abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 september 2006 @ 18:45:44 #1
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_41896361
Naast de "openbarings"godsdiensten worden het jodendom, christendom en islam ook wel de "abrahamitische" godsdiensten genoemd.

Zoals hier: Abrahamistische Wars deel IV .

Waarom ? We kennen Abraham, Isaac en Ismael echter alleen uit het zelfde verhaaltje (Genesis) als waaruit we Adam, Eva en Noach kennen. In die personen geloven we toch ook niet.

[ Bericht 16% gewijzigd door Akkersloot op 17-09-2006 18:54:18 ]
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  zondag 17 september 2006 @ 19:06:17 #2
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41896975
is dit feit dan de oorsprong van elk van de drie geloven waar we nu last van hebben?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 17 september 2006 @ 19:09:35 #3
60090 Akkersloot
pi_41897083
quote:
Op zondag 17 september 2006 19:06 schreef zoalshetis het volgende:
is dit feit dan de oorsprong van elk van de drie geloven waar we nu last van hebben?
Sprookjesfiguren die dus nooit bestaan hebben kunnen volgens mij nooit de oorsprong van iets zijn.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  zondag 17 september 2006 @ 19:10:44 #4
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41897117
quote:
Op zondag 17 september 2006 19:09 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Sprookjesfiguren die dus nooit bestaan hebben kunnen volgens mij nooit de oorsprong van iets zijn.
als ik zo om me heen lees wel. helaas.
pi_41897260
Who were the early Israelites?
quote:
Several scholars claim, on the basis of archaeological and philological evidence, that many stories in the Old Testament, including the accounts about Abraham, Moses, and others, were actually made up by scribes under King Josiah (7th century BC/BCE) in order to provide a historical framework for the monotheistic belief in Yahweh. Such scholars claim that the archives of neighbouring countries that kept written records, such as Egypt, Assyria, etc., show no trace of the stories of the Bible or its main characters before 650 BC/BCE.
Je zou toch verwachten dat de activiteiten van een generaal als Abram ergens op gearchiveerd staan. Al eeuwen voordat zijn vermeende handelingen verricht zijn werden in hetzelfde gebied allerlei zaken opgeschreven, inclusief opmerkelijk vergelijkbare epen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Autodidact op 17-09-2006 19:21:39 ]
  zondag 17 september 2006 @ 19:20:32 #6
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_41897449
quote:
Op zondag 17 september 2006 19:09 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

natuurlijk wel... van meer sprookjes
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  zondag 17 september 2006 @ 19:26:22 #7
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41897645
zal wel geestig zijn als religie eigenlijk het vormen van legers, op de meest ultieme manier zoals monotheïsme zou zijn, afkomstig van een generaal als oorlogstactiek.

"lol edgar, stond ik vandaag bij de bushalte, dacht ik ineens. hoe moet je mensen laten vechten tegen elkaar, hoe maak je ze zo gek om iemand anders de hersens in te slaan... nou toen kwam ik dus op het idee om ghehehe...."
pi_41897766
quote:
Op zondag 17 september 2006 18:45 schreef Akkersloot het volgende:
Adam, Eva en Noach kennen. In die personen geloven we toch ook niet.
Mijn, inmiddels ex-, vriendin geloofde heilig in Adam en Eva. Ze is gereformeerd en ze is zeker niet de enige die er in geloofd. Beetje voorbarige conclusie dus.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_41898963
quote:
Op zondag 17 september 2006 19:26 schreef zoalshetis het volgende:
zal wel geestig zijn als religie eigenlijk het vormen van legers, op de meest ultieme manier zoals monotheïsme zou zijn, afkomstig van een generaal als oorlogstactiek.

"lol edgar, stond ik vandaag bij de bushalte, dacht ik ineens. hoe moet je mensen laten vechten tegen elkaar, hoe maak je ze zo gek om iemand anders de hersens in te slaan... nou toen kwam ik dus op het idee om ghehehe...."
wtf Kan er echt niks van maken
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  zondag 17 september 2006 @ 20:53:27 #10
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_41900562
quote:
Op zondag 17 september 2006 19:26 schreef zoalshetis het volgende:

Dan is ie wel een tijdje bezig geweest met schrijven van zn heilige boek en het doen van onderzoek.

Wat ik altijd zo typisch vind: Volgens de Bijbel was Jezus echt zo'n gast; verdraagzaam; mededogend, denkend om anderen, etc. etc. (en hij kon ook nog eens genezen! ) En in principe dient iedere Christen toch te leven zoals Jezus geleefd zou hebben? Waarom zijn dr een hoop van hen dan zo onverdraagzaam als de pest?
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  zondag 17 september 2006 @ 20:57:19 #11
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_41900720
quote:
Op zondag 17 september 2006 20:06 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

wtf Kan er echt niks van maken
meen je dat nou?

wat ik wilde zeggen is dat ik denk dat als het idee van de synagoge, kerk of later moskee bedacht is door de aangeleerde doctrine van het leger. wat je ook best wel terug ziet in de drie monotheïstische geloven qua stingentheid. het een gigantische grap is en we straks maar eens die onzin moeten gaan vergeten, als de tijd rijp is.
pi_41900992
De stichter van het Christendom heeft geen militaire achtergrond....

Wikipedia over Mozes trouwens:
quote:
Vooral de datering van de Uittocht, en daarmee het benoemen van de farao waarmee Mozes het aan de stok had, is een slepend twistpunt. De enige datering die in overeenstemming lijkt te kunnen worden gebracht met Bijbelse en andere bronnen is het jaar 1401 v.C., het sterfjaar van farao Amenhotep II. De bouw van de Tempel van Salomo begon 440 jaar na de Uittocht (1 Koningen 6:1, Septuaginta-vertaling); de tempelbouw wordt doorgaans gedateerd rond 966 v.C., inderdaad ongeveer 440 jaar na 1401. Andere dateringen, bijvoorbeeld de gangbare van de 13e eeuw v.C. conflicteren met gegevens over het leven van de betreffende farao (Ramses II), die na de uittocht (en zijn verdrinking!) nog tientallen jaren zou hebben geleefd.
  zondag 17 september 2006 @ 21:05:21 #13
60090 Akkersloot
pi_41901041
quote:
Op zondag 17 september 2006 20:57 schreef zoalshetis het volgende:
wat je ook best wel terug ziet in de drie monotheïstische geloven
Volgende misverstand.

Waarom heten het jodendom, christendom en islam de monotheistische geloven
pi_41901091
Weer unbanned zie ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')