abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 juli 2006 @ 16:14:36 #161
21467 franske19
Hit the deck!
pi_39576313
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 15:48 schreef Gia het volgende:
Ik neem aan dat die kinderen ook een Nederlands paspoort hebben. Kunnen zij niet op de een of andere manier afstand doen van hun Syrische nationaliteit?
Wat ik uit dat interview op vrouw heb begrepen hebben ze een Nederlandse ID kaart maar heeft hen vader hen door middel van valse hantekeningen in zijn paspoort weten te zetten.

Terughalen die kinderen en die vader zo snel mogelijk oppakken als die zijn gezicht hier laat zien.

Edit: hier is het interview van vrouw
pi_39578127
Volgens hoogleraar Volkenrecht Brus van de Rijksuniversiteit Groningen bestaat er een mogelijkheid dat de kinderen snel in Nederland zijn. Volgens Brus is er een internationaal verdrag over kinderrecht, dat door Nederland en Syrië wordt erkend. De overheden moeten het echter wel eens worden en vandaar dat er druk wordt onderhandeld.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken geeft donderdagmiddag in Den Haag een persconferentie over deze kwestie.

bron ; www.tvnoord.nl/nieuws
pi_39578926
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 15:37 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Nope, vader staat in z'n recht. Als de kids een Syrisch paspoort hebben vallen ze onder het Syrisch recht, en de internationale gemeenschap dient dat te respecteren, in die zin dat zij zich niet met de wetten van een land mogen bemoeien.
Vader stónd niet in zijn recht. Dat heeft hij "rechtgetrokken" door de kinderen eenmaal in Syrië alsnog aan hem toe te laten wijzen.
Daarvóór heeft pappie het Nederlands recht compleet met uitspraak aan zijn laars gelapt. Aangezien ze toen op Nederlandse bodem vertoefden, de kinderen Nederlands staatsburgers zijn, de kinderen mbv vervalste handtekeninen in zijn paspoort terecht zijn gekomen en dus illegaal naar Syrië zijn gekomen, denk ik dat er des te meer grond is om deze kinderen onder het Nederlands recht te laten vallen.
quote:
Als de kinderen géén Syrisch paspoort hebben, dan vallen ze, ook in Syrië, onder het NL recht, en dan kunnen ze vandaag nog teruggevlogen worden onder diplomatische bescherming. Maar aangezien dat niet gebeurd is, neem ik aan dat ze een Syrisch paspoort hebben.
Nee, ze staan dus onder valse voorwendselen (vader mócht ze niet eens in zijn paspoort hebben maar heeft handtekeningen vervalst om dit toch voor elkaar te krijgen) in zijn paspoort. Hun Nederlands staatsburgerschap is er nog altijd, het Syrische is er nu pas en op oneigenlijke gronden vermoed ik.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 6 juli 2006 @ 18:21:42 #164
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39579910
quote:
Ik neem aan dat die kinderen ook een Nederlands paspoort hebben. Kunnen zij niet op de een of andere manier afstand doen van hun Syrische nationaliteit?
Bij de meeste Arabische/Islamitische landen kan dat naar mijn weten niet.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_39581880
quote:
zal wel niet kunnen Het zal wel via dezelfde manier als in Marokko gaan ieder kind krijgt ook automatisch een marokkaans paspoort al is het geboren in het buitenland
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 6 juli 2006 @ 20:34:07 #166
97745 Thorical
finding a way
pi_39583316
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 11:07 schreef Megumi het volgende:

[..]

Nederland zou meer openlijk kunnen protesteren. En hulp in roepen van andere landen. Binnen de EU en dergelijke. Nu doen ze helemaal niks.
Hoe weet jij dat dat nu al niet gebeurd? Diplomatie moet je niet aan de grote klok hangen.

In alle islamitische landen is het de vader die recht heeft op z'n kinderen. Er zijn helaas meerdere landen waar als de vader een nationaliteid heeft die hij niet ongedaan kan maken, zijn kinderen die nationaliteid ook automatisch hebben.

[ Bericht 25% gewijzigd door Thorical op 06-07-2006 20:43:16 ]
pi_39583335
Wat een slap gelul allemaal! Een diplomatieke status geeft GEEN onschendbaarheid, anders zou een diplomaat iedereen op zijn weg mogen doodschieten en de politie mag de diplomaat niet aanhouden. Ook is uitsluitend de ambassade Nederlands grondgebied, het vliegveld niet en ook de douane op het vliegveld valt onder Syrisch recht.

Dan wil ik nog een punt inbrengen waar jullie aan voorbijgaan: die hoer vrouw die twee kinderen heeft van de Syriër. Wat een domme doos is dat! Ze wist voor ze ging trouwen dat kinderen die uit hun verbintenis zouden voortkomen toebehoren aan de vader. Ik vind Nederland sowieso veel te veel een vrouwenland, met als *bijna* dieptepunt (is met een nipte meerderheid door de senaat afgewezen) de omgekeerde bewijslast van zedenzaken.

Die kinderen hebben het daar echt niet slecht, misschien krijgen ze niet elk jaar een nieuw mobieltje, maar Syrië is echt geen Derde Wereldland. Deze twee kinderen zijn geen WO III waard.
objectief en betrouwbaar
*O* Partij voor de Dieren in de Kamer !! *O*
  donderdag 6 juli 2006 @ 20:42:27 #168
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39583610
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 20:34 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Wat een slap gelul allemaal! Een diplomatieke status geeft GEEN onschendbaarheid, anders zou een diplomaat iedereen op zijn weg mogen doodschieten en de politie mag de diplomaat niet aanhouden. Ook is uitsluitend de ambassade Nederlands grondgebied, het vliegveld niet en ook de douane op het vliegveld valt onder Syrisch recht.

Dan wil ik nog een punt inbrengen waar jullie aan voorbijgaan: die hoer vrouw die twee kinderen heeft van de Syriër. Wat een domme doos is dat! Ze wist voor ze ging trouwen dat kinderen die uit hun verbintenis zouden voortkomen toebehoren aan de vader. Ik vind Nederland sowieso veel te veel een vrouwenland, met als *bijna* dieptepunt (is met een nipte meerderheid door de senaat afgewezen) de omgekeerde bewijslast van zedenzaken.

Die kinderen hebben het daar echt niet slecht, misschien krijgen ze niet elk jaar een nieuw mobieltje, maar Syrië is echt geen Derde Wereldland. Deze twee kinderen zijn geen WO III waard.
Maar je gaat gemakshalve even voorbij aan het feit dat die kinderen er toch echt zelf naar die ambassade toegekomen zijn?
Vampire Romance O+
pi_39583757
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 20:42 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Maar je gaat gemakshalve even voorbij aan het feit dat die kinderen er toch echt zelf naar die ambassade toegekomen zijn?
Dat is de versie van de Tros. Het kan net zo goed zijn dat de georganiseerde misdaad de kinderen heeft ontvoerd en op de ambassade heeft gedumpt. Vervolgens op een briefje schrijven wat ze moeten zeggen in ruil voor een Playstation.
objectief en betrouwbaar
  donderdag 6 juli 2006 @ 20:48:47 #170
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39583829
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 20:46 schreef kansloze_dertiger het volgende:

[..]

Dat is de versie van de Tros. Het kan net zo goed zijn dat de georganiseerde misdaad de kinderen heeft ontvoerd en op de ambassade heeft gedumpt. Vervolgens op een briefje schrijven wat ze moeten zeggen in ruil voor een Playstation.
Misschien waren er wel aliens bij betrokken

Je kúnt gelijk hebben, daar niet van. Ik vind het alleen tamelijk onwaarschijnlijk. Te onwaarschijnlijk om er uitspraken op te baseren.
Vampire Romance O+
pi_39583959
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 20:48 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Je kúnt gelijk hebben, daar niet van. Ik vind het alleen tamelijk onwaarschijnlijk. Te onwaarschijnlijk om er uitspraken op te baseren.
Het gaat mij er meer om dat het de schuld van de moeder is, niet van de vader, hij handelt naar eer en geweten.
objectief en betrouwbaar
pi_39584210
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 20:48 schreef MouseOver het volgende:
hehe .. misschien wel de amerikanen die willen dat daar ook wat oorlog komt .. who knows ..
pleased to meet you
pi_39584243
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 20:53 schreef kansloze_dertiger het volgende:

[..]

Het gaat mij er meer om dat het de schuld van de moeder is, niet van de vader, hij handelt naar eer en geweten.
de schuld van de moeder .. hoe haal je het in je botte kop .. tss
pleased to meet you
pi_39584310
Het beste zou zijn als deze kinderen in een Nederlands pleeggezin komen, waar ze verder opgroeien met liefde in plaats van haat die ze bij elk van hun ouders zouden krijgen.
objectief en betrouwbaar
pi_39584420
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 21:03 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Het beste zou zijn als deze kinderen in een Nederlands pleeggezin komen, waar ze verder opgroeien met liefde in plaats van haat die ze bij elk van hun ouders zouden krijgen.
en waar haal je die rare conclusies vandaan ?
pleased to meet you
  donderdag 6 juli 2006 @ 21:07:18 #176
38686 Mickey98
Sick my Duck !
pi_39584473
kansloze_dertiger = loser

Onderbouw je opmerkingen eens in plaats van in het wilde weg en zonder enige remming van redelijkheid je mening over het forum te kotsen...

Dank u
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')