Ja precies. Ik herken wel iets van wat je zegt in die zin dat mijn zus ook zo aan het tobben is met een zwaar allergisch kind dat ook vrijwel niets lust.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:08 schreef _evenstar_ het volgende:
Denk dat de grootste frustratie nog wel is. Juist bij zoiets heb je gewoon wat meer begeleiding nodig en die is er gewoonweg bijna niet
Ja maar het ligt eraan hoe je hem dan vast wil leggen? In een riem of band of zoiets is gevaarlijk vanwege het feit dat je kind verstrikt kan raken daarin en kan stikken. Je kan nog wel een lakentje stevig ingestopt over de beentjes en heupjes doen over de slaapzak. (maar dat is misschien wel erg warm ook momenteel)quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:39 schreef lcicle het volgende:
Ik dacht inderdaad ook wel eens gelezen te hebben dat je je kindje niet 'vast' mag leggen. Maar snap eigenlijk niet waarom.. In zo'n slaapzak kan het toch geen kwaad?
Stomme vraag misschien hoor, maar ik heb er geen ervaring mee
Emma valt nog regelmatig in slaap aan de borst, ik leg haar dan gewoon over in haar eigen bed. Er zit wel een soort van ritueel in, als ik voed op haar kamer of op ons bed gaat ze daarna naar bed of ze nu in slaap is gevallen of niet.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:19 schreef Randa_v het volgende:
Toch maar weer in slaap gevoed, hij ligt nu wel in zijn eigen bedje. Kijken hoe lang hij het vol houdt.
Hij kan gevaarlijk zijn omdat je kleintje wel gaat draaien maar het voeteinde dus niet meegaat en dan draait het zichzelf op tot het geen kant meer op kan.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:29 schreef lcicle het volgende:
Echt een nachtmerrie Suuz_ ..
Ik kan me onze trappelzak van vroeger nog herinneren. Die had aan de onderste uiteinden 2 haakjes, waarmee je hem aan de bedbodem bij het voeteneinde vast kon maken. De baby kon dan heel z'n lijfje nog bewegen, alleen niet naar boven toe schuiven.
Heb even het verhaal bij wiegedood.nl gelezen, maar snap nog steeds niet hoe zo'n constructie als ik hierboven beschrijf gevaarlijk kan zijn
Maargoed, ik heb (nog) geen trappelzak en zal me gewoon netjes aan de adviezen houden. Wel zo veilig lijkt me
i know, maar loop ik tijden te miepen dat ze zo slecht slaapt, heb me er zelfs ontzettend aan geergerd, en nu lijkt het haast alsof het van d'r oortjes komtquote:Op woensdag 12 juli 2006 20:11 schreef Suzanna het volgende:
Fuente, hier hebben we hetzelfde gehad met Emma. Voel je niet schuldig, jij kunt het toch niet weten? het is lastig te merken hoor...
Ik begrijp dus zojuist pas dat ze naar de dreumesgroep gaatquote:Op donderdag 13 juli 2006 13:17 schreef bixister het volgende:
jee fuente dat is wel heel vroeg voor sara, nu al naar de peutergroep. klinkt meer als een gecombineerde/verticale groep. hoe groot is die groep?
anna gaat per 1 september naar de peuters en dat vind ik al vreselijk vroeg. maar ze is er echt aan toe volgens de juffen.![]()
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:20 schreef Fuente het volgende:
Goed moment voor de 5 minutenregel?
Thnx! *zich inhoudt om Sara niet te gaan oppakken*quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:22 schreef m@x het volgende:
[..]
![]()
Waarschijnlijk voelt ze dat de situatie anders is dan anders en dat jij er dit weekend even alleen voorstaat. Daar kunnen die kleintjes heel gevoelig op reageren. Gewoon proberen die 5-minutenregel. Succes!
Je hebt helemaal gelijk. Net voor de tweede maal wezen neerleggen, aai over de bol, en weggeaan, ze is woest!quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:26 schreef m@x het volgende:
Hou in gedachten dat even laten brullen geen kwaad kan. Mocht je het niet volhouden dan kan je haar er altijd nog uithalen. Eet gewoon eerst even rustig je eten op. Die 5 minuten-methode vond ik ideaal om alleen te proberen omdat je elkaar dan niet op gaat zitten fokken omdat je het allebei eigenlijk heel zielig vindt.Kom op, je kan het
Ah, in dat geval, vergeet deel 1 van mijn verhaalquote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:50 schreef Randa_v het volgende:
De 5 minuten methode zijn we hier denk ik eigenlijk nog niet aan toe, we moeten eerst iets anders doen denk ik. Het moet duidelijk worden dat hij moet gaan slapen.
Hey gezellig dat je hier ook komtquote:Op zondag 16 juli 2006 09:00 schreef PM-girl het volgende:
Ben me hier vast een beetje aan het inlezen, bedacht me ineens dat ik over een maand of 2 hier naar toe ga verhuizen!
Zag iets over de 5 minuten regel, wat is dat precies?
Leuk om hier al het wel en wee te lezen van de kleintjes!!
Geweldig is dat he? Die koppies die steeds meer gaan snappen. Sara eet ook werkelijk alles wat ik haar voorschotel, echt een heerlijk smulbekkie is hetquote:Op maandag 17 juli 2006 20:32 schreef Igraine het volgende:
Hier wordt ook stug doorgegeten. En veel gedronken. Gisteravond had ze een klein beetje diarree, maar dat zal gewoon van de warmte zijn denk ik. Vandaag had ze ineens verhoging (38,7) dus nog meer drinken.
Over iets meer dan een week is ze alweer een jaar. Wat is dat hard gegaan en ze is zo groot en lief en knap als ik naar haar kijk. En niet alleen wij zien en vinden dat, iedereen zegt het, dat ze zo lief en gezellig is. Echt een niet te beschrijven gevoel van trots geeft dat.![]()
Ze eet nu regelmatig gewoon met ons mee en dat is zo grappig. Hoe ze alles gewoon opeet, dingen die ze nog nooit op heeft, gaan met smaak erin. Ik word nog steeds iedere dag verliefder op haar volgens mij.![]()
![]()
Ja, ze krijgt fruit en groente.quote:Op maandag 17 juli 2006 19:27 schreef Vicky het volgende:
Ingrid, krijgt ze nu groente?
Dat kan geen kwaad? En dan wel of geen lactulose?quote:Op maandag 17 juli 2006 21:23 schreef Vicky het volgende:
Ingrid, probeer eens een theelepeltje olijfolie door d'r groente te doen. Bij Amber werkte dat echt super!
Succes Vicky!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 13:50 schreef Vicky het volgende:
ArwenKnappe meid!!
ga om 14.50 toch maar even langs een waarnemend ha... Amber zit echt niet lekker in haar velletje
beter 1 keer te veel dan 1 keer te weinig...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:39 schreef dutchie het volgende:
Vicky, goed dat je toch gegaan bent. Hoop dat het niet wat naars is.
En gefeliciteerd natuurlijk.
Je hoeft het ze niet te verbieden, maar het alleen te zeggen. (Meer een constatering en niet een verwijt) Dat werkt toch het beste. Wij kregen via de keuken ook rook van onze buren binnen, omdat ze via de afzuigkap rookten.quote:Op woensdag 19 juli 2006 00:33 schreef nebelung het volgende:
Ja, ze lig inmiddels ergens anders, maar ik moet dan zo slepen met haar en hier hebben we ook wat slaapprobleempjes![]()
We kunnen het eigenljk prima met onze buren vinden hoor, maar dit is niet bespreekbaar. En verbieden om in hun eigen tuin te roken vind ik van de zotte en dat zou ik nooit doen. Vandaar... lastig.
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:54 schreef nebelung het volgende:
Ik baal er zo van, ze weten toch dat daar een baby ligt te slapen?
Soms kom je pas later achter dingen, dit soort dingen zijn erg seizoensafhankelijk. En dan woon jij daar al of heb je al zo'n keuze voor de kinderkamer gemaakt. Soms heb je helemaal geen keuze en is alleen een bepaalde kamer over en moet je wel.quote:Op woensdag 19 juli 2006 09:11 schreef Spekkiemonster het volgende:
wist je niet dat de buren roken, voordat je besloot dat dat de kinderkamer werd?
misschien met wat extra ( scotch ) tape vastplakken. Nadeel is natuurlijk wel weer dat jij ze dan ook lastiger loskrijgt.quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:36 schreef _evenstar_ het volgende:
hmm wordt dus wachten tot de wintervind het niet zo slim om der nu winterkleding aan te doen
Ze werd troyuwens heel boos, ze probeerde de strepen van deblouse af te pakken en dat lukte niet![]()
Nee hoor jullie volgen je gevoel en dat zit meestal goed, als ouder merk je snel genoeg of er echt iets mis is, ook als kersverse ouder.quote:Op donderdag 20 juli 2006 09:14 schreef Schanulleke het volgende:
( of zijn we dan slechte ouders).
Tis nietus?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 21:53 schreef dutchie het volgende:
Gister was hij alweer een maand oud. Een hele maand!![]()
plasluiers zijn luiers die plof doen als je ze op degrond laat vallen.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:25 schreef pinquit het volgende:
ohja, 6 plasluiers, betekent dat 6 volle plasluiers, of 6 × plassen?
quote:Op zondag 23 juli 2006 08:27 schreef Belana het volgende:
ff crossposten...
Liam gaat heel goed samen met Ezra. Gisteravond zaten we met zijn allen op bed en Liam ging naar Ezra en hem aaien over zijn hoofdje en zei: dag mannetje, dag mannetje, ik hou van jou![]()
![]()
dankjewel livelinkquote:Op zondag 23 juli 2006 20:08 schreef livelink het volgende:
Belana, ik ben net begonnen bij te lezen in Zwangerschap en Geboorte en ben even geeindigd met de geboorte van Ezra. en ik zag dat ik de bevalling van Sjak nog tegoed heb.
Een beetje laat, maar nog van harte gefeliciteerd met je mannetje!! Fijn dat alles zo goed gaat tussen Liam en Ezra![]()
Gaat met jou alles ook goed?
Fijn dat het goed gaat gaat, Belana. Alleen die ischias natuurlijk niet. Ik heb wel eens gehoord dat dat vreselijk pijnlijk isquote:Op maandag 24 juli 2006 12:33 schreef Belana het volgende:
[..]
dankjewel livelink
Met mij gaat het wel goed. Mijn bekken knap zienderogen op, dat is er fijn voor de mobiliteit. Ik heb wel een ischias en zal blij zijn als ik over 2,5 week naar de chiropractor mag, maar eigenlijk mag ik niet klagen over mijn herstel. gaat een stuk sneller als toen met Liam.
En Ezra is om op te vreten zo lief en makkelijk, een kopie van Liam in alle opzichten tot op heden. Ik ben ontzettend nieuwsgierig of ie zo op Liam blijft lijken.
Volgens mij ga je met dat laatste de mist in... Hoop dat je het niet verkeerd opvat maar je kunt haar het beste bij het eerste teken van moeheid (gapen, oogjes wrijven) in bed leggen. Baby's die uitgerust zijn, slapen beterquote:Op maandag 24 juli 2006 19:06 schreef Vicky het volgende:
Amber eet weer als een bootwerker. Fruithap, groentehap, boterham, flessen... alles gaat er weer helemaal in! En net had ze volgens mij nog honger want ook een rijstewfeltje ging er nog in...
Alleen dat slapen..... ze wordt elke nacht wakker en dan wil ze spelen. Ze doet nog maar 2 slaapjes overdag. 's avonds houden we haar wakker na de groentehap tot de laatste fles.
Het kan best zijn dat Ive regeldagen heeft, ik weet het niet. Hij heeft ook nog helemaal geen ritme, dat maakt het allemaal ook wel lastig. Net ben ik weer met hem gaan wandelen, hij vond het heerlijkquote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:57 schreef Belana het volgende:
cattieje bent geen slechte moeder meid! ik las gisteren al iets in het bv topic. heeft Ive niet gewoon regeldagen en moet je hem niet gewoon vaker aanleggen zodat de productie weer omhoog gaat? Ezra komt nu meestal om de 4 uur, maar tegen de avond komt ie dan ineens om de 2 uur bv. Ik geloof dat in de loop van de dag je bv ook wat minder van kwaliteit wordt ofzo. Maar misschien is dat wat? Hoe is het met jouw rug en bekken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |