Nou, wie oh wie zou het moeten worden? Stem maar! Liefst met argumentatie.quote:Italianen en Fransen knokken om Gouden Bal
6/7/2006 13:17
De FIFA maakte donderdagmiddag de tien genomineerden bekend die in aanmerking komen voor de titel Beste Speler van het WK. Vier Italianen en drie Fransen strijden om deze Gouden Bal.
2002 Oliver Kahn
1998 Ronaldo
1994 Romario
1990 Salvatore Schillaci
1986 Diego Maradona
1982 Paolo Rossi
De tien kandidaten speelden allen in de halve finale. Italië levert de meeste kanshebbers. Gianluigi Buffon, Fabio Cannavaro, Andrea Pirlo en Gianluca Zambrotta dingen alleen mee naar deze eretitel. Namens Frankrijk maken de drie vedetten deel uit van het tiental uitblinkers: Thierry Henry, Patrick Vieira en Zinedine Zidane. Duitsland levert twee spelers: Michael Ballack en WK-topscorer Miroslav Klose. En tenslotte is ook nog een Portugees opgenomen in het deelnemersveld: Maniche. Komende maandag, een dag na de finale, maakt de FIFA bekend welke speler opvolger wordt van Oliver Kahn, die in 2002 de Gouden Bal ontving.
quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:29 schreef VoreG het volgende:
Ik gun het Zidane, maar Cannavaro speelt geweldig.
Elke bal die hij kreeg verdween in het goal. Toen was het nog geen bolletje, maar een afgetrainde topsporterquote:Op donderdag 6 juli 2006 15:53 schreef Leatherface het volgende:
Cannavaro of Zidane.
Waarom won Ronaldo hem in 1998? Dat is mij echt een groot raadel.
Maar in de finale zakte hij door het ijs. Hj werd ook geen toernooi-topscorer, want dat werd Davor Suker.quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:54 schreef VoreG het volgende:
[..]
Elke bal die hij kreeg verdween in het goal. Toen was het nog geen bolletje, maar een afgetrainde topsporter
Die nacht had hij epileptische aanvallen gehad en had dus helemaal niet moeten voetballen. Hij werd echter toch opgesteld.quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:56 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Maar in de finale zakte hij door het ijs. Hj werd ook geen toernooi-topscorer, want dat werd Davor Suker.
Ronaldo was in 1998 goed, maar niet bepalend.
quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:09 schreef mcyodogg het volgende:
Ik ga voor Cannavaro
quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:29 schreef VoreG het volgende:
Ik gun het Zidane, maar Cannavaro speelt geweldig.
quote:Op donderdag 6 juli 2006 23:25 schreef OnlineGokker het volgende:
Gezien de naam zou alleen Figo moeten overblijven
Het zit er dik in dat dit een WK wordt zonder hattrick. Unicum denk ikquote:Op vrijdag 7 juli 2006 02:16 schreef Perico het volgende:
Het gebrek aan een topscorer is ook veelzeggend... als die op 4 blijft staan in het beste WK ooit![]()
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:16 schreef -Vaduz- het volgende:
Cannavaro verdient het meer dan wie ook deze WK eindronde.
Ook voor selectief blinden heeft Hans Anders vast wel een oplossing.quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:33 schreef Canisfire het volgende:
en wat hebben Pirlo en Zambrotta nou eigenlijk laten zien dat ze het verdienen ?
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:20 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Ook voor selectief blinden heeft Hans Anders vast wel een oplossing.
Je vertelt het alsof dit feiten zijn.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:26 schreef DIGGER het volgende:
Anyway, genoeg redenen waarom Zidane wel geselecteerd is bij de beste 10 maar hem niet verdiend
Maar de overige wedstrijden....quote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:38 schreef Olio het volgende:
[..]
Je vertelt het alsof dit feiten zijn.![]()
Tuurlijk verdient hij een plaats bij de beste 10 spelers van het toernooi. En als hij de prijs wint is dat nog een kers op de grote taart, en volkomen terecht. Ik heb dit wk geen speler gezien als Zidane tijdens de wedstrijd tegen Brazilië.
Zo goed was brazilie nietquote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:43 schreef Olio het volgende:
Het gaat om de belangrijke momenten. De absolute favoriet werd weggespeeld, en je vergeet gemakshalve ook het niet zo vervelende doelpunt tegen Spanje, waar hij trouwens ook heel aardig voetbal liet zien.
inderdaad, het gaat om het hele toernooi. ik ben groot fan van de Franse Baltovenaar, maar eerlijk is eerlijk..Er zijn spelers gewoon beter geweest over het hele toernooi gezien. Wat mij betreft mag Pirlo hem ook krijgen, maar Cannavaro verdient hem echt. Zeker als je over het hele toernooi zou moeten oordelen.quote:
Ik gun het Zidane zeker!, maar je moet toch eerlijk zijn dat de poule fase echt niet goed was, waar Cannavaro elke wedstrijd gewoon erg sterk was. maar het is gewoon lastig om als "gewone"centrum verdediger de beste van het toernooi te worden...het is voor de FiFa toch veel leuker / makkelijker om een aanvallende speler die 1 keer een beslissende pass geeft? Hoe beslissend is een verdediger als je in alle wedstrijden zo weinig goals tegen krijgt? Lijkt me ook aardig bepalend...maar ja...de Fifa he....quote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:43 schreef Olio het volgende:
Het gaat om de belangrijke momenten. De absolute favoriet werd weggespeeld, en je vergeet gemakshalve ook het niet zo vervelende doelpunt tegen Spanje, waar hij trouwens ook heel aardig voetbal liet zien.
Vooraf het toernooi. Na de groepsronde was Brazilie echt niet meer de absolute favoriet hoor.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:43 schreef Olio het volgende:
Digger heeft een beetje een Italiaanse bril opquote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:05 schreef Olio het volgende:
Even voor de duidelijkheid, ik gun het de Italianen van harte, heb genoten van de laatste wedstrijden, maar in de groepsfase was het grote poep wat ze lieten zien, evenals Frankrijk. Met mazzel door de 8e finales, enfin, je kent het verhaal.
Maar als een verdediger het wordt, toont het helemaal de armoede van dit wk aan. Cannavaro speelt geweldig, maar wordt niet constant bewaakt. Een prachtstopper ja, hadden we er maar zoeentje.
Persoonlijk geniet ik meer van de briljante acties, maar ieder zijn meug. Het ging me hier ook meer om het toontje van ene digger.
Dan had Rossi hem in 1982 ook niet moeten krijgen. Die speelde in de poule-fase nog slechter dan Zidane dit jaar.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:26 schreef DIGGER het volgende:
Zidane kan dat ook zeggen over de KO fase, maar in de poulefase was ie een natte oude krant, en deze prijs is niet voor de KO fase maar voor het hele toernooi.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |