abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39720652
Ik erger me dood aan de geluidsontwikkelingen de laatste jaren. Even een paar voorbeeldjes en jullie begrijpen wel wat ik bedoel:

- upgepimpte auto's die een knalpijp hebben waar een straaljager jaloers op zou zijn
- brommers die opgevoerd zijn en die je na km's nog hoort
- subwoofers in de auto waarbij je het hele 'liedje' mee kan zingen
- Harleys die je het gevoel geven dat er een vuurwerkfabriek op ontploffen staat
- mensen die om 3 uur doordeweeks doodleuk praten op doven en stommenniveau

Men name dat laatste punt, het feit dat het doordeweeks in de kleine uurtjes gebeurt, irriteert me mateloos. Je kan in de warme zomer je raam niet meer open laten en zelfs termopeen is geen echte oplossing.

Begrijp me goed hoor, ik ben echt niet pietluttig, maar ik merk dat in NL een cultuur is ontstaan die voorschrijft dat je eigen belang het grootste belang heeft en de rest gewoon lekker zich aan moet passen aan je eigen levenstijl. Dat komt dus neer op geluidsoverlast door enkelen die schadelijk zijn voor honderden. Is het nou zo moeilijk om de wet te veranderen en onnodige pimpings te verbieden (zo'n knalpijp bijvoorbeeld is alleen maar fun voor degene die achter t stuur zit en heeft totaal geen doel voor de rest).

Wie heeft nog meer die ervaring?
  dinsdag 11 juli 2006 @ 13:22:55 #2
148795 Punjab
Next Stop...
pi_39720734
tsjah knalpijpen waren er vroeger ook al toch? en ook dikke subwoofers en boxen danwel thuis of in de auto bestonden al... het is weliswaar allemaal beter geworden, dwz meer kwaliteit en geluid. Maar misschien zijn oordopjes een goede oplossing ipv de wet aan te passen omdat jij het vervelend vind?
Tis wat als je niks anders kunt...
Op donderdag 22 juni 2006 20:10 schreef milagro het volgende:
he who dares wins, so go go gadget arms, legs, and leutert.
pi_39721076
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 13:22 schreef Punjab het volgende:
tsjah knalpijpen waren er vroeger ook al toch? en ook dikke subwoofers en boxen danwel thuis of in de auto bestonden al... het is weliswaar allemaal beter geworden, dwz meer kwaliteit en geluid. Maar misschien zijn oordopjes een goede oplossing ipv de wet aan te passen omdat jij het vervelend vind?
Ben ik het niet mee eens, het neemt de laatste jaren veel ergere vormen aan.

Waarom zouden mensen oordopjes in moeten nemen omdat een paar individuen het verzieken? Sowieso vind ik zoals ik al zei het hinderlijk als t naar 12en gebeurt, zo gek is het niet om dat te verbieden. Ik durf te stellen dat slechte nachtrust de staat flink geld kost omdat het de efficientie van werkenden ondermijnt.

Wat is nou het probleem aan wettelijke aanpassing van onnodige decibellen?
  dinsdag 11 juli 2006 @ 13:38:28 #4
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_39721190
We hebben gewoon al te lang een rechtse regering en de mensen passen zich aan.
Na de verkiezingen gaat alles beter worden.
Dat verandert alles
  dinsdag 11 juli 2006 @ 13:42:29 #5
148795 Punjab
Next Stop...
pi_39721301
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 13:38 schreef Kiegie het volgende:
Jij kan ook zo de kamer in....
Tis wat als je niks anders kunt...
Op donderdag 22 juni 2006 20:10 schreef milagro het volgende:
he who dares wins, so go go gadget arms, legs, and leutert.
pi_39721360
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 13:38 schreef Kiegie het volgende:
We hebben gewoon al te lang een rechtse regering en de mensen passen zich aan.
Denk eerder dat het door de linkse regering komt hoor. Al die jaren dat softe beleid en de nadruk op het belang van de invividu die de vrijheid moet hebben om z'n leven in te vullen. Het hippy beleid dus. Hierdoor krijg je dat het ikke tegen de rest is en ikke wint.
Een rechts beleid zou juist conservatiever zijn en terug willen gaan naar orde en gezag (beetje zwart wit).

Sowieso is een NLse rechtste regering vanuit het buitenland gezien ook al links. Een NLs rechts kabinet wil alleen de klok een beetje terugzetten naar het punt voordat het uit de hand liep, zeg maar op het centrale niveau van het buitenland.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 13:50:52 #7
24330 TTiSoB
ben ff smurfen
pi_39721576
nou... waar ik wel gek van word is onze buren. als de ene niet aant verbouwen is de andere wel bezig... of de volgende verderop.

kom je thuis van het werk en dan begint het al... keej snap dat die mensen ook moeten werken en dat ze dit pas na hun werk kunnen doen maar na bijna een jaar ga je je afvragen hoe die kamer eruit moet zien.
Wat is jullie grootste wens?
Smurfin smurfen maar dat snapt geen mens!
pi_39721713
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 13:50 schreef TTiSoB het volgende:
nou... waar ik wel gek van word is onze buren. als de ene niet aant verbouwen is de andere wel bezig... of de volgende verderop.

kom je thuis van het werk en dan begint het al... keej snap dat die mensen ook moeten werken en dat ze dit pas na hun werk kunnen doen maar na bijna een jaar ga je je afvragen hoe die kamer eruit moet zien.

Dat vraag ik me ook altijd af, HOEVEEL GATEN ZITTEN ER ONDERHAND IN DIE MUUR?
Maar ik stoor me dr niet zo heel erg aan als t voor 10en gebeurt omdat t gewoon een noodzakelijkheid is. Hoewel als t s'ochtendsvroeg in het weekend gebeurt (wat ook weleens is gebeurt) dan kan ik er behoorlijk over lopen schelden
pi_39721827
Die verhuftering van de maatschappij is imo sinds de opkomst van Pim Fortuyn.

Toen dachten sommige mensen dat je altijd mag zeggen wat je denkt en dan ook nog het liefst zo hard mogelijk.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_39721877
Beetje geluid is niet erg, maar het ergste is inderdaad van die brommertjes die je dan midden in de nacht (na het uitgaan bijvoorbeeld) keihard door de hele stad hoort scheuren met 60 kilometer per uur of weet ik veel wat. Dat is gewoon asociaal. En het is nog illegaal ook.

Die mensen die als hobby Harley motoren hebben komen m'n strot ook uit. Erg leuk op de snelweg in de middag ofzo, maar als je die hoort dan denk je inderdaad dat er een concert bezig is vlakbij.

En niet te vergeten krijsende kinderen, het lijkt wel of kinderen tegenwoordig veel harder schreeuwen en praten dan vroeger, of hoor ik dat verkeerd?
pi_39721902
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 13:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Die verhuftering van de maatschappij is imo sinds de opkomst van Pim Fortuyn.

Toen dachten sommige mensen dat je altijd mag zeggen wat je denkt en dan ook nog het liefst zo hard mogelijk.
t Was er al eerder hoor, maar de opkomst van pimping maakt het alleen veel erger.
pi_39724439
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 13:44 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Denk eerder dat het door de linkse regering komt hoor. Al die jaren dat softe beleid en de nadruk op het belang van de invividu die de vrijheid moet hebben om z'n leven in te vullen. Het hippy beleid dus. Hierdoor krijg je dat het ikke tegen de rest is en ikke wint.
Een rechts beleid zou juist conservatiever zijn en terug willen gaan naar orde en gezag (beetje zwart wit).
En ik maar denken dat links altijd beschuldigd werd van communisme etc....jeweetwel, die staatsvorm waar uniformiteit een must is
En dat rechts juist voor meer vrijheid zou staan.

Sjongejonge, zat ik er even naast zeg
pi_39735700
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 15:20 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

En ik maar denken dat links altijd beschuldigd werd van communisme etc....jeweetwel, die staatsvorm waar uniformiteit een must is
En dat rechts juist voor meer vrijheid zou staan.

Sjongejonge, zat ik er even naast zeg

Ja, als je kijkt naar de jaren 60 in NL heb je helemaal gelijk. Maar in de tussentijd is er zoveel verandert dat de termen links en rechts niet meer overeenkomen met de toen heersende idealen en zienswijzen. De term links en rechts verschilt per land en verschilt ook naar gelang de tijdsgeest. Links in Rusland is bijvoorbeeld de tak in de politiek die democratie wil, meer vrijheid dus. Links in America is progressief en rechts conservatief en beiden zijn in NLse begrippen weer rechts.

In NL staat rechts voor met name vrijheid op economisch vlak maar op sociaal vlak neigt het naar het verleden, minder vrijheid dus, de oude waarden en normen, harder optreden, lik op stuk etc etc. Links staat voor...ja waar staat het eigenlijk nog voor? Alle idealen zijn eigenlijk al verwezenlijkt (op SP en consorten na dan) en eigenlijk is links bezig zoveel mogelijk te redden van het zinkende schip dat de verzorgingstaat heet.

En communisme is een staatvorm ja, een ideologie, en elke ideologie heeft weer zn eigen definitie van links en rechts. En dat brengt me op mn stukje, het linkse beleid is de laatste decennia doorgeschoten in diens boodschap dat elk individu rechten heeft, zoveel rechten dat de plichten (het gemeenschapsbesef) een ondergeschoven kindje is geworden. Dat het recente rechtse beleid de oorzaak is van het asocialer worden van de burger gaat er bij mij niet in, zo'n proces geschiedt niet in een paar jaar tijd maar eerder in een periode van een decennia en meer. Het oprukken van rechts is een reactie op hetgeen dat al jaren aan de gang is.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 23:28:56 #14
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_39738332
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 13:34 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens, het neemt de laatste jaren veel ergere vormen aan.
Gelul, mijn ouders hoorden mij op 2 km afstand al aankomen als ik op de Kreidler van de kroeg naar huis reed. En dat was ergens halverwege jaren 80.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 23:31:16 #15
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_39738419
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 13:59 schreef pberends het volgende:
Beetje geluid is niet erg, maar het ergste is inderdaad van die brommertjes die je dan midden in de nacht (na het uitgaan bijvoorbeeld) keihard door de hele stad hoort scheuren met 60 kilometer per uur of weet ik veel wat. Dat is gewoon asociaal. En het is nog illegaal ook.

Die mensen die als hobby Harley motoren hebben komen m'n strot ook uit. Erg leuk op de snelweg in de middag ofzo, maar als je die hoort dan denk je inderdaad dat er een concert bezig is vlakbij.

En niet te vergeten krijsende kinderen, het lijkt wel of kinderen tegenwoordig veel harder schreeuwen en praten dan vroeger, of hoor ik dat verkeerd?
Vroeger hoorde je die kids niet omdat je er zelf een was...
pi_39738543
quote:
de boefjes
quote:
nog meer boefjes
quote:
criminelen in spee.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_39741731
quote:

Jaja, het leven achter de geraniums is zwaar
pi_39745377
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 23:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Gelul, mijn ouders hoorden mij op 2 km afstand al aankomen als ik op de Kreidler van de kroeg naar huis reed. En dat was ergens halverwege jaren 80.
Ik weet niet in wat voor buurt je woonde

Maar ben ik dan zo pietluttig als ik boos wordt op mensen die om 3u doordeweeks gaan pinnen en hun auto met subwoofer aan laten staan terwijl ze de deur open hebben staan? En als ik zeg geluidshinder dan bedoel ik niet een standaard aantal decibellen, gewoon teringhard.
pi_39745419
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 23:35 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

de boefjes arroganten
[..]

nog meer boefjes asocialen
[..]

criminelen in spee. foute ouders?
pi_39753972
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 09:53 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Maar ben ik dan zo pietluttig als ik boos wordt op mensen die om 3u doordeweeks gaan pinnen en hun auto met subwoofer aan laten staan terwijl ze de deur open hebben staan? En als ik zeg geluidshinder dan bedoel ik niet een standaard aantal decibellen, gewoon teringhard.
Ja, leer fatsoenlijk slapen
pi_39754043
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 01:28 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Jaja, het leven achter de geraniums is zwaar
Goede nachtrust is in ieders belang.
  woensdag 12 juli 2006 @ 14:32:06 #22
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39754116
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 23:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Op brommers heeft het tenminste nog enig nut. Bij motoren vrijwel niet, en zeker niet die mateloos irritante steigerpijpen die er soms onderliggen.

Trouwens: Mensen die toeteren voor ze wegrijden
Zwaai gewoon ofzo
Vampire Romance O+
pi_39754742
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:29 schreef pberends het volgende:

[..]

Goede nachtrust is in ieders belang.
Ach joh, ik slaap bijna door alles heen en als ik ergens erge last van heb doe ik wel oordopjes in. Iedereen moet wat minder op elkaar zeiken en wat meer elkaar vrij laten om te doen wat ze willen.
pi_39754765
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:32 schreef MouseOver het volgende:

[..]
Bij motoren vrijwel niet
Niet zo lullen kneus Ga je er eerst maar eens in verdiepen.
  woensdag 12 juli 2006 @ 15:03:49 #25
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39755131
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:52 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Niet zo lullen kneus Ga je er eerst maar eens in verdiepen.
Dan had ik nu graag een onderbouwd antwoord waaruit blijkt dat volledig open blerpijpen bij een viertakt duidelijke vermogenswinst opleveren tov een halfopen uitlaat met ongeveer dezelfde doorstroom
Vampire Romance O+
pi_39755333
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:03 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Dan had ik nu graag een onderbouwd antwoord waaruit blijkt dat volledig open blerpijpen bij een viertakt duidelijke vermogenswinst opleveren tov een halfopen uitlaat met ongeveer dezelfde doorstroom
Tja een volledig onderbouwd antwoord kan ik niet geven maar wel een voorbeeld. Nu zullen per motor de waarden natuurlijk verschillen maar het scheelt dus wel degelijk.

Aprilia RSV Mille 2006

Volledig legaal uitlaat systeem: 6,5 PK winst
Volledig open uitlaat systeem: 11,5 PK winst
  woensdag 12 juli 2006 @ 15:10:05 #27
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_39755344
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 13:20 schreef alex4allofyou het volgende:
Begrijp me goed hoor, ik ben echt niet pietluttig, maar ik merk dat in NL een cultuur is ontstaan die voorschrijft dat je eigen belang het grootste belang heeft en de rest gewoon lekker zich aan moet passen aan je eigen levenstijl. Dat komt dus neer op geluidsoverlast door enkelen die schadelijk zijn voor honderden. Is het nou zo moeilijk om de wet te veranderen en onnodige pimpings te verbieden (zo'n knalpijp bijvoorbeeld is alleen maar fun voor degene die achter t stuur zit en heeft totaal geen doel voor de rest).

Is dat niet wat jij nu ook wilt? jij hebt er last van dús moet de rest zich maar aanpassen.

neem niet weg dat je op zich verder wel gelijk hebt.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_39755451
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:10 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Is dat niet wat jij nu ook wilt? jij hebt er last van dús moet de rest zich maar aanpassen.
Als je in een dichtbevolkt land de illusie van privacy wil ophouden moet de meest luidruchtige zich aanpassen, ja .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 12 juli 2006 @ 15:20:01 #29
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39755705
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:09 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Tja een volledig onderbouwd antwoord kan ik niet geven maar wel een voorbeeld. Nu zullen per motor de waarden natuurlijk verschillen maar het scheelt dus wel degelijk.

Aprilia RSV Mille 2006

Volledig legaal uitlaat systeem: 6,5 PK winst
Volledig open uitlaat systeem: 11,5 PK winst
Dus een schamele 4 pk, terwijl er waarschijnlijk ook uitlaten zijn die weliswaar niet volledig legaal zijn maar die met een acceptabele hoeveelheid lawaai (als in "wel hard, maar niet door merg en been") ergens daartussenin liggen. Ja, dan is het knap aso om toch voor een open systeem te kiezen. Je hebt trouwens de volledige vrijheid om een snellere motor te kopen of met je cilinderinhoud aan de slag te gaan. Bij brommers ligt dat aanzienlijk lastiger.
Vampire Romance O+
pi_39756621
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:20 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Dus een schamele 4 pk, terwijl er waarschijnlijk ook uitlaten zijn die weliswaar niet volledig legaal zijn maar die met een acceptabele hoeveelheid lawaai (als in "wel hard, maar niet door merg en been") ergens daartussenin liggen. Ja, dan is het knap aso om toch voor een open systeem te kiezen. Je hebt trouwens de volledige vrijheid om een snellere motor te kopen of met je cilinderinhoud aan de slag te gaan. Bij brommers ligt dat aanzienlijk lastiger.
Ach ja ik vindt het een genot om naar te luisteren, ook als ik lekker rustig lig te lezen en er komt een motor voorbij dus asociaal is een kwestie van perspectief.
  woensdag 12 juli 2006 @ 15:49:47 #31
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39756687
ik heb een hekel aan mensen die denken dat de hele trein/tram of bus moet meegenieten van hun telefoongesprek. ook heb ik een hekel aan gastjes die een stel boxjes aan hun i pod hebben hangen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_39757594
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:51 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Ach joh, ik slaap bijna door alles heen en als ik ergens erge last van heb doe ik wel oordopjes in. Iedereen moet wat minder op elkaar zeiken en wat meer elkaar vrij laten om te doen wat ze willen.
Wat een kutargument, de staat stelt toch ook snelheidsbeperkingen op of legt dijken aan? Van mij hoeft t niet, dan moeten mensen maar uitkijken als ze de weg oplopen en ben ik sneller op mn werk. En die dijken? Ik woon op een hoogte dat dat water me niet kan bereiken, laten die mensen die dr last van hebben maar op een terp gaan wonen.

En zo kan ik nog wel wat bedenken op dezelfde toon als jij
Het is fijn voor jou dat je zo'n goede slaper bent, maar dat gaat niet op voor mij en met mij vele anderen. En geloof me, zelfs zo'n goede slaper als jij valt niet in slaap op het moment dat er een Harley voorbij jekkert (zo'n opgevoerde)

En oordopjes:
A) werken niet goed
B) vallen uit je oren tijdens slapen
C) zorgen ervoor dat je soms niet wakker wordt van de wekker
quote:
Ach ja ik vindt het een genot om naar te luisteren, ook als ik lekker rustig lig te lezen en er komt een motor voorbij dus asociaal is een kwestie van perspectief.
Ik zal je verrassen, ik vind het ook wel cool soms, net zoals de brandweer die voorbij komt of het geluid van vuurwerk tijdens nieuwjaarsdag. MAAR NIET MIDDEN IN DE NACHT ALS IK MOET SLAPEN!!!

Vrijheid in een democratie houdt op op het moment dat de vrijheid van iemand de vrijheid van een ander belet. Geef me een goede reden waarom de staat geen wetswijziging op kan leggen op factoren die niet noodzakelijk zijn en alleen maar 'voordelig' zijn voor 1 persoon terwijl 100den anderen er last van hebben?!? Je hoort me toch niet zeiken over het gewone verkeer?
We leven in een klein drukbevolkt landje en die factoren brengen met zich mee dat niet alles zomaar moet kunnen onder het mum van vrijheid. De term vrijheid is sowieso een lachertje want mensen levend in een staat met rechtsorde zijn sowieso niet vrij. En dat is maar goed ook, want anders zou het een zooitje zijn.
pi_39758460
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:10 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

neem niet weg dat je op zich verder wel gelijk hebt.
Nee, ik zeg niet dat ze zich moeten aanpassen, ik zeg dat de wet aangepast moet worden en de argumenten die ik heb vind ik niet zo onredelijk. Dat harde geluid doet meer kwaad dan goed en daar komt nog eens bij dat ik niet voorstel dat er niet meer savonds gereden of uitgegaan mag worden maar simpelweg er enige concessies gedaan moeten worden.

20 jaar terug was zulke wetgeving helemaal niet nodig omdat deze ongeschreven wetten reeds bestonden en nu is t kennelijk nodig om t wettelijk aan te passen.
pi_39758652
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 16:39 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Nee, ik zeg niet dat ze zich moeten aanpassen, ik zeg dat de wet aangepast moet worden en de argumenten die ik heb vind ik niet zo onredelijk. Dat harde geluid doet meer kwaad dan goed en daar komt nog eens bij dat ik niet voorstel dat er niet meer savonds gereden of uitgegaan mag worden maar simpelweg er enige concessies gedaan moeten worden.

20 jaar terug was zulke wetgeving helemaal niet nodig omdat deze ongeschreven wetten reeds bestonden en nu is t kennelijk nodig om t wettelijk aan te passen.
Volgens mij bestaat wat jij wil al hoor: http://www.politie.nl/Twe(...)/geluidsoverlast.asp
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_39759119
Gelukkig stonden in het kabinet Balkenende de normen en waarden hoog in het vaandel !
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 12 juli 2006 @ 18:26:13 #36
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_39761410
quote:

[..]

Dan doe je toch lekker oordoppen in?
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
pi_39761706
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 18:26 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Ik zou jou wel eens willen horen in zijn geval.
pi_39773804
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 18:26 schreef DenniZZ het volgende:

[..]

Waarom moet ik me aanpassen (s'avonds gewoon slapen) op iets dat de normaalste en oudste zaak van de wereld is omdat iemand anders de fatsoensregel, die alle mensen kennen aangezien iedereen slaapt, overtreed?

Ik durf te wedden dat iedereen (zelfs die gasten met gepimpte auto's) ZELF zoiets niet in de straat wil hebben als ze liggen te pitten. In andere woorden, waarom zo moeilijk doen en met zo'n verantwoordelijkheidsweerleggende oplossing komen?

Is het niet toevallig dat die gasten meestal op het moment dat ze hun eigen straat inrijden ineens het volume naar beneden doen? Oh, ffe zachter doen, paps en mams slapen.
pi_39774111
quote:

[..]

De geluidswetten zijn juist een jaar of 20 geleden ingesteld. Momenteel zijn ze de aparte geluidsnormen aan het afschaffen omdat het redelijk aardig in het overige beleid is geintegreerd. Punt iswel dat normen altijd tot normopvulling leiden .
  donderdag 13 juli 2006 @ 01:02:04 #40
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_39775171
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 09:53 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Kort gezegd was de buurt het hele dorp (ongeveer 500 inwoners)

Maar een aantal posters hiero doet voorkomen alsof geluidsoverlast iets van de laatste jaren is, het was vroeger als zo, zelfs mijn vader weet nog te vertellen over een Puch van een maat van hem die ze op kilometers afstand al aan hoorden komen. Het was zo, het is zo en het blijft zo. Alleen zijn de mensen tegenwoordig wat meer een huilie aan het worden.
pi_39775480
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 01:02 schreef AchJa het volgende:
Alleen zijn de mensen tegenwoordig wat meer een huilie aan het worden.
Dat is inderdaad het grootste probleem
  donderdag 13 juli 2006 @ 01:21:24 #42
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_39775774
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 01:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Idd, gelukkig rij ik nog steeds 2 takt (RS250) Ik zal die idioten het bed uit krijgen 's nachts
Lekkere gooi en smijtfiets
  donderdag 13 juli 2006 @ 01:33:19 #44
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_39775987
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 01:23 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Lekkere gooi en smijtfiets
Yup, niet gemaakt voor de lange afstand zullen we maar zeggen.

Dit is hem

[ Bericht 4% gewijzigd door AchJa op 13-07-2006 01:41:05 ]
pi_39776455
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 01:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

Yup, niet gemaakt voor de lange afstand zullen we maar zeggen.

Dit is hem

[afbeelding]
Mooi ding hoor, ziet er nog netjes uit
pi_39778296
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 13:20 schreef alex4allofyou het volgende:
Ik erger me dood aan de geluidsontwikkelingen de laatste jaren. Even een paar voorbeeldjes en jullie begrijpen wel wat ik bedoel:

- upgepimpte auto's die een knalpijp hebben waar een straaljager jaloers op zou zijn
- brommers die opgevoerd zijn en die je na km's nog hoort
- subwoofers in de auto waarbij je het hele 'liedje' mee kan zingen
- Harleys die je het gevoel geven dat er een vuurwerkfabriek op ontploffen staat
- mensen die om 3 uur doordeweeks doodleuk praten op doven en stommenniveau

Men name dat laatste punt, het feit dat het doordeweeks in de kleine uurtjes gebeurt, irriteert me mateloos. Je kan in de warme zomer je raam niet meer open laten en zelfs termopeen is geen echte oplossing.

Vergeet vooral niet: Honden die voor elke vlieg die voorbijkomt schijnen te moeten blaffen. ( hondenpoep maar even daar gelaten want dat is geen geluidsoverlast)
Vliegtuigen die 's nachts tientallen kilometers eerder gaan dalen zodat de 'geluidsnorm' van Schiphol
'binnen de grenzen' blijft maar waardoor men elders in 't land met de overlast opgescheept zit.
Goederentreinen die de geluidsnorm overschrijden.
Mobiele telefoontjes met hun eigenaren.
Galmende stereotorens in je buurt.
Enne, laagfrequent geluid waar niemand van weet waar 't vandaan komt maar waarvan je de veroorzaker ervan direct naar een andere wereld wenst.

Vaak is er na goed overleg best wel een oplossing mogelijk maar soms blijken andere maatregelen noodzakelijk!
pi_39778305
Moet je maar niet in de stad gaan wonen.
pi_39778327
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 06:20 schreef Paul_NL het volgende:
Jij zou een leuke buurman zijn van me...
pi_39783393
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 00:25 schreef achterhetspoor het volgende:

[..]

De geluidswetten zijn juist een jaar of 20 geleden ingesteld. Momenteel zijn ze de aparte geluidsnormen aan het afschaffen omdat het redelijk aardig in het overige beleid is geintegreerd. Punt iswel dat normen altijd tot normopvulling leiden .
Geluidswetten zijn 1 ding, maar wat te doen bijvoorbeeld aan al die producten die de decibellen doelbewust opschroeven?

AchJa:
quote:
Maar een aantal posters hiero doet voorkomen alsof geluidsoverlast iets van de laatste jaren is, het was vroeger als zo, zelfs mijn vader weet nog te vertellen over een Puch van een maat van hem die ze op kilometers afstand al aan hoorden komen. Het was zo, het is zo en het blijft zo. Alleen zijn de mensen tegenwoordig wat meer een huilie aan het worden.
Ja, ik baal al decennia van het geluid van brommertjes, dat is niet iets van de laatste jaren, maar dat wil niet zeggen dat ik (nog steeds) van mening ben dat ze met de huidige technische stand die dingen weleens minder luidruchtig kunnen maken. Maar het geluid van brommertjes is peanuts vergeleken met de herrie waar ik voornamelijk op doel.

En nee, ik ben niet 'huilie' aan t worden, die geluidshinder in de late uurtjes van opgevoerde rijtuigen en opgevoerde boxen is iets van de laatste jaren, die was er vroeger niet.

Bazziek:
quote:
Dat is inderdaad het grootste probleem
Zegt iemand die een motorfreak is en daarom alles schoonpraat vanuit zn eigen straatje en een typisch voorbeeld is van de voorbeelden die ik aandroeg wat betreft het individu.

Paul_NL:
quote:
En n vrouw die aangerand is moet maar niet met een kort rokje lopen, is het niet?
Volgens mij is t trouwens meer een gevalletje van in NL wonen dan in een stad. NL is 1 grote stad zo'n beetje.
pi_39784077
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 11:47 schreef alex4allofyou het volgende:
Bazziek:
[..]

Zegt iemand die een motorfreak is en daarom alles schoonpraat vanuit zn eigen straatje en een typisch voorbeeld is van de voorbeelden die ik aandroeg wat betreft het individu.
Dat vind ik dan weer onzin, ik heb niks met auto's of kinderen maar daar heb ik dezelfde mening over als over motoren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')