abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39653415
Het duurt nog een paar daagjes, maar dan is het zover: de eerste bergetappe.

Niet meteen een megazware etappe, maar zoals altijd zal gelden: de renners maken de koers. Klassieke aankomst in Pau, wat dan weer wel betekent dat er na de laatste top nog dik 50 km te gaan is. Wel voor het overgrote deel in afdaling/vals plat naar beneden, dus dat gaat wel snel

Zien we hier de klimmers voor de eerste keer op de voorgrond treden? Wat doen de klassementsrenners? En niet minder belangrijk, wat gebeurt er met het groen? Want er wordt al gespeculeerd of Boonen en/of Freire hier misschien met de eerste groep mee kunnen en een flinke slag gaan slaan voor het groen.

Maar de grootste vraag is natuurlijk wat er met het algemeen klassement gebeurt. Wordt het grote veld der kanshebbers weer wat verder uitgedund.
  zondag 9 juli 2006 @ 10:31:26 #2
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_39653446
Volgens mij zal het vies tegenvallen en wordt er gefinished met een grote groep van zo'n 60 man. Misschien dat één favoriet die groep mist, maar grote verschillen zullen niet gemaakt worden. Dit is idd wel typisch iets voor Freire of Boonen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  FOK!fotograaf zondag 9 juli 2006 @ 10:32:03 #3
73911 ultra_ivo
pi_39653451
Oorspronkelijk had ik voor deze etappe Valverde getipt. Maar nu kan het heel leuk worden, stuurt T-Mobile wat renners op avontuur? Of grijpt Discovery het initiatief. En wat doet Rabo?
  FOK!fotograaf zondag 9 juli 2006 @ 10:33:05 #4
73911 ultra_ivo
pi_39653465
quote:
Op zondag 9 juli 2006 10:31 schreef Falco het volgende:
Volgens mij zal het vies tegenvallen en wordt er gefinished met een grote groep van zo'n 60 man. Misschien dat één favoriet die groep mist, maar grote verschillen zullen niet gemaakt worden. Dit is idd wel typisch iets voor Freire of Boonen.
Als Disco en T-Mobile koersen zoals gewoonlijk blijfven er idd een man of 50-60 over met sprinters als Freire en Zabel nog in het peloton.
  zondag 9 juli 2006 @ 10:34:26 #5
127004 maril
Smeetsfan
pi_39653477
hoop toch op een ontsnapping die stand houd, Voigt?
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_39653532
Denk dat het ook heel goed mogelijk is dat er op de Marie-Blanque (of misschien zelfs al op de Soudet) een groepje klimmers weggaat, die voor het klassement als (relatief) ongevaarlijk worden beschouwd.
Zeker op de Marie-Blanque als je daar met een paar man ove de top komt met een minuut of 5 voorsprong, heb je een goede kans om voorop te blijven. Ook omdat erachter misschien niemand direct voor organisatie zal zorgen.

En misschien zitten er wel een paar in die wat voor het klassement goed moeten maken, dus alle belang hebben bij een paar minuutjes.
pi_39653561
De TS vergist zich in de zwaarte van deze etappe
pi_39653571
quote:
Op zondag 9 juli 2006 10:40 schreef Paul_NL het volgende:
De TS vergist zich in de zwaarte van deze etappe
Hoezo? Ik zeg toch dat het geen megazware etappe is? En dat is het ook niet.
En als het erom gaat dat ik zeg dat erover gespeculeerd wordt of Boonen en Freire hier kans maken, dan betekent dat nog niet automatisch dat ik dat vind: [TOUR] Etappe 8 - Saint-Méen-le-Grand - Lorient

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2006 10:43:21 ]
pi_39653624
De sprinters zullen hier niet mee kunnen. De eerste week is relatief makkelijk verlopen voor veel renners, dus alle renners met klimbenen zullen het willen gaan proberen. De hardrijders van T-mobile zullen de koers in hoog tempo proberen te controleren. Ik denk dat er een groep je van tusesn de 5 en 10 man vooruit kan blijven, met daarachter een groepje van 20 man met alle favorieten.
pi_39653664
quote:
Op zondag 9 juli 2006 10:44 schreef mbn het volgende:
De sprinters zullen hier niet mee kunnen. De eerste week is relatief makkelijk verlopen voor veel renners, dus alle renners met klimbenen zullen het willen gaan proberen. De hardrijders van T-mobile zullen de koers in hoog tempo proberen te controleren. Ik denk dat er een groep je van tusesn de 5 en 10 man vooruit kan blijven, met daarachter een groepje van 20 man met alle favorieten.
Die van T-Mobile zijn met niet zoveel om op kop te rijden, dus dat gaat ze wat problemen opleveren. Ik denk wel dat ze wat versterking van ploegen als Phonak en Rabobank zullen krijgen (voor klassement) en ook van ploegen als Lampre (Cunego) en Euskatel ('t is immers Pyreneën en vlakbij Spanje).

Dus in grote lijnen ben ik het wel met je eens: een kopgroepje van een man of 10, met daarachter een grotere groep (man of 30). Misschien dat die nog weer samensmelten na de Marie-Blanque.
  FOK!fotograaf zondag 9 juli 2006 @ 10:49:06 #11
73911 ultra_ivo
pi_39653687
En in die 10 man de gebruikelijke gezichten als Rasmussen, wat Euskaltel klimmers, Simoni, Garzelli en Rujano.
  zondag 9 juli 2006 @ 10:49:20 #12
40566 Ericr
Livewrong
pi_39653688
Ik gok op wat verdwaalde Spanjolen en gasten als Voeckler, Moncoutie, Chavanel die redelijk vroeg de aanval zullen zoeken. Ook een mooie etappe voor Weening trouwens, maar denk niet dat hij de klimmersbenen heeft van vorig jaar.
pi_39653698
quote:
Op zondag 9 juli 2006 10:49 schreef ultra_ivo het volgende:
En in die 10 man de gebruikelijke gezichten als Rasmussen, wat Euskaltel klimmers, Simoni, Garzelli en Rujano.
Denk niet dat ze mannen als Simoni en Garzelli in een vroege vlucht mee laten gaan. Die zijn toch te gevaarlijk voor het algemeen klassement.
  zondag 9 juli 2006 @ 10:54:23 #14
40566 Ericr
Livewrong
pi_39653758
Rabo mag ook wel een keer de aanval in gaan, Flecha de aangewezen persoon als er een groepje vroeg weg gaat.
pi_39653759
Ik verwacht renners als Pereiro en Rasmussen in de aanval. Als een grotere groep klassementsrenners gezamenlijk over de laatste call komt dan zou een daler als Savoldelli misschien zijn slag kunnen slaan. Of in een sprint Zabel of Hincapie. Voor wielrenners als Boonen en Freire is een HC-cat en een 1-cat volgens mij teveel van het goede, hoewel dat natuurlijk ook ligt aan het tempo wat daar gereden wordt.
  zondag 9 juli 2006 @ 10:56:40 #16
40566 Ericr
Livewrong
pi_39653788
Marie Blanque is geen spectaculaire afdaling, Savoldelli zal daar geen minuten winnen. Is toch al een overschatte renner momenteel, die hele ploeg van hem eigenlijk. DSC was gisteren naadje.
  zondag 9 juli 2006 @ 11:09:54 #17
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_39653995
quote:
Op zondag 9 juli 2006 10:56 schreef Ericr het volgende:
Marie Blanque is geen spectaculaire afdaling, Savoldelli zal daar geen minuten winnen. Is toch al een overschatte renner momenteel, die hele ploeg van hem eigenlijk. DSC was gisteren naadje.
En dan nog..het is niet alleen afdalen totaan de streep.
sig verwijderd door FA
pi_39654165
Hincapie zou hem kunnen winnen en anders Savoldelli.

Hincapie kan immers goed sprinten.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_39654283
quote:
Op zondag 9 juli 2006 11:19 schreef JohnDDD het volgende:
Hincapie zou hem kunnen winnen en anders Savoldelli.

Hincapie kan immers goed sprinten.
Normaal gesproken legt Cunego beiden erop.
pi_39654472
Rasmussen zal in de aanval gaan. In ieder geval voor de bolletjestrui. Als hij dat wil hebben, dan moet hij hier beginnen.
In de tijdrit heeft hij veel tijd verloren. Dus de klassementsrijders zullen niet hem als bedreiging zien en hem beetje ruimte geven. Zeker omdat er aan het eind van de tour nog een lange tijdrit is.
  zondag 9 juli 2006 @ 11:38:29 #21
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_39654479
Ik gok op een groepje aanvallers die een paar minuten ofzo krijgen. Daarachter een licht uitgedund peleton, inclusief alle klassementsrijders. Rasmussen en Pereiro kunnen misschien wat proberen, inderdaad.
Tranquillo
pi_39654766
sprint met een man of 50 denk ik waarna Freire ofzo wint
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 juli 2006 @ 12:14:16 #23
862 Arcee
Look closer
pi_39655129
Dit wordt vast niet zo'n makke rit als andere jaren.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_39655138
Het zou me niks verbazen als er op de top van de Soudet nog maar een groep van een man of 20 over is, een paar favorieten zullen er daar al even los moeten laten, die zullen in de afdaling wel terug kunnen komen, maar ik denk wel dat er al een eerste indruk van de krachtsverhoudingen komt. Ik verwacht voor de etappe dat er een groepje wegrijdt van mensen die niet gevaarlijk zijn voor het klassement, een beetje zoals die etappe die Virenque in 2003 won.
  zondag 9 juli 2006 @ 12:58:47 #25
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_39656128
Heeft wat weg van de etappe die Vino vorig jaar won: http://www.wielren.com/php/koers.php?koersid=443&jaar=111&vertaalid=

Denk dat er een groepje van 5 man voor zal blijven, de favorieten zullen ze ook niet echt achtervolgen. Mannen als Rasmussen, Pereiro en Kloden laten ze nu echter niet gaan, dus et zal moeten komen van mannen die verder in et klassement staan. Misschien Voigt wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')