Het zou wel slim van ze zijn, om bv. Sinkewits mee te sturen.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:45 schreef JohnDDD het volgende:
wel t-mobile zal misschien een man meesturen in de ontsnapping, dat zal het lastiger maken voor de sprintersploegen
en dat is?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:50 schreef Heerlijkheid het volgende:
Deze etappe kan wel eens beslist worden door de renner met het relatief grootste percentage bloeddoping.
Gquote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:50 schreef Heerlijkheid het volgende:
Deze etappe kan wel eens beslist worden door de renner met het relatief grootste percentage bloeddoping.
Ik denk dat die kans aardig klein is. Als T-Mobile een mannetje mee stuurt zullen ploegen als Phonak direct die ontsnapping terug pakken, je ziet eigenlijk nooit dat een groep met een knecht van de gele trui de vrijgeleide krijgt van het peloton.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het zou wel slim van ze zijn, om bv. Sinkewits mee te sturen.
Kunnen ze lekker achteroverleunen.
waarom toch altijd die L bij SAUNIERquote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:52 schreef Asskicker14 het volgende:
Saulnier Duval die misschien nog moeite gaan doen, maar zal het genoeg zijn?
quote:No excuses from Boonen
Tom Boonen has been coming under increasing pressure in the last few days to win a stage in the Tour. Not happy with just the maillot jaune, the world champion sprinter has been frustrated in all his attempts to win one of the bunch sprints. Robbie McEwen has three, Jimmy Casper and Oscar Freire one each, and Matthias Kessler also managed to sneak under the sprinters' noses. But the closest Boonen has been able to get is second, and that hasn't made him happy.
Before the start of stage 6 in Lisieux, Boonen wasn't talking to the press, partly because it has been critical of his sprinting tactics. And after the stage finished in Vitré, he also didn't offer any comments. No more excuses, Boonen just has to win. But McEwen, so far, has proved himself to be the fastest, while Boonen has lacked explosivity.
"Tom is really happy with the yellow," team director Wilfried Peeters explained to AD yesterday. "Many teams would love to be in our situation. That Tom doesn't win, is hard. But in fact, we can only lose. Tom couldn't sprint well again today. He was boxed in."
Yesterday, it appeared to be more than that, however. The peloton was in one line, with Quick.Step's Tosatto leading out until 500m to go, before Alessandro Ballan took over for his captain Bennati. Boonen's last man De Jongh was ready, but when Gert Steegmans came from behind with McEwen on his wheel at 400m to go, Boonen wisely switched trains and tried to jump onto McEwen's wheel. The Steegmans TGV proved to be too fast, and when McEwen jumped past the big Belgian with 150m to go, he already had a massive advantage. It looked like Boonen just didn't have the power or the snap to match the two Davitamon riders.
Boonen also rode an aggressive race yesterday, getting into a breakaway after 50 km and working hard for another 25 km, before CSC and Lampre pulled it back. Tour stages in the first week typically aren't ridden like Belgian classics, where it's important to be up front to make the selection. The Tour peloton normally stays together. And if he wasn't the most marked man in the peloton with the world champion's jersey on his back, he certainly is with the yellow jersey! But, that's how Boonen likes to ride, and it has won him plenty of races already, including 17 this season.
One (or two) stage wins will change everything for the charismatic man from Balen, and he will have two more chances before the first mountain stage next Wednesday. At least after Saturday's time trial, he won't have the pressure of the maillot jaune.
Zou idd best kunnen, bovendien is 'ie nu niet meer gevaarlijk voor het geel, dus is de kans op weg mogen ook groter.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 23:53 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik denk dat Boonen weer gaat proberen in een ontsnappingsgroepje mee te zitten. Een wilde gok maar dat zou gezien zijn situatie goed kunnen.
Mij niet. Boonen is nog wel een gevaar voor het groen van McEwen. Die zal hem dus niet laten gaan...quote:Op zondag 9 juli 2006 03:41 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Zou idd best kunnen, bovendien is 'ie nu niet meer gevaarlijk voor het geel, dus is de kans op weg mogen ook groter.
Dan nog zal het groen wel verdedigd worden.quote:Op zondag 9 juli 2006 08:47 schreef ultra_ivo het volgende:
Tenzij Lotto een goei mee heeft zitten in de ontsnapping.
Waarvan McEwen nu zich toch wel bewezen heeft als de snelste sprinter van die drie. Dus ik kan me niet voorstellen dat ze dan die trui aan Boonen cadeau gaan doen als die meegaat in een ontsnapping. Want dat doe je dan.quote:Op zondag 9 juli 2006 09:44 schreef ultra_ivo het volgende:
Er zijn sowieso nog maar 3 serieuze kandidaten voor het groen over, McEwen, Boonen en Freire.
Jazeker.quote:Op zondag 9 juli 2006 09:51 schreef kawotski het volgende:
Komt McEwen de bergen wel over?
Rit 14 is typisch zo'n overgangsetappe die zich leent voor een kopgroep.quote:Op zondag 9 juli 2006 09:50 schreef ultra_ivo het volgende:
Op het vlakke is McEwen de snelste sprinter. In rit 10 en 14 kan McEwen echter het groen verliezen, dat zijn ritten die zeker Freire en eventueel Boonen goed kunnen verteren en punten kunnen pakken op McEwen.
Omdat-ie 't wel degelijk kan.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:52 schreef Asskicker14 het volgende:
Quick Step zal niet meer hals over kop rijden om de kopgroep bij te halen omdat ze de afgelopen etappes hebben gezien dat Boonen telkens niet in staat is om te winnen, dus waarom dan al die moeite doen.
Zeker, in 2003 reed-ie nog schouder aan schouder met Baden Cooke over de Champs Elysées.quote:Op zondag 9 juli 2006 09:51 schreef kawotski het volgende:
Komt McEwen de bergen wel over?
Lukt het Freire dan om wel mee te zitten dan zit ie gebakken voor het groen.quote:Op zondag 9 juli 2006 10:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Rit 14 is typisch zo'n overgangsetappe die zich leent voor een kopgroep.
Ik zie Boonen nog niet met de eerste groep over die twee cols komen. Maar dat hangt natuurlijk ook vanaf hoe er gekoerst wordt. Als er niet gekoerst wordt, heb je aan de ene kant kans dat er een grote groep finisht, waar 'ie misschien wel inzit. Aan de andere kant heb je dan kans dat er op die klim een groepje klimmers ontsnapt en voorop blijven.
Wordt er op de Soudet al gekoerst kan Boonen het shaken.
Freire geef ik wel de meeste kans om daar wat punten te pakken.quote:Op zondag 9 juli 2006 10:06 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Lukt het Freire dan om wel mee te zitten dan zit ie gebakken voor het groen.
Hushovd moet dat ook wel kunnen, alleen die hebben ze z'n kans op groen ontnomen.quote:Op zondag 9 juli 2006 09:50 schreef ultra_ivo het volgende:
Op het vlakke is McEwen de snelste sprinter. In rit 10 en 14 kan McEwen echter het groen verliezen, dat zijn ritten die zeker Freire en eventueel Boonen goed kunnen verteren en punten kunnen pakken op McEwen.
Rit 14 is dan weer als middengebergte gerangschikt, met 25 punten voor de winnaar en punten voor de eerste 20.quote:Op zondag 9 juli 2006 10:13 schreef ultra_ivo het volgende:
Dan moet ie dat dus al 2x doen, in rit 10 en rit 14.
quote:Op zondag 9 juli 2006 10:18 schreef Wombcat het volgende:
Zal ik vast topics openen voor rit 10 en 14![]()
Etappe 11 ook, met finish bergop. Gelijk maar 3 topics openen?quote:Op zondag 9 juli 2006 10:23 schreef ultra_ivo het volgende:![]()
Die etappes verdienen een lange voorbeschouwing, vooral etappe 10.
Eentje is er al:quote:Op zondag 9 juli 2006 10:25 schreef Arcee het volgende:
[..]
Etappe 11 ook, met finish bergop. Gelijk maar 3 topics openen?
Helemaal mee eens, maar ja, 'men' heeft anders besloten.quote:Op zondag 9 juli 2006 11:21 schreef JohnDDD het volgende:
doodirritant die aparte topics ja
Als je dat vindt, waarom vind je het dan nodig om topics te openen voor etappes die op dit moment nog helemaal niet aan de orde te zijn. Je vindt het doodirritant, maar je bent nu zelf de aanstichter.quote:Op zondag 9 juli 2006 11:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar ja, 'men' heeft anders besloten.
Om er een punt van te makenquote:Op zondag 9 juli 2006 11:34 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Als je dat vindt, waarom vind je het dan nodig om topics te openen voor etappes die op dit moment nog helemaal niet aan de orde te zijn. Je vindt het doodirritant, maar je bent nu zelf de aanstichter.
Kan-ie niet beter 1 dagje wachten tot de rustdag van morgen?quote:Op zondag 9 juli 2006 12:25 schreef ondersoeker het volgende:
Boonen heeft trouwens gezegd dat hij hoop dat vandaag een uitlooppoging een vrijgeleide krijgt zodat zijn ploeg kan rusten.
Als je nog wat wil praten over een vorige etappe of er wat van wil bij halen van de vorige dag is dat lastig met al die aparte topics. Gewoon 1 tour reeks met af en toe even de TT veranderen voor de juiste etappe is gewoon het handigst.quote:Op zondag 9 juli 2006 12:52 schreef Da_Sandman het volgende:
Boonen praat zich naar de underdog positie dus.
En een apart topic per etappe, is toch prima?
Dat begrijp ik wel, maar nu zit je met 2 topics waar je dan een beetje hetzelfde praat.quote:Op zondag 9 juli 2006 13:26 schreef Da_Sandman het volgende:
Je mag hier best over iets van gisteren praten natuurlijk. Het moet alleen niet de overhand krijgen.
Wel een held die de ruimte niet krijgt.quote:Op zondag 9 juli 2006 13:30 schreef placebeau het volgende:
Voigt is een held.
Massasprint.quote:Op zondag 9 juli 2006 13:32 schreef mbn het volgende:
Wel een held die de ruimte niet krijgt.
De ploegleiding van Quick Step denkt er trouwens blijkbaar anders over dan Boonen. Lampre en QS vol aan het werk om te voorkomen dat deze groep wegrijdt.
Tsja, kleinere groep, Lampre en Quick Step zullen hopen van meer ploegen hulp te gaan krijgen omdat er klassementsmannen bijzitten en er werd een plaspauze ingelast door de gele trui.quote:Op zondag 9 juli 2006 13:47 schreef FredWielergek het volgende:
Waarom mogen die wel weg en de eerste kopgroep niet?
Dat is ook een stukje geluk hebben. Uiteindelijk moet elke ploeg ermee kunnen leven. dat gevoel ontstaat op een gegeven moment.quote:Op zondag 9 juli 2006 13:47 schreef FredWielergek het volgende:
Ik denk omdat er nu meer ploegen zijn die deze kopgroep terug willen pakken. Omdat er toch wel een paar mensen bijstaan die behoorlijk staan in het klassement. Dus hebben er meer ploegen belang bij om rustig aan te doen. Bovendien heeft T-Mobile nu geloof ik een mannetje mee. Dus zij zitten sowieso goed.quote:Op zondag 9 juli 2006 13:47 schreef FredWielergek het volgende:
Niet alleen heeft T-Mobile iemand mee, maar ook eentje die hoog geklasseerd staat. Zij vinden dit dus wel OKquote:Op zondag 9 juli 2006 13:54 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Ik denk omdat er nu meer ploegen zijn die deze kopgroep terug willen pakken. Omdat er toch wel een paar mensen bijstaan die behoorlijk staan in het klassement. Dus hebben er meer ploegen belang bij om rustig aan te doen. Bovendien heeft T-Mobile nu geloof ik een mannetje mee. Dus zij zitten sowieso goed.
ja, dat van T-Mobile had ik er nog even bij moeten zetten ja, dat die gast aardig staat in klassement. Aerts zag ik pas net, toen wist ik helemaal hoe laat het was.quote:Op zondag 9 juli 2006 14:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Niet alleen heeft T-Mobile iemand mee, maar ook eentje die hoog geklasseerd staat. Zij vinden dit dus wel OK. CSC heeft Zabriskie mee. En Davitomon-Lotto Aerts. Dus dan heb je al drie grote ploegen die dit wel een leuke groep vinden.
Moet het dus van Quickstep en Lampre komen. Want ik dat dat T-Mobile ook welquote:Op zondag 9 juli 2006 14:07 schreef Asskicker14 het volgende:
Kopgroep:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
D. Zabriskie ----- M. Kessler ----- M. Aerts ----- S. Calzati ----- K. Carlstrom ----- P. Halgand
Mario Aerts van Lotto-Davitamon zit bij de kopgroep, dat betekent dat McEwen zijn manschappen niets zullen doen om de kopgroep bij te halen.
Hetzelfde geldt voor Hushovd van Credit Agricole, Paolini van Liquigas.
Duidelijk inderdaad.quote:Op zondag 9 juli 2006 14:08 schreef Da_Sandman het volgende:
En Boonen heeft aangekondigd te hopen dat een groepje wegblijft. De winnaar komt dus uit dit groepje.
Wilt Landis soms dat Zabriskie en Kessler niet teveel uitlopen, daar lijkt het wel op.quote:Op zondag 9 juli 2006 14:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd. Gaat hard.
Phonak nu op kop van het peloton.
Ach, Quick Step heeft al ruim een uur op de kop van het peloton gereden, dus ik denk dat Lefevre er anders over dacht.quote:Op zondag 9 juli 2006 14:08 schreef Da_Sandman het volgende:
En Boonen heeft aangekondigd te hopen dat een groepje wegblijft. De winnaar komt dus uit dit groepje.
Denk dat ze meer willen dat er niet iemand van T-Mobile met een flinke voorsprong de bergen intrekt. Denk dat Kessler beter bergop rijdt dan Zabriskie.quote:Op zondag 9 juli 2006 14:10 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Wilt Landis soms dat Zabriskie niet teveel uitloopt, daar lijkt het wel op.
Ik zie het net ja. Kessler is machteloos in de bergen hoor, dus daar hoeft Phonak zich eigenlijk niet eens zoveel zorgen om te maken.quote:Op zondag 9 juli 2006 14:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Denk dat ze meer willen dat er niet iemand van T-Mobile met een flinke voorsprong de bergen intrekt. Denk dat Kessler beter bergop rijdt dan Zabriskie.
Kessler is wel een topklimmer wil je beweren?quote:Op zondag 9 juli 2006 14:13 schreef FredWielergek het volgende:
Zabrieskie is geen goede klimmer, dus ik denk dat het Phionak om Kessler gaat.
Die komt echt wel ver mee hoor.quote:Op zondag 9 juli 2006 14:14 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Kessler is wel een topklimmer wil je beweren?![]()
Nee dat niet, maar als die bij wijze van spreken 25 minuten krijgt, moet je 'm er toch nog uitfietsen. En T-Mobile kan dan tactisch wel interessante dingen gaan doen.quote:Op zondag 9 juli 2006 14:14 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Kessler is wel een topklimmer wil je beweren?![]()
quote:
Denk aan die Kivelev ofzo van Cofidis.quote:Op zondag 9 juli 2006 14:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee dat niet, maar als die bij wijze van spreken 25 minuten krijgt, moet je 'm er toch nog uitfietsen. En T-Mobile kan dan tactisch wel interessante dingen gaan doen.
en er zit geen armstrong of basso in die mensen op 5 minuten rijden in de bergen.quote:Op zondag 9 juli 2006 14:15 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
Die komt echt wel ver mee hoor.
Van mij mogen ze wegblijven.quote:Op zondag 9 juli 2006 14:11 schreef jorienvdherik het volgende:
hopelijk worden ze nog teruggehaald
Vandaag zul je weinig punten halen hoor.quote:
Nee, hopen dat ik dikke punten pak voor tijdritprutser Zabriskie.quote:
Hoezo? Zelfs als ze vooruit blijven volgt er nog een sprint van 't peloton.quote:Op zondag 9 juli 2006 14:24 schreef Asskicker14 het volgende:
Vandaag zul je weinig punten halen hoor.![]()
Hoezo? Ik denk dat QS, Rabo en Lampre wel gaan rijden.quote:Op zondag 9 juli 2006 14:24 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Vandaag zul je weinig punten halen hoor.![]()
Hoezo zou ik met rondemaster weinig punten halen dan? Gewoon kans op een sprint toch?quote:Op zondag 9 juli 2006 14:36 schreef Asskicker14 het volgende:
Oh. Jullie hebben het over de Fok! Tourmanager, laat maar dan.
De plaatsen 7 t/m 15 bieden niet zoveel punten hoor.quote:Op zondag 9 juli 2006 14:37 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoezo zou ik met rondemaster weinig punten halen dan? Gewoon kans op een sprint toch?
Als ze het op vijf minuten hebben op vijftig kilometer, gaan de sprintersploegen gewoon werken. Wel jammer, want een keer geen massasprint zou leuk zijn.quote:Op zondag 9 juli 2006 14:48 schreef kevin6188 het volgende:
Phonak zegt dat ze niet per se rijden om de groep terug te halen. Meer om het gat te verkleinen. Maar als het eenmaal klein genoeg is zie ik andere teams nog wel de helpende hand toesteken.
Neuh.quote:Op zondag 9 juli 2006 15:35 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ik schakel net in, heb ik veel gemist van de etappe?
Welk boek?quote:Op zondag 9 juli 2006 15:47 schreef Ericr het volgende:
Mooi boek waar ze het nu over hebben, gisteren gekocht.
heb hem besteld, ben benieuwd!quote:Op zondag 9 juli 2006 15:50 schreef Ericr het volgende:
'de Dood van Marco Pantani', een biografie over Pantani.
Of ze gunnen het de ontsnappers gewoon. Dat zou toch ook kunnen. Boonen hoeft niet perse te winnen heeft hij aangegeven voor de etappe. McEwen is content met zijn 3 zeges. Liquigas en Credit Agricole hebben een ontsnapper mee. En de andere sprintersploegen houden het ook wel voor gezien.quote:Op zondag 9 juli 2006 16:34 schreef FredWielergek het volgende:
Wat rijdt de sprintersploegen toch slap nu. Tweede of derde worden krijg je ook veel punten.
Van mij ookquote:Op zondag 9 juli 2006 16:32 schreef Asskicker14 het volgende:
1. Calzati
2. Halgand
3. Carlstrom
4. Gilbert
5 en verder: peloton
Van mij mag het
4 kun je wegstrepen lijkt mij.quote:Op zondag 9 juli 2006 16:36 schreef vanDaal het volgende:
[..]
Van mij ook
(dan iig nr 1 en 4 in m'n rondemaster-team)
Ik vond het een geweldige etappe.quote:Op zondag 9 juli 2006 16:52 schreef FredWielergek het volgende:
Het was geen leuke etappe.
Nee, wéér een massasprint zou pas érg memorabel zijn.quote:Op zondag 9 juli 2006 16:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ach ja, vage Fransman wint, McEwen sprint snel, Boonen faalt. Allemaal weinig memorabel wederom, de bergen mogen komen.
Dan was Kessler memorabeler.quote:Op zondag 9 juli 2006 17:16 schreef mitt het volgende:
Deze etappe zal ik een dag na de laatste etappe alweer vergeten zijn.
En dat alleen maar omdat Quickstep niet rijd...quote:Op zondag 9 juli 2006 17:14 schreef Remzz het volgende:
Leuk voor Calzati en leuk dat een ontsnapping een keer werkt
Ja dat dan wel weer....quote:Op zondag 9 juli 2006 17:20 schreef Cart_man het volgende:
[..]
En dat alleen maar omdat Quickstep niet rijd...
En aangezien Boonen niet meer kan sprinten...quote:Op zondag 9 juli 2006 17:20 schreef Cart_man het volgende:
[..]
En dat alleen maar omdat Quickstep niet rijd...
Dinsdag, is een stuk vlakker dan vandaag.quote:Op zondag 9 juli 2006 17:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En aangezien Boonen niet meer kan sprinten...
... bestaat de kans dat we nog weinig massasprints gaan zien.
owee als die dinsdag dan meesprintquote:Op zondag 9 juli 2006 17:33 schreef maril het volgende:
Ach Tommeke zegt dat hij niet meer kan sprinten en dat het hem ook geen bal kan schelen![]()
![]()
TommyTommy can you hear me
![]()
Ja misschien handig om ff een FAQ'tje te maken ofzoquote:Op zondag 9 juli 2006 17:39 schreef maril het volgende:
Er zijn trouwens veel tourtopics, moet echt zoeken waar ik wat zet ,kan het compacter of krijgen we nog een subpagina?
In het begin van dit topic werd het ook al aangekaart. Reden waarom het zo gedaan wordt is mij nog steeds niet duidelijk.quote:Op zondag 9 juli 2006 17:39 schreef maril het volgende:
Er zijn trouwens veel tourtopics, moet echt zoeken waar ik wat zet ,kan het compacter of krijgen we nog een subpagina?
Volgens mij is het vanuit anticipatie gekomen op het TDF-forum (wat er niet ging komen). Eén van de argumenten voor dat forum was dat je van alle etappes een topic kon maken.quote:Op zondag 9 juli 2006 18:18 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
[..]
In het begin van dit topic werd het ook al aangekaart. Reden waarom het zo gedaan wordt is mij nog steeds niet duidelijk.
Gaat 'ie woensdag zeker met een vroege ontsnapping meequote:Op zondag 9 juli 2006 18:42 schreef Zwansen het volgende:
Tom gaat nu maar een bergrit proberen zegt ie.
quote:Op zondag 9 juli 2006 18:42 schreef Zwansen het volgende:
Het kan ook wel, het is gewoon grappig om te horen. Maar Hincapie is natuurlijk wel een betere klimmer dan Tom.quote:Op zondag 9 juli 2006 18:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Gaat 'ie woensdag zeker met een vroege ontsnapping mee
Lijkt me wel lachen. Als Hincapie een bergrit kan winnen, waarom Boonen dan niet?
Tom heeft nooit echt geprobeerd in het hooggebergte. Dus of hij zoveel minder is als Hincapie weet ik niet.quote:Op zondag 9 juli 2006 18:47 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Het kan ook wel, het is gewoon grappig om te horen. Maar Hincapie is natuurlijk wel een betere klimmer dan Tom.
Lijkt me wel, zie je Tom al 14e worden in de Tour? Dacht het niet.quote:Op zondag 9 juli 2006 18:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Tom heeft nooit echt geprobeerd in het hooggebergte. Dus of hij zoveel minder is als Hincapie weet ik niet.
QS heeft alleen eendagsdope, misschien moeten ze eens ruilen, dan stelt QS eens iets voor in het gebergte en houdt DSC op met te kort schieten in klassiekers.quote:Op zondag 9 juli 2006 18:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Tom heeft nooit echt geprobeerd in het hooggebergte. Dus of hij zoveel minder is als Hincapie weet ik niet.
Indurain was ook 1.88.quote:Op zondag 9 juli 2006 18:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Lijkt me wel, zie je Tom al 14e worden in de Tour? Dacht het niet.
Hij is wel 1,90m.
Zien hem dat nog wel doen in de Alpen ofzoquote:Op zondag 9 juli 2006 18:42 schreef Zwansen het volgende:
Hincapie is ook zo lang, dus dat maakt het verschil niet. Maar Hincapie is wel 10 kilo lichter, en traint vanaf de klassiekers tot aan de start van de Tour alleen maar in de bergen. Boonen doet dat niet, dus dat Hincapie vorig jaar een etappe bergop won zegt weinig over de kansen van Boonen om een bergetappe te winnen. Als hij er zich volledig op zou toeleggen, en ook een kilo of 10 zou afvallen zou het zeker mogelijk moeten zijn, maar dat zie ik hem nooit doen.quote:Op zondag 9 juli 2006 18:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Lijkt me wel, zie je Tom al 14e worden in de Tour? Dacht het niet.
Hij is wel 1,90m.
Nu mag alles hč! als je ten einde raad bent.quote:Op zondag 9 juli 2006 18:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk niet dat Boonen de instelling heeft om 3 cols in het wiel te hangen en dan toch voor de overwinning te sprinten.
Betekent dat er een geen italiaan de tour wintquote:Op zondag 9 juli 2006 23:23 schreef JelleS het volgende:
Duitse renner wint touretappe, Duitsland verliest. Franse renner wint, Frankrijk verliest \0/
Nee, betekent dat er morgen niemand wint.quote:Op zondag 9 juli 2006 23:27 schreef maril het volgende:
[..]
Betekent dat er een geen italiaan de tour wint![]()
Als je naar zijn redenatie kijkt..... ik weet dat er morgen niet gereden word ik heb het ook over de hele tour winnen.quote:Op zondag 9 juli 2006 23:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, betekent dat er morgen niemand wint.![]()
Wanneer waren de halve finales? En wie won toen een etappe in de tour? Volgens mij gaat de redenatie dan al snel niet meer op. (Omdat je er al snel op uitkomt dat McEwen of Freire op een halve finale dag een etappe wonnen).quote:Op zondag 9 juli 2006 23:33 schreef maril het volgende:
[..]
Als je naar zijn redenatie kijkt..... ik weet dat er morgen niet gereden word ik heb het ook over de hele tour winnen.
Je neemt het iets te serieus.quote:Op zondag 9 juli 2006 23:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wanneer waren de halve finales? En wie won toen een etappe in de tour? Volgens mij gaat de redenatie dan al snel niet meer op. (Omdat je er al snel op uitkomt dat McEwen of Freire op een halve finale dag een etappe wonnen).
Kijk, dat bedoel ikquote:Op zondag 9 juli 2006 23:37 schreef maril het volgende:
[..]
Je neemt het iets te serieus.en zowel Australie als spanje liggen/lagen eruit.
![]()
alsof hincapie een goede TT gereden heeft -_-quote:Op zondag 9 juli 2006 18:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Indurain was ook 1.88.
Als je naar de tijdirt kijkt, heeft Boonen het bv. niet veel slechter gedaan als Hincapie, als je in aanmerking neemt dat Boonen niet en bloc is gegaan (volgens eigen zeggen tenminste) en (verwacht ik) niet speciaal op zijn houding in de windtunnel heeft getraind (wat ik vermoed dat Hincapie wel gedaan zal hebben).
Het is wel typisch DSC. Het ligt er nooit aan dat de renners niet goed genoeg zijn, er zijn altijd externe oorzaken.quote:Op maandag 10 juli 2006 00:11 schreef Ericr het volgende:
Collectief falen op de warmte gooien gaat nergens meer over, of liggen ze hotels waar de airco kapot is? Het zijn wielrenners en die rijden toch regelmatig hun etappes in hittegolven, dat is niet de eerste keer. Misschien was de koelbox kapot, dat kan natuurlijk bij die warmte![]()
Nee, Hincapie was ook niet super. Haalde het meer aan als voorbeeld dat er bij Boonen qua tijdrijden nog wel wat te verbeteren zou zijn.quote:Op maandag 10 juli 2006 00:07 schreef flyckje het volgende:
[..]
alsof hincapie een goede TT gereden heeft -_-
Hincapie zelf zei zeer goede beenen te hebben, ook de volgers zijden dat hij in het begin vlamde, maar hij raakte zeer snel uit brandstof. Zelf denkt hij aan dehydration of te vroeg gegeten. Ook de andere teammates voelden zich sterk in het begin en kwijnden snel weg. Ze verdenken met warmte van de eerste dagen en voedsel. Dus zien wel wat ze doen in laatste TT om te zien of het inderdaad daaraan ligt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |