Klopt wel dus, dan duurde het even voordat het hierheen kwam. Helaas geen harde onweersklappen hier.quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:37 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Op ongeveer 2 minuten lopen van de Rijkerswoerdse plassen![]()
quote:
Dat is echt gaaf. Ik was een keer op een voetbalveld, aan de ene kant werd iedereen nat en aan de andere kant was helemaal niks. Duurde 5-10 seconden. Was echt bizarquote:Op donderdag 6 juli 2006 21:44 schreef Oom_Agent het volgende:In Lent regende het en aan de Waalkade in Nijmegen is het droog, scheelt maar 400m
![]()
Hell yeah!quote:
Groen?? Wil ik ook! Dan maar geen regen...quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:51 schreef dadah het volgende:
Lucht in Utrecht is inderdaad fantastisch nu..... net helemaal groen, nu oranjeachtig.... spookachtig stil.... dit heeft wel wat
Ik zie 'tquote:
Dan woon je aan de verkeerde kant van Enschede, hier (Oldenzaalsestraat, vlakbij het centrum) heeft het zeker 5 minuten geplenst..quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:24 schreef Frutsel het volgende:
nog altijd nix... in enschede e.o
onweer toch nie?quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:26 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Dan woon je aan de verkeerde kant van Enschede, hier (Oldenzaalsestraat, vlakbij het centrum) heeft het zeker 5 minuten geplenst..
In zeist regent het anders aardigquote:Op donderdag 6 juli 2006 22:23 schreef MikelenniuM het volgende:
Hier in de Bilt ook wat laffe druppels en klein beetje gerommel in de verte.
De lucht die we daarnet hadden, had hetzelfde beeld als in Utrecht. Heel onheilspellend oranje... maar als ik het zo lees is er weinig vuurwerk in het verschiet...![]()
mafkees, kijk eens even op de radar: het komt inderdaad vanuit het zuiden, en als het goed is komt het zo over je heen!quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:57 schreef Saekerhett het volgende:
Hengelo alleen maar gedonder vanuit het zuiden, winstil dus al die hitte blijft lekker hangen
Hier in Goor, iets ten westen van Hengelo is het onweer ten oosten van mij aan me voorbij gegaan en het onweer neemt af. Misschien dat Hengelo iets meer krijgt. Het is nog steeds windstil en benauwd hierquote:Op donderdag 6 juli 2006 23:00 schreef Againzender het volgende:
[..]
mafkees, kijk eens even op de radar: het komt inderdaad vanuit het zuiden, en als het goed is komt het zo over je heen!
Jaquote:Op donderdag 6 juli 2006 22:28 schreef otisclub het volgende:
Ik kwam om een uurtje of 8 van Breda af en daar hing me toch een bui. Ben benieuwd of dat nog iets is geworden aangezien ik voor de bui weer wegreed. In omgeving Rucphen nog geen druppel gevallen.....![]()
Miemelquote:
Dan ken jij de combinatie Twentekanaal en onweer nog niet...quote:Op donderdag 6 juli 2006 23:00 schreef Againzender het volgende:
[..]
mafkees, kijk eens even op de radar: het komt inderdaad vanuit het zuiden, en als het goed is komt het zo over je heen!
Miemel jaquote:Op donderdag 6 juli 2006 23:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Miemel
Je liep laatst nog te bedelen om regen, moet je ook niet zeuren als je het krijgt.
nee, klinkt interessantquote:Op donderdag 6 juli 2006 23:09 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dan ken jij de combinatie Twentekanaal en onweer nog niet...
Ja vertel, ik woon er op loopafstand vandaan.quote:Op donderdag 6 juli 2006 23:09 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dan ken jij de combinatie Twentekanaal en onweer nog niet...
Onweer vanuit het zuiden komt zeer moeilijk het Twentekanaal over. Soms neemt het een omweg via Enschede en komt het alsnog deze kant op.quote:
Hmm zou dat de reden zijn dat het onweer ten oosten van mij langs ging, afnam en nu weer toeneemt? Want dan klopt je beschrijving precies.quote:Op donderdag 6 juli 2006 23:13 schreef Saekerhett het volgende:
Onweer vanuit het zuiden komt zeer moeilijk het Twentekanaal over. Soms neemt het een omweg via Enschede en komt het alsnog deze kant op.
Jepquote:Op donderdag 6 juli 2006 23:17 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hmm zou dat de reden zijn dat het onweer ten oosten van mij langs ging, afnam en nu weer toeneemt? Wat dan klopt je beschrijving precies.
Het is dan ook onzin natuurlijk.quote:Op donderdag 6 juli 2006 23:19 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Grappig, nooit geweten dat een kanaal van 51 meter breed zo invloedrijk kan zijn
Maar het is wel uitgekomen wat hij zeiquote:Op donderdag 6 juli 2006 23:23 schreef kratovsk het volgende:
Het is dan ook onzin natuurlijk.
Koele slaapkamer, wat een zegen zou dat zijn... Het is hier in Rotterdam 19 graden, met weing wind. Daardoor is het buiten en vlak bij het raam lekker, maar het waait niet naar binnen, zet je drie stappen de kamer in, voel je de warmte bij iedere stap toenemen. Bij de tegenover liggende muur is het nog steeds 28 graden. Het wil gewoon niet afkoelen binnenquote:Op donderdag 6 juli 2006 23:17 schreef -chefke- het volgende:
Hier heeft het geregend 5 spatten maar wel enorm afgekoeld van 28 naar 18 graden in 1.5 uur nu is het heerlijk hier.
nu maar eens lekker slapen in een koele slaapkamer.
Zorg dan dat je het raam aan de andere kant van het huis (en deuren) ook open hebt, dan waait het er vanzelf wel (iets) doorheen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 23:32 schreef -Carioca- het volgende:
[..]
Koele slaapkamer, wat een zegen zou dat zijn... Het is hier in Rotterdam 19 graden, met weing wind. Daardoor is het buiten en vlak bij het raam lekker, maar het waait niet naar binnen, zet je drie stappen de kamer in, voel je de warmte bij iedere stap toenemen. Bij de tegenover liggende muur is het nog steeds 28 graden. Het wil gewoon niet afkoelen binnen![]()
http://www.nu.nl/news/773(...)urg_na_regenbui.htmlquote:Wateroverlast in Tilburg na regenbui
Uitgegeven: 6 juli 2006 22:27
TILBURG - Een regenbui heeft donderdagavond vooral in Tilburg-West voor waterlast gezorgd. De riolering kon de grote hoeveelheden water niet aan, waardoor putdeksels wegspoelden.
Kelders en wegen liepen onder en een automobilist kwam in een tunnel vast te staan omdat het water in korte tijd al tot een meter hoog was gestegen. Volgens de politie deden zich nergens grote problemen voor. In totaal kreeg ze tussen de twintig en dertig meldingen binnen.
Student hequote:Op donderdag 6 juli 2006 23:33 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Zorg dan dat je het raam aan de andere kant van het huis (en deuren) ook open hebt, dan waait het er vanzelf wel (iets) doorheen.
Is een optie natuurlijkquote:
Het is nou toch lekker koel en fris? Waarom per se nog regen erbij dan?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 08:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
Geen regen in Rotterdam.
Normaal regent het hier altijd, vooral als je het níet wil en als je het wel wilt, zoals nu, vergéét het dan maar.
Ging hier even flink tekeer inderdaadquote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:06 schreef -skippybal- het volgende:
Ik las net op de TT van de plaatselijke zender dat er in Arnhem nog flink wat problemen zijn geweest. Kelders onder enzo en ook ook auto's die helemaal onder water zaten in tunneld![]()
Ik denk het ook niet, maar de zomer is nog lang...quote:Op zaterdag 8 juli 2006 08:00 schreef Evil-Cherry het volgende:
Voorlopig niet Aloa, vermoed ik zo..
Het ziet er wel naar uit dat het (lokaal) weer tot een hittegolf komt:quote:Op vrijdag 7 juli 2006 18:46 schreef aloa het volgende:
De hittegolf is officieel voorbij.
KNMI
Misschien komt er nog wel een achteraan![]()
Já er kotm er wel eentje achteraan, maar niet in de komende weekquote:Op zaterdag 8 juli 2006 08:22 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik denk het ook niet, maar de zomer is nog lang...
zeker een rare dag vandaag, want uit de wind werd het hier toch zo'n 25 graden! Maar met die wolken en die wind is dat heel vreemd. En de luchtvochtigheid was erg hoog, dus je zweet je inderdaad te pletter als je je wat inspant....quote:Op zondag 9 juli 2006 21:18 schreef E.T. het volgende:
Raar weer vandaag..
Harde wind (af en toe echt storm hier, valt me mee dat ik nog niks heb gelezen over problemen door de wind) en de wind is ook best fris (te koud om deur of raam in de huiskamer open te laten iig) maar als je ook maar 'iets' doet is het bloedheet... regelmatig 't zonnetje door, dan is het ook meteen lekker warm..
Beetje van alles wat en geen idee wat je kunt verwachten, het is niet zoals het lijkt![]()
Buienradar. Weeronline gebruikt volgens mij voor de gratis beelden nog steeds de Duitse radar, en het westen van Nederland zit aan de rand van het detectiegebied.quote:Op maandag 10 juli 2006 23:09 schreef E.T. het volgende:
Welke radar ga ik geloven?
buienradar.nl die zegt dat 't op zeer korte termijn gaat regenen of weeronline die de bui laat splitsen en R'dam droog laat?
gezien wat er de laatste weken gevallen is dan is het juist erg veelquote:Op dinsdag 11 juli 2006 06:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
24 uur 1.5mm....al met al is dit extreem weinig
Mogelijk wordt het volgende week weer tropischquote:Op woensdag 12 juli 2006 09:07 schreef Saekerhett het volgende:
Echt geweldig weer aankomende dagen! Niet te warm en niet te koud, als mensen nu nog gaan klagen....
quote:Op woensdag 12 juli 2006 09:16 schreef Againzender het volgende:
[..]
Mogelijk wordt het volgende week weer tropisch
Absoluut, maar ja, ik ben nu ook ziek, dus het maakt me geen zier uit wat voor weer het is, het is toch niet goedquote:Op woensdag 12 juli 2006 09:07 schreef Saekerhett het volgende:
Echt geweldig weer aankomende dagen! Niet te warm en niet te koud, als mensen nu nog gaan klagen....
Rond de 21e gaat de temperatuur waarschijnlijk weer naar beneden. Hier warm en zonnig.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:40 schreef Klonk het volgende:
Verwachting 6 tot 9 dagen vooruit:
dinsdag 18 juli tot en met vrijdag 21 juli 2006
Weinig verandering, aan het eind van de periode mogelijk tropisch warm.
maar goed zover vooruitkijken is en blijft lastig, erg lastig.
Helaas ja....quote:Op woensdag 12 juli 2006 09:16 schreef Againzender het volgende:
[..]
Mogelijk wordt het volgende week weer tropisch
Je krijgt wat je verdiend! Ik reken wel op zon hoor. Ik heb de eerste volle week van augustus vakantie. En ik vind dat ik goed weer verdienquote:Op woensdag 12 juli 2006 20:37 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wedde, eerste 3 weken van augustus klote weer
ja, daar wordt het op sommige plekken goed nat, buien die al een paar uur boven een bepaalde plek hangenquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding]
weinig beweging in de neerslag boven Duitsland.
IJsheiligen hequote:Op woensdag 12 juli 2006 20:37 schreef SpeedyGJ het volgende:
Wedde, eerste 3 weken van augustus klote weer
Na zon komt zon en zon en zon en zon en zon... dit is de zomer die veel Nederlanders graag zien: elke dag zonnig en aangename temperaturen van rond de 25°C.quote:De atmosfeer staat op ontploffen [162] Na zon komt regen
Heb liever wat spanning, onweersbuien aan de eind van de dag. Dit is maar saai weer.quote:Op donderdag 13 juli 2006 18:56 schreef DemonRage het volgende:
@ TT:
[..]
Na zon komt zon en zon en zon en zon en zon... dit is de zomer die veel Nederlanders graag zien: elke dag zonnig en aangename temperaturen van rond de 25°C.
Jammergenoeg is het voor de (elektriciteits-)boeren een ander verhaal... 't is te droog en te warm.
Actuele droogtequote:14 juli 2006 - Na het iets minder warme weer worden volgende week weer tropische temperaturen verwacht. Dankzij nieuwe hogedrukgebieden weet de zomer van geen ophouden. Ondertussen neemt de droogte steeds ernstiger vormen aan.
Actuele droogte in Nederland
Uitzonderlijk droog
De zomer van 2006 is op weg een plaats te veroveren bij de droogste in meer dan honderd jaar. Gezien de verwachting dat het droge en zonnige weer aanhoudt berekenen we gemiddeld dit weekeinde een potentieel neerslagtekort van ongeveer 175 mm. Het potentieel neerslagtekort, dat wordt verkregen door het verschil te berekenen tussen de hoeveelheid neerslag en de referentiegewasverdamping, is een reeële maatstaf voor de actuele droogte.
Vooral in het oosten van ons land is het bijzonder droog al hebben fikse buien hier lokaal voor veel regen gezorgd. In juni viel hier op verschillende plaatsen nog geen 10 mm, op de vliegbasis Twenthe viel in de hele maand slechts 5 mm. In de meetreeksen van ruim honderd jaar is het maar drie keer eerder voorgekomen dat een groot gebied als nu in het oosten zo weinig neerslag kreeg. (zie verder lezen- actuele droogtekaart en neerslagtekort in Nederland).
Recordwarm begin van juli in noorden
De eerste decade van deze maand (1-10 juli) was in het noorden van het land de warmste in tenminste honderd jaar. Zo was in Eelde de gemiddelde maximumtemperatuur over dit tijdvak 28,5 graden. Het oude record sinds 1906 stond op naam van 1976 met 27,5 graden. Ook de decaderecords voor de gemiddelde etmaaltemperatuur en de gemiddelde minimumtemperatuur werden gebroken. In De Bilt waren de eerste dagen van juli met gemiddeld ruim 22 graden zo'n 5 graden warmer dan het langjarig gemiddelde. Gezien de verwachte warmte gedurende de komende periode lijkt juli uit te groeien tot een uitzonderlijk warme maand. Op onze website kunt u het verloop dagelijks volgen. De warmste juli ooit (in 1994) haalde in De Bilt een gemiddelde van 21,4 graden (zie verder lezen-actuele stand lopende maand en extremen).
Nog een hittegolf?
Aan de hittegolf, die vrijdag 30 juni begon, is een week later een einde gekomen. Voor een eventueel volgende hittegolf is heel wat vereist. In De Bilt moet het dan minstens vijf dagen achtereen 25,0 graden of meer zijn en in die periode moeten ook zeker drie dagen zitten met 30,0 graden of meer. Volgende week, de week van de Nijmeegse Vierdaagse, kan de warmte wellicht weer uitgegroeien tot een hittegolf. Dat zou heel bijzonder zijn: sinds 1948 is het niet meer voorgekomen dat een zomer meer hittegolven telde!
De hittegolf waarmee juli begon was de vijfde van de 21e eeuw. Sinds 2003 heeft ons land elke zomer een hittegolf en sedert 1901 telde het KNMI er in totaal 37 van wisselende lengte. De langste hittegolf (18 dagen) beleefde ons land in juli/augustus 1975. Sommige zomers leveren meerdere hittegolven op, de zomer van 1947 telde er zelfs vier, de zomers van 1911, 1941 en 1948 hadden elk twee hittegolven (zie nader verklaard- hittegolf en verder lezen - hittegolven sinds 1901).
Hittegolf in Zuid-Europa
Het zuiden van Europa zucht ook weer onder een hittegolf. De laatste dagen is de temperatuur met name in Spanje, Portugal en Frankrijk verder opgelopen. In die landen waarschuwen de weerdiensten voor de hitte. Météo France waarschuwt dat in het zuiden van Frankrijk de temperatuur tot 38 graden kan oplopen en 's nachts tot minimaal 20 ā 23 graden zakt. Het warmst is het in het zuiden van Spanje en Portugal waar in verschillende regio's een hitte-alarm geldt: Cordoba 9 juli 41,8, 10 juli 43,0, 11 juli 42,7, 13 juli 40,7 graden en Sevilla 11 juni 43,6 graden, Badajoz 12 juli 40,8 en Evora (Portugal) 12 juli 40,4 graden. De hoogste temperatuur ooit in Cordoba gemeten is 47,4 graden op 7 augustus 1976. De hitte heeft hier inmiddels geleid tot een record stroomverbruik (zie nader verklaard-zomer in Spanje).
Vaker tropisch
Volgens de nieuwe klimaatscenario's die het KNMI onlangs bekend maakte neemt de kans op hitte de komende decennia toe. De vier klimaatscenario's laten rond 2050 in de zomer in ons land een opwarming zien tussen 0,9 en 2,3 graden. Het aantal zomerse en tropische dagen neemt dan ook sterk toe. Nu telt De Bilt (gemiddeld over 1976-2005) 24 zomerse en 4 tropische dagen. In 2050 zou De Bilt volgens de nieuwe klimaatscenario's gemiddeld tussen de 30 en 47 zomerse dagen tellen en 7 tot 14 tropische dagen (zie verder lezen klimaatscenario's temperatuur).
Droogtebericht: rivierafvoeren, watertemperaturen en grondwater
De watertemperaturen van de Rijn bij Lobith en de Maas bij Eysden zijn de afgelopen week sterk gestegen. Het maximum kwam uit op 26,2 respectievelijk 27,2 graden op woensdag en donderdag, 6 en 7 juli. Inmiddels zijn de temperaturen iets gedaald, maar de komende week blijven de watertemperaturen hoog, rond de 25 graden of meer.
Het stappenplan koelwater van V&W, EZ en TenneT is officieel van kracht, en enkele dagen opgeschaald geweest naar fase 1. Op dat moment was de reservecapaciteit in de stroomvoorziening onder de 1400 MW. Inmiddels is de reservecapaciteit weer op een normaal niveau.
De afvoeren van de grote rivieren zijn momenteel kleiner dan normaal, maar nog niet verontrustend. Wel zullen naar verwachting de afvoeren van Rijn en Maas de komende tijd licht gaan dalen.
De grondwaterstanden zijn in het algemeen lager dan gemiddeld, met uitschieters naar zeer laag, en zullen de komende periode verder uitzakken. Inmiddels zijn bij een vijftal waterschappen in het Oosten en Zuidoosten beregeningsverboden afgekondigd (zie externe links- droogtebericht).
Zonkracht
De zonkracht, een maat voor de hoeveelheid UV-straling, bereikt deze dagen waarden tussen 7 en 8. Dat zijn de hoogste waarden die in ons land mogelijk zijn. De huid verbrandt dan sneller dan bij een lage zonkracht.
Mooie fotoquote:Op zaterdag 15 juli 2006 10:33 schreef -CRASH- het volgende:
Na de zon komt komen...... lichtende nachtwolken
[[url=http://album.zoom.nl/user/14110/images/388/1545895/3DxNK5.jpg]afbeelding][/url]
Klik voor grotere foto
Arbo he.. Boven de 30 graden mag je eisen dat ze wat aan je bere slechte omstandigheden gaan doen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 10:26 schreef SpeedyGJ het volgende:
Gadverdamme, had ik nou vakantie dan kon het me niks schelen, maar ik moet verdomme nog 2 weken werken, en 33 graden, zonder airco of wat dan ook, gadverdamme ik ga straks nog weigeren om te werken
Idd, ik ga er wel werk van maken, anders kunnen ze de pot op, ben 1X flauw gevallen door de warmte binnen + na lange geen genoeg ventilatiequote:Op zaterdag 15 juli 2006 14:46 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Arbo he.. Boven de 30 graden mag je eisen dat ze wat aan je bere slechte omstandigheden gaan doen.
Erg mooie foto's,quote:Op zondag 16 juli 2006 01:33 schreef firecow het volgende:
Nah sterren hemel/avond gloed fotootjes dan maarFoto's zijn tussen 23.45 en 00.00 gemaakt
[afbeelding]
[afbeelding]
Links is nog net een vallende ster in beeld gekomen
[afbeelding]
Alle foto;s op 12mm met een sluitertijd variabel van 30 sec tot een aantal minuutjes
Mooie foto'squote:Op zondag 16 juli 2006 01:33 schreef firecow het volgende:
Nah sterren hemel/avond gloed fotootjes dan maarFoto's zijn tussen 23.45 en 00.00 gemaakt
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Alle foto;s op 12mm met een sluitertijd variabel van 30 sec tot een aantal minuutjes
Mooie foto's.quote:Op zondag 16 juli 2006 01:33 schreef firecow het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier, 10 km noordelijk is alles mooi groen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:23 schreef highway101 het volgende:
Fotootje van de berm van de N50 bij Kampen. Dat gele moet doorgaan voor gras (en is zeker geen zand).
[afbeelding]
quote:
Ik ben een grote fan van de BBC, maar ik mag hopen dat iemand met een zonnesteek een typfoutje (of 4) gemaakt heeftquote:Op zondag 16 juli 2006 18:48 schreef Omaha het volgende:
Vooruitzicht BBC Weather:
Maastricht
Maandag 33°C
Dinsdag 35°C
Woensdag 37°C
Donderdag 39°C
Amsterdam
Maandag 30°C
Dinsdag 30°C
Woensdag 33°C
Donderdag 38°C
Enschede
Maandag 32°C
Dinsdag 33°C
Woensdag 33°C
Donderdag 38°C
Leuk toch, temperaturen die gewoon zijn in Zuid-Spanje, Egypte en Iran.quote:Op zondag 16 juli 2006 19:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik ben een grote fan van de BBC, maar ik mag hopen dat iemand een typfoutje (of 4) gemaakt heeft.
*stort een lading christelijk woorden het forum op*quote:Op zondag 16 juli 2006 19:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik ben een grote fan van de BBC, maar ik mag hopen dat iemand met een zonnesteek een typfoutje (of 4) gemaakt heeft.
Ligt Vlissingen een beetje in de buurt?quote:Op zondag 16 juli 2006 19:33 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
*stort een lading christelijk woorden het forum op*
Haha, ben ik even dolgelukkig dat ik aan de kust woonAl denk ik niet dat het veel helpt...
Arme auto.. Arme ik! Aaaah!
ik geef de voorkeur aan de belgenquote:Op zondag 16 juli 2006 19:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://tt.vrt.be/tt_een.php?p=305&g=0&s=0&r=0&x=1
Verwachting voor midden-België:
Woensdag 33 graden. Donderdag 22 graden.
Bijna dusquote:De hoogste temperatuur ooit in Nederland gemeten is 38,6° op 23 augustus 1944 in Warnsveld.
Helaasquote:Op zondag 16 juli 2006 22:00 schreef it_was_me het volgende:
In Eindhoven nu 24,8 graden en windstil!
Deze vind ik prachtig, heb je zo ook in originele formaat, zou je zo aardig willen zijn om die ook up te loaden?quote:Op zondag 16 juli 2006 01:33 schreef firecow het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
in De Bilt ook alweer 25, dus ook deze dag zal de mogelijke hittegolf niet verstorenquote:
En we hebben al zo'n watertekortquote:Op maandag 17 juli 2006 10:11 schreef Againzender het volgende:
Ik verwacht ook niets van de regen eerlijk gezegd.
Maar hallo zeg, de ingredienten voor heet weer zijn wel aanwezig de komende dagen. KNMI zit voor woensdag en donderdag toch ook op een 35 landinwaarts.
En omdat de grond nu zo droog is, verdampt er weinig vocht uit de bodem, waardoor de temperatuur nog hoger oplooptquote:Op maandag 17 juli 2006 10:16 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
En we hebben al zo'n watertekort![]()
Kijk, droogte is het probleem niet zo, volgens mij, maar die verdamping de hele tijd![]()
Prettigquote:Op maandag 17 juli 2006 10:34 schreef Againzender het volgende:
[..]
En omdat de grond nu zo droog is, verdampt er weinig vocht uit de bodem, waardoor de temperatuur nog hoger oploopt
dan zou de BBC toch gelijk krijgenquote:Op maandag 17 juli 2006 10:57 schreef highway101 het volgende:
38 graden lokaal woensdag hoorde ik op de radio in de kwik-fit
Zaaaaaaligquote:Op maandag 17 juli 2006 10:28 schreef Omaha het volgende:
En daarna komt de winter waar we het nog 40 jaar over zullen hebben![]()
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Echo's.. Op buienradar.nl zie je dat die plek geen mm verplaatstquote:Op maandag 17 juli 2006 15:10 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding]
Neerslag? Of radarruis (gok ik)?
Ach joh, dat is vast in Fahrenheit...quote:Op maandag 17 juli 2006 09:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.bbc.co.uk/weather/5day.shtml?world=4603
De BBC heeft de verwachting ge-update ... maar de temperaturen zijn nog net zo hoog.
Nog maar zegt ie danquote:Op maandag 17 juli 2006 16:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.bbc.co.uk/weather/5day.shtml?world=4603
BBC heeft de temperaturen ge-update. Nu wordt 't donderdag nog maar 36 graden ..... en woensdag 38 ................
Dat onderste plaatje kan niet... dat meer is tegen de tijd dat het gaat vriezen allang opgedroogd.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:28 schreef Omaha het volgende:
En daarna komt de winter waar we het nog 40 jaar over zullen hebben![]()
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |