Als Disco en T-Mobile koersen zoals gewoonlijk blijfven er idd een man of 50-60 over met sprinters als Freire en Zabel nog in het peloton.quote:Op zondag 9 juli 2006 10:31 schreef Falco het volgende:
Volgens mij zal het vies tegenvallen en wordt er gefinished met een grote groep van zo'n 60 man. Misschien dat één favoriet die groep mist, maar grote verschillen zullen niet gemaakt worden. Dit is idd wel typisch iets voor Freire of Boonen.
Hoezo? Ik zeg toch dat het geen megazware etappe is? En dat is het ook niet.quote:Op zondag 9 juli 2006 10:40 schreef Paul_NL het volgende:
De TS vergist zich in de zwaarte van deze etappe
Die van T-Mobile zijn met niet zoveel om op kop te rijden, dus dat gaat ze wat problemen opleveren. Ik denk wel dat ze wat versterking van ploegen als Phonak en Rabobank zullen krijgen (voor klassement) en ook van ploegen als Lampre (Cunego) en Euskatel ('t is immers Pyreneën en vlakbij Spanje).quote:Op zondag 9 juli 2006 10:44 schreef mbn het volgende:
De sprinters zullen hier niet mee kunnen. De eerste week is relatief makkelijk verlopen voor veel renners, dus alle renners met klimbenen zullen het willen gaan proberen. De hardrijders van T-mobile zullen de koers in hoog tempo proberen te controleren. Ik denk dat er een groep je van tusesn de 5 en 10 man vooruit kan blijven, met daarachter een groepje van 20 man met alle favorieten.
Denk niet dat ze mannen als Simoni en Garzelli in een vroege vlucht mee laten gaan. Die zijn toch te gevaarlijk voor het algemeen klassement.quote:Op zondag 9 juli 2006 10:49 schreef ultra_ivo het volgende:
En in die 10 man de gebruikelijke gezichten als Rasmussen, wat Euskaltel klimmers, Simoni, Garzelli en Rujano.
En dan nog..het is niet alleen afdalen totaan de streep.quote:Op zondag 9 juli 2006 10:56 schreef Ericr het volgende:
Marie Blanque is geen spectaculaire afdaling, Savoldelli zal daar geen minuten winnen. Is toch al een overschatte renner momenteel, die hele ploeg van hem eigenlijk. DSC was gisteren naadje.
Normaal gesproken legt Cunego beiden erop.quote:Op zondag 9 juli 2006 11:19 schreef JohnDDD het volgende:
Hincapie zou hem kunnen winnen en anders Savoldelli.
Hincapie kan immers goed sprinten.
Die etappe van vorig jaar, was weliswaar de top op net zo'n afstand van de finish, maar wel de finish direct na de afdaling (dis dan wel grotendeels niet steil was, maar meer naar beneden als het vals plat nu van de voet van de Marie-Blanque naar Pau).quote:Op zondag 9 juli 2006 12:58 schreef JelleS het volgende:
Heeft wat weg van de etappe die Vino vorig jaar won: http://www.wielren.com/php/koers.php?koersid=443&jaar=111&vertaalid=
Denk dat er een groepje van 5 man voor zal blijven, de favorieten zullen ze ook niet echt achtervolgen. Mannen als Rasmussen, Pereiro en Kloden laten ze nu echter niet gaan, dus et zal moeten komen van mannen die verder in et klassement staan. Misschien Voigt wel.
Wel veel kilomters afdaling inderdaad waar hij tijd zou kunnen pakken. Maar volgens mij is de afdaling van de Marie Blanque niet echt technisch...?quote:Op maandag 10 juli 2006 15:17 schreef Art_Core het volgende:
DIscovery heeft bij monde van Bruyneel in ieder geval aangekondigd te zullen aanvallen. Ben benieuwd of ze dat woensdag al willen waarmaken. Waarschijnlijk sturen ze -pak 'm beet- Savoldelli vooruit.
De Marie-Blanque ken ik niet, maar volgens het etappeprofiel heb je na de afdaling (die een kilometer of 14 is), nog een kilometer of 40 vlak/vals plat (naar beneden) naar Pau. Dus om dit nu een Savoldelli etappe te noemenquote:Op maandag 10 juli 2006 15:49 schreef Ericr het volgende:
Totaal niet technisch eigenlijk, zeker niet aan die kant. Alleen het laatste gedeelte van de afdaling is wat lastiger, maar niet zo lastig dat je minuten kan pakken. Eerste kilometers zijn bijna vlak na de top.
Da's een vlakke etappe die niet langdurig voorbesproken hoeft te wordenquote:Op maandag 10 juli 2006 20:50 schreef HPoi het volgende:
Waar is etappe 9??
quote:Op maandag 10 juli 2006 22:52 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Da's een vlakke etappe die niet langdurig voorbesproken hoeft te worden
Wees niet bang, ik heb het al opgelostquote:
Of freire, zo heftig als sommigen zeggen is die etappe van morgen niet, beetje vergelijkbaar met die etappe die Virenque in 2004 won imoquote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:23 schreef Ambrosius het volgende:
De Clerq verwacht zelfs Zabel morgen.
Exact, Boonen probleemloos bij Boogerd, Freire wringend en ploeterend bij Boonen. En in de daaropvolgende sprint werd hij uit het wiel gesprint.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:56 schreef Bartoli het volgende:
gezien de WK parkoersen die Freire won moet die toch wel langer kunnen aanklampen. Besides op de Cauberg zat Freire gewoon bij Boonen in het wiel
maar de Cauberg is nog geen Marie Blanque of Sudert of hoe die ook heet. Kortom Freire en Zabel zie ik langer volhouden dan Boonen. Daarnaast heeft het ook te maken met wil Boonen wel kost wat kost gaan bijbenen om zich zo mss over de kop te jagen etcquote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Exact, Boonen probleemloos bij Boogerd, Freire wringend en ploeterend bij Boonen.
Dat laatste geldt natuurlijk ook voor Freire en Zabel.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:03 schreef Bartoli het volgende:
[..]
maar de Cauberg is nog geen Marie Blanque of Sudert of hoe die ook heet. Kortom Freire en Zabel zie ik langer volhouden dan Boonen. Daarnaast heeft het ook te maken met wil Boonen wel kost wat kost gaan bijbenen om zich zo mss over de kop te jagen etc
Boeiend, ze wonnen beiden niet. Bovendien was Freire daarna al twee keer de beste in de sprint, waardoor je zou kunnen concluderen dat Freire op dit moment sterker is.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Exact, Boonen probleemloos bij Boogerd, Freire wringend en ploeterend bij Boonen. En in de daaropvolgende sprint werd hij uit het wiel gesprint.
Kortom, het is nu even omgedraaid, Freire lijkt sneller, maar Boonen lijkt sterker.
Zabel gaat er altijd wel voor. Als die een etappe kan winnen is het morgen. En Freire denk ik wel al is het in functie van in eerste instantiequote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:03 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat laatste geldt natuurlijk ook voor Freire en Zabel.
U bent niet bekend met het verschil tussen de termen snel en sterk in het wielrennen?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:05 schreef tukkeronline het volgende:
[..]
Boeiend, ze wonnen beiden niet. Bovendien was Freire daarna al twee keer de beste in de sprint, waardoor je zou kunnen concluderen dat Freire op dit moment sterker is.
Zegt u maar je hoorquote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
U bent niet bekend met het verschil tussen de termen snel en sterk in het wielrennen?
Ik verwacht dat er geen enkele van de drie met het uitgedunde peloton de Marie Blanque overkomt. En ik denk sowieso dat er een groepje vluchters voor de winst gaat sprinten.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:12 schreef jorienvdherik het volgende:
verwachten jullie freire,boonen,zabel dan bij de 1e 15 ?
Een stuk minder dan een Zabel en Freire iig. Bovendien lijkt Hushovd niet echt in vorm, voor de groene trui hoeft hij het ook niet meer te doen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:14 schreef Bonobo11 het volgende:
Hushovd kan toch ook wel een bergje over ?
De vraag is, zal de ploeg van Lampre vanaf morgen nog wel voor Bennati rijden of als Cunego wat moeite heeft, hem erdoor loodsen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:07 schreef Ambrosius het volgende:
Bennati zou het misschien ook moeten kunnen overleven / terugkomen voor de streep.
Ik denk eerder dat DSC net degenen zullen zijn die gaan kraken i.p.v. degenen die een slag gaan slaan. Als er al iets dergelijks gebeurt.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:59 schreef JohnDDD het volgende:
dat is zo
zeker DSC kan hier een goede slag slaan met hun vijf kopmannen
als landis kraakt, zou DSC hier met verenigde krachten en met hulp van andere teams een enorme slag kunnen slaan, zeker mocht landis in een ander peloton zitten
...Al uitgeteld?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat DSC net degenen zullen zijn die gaan kraken i.p.v. degenen die een slag gaan slaan. Als er al iets dergelijks gebeurt.
Des te meer tijd houd je over om kassamiepjes te versieren, niet waar?quote:
Wie er gaan kraken kan je nu nog niet zeggen. Kan mij een tour herinnerne waar namen als Hamilton opeens meteen moesten lossen.. Morgen wordt ons wel duidelijk wie er de betere klimmers in vorm zijn denk ikquote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat DSC net degenen zullen zijn die gaan kraken i.p.v. degenen die een slag gaan slaan. Als er al iets dergelijks gebeurt.
Hoe verzin je het toch elke keerquote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:18 schreef JohnDDD het volgende:
DSC gaat er staan de komende dagen
die koelbox zal nu toch wel aangekomen zijn. naar buiten toe doet men alsof hiermee "popovych" (die koel blijft) bedoeld wordt maar men weet binnenin de wielerwereld wel hoe het echt zit
morgen in vele talen te lezen
Popovych wint in Pau
Bruyneel: "Koelbox aangekomen"
Popovych wins in Pau
Bruyneel: "Coolbox has arrived"
Popovych vince a Pau
Bruyneel: "Coolbox è arrivato"
Popovych gagne a Pau
Bruyneel...
wel etc.
En van die 5 is niet duidelijk wie er kopman is. Moeten ze dan alle 5 op kop rijden? Lijkt me dat ze dat niet zullen doen, zeker niet als vervolgens bijna niemand gaat helpen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:45 schreef Mark-AjaxFan het volgende:
Er zullen vast renners zijn die zich testen. Stel dat er vijf discoveries zijn die meekunnen met een groep van een man of 20 a 25, dan kunnen die er wel voor zorgen dat er verder niemand terugkomt??
Bij Denis verwacht ik iig Rasmussen nog wel. Misschien Boogerd ook.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:52 schreef Mark-AjaxFan het volgende:
het was maar een hypothese, maar ik vermoed dat Floyd en Denis bijvoorbeeld behoorlijk geisoleerd kunnen komen te zitten.
quote:The problem could bet that Marie Blanc is not hard for more that four kilometres, and even though the front rides fast they will perhaps only take 1½-2 minutes to a rider like Hushovd. Then they pass the top, and who is then going to pull the remaining 45 kilometres to the finishing line? So, perhaps a larger group might make it together. In my opinion 80 riders could make it together to Pau,” he estimates adding though that it would also be obvious for a smaller group of riders already out of the general classification to make it all the way in a break..
Hm. Hij heeft wel een punt geloof ik: profielquote:Op woensdag 12 juli 2006 01:03 schreef Ereinion het volgende:
Rasmussen over morgen (vandaag intussen al):
[..]
Maar het probleem is dat de steilste kilometers wel de laatste kilometers zowat zijn. Dan voel je 't wel bijten hoor na ook al een HC col beklommen te hebben, vooral als je geen echte klimmer bent.quote:Op woensdag 12 juli 2006 01:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hm. Hij heeft wel een punt geloof ik: profiel
Ach, Hans De Clercq was zo iemand die geen echte klimmer was en die beweert dat de Marie Blanque "te doen" is. Zo'n profiel zegt ook niet noodzakelijk alles.quote:Op woensdag 12 juli 2006 01:23 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Maar het probleem is dat de steilste kilometers wel de laatste kilometers zowat zijn. Dan voel je 't wel bijten hoor na ook al een HC col beklommen te hebben, vooral als je geen echte klimmer bent.
Boonen is een machtsklimmer, Freire kan op een langere klim beter mee.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Exact, Boonen probleemloos bij Boogerd, Freire wringend en ploeterend bij Boonen. En in de daaropvolgende sprint werd hij uit het wiel gesprint.
Kortom, het is nu even omgedraaid, Freire lijkt sneller, maar Boonen lijkt sterker.
NOS is weer goed bezig. Ik kan mij bergetappes in de Tour herinneren 4/5 jaar geleden dat de NOS al helemaal vanaf het begin (11:15) begonnen met uitzenden. De laatste jaren waren ze daar weer van afgestapt.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:27 schreef Dos37 het volgende:
De NOS begint dat ook al iig
na 3 uur verwachten ze de top van de Col de Soudet beklommen te hebben.
Volgens mij zenden ze bergetappes al jaren vanaf het begin uit..quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:48 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
NOS is weer goed bezig. Ik kan mij bergetappes in de Tour herinneren 4/5 jaar geleden dat de NOS al helemaal vanaf het begin (11:15) begonnen met uitzenden. De laatste jaren waren ze daar weer van afgestapt.
Oh. Dat moet mij dan ontschoten zijn.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:51 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Volgens mij zenden ze bergetappes al jaren vanaf het begin uit..
Het viel mij gisteren op dat de NOS nog genoeg zendtijd had voor interviews en truien na de finish. Kan me ook jaren herinneren dat de uitzending binnen 3 minuten na de finish afgekapt werd.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:48 schreef Asskicker14 het volgende:
NOS is weer goed bezig. Ik kan mij bergetappes in de Tour herinneren 4/5 jaar geleden dat de NOS al helemaal vanaf het begin (11:15) begonnen met uitzenden. De laatste jaren waren ze daar weer van afgestapt.
Nee, weer 12.15, de Belg ook trouwens. Misschien dat ZDF/La Une er eerder bij is.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:17 schreef Againzender het volgende:
Morgen starten ze om 11:00 zo ongeveer, start de NOS dan ook?
heeft er iemand een kleine situatieschets?quote:
Grote chaos, een hoop mannen die proberen weg te komen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:33 schreef Againzender het volgende:
[..]
heeft er iemand een kleine situatieschets?
4 op kop en proberen een paar te jumpen waaronder dus rasmussen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:33 schreef Againzender het volgende:
[..]
heeft er iemand een kleine situatieschets?
Ik dus....quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:35 schreef Art_Core het volgende:
Mensen die Brochard hebben gespeeld in Rondemaster zijn de klos.. die is niet gestart!
Denk wel over iets minder als 2 uurquote:Op woensdag 12 juli 2006 12:34 schreef Posdnous het volgende:
Ola![]()
Hoe laat beginnen ze ongever met de Soudet?
Ik voel zo'n 30 min. van tevoren denk ik een griepje opkomen.
Dat begint al lekkerquote:Op woensdag 12 juli 2006 12:35 schreef Art_Core het volgende:
Mensen die Brochard hebben gespeeld in Rondemaster zijn de klos.. die is niet gestart!
quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:35 schreef Art_Core het volgende:
Jean Marie Leblanc sprong zelf uit de auto en duwde die demonstranten weg. Was ook wel geinigquote:Op woensdag 12 juli 2006 12:41 schreef Klonk het volgende:
wel sutbiel hoe die skoda zowat door bleef rijden
Doet ie ook eens wat.quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:43 schreef Falco het volgende:
[..]
Jean Marie Leblanc sprong zelf uit de auto en duwde die demonstranten weg. Was ook wel geinig
geen teevee hier en op de radio alleen maar gelul! vertel!quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:41 schreef ReMCoDijKSTRa het volgende:
wat een hufers die demonstranten
Voor de actuele stand van zaken:quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:46 schreef koele het volgende:
[..]
geen teevee hier en op de radio alleen maar gelul! vertel!
Alsof in Frankrijk niemand dat weetquote:Op woensdag 12 juli 2006 12:47 schreef Asskicker14 het volgende:
Hulde voor de regie dat ze niet hebben laten zien waartegen ze aan het demonstreren waren.
Zoiets doen ze echt niet expres...quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:50 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
Even een potje "hoe krijg ik een fransman in de kopgroep", lekkere koersleiding zo...
Van wiequote:Op woensdag 12 juli 2006 12:55 schreef Dos37 het volgende:
Tankink moet punten afpakken voor Boonen
Wat bedoel je daar mee?quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:02 schreef maril het volgende:
Deze topic begint meer en meer een play by play te worden![]()
Tja eigenlijk is het honkbaltaal(s,avonds kijk ik op het internet naar de verrichtingen van het ned. team in Italie vandaar) maar ik hoopte dat men begreep wat ik bedoelquote:
Mooi hequote:
Ik had er net vierquote:Op woensdag 12 juli 2006 13:12 schreef Art_Core het volgende:
Drie man uit mijn Rondemaster ploeg - ik teken blind voor deze ontsnapping!
Ik had er drie. Totdat die demonstranten zich erin gingen mengen.quote:
Ik had er ook 3 man bijzitten, maar helaasquote:Op woensdag 12 juli 2006 13:12 schreef Art_Core het volgende:
Drie man uit mijn Rondemaster ploeg - ik teken blind voor deze ontsnapping!
Die mannen hadden net 50 meter voorsprongquote:Op woensdag 12 juli 2006 13:13 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Ik had er drie. Totdat die demonstranten zich erin gingen mengen.![]()
Nu heb ik alleen Horner.
Er zijn al 8 ontsnappingsgroepen geweest en die drie man die in de ontsnapping zaten waar 10 minuten geleden over gesproken werd, is nu ook al bijgehaald.quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:15 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Die mannen hadden net 50 meter voorsprong
Leuke etappe tot nu toe.quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:19 schreef Asskicker14 het volgende:
Bram....hoe heet het...Joost Posthuma mee.
Gelukkig had ik het misquote:Op woensdag 12 juli 2006 13:20 schreef Remzz het volgende:
Ik zie het al voor me, Rabo er elke keer bij en bij het beslissende groepje hebben ze net niemand meegestuurtGebeurt ze echt veel te vaak.
Voor de top van deze berg al!quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:24 schreef Impry het volgende:
Nou, er is weer een groep los hoor... Ik gok dat ze op 2.8km voor de streep ingehaald worden
Denk het niet. Hushovd zit er ook bij.quote:
Ik ook, Voigt en Landaluzequote:
aah... 14.04...quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:27 schreef koele het volgende:
waarom mag het gvd de naam radio tour de france dragen?
Me 2! Ze krijgen inderdaad alle ruimte van T-Mobile!quote:
altijd vanaf 2 uurquote:Op woensdag 12 juli 2006 13:27 schreef koele het volgende:
waarom mag het gvd de naam radio tour de france dragen?
quote:
Isasi, jaquote:Op woensdag 12 juli 2006 13:45 schreef Remzz het volgende:
Die Isati is toch ook een sprinter?
Rasmussen, maar die zit nog ergens achterin het peloton bidons af te wegen en zo.quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:52 schreef Doekes het volgende:
Doen er nog ex-mountainbikers mee?
Tip: Neem bidons mee zonder water. Scheelt weer gewicht!quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:53 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Rasmussen, maar die zit nog ergens achterin het peloton bidons af te wegen en zo.
Die wil naar de kopgroep toe.quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:57 schreef Impry het volgende:
Wat doet die wagen daar nou?!
da's een fikse tegenvallerquote:Op woensdag 12 juli 2006 13:58 schreef Art_Core het volgende:
Mijn rondemaster man Halgand wordt gepakt door de ploegleiderswagen van Euskaltel![]()
Idd stom. Maar Halgand gaat zich nog wel laten zien.quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:58 schreef Art_Core het volgende:
Mijn rondemaster man Halgand wordt gepakt door de ploegleiderswagen van Euskaltel![]()
Wordt hij aangereden?quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:58 schreef Art_Core het volgende:
hardhorend en hard fietsendquote:
dat heb je goed gezienquote:Op woensdag 12 juli 2006 14:02 schreef jorienvdherik het volgende:
en de tour wacht op niemand
De ploegleiderswagen zat midden in het peloton en stopte. Halgand reed er op. Zonder erg.quote:
Nee, wagen wilde langs het peleton rijden, maar een renner die vóór die wagen reed remde opeens, waardoor de wagen zelf ook moest remmen. En toen reed hij dus achterop de wagen.quote:
Overgangsetappequote:
Volgensmij is dat echt een freak.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:25 schreef kollie het volgende:
haha, rasmussen heeft dvd's bestudeerd om de gezichten van z'n collega's te bestuderen om te kunnen zien of ze het zwaar hebben![]()
net op radio tour.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |