Nou, wie oh wie zou het moeten worden? Stem maar! Liefst met argumentatie.quote:Italianen en Fransen knokken om Gouden Bal
6/7/2006 13:17
De FIFA maakte donderdagmiddag de tien genomineerden bekend die in aanmerking komen voor de titel Beste Speler van het WK. Vier Italianen en drie Fransen strijden om deze Gouden Bal.
2002 Oliver Kahn
1998 Ronaldo
1994 Romario
1990 Salvatore Schillaci
1986 Diego Maradona
1982 Paolo Rossi
De tien kandidaten speelden allen in de halve finale. Italië levert de meeste kanshebbers. Gianluigi Buffon, Fabio Cannavaro, Andrea Pirlo en Gianluca Zambrotta dingen alleen mee naar deze eretitel. Namens Frankrijk maken de drie vedetten deel uit van het tiental uitblinkers: Thierry Henry, Patrick Vieira en Zinedine Zidane. Duitsland levert twee spelers: Michael Ballack en WK-topscorer Miroslav Klose. En tenslotte is ook nog een Portugees opgenomen in het deelnemersveld: Maniche. Komende maandag, een dag na de finale, maakt de FIFA bekend welke speler opvolger wordt van Oliver Kahn, die in 2002 de Gouden Bal ontving.
quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:29 schreef VoreG het volgende:
Ik gun het Zidane, maar Cannavaro speelt geweldig.
Elke bal die hij kreeg verdween in het goal. Toen was het nog geen bolletje, maar een afgetrainde topsporterquote:Op donderdag 6 juli 2006 15:53 schreef Leatherface het volgende:
Cannavaro of Zidane.
Waarom won Ronaldo hem in 1998? Dat is mij echt een groot raadel.
Maar in de finale zakte hij door het ijs. Hj werd ook geen toernooi-topscorer, want dat werd Davor Suker.quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:54 schreef VoreG het volgende:
[..]
Elke bal die hij kreeg verdween in het goal. Toen was het nog geen bolletje, maar een afgetrainde topsporter
Die nacht had hij epileptische aanvallen gehad en had dus helemaal niet moeten voetballen. Hij werd echter toch opgesteld.quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:56 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Maar in de finale zakte hij door het ijs. Hj werd ook geen toernooi-topscorer, want dat werd Davor Suker.
Ronaldo was in 1998 goed, maar niet bepalend.
quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:09 schreef mcyodogg het volgende:
Ik ga voor Cannavaro
quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:29 schreef VoreG het volgende:
Ik gun het Zidane, maar Cannavaro speelt geweldig.
quote:Op donderdag 6 juli 2006 23:25 schreef OnlineGokker het volgende:
Gezien de naam zou alleen Figo moeten overblijven
Het zit er dik in dat dit een WK wordt zonder hattrick. Unicum denk ikquote:Op vrijdag 7 juli 2006 02:16 schreef Perico het volgende:
Het gebrek aan een topscorer is ook veelzeggend... als die op 4 blijft staan in het beste WK ooit![]()
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:16 schreef -Vaduz- het volgende:
Cannavaro verdient het meer dan wie ook deze WK eindronde.
Ook voor selectief blinden heeft Hans Anders vast wel een oplossing.quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:33 schreef Canisfire het volgende:
en wat hebben Pirlo en Zambrotta nou eigenlijk laten zien dat ze het verdienen ?
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:20 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Ook voor selectief blinden heeft Hans Anders vast wel een oplossing.
Je vertelt het alsof dit feiten zijn.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:26 schreef DIGGER het volgende:
Anyway, genoeg redenen waarom Zidane wel geselecteerd is bij de beste 10 maar hem niet verdiend
Maar de overige wedstrijden....quote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:38 schreef Olio het volgende:
[..]
Je vertelt het alsof dit feiten zijn.![]()
Tuurlijk verdient hij een plaats bij de beste 10 spelers van het toernooi. En als hij de prijs wint is dat nog een kers op de grote taart, en volkomen terecht. Ik heb dit wk geen speler gezien als Zidane tijdens de wedstrijd tegen Brazilië.
Zo goed was brazilie nietquote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:43 schreef Olio het volgende:
Het gaat om de belangrijke momenten. De absolute favoriet werd weggespeeld, en je vergeet gemakshalve ook het niet zo vervelende doelpunt tegen Spanje, waar hij trouwens ook heel aardig voetbal liet zien.
inderdaad, het gaat om het hele toernooi. ik ben groot fan van de Franse Baltovenaar, maar eerlijk is eerlijk..Er zijn spelers gewoon beter geweest over het hele toernooi gezien. Wat mij betreft mag Pirlo hem ook krijgen, maar Cannavaro verdient hem echt. Zeker als je over het hele toernooi zou moeten oordelen.quote:
Ik gun het Zidane zeker!, maar je moet toch eerlijk zijn dat de poule fase echt niet goed was, waar Cannavaro elke wedstrijd gewoon erg sterk was. maar het is gewoon lastig om als "gewone"centrum verdediger de beste van het toernooi te worden...het is voor de FiFa toch veel leuker / makkelijker om een aanvallende speler die 1 keer een beslissende pass geeft? Hoe beslissend is een verdediger als je in alle wedstrijden zo weinig goals tegen krijgt? Lijkt me ook aardig bepalend...maar ja...de Fifa he....quote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:43 schreef Olio het volgende:
Het gaat om de belangrijke momenten. De absolute favoriet werd weggespeeld, en je vergeet gemakshalve ook het niet zo vervelende doelpunt tegen Spanje, waar hij trouwens ook heel aardig voetbal liet zien.
Vooraf het toernooi. Na de groepsronde was Brazilie echt niet meer de absolute favoriet hoor.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:43 schreef Olio het volgende:
Digger heeft een beetje een Italiaanse bril opquote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:05 schreef Olio het volgende:
Even voor de duidelijkheid, ik gun het de Italianen van harte, heb genoten van de laatste wedstrijden, maar in de groepsfase was het grote poep wat ze lieten zien, evenals Frankrijk. Met mazzel door de 8e finales, enfin, je kent het verhaal.
Maar als een verdediger het wordt, toont het helemaal de armoede van dit wk aan. Cannavaro speelt geweldig, maar wordt niet constant bewaakt. Een prachtstopper ja, hadden we er maar zoeentje.
Persoonlijk geniet ik meer van de briljante acties, maar ieder zijn meug. Het ging me hier ook meer om het toontje van ene digger.
Dan had Rossi hem in 1982 ook niet moeten krijgen. Die speelde in de poule-fase nog slechter dan Zidane dit jaar.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:26 schreef DIGGER het volgende:
Zidane kan dat ook zeggen over de KO fase, maar in de poulefase was ie een natte oude krant, en deze prijs is niet voor de KO fase maar voor het hele toernooi.
Rossi speelde in de 2e poulefase en KO fase toen ook wel beduidend beter nog dan Zidane nu.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dan had Rossi hem in 1982 ook niet moeten krijgen. Die speelde in de poule-fase nog slechter dan Zidane dit jaar.
Rossi beter dan Zidane nu omdat ie er een paar inschoot ? Doe die Italiaanse oogkleppen eens af zeg. En jij weet nog precies dat er in 1982 geen speler was van het niveau Cannavaro ?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 08:50 schreef Elegantly Wasted het volgende:
[..]
Rossi speelde in de 2e poulefase en KO fase toen ook wel beduidend beter nog dan Zidane nu.
En er was toen geen speler die speelt zoals Cannavaro nu, dus had ook andere concurrentie
quote:Op maandag 10 juli 2006 08:54 schreef Hrvat het volgende:
ZIDANE mag 'm winnen!
ik ben bang inderdaad, zo jammer dat de Fifa al dit soort dingen regelt om het beter uit te laten kmen voor zichzelf...net als dat een duits talent als talent van het toernooi wordt gekozen....quote:Op maandag 10 juli 2006 07:57 schreef DIGGER het volgende:
Waarschijnlijk dus Pirlo, gisteren weer tot MOTM gekozen (waarom?) en voor de 3e keer dit toernooi.
De FIFA wil duidelijk geen verdediger
quote:Sent-off Zidane named best player
Zinedine Zidane won the Golden Ball award for the World Cup's best player, despite being dismissed for headbutting Marco Materazzi in the final. France captain Zidane polled 2012 points in the vote by journalists covering the tournament. The midfielder, 34, beat Italians Fabio Cannavaro (1977 points) and Andrea Pirlo (715 points) in the ballot.
He played his last game on Sunday, scoring a penalty and being red-carded as France were defeated on penalties. The former international player of the year and 1998 World Cup winner announced last month that he was retiring from football after the tournament.
On Sunday, he put France ahead from the spot in the opening minutes but was sent off after slamming his head into Materazzi's chest during the tense second period of overtime, which ended 1-1. It was to be his last act as a professional player and, with the French missing his prowess in the ensuing penalty shootout, Italy went on to claim the World Cup title.
Germany goalkeeper Oliver Kahn won the Golden Ball in 2002, while other previous winners include Brazilians Ronaldo (1998) and Romario ('94), Italy's Salvatore Schillaci ('90) and Argentine great Diego Maradona.
Germany striker Miroslav Klose was the Golden Shoe winner for the tournament's leading scorer with five goals.
Volgens mij nomineert FIFA enkel de spelers en kiezen de journalisten wie zij de beste speler van het toernooi vonden.quote:
quote:France captain Zidane polled 2012 points in the vote by journalists covering the tournament. The midfielder, 34, beat Italians Fabio Cannavaro (1977 points) and Andrea Pirlo (715 points) in the ballot.
De meerderheid van de journalisten is klaarblijkelijk toch van mening dat Zidane de beste speler van het toernooi is ondanks het kopstoot-incident in de finale.quote:
Daarom ook mijn reactie want Zidane had nooit genomineerd moeten wordenquote:Op maandag 10 juli 2006 11:49 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Volgens mij nomineert FIFA enkel de spelers en kiezen de journalisten wie zij de beste speler van het toernooi vonden.
[..]
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit meer is om zijn carrière dan specifiek voor dit toernooi.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:59 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
De meerderheid van de journalisten is klaarblijkelijk toch van mening dat Zidane de beste speler van het toernooi is ondanks het kopstoot-incident in de finale.
Volgens mij waren de nominaties al eerder dan gisterenavond bekend.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:59 schreef dndiek het volgende:
[..]
Daarom ook mijn reactie want Zidane had nooit genomineerd moeten worden
quote:Op maandag 10 juli 2006 11:59 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
De meerderheid van de journalisten is klaarblijkelijk toch van mening dat Zidane de beste speler van het toernooi is ondanks het kopstoot-incident in de finale.
Stuk van vi.nl klopt helemaal.quote:De alllerhotste Italiaan was ongetwijfeld Fabio Cannavaro. De centrumverdediger wekte de indruk dat ook een spits van drie meter lang, twee meter breed en de snelheid van een Ferrari geen duel van hem zou winnen. Wie hij in Duitsland ook op z'n weg vond, de winnaar was telkens de 1,75 meter lange en 32-jarige gigant van Juventus. Jammer dat de FIFA Andrea Pirlo uitriep tot Man of the Match. Of zou dat betekenen dat Cannavaro speler van het toernooi wordt?
Ik kots ook nog wel een keer op de FIFA omdat ze te snel met nomineren zijnquote:Op maandag 10 juli 2006 12:00 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Volgens mij waren de nominaties al eerder dan gisterenavond bekend.![]()
Zeer terecht!quote:Op maandag 10 juli 2006 11:27 schreef BliksemSchigt het volgende:![]()
![]()
Zidane heeft de gouden bal gewonnen!
[..]
Wat een schande is. Zo'n kopstoot kan niet geaccepteerd worden. Dat is het voetbal onwaardig. Zidane had nooit maar 1 stem mogen krijgen.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:59 schreef flapdrolletje het volgende:
Misschien wordt hij niet alleen daarop afgerekent zoals jullie doen?
OMG!
Beetje á la die LOTR oscarsquote:Op maandag 10 juli 2006 11:59 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit meer is om zijn carrière dan specifiek voor dit toernooi.
je hebt werkpaarden en luxepaarden (voor werkpaarden komen mensen niet naar een stadion), Cannavaro is een werkpaard. Daarom krijgt hij geen balquote:Op maandag 10 juli 2006 12:07 schreef ErikT het volgende:
[..]
Beetje á la die LOTR oscars
Cannavaro was de beste man op dit WK. Geen twijfel over mogelijk.
En op geel tegen Zwitserland en op geel tegen Korea en dus een schorsing na een vreselijk slechte poulefase van zijn kant.quote:Op maandag 10 juli 2006 12:06 schreef mitt het volgende:
lichtelijk discutabel inderdaad
Je zou verwachten dat hij zou worden afgerekend op de rode kaart, dat is niet gebeurd.
Ik geniet anders met volle teugen van zijn acties. Dat gepiel van die Zidane (ook leuk) heeft hij één wedstrijd (Brazilië) leuk gedaan. Verder gare pases en een beetje sjokken.quote:Op maandag 10 juli 2006 12:09 schreef Nyrem het volgende:
[..]
je hebt werkpaarden en luxepaarden (voor werkpaarden komen mensen niet naar een stadion), Cannavaro is een werkpaard. Daarom krijgt hij geen bal
De manier zoals Cannavaro verdedigt is pure geilheid man, dat is eleganter en mooier dan alle acties van de eerste 3 wedstrijden van Zidane bij elkaar...quote:Op maandag 10 juli 2006 12:09 schreef Nyrem het volgende:
[..]
je hebt werkpaarden en luxepaarden (voor werkpaarden komen mensen niet naar een stadion), Cannavaro is een werkpaard. Daarom krijgt hij geen bal
Was de vorige 2 edities ook al zo.quote:Op maandag 10 juli 2006 12:22 schreef qonmann het volgende:
Wie geeft de gouden bal nou aan iemand die de finale verloren heeft.....![]()
quote:Op maandag 10 juli 2006 12:14 schreef pfaf het volgende:
[..]
De manier zoals Cannavaro verdedigt is pure geilheid man, dat is eleganter en mooier dan alle acties van de eerste 3 wedstrijden van Zidane bij elkaar...
Ik geniet niet van italiaans voetbal.quote:Op maandag 10 juli 2006 12:12 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ik geniet anders met volle teugen van zijn acties. Dat gepiel van die Zidane (ook leuk) heeft hij één wedstrijd (Brazilië) leuk gedaan. Verder gare pases en een beetje sjokken.
Is gewoon al bepaald voor de finale wsl.quote:Op maandag 10 juli 2006 12:22 schreef qonmann het volgende:
Geniet je wel van het Franse voetbal? Die speelden maar met 1 spits hoorquote:Op maandag 10 juli 2006 12:25 schreef Nyrem het volgende:
[..]
Ik geniet niet van italiaans voetbal.
Met zijn 9 voor de eigen goal en een beetje laf afwachten (zelfs met een man-meer-situatie).
Catenaccio
Kopt, maar ik vind dat het iemand uit het winnende team had moeten zijn.quote:
Tegen Duitsland lieten ze dat ook wel zien ja.quote:Op maandag 10 juli 2006 12:27 schreef BliksemSchigt het volgende:
Als er 1 ding is dat Italie heeft bewezen is het wel aanvallend kunnen voetballen.
Daar heb ik op zich geen problemen mee, als die speler maar het hele toernooi top gespresteerd heeft.quote:Op maandag 10 juli 2006 12:22 schreef qonmann het volgende:
Borst vooruit, 2 meter achter de man wachten en dan op het juiste moment voor de aanvaller komen. Of door middel van timing en ongekende fysieke gesteldheid met je 1m75 een kopduel winnen van een 20 cm langere aanvaller.quote:
Je hebt meer last van vooroordelen dan van voetbalverstand, is het niet?quote:Op maandag 10 juli 2006 12:25 schreef Nyrem het volgende:
[..]
Met zijn 9 voor de eigen goal en een beetje laf afwachten (zelfs met een man-meer-situatie).
Catenaccio
Makkelijk hè, mensen napraten. Maar zelf kijken is klaarblijkelijk teveel gevraagd.quote:Op maandag 10 juli 2006 12:25 schreef Nyrem het volgende:
[..]
Catenaccio
+1 beter verwoord.quote:Op maandag 10 juli 2006 12:29 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Je hebt meer last van vooroordelen dan van voetbalverstand, is het niet?
Misschien moet je dat bord eens voor je kop weg halenquote:Op maandag 10 juli 2006 12:25 schreef Nyrem het volgende:
[..]
Catenaccio
Die perfecte tackle op de bal tegen Duitsland na een cornerquote:Op maandag 10 juli 2006 12:28 schreef pfaf het volgende:
[..]
Borst vooruit, 2 meter achter de man wachten en dan op het juiste moment voor de aanvaller komen. Of door middel van timing en ongekende fysieke gesteldheid met je 1m75 een kopduel winnen van een 20 cm langere aanvaller.
Obvious bias..quote:Op maandag 10 juli 2006 12:14 schreef pfaf het volgende:
[..]
De manier zoals Cannavaro verdedigt is pure geilheid man, dat is eleganter en mooier dan alle acties van de eerste 3 wedstrijden van Zidane bij elkaar...
EenSCHquote:Op maandag 10 juli 2006 12:28 schreef pfaf het volgende:
[..]
Borst vooruit, 2 meter achter de man wachten en dan op het juiste moment voor de aanvaller komen. Of door middel van timing en ongekende fysieke gesteldheid met je 1m75 een kopduel winnen van een 20 cm langere aanvaller.
Serieus: Cannavaro met een werkpaard vergelijken is een belediging voor het verdedigersgilde, dat al zo onderschat en bovenal ondergewaardeerd wordt in Nederland. Een mooie verdedigende actie hoeft voor mij niet minder mooi te zijn dan een Joga Bonito-truukje van de zoveelste Braziliaan.
quote:Op maandag 10 juli 2006 12:32 schreef pfaf het volgende:
[..]
Oe, nu overrompel je me met je voetbalkennis en argumenten.
*sprakeloos.
Ik wel. Wat een zelfvertrouwen stralen die gasten uit. Schitterend. Heel het toernooi geen Italiaan in paniek gezien.quote:Op maandag 10 juli 2006 12:25 schreef Nyrem het volgende:
En kan je in godsnaam ophouden met die wikipedia links. Alsof ik niet weet wat catennacio is. Donder op man!quote:
Over 2 jaar is er weer een groot landenvoetbaltoernooi, ik neem aan dat dat de volgende keer wordt dat je weer voetbal kijkt?quote:Op maandag 10 juli 2006 12:33 schreef flapdrolletje het volgende:
Onterechte winaar van het Wk..
Onterechte Beste speler van het Wk..
Lawl
Ja Australie had het verdiend, die speelden Italie helemaal weg met 11 tegen 10.quote:Op maandag 10 juli 2006 12:33 schreef flapdrolletje het volgende:
Onterechte winaar van het Wk..
Kan je alvast even de toto-cijfers voor komend seizoen doorgeven?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:26 schreef DIGGER het volgende:
Cannavaro is absoluut de beste, al 6 wedstrijden lang beresterk gespeeld, elke wedstrijd uitgeblonken.
Maar 1 fout gemaakt: Hij had Zaccardo moeten dekken bij de 2e paal tegen de VS ipv die Amerikaanse spits, dan had ie nooit kunnen scoren
Dus alleen naar de feiten kijkend, is dit de enige juiste winnaar.
Echter, we hebben hier te maken met de FIFA, en die kijkt graag naar namen, status en ook de positie waarop de speler speelt. Ik denk dat daarom deze eer aan Cannavaro z'n neus voorbij zal gaan en terecht zal komen bij Zidane of Pirlo. Die 2e is nog wel te begrijpen op basis van het spel, alle wedstrijden gespeeld, goed gespeeld, 2 x MOTM, gescoord, assist.
Zidane kan dat ook zeggen over de KO fase, maar in de poulefase was ie een natte oude krant, en deze prijs is niet voor de KO fase maar voor het hele toernooi.
Anyway, genoeg redenen waarom Zidane wel geselecteerd is bij de beste 10 maar hem niet verdiend, en daarom zal de FIFA hem dus wel uitroepen tot winnaar van de gouden bal als Frankrijk een goede finale speelt.
Het was een armoedig WK. De Finale was ook armoedig.quote:Op maandag 10 juli 2006 12:27 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Geniet je wel van het Franse voetbal? Die speelden maar met 1 spits hoor
Als er 1 ding is dat Italie heeft bewezen is het wel aanvallend kunnen voetballen.
Helemaal mee eens. Ik praat de actie niet goed. De rode kaart was terecht, hoe zeer het me ook deed. Ik had precies hetzelfde gevoel als Jan van Halst zei in Villa BvD. Ik was in shock, boos omdat hij dit zichzelf, Frankrijk en alle voetballiefhebbers aandeed, en verdrietig om zo´n grote fantastische speler in de laatste minuten van zijn hele bijzondere carriere zo te zien afgaan. Hij heeft zich laten provoceren, die Italiaan heeft iets heel ergs gezegd dat kan niet anders. Ik hoop dat we daar nog meer van horen. Ik loop nog steeds met een klotengevoel rond. Ik deelde de mening van Kees Reitsma (die was het toch??) die zei "Zidane heeft zoveel gedaan en zo veel laten zien dat ik hem dat laatste ook nog gun". Exact dat wat ik ook vond hoewel ook Italie een goed WK heeft gespeeld. Mijn mening over Zidane is geen steek veranderd. Hij is een hele grote, groter dan Platini en groter dan de meesten denken en ik weet zeker dat hij een fantastische persoonlijkheid is en een bijzonder aardig mens. Iedereen doet nu net of hij een heilige moet zijn. Kijk eens naar wat Maradonna en andere grootheden hebben uitgespookt, die zijn geen van alle van onbesproken gedrag, ook Pele niet hoewel die zich wel als zodanig presenteert en zo ook wordt behandeld. Overhyped en marketingprietpraat, dat is mijn mening over Pele.quote:Op maandag 10 juli 2006 12:35 schreef Mensenkenner het volgende:
En terecht, stomme voetballeken hier zien niet hoe geniaal Zidane is.. Die simpele voetbewegingen, de manier van aanname.. Zowat alles wat hij doet in t veld is voor een gemiddelde profvoetballer schier onmogelijk. Cannavaro is de beste verdediger van t moment, ook van hem kan ik genieten.. Maar het blijft minder mooi hé.
quote:Op maandag 10 juli 2006 12:35 schreef pfaf het volgende:
[..]
Over 2 jaar is er weer een groot landenvoetbaltoernooi, ik neem aan dat dat de volgende keer wordt dat je weer voetbal kijkt?
Zoals Zidane heel Brazilië buitenspel zet met zijn acties...? Niet mooi? Balletje over Ronaldo alsof hij er niet stond. Niet mooi?quote:De manier zoals Cannavaro verdedigt is pure geilheid man, dat is eleganter en mooier dan alle acties van de eerste 3 wedstrijden van Zidane bij elkaar...
Eens.quote:Helemaal mee eens. Ik praat de actie niet goed. De rode kaart was terecht, hoe zeer het me ook deed. Ik had precies hetzelfde gevoel als Jan van Halst zei in Villa BvD. Ik was in shock, boos omdat hij dit zichzelf, Frankrijk en alle voetballiefhebbers aandeed, en verdrietig om zo´n grote fantastische speler in de laatste minuten van zijn hele bijzondere carriere zo te zien afgaan. Hij heeft zich laten provoceren, die Italiaan heeft iets heel ergs gezegd dat kan niet anders. Ik hoop dat we daar nog meer van horen. Ik loop nog steeds met een klotengevoel rond. Ik deelde de mening van Kees Reitsma (die was het toch??) die zei "Zidane heeft zoveel gedaan en zo veel laten zien dat ik hem dat laatste ook nog gun". Exact dat wat ik ook vond hoewel ook Italie een goed WK heeft gespeeld. Mijn mening over Zidane is geen steek veranderd. Hij is een hele grote, groter dan Platini en groter dan de meesten denken en ik weet zeker dat hij een fantastische persoonlijkheid is en een bijzonder aardig mens. Iedereen doet nu net of hij een heilige moet zijn. Kijk eens naar wat Maradonna en andere grootheden hebben uitgespookt, die zijn geen van alle van onbesproken gedrag, ook Pele niet hoewel die zich wel als zodanig presenteert en zo ook wordt behandeld. Overhyped en marketingprietpraat, dat is mijn mening over Pele.
Zidane had zich in het lijstje Maradonna, Cruijff en Pele kunnen scharen door weer de titel te pakken. Helaas heeft dat niet zo mogen zijn. Ik hoop van ganser harte dat hij nog een waardig afscheid mag krijgen met de waardering van de hele voetbalwereld die hij verdient en dat hij zelf ook nog iets van zich laat horen want dit is voor de echte voetballiefhebben ronduit frustrerend.
quote:Op maandag 10 juli 2006 13:50 schreef VoreG het volgende:
Al die kenners hier.
Wie is nou de idioot? Wij of die debiel van een Zidane die EN zijn carriere zo afsluit EN zijn landi n de WK finale naait?quote:Op maandag 10 juli 2006 13:51 schreef Double-Helix het volgende:
wat een idioten hier,zidane alleen afkraken om zijn laatste actie,die man is gewoon een voetbal genie,en een goede kopper
Een genie sluit experimenten succesvol afquote:Op maandag 10 juli 2006 13:51 schreef Double-Helix het volgende:
wat een idioten hier,zidane alleen afkraken om zijn laatste actie,die man is gewoon een voetbal genie,en een goede kopper
eens, het is een ouvrerprijsquote:Op maandag 10 juli 2006 13:53 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Ik ben een groots kenner en ik vind het onterecht dat Zidane wint. Onverdiend voor dit WK, meer een ouvreprijs.
Ja, en jij bent geen mens natuurlijk....quote:Op maandag 10 juli 2006 13:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wie is nou de idioot? Wij of die debiel van een Zidane die EN zijn carriere zo afsluit EN zijn landi n de WK finale naait?
Ik kan me NIET voorstellen dat die Materazzi zo iets ergs gezegd heeft dat een door de wol geverfde, gelouterde prof zich ZO zou moeten laten provoceren.....
Echt, bedenk het ERGSTE wat iemand tegen je kan zeggen en weeg dat af tegen Wereldkampioen worden... Ik zou NIETS kunnen bedenken dat iemand tegen me zou kunnen zeggen.. het zijn maar woorden...
Stel je voor de stress van je laatste wedstrijd,laatste minuten,en een paar woorden kunnen serieus heel erg kwetsend zijn,materazzi hequote:Op maandag 10 juli 2006 13:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wie is nou de idioot? Wij of die debiel van een Zidane die EN zijn carriere zo afsluit EN zijn landi n de WK finale naait?
Ik kan me NIET voorstellen dat die Materazzi zo iets ergs gezegd heeft dat een door de wol geverfde, gelouterde prof zich ZO zou moeten laten provoceren.....
Echt, bedenk het ERGSTE wat iemand tegen je kan zeggen en weeg dat af tegen Wereldkampioen worden... Ik zou NIETS kunnen bedenken dat iemand tegen me zou kunnen zeggen.. het zijn maar woorden...
Je bent niet echt een fan van fair play he?quote:Op maandag 10 juli 2006 14:00 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, en jij bent geen mens natuurlijk....
Juist op dit moment heb ik er begrip voor..
Je hele carierre heb je allemaal schijt over je heen gehad.. En dan nu, nu het geen gevolgen heeft voor de rest van z'n carierre, nu alles bijna afgelopen is, dan juist kan ik me voorstellen dat je 1x totale controle verliest.
Nee, hij heeft niets voor Frankrijk verpest. Trezeguet had anders misschien ook gemist.
Jammer dat ie Materazzi niet de wedstrijd uittrapte. Had hij eens een koekje van eigen deeg kunnen proeven.. Zidane
.
Maradona won er 1, Cruijff won er 0.quote:Op maandag 10 juli 2006 13:16 schreef fokkersdelight het volgende:
Zidane had zich in het lijstje Maradonna, Cruijff en Pele kunnen scharen door weer de titel te pakken.
Zegt een Italiaanse fanquote:Op maandag 10 juli 2006 14:02 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Je bent niet echt een fan van fair play he?
Dit is gewoon geen mooie afsluiting, gewoon een oerdomme actie!
Ik ben vooral heel begripvol en menselijk, denk ik,quote:Op maandag 10 juli 2006 14:02 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Je bent niet echt een fan van fair play he?
Dit is gewoon geen mooie afsluiting, gewoon een oerdomme actie!
Kan ik me zeker in vinden. Het huilen stond me nader dan het lachen toen Zidane deze actie beging, en dat terwijl ik toch echt voor Italie was. Puur als voetballiefhebber is het gewoon heerlijk om Zidane te zien voetballen, en dan gebeurt dit. Een speler van zijn uitzonderlijke klasse verdiend zoiets niet, maar ja hij deed het zelf, waarom in godsnaam...:(quote:Op maandag 10 juli 2006 13:16 schreef fokkersdelight het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Ik praat de actie niet goed. De rode kaart was terecht, hoe zeer het me ook deed. Ik had precies hetzelfde gevoel als Jan van Halst zei in Villa BvD. Ik was in shock, boos omdat hij dit zichzelf, Frankrijk en alle voetballiefhebbers aandeed, en verdrietig om zo´n grote fantastische speler in de laatste minuten van zijn hele bijzondere carriere zo te zien afgaan. Hij heeft zich laten provoceren, die Italiaan heeft iets heel ergs gezegd dat kan niet anders. Ik hoop dat we daar nog meer van horen. Ik loop nog steeds met een klotengevoel rond. Ik deelde de mening van Kees Reitsma (die was het toch??) die zei "Zidane heeft zoveel gedaan en zo veel laten zien dat ik hem dat laatste ook nog gun". Exact dat wat ik ook vond hoewel ook Italie een goed WK heeft gespeeld. Mijn mening over Zidane is geen steek veranderd. Hij is een hele grote, groter dan Platini en groter dan de meesten denken en ik weet zeker dat hij een fantastische persoonlijkheid is en een bijzonder aardig mens. Iedereen doet nu net of hij een heilige moet zijn. Kijk eens naar wat Maradonna en andere grootheden hebben uitgespookt, die zijn geen van alle van onbesproken gedrag, ook Pele niet hoewel die zich wel als zodanig presenteert en zo ook wordt behandeld. Overhyped en marketingprietpraat, dat is mijn mening over Pele.
Zidane had zich in het lijstje Maradonna, Cruijff en Pele kunnen scharen door weer de titel te pakken. Helaas heeft dat niet zo mogen zijn. Ik hoop van ganser harte dat hij nog een waardig afscheid mag krijgen met de waardering van de hele voetbalwereld die hij verdient en dat hij zelf ook nog iets van zich laat horen want dit is voor de echte voetballiefhebben ronduit frustrerend.
Fd
naja, daar moet je toch gewoon boven staan...het is voor mij gewoon onbegrijpelijk...quote:Op maandag 10 juli 2006 14:24 schreef Mensenkenner het volgende:
Materazzi schijnt zoiets gezegd te hebben: "Je denkt dat je goed bent he, je bent niks, ga terug naar Algerije vieze terrorist"
Dan had ik em ook neergehoekt.
ZO ZO, wat érg! Er wordt zóveel gescholden op de velden. Dit is toch niks nieuws onder de zon?quote:Op maandag 10 juli 2006 14:24 schreef Mensenkenner het volgende:
Materazzi schijnt zoiets gezegd te hebben: "Je denkt dat je goed bent he, je bent niks, ga terug naar Algerije vieze terrorist"
Denk niet dat ie echt nadacht bij welke wedstrijd het was.quote:Op maandag 10 juli 2006 14:08 schreef HeatWave het volgende:
Daar zit OPZICH wel iets in, maar nu? In de WK finale? Terwijl er nog niets beslist is en JIJ de beste man op het veld bent?
Allereerst ben ik benieuwd waar je dit vandaan haalt, en ten tweede moet je daar boven staan als prof voetballer, als je je hier druk om gaat maken ben je enorm kinderachtig bezig!quote:Op maandag 10 juli 2006 14:24 schreef Mensenkenner het volgende:
+ Finale WK + Laatste wedstrijd ooit + etc etc etc.quote:Op maandag 10 juli 2006 14:27 schreef Bombardier het volgende:
[..]
ZO ZO, wat érg! Er wordt zóveel gescholden op de velden. Dit is toch niks nieuws onder de zon?
Dan nog hoor je wraak te nemen middels een goal te scoren, dan loop je juigend langs materazzi en lach je hem totaal uit!quote:Op maandag 10 juli 2006 14:33 schreef Mensenkenner het volgende:
[..]
+ Finale WK + Laatste wedstrijd ooit + etc etc etc.
Doe nou niet alsof je weet in wat voor situatie hij zat.
Nee, even nadenken was beter geweest.quote:Op maandag 10 juli 2006 14:29 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Denk niet dat ie echt nadacht bij welke wedstrijd het was.
Schelden hoort er een beetje bij. Dat gebeurt al sinds de voetbal is uitgevonden. Hij moet eens leren zich wat professioneler op te stellen.quote:Op maandag 10 juli 2006 14:33 schreef Mensenkenner het volgende:
[..]
+ Finale WK + Laatste wedstrijd ooit + etc etc etc.
Doe nou niet alsof je weet in wat voor situatie hij zat.
En bescheiden ookquote:Op maandag 10 juli 2006 14:05 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik ben vooral heel begripvol en menselijk, denk ik,
En zat andere voetballers niet. Slechte smoes dus.quote:Dit itt de mensen hier die verwachten dat je je als emotieloze prof moet gedragen..
Zelfs Bergkamp had dit soort nare trekjes, hoort gewoon bij het mens zijn.
Onzin, hij moest gewoon scoren, en dan materazzi uitlachen!quote:Op maandag 10 juli 2006 14:35 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik snap best dat hij wat uit had willen delen. Want tuurlijk laat je je niet beledigen door zo'n clown die niet half zo goed kan voetballen als jij kan. Maar hij had het elegant moeten doen, een tackle waarbij de bal enigzins in de buurt is waarbij je z'n benen breekt. Niet op zo'n trieste frustratievolle manier.
Maar die gouden bal is hoe dan ook onterecht op basis van het WK.
geen charme iigquote:Op maandag 10 juli 2006 14:39 schreef Dynia het volgende:
en toch heeft het ook wel iets...zo'n geniale voetballer zo'n domme actie uithalen op zo een moment...
Ah, nou.quote:
Ik bedoelde van zijn kaliber..quote:En zat andere voetballers niet. Slechte smoes dus.
Vraag me af of jij helder had kunnen denken op zo'n punt.quote:Op maandag 10 juli 2006 14:34 schreef qonmann het volgende:
[..]
Nee, even nadenken was beter geweest.
Als hij een echte vent is weigert hijquote:Op maandag 10 juli 2006 16:21 schreef Soul79 het volgende:
Ze zouden er bij de FIFA langzaamaan toch achter moeten zijn dat het handiger is om al die journalisten te laten stemmen na de finale en niet er voor.
Er lijkt wel een vloek op die onderscheiding te rusten, de vorige drie die hem kregen vielen in de finale door de mand: Ronaldo in 1998, Kahn in 2002 en nu dus weer Zidane.
Wat zal Zidane trouwens blij zijn met de trofee![]()
quote:Op maandag 10 juli 2006 14:00 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, en jij bent geen mens natuurlijk....
Juist op dit moment heb ik er begrip voor..
Je hele carierre heb je allemaal schijt over je heen gehad.. En dan nu, nu het geen gevolgen heeft voor de rest van z'n carierre, nu alles bijna afgelopen is, dan juist kan ik me voorstellen dat je 1x totale controle verliest.
Nee, hij heeft niets voor Frankrijk verpest. Trezeguet had anders misschien ook gemist.
Jammer dat ie Materazzi niet de wedstrijd uittrapte. Had hij eens een koekje van eigen deeg kunnen proeven.. Zidane
.
Het grapje is dat zidane vaker dan 1 keer zijn hoofd verloor, het is gewoon een agresieve idioot die nu zijn ware aard aan de wereld heeft laten zien, Ciao zidanequote:
'Als je morgen je overwinning aan het vieren bent, ga ik je dochtertje eens lekker uitwonen en daarna ga ik die kankerhoer aan mn mes rijgen. Langzaam, en dan zeg ik: "Dit is de schuld van je vader, had hij maar niet moeten winnen". 'quote:Op maandag 10 juli 2006 13:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En dan zeg jij: haha jij mocht willen dat je ging winnen vriend, ik ga zo het winnende goal maken!quote:Op maandag 10 juli 2006 16:42 schreef Zwansen het volgende:
[..]
'Als je morgen je overwinning aan het vieren bent, ga ik je dochtertje eens lekker uitwonen en daarna ga ik die kankerhoer aan mn mes rijgen. Langzaam, en dan zeg ik: "Dit is de schuld van je vader, had hij maar niet moeten winnen". '
Ik noem maar eens iets.
Misschien heeft ie wel zoiets verteld. Het is misschien vergezocht, maar ik probeer hem ook te verdedigen.Heeft ie wel eens kinderen?
Nee, wel een zusquote:Op maandag 10 juli 2006 16:42 schreef Zwansen het volgende:
[..]
'Als je morgen je overwinning aan het vieren bent, ga ik je dochtertje eens lekker uitwonen en daarna ga ik die kankerhoer aan mn mes rijgen. Langzaam, en dan zeg ik: "Dit is de schuld van je vader, had hij maar niet moeten winnen". '
Ik noem maar eens iets.
Misschien heeft ie wel zoiets verteld. Het is misschien vergezocht, maar ik probeer hem ook te verdedigen.Heeft ie wel eens kinderen?
Dat doet nog steeds niks af aan het feit dat Zidane deze eer niet verdiend heeft op basis van zijn spel dit gehele WK in vergelijk met dat van de concurrentie, ongeacht die kopstoot in de finale.quote:Op maandag 10 juli 2006 16:21 schreef Soul79 het volgende:
Ze zouden er bij de FIFA langzaamaan toch achter moeten zijn dat het handiger is om al die journalisten te laten stemmen na de finale en niet er voor.
quote:Op maandag 10 juli 2006 17:00 schreef fokkersdelight het volgende:
Wat me steeds vaker opvalt en dat is een veeg teken waar het naar toe gaat met de wereld, het voetbal en onze maatschappij is dat alle schreeuwers allemaal Zidane neersabelen om wat hij deed. Men oordeelt en veroordeeld onmiddelijk zonder eens na te denken. Ik zie dat dagelijks om me heen, ook in de politiek gebeurd het, daarvoor hoeven we niet lang terug graven in de geschiedenis![]()
Mensen die voetballiefhebber zijn, de anderen niet denk ik, zullen heel aardig weten wie Zidane is en hoe hij ongeveer in elkaar zit. Waarom hij zo reageerde heeft voor een heel groot deel te maken met zogenaamde externe factoren, niet met Zidane zelf, behalve dan dat hij ook menselijk is. Als je weet wat voor een man hij is vraag je af wat er gebeurd is om hem zo gek te krijgen en dat moet best erg zijn, dat kan niet anders. Die klootzak van een Italiaan staat bekend als een etterbak. Ik leg de schuld dan ook hoofdzakelijk bij hem neer. Al die schreeuwers vinden dat waarschijnlijk een topper, een voorbeeld van een topverdediger. Je tegenstander uit z´n spel halen, een rode kaart aansmeren en zelf de titel pakken. Dat is waar het om draait.Die titel pakken, okee dat klopt, de rest daar denk ik heel anders over.
Dat is ook waarom ik voor Frankrijk was en niet voor Italie die dit in het verleden altijd tot kunst hebben verheven. Ik ben de beschamende vertoning van Italie op het EK 2000 tegen Nederland nog niet vergeten. Dit WK hebben ze zich zeker goed gedragen en goed gespeeld en ik kan er dan ook mee leven dat ze gewonnen hebben. Over het hele toernooi gezien best verdiend.
De mensen die zeggen dat er niets erg genoeg kan zijn om zo te reageren hebben nog (te) weinig meegemaakt in hun leven. Dat zou iets moeten zijn om eens goed over na te denken maar ik bang dat dat te veel gevraagd zal zijn.......![]()
Fd
Precies, waar nog bij komt dat Zidane ook heus niet Voltaire aan het reciteren was toen hij tegen Materazzi praattequote:Op maandag 10 juli 2006 17:10 schreef dndiek het volgende:
Ik vind het onzin om de schuld bij Materazzi te leggen. Tuurlijk provoceert hij Zidane, maar zo'n grootse speler als Zizou had daar gewoon boven moeten staan. Hij had gewoon zijn voeten moeten laten spreken in plaats van die 'kopstoot'
In vergelijking met Materazzi is hij maar een amateur. Als een echte Italiaan wacht die tot hij uit het zicht van de camera's is.quote:Op maandag 10 juli 2006 16:40 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Het grapje is dat zidane vaker dan 1 keer zijn hoofd verloor, het is gewoon een agresieve idioot die nu zijn ware aard aan de wereld heeft laten zien, Ciao zidane
niet mee eens, ik vind weldegelijk dat 1 individuele actie gelijk staat aan een carriere! Hopelijk gaat hij de geschiedenis boeken in als het jongetje dat boos werd omdat hij gepest werd!quote:Op maandag 10 juli 2006 16:58 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Dat doet nog steeds niks af aan het feit dat Zidane deze eer niet verdiend heeft op basis van zijn spel dit gehele WK in vergelijk met dat van de concurrentie, ongeacht die kopstoot in de finale.
Zidane schakelde persoonlijk de wereldkampioen uit en leidde zijn team met goals in de halve finale en finale naar de titel. In tegenstelling tot Cannavaro, die gister ook weer een Fransman van het veld elimineerde. Als je dan zo goed bent, doe het dan netjes...quote:Op maandag 10 juli 2006 18:47 schreef Masegate het volgende:
Ongelofelijk zeg. Na gister had de FIFA hem moeten diskwalificeren ofzo.
Maar buiten dat heeft zidane in totaal, misschien 2 wedstrijden goed gespeeld. In de anderen was ie bar en bar slecht. Hoe kun je zo iemand nou beste speler maken?! Neem een speler die continu goed is geweest, zoals Cannavaro. Dat is echt een wereldverdediger!
Voor Pirlo geldt hetzelfde als voor Zidane, heb naast goeie wedstrijden ook slechte wedstrijden gespeeld, in de finale vond ik hem ook niet echt geweldig.
Jammer FIFA, erg jammer.
Klopt natuurlijk niks van. Als Materazzi zijn belediging voor zich houdt, spaart dat twee rode kaarten uit. En dat de FIFA dan uiteindelijk met één rode kaart komt en Materazzi mede Italie aan de titel helpt, is gewoon een deal. Dat is geen meerverdienste van Materazzi danwel Cannavaro. Een groot verschil tussen beide gouden bal kandidaten was er ook niet in mijn ogen. Achteraf had Cannavaro waarschijnlijk gewonnen, maar dat is net zo'n "als" wie zonder incident de wereldtitel had gepakt.quote:Edit: en als antwoord op die gozer met dat lange verhaal over dat Zidane maar een mens is enzo... ik zag er gister weinig van. Het was een niet goed te praten beestachtige daad. Toen het gebeurde leek het wel alsof ik naar een dolle stier keek, of een of andere neanderthaler. Verschrikkelijk! Ik vind het een goede speler, maar nu heeft ie toch echt afgedaan. Niets kan zo'n actie goedpraten. En ja, Materazzi komt er terecht mee weg. In dit geval was hij het minst van 2 kwaden, "the lesser evil" noemen ze dat geloof ik in het Engels.
Helemaal mee eens. Alleen een bepaald type komt tot zo'n beestachtige daad op het voetbalveld.quote:Op maandag 10 juli 2006 18:47 schreef Masegate het volgende:
Edit: en als antwoord op die gozer met dat lange verhaal over dat Zidane maar een mens is enzo... ik zag er gister weinig van. Het was een niet goed te praten beestachtige daad. Toen het gebeurde leek het wel alsof ik naar een dolle stier keek, of een of andere neanderthaler. Verschrikkelijk! Ik vind het een goede speler, maar nu heeft ie toch echt afgedaan. Niets kan zo'n actie goedpraten.
Op dit WK uit het zicht van de camera's zijn...quote:Op maandag 10 juli 2006 18:14 schreef Doderok het volgende:
[..]
In vergelijking met Materazzi is hij maar een amateur. Als een echte Italiaan wacht die tot hij uit het zicht van de camera's is.
Zoals ik al zei.quote:Op maandag 10 juli 2006 17:12 schreef Soul79 het volgende:
[..]
![]()
In al je ijver om af te geven op iedereen die Zidane veroordeelt, doe je zelf exact hetzelfde met Materazzi en Italië in het algemeen.
Lekker kortzichtig![]()
Vooruit, ik doe nog een poging.quote:Dat zou iets moeten zijn om eens goed over na te denken maar ik bang dat dat te veel gevraagd zal zijn
Eens.quote:Op maandag 10 juli 2006 20:11 schreef BramKVO het volgende:
als mensen niet zien dat Cannavaro of Pirlo de beste speler op het tornooi was, amai hoor ...
1: Kijk de finale even terug en vertel mij in hoeveel procent van de duels Malouda ging liggen om het liggen. Zeker lepra opgelopen in de kolonien. Dus lul nou niet zo naief over respect en zo, met naiviteit win je nooit wat.quote:
maar op basis van 1 wedstrijd kies je geen speler van het toernooi.quote:Op maandag 10 juli 2006 21:12 schreef rednajt het volgende:
gelukkig hebben die mensen die hem gekozen hebben meer verstand van voetbal.....
Al vonden jullie het maar 1 wedstrijd goed spelen....julliej zullen nooit meer in je leven nog een speler zien die brazilie zo zal dollen als Zidane dat gedaan heeft......op dat nivo moet je van superklasse zijn om zo een wedstrijd te kunnen spelen als zidane dat gedaan heeft..... die wedstrijd alleen al verdiende hij al standbeeld bij wijze van spreken...want het was een vertoning die jullie waarschijnlijk nooit meer in je leven zullen zien van 1 speler op dat nivo tegen een dergelijke tegenstander.....
![]()
![]()
![]()
jij heb het wk blijkbaar erg slecht gevolgd....quote:Op maandag 10 juli 2006 21:14 schreef kollie het volgende:
[..]
maar op basis van 1 wedstrijd kies je geen speler van het toernooi.
ik denk dat jij het wk niet zo goed hebt gevolgd... In de poulewedstrijden speelde hij als een natte krant. En de laatste poulewedstrijd was hij geschorst. Tegen spanje speelde hij naar behoren, normaal en zeker geen buitengewone prestatie. Toen kwam voor hem het hoogtepunt, tegen Brazilie: topprestatie! Maar zoals ik al zei, op basis van 1 wedstrijd wordt je geen speler van het toernooi. De wedstrijden daarna was Zidane niet bijzonder, met als tragisch dieptepunt die achterlijke kopstoot van gister.quote:Op maandag 10 juli 2006 21:17 schreef rednajt het volgende:
[..]
jij heb het wk blijkbaar erg slecht gevolgd....
Mensen die een verdediger de gouden bal willen geven die niets anders doet dan gaten dichten, tegenstanders tackelen en lange ballen naar voren schieten zijn niet goed bij hun hoofd en snappen gewoon niks van de schoonheid van het voetbal.......quote:Op maandag 10 juli 2006 21:22 schreef kollie het volgende:
[..]
ik denk dat jij het wk niet zo goed hebt gevolgd... In de poulewedstrijden speelde hij als een natte krant. En de laatste poulewedstrijd was hij geschorst. Tegen spanje speelde hij naar behoren, normaal en zeker geen buitengewone prestatie. Toen kwam voor hem het hoogtepunt, tegen Brazilie: topprestatie! Maar zoals ik al zei, op basis van 1 wedstrijd wordt je geen speler van het toernooi. De wedstrijden daarna was Zidane niet bijzonder, met als tragisch dieptepunt die achterlijke kopstoot van gister.
Cannavaro daarentegen was alle wedstrijden oppermachtig, heeft geen fout gemaakt. gewoon soeverein.
hoe bekrompen kun je zijnquote:Op maandag 10 juli 2006 21:24 schreef rednajt het volgende:
[..]
Mensen die een verdediger de gouden bal willen geven die niets anders doet dan gaten dichten, tegenstanders tackelen en lange ballen naar voren schieten zijn niet goed bij hun hoofd en snappen gewoon niks van de schoonheid van het voetbal.......
een verdediger de gouden bal geven zou een schande voor het voetbal moeten zijn ...
En hierbij geef je in 6 woorden aan dat je (selectief) stekeblind bent (geweest). Als er iemand keurig met behoud van balbezit uitverdedigde zodra het maar even kon, dan was het juist Cannavaro wel.quote:
Dan waren er wsl veel logischere keuzes gemaakt geweestquote:Op maandag 10 juli 2006 21:34 schreef Doc het volgende:
Ik ga er vanuit dat er LSD in het leidingwater zat van het hotel waar de FIFA-boboos vergaderde.
Zidane heeft 3x geel gehad en 1x rood ... hij was wel geschorst voor de 3e groepswedstrijdquote:Op maandag 10 juli 2006 21:34 schreef Doc het volgende:
Het is heel wonderlijk dat een speler die in de 6 wedstrijden die hij speelde er twee met rood moest verlaten de speler van het tournooi is, zeker als je ondertussen zoiets "fair play" hoog in het vaandel hebt staan.
Maar goed, Portugal de meest atractieve ploeg noemn is ook waanzin.
Ik ga er vanuit dat er LSD in het leidingwater zat van het hotel waar de FIFA-boboos vergaderde.
Twee keer geel in een wedstrijd is rood (behalve dan bij Poll...). Een kaart die hem dan ook getoond in de wedstrijd tegen ZK. De derde keer waar ik op duidde was de wedstrijd dat-ie gewisseld werd door de coach (ik geloof dat dat tegen Zwitserland was). Om tijd te rekken, maar niet vanwege een publiekswissel of zo. Hij speelde die wedstrijd ook zeer matig.quote:Op maandag 10 juli 2006 21:37 schreef dndiek het volgende:
[..]
Zidane heeft 3x geel gehad en 1x rood ... hij was wel geschorst voor de 3e groepswedstrijd
Verder ben ik het er helemaal mee eens
Hij heeft 3x geel gehad, namelijk tegen Zwitserland, Zuid-Korea en Spanje. Rood kreeg hij tegen Italië.quote:Op maandag 10 juli 2006 21:40 schreef Doc het volgende:
[..]
Twee keer geel in een wedstrijd is rood (behalve dan bij Poll...). Een kaart die hem dan ook getoond in de wedstrijd tegen ZK. De derde keer waar ik op duidde was de wedstrijd dat-ie gewisseld werd door de coach (ik geloof dat dat tegen Zwitserland was). Om tijd te rekken, maar niet vanwege een publiekswissel of zo. Hij speelde die wedstrijd ook zeer matig.
Yep, zag net dat je gelijk had. Had ik me dan fout herinnerd.quote:Op maandag 10 juli 2006 21:45 schreef dndiek het volgende:
[..]
Hij heeft 3x geel gehad, namelijk tegen Zwitserland, Zuid-Korea en Spanje. Rood kreeg hij tegen Italië.
Geen 2x geel in 1 wedstrijd
Dat het vreemd is om aan de ene kant te roepen dat Fair Play zo enorm belangrijk is en aan de ander kant een speler tot speler van het toernooi te kiezen die in tweederde van zijn wedstrijden een kaart pakt, waarvan een bij een opzichtige actie die nooit - maar dan echt nooit- onder fair play kan vallen.quote:Op maandag 10 juli 2006 21:52 schreef rednajt het volgende:
WHAT THE FUCK HEBBEN DIE GELE EN RODE KAARTEN ERMEE TE MAKEN DAN stelletje malloten....
Toch veel kaarten voor zo'n voetballerquote:Op maandag 10 juli 2006 22:00 schreef Doc het volgende:
[..]
Yep, zag net dat je gelijk had. Had ik me dan fout herinnerd.
Ik moest lachenquote:Op maandag 10 juli 2006 21:24 schreef rednajt het volgende:
[..]
een verdediger de gouden bal geven zou een schande voor het voetbal moeten zijn ...
quote:Op maandag 10 juli 2006 23:10 schreef Joeriii het volgende:
[..]
Ik moest lachen![]()
Hoeveel krijg je betaalt door de FIFA?
Kaarten pakken a la. Het hoort ook deels bij het voetbal en het zal er altijd deel van uitmaken.quote:Op maandag 10 juli 2006 22:04 schreef Doc het volgende:
Dat het vreemd is om aan de ene kant te roepen dat Fair Play zo enorm belangrijk is en aan de ander kant een speler tot speler van het toernooi te kiezen die in tweederde van zijn wedstrijden een kaart pakt, waarvan een bij een opzichtige actie die nooit - maar dan echt nooit- onder fair play kan vallen.
Maar goed - de ploeg die de pest van het moderne voetbal vertegenwoordigd, namelijk het (opzichtig) duikelen, wat in de verste verte ook helemaal niets met fair play te maken heeft en juist het omgekeerde is - wordt als "attractiefste team" genoemd ... Tsja ...
Hier sluit ik me bij aan!quote:Op maandag 10 juli 2006 23:23 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Kaarten pakken a la. Het hoort ook deels bij het voetbal en het zal er altijd deel van uitmaken.
Ik vind het echt belachelijk dat Zidane de Gouden Bal heeft gewonnen. Ik had het hem voor de finale nog gegund ook al vond ik het wel een close call met Buffon maar na de actie van Zidane in de finale was het voor mij over. Wat een aanfluiting dat hij alsnog de Gouden Bal heeft gekregen
De actie van Zidane getuigde van geen van drie. Ik wil niets afdoen aan z'n prestaties, het is en blijft een geniale voetballer maar z'n actie was van zulk laag niveau dat ik er niet bij kan dat hij tot beste voetballer van het toernooi is gekroond.quote:Op maandag 10 juli 2006 23:41 schreef Kiegie het volgende:
Van voetbal, deugdzaamheid en mannelijke eer hebben ze weinig verstand.
![]()
Onzin, op het veld moet je je eer behalen door te scoren, niet door smerig te spelen!quote:Op maandag 10 juli 2006 23:41 schreef Kiegie het volgende:
Ach, al die mensen hier die zo afgeven op Zidane, komen blijkbaar niet verder dan vast te stellen: 'O, moet je zien, dat mag toch niet!'
Laat ze maar.
![]()
Zidane blijkbaar ook niet, want anders gedraag je je niet als een beest omdat iemand iets naars tegen je zegt.quote:Op maandag 10 juli 2006 23:41 schreef Kiegie het volgende:
![]()
EENS!quote:Op maandag 10 juli 2006 21:32 schreef Dr.Daggla het volgende:
Beestachtig ook..
De tyfus wat kunnen mensen overdrijven zeg. Alsof ie z'n poten onder z'n reet vandaan schoot met een shotgun.
En het was Materazzi maar hoor, die doet zelf nog veel ergere dingen.
Hypocriet zootje. Of vonden jullie Bergkamp ook zo "beestachtig' toen ie op die Joegoslaaf ging trappen toen ie op de grond lag.
Zidane is zelf een irritant kutvoetballertjequote:Op maandag 10 juli 2006 19:53 schreef Hrvat het volgende:
[..]
Vind het trouwens cool dat Zidane heeft getoond wat je moet doen met irrirante kutvoetballertjes!![]()
Overdreven???!!! Hoe durf je het te zeggen!quote:Op maandag 10 juli 2006 21:32 schreef Dr.Daggla het volgende:
Beestachtig ook..
De tyfus wat kunnen mensen overdrijven zeg. Alsof ie z'n poten onder z'n reet vandaan schoot met een shotgun.
En het was Materazzi maar hoor, die doet zelf nog veel ergere dingen.
Hypocriet zootje. Of vonden jullie Bergkamp ook zo "beestachtig' toen ie op die Joegoslaaf ging trappen toen ie op de grond lag.
Al die journalisten werken voor Fifa?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 00:58 schreef the_legend_killer het volgende:
De fifa zet zichzelf voor schut met deze beslissing.
Gewoon een totaal spreekverbod tijdens de wedstrijden. Dan valt zoiets niet meer voor.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 01:20 schreef Masegate het volgende:
[..]
Overdreven???!!! Hoe durf je het te zeggen!
De manier waarop Zidane wraak neemt op wat woordjes van Materazzi... da's pas overdreven! Wie doet dat nou op zo'n manier? Echt belachelijk...
Hij verdient het in ieder geval niet om die 'prijs' te krijgen. En het is dat hij stopt met spelen voor Frankrijk, anders vond ik dat hij minstens 10 jaar geschorst zou moeten worden. Iemand die zoiets flikt tijdens een wedstrijd is mentaal totally screwed up, dat is duidelijk. De agressie straalde er vanaf en dat moet je juist op het voetbalveld niet hebben of in ieder geval kunnen bedwingen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 00:59 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Zidane is zelf een irritant kutvoetballertje
Mensen die Zidane afbranden op 'het' moment zijn niet al te snuggerquote:A: Mensen die Zidane z'n actie van gisteravond verdedigen, goedpraten of ook maar enigszins goed proberen te praten zijn niet al te snugger
hehe...volgens mij begrijp je er echt helemaal niks van...quote:Op maandag 10 juli 2006 21:24 schreef rednajt het volgende:
[..]
Mensen die een verdediger de gouden bal willen geven die niets anders doet dan gaten dichten, tegenstanders tackelen en lange ballen naar voren schieten zijn niet goed bij hun hoofd en snappen gewoon niks van de schoonheid van het voetbal.......
Wat doet Materazzi dan in godnaam op een voetbalveld?quote:Op maandag 10 juli 2006 23:50 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Onzin, op het veld moet je je eer behalen door te scoren, niet door smerig te spelen!
Als deze versie klopt, dan is de actie van Zidane wel te begrijpen. Iemand's zieke moeder voor terroristische hoer uitmaken...quote:Zinedene Zidane headbutted an Italian in the World Cup Final over a vile slur on his ill mother Malika, it was claimed last night.
A lip-reader told The Sun that Marco Materazzi called Zidane a "son of a terrorist whore" before the French Algerian was sent off in Sunday’s explosive match.
It came as Zidane was named the World Cup player of the tournament yesterday, despite his red-card shame.
A French Football Federation source said: "If you insult Zidane’s mother you are asking for trouble. Combine such words with a reference to terrorism, which French Algerians are very sensitive about, and a violent reaction might appear inevitable."
quote:Materazzi said: "It is absolutely not true, I did not call him a terrorist. I'm ignorant. I don't even know what the word means."
quote:ROME - Italian defender Marco Materazzi acknowledged that he "insulted" French player Zinedine Zidane because he was super arrogant in the World Cup final, La Gazzetta dello Sport reported Tuesday.
Zidane, 34, floored Materazzi with a head butt to the chest in the second half of extra-time in Sunday's final and was sent off, missing a penalty shoot-out in which he would have been expected to take one of France's spot-kicks.
"I held his shirt .. for only a few seconds, he turned toward me and scoffed at me, looking at me with super arrogance, up and down: 'if you really want my shirt, you can have it later.' (Zidane said) It's true, I shot back with an insult," the paper quoted Materazzi as saying.
Heeft twee keer gescoord hoor.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 08:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Wat doet Materazzi dan in godnaam op een voetbalveld?
Wie begon er met het shirtje trekken? Bovendien was wat hij zou gezegd hebben geen belediging, het antwoord van Materazzi was wel een rode kaart waard (zoals hij zelf al aangeeft)quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:26 [quote]schreef ser het volgende:
Dus eigenlijk is zidane begonnen met praten en treiteren, tsja als je zo'n 'grote' jongen bent moet je er ook tegen kunnen dat er iets terug gezegd wordt.Of had hij verwacht dat Materazzi zijn mond zou houden?Beetje naief van zidane
quote:A player, substitute or substituted player is sent-off and shown the red card if he/she commits any of the following offences:
* Serious foul play. This includes a tackle that endangers the safety of an opponent.
* Violent conduct
* Spitting at an opponent or any other person
* Denying the opposing team a goal or an obvious goalscoring opportunity by deliberately handling the ball (this does not apply to a goalkeeper within his own penalty area)
* Denying an obvious goalscoring opportunity to an opponent moving towards the player’s goal by an offence punishable by a free kick or a penalty kick (better known as a professional foul)
* Using offensive or insulting or abusive language and/or gestures
* Receiving a second caution (yellow card) in the same match.
quote:Italian defender Marco Materazzi acknowledged that he "insulted" French player Zinedine Zidane.
The Sunquote:Op dinsdag 11 juli 2006 09:57 schreef Doderok het volgende:
The Sun:
[..]
Als deze versie klopt, dan is de actie van Zidane wel te begrijpen. Iemand's zieke moeder voor terroristische hoer uitmaken...
Dit gaat toch helemaal nergens meer over ! Er werd iets gezegd!!! Dat is toch nooit of te nimmer een reden om iemand als een dolle stier een kopstoot te geven. Dat ga je dan toch ook niet proberen goed te pratenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:10 schreef Doderok het volgende:
[..]
Wie begon er met het shirtje trekken? Bovendien was wat hij zou gezegd hebben geen belediging, het antwoord van Materazzi was wel een rode kaart waard (zoals hij zelf al aangeeft)
Ik begrijp het ook wel, hoor... Voor een debutant als Zidane was het een enorme schok dat er op het veld aan shirtjes getrokken werd en vervelende dingen gezegd werden. Daaruit volgde acute post-traumatische stress, waarna hij niets anders kon doen dan onwillekeurig een kopstoot gevenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:10 schreef Doderok het volgende:
Wie begon er met het shirtje trekken? Bovendien was wat hij zou gezegd hebben geen belediging, het antwoord van Materazzi was wel een rode kaart waard (zoals hij zelf al aangeeft)
En wat moeten we daar verder mee?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:49 schreef Doderok het volgende:
Ik zeg niet dat Zidane niet van het veld moest, wel dat Materazzi ook rood verdiende. Hij geeft het zelf toe, wat wil je nog meer?
Als die regel echt gehandhaafd zou worden, zou elke voetbalwedstrijd met een maximum aan rode kaarten eindigen. Hoogstens in de ene voetbalcultuur iets sneller dan de anderequote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:10 schreef Doderok het volgende:
Using offensive or insulting or abusive language and/or gestures
Whehe!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:26 schreef DIGGER het volgende:
Volgende de agent van Materazzi ging de woordenwisseling over shirt ruilen na de wedstrijd (na het vasthouden van Zidane door Materazzi) waarbij Materazzi “I’d rather take the shirt off your wife" gezegd zou hebben.
Geen idee maar Materazzi lult uiteraard wel Engels (Everton) maar Zidane verstaat ook uitstekend Italiaans.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:27 schreef Ambrosius het volgende:
Dan is nog wel de vraag: kan Materazzi Engels?
Of was het in het Italiaans?
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:26 schreef DIGGER het volgende:
Volgende de agent van Materazzi ging de woordenwisseling over shirt ruilen na de wedstrijd (na het vasthouden van Zidane door Materazzi) waarbij Materazzi “I’d rather take the shirt off your wife" gezegd zou hebben.
Dat lijkt me in elk geval de meest betrouwbare bron tot nu toe (liplezers van de Sun)
Zal me benieuwen of hij (en veel mensen hier) dat ook had gezegd als het niet om Zidane ging.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:38 schreef DIGGER het volgende:
Zidane z'n vader is trouwens verstandiger dan de hele media door en op te wijzen dat er wel ergere zaken op de wereld zijn en waar beter aandacht aan besteed kan worden, dan dit gedoe.
quote:Media organisations across Europe have been trying to decipher what Materazzi said to provoke such an extreme reaction from Zidane. But it remains unclear exactly what was said and even the BBC has broadcast two different versions.
BBC Radio Five Live asked for help from a deaf lip reader, Jessica Rees, who read the words phonetically to an Italian translator. She deciphered the insult as being "you're the son of a terrorist whore" - a translation also carried by many national newspapers in Britain on Tuesday.
The BBC's Ten O'Clock News also called in experts to study the television footage of the incident and determined the following: Materazzi's first word to Zidane was "no" before he then told him to "calm down". He then accused him of being a "liar" and wished "an ugly death to you and your family" on the day the Frenchman's mother had been taken to hospital ill. This was followed by "Go f*** yourself".
Zidane's agent, Alain Migliaccio, has hinted that Zidane will soon reveal exactly what was said by Materazzi.
Piara Powar, national co-ordinator for the anti-racism group Kick It Out told Five Live, said: "If there was a racial slur then Fifa needs to act." Keith Hackett, head of referees in England, said that if it can be proved that Mattarazzi racially abused the Frenchman, then Fifa should take retrospective action for "the good of the game."
quote:Wat zei Materazzi tegen Zidane?
Gepubliceerd op dinsdag 11 juli 2006
Wat er precies werd gezegd is nog niet helemaal duidelijk, maar dat een scherp geplaatste opmerking van Marco Materazzi, Zinedine Zidane deed ontsporen, staat wel vast.
"Hij heeft me gezegd dat Materazzi iets heel naars heeft gezegd", zegt zaakwaarnemer Alain Migliaccio tegen de BBC. "Maar hij wilde me niet zeggen wat." In Frankrijk gaat het verhaal de ronde dat Zidane's moeder werd beledigd, terwijl in Engeland wordt verteld dat de opmerking 'terrorist' Zidane deed ontsporen.
Liplezen
In Brazilië doet weer een andere theorie de ronde. Na uitgebreide bestudering van de beelden kwamen Braziliaanse liplezers tot de conclusie dat de Italiaanse verdediger de zus van Zidane voor hoer had uitgemaakt. De liplezers verkondigden dit in het televisieprogramma 'Fantastico' op de Braziliaanse zender 'Globo'.
Een Italiaanse liplezer kwam, gevraagd door de BBC, tot een andere uitleg. In het Italiaans zou door Materazzi zijn gezegd: "Ik wens jou en je familie een vreselijke dood toe". Zidane zei vervolgens dat de verdediger zichzelf maar moest gaan neuken. Daarna gaf hij de veel besproken kopstoot.
Volgende week
Zidane heeft voorlopig geen behoefte opening van zaken te geven. "Zidane wilde er niet over praten, maar het zal ergens volgende week gebeuren", aldus de zaakwaarnemer. "Hij is normaal gesproken iemand die het makkelijk van zich af laat glijden, maar zondag heeft iets hem van binnen doen exploderen. Hij was erg teleurgesteld en droef. Zo wilde hij niet afzwaaien."
Verklaring Materazzi
Materazzi geeft nu wel enige openheid van zaken. In Gazzetta delo Sport zegt hij dat Zinédine Zidane "superarrogant" was."Ik heb hem beledigd", gaf de Italiaanse speler toe. "Ik heb enkele seconden zijn trui vastgehouden, hij heeft zich naar mij gedraaid en hij sprak me spottend aan terwijl hij me van boven tot onder superarrogant bekeek: "als je echt mijn truitje wil, geef ik het je nadien". Ik heb hem geantwoord met een belediging, dat is waar", aldus Materazzi.
Volgens Materazzi was het "een belediging zoals je ze tientallen keren hoort en die ons vaak ontsnapt op het veld".
" Wat zeker is, is dat ik hem niet heb uitgemaakt voor terrorist: ik ben niet ontwikkeld en ik weet zelfs niet wat een moslimterrorist is; mijn enige terrorist is zij...", aldus de speler van Inter Milaan, wijzend naar zijn 10 maanden oude dochter. "Ik heb zeker ook de moeder van Zidane niet beledigd; voor mij is de moeder heilig". Marco Materazzi verloor zijn eigen moeder toen hij 14 jaar was.
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:26 schreef DIGGER het volgende:
Dat lijkt me in elk geval de meest betrouwbare bron tot nu toe (liplezers van de Sun)
Wat een intelligent wereldwonder die Materazzi...quote:Volgens Materazzi was het "een belediging zoals je ze tientallen keren hoort en die ons vaak ontsnapt op het veld".
" Wat zeker is, is dat ik hem niet heb uitgemaakt voor terrorist: ik ben niet ontwikkeld en ik weet zelfs niet wat een moslimterrorist is; mijn enige terrorist is zij...", aldus de speler van Inter Milaan, wijzend naar zijn 10 maanden oude dochter. "Ik heb zeker ook de moeder van Zidane niet beledigd; voor mij is de moeder heilig".
quote:Ik ben niet ontwikkeld en ik weet zelfs niet wat een moslimterrorist is; mijn enige terrorist is zij...", aldus de speler van Inter Milaan, wijzend naar zijn 10 maanden oude dochter.
het klopt dus wel: alleen in een andere volgorde en contextquote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:17 schreef Doderok het volgende:
[..]
![]()
Iedereen die een beetje logisch nadenkt beseft dat dit weinig waarschijnlijk lijkt. Een zinnetje waar zelfs geen scheldwoord in gebruikt wordt? Onwaarschijnlijk dat Materazzi dat zegt en onwaarschijnlijk dat Zidane daar zo op reageert. Gezien de opname in het ziekenhuis van de moeder van Zidane eerder die dag lijkt de meest logische conclusie is dat het over haar of over de dood van familieleden ging. Zou ook verklaren waarom Zidane wil wachten met het bekendmaken van zijn versie van de feiten. Met je moeder zwaar ziek in het hospitaal ben je niet geneigd om een doodsverwensing aan haar adres in het openbaar te herhalen.
Hangt er natuurlijk vanaf of je de meest logische of de meest grappige versie van de feiten wil geloven...
Ja ga een beetje relativerenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:38 schreef DIGGER het volgende:
Zidane z'n vader is trouwens verstandiger dan de hele media door en op te wijzen dat er wel ergere zaken op de wereld zijn en waar beter aandacht aan besteed kan worden, dan dit gedoe.
quote:The far-right vice-president of the Italian Senate stoked anti-French feeling in the country overnight, branding Italy's World Cup final opponents "blacks, Islamists and communists".
Roberto Calderoli, head of the right-wing popular Northern League party, refused to retract earlier comments in which he hailed Italy's defeat of France in Monday's World Cup final as "a victory for Italian identity".
"When I say that France's team is composed of blacks, Islamists and communists, I am saying an objective and evident thing," Calderoli was quoted as saying today by the ANSA news agency.
His comment, in response to a complaint to the Senate by France's ambassador to Italy, reiterated remarks made on Monday in the aftermath of Italy's World Cup victory.
Italy's all-white team, from a largely devout Catholic populace, had won against "a France team which sacrificed its own identity by lining up blacks, Islamists and communists to get results", Calderoli said on the day of the final.
quote:Zidane to lose Golden Ball?
Zinedine Zidane could be stripped of his World Cup Golden Ball award, FIFA chief Joseph Blatter has stated.
The Frenchman pipped Fabio Cannavaro and Andrea Pirlo to the honour, but there is the possibility that FIFA could act to reverse the decision made by a panel of journalists after his head-butt on Marco Materazzi in the World Cup Final.
“I’ve ordered our disciplinary section to open an investigation regarding the incident,” Blatter told the Repubblica newspaper. “We’ll await their findings before taking any action.
“The winner of that award is not decided by FIFA, but by an international commission of journalists.
“Saying that, FIFA’s executive committee has the power and the need to intervene when dealing with comportments which go against the ethics of sport.
“But we have to wait for the time being. Being innocent until being proved guilty is a sacred principle.”
Zidane shocked the footballing community with his gesture, one which Blatter has admitted was rather unexpected.
“It hurt me,” he continued. “I’ve known Zidane for many years. Seeing him react like that was bad, for himself and for fair play.
“He was so distraught after the game that when the French officials told him to go and collect his medal, he replied by stating that he didn’t deserve a medal.”
The Italian newspaper also used the interview to ask Blatter why he wasn’t part of the ceremony in which the Azzurri were handed the World Cup trophy.
“I was convinced that the honour should have gone to my Vice-President and UEFA President Lennart Johansson,” he explained.
“The decision had already been taken after the quarter-finals when it became clear that the title would have gone to a European nation. I thought it was the right thing to do.”
Meanwhile, Zidane is set to speak publicly for the first time after his controversial red card on French television this evening.
Zeker, de kopstoot was trouwens ook mooi in zijn 'afschuwelijkheid', de stempel van Zidane is in ieder geval gezet.quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:15 schreef pfaf het volgende:
Dat zou pas triest zijn zeg! De prijs uitdelen ná de kopstoot, vervolgens tot de conclusie komen dat het niet zo handig was en e-ven-tu-eel de boel terugtrekken. Zielig gedoe.
Zeg dat wel ja. 'Proven guilty' is toch al gebeurd met de beelden? Of gaan ze nu aankomen met de uitleg dat je soms wel lichamelijk geweld mag gebruiken tegen verbaal geweld?quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:08 schreef DIGGER het volgende:
Dat vet gedrukte stukHoezo onschuldig tot schuld bewezen is, hoe wou je zo'n kopstoot anders uitleggen dat ie wel binnen de ethiek van de sport past?
Je zou inderdaad zeggen dat ze dat dan eerder hadden kunnen en moeten bedenken, voordat ze uberhaupt maandag rond de middag met de winnaar naar buiten kwam.quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:15 schreef pfaf het volgende:
Dat zou pas triest zijn zeg! De prijs uitdelen ná de kopstoot, vervolgens tot de conclusie komen dat het niet zo handig was en e-ven-tu-eel de boel terugtrekken. Zielig gedoe.
Jürgen Kießling zal er wel wakker van gelegen hebben. Misschien een tegemoetkoming?quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:19 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Zeg dat wel ja. 'Proven guilty' is toch al gebeurd met de beelden? Of gaan ze nu aankomen met de uitleg dat je soms wel lichamelijk geweld mag gebruiken tegen verbaal geweld?Het moet niet gekker worden in deze wereld. Lekker voorbeeld ook voor de jeugd enzo.
Idd zegquote:Op woensdag 12 juli 2006 12:24 schreef DIGGER het volgende:
Je zou inderdaad zeggen dat ze dat dan eerder hadden kunnen en moeten bedenken, voordat ze uberhaupt maandag rond de middag met de winnaar naar buiten kwam.
Had dan in de uren ervoor beslist dat Zidane met z'n actie zichzelf gediskwalificeerd had of zo en de prijs aan de enige echte beste speler van het WK gegeven.
Nu zullen ze dat toch wel begrepen hebben en het voortaan anders doen?quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:27 schreef tong80 het volgende:
Moeten ze de prijs maar na de finale berekenen. Waanzin om bijvoorbeeld voor de finale al de genomineerden bekend te maken.
Hij geeft gewoon materazzi de schuldquote:Op woensdag 12 juli 2006 20:32 schreef scanman01 het volgende:
Nou, Zidane heeft dus verteld wat Materazzi gezegd heeft. Jammer. Ik had het sterker gevonden als hij had gezegd dat het niet uitmaakt aangezien zijn reactie toch niet valt goed te praten. Nu hij het wel heeft gemeld, komt dat toch een beetje over alsof hij toch een beetje begrip voor zijn reactie hoopt te krijgen
Hij heeft het niet gezegd hoor. Hij bevestigde alleen dat sommige woorden erin voorkwamen. Hij heeft ook zijn excuses aangeboden.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:32 schreef scanman01 het volgende:
Nou, Zidane heeft dus verteld wat Materazzi gezegd heeft. Jammer. Ik had het sterker gevonden als hij had gezegd dat het niet uitmaakt aangezien zijn reactie toch niet valt goed te praten. Nu hij het wel heeft gemeld, komt dat toch een beetje over alsof hij toch een beetje begrip voor zijn reactie hoopt te krijgen
Alleen aan de kijkende kindertjes. Kennelijk was hij te gast bij Sesamstraat ofzoquote:Op woensdag 12 juli 2006 20:37 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hij heeft ook zijn excuses aangeboden.
Blijkbaar...quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:02 schreef qonmann het volgende:
Dus wat Zidane betreft mag je kopstoten uitdelen op het voetbalvled.....
ja het schijnt...quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:02 schreef qonmann het volgende:
Een citaat:
Overigens zei Zidane ook dat hij geen spijt heeft van zijn actie.
Dus wat Zidane betreft mag je kopstoten uitdelen op het voetbalvled.....
Zidane :![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |