abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39653479
En de dag na de eerste Pyreneėnetappe, volgt de volgende alweer. Nu met een aankomst bergop:

Niet zomaar een bergetappe, maar met de klassieke bergen Torumalet, Aspin en Peyresourde erin.
Vaak is dit dan een etappe Pau-Luchon (of andersom) en zit ook de Aubisque erin, maar die slaan ze dit keer over. Na de Peyresourde nog over de Col de Portillon om dan in Spanje te finishen op de Pla de Beret. Die is niet al te steil, dus een klein groepje op de top lijkt voor de hand te liggen.

Als er de dag ervoor nog niets in het klassement gebeurt is, dan zal het op deze dag zeker wel gebeuren. Hier vallen ongetwijfeld een paar namen weg uit de top.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2006 10:36:15 ]
  FOK!fotograaf zondag 9 juli 2006 @ 10:51:27 #2
73911 ultra_ivo
pi_39653715
Een aankomst in Spanje. Ik verwacht een Euskaltel spervuur.
pi_39654180
Die zullen er idd wel inknallen en de gebruikelijke aanvallers: Rasmussen, Pereiro Sio. Misschien Moreau, Karpets, Cunego nog wel..
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_39654188
Potentieel een "maker" of een "breker", zegmaar.

Een goede klimmer kan hier de basis leggen voor een tourwinst.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zondag 9 juli 2006 @ 11:28:12 #5
40566 Ericr
Livewrong
pi_39654308
Denk dat in deze rit de Tour al zo'n beetje beslist is. Er gaan heel wat mannen van naam sneuvelen in ieder geval. Tourmalet is meestal al genoeg om een behoorlijke schifting door te voeren. Daarna heb je weinig kans om terug te komen als het gat meer dan enkele minuten is.

Er is trouwens nog nooit een Nederlander als eerste op de Tourmalet doorgekomen.
pi_39654337
quote:
Op zondag 9 juli 2006 11:28 schreef Ericr het volgende:
Denk dat in deze rit de Tour al zo'n beetje beslist is. Er gaan heel wat mannen van naam sneuvelen in ieder geval. Tourmalet is meestal al genoeg om een behoorlijke schifting door te voeren. Daarna heb je weinig kans om terug te komen als het gat meer dan enkele minuten is.

Er is trouwens nog nooit een Nederlander als eerste op de Tourmalet doorgekomen.
De laatste jaren zie je meestal dat pas op de laatste twee bergen de schifting echt wordt doorgevoerd.

Vroeger zag je vaak dat er op de eerste col al een groepje van een man of 20-30 ontstond, maar dat gebeurt niet meer nu.
  zondag 9 juli 2006 @ 11:37:19 #7
40566 Ericr
Livewrong
pi_39654467
Tourmalet heeft wel de naam om een schifting door te voeren, vaak genoeg gezien dat renners van naam daar al in de bus plaats moesten nemen. Als Leipo zo rijdt als in de tijdrit kan hij alvast een plekje reserveren.
pi_39654492
quote:
Op zondag 9 juli 2006 11:37 schreef Ericr het volgende:
Tourmalet heeft wel de naam om een schifting door te voeren, vaak genoeg gezien dat renners van naam daar al in de bus plaats moesten nemen. Als Leipo zo rijdt als in de tijdrit kan hij alvast een plekje reserveren.
Dat wel ja.
Alleen best kans dat de bus op de Aspin gewoon weer terug komt.
Of dat er gewoon niet echt gereden wordt op de Tourmalet.
Gezien het profiel en de aanlop, heb je namelijk een goede kans dat er al een groepje vooruit is daar, en dan heeft het waarschijnlijk niet veel nut op de Tourmalet te koersen (denken ze dan).
pi_39654524
't Is wel een mooie etappe trouwens
Heb zelf eens tijdens een fietsvakantie gefietst van Argeles-Gazost naar Luchon, over de Tourmalet, Apsin en Peyresourde dus. En da's echt wel een serieuse etappe

Jammer alleen dat de finish op Pla de Beret is, die schijnt niet zo zwaar te zijn. Maar er zit genoeg ervoor om de mensen al te vermoeien.
pi_39654537
Zie ik het trouwens goed in het profiel, dat er op de top van de Pla de Beret 2 km vlak is?
pi_39654612
Menchov kijkt erg naar deze berg uit. Hij woont er heel vlakbij. De laatste berg is niet al te steil. Dat is voor Menchov gunstig.
pi_39654700
Menchov is wel een goede kanshebber, samen met een betere sprinter, Hincapie, als die er nog bij is (en dat is best mogelijk)
pi_39654992
Ik ben benieuwd, in 2004 was de "zaagblad"-pyreneėn etappe een waar slagveld onder de favorieten,
Ik zie Leipheimer (voor zover hij nu nog favoriet is) er wel afstappen bijvoorbeeld
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_39655045
quote:
Op zondag 9 juli 2006 11:41 schreef Wombcat het volgende:
't Is wel een mooie etappe trouwens
Heb zelf eens tijdens een fietsvakantie gefietst van Argeles-Gazost naar Luchon, over de Tourmalet, Apsin en Peyresourde dus. En da's echt wel een serieuse etappe

Jammer alleen dat de finish op Pla de Beret is, die schijnt niet zo zwaar te zijn. Maar er zit genoeg ervoor om de mensen al te vermoeien.
Beetje jammer dat de Tourmalet helemaal op het begin zit,
maar goed, de renners maken de koers om er een cliche tegenaan te gooien
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 9 juli 2006 @ 12:11:48 #15
862 Arcee
Look closer
pi_39655069
Loodzwaar.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_39655099
Verdomme Ik moet werken van 1 tot 9
Terwijl ik juist de hele dag tour de france wil kijken op mn luie reet
Fuck... zo een leuke etappe.

hoe laat wordt de finish verwacht?
Ik heb rond 5-en pauze, misschien kan ik de finish nog zien.
Jupiler is goed
pi_39655143
Vorig jaar maakte de ploeg van Armstrong het zwaar. Welke ploeg zal in de bergen voorop rijden? T-Mobile? Welke ploeg maakt tempo?
pi_39655261
zoals disco dat de afgelopen jaren deed zal niemand dat nu meer doen. Kortom het wordt veel leuker
  zondag 9 juli 2006 @ 13:04:42 #19
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_39656273
T-Mobile en Phonak zijn de ploegen dit jaar.
pi_39657708
quote:
Op zondag 9 juli 2006 12:14 schreef FredWielergek het volgende:
Vorig jaar maakte de ploeg van Armstrong het zwaar. Welke ploeg zal in de bergen voorop rijden? T-Mobile? Welke ploeg maakt tempo?
Misschien minder controle, maar meer aanvallen.
En dat het daarmee uiteindelijk net zo zwaar wordt (of misschien wel zwaarder, want meer tempo en tmepowisselingen bergop)
  zondag 9 juli 2006 @ 15:44:52 #21
67174 Dos37
Come on Twente
pi_39660563
Hier kijk ik nou al naar uit.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_39664525
Jummie Leuke etappe.
  zondag 9 juli 2006 @ 19:28:51 #23
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_39666489
Donderdag gaat het echte werk pas beginnen inderdaad.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_39668002
neem aan dat t-mobile en phonak tempo zullen maken
t-mobile zal daar mee ophouden als hun 6 kopmannen allemaal moeten lossen
phonak zal dan doorrijden, maar landis zal ook moeten passen en moerenhout zal hem de berg op moeten slepen
pi_39668075
misschien heeft rasmussen wel kans
hij kon vorig jaar met drie toppers mee naar courchevel
hij is de enige superklimmer eigenlijk
die kan in zo'n rit als deze wel 5 minuten pakken!
een pantanietje?
of zou rasmussen niet mogen rijden met menchov zo goed in vorm? of juist wel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')