denk dat dat de oplossing zou kunnen zijn .. vraag is alleen of nederland haar dat kan maken zo maar eventjes ..quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:19 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Goed punt, hoe zit het met de kinderen van Ambassade personeel? De moeder honorair consul maken en haar kinderen laten ophalen ?
Neen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:05 schreef Abe_Lenstra het volgende:
Maar feitelijk is de Syrische vader degene geweest die, als eerste, de wet heeft overtreden (De Nederlandse) door zijn kinderen uit Nederland te ontvoeren.
Of mis ik nou iets?
Volgens het Syrische recht dus niet. Volgens Syrisch recht heeft die vader gewoon gepakt wat hem toekwam (de kinderen) en is hem gepeerd.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:05 schreef Abe_Lenstra het volgende:
Maar feitelijk is de Syrische vader degene geweest die, als eerste, de wet heeft overtreden (De Nederlandse) door zijn kinderen uit Nederland te ontvoeren.
Of mis ik nou iets?
Ja dat begrijp ik maar internationaal gezien staat de Syrische vader toch in het ongelijk?quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:08 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Volgens het Syrische recht dus niet. Volgens Syrisch recht heeft die vader gewoon gepakt wat hem toekwam (de kinderen) en is hem gepeerd.
en zo is het eenmaal in een land gelden de regels van dat landquote:Op donderdag 6 juli 2006 15:31 schreef Abe_Lenstra het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik maar internationaal gezien staat de Syrische vader toch in het ongelijk?
Als de Syrische redenering opgang heeft dan val ik ook onder de Syrische wet. Ik moet alleen even naar Syrië ontvoerd worden.
Nope, vader staat in z'n recht. Als de kids een Syrisch paspoort hebben vallen ze onder het Syrisch recht, en de internationale gemeenschap dient dat te respecteren, in die zin dat zij zich niet met de wetten van een land mogen bemoeien.quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:31 schreef Abe_Lenstra het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik maar internationaal gezien staat de Syrische vader toch in het ongelijk?
Als de Syrische redenering opgang heeft dan val ik ook onder de Syrische wet. Ik moet alleen even naar Syrië ontvoerd worden.
Maar als ik in (let's say) de VS de (Amerikaanse) wet overtreed, dan staat de VS toch in haar recht om op mij de Amerikaanse Wet van toepassing te laten zijn?quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:37 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Nope, vader staat in z'n recht. Als de kids een Syrisch paspoort hebben vallen ze onder het Syrisch recht, en de internationale gemeenschap dient dat te respecteren, in die zin dat zij zich niet met de wetten van een land mogen bemoeien.
Als de kinderen géén Syrisch paspoort hebben, dan vallen ze, ook in Syrië, onder het NL recht, en dan kunnen ze vandaag nog teruggevlogen worden onder diplomatische bescherming. Maar aangezien dat niet gebeurd is, neem ik aan dat ze een Syrisch paspoort hebben.
Wat ik uit dat interview op vrouw heb begrepen hebben ze een Nederlandse ID kaart maar heeft hen vader hen door middel van valse hantekeningen in zijn paspoort weten te zetten.quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:48 schreef Gia het volgende:
Ik neem aan dat die kinderen ook een Nederlands paspoort hebben. Kunnen zij niet op de een of andere manier afstand doen van hun Syrische nationaliteit?
Vader stónd niet in zijn recht. Dat heeft hij "rechtgetrokken" door de kinderen eenmaal in Syrië alsnog aan hem toe te laten wijzen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:37 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Nope, vader staat in z'n recht. Als de kids een Syrisch paspoort hebben vallen ze onder het Syrisch recht, en de internationale gemeenschap dient dat te respecteren, in die zin dat zij zich niet met de wetten van een land mogen bemoeien.
Nee, ze staan dus onder valse voorwendselen (vader mócht ze niet eens in zijn paspoort hebben maar heeft handtekeningen vervalst om dit toch voor elkaar te krijgen) in zijn paspoort. Hun Nederlands staatsburgerschap is er nog altijd, het Syrische is er nu pas en op oneigenlijke gronden vermoed ik.quote:Als de kinderen géén Syrisch paspoort hebben, dan vallen ze, ook in Syrië, onder het NL recht, en dan kunnen ze vandaag nog teruggevlogen worden onder diplomatische bescherming. Maar aangezien dat niet gebeurd is, neem ik aan dat ze een Syrisch paspoort hebben.
Bij de meeste Arabische/Islamitische landen kan dat naar mijn weten niet.quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:48 schreef Gia het volgende:
Ik neem aan dat die kinderen ook een Nederlands paspoort hebben. Kunnen zij niet op de een of andere manier afstand doen van hun Syrische nationaliteit?
zal wel niet kunnen Het zal wel via dezelfde manier als in Marokko gaan ieder kind krijgt ook automatisch een marokkaans paspoort al is het geboren in het buitenlandquote:Op donderdag 6 juli 2006 15:48 schreef Gia het volgende:
Hoe weet jij dat dat nu al niet gebeurd? Diplomatie moet je niet aan de grote klok hangen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:07 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nederland zou meer openlijk kunnen protesteren. En hulp in roepen van andere landen. Binnen de EU en dergelijke. Nu doen ze helemaal niks.
Maar je gaat gemakshalve even voorbij aan het feit dat die kinderen er toch echt zelf naar die ambassade toegekomen zijn?quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:34 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Wat een slap gelul allemaal! Een diplomatieke status geeft GEEN onschendbaarheid, anders zou een diplomaat iedereen op zijn weg mogen doodschieten en de politie mag de diplomaat niet aanhouden. Ook is uitsluitend de ambassade Nederlands grondgebied, het vliegveld niet en ook de douane op het vliegveld valt onder Syrisch recht.
Dan wil ik nog een punt inbrengen waar jullie aan voorbijgaan: die hoer vrouw die twee kinderen heeft van de Syriër. Wat een domme doos is dat! Ze wist voor ze ging trouwen dat kinderen die uit hun verbintenis zouden voortkomen toebehoren aan de vader. Ik vind Nederland sowieso veel te veel een vrouwenland, met als *bijna* dieptepunt (is met een nipte meerderheid door de senaat afgewezen) de omgekeerde bewijslast van zedenzaken.
Die kinderen hebben het daar echt niet slecht, misschien krijgen ze niet elk jaar een nieuw mobieltje, maar Syrië is echt geen Derde Wereldland. Deze twee kinderen zijn geen WO III waard.
Dat is de versie van de Tros. Het kan net zo goed zijn dat de georganiseerde misdaad de kinderen heeft ontvoerd en op de ambassade heeft gedumpt. Vervolgens op een briefje schrijven wat ze moeten zeggen in ruil voor een Playstation.quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:42 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Maar je gaat gemakshalve even voorbij aan het feit dat die kinderen er toch echt zelf naar die ambassade toegekomen zijn?
Misschien waren er wel aliens bij betrokkenquote:Op donderdag 6 juli 2006 20:46 schreef kansloze_dertiger het volgende:
[..]
Dat is de versie van de Tros. Het kan net zo goed zijn dat de georganiseerde misdaad de kinderen heeft ontvoerd en op de ambassade heeft gedumpt. Vervolgens op een briefje schrijven wat ze moeten zeggen in ruil voor een Playstation.
Het gaat mij er meer om dat het de schuld van de moeder is, niet van de vader, hij handelt naar eer en geweten.quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:48 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Misschien waren er wel aliens bij betrokken
Je kúnt gelijk hebben, daar niet van. Ik vind het alleen tamelijk onwaarschijnlijk. Te onwaarschijnlijk om er uitspraken op te baseren.
hehe .. misschien wel de amerikanen die willen dat daar ook wat oorlog komt .. who knows ..quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:48 schreef MouseOver het volgende:
Misschien waren er wel aliens bij betrokken
de schuld van de moeder .. hoe haal je het in je botte kop .. tssquote:Op donderdag 6 juli 2006 20:53 schreef kansloze_dertiger het volgende:
[..]
Het gaat mij er meer om dat het de schuld van de moeder is, niet van de vader, hij handelt naar eer en geweten.
en waar haal je die rare conclusies vandaan ?quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:03 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Het beste zou zijn als deze kinderen in een Nederlands pleeggezin komen, waar ze verder opgroeien met liefde in plaats van haat die ze bij elk van hun ouders zouden krijgen.
Dank voor je zinvolle bijdrage.quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:07 schreef Mickey98 het volgende:
kansloze_dertiger = loser
Onderbouw je opmerkingen eens in plaats van in het wilde weg en zonder enige remming van redelijkheid je mening over het forum te kotsen...
Dank u
uhm .. hoe weet jij dat die man Syriër was/is ?quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:17 schreef kansloze_dertiger het volgende:
[..]
Dank voor je zinvolle bijdrage.
Ik geef geen mening, ik geef de feiten.
De man heeft een Syrische nationalitiet. Ten gevolge hiervan hebben de kinderen ook een Syrische nationaliteit, zo is de Nederlandse wet. Die kinderen hebben in het meest gunstige geval een dubbele nationaliteit, maar die geldt niet in Syrië.
De vader heeft volgens de wetten van zijn land en bovenal zijn cultuur de plicht om voor zijn kinderen te zorgen, dat doet hij ook.
Regels moeten in Den Haag, of tussen ministeries van BuZa worden bepaald, niet door een semi-commerciele omroep met islamofobe sensatiezoekers.
Dank je voor jouw zinvolle reactiequote:Op donderdag 6 juli 2006 21:17 schreef kansloze_dertiger het volgende:
[..]
Dank voor je zinvolle bijdrage.
Ik geef geen mening, ik geef de feiten.
De man heeft een Syrische nationalitiet. Ten gevolge hiervan hebben de kinderen ook een Syrische nationaliteit, zo is de Nederlandse wet. Die kinderen hebben in het meest gunstige geval een dubbele nationaliteit, maar die geldt niet in Syrië.
De vader heeft volgens de wetten van zijn land en bovenal zijn cultuur de plicht om voor zijn kinderen te zorgen, dat doet hij ook.
Regels moeten in Den Haag, of tussen ministeries van BuZa worden bepaald, niet door een semi-commerciele omroep met islamofobe sensatiezoekers.
En als die kinderen nu niks liever willen dan bij hun moeder zijn? Dus dan ga je gewoon het recht voorbij van deze kinderen/hun wil & mening als je ze bij een gastgezin instopt.quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:29 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Rustig maar, ik vind ook dat die kinderen naar NL moeten komen, maar dan wel in een goed gastgezin. Het recht van deze kinderen moet zwaarder wegen dan het recht van de ouders (lees: ontvoerder, resp. hoer)
Die site komt niet door mijn filter heen, kan je een korte samenvatting geven?quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:46 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
En als die kinderen nu niks liever willen dan bij hun moeder zijn? Dus dan ga je gewoon het recht voorbij van deze kinderen/hun wil & mening als je ze bij een gastgezin instopt.
En lees dit ook nog even: http://vrouw.nl/site/list_messages/3296
En waarom is ze een hoer? en/of een slechte moeder?
met je eerste punt ben ik het eens.quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:29 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Rustig maar, ik vind ook dat die kinderen naar NL moeten komen, maar dan wel in een goed gastgezin. Het recht van deze kinderen moet zwaarder wegen dan het recht van de ouders (lees: ontvoerder, resp. hoer)
we gaan de bijbel quoten,quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:57 schreef kansloze_dertiger het volgende:
[..]
Scheiden = slecht (Ex. 20:14 gij zult geen echtbreuk plegen)
Met de taxi (bron: teletext)quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:59 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
de kans dat de kinderen op dit idee komen is klein, hoe zijn ze bij de ambassade gekomen. met de bus/taxi (is niet vermeld in de media)hoe wisten ze waar de ambassade was?
ah ok.quote:
Ah dacht al dat je uit die hoek kwam en dus nu is ook jou standpunt te verklaren.quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:57 schreef kansloze_dertiger het volgende:
[..]
Die site komt niet door mijn filter heen, kan je een korte samenvatting geven?
Ik geloof niet dat die kinderen bij hun moeder willen zijn. Als ze hier een paar maanden zijn en in Wibra-kleren moeten lopen, omdat moeder al haar bijstand opmaakt aan sigaretten en als gevolg gepest worden op school zullen ze smeken om weer terug te mogen naar hun vader.
Scheiden = slecht (Ex. 20:14 gij zult geen echtbreuk plegen)
Misschien moesten ze wel "iets" ervoor doen om naar de Ambassade gebracht te wordenquote:Op donderdag 6 juli 2006 22:09 schreef Stuiter_en_Co het volgende:
[..]
ah ok.
wel een coole taxi schauffeur die 2 kinderen voor een ambassade zonder na te denken...
maar ze bestaan schijnbaar
onzinquote:Op donderdag 6 juli 2006 22:11 schreef kansloze_dertiger het volgende:
[..]
Misschien moesten ze wel "iets" ervoor doen om naar de Ambassade gebracht te worden
uhm .. jij vermaakt je wel een beetje met je opmerkingen ala "knuppel in het hoenderhok en zie ze eens gek reageren, haha" ?quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:11 schreef kansloze_dertiger het volgende:
[..]
Misschien moesten ze wel "iets" ervoor doen om naar de Ambassade gebracht te worden
God heeft rechters (Richteren) aangewezen toen Israël verviel in afgoderij. Wij (mensen) mogen en moeten oordelen over Goed en Kwaad.quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:11 schreef Tatutatu het volgende:
[..]
Ah dacht al dat je uit die hoek kwam en dus nu is ook jou standpunt te verklaren.
Het is voor god om dat oordeel te vellen over haar en niet jij.
Of zie jij wel de splinter in de oog van een ander maar niet de balk voor je eigen ogen?
Als hij haar slecht mishandelde en zelfs zijn kinderen wat hij deed, wat dan ook de reden was voor hun vlucht!! maakt hem al veel slechter dan die vrouw.
Die vent houdt gewoon niet van zijn kinderen!
Ohhh en geld is belangrijk!??
Jezus gooide alles overhoop in de tempel omdat hun hart bij het geld was en niet bij god/de liefde voor god!! Ik denk dat Jezus weinig waarde hechte aan geld.
Jou oordeel over haar zeggende dat zij een hoer is was nu niet direct terecht en enkel gebaseerd op dat ene simpele regeltje ''gij zult niet scheiden'' en dus ging jij al voorbij de wil en liefde van deze arme kinderen voor hun moeder.quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:23 schreef kansloze_dertiger het volgende:
[..]
God heeft rechters (Richteren) aangewezen toen Israël verviel in afgoderij. Wij (mensen) mogen en moeten oordelen over Goed en Kwaad.
Maar laten we het nu weer over die arme kinderen hebben![]()
Ik denk dat met een dergelijke stellingname en een dergelijk woordgebruik weinig mensen je hier als een volwaardige discussiepartner zullen zien.quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:34 Dan wil ik nog een punt inbrengen waar jullie aan voorbijgaan: [b]die hoer vrouw die twee kinderen heeft van de Syriër. Wat een domme doos is dat! Ze wist voor ze ging trouwen dat kinderen die uit hun verbintenis zouden voortkomen toebehoren aan de vader.
quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:03 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Het beste zou zijn als deze kinderen in een Nederlands pleeggezin komen, waar ze verder opgroeien met liefde in plaats van haat die ze bij elk van hun ouders zouden krijgen.
Ga maar weer in de zandbak spelen. Een ambassade blijft gewoon het grondgebied van het gastland. Wel moet de ambassadeur formeel gezien toestemming geven wil je de ambassade betreden.quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:34 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Wat een slap gelul allemaal! Een diplomatieke status geeft GEEN onschendbaarheid, anders zou een diplomaat iedereen op zijn weg mogen doodschieten en de politie mag de diplomaat niet aanhouden. Ook is uitsluitend de ambassade Nederlands grondgebied, het vliegveld niet en ook de douane op het vliegveld valt onder Syrisch recht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |