgende:
Hierbij vraag ik of topic Bestaat er een God? weer open kan. Het topic is niet gericht om te bewijzen of God niet bestaat. Verder gaat het mijn voornamelijk om welke filosofie al dan religie het beste antwoord geeft op vragen zoals genoemd in de OP.
Verder kan gezegd worden dat een topic de nek wordt omgedraaid door een moderator. Gebasseerd op een onzinnige en onjuiste constantering.
Ik vraag je nogmaals de thread door te lezen ... daar geef ik aan dat ik christelijk (protestant) ben. En een opsomtopic zal het niet worden omdat al mogelijkheden vrijwel verwerkt zijn in de poll. Verder is op dit moment een discussie gaande die naar mijn mening alleen al voldoende bestaanrecht geeft aan het topic.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:14 schreef Alicey het volgende:
Door de poll dreigt het een opsomtopic te worden waar weinig gediscussieerd wordt. Verder geef je zelf niet aan hoe je er over denkt, en het is een gewoonte dat de TS zelf eerst een standpunt inneemt en de discussie verder leidt.
Ik raad je aan om het topic nog eens door te lezen ... verder is het mijn persoonlijke interesse welke religies nu de overhand hebben hier op Fok!. Ik zie niet in wat het probleem is van de poll ... want de rede het is een opsomtopic is immers op dit moment een niet gegronde reden. Verder lijkt het me dat de moderator aanwezig is om direct in te grijpen wanneer het echter toch vormen van een opsomtopic aanneemt. Dit is namelijk het voorrecht van de moderator het verwijderen van posts.quote:Ik zie echter wel mogelijkheden voor de topic. Is het ok dat ik de poll weg haal, de topic heropen, en dat je dan vervolgens zelf post hoe je er over denkt?
Je hebt gelijk voor wat je eigen visie aan gaat. Mijn excuses.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:22 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Ik vraag je nogmaals de thread door te lezen ... daar geef ik aan dat ik christelijk (protestant) ben. En een opsomtopic zal het niet worden omdat al mogelijkheden vrijwel verwerkt zijn in de poll. Verder is op dit moment een discussie gaande die naar mijn mening alleen al voldoende bestaanrecht geeft aan het topic.
Het probleem is dat de poll de discussie afleidt, en niets toevoegt aan de discussie.quote:Ik raad je aan om het topic nog eens door te lezen ... verder is het mijn persoonlijke interesse welke religies nu de overhand hebben hier op Fok!. Ik zie niet in wat het probleem is van de poll ...
Wat denk je er van om de poll weg te halen en verder te gaan met het topic?quote:Maar ten allerzeerste raad ik je aan om het topic door te lezen ... ik kan me niet voorstellen dat je mening hierna niet gewijzigd zal zijn. En verder graag een bijdrage zou willen leveren aan dit topic.
Het is mijn volslagen onduidelijk wat de logica achter dit besluit is. Ten eerste omdat het berust op een aanname dat een "dreiging" al een geconstateerd feit is.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:26 schreef Alicey het volgende:
Het probleem is dat de poll de discussie afleidt, en niets toevoegt aan de discussie.
Mocht die dreiging werkelijkheid worden dan lijkt het me niet meer dan normaal dat de moderator ingrijpt de eerste opsomming weg haalt en vervolgens duidelijk maakt dat dergelijk gedrag niet gewenst is in het vervolg van het topic. Wat is immers belangrijk de TS en zijn OP of de dreiging van een onverlaat die om mijn niet bekende redenen iets post wat nergens opslaat.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:14 schreef Alicey het volgende:
Door de poll dreigt het een opsomtopic te worden waar weinig gediscussieerd wordt.
Ik zie geen reden waarom de poll weg te laten ... zoals ik boven al vermelde is het haast onmogelijk dat dit een opsomtopic wordt. Tevens geeft de poll aan de stemmer nog eens het idee dat er daadwerkelijk mensen aanwezig zijn die de discussie aan willen gaan als het gaat om bv. Stoïcisme. Waarom zou je immers Stoïcisme noemen als de iedereen praat over het Christendom, Islam, en je geen enkele idee hebt of iemand uberhaupt zal begrijpen wat jij bedoeld. Dit zal eerder uitnodigen om een topic weer zo snel mogelijk te verlaten, in plaats van een reactie achter te laten - wie kent immers Stoïcisme?quote:Wat denk je er van om de poll weg te halen en verder te gaan met het topic?
Ik begrijp niet wat de poll toevoegt, en het maakt wel het topic onleesbaar.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:45 schreef -Angelus- het volgende:
Het is mijn volslagen onduidelijk wat de logica achter dit besluit is. Ten eerste omdat het berust op een aanname dat een "dreiging" al een geconstateerd feit is.
Belangrijk is dat er een kwalitatieve discussie loopt.quote:Wat is immers belangrijk de TS en zijn OP of de dreiging van een onverlaat die om mijn niet bekende redenen iets post wat nergens opslaat.
De TT in combinatie met de OP zoals die nu is kan wel leiden tot "Christendom, God bestaat echt" en een ander die er overheen gaat met "Atheisme, er is geen god".quote:Dit brengt me trouwens op het tweede topic, de vraag noch de OP kan leiden toch een opsomtopic. Een opsomtopic is namelijk een topic waarin de OP luidt: "Noem je favoriete game?". Waarna elke individuele posters een bericht zal posten in de trant "Mario", volgende post "Zelda".
Wanneer er niet wordt gepost inderdaad.quote:Dit is niet mogelijk omdat de OP dit niet toelaat, er is immers maar de keuze die in de poll genoemd wordt. Het is een keuze die niet leidt tot een post maar tot een percentage verhoging bij de BOOTZ poll creator.
Zou dat idee er nu wel zijn dan? Overigens gaat die aanname niet op. Het gebeurt wel vaker dat iemand met een afwijkende religie of levensbeschouwing deelneemt in discussies die gaan over de kern van levensbeschouwing. Wel is het denk ik handig om daarbij ook de TT te veranderen, want ook die is misleidend.quote:Tevens geeft de poll aan de stemmer nog eens het idee dat er daadwerkelijk mensen aanwezig zijn die de discussie aan willen gaan als het gaat om bv. Stoïcisme. Waarom zou je immers Stoïcisme noemen als de iedereen praat over het Christendom, Islam, en je geen enkele idee hebt of iemand uberhaupt zal begrijpen wat jij bedoeld.
Wat mij betreft kan de discussie weer open zonder poll, en met wijziging van de TT. Van mijn kant wil ik daarbij ook proberen om de topic vrij te houden van bagger en de boel een beetje on-topic te houden (Topics over religie hebben namelijk de neiging allemaal dezelfde kant op te gaan).quote:Verder is de reden van sluiting al gebasseerd op onjuiste aanname, namelijk dat men niet zou kunnen weten wat de standpunten van de TS zouden zijn. Dus ik begrijp het sluiten van het topic op geen enkele wijze, ... discussie zou immers het uitgangspunt moeten zijn.
Mijn persoonlijke interesse in welk filosfie of religie de meeste aanhangers kent hier op Fok!. Verder een eerste aanzit voor discussie .. sommige mensen zullen stemmen en direct weer het topic verlaten. Andere zullen toelichten, en meestal zorgt de toelichting al voor discussie.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:55 schreef Alicey het volgende:
Ik begrijp niet wat de poll toevoegt, en het maakt wel het topic onleesbaar.
Wat is kwalitatief? En is dit om iemand uit te sluiten die met z'n smurfen vergelijking z'n punt wil duidelijk maken? Sommige religies en filosofische ideeën gaan in tegen het creeren van een spreekwoordelijke elite.quote:Belangrijk is dat er een kwalitatieve discussie loopt.
Degene die dit het strengst geloven zullen hun mening waarschijnlijk toch niet wijzigen vanwege een discussie op Fok!.quote:De TT in combinatie met de OP zoals die nu is kan wel leiden tot "Christendom, God bestaat echt" en een ander die er overheen gaat met "Atheisme, er is geen god".
Wel wanneer er gepost wordt? Ik heb geen idee wat jouw begrip van opsomtopic in dat geval is.quote:Wanneer er niet wordt gepost inderdaad.
Ik hoop dat ... persoonlijk ben ik meer geïnteresseerd in de mening van degene die het Stoïcisme aanhangt dat het Atheïsme. Dit heb ik ook kenbaar gemaakt in deze reactie: Bestaat er een God?.quote:Zou dat idee er nu wel zijn dan?
Het zal vast gebeuren dat iemand met een afwijkende levensbeschouwing deelneemt, betwijfel alleen of je weet welke levensbeschouwing.quote:Overigens gaat die aanname niet op. Het gebeurt wel vaker dat iemand met een afwijkende religie of levensbeschouwing deelneemt in discussies die gaan over de kern van levensbeschouwing.
"Bestaat er een god" is slecht één van de vragen. Het hoeft ineens nog niet de belangrijkste vraag te zijn ... tevens is het een uistekende kop. Een dik gedrukte kop die uitstekend zou passen in een krant. Trekt meteen de aandacht en dat is immers wat de TS wil. Je opent niet een topic in de hoop dat niemand het aanklikt.quote:Wel is het denk ik handig om daarbij ook de TT te veranderen, want ook die is misleidend.
Is er een keuze? Tevens denk ik dat het vrijhouden van bagger wel meevalt. De discussie ging nu ook voldoende, zelfcontrole dankzij het Christendom is immers aanwezig. Ik kan natuurlijk niet praten voor de atheisten zonder een moraal framework.quote:Wat mij betreft kan de discussie weer open zonder poll, en met wijziging van de TT. Van mijn kant wil ik daarbij ook proberen om de topic vrij te houden van bagger en de boel een beetje on-topic te houden (Topics over religie hebben namelijk de neiging allemaal dezelfde kant op te gaan).
Het doel van discussie is toch ook niet om iemand te overtuigen?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:13 schreef -Angelus- het volgende:
Degene die dit het strengst geloven zullen hun mening waarschijnlijk toch niet wijzigen vanwege een discussie op Fok!.
Je krijgt dan eerder losse posts dan discussie.quote:Wel wanneer er gepost wordt? Ik heb geen idee wat jouw begrip van opsomtopic in dat geval is.
Als publiek willen we echter een topic dat gaat over wat de titel suggereert.quote:"Bestaat er een god" is slecht één van de vragen. Het hoeft ineens nog niet de belangrijkste vraag te zijn ... tevens is het een uistekende kop. Een dik gedrukte kop die uitstekend zou passen in een krant. Trekt meteen de aandacht en dat is immers wat de TS wil. Je opent niet een topic in de hoop dat niemand het aanklikt.
Ik denk dat je het christendom hier iets te idealistisch ziet, maar dat is een discussie die niet past in feedback.quote:Is er een keuze? Tevens denk ik dat het vrijhouden van bagger wel meevalt. De discussie ging nu ook voldoende, zelfcontrole dankzij het Christendom is immers aanwezig. Ik kan natuurlijk niet praten voor de atheisten zonder een moraal framework.
Voor sommige mensen wel.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:01 schreef Alicey het volgende:
Het doel van discussie is toch ook niet om iemand te overtuigen?
Is dat nu al gebleken uit het verloop van het topic?quote:Je krijgt dan eerder losse posts dan discussie.
Wie is het publiek en heeft het publiek al geklaagt in één van de feedback topics? Heeft één persoon jouw gemaild met een boodschap ik vindt de TT misleidend?quote:Als publiek willen we echter een topic dat gaat over wat de titel suggereert.
Het publiek bestaat uit de users van WFL. Ik ben niet gemaild met die boodschap, maar ik word uberhaupt weinig gemaild.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:56 schreef -Angelus- het volgende:
Wie is het publiek en heeft het publiek al geklaagt in één van de feedback topics? Heeft één persoon jouw gemaild met een boodschap ik vindt de TT misleidend?
Ik zal mijn collega-mod een peer-review laten doen.quote:Maar goed haal de poll maar weg, alleen ik weet niet of ik nog deel zal gaan nemen aan de discussie. Ik vindt het namelijk belachelijk dat om dergelijke onduidelijke redenen een topic wordt gesloten ... en daarmee zeg ik indirect dat je in dit geval incapabel gehandeld hebt.
Het lijkt mij niet echt een probleem zoals het nu staat. Centrale topics hebben vaak een vrij vast publiek, en dat publiek weet dat het een centraal topic is.. Degenen die dat niet weten kunnen snel genoeg de weg er naartoe vinden.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 11:02 schreef Aslama het volgende:
@mods,
Misschien kunnen jullie jullie mening hierin geven.
Ik kan me wel in je post vinden, alleen was geloof ik de reden dat het is aangepast juist dat andere topics meer prominent aanwezig kunnen zijn, en dat mensen nu weten dat die centrale topics onderaan staan. Ook al is er net in gepostquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 11:20 schreef Aslama het volgende:
Er is wel een belangrijk verschil dat ze niet direct de aandacht krijgen, terwijl ze dat soms wel verdienen, ook van niet vaste bezoekers. Geen vaste bezoekers weten dit soms niet en kunnen die posts dus missen.
Maar goed, eigenlijk niet zo belangrijk alleen vind ik het beter
Ik kan dit bijna niet gelovenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:18 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik kan me wel in je post vinden,
Imo is het niet helemaal terecht dat sommige onderwerpen van centrale topics minder prominent aanwezig zijn dan die van normale topics. Ik weet niet of het de bedoeling van de mods is om de onderwerpen als evolutie minder opvallend te maken door in centr. topics te plaatsen. Door ze ook te annauncen heb je dit probleem niet. Er is imo geen nadeel dat centrale topics ook ge-annaunced worden, hoewel Breuls vindt het een pleurisbende op de index.quote:alleen was geloof ik de reden dat het is aangepast juist dat andere topics meer prominent aanwezig kunnen zijn,
Ik wist bijv. veel later dat centrale topics onderin blijven staan als er net gepost wordt, en las de centrale topics dus niet. Toevallig keek ik op de datum. Ik kan me voorstellen dat een aantal andere bezoekers dit ook niet weten.quote:en dat mensen nu weten dat die centrale topics onderaan staan. Ook al is er net in gepost![]()
Wil je hier iets mee impliceren?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 17:25 schreef Aslama het volgende:
Imo is het niet helemaal terecht dat sommige onderwerpen van centrale topics minder prominent aanwezig zijn dan die van normale topics. Ik weet niet of het de bedoeling van de mods is om de onderwerpen als evolutie minder opvallend te maken door in centr. topics te plaatsen.
Helemaal nietquote:
Dat doe ik daar ookquote:Alle onderwerpen die regelmatig in dezelfde verschijningsvormen terug komen, hebben een eigen centraal topic. Lijkt me vrij logisch. Dat is het hele idee van centrale topics.
Dat ze niet centraal ge-announced worden, is vervelend, maar het is niet anders. Verdere ideeën mag je kwijt bij Breuls, ok?
Ik had zoveel andere dingen kunnen doenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 17:52 schreef Doffy het volgende:
Dat had je er dan ook even bij kunnen zetten, natuurlijk
Uitstekendquote:Maar goed, dan gaan we daar verder, en laten we Feedback weer voor wat 't is
TS is het daar niet echt om te doen. Zie daarvoor ook zijn laatste post in hetzelfde topic. TS is al langer op die toer.quote:Op zondag 17 september 2006 21:08 schreef Autodidact het volgende:
Hebben Abraham, Isaac en Ismael wel bestaan ?
Hee, waarom gaat deze dicht? Er is een serieus debat in de bijbelwetenschap over de historiciteit van de mythen en figuren in het Oude Testament hoor.
Dank je autodidactquote:Op zondag 17 september 2006 21:08 schreef Autodidact het volgende:
Hebben Abraham, Isaac en Ismael wel bestaan ?
Hee, waarom gaat deze dicht? Er is een serieus debat in de bijbelwetenschap over de historiciteit van de mythen en figuren in het Oude Testament hoor.
Kan je dat toelichten "op die toer".quote:Op zondag 17 september 2006 21:15 schreef Alicey het volgende:
TS is het daar niet echt om te doen. Zie daarvoor ook zijn laatste post in hetzelfde topic. TS is al langer op die toer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |