Bron: GSquote:Tietenknijpen in Iran
We kregen een linktip van Van Jeauleaux. Meneer werkt voor een publieke omroep genaamd 'LLink'. Nog nooit van gehoord, maar of dat nieuwe reisprogramma van ze niet iets voor GeenStijl is. In de eerste aflevering reist Froukje, dat stuiterige harlekijntje uit 6pack, naar Iran. Echter, ze gedraagt zich als een onaangepaste asociale hork.
Beetje de lokale gebruiken disrespecten door zich te verzetten tegen trouwe overheidsdienaren en al het andere met snor. Wat die traditionele, lokale normen en waarden behelzen? gewoon, wildvreemde vrouwen op de bek pakken en lekker hard in de tieten knijpen.
Ze zijn daar gewoon wat directer, denk ik.quote:
Nee precies, in je oneindige politieke correctheid vind je het verschrikkelijk als een Fatima in NL voor hoofddoekhoer wordt uitgescholden maar een NLe vrouw die notabene een theedoek om d'r kop doet die op massale wijze aangerand wordt moet natuurlijk wel goedgepraat worden.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:43 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Dat doen we hier in Nederland ook, we betalen zelfs voor foto's van haar doos dus ik zie het probleem niet zo.![]()
Zou kunnen, maar is niet erg waarschijnlijk. Even een Iraanse bende van 30 man inhuren als figurant en iemand in politie-kleren, die echt niet vrij te verkrijgen zijn, je laten aanranden door een Oscarwaardig-acteur...quote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:36 schreef most_wanted het volgende:
Volgens mij is het best wel nep.
Hans Teeuwen-quotes.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:51 schreef -IksRee- het volgende:
Dan ben je een hoer, met een doek om je kop.
Rolbevestigend van wie, van die hoer of van die Iranezen?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
Hoe kan je in hemelsnaam 'niet in het filmpje geloven'?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:38 schreef _The_General_ het volgende:
Ik geloof niets van het filmpje. ( Heb het trouwens wel zonder geluid gezien )
Je quote iets wat ik nergens heb geschreven. Waar zeg ik 'niet in het filmpje geloven'quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:41 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Hoe kan je in hemelsnaam 'niet in het filmpje geloven'?![]()
![]()
![]()
GeenStijl bedoel je?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:41 schreef heiden6 het volgende:
de nationale hippieomroep
Tjah, dat moet je toch wel gewend zijn op Fok!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:44 schreef Douwe het volgende:
Wat een onzin. Omdat één Iranees over de schreef gaat hebben Iranezen een sexueel gestoorde moraal?
Die eene Iranees had zich dan wel snel gekloont zeg.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:44 schreef Douwe het volgende:
Wat een onzin. Omdat één Iranees over de schreef gaat hebben Iranezen een sexueel gestoorde moraal?
Kom kom. Dat kan politiek correcter: geef Bush de schuld, dan heb je het weer goed voor elkaar bij je linkse vrinden.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:46 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Tjah, dat moet je toch wel gewend zijn op Fok!
Nou, volgens mij wel. Maar misschien hanteer jij de islamitische definitie.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:47 schreef AntonDingeman het volgende:
Overigens valt dit niet onder aanranden volgens mij ....
Wanneer je eerst iemand knuffelt en zoent en diegene laat dat toe, en vervolgens ga je een honk verder en zit je aan haar borsten, valt dat dan onder aanranden?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:48 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Nou, volgens mij wel. Maar misschien hanteer jij de islamitische definitie.
Tja, ik weet het niet hoor, maar het proberen weg te lopen, buiten het daarheen gevlucht zijn vanwege soortgelijk gedrag, dat vindt jij dus normaal?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:50 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Wanneer je eerst iemand knuffelt en zoent en diegene laat dat toe, en vervolgens ga je een honk verder en zit je aan haar borsten, valt dat dan onder aanranden?
Ze zegt toch "stop" tegen die man? En de man stopt.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:53 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Tja, ik weet het niet hoor, maar het proberen weg te lopen, buiten het daarheen gevlucht zijn vanwege soortgelijk gedrag, dat vindt jij dus normaal?
Eén Iranees? Die haar uiteindelijk aanrande was een beveiliger/politieagent, die jongens/mannen die zaten ook allemaal aan haar kont/borsten. Niet alle iraniers zijn seksueel gestoord, maar wel veel, vooral in bepaalde achtergelegen gebieden. Prostitutie is daar overigens een groot probleem, althans dat zegt een Iraanse vriendin van mij.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:44 schreef Douwe het volgende:
Bovendien geloof ik geen hout van dat filmpje
De Perzen kan je niet vergelijken met de Arabieren, is een heel ander volk, de cultuur is meer vergelijkbaar met de aziatische dan met de Arabische. Veel nadruk op kennis etc., Iraniers die hier wonen zijn voor 99% atheist, of bekeerd naar het Christendom.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:57 schreef Glasnosteraar het volgende:
niet vergeten dat het enige wat Iran onderscheid van bv Afghanistan de enorme olie en gasvoorraden zijn. Zonder die natuurlijke bronnen waar ze kapitalen mee verdienen zou Iran nauwelijks te onderscheiden zijn van Afghanistan. Of van Somalië voor mijn part. En dat geldt voor al die olie-staatjes daar.
Daar moet je dus rekening mee houden als je die kant op gaat. En je moet je niet gek laten maken door al die opgeblazen verhaaltjes over die zogenaamd moderne jonge Iraniërs. Die zijn er wel, maar verwaarloosbaar weinig.
Klopt, PERZIE was een cultureel hoogstaand land. Helaas heeft 30-jaar Mullah beheer daar effectief een einde aan gemaakt. Het huidige Iran heeft net zo weinig met Perzie te maken als de USSR met Tsaristisch Rusland.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:59 schreef Pracissor het volgende:
[..]
De Perzen kan je niet vergelijken met de Arabieren, is een heel ander volk, de cultuur is meer vergelijkbaar met de aziatische dan met de Arabische. Veel nadruk op kennis etc., Iraniers die hier wonen zijn voor 99% atheist, of bekeerd naar het Christendom.
Die had je nog niet gezien? Daar begint het gedonder mee... en deze man 'red' haar zogenaamd daarvan.. en gaat dan zelf lekker verder...dat maakt het NOG erger, als zogenaamde gezagdrager notabene.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:55 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Ze zegt toch "stop" tegen die man? En de man stopt.
Die mannen op het vliegveld had ik nog niet gezien, die zijn wel fout bezig ja.
Nee, ik had te ver doorgespoeld.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:01 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Die had je nog niet gezien? Daar begint het gedonder mee... en deze man 'red' haar zogenaamd daarvan.. en gaat dan zelf lekker verder...dat maakt het NOG erger, als zogenaamde gezagdrager notabene.
wat is dat nu weer voor een gelul, de man bepaalt toch niet hoever hij mag gaan, dat bepaalt degene aan wie hij zit/wil zitten.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:50 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Wanneer je eerst iemand knuffelt en zoent en diegene laat dat toe, en vervolgens ga je een honk verder en zit je aan haar borsten, valt dat dan onder aanranden?
Ga is ergens anders huilen, moslimfoobquote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:48 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Kom kom. Dat kan politiek correcter: geef Bush de schuld, dan heb je het weer goed voor elkaar bij je linkse vrinden.
Kom kom. Die vrouw respecteert gewoon die cultuur niet.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:06 schreef milagro het volgende:
[..]
wat is dat nu weer voor een gelul, de man bepaalt toch niet hoever hij mag gaan, dat bepaalt degene aan wie hij zit/wil zitten.
zo kan iedere verjaardagskus wel een vrijbrief voor tietenknijperij worden.
Ze loopt notabene in zo'n gewaad inclusief hoofddoek!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:06 schreef AntonDingeman het volgende:
Dat is wel een beetje raar ja.
Maar het blijft oerdom om tegen de adviezen in je verkeerd te kleden.
dat laatste sowiesoquote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:07 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Kom kom. Die vrouw respecteert gewoon die cultuur niet.
En het is de schuld van Israel/Bush.
Wel eens in een Nederlandse disco geweest?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:06 schreef milagro het volgende:
[..]
wat is dat nu weer voor een gelul, de man bepaalt toch niet hoever hij mag gaan, dat bepaalt degene aan wie hij zit/wil zitten.
zo kan iedere verjaardagskus wel een vrijbrief voor tietenknijperij worden.
Ja, nog nooit meegemaakt dat 40 man 1 vrouw lastig vallen.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:08 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Wel eens in een Nederlandse disco geweest?
Heel leuk voor je dat jij je zelf zo lekker "rechts provocerend" vindt, maar ik pas er voor om in jouw hokjes gepropt te worden.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:07 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Kom kom. Die vrouw respecteert gewoon die cultuur niet.
En het is de schuld van Israel/Bush.
Zo, wat een argument zeg. Je hebt me keihard overtuigt.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:06 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ga is ergens anders huilen, moslimfoob
Ze loopt MET hoofddoek.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:09 schreef Skazminko het volgende:
Als een vrouw daar zonder hoofddoek loopt, denken de mannen serieus dat ze aan de betreffende vrouw mogen zitten.![]()
We hebben het hier over de uniform-man met snor.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:08 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ja, nog nooit meegemaakt dat 40 man 1 vrouw lastig vallen.
Alhoewel, sinds de mocros binnen komen..
In een strak truitje.quote:
Die is te vergelijken met een NLe disco?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:10 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
We hebben het hier over de uniform-man met snor.
Ja. Als je je daar als meisje namelijk uitgebreid laat knuffelen en zoenen weet je ook waar het op een duur heen gaat.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:12 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Die is te vergelijken met een NLe disco?
ohw, die argumenten die jij wel hebt heb ik allemaal weerlegd onderbouwt en alquote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:10 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Zo, wat een argument zeg. Je hebt me keihard overtuigt.
Jaquote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:13 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Ja. Als je je daar als meisje namelijk uitgebreid laat knuffelen en zoenen weet je ook waar het op een duur heen gaat.
stoere praatquote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:13 schreef -IksRee- het volgende:
Maar goed, als figuren als AntonDingeman en Kareltej-de-grote dit goed proberen te praten onder het motto van: ze had kleding aan die erom vroeg, dan ga ik morgen maar eens chickas met hoofddoek/zwart gewaad lastig vallen: die vragen er immers om om begraven te worden met rouwkleding aan dus ik ga maar eens met de schep op pad.
Oh? Nou laat eens zien dan, want dat heb ik, en waarschijnlijk de rest van Fok, dan even gemist.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:14 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
ohw, die argumenten die jij wel hebt heb ik allemaal weerlegd onderbouwt en al
Waar lees je dat?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:13 schreef -IksRee- het volgende:
Maar goed, als figuren als AntonDingeman en Kareltej-de-grote dit goed proberen te praten onder het motto van: ze had kleding aan die erom vroeg,
Oh, dus eigenlijk ben je een beetje jaloers op die tietenknijpers in Iran? Jij zou zoiets ook wel willen?quote:dan ga ik morgen maar eens chickas met hoofddoek/zwart gewaad lastig vallen: die vragen er immers om om begraven te worden met rouwkleding aan dus ik ga maar eens met de schep op pad.
Op aanranding door 30 man?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:13 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Ja. Als je je daar als meisje namelijk uitgebreid laat knuffelen en zoenen weet je ook waar het op een duur heen gaat.
Oh, dus Iran is eigenlijk een achterlijk debiel land, is dat wat je zegt? Bevolkt door gefrustreerde pubers?quote:Iran is eigenlijk één grote klassenavond met gefrustreerde pubers.
Ze vragen er toch om, vind jij?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:15 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Oh, dus eigenlijk ben je een beetje jaloers op die tietenknijpers in Iran? Jij zou zoiets ook wel willen?
quote:Maar het blijft oerdom om tegen de adviezen in je verkeerd te kleden
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:14 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Oh? Nou laat eens zien dan, want dat heb ik, en waarschijnlijk de rest van Fok, dan even gemist.
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:06 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Ga is ergens anders huilen, moslimfoob
Dat is jouw sterke argumentatie? Mij 'moslimfoob' noemen?quote:
ik moet niks.quote:
Ik heb het hier over de bewaker-man.quote:
Op seksueel gebied? Jazeker.quote:Oh, dus Iran is eigenlijk een achterlijk debiel land, is dat wat je zegt? Bevolkt door gefrustreerde pubers?
Jey, je hebt me in een hokjequote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:17 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Dat is jouw sterke argumentatie? Mij 'moslimfoob' noemen?
Whehehe, jij hebt de VPRO-gids thuis he?
Zelfs dan moet je nog EERST BETALEN voordat je aan haar zit!quote:
Ik over het totale gebeuren, want je kan het 1 niet los van het ander zien. Integendeel zelfs.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:17 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Ik heb het hier over de bewaker-man.
Nog op wel wat meer gebieden, dunkt me.quote:Op seksueel gebied? Jazeker.
Oh, en jij mij niet natuurlijkquote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:17 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Jey, je hebt me in een hokje![]()
ohwjah, ik was eerder heb ik nu gewonnen?quote:
Een prepaid hoer?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:18 schreef Pangaea het volgende:
[..]
Zelfs dan moet je nog EERST BETALEN voordat je aan haar zit!![]()
want dan?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:21 schreef DeWaasheid het volgende:
Anton en Karel, tijd dat jullie een keer n vriendin krijgen..
Als er moslims te bashen vallen wel.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:22 schreef _The_General_ het volgende:
Nemen jullie dit filmpje nu echt serieus ?
Zeg, wil je geen onmogelijke dingen gaan roepen alhier? Dat is pas frustratieopwekkend!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:21 schreef DeWaasheid het volgende:
Houders van een voordeelurenkaart uitgezonderd natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een prepaid hoer?
Ik betaal altijd pas achteraf
ze kennen me
Mits gesluierd uiteraardquote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:21 schreef DeWaasheid het volgende:
Ah nee okee, dan volgen we mekaar weerquote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:22 schreef Pangaea het volgende:
[..]
Houders van een voordeelurenkaart uitgezonderd natuurlijk.![]()
dat is een waasheid ofzo?quote:
hoe je met vrouwen omgaat..quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:25 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
dat een een waasheid ofzo?
wazig is het in ieder geval, waarop googlen?
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:22 schreef _The_General_ het volgende:
Nemen jullie dit filmpje nu echt serieus ?
heb jij ook wel eens een post zonder het woord pijpensnijder erinquote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:22 schreef Gijs_Jansma het volgende:
Belachelijk, zuke gasten zou je het liefst een klap met een flinke pijpensnijder geven, maar ja, die hebben ze daar zeker niet.... Stelletje gekken!
heb ik geen respect voor.. kvind t sukkelsquote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:19 schreef Vampier het volgende:
heej respecteer die cultuur eens... of anders optiefen met die camera geile trut.
Ja. Net als een soldaat in een dictatuur keihard in z'n gezicht uitlachen. Dan kun je het er wel mee oneens zijn dat ze je dan opsluiten, maar het blijft wel een dom voorbereide actie!quote:
Het is die links-rechts-muur in je hoofd denk ik.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:27 schreef Pracissor het volgende:
Het is zeker rechtse propaganda om moslims/arabieren/perzen in een kwaad daglicht te stellen... gebracht door LLink...
Sarcamse enzo.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:43 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Het is die links-rechts-muur in je hoofd denk ik.
Waarom niet? Misschien dacht die man wel: HA! Ik heb er gered, nu vindt ze me stoer en krijg ik de hoofdprijs!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:18 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ik over het totale gebeuren, want je kan het 1 niet los van het ander zien. Integendeel zelfs.
Hahaahaaa 111!!!!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:45 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Waarom niet? Misschien dacht die man wel: HA! Ik heb er gered, nu vindt ze me stoer en krijg ik de hoofdprijs!
Waar zie je dat ik lach?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:47 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Hahaahaaa 111!!!!::D:D::::D:D:D
idd.
Lachen als je vriendin/zus het was overkomen.
Je bent zelf een hullie. Met je waanideeen van linkse staatsomroepen in NL.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:45 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Of wanneer ik links door progressief had vervangen en rechts door conservatief, had je er geen problemen mee gehad? Huilie.![]()
Neen, je begrijpt me verkeerd. Ik moest lachen om je 'opmerking' en jequote:
Waar heb ik linkse staatsomroepen in de mond gehad?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:49 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Je bent zelf een hullie. Met je waanideeen van linkse staatsomroepen in NL.
Ik stel me voor wat de man denkt. En aan het filmpje te zien is dat in ieder gevalquote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:50 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Neen, je begrijpt me verkeerd. Ik moest lachen om je 'opmerking' en jesmilie, zeer gepast namelijk.
Ik ben blij voor je dat je je zo goed in die man kan inleven.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:51 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Ik stel me voor wat de man denkt. En aan het filmpje te zien is dat in ieder geval
Mee eens, maar is het daarom terecht om die 'soldaat' dan hier te gaan verdedidgen/goedpraten?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:43 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Ja. Net als een soldaat in een dictatuur keihard in z'n gezicht uitlachen. Dan kun je het er wel mee oneens zijn dat ze je dan opsluiten, maar het blijft wel een dom voorbereide actie!
Ik ken jullie soort wel.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:50 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Waar heb ik linkse staatsomroepen in de mond gehad?![]()
quote:
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:43 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Het is die links-rechts-muur in je hoofd denk ik.
Is je zus lekkerquote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:47 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Hahaahaaa 111!!!!::D:D::::D:D:D
idd.
Lachen als je vriendin/zus het was overkomen.
Heeft dat invloed op zn opmerking dan?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:54 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Niks "touche".
Ik ken z'n postgeschiedenis.
Door Nederlanders? en zelfs dan, dan moeten we het maar allemaal goed vinden?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:55 schreef calvobbes het volgende:
Goh. Dit gebeurd elk weekend wel in een paar discotheken en zal de komende zomer ook wel op verschillende stranden gebeuren, daar hoor je niemand over. Maar nu ineens is het een probleem.
Precies dat zeg ik ook.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:55 schreef calvobbes het volgende:
Goh. Dit gebeurd elk weekend wel in een paar discotheken en zal de komende zomer ook wel op verschillende stranden gebeuren, daar hoor je niemand over. Maar nu ineens is het een probleem.
Ah kijk!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:57 schreef Herald het volgende:
ik heb na het bekijken van het filmpje in de OP meteen naar deze doorgeklikt
http://dump.geenstijl.nl/mediabase/2052/fabf4252/index.html
Nee dat moet niet. Ik vind die selectieve verontwaardiging van veel mensen erg vreemd.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:56 schreef DeWaasheid het volgende:
Door Nederlanders? en zelfs dan, dan moeten we het maar allemaal goed vinden?
Oh nee? Als n hele discotheek 1 meisje zou aanranden hoor je dat echt wel.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:01 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Nee dat moet niet. Ik vind die selectieve verontwaardiging van veel mensen erg vreemd.
Bij bepaalde zaken wordt alleen maar verontwaardigd en afkeurend gereageerd zogauw er buitelanders bij zijn betrokken. Als Nederlanders het doen, dan hoor je er niks over.
Ja dat durf ik zeker te beweren.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:04 schreef DeWaasheid het volgende:
Oh nee? Als n hele discotheek 1 meisje zou aanranden hoor je dat echt wel.
Durf jij echt te beweren dat er in n Nederlandse discotheek dezelfde dingen plaatsvinden als op dat filmpje?
en dan heb ik t niet over n uitschieter, maar over n gemiddelde.
Wanneer een soortgelijk filmpje in Nederland zou afspelen zou men niet verontwaardigd zijn?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:01 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Nee dat moet niet. Ik vind die selectieve verontwaardiging van veel mensen erg vreemd.
Bij bepaalde zaken wordt alleen maar verontwaardigd en afkeurend gereageerd zogauw er buitelanders bij zijn betrokken. Als Nederlanders het doen, dan hoor je er niks over.
Bij deze kan ik je niet meer serieus nemen, sorryquote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:06 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ja dat durf ik zeker te beweren.
Nederlanders zijn niet zo braaf als jij denkt. Die hangen zich ook spontaan om iemand ook al willen ze dat niet.
En waarom zou ik jou nog serieus nemen?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:08 schreef DeWaasheid het volgende:
Pastors neerschieten ofzo?![]()
Een heel stuk minder, dat wel.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:06 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Wanneer een soortgelijk filmpje in Nederland zou afspelen zou men niet verontwaardigd zijn?![]()
Wat ben jij toch een walgelijk figuur. Het hele onderwerp van het topic doodpraten en vervolgens Nederlanders generaliseren en uitmaken voor het een of het ander. Dat je het allemaal met droge ogen uit je vingers krijgt...quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:06 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ja dat durf ik zeker te beweren.
Nederlanders zijn niet zo braaf als jij denkt. Die hangen zich ook spontaan om iemand ook al willen ze dat niet.
Omdat jij dit soort dingen echt zou doenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:11 schreef calvobbes het volgende:
[..]
En waarom zou ik jou nog serieus nemen?
Bart de Graaff die in de tieten van Patty Brard knijpt?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:06 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Wanneer een soortgelijk filmpje in Nederland zou afspelen zou men niet verontwaardigd zijn?![]()
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:13 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat ben jij toch een walgelijk figuur. Het hele onderwerp van het topic doodpraten en vervolgens Nederlanders generaliseren en uitmaken voor het een of het ander. Dat je het allemaal met droge ogen uit je vingers krijgt...
Dat was toch juist onderbroekenlol?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:14 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Bart de Graaff die in de tieten van Patty Brard knijpt?
nu nog inhoudelijk reagerenquote:
Alsof dat een inhoudelijke reactie was van heiden6. Stukje dramatoneel waar menig Portugees voetballer wat van kan leren!quote:
Niet dan? om welke reden precies niet schatje?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:16 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Alsof dat een inhoudelijke reactie was van heiden6. Stukje dramatoneel waar menig Portugees voetballer wat van kan leren!
Hoho. NLers mag je voor alles uitmaken, dat boeit niet.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:13 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat ben jij toch een walgelijk figuur. Het hele onderwerp van het topic doodpraten en vervolgens Nederlanders generaliseren en uitmaken voor het een of het ander. Dat je het allemaal met droge ogen uit je vingers krijgt...
http://64.233.183.104/search?q=cache:a_PnApZk9pQJ:www.spunk.nl/articles/view_article.asp%3Fid%3D1150125009913+Spunk+--+Artikel+--+Fuck+around+the+world&hl=nl&gl=nl&ct=clnk&cd=1quote:Yasmine: 'De meeste moslims beschouwen tatta's (blanken, red.) als minderwaardig.
Het zou fijn zijn als jij mij geen uitspraken in de mond legt.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:22 schreef -IksRee- het volgende:
Dit betekent niets volgens calvje:
Het zou nog fijner zijn als jij geen database-vervuiling meer creert.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:23 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Het zou fijn zijn als jij mij geen uitspraken in de mond legt.
Ik zou zeker beweren dat jij dit soort uitspraken deed!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:23 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Doodpraten?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:13 schreef heiden6 het volgende:
Het hele onderwerp van het topic doodpraten
Ik maak ze nergens voor uit. Ik zeg alleen dat Nederlanders niet zo braaf zijn als DeWaasheid lijkt te denken.quote:en vervolgens Nederlanders generaliseren en uitmaken voor het een of het ander.
Wat vind je er dan wel van?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:23 schreef calvobbes het volgende:
[..]
een kneusje dat denkt dat ie de waarheid in pacht heeftquote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:57 schreef Glasnosteraar het volgende:
niet vergeten dat het enige wat Iran onderscheid van bv Afghanistan de enorme olie en gasvoorraden zijn. Zonder die natuurlijke bronnen waar ze kapitalen mee verdienen zou Iran nauwelijks te onderscheiden zijn van Afghanistan. Of van Somalië voor mijn part. En dat geldt voor al die olie-staatjes daar.
Daar moet je dus rekening mee houden als je die kant op gaat. En je moet je niet gek laten maken door al die opgeblazen verhaaltjes over die zogenaamd moderne jonge Iraniërs. Die zijn er wel, maar verwaarloosbaar weinig.
Kom kom. Zou de moslima Yasmine misschien beter weten wat er speelt als jij? Of WIL je dat niet erkennen?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:25 schreef AntonDingeman het volgende:
Dat is mooi voor Yasmine. Maar dat ben ik niet met dr eens.
Niet zo braaf als ik denk, dus als ik zeg dat Nederlanders niet met de gehele discotheek 1 meisje gaan aanranden, dan heb ik t mis?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:25 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Doodpraten?
Hoezo? Kan er geen discussie meer gevoerd woden ofzo?
[..]
Ik maak ze nergens voor uit. Ik zeg alleen dat Nederlanders niet zo braaf zijn als DeWaasheid lijkt te denken.
Ah, laat me raden: een nakomeling van mensen die uit Iran gevlucht zijn?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:26 schreef Horsemen77 het volgende:
[..]
een kneusje dat denkt dat ie de waarheid in pacht heeft
zielig.
Geen idee. Ik ken dat kind geeneens.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:27 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Kom kom. Zou de moslima Yasmine misschien beter weten wat er speelt als jij?
Nee Nederland is kapitalistisch en commercieel!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:27 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ah, laat me raden: een nakomeling van mensen die uit Iran gevlucht zijn?
Omdat het er zo fantastisch is, zijn ze gevlucht zeker?![]()
Jij zegt dat Nederlanders nooi zoiets zouden doen bij een meisje.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:27 schreef DeWaasheid het volgende:
Niet zo braaf als ik denk, dus als ik zeg dat Nederlanders niet met de gehele discotheek 1 meisje gaan aanranden, dan heb ik t mis?
Oh nee ??quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:32 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Jij zegt dat Nederlanders nooi zoiets zouden doen bij een meisje.
Jij zei niet dat nooit hele discotheke neen meisje zo beetpakken.
Of wil je nu de werkelijkheid ook al gaan weerleggen?quote:Oh nee? Als n hele discotheek 1 meisje zou aanranden hoor je dat echt wel.
Durf jij echt te beweren dat er in n Nederlandse discotheek dezelfde dingen plaatsvinden als op dat filmpje?
en dan heb ik t niet over n uitschieter, maar over n gemiddelde.
Ik heb _genoeg_ discotheken gezien maar nog nooit werd n meisje zonder reden door n hele groep aangerand, omdat ze geen burka aanhad.
En daar sta ik nog steeds achter.quote:Durf jij echt te beweren dat er in n Nederlandse discotheek dezelfde dingen plaatsvinden als op dat filmpje?
Zwaar overdrijven? wil je zeggen dat in dat filmpje er geen hele stoet van 20 mannen achter dat vrouwtje aanliepen?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:35 schreef calvobbes het volgende:
Verdomd. Ik heb verkeerd gelezen. Ik had niet in de gaten dat je meteen alweer zwaar aan het ovedrijven was. Excuus.
Achter iemand aanlopen is wel wat anders dan aanranden he. Dat noem ik overdrijven.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:37 schreef DeWaasheid het volgende:
Zwaar overdrijven? wil je zeggen dat in dat filmpje er geen hele stoet van 20 mannen achter dat vrouwtje aanliepen?
Ze zaten dus niet aan dr kont met zn allen? ze waren gewoon gezellig aan t wandelen..quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:38 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Achter iemand aanlopen is wel wat anders dan aanranden he. Dat noem ik overdrijven.
Het was niet een gezellige wandeling, ligt er overigens aan wat je onder gezellig verstaat... Maar je maakt mij echt niet wijs dat dat soort dingen niet in Nederland, met Nederlanders, gebeuren.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:40 schreef DeWaasheid het volgende:
Ze zaten dus niet aan dr kont met zn allen? ze waren gewoon gezellig aan t wandelen..
Ik had één zin over het hoofd gezien. Moet je zelf ook wel goed opletten he!quote:Geen gek idee dat je mn eerdere post ook al over t hoofd hebt gezien....
Tis goed met jou kerel..quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:41 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Het was niet een gezellige wandeling, ligt er overigens aan wat je onder gezellig verstaat... Maar je maakt mij echt niet wijs dat dat soort dingen niet in Nederland, met Nederlanders, gebeuren.
En dan kom ik weer bij die selectieve verontwaardiging van velen.
[..]
Ik had één zin over het hoofd gezien. Moet je zelf ook wel goed opletten he!
Mooi gesproken. Alleen jammer dat je dat niet mag zeggen van bepaalden mensen hier....quote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:06 schreef Emilie het volgende:
Dat meisje gedraagt zich wel oneindig dom en naïef. Ze laat zich aanranden. Ze had meteen bij die griezel weg moeten lopen. Maar nee, ze gaat het schattige meisje uithangen en deze man zal haar 'redden' van de jochies die haar achter na liepen (terwijl hij natuurlijk zelf zijn kans afwacht om met haar 'alleen' te zijn). En als hij haar knuffelt, ach, dan laat ze dat gewoon maar over zich heen komen. Tja. Uiteindelijk baalt ze er van, maar zij had echt zelf assertiever moeten zijn meteen al.
Goed, heeft ze ook weer wat geleerd. Laat je niet knuffelen door mannen met snorren.
Als ik hier de plaatselijke kroeg in ga (en ik woon in een stadse volkswijk), daar in mijn eentje tussen de mannen aan de bar plaats neem, een kort rokje draag en met mijn wimpers knipper, dan hoef ik ook niet verbaasd staan te kijken wanneer ik op een gegeven moment een hand op mijn knie voel van de buurman. En als ik daar dan niets van zeg, dan zal die hand ook langzaam omhoog kruipen en zal ik ongetwijfeld - als ik niet ingrijp - ook een hand in de buurt van mijn kont of borst voelen.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:13 schreef heiden6 het volgende:
Ach, ik kan tenminste nog zeggen ik in alle gevallen dezelfde mening heb. Dat ik me dus net zo kwaad maak om een allochtoon die een kind vermoord, dan een autochtoon die een kind vermoord.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:03 schreef Pracissor het volgende:
Gewoon negeren, wanneer de 'daders' moslims/arabieren betreffen zal die kindermoord nog goedpraten/bagataliseren.
Welk 'gedrag'? Ze liep notabene MET hoofddoek in een lang gewaadquote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:20 schreef Emilie het volgende:
[..]
Als ik hier de plaatselijke kroeg in ga (en ik woon in een stadse volkswijk), daar in mijn eentje tussen de mannen aan de bar plaats neem, een kort rokje draag en met mijn wimpers knipper, dan hoef ik ook niet verbaasd staan te kijken wanneer ik op een gegeven moment een hand op mijn knie voel van de buurman. En als ik daar dan niets van zeg, dan zal die hand ook langzaam omhoog kruipen en zal ik ongetwijfeld - als ik niet ingrijp - ook een hand in de buurt van mijn kont of borst voelen.
Als ik in een discotheek een beetje enthousiast en sexy ga staan dansen, dan is er vaak een man in de buurt die zich geroepen voelt tegen me aan te gaan rijden. En als ik daar dan niets van zeg, dan zal hij zeker ook zijn handen op bepaalde plaatsen leggen. Niet alle mannen doen dat, maar er is altijd wel eentje in de buurt die het wel doet.
En dan zul jij zeggen: jamaar dat lok je dan ook uit. Wat 'uitlokken' is, is echter per cultuur verschillend. In Iran vinden ze zo'n Froukje ongelooflijk uitdagend en dus vinden ze dat zij dit soort gedrag 'uitlokt'.
Ik vergelijk ze ook niet met Arabieren maar met Afghanen, voor zover je kunt spreken over Afghanen. Er wonen overigens ook nogal wat Azeri's in Iran. Ach wat boeit het, één pot nat joh.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:59 schreef Pracissor het volgende:
[..]
De Perzen kan je niet vergelijken met de Arabieren, is een heel ander volk, de cultuur is meer vergelijkbaar met de aziatische dan met de Arabische. Veel nadruk op kennis etc., Iraniers die hier wonen zijn voor 99% atheist, of bekeerd naar het Christendom.
Jouw username.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:28 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
Ik vergelijk ze ook niet met Arabieren maar met Afghanen, voor zover je kunt spreken over Afghanen. Er wonen overigens ook nogal wat Azeri's in Iran. Ach wat boeit het, één pot nat joh.
Mensen moeten die hoek van de wereld gewoon mijden, alsof er niet veel leukere bestemmingen zijn!
So true, jammer alleen dat ze wel massaal deze kant op komen.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:28 schreef Glasnosteraar het volgende:
Mensen moeten die hoek van de wereld gewoon mijden, alsof er niet veel leukere bestemmingen zijn!
Ik zie geen lang gewaad. Wel een strak truitje (waar duidelijke rondingen in te zien zijn) en een strakke spijkerbroekquote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:27 schreef -IksRee- het volgende:
Welk 'gedrag'? Ze liep notabene MET hoofddoek in een lang gewaad![]()
Je ziet zeker ook geen hoofddoek, calvje?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:31 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ik zie geen lang gewaad. Wel een strak truitjeen een spijkerbroek
Dat zei ik niet x-ray. Goed lezen.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:32 schreef -IksRee- het volgende:
Je ziet zeker ook geen hoofddoek, calvje?![]()
Huh? Zit ik nu in de twilight zone? Sinds wanneer is het de schuld van de vrouwen? Die vent moet gewoon met zn takken van die vrouw afblijven. Walgelijk hoe sommige mannen denken dat ze alles mogen makenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:20 schreef Emilie het volgende:
[..]
Als ik hier de plaatselijke kroeg in ga (en ik woon in een stadse volkswijk), daar in mijn eentje tussen de mannen aan de bar plaats neem, een kort rokje draag en met mijn wimpers knipper, dan hoef ik ook niet verbaasd staan te kijken wanneer ik op een gegeven moment een hand op mijn knie voel van de buurman. En als ik daar dan niets van zeg, dan zal die hand ook langzaam omhoog kruipen en zal ik ongetwijfeld - als ik niet ingrijp - ook een hand in de buurt van mijn kont of borst voelen.
Als ik in een discotheek een beetje enthousiast en sexy ga staan dansen, dan is er vaak een man in de buurt die zich geroepen voelt tegen me aan te gaan rijden. En als ik daar dan niets van zeg, dan zal hij zeker ook zijn handen op bepaalde plaatsen leggen. Niet alle mannen doen dat, maar er is altijd wel eentje in de buurt die het wel doet.
En dan zul jij zeggen: jamaar dat lok je dan ook uit. Wat 'uitlokken' is, is echter per cultuur verschillend. In Iran vinden ze zo'n Froukje ongelooflijk uitdagend en dus vinden ze dat zij dit soort gedrag 'uitlokt'.
En dan komt nu het generaliserende: over de hele wereld zullen er mannen zijn die hun kans wagen als ze denken dat een meisje gewillig is. En zolang je als meisje niet assertief bent in dat soort situaties en zeer duidelijk laat blijken dat je NIET wilt, heb je kans om aangerand te worden. Pas toen Froukje heel duidelijk liet blijken dat ze het NIET wilde, hield hij op. Misschien had ze dat veel eerder duidelijk moeten maken.
Eh wat doe je nou man, heb je niets beters te doen dan hier posten??quote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:39 schreef Dickbride het volgende:
[..]
Huh? Zit ik nu in de twilight zone? Sinds wanneer is het de schuld van de vrouwen? Die vent moet gewoon met zn takken van die vrouw afblijven. Walgelijk hoe sommige mannen denken dat ze alles mogen maken.
Er is niemand die zegt dat het de schuld van de vrouwen is. Integendeel.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:39 schreef Dickbride het volgende:
Huh? Zit ik nu in de twilight zone? Sinds wanneer is het de schuld van de vrouwen? Die vent moet gewoon met zn takken van die vrouw afblijven. Walgelijk hoe sommige mannen denken dat ze alles mogen maken.
Zo werkt dat in vele westerse landen, niet in 't land waar zij opzichtig op zoek ging naar wat aandacht.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:39 schreef Dickbride het volgende:
[..]
Walgelijk inderdaad. En daarom moet een meisje leren assertief te zijn.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:39 schreef Dickbride het volgende:
Walgelijk hoe sommige mannen denken dat ze alles mogen maken.
Ben jij dr zo'n eentje die om je heen slaat enzo?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:48 schreef Emilie het volgende:
[..]
Walgelijk inderdaad. En daarom moet een meisje leren assertief te zijn.
Als ik die jochies achter me aan had gehad in Iran dan had ik me wel omgedraaid waarschijnlijk. Dan was ik hard gaan schelden (af en toe 'Allah' roepend), had ik wilde armgebaren gemaakt, dan had ik desnoods naar ze gespuugd en mijn lelijkste gezicht getrokken. En dan hadden zij waarschijnlijk gedacht: 'Help het is een heks'. En dan waren ze naar hun mammie gerend.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:49 schreef trancethrust het volgende:
Ben jij dr zo'n eentje die om je heen slaat enzo?
kwestie van een flesje wijjn opdrinkenquote:
we worden door onze multikulpropagisten in ieder geval al voorbereid op wat straks als "normaal" beschouwd dient te worden.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:31 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
So true, jammer alleen dat ze wel massaal deze kant op komen.
Vet. Ik stel voor Froukje om te ruilen met Emilie.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:52 schreef Emilie het volgende:
[..]
Als ik die jochies achter me aan had gehad in Iran dan had ik me wel omgedraaid waarschijnlijk. Dan was ik hard gaan schelden (af en toe 'Allah' roepend), had ik wilde armgebaren gemaakt, dan had ik desnoods naar ze gespuugd en mijn lelijkste gezicht getrokken. En dan hadden zij waarschijnlijk gedacht: 'Help het is een heks'. En dan waren ze naar hun mammie gerend.
Haha nou plat met de landen waar zo iets als dit normaal is.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:44 schreef popolon het volgende:
[..]
Zo werkt dat in vele westerse landen, niet in 't land waar zij opzichtig op zoek ging naar wat aandacht.
Dus ja, dat is de kat op 't spek binden.
Welnee, we geven ze een clubhuis en drinken een kopje thee met ze, en zorgen ervoor dat er geen vrouwen meer in de buurt komen en klaar is keesquote:Op zaterdag 8 juli 2006 01:19 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Haha nou plat met de landen waar zo iets als dit normaal is.
En dat noemen zich zelf mensen ?
Als je zulke normen en waarden hebt hoef je van mijn part niet als mensen stam gezien te worden.
Ja inderdaad, hoe durft ze zonder burka te lopenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 02:00 schreef outcast_within het volgende:
ah ik deel dus niet de mening van die paar post boven mij.
Enfin moet die arrogante rotsnol maar niet zo provocerend bezig zijn.
@purno ja dat zijn ook mensen.
joh je weet van te voren dat ze allemaal geilen op je.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 02:07 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Ja inderdaad, hoe durft ze zonder burka te lopen![]()
Ontopic: een flinke trap in zijn kloten zal hem wel opfrissen, overigens had ik als camera/geluidsman wel even ingegrepen denk ik, dus dat maakt het een tikje minder geloofwaardig![]()
Je vind het zelf wel normaal dat niet wordt gekeken naar hoe de vrouw iets vind? Maar dat ze gewoon betasten zonder dat ze dat wil? Het moet toch niet gekker worden.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 02:12 schreef outcast_within het volgende:
[..]
joh je weet van te voren dat ze allemaal geilen op je.
Dat ruud lubbers daar niet zo snel zou worden opgepakt vanwege een bilgreep.
gaat iedereen nu oooh's en aah's roepen wat er gebeurt is. Was te verwachten. Het werkt daar anders. Geen idee hoe. Maar ze zijn daar geil ja. Wil je nu je westerse vingertje opsteken en met keurige stem zeggen dat dit echt niet kan. Dat hun de naam mens niet verdienen. Gebrek aan norme en waarden. Stelletje overdrijvende drama queens die elke kans aanpakken om stoer te doen en zeggen dat het sukkels zijn.
Maar goed jullie doen maar. Veel plezier met het inkoppen van grapjes, het belachelijk maken, het generaliseren en jezelf superieur vinden![]()
Nee, dit valt onder verkrachten (mits hij z'n tong in haar bek heeft gestoken)quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:47 schreef AntonDingeman het volgende:
Overigens valt dit niet onder aanranden volgens mij ....
!!! RACIST !!!quote:Op zaterdag 8 juli 2006 02:18 schreef Glasnosteraar het volgende:
superioriteit van het Westen tov van o.a. Iran is een open deur intrappen, natuurlijk zijn we dat.
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 02:18 schreef Glasnosteraar het volgende:
superioriteit van het Westen tov van o.a. Iran is een open deur intrappen, natuurlijk zijn we dat.
Natuurlijk is het voor te stellen. Maar ik maak me boos om het feit dat zo'n meisje zichtbaar baalt als een stekker en tegelijkertijd zichzelf roekeloos en onbezonnen in zo'n situatie stort zonder de consequenties goed in te schatten. Het is een programma gericht op sensatie. En zij is het zogenaamd stoere meisje dat wel eens even gaat uitzoeken hoe Iran 'werkelijk' is. Dan komt het er uiteindelijk op neer dat je je vege lijf moet reddden...en dan blijk je een angstig en naïef meisje te zijn dat geen idee heeft hoe te handelen.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 05:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kan me die reactie van haar wel voorstellen. Je bent in een onveilig land waar je maar moeilijk hoogte kunt krijgen van de mensen. Je weet niet wie het beste met je voorheeft en wie niet. Zelfs aan officiële figuren weet je niet wat je hebt. Wat kan ze verwachten als ze wild om zich heen gaat trappen en schreeuwen? Dat er ineens allerlei rechtgeaarde burgers op haar afstormen om haar te hulp te schieten? Laat me niet lachen. Je probeert in zo'n situatie natuurlijk zo diplomatiek mogelijk te blijven om het vege lijf te redden. Doodeng.
absoluut, negerinnen zijn superieurquote:
Ik vind het toch erg leuk Ringo, hoe jij van een naieve boomknuffelaar bent verandert door een paar jaar in Den Haag te wonen en les te geven aan onze fijne vrienden uit den Maghreb.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 02:48 schreef Ringo het volgende:
[..]Ach, het zijn elk geval Ariërs, die Iranezen.
En trap elke gezagdrager gelijk in zijn kruis als hij zoiets doet (kom je wel in de cel maar je hebt iig duidelijk NEE gezegd)quote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:06 schreef Emilie het volgende:
Dat meisje gedraagt zich wel oneindig dom en naïef. Ze laat zich aanranden. Ze had meteen bij die griezel weg moeten lopen. Maar nee, ze gaat het schattige meisje uithangen en deze man zal haar 'redden' van de jochies die haar achter na liepen (terwijl hij natuurlijk zelf zijn kans afwacht om met haar 'alleen' te zijn). En als hij haar knuffelt, ach, dan laat ze dat gewoon maar over zich heen komen. Tja. Uiteindelijk baalt ze er van, maar zij had echt zelf assertiever moeten zijn meteen al.
Goed, heeft ze ook weer wat geleerd. Laat je niet knuffelen door mannen met snorren.
Daar trek jij (en vele anderen ) zich anders ook niets van aanquote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:16 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Mooi gesproken. Alleen jammer dat je dat niet mag zeggen van bepaalden mensen hier....
.
Maar altijd klagen en schelden op alles wat WEL nederlands is mag natuurlijk wel ?quote:Je moet hier gewoon schelden en klagen op alles wat niet Nederlands is
Preciesquote:Op zaterdag 8 juli 2006 05:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kan me die reactie van haar wel voorstellen. Je bent in een onveilig land waar je maar moeilijk hoogte kunt krijgen van de mensen. Je weet niet wie het beste met je voorheeft en wie niet. Zelfs aan officiële figuren weet je niet wat je hebt. Wat kan ze verwachten als ze wild om zich heen gaat trappen en schreeuwen? Dat er ineens allerlei rechtgeaarde burgers op haar afstormen om haar te hulp te schieten? Laat me niet lachen. Je probeert in zo'n situatie natuurlijk zo diplomatiek mogelijk te blijven om het vege lijf te redden. Doodeng.
Prima oplossing ..gewoon nee zeggen dus ? en die mannen stoppen dan ONMIDDELLIJKquote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:20 schreef Emilie het volgende:
[..]
En dan komt nu het generaliserende: over de hele wereld zullen er mannen zijn die hun kans wagen als ze denken dat een meisje gewillig is. En zolang je als meisje niet assertief bent in dat soort situaties en zeer duidelijk laat blijken dat je NIET wilt, heb je kans om aangerand te worden. Pas toen Froukje heel duidelijk liet blijken dat ze het NIET wilde, hield hij op. Misschien had ze dat veel eerder duidelijk moeten maken.
Is dat positief dan?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 08:26 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ik vind het toch erg leuk Ringo, hoe jij van een naieve boomknuffelaar bent verandert door een paar jaar in Den Haag te wonen en les te geven aan onze fijne vrienden uit den Maghreb.
Oh nou gaan we die kant op, die hadden we nog niet gehad.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 08:42 schreef zoalshetis het volgende:
zijn vrouwen nou zo dom, of doen ze maar alsof?
Heb je helemaal gelijk in ...quote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:44 schreef popolon het volgende:
[..]
Zo werkt dat in vele westerse landen, niet in 't land waar zij opzichtig op zoek ging naar wat aandacht.
Dus ja, dat is de kat op 't spek binden.
ik denk, geef dit topic een slinger, want het begint wel op te vallen.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 08:44 schreef popolon het volgende:
[..]
Oh nou gaan we die kant op, die hadden we nog niet gehad.
Of waren ze pas echt 'los' gegaan ..want dan staat helemaal wel vast dat ze een 'hoer ' is ..welk 'normaal meisje' doet zoietsquote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:52 schreef Emilie het volgende:
[..]
Als ik die jochies achter me aan had gehad in Iran dan had ik me wel omgedraaid waarschijnlijk. Dan was ik hard gaan schelden (af en toe 'Allah' roepend), had ik wilde armgebaren gemaakt, dan had ik desnoods naar ze gespuugd en mijn lelijkste gezicht getrokken. En dan hadden zij waarschijnlijk gedacht: 'Help het is een heks'. En dan waren ze naar hun mammie gerend.
Nou ok ja, volgens mij gaat het over een bijdehand mutsje die even wat wil provoceren in een land waarvan ze weet dat dat nogal eens tot ongemakkleijke situaties kan lijden.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 08:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk, geef dit topic een slinger, want het begint wel op te vallen.
Tja en dat doen niet-nederlanders natuurlijk NOOIT ...quote:Op zaterdag 8 juli 2006 02:12 schreef outcast_within het volgende:
[..]
joh je weet van te voren dat ze allemaal geilen op je.
Dat ruud lubbers daar niet zo snel zou worden opgepakt vanwege een bilgreep.
gaat iedereen nu oooh's en aah's roepen wat er gebeurt is. Was te verwachten. Het werkt daar anders. Geen idee hoe. Maar ze zijn daar geil ja. Wil je nu je westerse vingertje opsteken en met keurige stem zeggen dat dit echt niet kan. Dat hun de naam mens niet verdienen. Gebrek aan norme en waarden. Stelletje overdrijvende drama queens die elke kans aanpakken om stoer te doen en zeggen dat het sukkels zijn.
Maar goed jullie doen maar. Veel plezier met het inkoppen van grapjes, het belachelijk maken, het generaliseren en jezelf superieur vinden![]()
dat bedoel ik. en het schijnt niet aan leeftijd te liggen.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 08:49 schreef popolon het volgende:
[..]
Nou ok ja, volgens mij gaat het over een bijdehand mutsje die even wat wil provoceren in een land waarvan ze weet dat dat nogal eens tot ongemakkleijke situaties kan lijden.
Ja dat weet ik maar dat heeft toch niet zoveel met het geslacht te maken?quote:
de naïviteit valt zo op!quote:Op zaterdag 8 juli 2006 08:52 schreef popolon het volgende:
[..]
Ja dat weet ik maar dat heeft toch niet zoveel met het geslacht te maken?
Volgens mij is het meer een mislukte poging voor een Oscar of Tony of hoe die bende ook heet.quote:
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 08:40 schreef milagro het volgende:
[..]
Precies![]()
En voor diegene die menen dat als ze zich kleedt , naar Iraanse maatstaven, als een hoer, ze ook behandeld wordt als een hoer, óók van een op straat lopende hoer moet je afblijven als zij niet wil dat je aan haar zit.
In een land als dat is het voor ons lastig inschatten wat gewoon vriendelijkheid is , nieuwsgierigheid en wat veel verder gaat dan dat.
Als een vent naar je lacht, denken we "goh vriendelijke man" en lach je terug, en dát zien zij dus blijkbaar als een uitnodiging.
Dat beide partijen elkaar verkeerd interpreteren, neemt niet weg dat verkeerde interpretatie nooit tot aanranding of verkrachting mag leiden, als een vrouw, maar net zo goed een man, laat merken dat ze niet gediend is van je handtastelijkheden houd je gewoon je poten thuis, of je nu in Nederland zit of in Iran, of de dame nu een tv presentatrice is, een gewone toeriste, of een hoer.
Misschien zijn die personen liever 'daar' ?quote:Men praat hier over de 'achterlijjkheid' van die mannencultuur daar, maar als ik sommige reacties hier lees, kunnen wij er ook nog wat van, zeg, qua achterlijkheid
Dat is positief ja. De waarheid is altijd beter als een niet-realistische ideologische visie.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 08:42 schreef popolon het volgende:
[..]
Is dat positief dan?
Hoewel ik denk wat je bedoelt want de zin is wat vreemd.
Links denkt nog altijd oprecht dat als je lief voor het monster bent, het monster lief voor jou is.quote:
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 09:00 schreef milagro het volgende:
In Tunesië, een vakantieland nota bene, reageren de mannen en jongens niet anders, is mijn ervaring althans. Maak al dan niet per ongeluk oogkontakt, glimlach terug naar een vriendelijk ogend gezicht, loop alleen, en het wordt gezien als een uitnodiging.
Zelfs het feit dat je vriend naast je loopt schrikt niet af, zodra hij ook maar 1 seconde van je zijde wijkt, komen de heren op je af.
De receptie van het hotel liet vasthoudende wildvreemde mannen gewoon door, zodat je ze op een gegeven moment aan je hotelkamerdeur had staan kloppen.
Kan je spreken over cultuur, maar dat betekent dus dat in die landen de vrouwen dus idd niet vrij zijn, en die hoofddoek geen keuze is, omdat mannen anders denken dat je een hoer bent en vervolgens denken dat je ten alle tijde aan een hoer moet mogen zitten, ook als de hoer er niet van gediend is. en die opvattingen nemen ze mee als ze hier zich gaan vestigen.
En de politiek correcten hier maar roepen "die hoofddoek is een keuze, geen opgelegd iets, vrouwen kiezen erzelf voor, ze hóeven het niet te dragen".
Ja, zal best allemaal, maar die dieperliggende betekenis van die lap stof lijkt me toch wel duidelijk.
Een vrouw dient zich te bedekken omdat ze mannen anders in de verleiding brengt en die zich nu eenmaal niet altijd kunnen beheersen.
Zijn mannen nu zo dom, of zijn ze nu gewoon zo dom.
Mee eensquote:Op zaterdag 8 juli 2006 09:00 schreef milagro het volgende:
In Tunesië, een vakantieland nota bene, reageren de mannen en jongens niet anders, is mijn ervaring althans. Maak al dan niet per ongeluk oogkontakt, glimlach terug naar een vriendelijk ogend gezicht, loop alleen, en het wordt gezien als een uitnodiging.
Zelfs het feit dat je vriend naast je loopt schrikt niet af, zodra hij ook maar 1 seconde van je zijde wijkt, komen de heren op je af.
De receptie van het hotel liet vasthoudende wildvreemde mannen gewoon door, zodat je ze op een gegeven moment aan je hotelkamerdeur had staan kloppen.
Kan je spreken over cultuur, maar dat betekent dus dat in die landen de vrouwen dus idd niet vrij zijn, en die hoofddoek geen keuze is, omdat mannen anders denken dat je een hoer bent en vervolgens denken dat je ten alle tijde aan een hoer moet mogen zitten, ook als de hoer er niet van gediend is. en die opvattingen nemen ze mee als ze hier zich gaan vestigen.
En de politiek correcten hier maar roepen "die hoofddoek is een keuze, geen opgelegd iets, vrouwen kiezen erzelf voor, ze hóeven het niet te dragen".
Ja, zal best allemaal, maar die dieperliggende betekenis van die lap stof lijkt me toch wel duidelijk.
Een vrouw dient zich te bedekken omdat ze mannen anders in de verleiding brengt en die zich nu eenmaal niet altijd kunnen beheersen.
Geen van beide en als je dat soort generaliserende opmerkingen maakt ben je zelf ook niet veel slimmerquote:Zijn mannen nu zo dom, of zijn ze nu gewoon zo dom.
Nou dan zijn we er uit, het heeft niets met het geslacht te maken.quote:
We zijn iig weer een inzicht rijker: Iran is nog mongolider dan we dachten.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 09:05 schreef popolon het volgende:
[..]
Nou dan zijn we er uit, het heeft niets met het geslacht te maken.
Blijft in deze situatie een geval van eigen schuld.
Ja, ze, en niet noodzakelijk enkel links, voeren de krokodil, opdat die hen al laatste opeetquote:Op zaterdag 8 juli 2006 09:02 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Links denkt nog altijd oprecht dat als je lief voor het monster bent, het monster lief voor jou is.
Nou zoiets kan me niet echt verbazen, ik weet niet wat jij van Iran dacht.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 09:06 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
We zijn iig weer een inzicht rijker: Iran is nog mongolider dan we dachten.
Helamaal mee eensquote:Op zaterdag 8 juli 2006 09:05 schreef popolon het volgende:
[..]
Nou dan zijn we er uit, het heeft niets met het geslacht te maken.
Blijft in deze situatie een geval van eigen schuld.
Je mist de scherpheid hier en daar een beetje, he, da's jammer.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 09:04 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Mee eens
[..]
Geen van beide en als je dat soort generaliserende opmerkingen maakt ben je zelf ook niet veel slimmer
Waarom haal je zoiets aan om te zeggen dat ALLE mannen dom zijn ...Ik zeg toch ook niet dat ALLE vrouwen dom zijn (maar er zijn uitzonderingen)
Meerdere mogelijkheden :quote:Op zaterdag 8 juli 2006 09:07 schreef milagro het volgende:
[..]
Je mist de scherpheid hier en daar een beetje, he, da's jammer.
Anders had je geweten waarom ik dat zinnetje toevoeg.
was een reactie op mijn te serieus genomen opmerkingquote:Op zaterdag 8 juli 2006 09:09 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Meerdere mogelijkheden :
Mannenhaatster
Extreem feministe
Vrouw
Goed gevoel voor humor
Sarcastisch bedoeld
![]()
een hoer mag je dus aanranden of erger, begrijp ik?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 09:14 schreef SeLang het volgende:
Als je je als een hoer gedraagt (volgens lokale maatstaven) word je als een hoer behandeld.
Volkomen terecht aangerand dus.
helaas in sommige culturen wel, en dat moet je weten als je een programma maakt.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 09:15 schreef milagro het volgende:
[..]
een hoer mag je dus aanranden of erger, begrijp ik?
ongevraagd, onbetaald aan haar zitten?
zomaar en wanneer en hoe jij dat wil?
een hoer heeft geen rechten die een andere vrouw wel heeft?
een hoer is dus vogelvrij?
bla bla bla tuurlijk is het niet goed. Maar ik vond het niveau van die posts (die 7 boven mijquote:Op zaterdag 8 juli 2006 02:17 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Je vind het zelf wel normaal dat niet wordt gekeken naar hoe de vrouw iets vind? Maar dat ze gewoon betasten zonder dat ze dat wil? Het moet toch niet gekker worden.
overigens is dit ook een van de redenen waarom ik niet met mijn vriendin naar sommige disco's ga, als er veel marokkanen binnen zijn worden ze toch vervelend als ik heel even weg benlekkere mentaliteit zit er in zulk volk
![]()
Ja dat kan in sommige landen.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 09:15 schreef milagro het volgende:
[..]
een hoer mag je dus aanranden of erger, begrijp ik?
ongevraagd, onbetaald aan haar zitten?
zomaar en wanneer en hoe jij dat wil?
een hoer heeft geen rechten die een andere vrouw wel heeft?
een hoer is dus vogelvrij?
Ach kom, ik zal de laatste zijn om de schuld bij de vrouw neer te leggen. Het is in principe nooit de schuld van de vrouw als ze wordt aangerand of verkracht. Maar er is wel verschil tussen principieel iets vinden, en goed nadenken over wat je doet, inclusief het aanleren van assertief gedrag. Weet zelf ook heus wel hoe het is om aangerand e.d. te worden. Ik vind gewoon dat dit meisje zich te roekeloos in het avontuur heeft gestort en dat de crew zich onvoldoende had voorbereid op dit soort situaties. Daarnaast, zoals ik al eerder zei, het levert ze ook mooie beelden op. Laten we dat vooral niet vergeten.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 08:42 schreef Limburger_noord het volgende:
Prima oplossing ..gewoon nee zeggen dus ? en die mannen stoppen dan ONMIDDELLIJK
Dat al die verkrachtte\aangerande vrouwen DAAR niet aan gedacht hebben![]()
Nou, ik was in de veronderstelling dat de jeugd vrij modern was en het gelul van die Mullahs eigenlijk ook wel zat was.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 09:07 schreef popolon het volgende:
[..]
Nou zoiets kan me niet echt verbazen, ik weet niet wat jij van Iran dacht.
ja en ik denk niet dat de precentatrice hier een geweldig zware klap aan over houdt, of dat ze nu tien keer per dag onder de douche moet, om die viezigheid van haar af te spoelen, wat dan mentaal nooit meer lukt etc...quote:Op zaterdag 8 juli 2006 09:17 schreef Emilie het volgende:
[..]
Ach kom, ik zal de laatste zijn om de schuld bij de vrouw neer te leggen. Het is in principe nooit de schuld van de vrouw als ze wordt aangerand of verkracht. Maar er is wel verschil tussen principieel iets vinden, en goed nadenken over wat je doet, inclusief het aanleren van assertief gedrag. Weet zelf ook heus wel hoe het is om aangerand e.d. te worden. Ik vind gewoon dat dit meisje zich te roekeloos in het avontuur heeft gestort en dat de crew zich onvoldoende had voorbereid op dit soort situaties. Daarnaast, zoals ik al eerder zei, het levert ze ook mooie beelden op. Laten we dat vooral niet vergeten.
Misschien wel.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 09:22 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Nou, ik was in de veronderstelling dat de jeugd vrij modern was en het gelul van die Mullahs eigenlijk ook wel zat was.
Misschien zat ik ernaast.
jullie missen het punt volkomen dan.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 09:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
helaas in sommige culturen wel, en dat moet je weten als je een programma maakt.
Jammer alleen dat ze in nogal grote groepen hierheen komen.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 09:27 schreef popolon het volgende:
Ok. Maar die dames weten niet beter, niet te vergelijken met NL.
DIe cultuur is anders.verrot
Deal with it or get out.
Ik denk eerder dat jij doelt op de mensen die er al jaren zijn en hier en daar problemen veroorzaken.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 09:28 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Jammer alleen dat ze in nogal grote groepen hierheen komen.
je draai het alleen om, je kan stellen dat het te verwachten is, Selang, klopt helemaal, dat maakt echter hun handelen niet terecht.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 09:27 schreef SeLang het volgende:
Als je met een bord "I hate niggers" in Harlem gaat rondlopen is het ook terecht als je door een groep negers in elkaar wordt geslagen. Dit is precies hetzelfde.
Wat een KUL ..quote:Op zaterdag 8 juli 2006 09:27 schreef SeLang het volgende:
Als je met een bord "I hate niggers" in Harlem gaat rondlopen is het ook terecht als je door een groep negers in elkaar wordt geslagen. Dit is precies hetzelfde.
In Iran is als een hoer rondlopen minstens zo offensive als dat bord "I hate niggers" in Harlem.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 09:34 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Wat een KUL ..
Ja als ze nu met een bord 'WEG MET DE ISLAM '(wel in het Arabisch ) had rondgelopen DAN had je geljk gehad
Als ik jou gedachte volg beledigde ze die mannen en vroeg ze er dus zelf om ?
Of vragen ALLE vrouwen er gewoon om (zijn tenslotte bijna allemaal hoeren daar)
A three-year-old little boy was examining his testicles while taking a bath.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 09:37 schreef SeLang het volgende:
Ik kan je uit eigen ervaring melden (ik heb ook een paar weken in Iran rondgereisd) dat een Iraanse man het niet in z'n hoofd zal halen om een fatsoenlijk gekleedde vrouw aan te raken (of zelfs maar naast te gaan zitten).
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 09:48 schreef milagro het volgende:
[..]
A three-year-old little boy was examining his testicles while taking a bath.
"Mom," he asked, "are these my brains?"
"Not yet," she replied.
Och, de laatste 20 jaar voornamelijk gekomen zijn en die fijne cultuur gezellig meegevoerd hebben en hier voortzettenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 09:31 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat jij doelt op de mensen die er al jaren zijn en hier en daar problemen veroorzaken.
De grens in NL zit al jaren vrij dicht, zelfs voor het kabinet JPB al.
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 09:40 schreef SeLang het volgende:
[..]
In Iran is als een hoer rondlopen minstens zo offensive als dat bord "I hate niggers" in Harlem.
Dat heeft nog nooit iemand tegengehouden om te reageren hier dus waarom zou ik daarmee beginnen ?quote:Verdiep je eerst even in het het land voordat je wat roept.
Nou ja dan schrijf je dat bord in het Perzisch (was meer een grap dat je met een bord in het Engels in die landen minder reakties uitlokt als een bord in de ' eigen ' taalquote:En in Iran spreken ze geen Arabisch maar Perzisch
En is waarschijnlijk ook geen uitzonderingquote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:32 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Ze zijn niet anders gewend. Die moeders worden gedomineerd door echtgenoot. Ik ken een verhaal van een man die zijn zoontjes verteld dat als mama niet luistert ze mogen slaan als hij er niet is. Die jongentjes zijn 14 jaar. Die kids worden gebrainwashed.
iedereen wordt contineu gebrainwashedquote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:32 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Ze zijn niet anders gewend. Die moeders worden gedomineerd door echtgenoot. Ik ken een verhaal van een man die zijn zoontjes verteld dat als mama niet luistert ze mogen slaan als hij er niet is. Die jongentjes zijn 14 jaar. Die kids worden gebrainwashed.
Maar niet met dezelfde boodschap.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:34 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
iedereen wordt contineu gebrainwashed
Gewoon, door die kinderen in het basisonderwijs onze normen en waarden bij te brengen.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:34 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
En is waarschijnlijk ook geen uitzondering![]()
Vraag me allen af hoe we dat er ooit uitkrijgen als die mensen naar NL komen ?
laat dat nou net de reden van een topic als dit zijnquote:
Het spijt me zeer, maar ik bepaal zelf wel wat mijn normen en waarden zijn en ik mag hopen dat het staatsonderwijs de opvoeding die ik mijn (hypothetische) kinderen wil geven niet ondermijnt. Wat je als overheid mag verlangen, is dat een ieder zich aan de wet houdt, niet meer en niet minder. Als ik het hoerig vind dat mijn dochter met een decolleté op straat rondloopt, dan zit ik er niet op te wachten dat haar leraar haar vertelt dat dat wél OK is, en dat dat de juiste manier is om er tegenaan te kijken, sterker nog, dat mijn denkbeelden daarover eigenlijk achterlijk zijn.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:39 schreef PH52 het volgende:
Gewoon, door die kinderen in het basisonderwijs onze normen en waarden bij te brengen.![]()
Ik ken een verhaal van een liefhebbend islamitisch gezin dat meteen voltallig (vader, moeder, zussen, broers, neven en nichten) naar school komt als ze te horen krijgen dat hun dochter (zus en nicht) een uurtje niet op school geweest is.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:32 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Ik ken een verhaal van een man die zijn zoontjes verteld dat als mama niet luistert ze mogen slaan als hij er niet is. Die jongentjes zijn 14 jaar. Die kids worden gebrainwashed.
I rest my case.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het spijt me zeer, maar ik bepaal zelf wel wat mijn normen en waarden zijn en ik mag hopen dat het staatsonderwijs de opvoeding die ik mijn (hypothetische) kinderen wil geven niet ondermijnt. Wat je als overheid mag verlangen, is dat een ieder zich aan de wet houdt, niet meer en niet minder. Als ik het hoerig vind dat mijn dochter met een decolleté op straat rondloopt, dan zit ik er niet op te wachten dat haar leraar haar vertelt dat dat wél OK is, en dat dat de juiste manier is om er tegenaan te kijken, sterker nog, dat mijn denkbeelden daarover eigenlijk achterlijk zijn.
Veel islamitische kinderen in Nederland voelen zich verscheurd tussen twee culturen. Thuis leren ze wat respect en eigenwaarde inhouden en dat de 'Nederlandse' normen en waarden verderfelijk zijn. Daarbuiten krijgen ze te horen dat juist hun islamitische idealen achterlijk zijn. Wie moeten ze geloven?
De aanname was dat ze thuis leerden dat jongetjes hun moeder mogen slaan en dat vrouwen minderwaardig zijn.quote:Veel islamitische kinderen in Nederland voelen zich verscheurd tussen twee culturen. Thuis leren ze wat respect en eigenwaarde inhouden
Ja daar zijn genoeg voorbeelden vanquote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:39 schreef PH52 het volgende:
[..]
Gewoon, door die kinderen in het basisonderwijs onze normen en waarden bij te brengen.![]()
Een hele verbetering dus ...quote:Twee generaties en ze zijn net zo lomp en onbeschoft als de rest van Nederland![]()
,quote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:52 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het spijt me zeer, maar ik bepaal zelf wel wat mijn normen en waarden zijn en ik mag hopen dat het staatsonderwijs de opvoeding die ik mijn (hypothetische) kinderen wil geven niet ondermijnt. Wat je als overheid mag verlangen, is dat een ieder zich aan de wet houdt, niet meer en niet minder. Als ik het hoerig vind dat mijn dochter met een decolleté op straat rondloopt, dan zit ik er niet op te wachten dat haar leraar haar vertelt dat dat wél OK is
Dat is idd nergens voor nodigquote:en dat dat de juiste manier is om er tegenaan te kijken, sterker nog, dat mijn denkbeelden daarover eigenlijk achterlijk zijn.
Waarom ?quote:Veel islamitische kinderen in Nederland voelen zich verscheurd tussen twee culturen.
Ja maar in jouw voorbeeld duidelijk NIET voor andere kulturen en ideeen ?quote:Thuis leren ze wat respect en eigenwaarde inhouden
met deze denkwijze help je de opinie hierover niet echtquote:Daarbuiten krijgen ze te horen dat juist hun islamitische idealen achterlijk zijn.
Iig niet dat 'dat de 'Nederlandse' normen en waarden verderfelijk zijn ' (nogmaals als je DAT vind ben je wel erg vreemd bezig )ga je ze dat echt leren ?quote:Wie moeten ze geloven?
Voor een man wel..(wel fff je vrouw thuislaten hequote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:22 schreef Sehnsucht het volgende:
gezellig land, dat Iran.
Jij had het over 'onze normen en waarden', ik wijs je erop dat die gemeenschappelijkheid niet zo vanzelfsprekend is en zeker niet ver reikt. De basis voor onze wetgeving is dat een ieder in essentie gelijk is voor de wet en dan voor iedereen dezelfde rechten en plichten gelden (waar overigens talloze uitzonderingen op zijn). Als ik dus schrijf dat een ieder zich aan de wet dient te houden en het de enige taak van de overheid is om zich daarmee bezig te houden, dan valt dat daaronder.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:02 schreef PH52 het volgende:
Het gaat er niet om dat op basisscholen kinderen worden geïndoctrineerd of gebrainwashed, het gaat erom dat ze leren om vrouwen ( of gehandicapten of brildragers of stronteigenwijze pubers of iedereen die niet exact een kopie van hunzelf is ) allemaal gelijk zijn als mens en als zodanig behandeld dienen te worden.
Houd toch op, ik schrijf zelfs postings die langer dan een alinea zijn. Probeer jij maar eens bij het onderwerp te blijven en je argumenten ad hominem voor je te houden.quote:Anders moet je eerst ff lezen voordat je post, maar ja, dat is ook een vorm van je aanpassen / openstellen, en daar voel jij zo te lezen niets voor ...
Juist over die 'uitzonderingen ' maken sommige mensen hier zich zorgen (maar das weer een ander onderwerp)quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
. De basis voor onze wetgeving is dat een ieder in essentie gelijk is voor de wet en dan voor iedereen dezelfde rechten en plichten gelden (waar overigens talloze uitzonderingen op zijn).
En VERDER hoeven ze de kinderen dus niets te leren ? (ik neem aan dat je dat NIET zo bedoeld ?)quote:Als ik dus schrijf dat een ieder zich aan de wet dient te houden en het de enige taak van de overheid is om zich daarmee bezig te houden, dan valt dat daaronder.
Niet allemaal misschien maar sommige zijn toch vrij duidelijkquote:Het punt is dat 'normen en waarden' meer regels betreffen dan wetgeving alleen. Als jij schrijft 'Gewoon, door die kinderen in het basisonderwijs onze normen en waarden bij te brengen,' dan doe je alsof het zo simpel is om welke normen en waarden dat gaat, maar dat is het niet.
Die vrijheid van onderwijs is alleen niet zo vrij meer en dreigt nog onvrijer te worden.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:21 schreef Limburger_noord het volgende:
Ik begrijp je daar niet op zit te wachten maar daar gaat het niet om ...(we hebben in NL vrijheid van onderwijs dus dan ga je naar een school die jouw denkbeelden wel ondersteund )
Omdat de basisregels van onze samenleving niet zo uitgebreid zijn en mensen hun eigen normen en waarden vormgeven (waarvan enkel verwacht mag worden dat ze daarmee binnen de wet blijven, en dan nog dicteert de wet niet wat moraliteit behelst). Heb je wel eens die inburgeringstest van de Teleac gedaan? Nederlandse normen en waarden, right.quote:Maar waarom zou je vanuit de school een kind de nederlandse ' normen en waarden ' niet mogen leren ? (we zitten tenslotte in NL als je dat nog niet was opgevallen )
Nederland pretendeert een vrije samenleving te zijn, Iran niet.quote:Als ik in Iran woon moet ik ook niet klagen al;s ze daatr mijn kind met hun ' normen en waarden ' leer en wat ik thuis doe is idd mijn zaak (binnen bepaalde grenzen natuurlijk )
Mensen leren hun kinderen onherroepelijk dingen waar jij het niet mee eens zult zijn. Zolang ze binnen de wet blijven, is dat aan henzelf. Dat kun je betreuren, maar een samenleving waarin de staat dicteert wat kinderen wel en niet goed moeten vinden, is vele malen enger.quote:Als jij jouw (hypothetische ) dochter leert dat vrouwen minder zijn als mannen of dat mannen rustig een vrouw voor hoer mogen uitmaken zie ik niet in waarom we jouw geveoels moeten sparen (dat verlangen wij toch ook niet van jou ?)
Nee, en ik probeer het er ook niet goed mee te praten. Maar ik begrijp een beetje waar het vandaan komt, waardoor het in stand wordt gehouden en hoe ik zelf om wens te gaan met die kloof. Ik heb op een zwarte middelbare school gewerkt en ik raakte daar heus regelmatig mismoedig van de mores die daar regeren (vooral bij de Marokkaanse jongetjes). Maar ik begrijp inmiddels wel dat je er niemand een plezier mee doet om met termen als 'achterlijk' te smijten en gewoon te zeggen 'hoe het wel moet'. Dat beeld van PH52 is naïef en houdt veel ongenoegen in stand.quote:Waarom ?
Ja ze zitten tussen 2 culturen
Tja dat risco loop je in een ander land he ? (of ben je voor gescheiden woonwijken ,scholen ,winkels enz ? )
Dat laatste heb ik een beetje moeite mee, in het verlengde van je eerste reactie, en wel dat ik zelf wel uit maak wat ik schrijf en als je bang bent voor reacties aan jou persoonlijk reageer je toch gewoon niet meer.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:44 schreef Claudia_x het volgende:
Houd toch op, ik schrijf zelfs postings die langer dan een alinea zijn. Probeer jij maar eens bij het onderwerp te blijven en je argumenten ad hominem voor je te houden.
Ik bedoel voor Nederland inderdaad de Nederlandse wet. En het is natuurlijk niet zo makkelijk om vast te stellen wat 'gelijke gevallen' zijn opdat 'gelijk gehandeld' kan worden.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:56 schreef Limburger_noord het volgende:
Juist over die 'uitzonderingen ' maken sommige mensen hier zich zorgen (maar das weer een ander onderwerp)
Je bedoeld hier neem ik aan de Nederlandse wet ?
De staat niet inderdaad. Alsjeblieft niet. En wtf is 'de staat'? Het kabinet Balkenende, de Tweede Kamer, de Eerste Kamer, de optelsom van al die jaren wetgevende macht?quote:En VERDER hoeven ze de kinderen dus niets te leren ? (ik neem aan dat je dat NIET zo bedoeld ?)
Daar ga ik ook vanuit, en dat vind ik zelfs belangrijker dan wat de wet voorschrijft. Maarja, Kant is nog niet doorgedrongen tot Iran.quote:(Ik ga er bv van uit dat Iedereen Verkrachting fout vind ook al stond het niet in de wet )
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 12:00 schreef donald_dick het volgende:
we gaan dus woensdag massaal kijekn hoe een westerse domme doos een ander lands' cultuur op de kak neemt?
Jammer dat er op zoiets nooit reacties als deze komen:quote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ken een verhaal van een liefhebbend islamitisch gezin dat meteen voltallig (vader, moeder, zussen, broers, neven en nichten) naar school komt als ze te horen krijgen dat hun dochter (zus en nicht) een uurtje niet op school geweest is.Omdat ze bezorgd zijn en een hechte band hebben dus, niet om haar er flink van langs te geven en te leren wat haar plaats is.
Ik vraag met toch echt af welke kronkel er in je hoofd los zit dat als er iets negatiefs over anderen geschreven wordt je meteen roept dat het waarschijnlijk geen uitzondering is.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:34 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
En is waarschijnlijk ook geen uitzondering
Waaraan meen je dat te mogen opmaken ?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 12:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die vrijheid van onderwijs is alleen niet zo vrij meer en dreigt nog onvrijer te worden.
Volgens mij pretendeert Irak dat wel degelijk net als bijna alle landen dat doen zelfs China beweerd dat van zichzelf (of beweren ze van zichzelf dat ze een dictatuur zijn ? ..ze zijn het misschien wel maar dat zeggen ze zelf toch niet ?)quote:Nederland pretendeert een vrije samenleving te zijn, Iran niet.
Klopt maar dat doe of zou ik waarschijnlijk ook (doen)quote:Mensen leren hun kinderen onherroepelijk dingen waar jij het niet mee eens zult zijn.
De staat doet dat ook niet maar scholen kunnen wel hun eiegn beleid volgenquote:Zolang ze binnen de wet blijven, is dat aan henzelf. Dat kun je betreuren, maar een samenleving waarin de staat dicteert wat kinderen wel en niet goed moeten vinden, is vele malen enger.
quote:Nee, en ik probeer het er ook niet goed mee te praten. Maar ik begrijp een beetje waar het vandaan komt, waardoor het in stand wordt gehouden en hoe ik zelf om wens te gaan met die kloof. Ik heb op een zwarte middelbare school gewerkt en ik raakte daar heus regelmatig mismoedig van de mores die daar regeren (vooral bij de Marokkaanse jongetjes). Maar ik begrijp inmiddels wel dat je er niemand een plezier mee doet om met termen als 'achterlijk' te smijten
Niets doen en het op zijn beloop laten help ook niet echtquote:en gewoon te zeggen 'hoe het wel moet'. Dat beeld van PH52 is naïef en houdt veel ongenoegen in stand.
En ik vraag me af welke kronkel er in jouw hoofd zit (een loszittende kronkel ? wat is dat ?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 12:11 schreef t-8one het volgende:
[..]
..]
Ik vraag met toch echt af welke kronkel er in je hoofd los zit dat als er iets negatiefs over anderen geschreven wordt je meteen roept dat het waarschijnlijk geen uitzondering is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |