Een koerier is degene die de post bij zich heeft. ( niet de post zelf ) Als die persoon ambassademedewerker is is hij dus ook onschendbaar.quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:04 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Kinderen de status van post of bagage te geven, lijkt me onmogelijk. Verder lijkt het me niet dat Syrië een dergelijke truc zou accepteren en die kids gewoon zou aanhouden bij de eerste de beste kans en ze terugbezorgen bij pa.
Zou idd een mooie oplossing kunnen zijnquote:Op donderdag 6 juli 2006 11:48 schreef _The_General_ het volgende:
Ik denk dat de enige oplossing is deze kinderen een diplomatieke status te geven. Koerier, consul etc etc
Nu gebeurd er dus NIKS. Beetje diplomatische gepraat wat toch niks opleverd hoogstwaarschijnlijk wat wel altijd de eerste weg moet zijn maar als het geen resultaten geeft geven wel het waarschijnlijk al op.quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:02 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor onzin. Is het tegenwoordig weer in om pas een "eigen ik" te hebben als je spierballen kunt tonen?
De Ambassade, Buitenlandse zaken en de minister zijn er mee bezig. Dat is zeker niet NIKS....quote:
Dat is denk ik ook wel de reden dat de EU daar duidelijker in mag zijn, tegenover landen als Syrie, als de EU aangeeft dat het ontvoeren van burgers uit EU grondgebied en het beschermen van mensen die dat doen, risicos van boycots met zich mee brengt...ofzow, dan binden landen als Syrie wel in hoor, die hebben namelijk wel wat economische belangen met de EU...in iedergeval meer belangen dan de EU met Syrie....quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:48 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Nederland is niet het enige land met dit probleem.
[..]
Net als de VS?quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:57 schreef Tatutatu het volgende:
Ja precies, softies zijn we geworden en daar zit ook in de onvrede van het hele Nederlandse volk!
We hebben geen eigen ik meer.
En Polen heeft notabene internationale verdragen ondertekend en daar is het al een probleem.quote:This site is a support place for victimized parents affected by international parental child abduction to Poland. The government of Poland has been a silent participant to this crime by not complying with the Hague Convention treaty laws. Statistics speak volume. Since 1995, the time when Poland signed the Hague Convention treaty, no American or Canadian child has returned to his/her home as a result of the actions by the Polish authorities. On some occasions, desperate parents chose to use self-help to recover their abducted children. Poland is one of the top offenders of the Hague Convention treaty. It is time to change this horrific situation. We hope that you can help us in our struggle. To learn more about the reasons why www.kidnapped2poland.org exists
You can help us by signing a petition to our President George W. Bush
Niet kinderen persee, maar zeker wel britse staatsburgers. Ze hebben in het verleden ingegrepen in Egypte. goed dat was dan ook om het Sueskanaal te beschermen Falkland eilanden enz. Dat is idd in het verleden, maar daar mee hebben ze toch een redelijke reputatie naar het buitenland opgebouwd.quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, doe mij eens een lol, noem mij eens de laatste keer dat de Britse regering om 2 kinderen een boycott of militair ingrijpen heeft gelast? Eentje maar.
Je lult gewoon uit je nek hier, Nederland doet niets minder als andere landen in gegeven situaties.
idd, van bv burgers van America is het wereldwijd bekend dat de overheid maar ook de media ver gaan om iemand terug te krijgen. Zie oa de zaak met de vermissing van dat meisje.quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:08 schreef Semisane het volgende:
[..]
Geen idee of het realistisch is, maar een gemeenschappelijk beleid is altijd beter, dan geen beleid.
Eh..Right. We gaan het Suez kanaal (wat overigens een multi-lateraal ingrijpen was) en de Falklands (bezetting van Brits grondgebied) vergelijken met deze zaak? Kun je mischien nog verder reiken voor een strohalm?quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:11 schreef Semisane het volgende:
[..]
Niet kinderen persee, maar zeker wel britse staatsburgers. Ze hebben in het verleden ingegrepen in Egypte. goed dat was dan ook om het Sueskanaal te beschermen Falkland eilanden enz. Dat is idd in het verleden, maar daar mee hebben ze toch een redelijke reputatie naar het buitenland opgebouwd.
Ambassademedewerkers van 11 en 13 jaar oud? Plegen we dan geen kinderarbeid?quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:05 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Een koerier is degene die de post bij zich heeft. ( niet de post zelf ) Als die persoon ambassademedewerker is is hij dus ook onschendbaar.
Niks laatste strohalm en niks de politionele acties en ja je kan het vergelijken met elkaar.quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh..Right. We gaan het Suez kanaal (wat overigens een multi-lateraal ingrijpen was) en de Falklands (bezetting van Brits grondgebied) vergelijken met deze zaak? Kun je mischien nog verder reiken voor een strohalm?
Als we zo gaan beginnen dan kunnen we de politionele actie in Indonesie er bij gaan halen.
Goed punt, hoe zit het met de kinderen van Ambassade personeel? De moeder honorair consul maken en haar kinderen laten ophalen ?quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:17 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ambassademedewerkers van 11 en 13 jaar oud? Plegen we dan geen kinderarbeid?
Eh, Syrie is een politiestaat met een zeer effectieve geheime dienst die continu alert moet zijn op Israelische infiltratie. Hoe lang blijven jouw blanke commando's ongezien in Damascus, denk je?quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:15 schreef sp3c het volgende:
stiekem een sectie commando's ernaar toe sturen?
die zijn wat handiger in dat hele zien zonder gezien worden dan het gemiddelde, dan kunnen ze een vluchtweg uitstippelen en de kindertjes op het vliegtuig zetten zolang er niet geschoten is dat de ideale oplossing, Syrie heeft de kindertjes niet van papa afgepakt en Nederland heeft de kindertjes niet opgegeven en de kindertjes zijn bij moeder in Nederland waar ze blijkbaar willen zijn
alleen pa heeft pech
Ach dan gebruik ik het voorbeeld van Israel, die zijn staatsburgers uit, wat was het? Eteopie??, terug halen, nadat deze waren "ontvoerd" doordat kapers hun vliegtuig hadden overgenomen en naar dat land gevlogen waren en het land geen moeite deed die burgers te bevrijden en terug te brengen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:23 schreef sp3c het volgende:
je voorbeelden zijn zowieso nogal slecht, de Falklands ging om grondgebied, de Suez crisis ging om het openhouden van het Suez kanaal (economisch)
ongezien betekend natuurlijk niet onzichtbaar ... gewoon het uniform thuislaten en een beetje door de stad laten banjerenquote:Op donderdag 6 juli 2006 12:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, Syrie is een politiestaat met een zeer effectieve geheime dienst die continu alert moet zijn op Israelische infiltratie. Hoe lang blijven jouw blanke commando's ongezien in Damascus, denk je?
zou wel beter zijn jaquote:Men zal toch echt een diplomatieke weg moeten vinden en ik vermoed sterk dat die ook wel gevonden zal worden. Mogelijkerwijs kan Jordanie waarmee Nederland zeer goede relaties heeft hierbij een rol spelen.
En tja...daar ben ik ook wel van overtuigd, het ging me er gewoon om, dat Nederland dat soort akties sowieso nooit zou doen en die reputatie zeer zeker heeft in het buitenland, waardoor het wat makkelijker wordt met Nederland te dollen in dit soort situaties. Het zou dus beter zijn als Nederland vraagt aan de EU hun in dit geval wat assistentie te geven.quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:23 schreef sp3c het volgende:
er is geen land ter wereld dat al te veel moeite gaat doen om 2 door de vader ontvoerde meisjes terug te roven tegen de zin van de locale regering in of er moet al iets clandestiens gebeuren (dus zonder schietpartijen)
Wat denken jullie hier van? Zijn kinderen van medewerkers ook beschermd ?quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:19 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Goed punt, hoe zit het met de kinderen van Ambassade personeel? De moeder honorair consul maken en haar kinderen laten ophalen ?
dat is ff iets anders dat ging om 260 gijzelaars, die zou Nederland ook met geweld terughalen als dat moet.quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:27 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ach dan gebruik ik het voorbeeld van Israel, die zijn staatsburgers uit, wat was het? Eteopie??, terug halen, nadat deze waren "ontvoerd" doordat kapers hun vliegtuig hadden overgenomen en naar dat land gevlogen waren en het land geen moeite deed die burgers te bevrijden en terug te brengen.
Wilde dat voorbeeld niet nemen omdat ik ff de details niet zo goed meer weet en op dit moment het niet kan opzoeken....maar goed...die dan.![]()
Volgens mij wel ja, de medewerker zijn/haar vrouw/man en kinderen....zoiets dacht ik....quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:29 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Wat denken jullie hier van? Zijn kinderen van medewerkers ook beschermd ?
Tja...en toch denk ik van niet. Daar verschillen wij dan van mening, maar ik denk dus niet dat Nederland daar de "backbone" voor heeft.quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat is ff iets anders dat ging om 260 gijzelaars, die zou Nederland ook met geweld terughalen als dat moet.
Dan zou dat misschien een optie zijn. Moeder er heen sturen, honorair consul maken en met de kids laten vertrekken.quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:31 schreef Semisane het volgende:
[..]
Volgens mij wel ja, de medewerker zijn/haar vrouw/man en kinderen....zoiets dacht ik....
ja volgens mij wel maar om die nu ter plekke te gaan adopterenquote:Op donderdag 6 juli 2006 12:29 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Wat denken jullie hier van? Zijn kinderen van medewerkers ook beschermd ?
Euh...de Nederlandse regering zette dacht ik toch echt het leger in om de treinkapingen in de jaren 70 te beeindigen. Vraag maar aan de treinkapers..ok...degenen die nog in leven zijn nadat de mariniers in actie kwamen iig.quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:32 schreef Semisane het volgende:
Tja...en toch denk ik van niet. Daar verschillen wij dan van mening, maar ik denk dus niet dat Nederland daar de "backbone" voor heeft.
En ja...ik zeg ook niet dat die gevallen niet verschillen.
Mijn baas was er bij als dienstplichtig militair en volgens hem was het echt een behoorlijke troep daar nadat die Mariniers klaar waren.quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Euh...de Nederlandse regering zette dacht ik toch echt het leger in om de treinkapingen in de jaren 70 te beeindigen. Vraag maar aan de treinkapers..ok...degenen die nog in leven zijn nadat de mariniers in actie kwamen iig.
Toch is het niet letterlijk zo dat een auto van het Nederlandse Corps Diplomatique Nederlands grondgebied is. Het is meer zo dat elk land wat meedoet met het CD gebeuren in beginsel diplomaten en hun auto's en de ambassade's niets kan maken. Als er staatsgevaarlijke zaken (iets in die strekking) spelen dan mogen ze best wat uitrichten. Maar diplomatie is eigenlijk altijd een betere oplossing.quote:Op donderdag 6 juli 2006 09:52 schreef Semisane het volgende:
[..]
Dat klopt op zulke auto's zit diplomatieke onschendbaarheid...ofzo iets....daar zal zelfs Syrie niet mee gaan klooien...omdat anders hun ambasadeurs in het buitenland "vogelvrij" zijn...als in dat die dan om de haverklap lastig gevallen worden door de politie ofzow.![]()
Tja, wij hebben geen 'backbone' voor dat soort dingen, weet je welquote:Op donderdag 6 juli 2006 12:36 schreef _The_General_ het volgende:
Mijn baas was er bij als dienstplichtig militair en volgens hem was het echt een behoorlijke troep daar nadat die Mariniers klaar waren.
mwah in 2004 zijn commando's ingezet om de ambassade in Ivoorkust te beveiligen en evacueren tijdens de gevechtenquote:Op donderdag 6 juli 2006 12:32 schreef Semisane het volgende:
[..]
Tja...en toch denk ik van niet. Daar verschillen wij dan van mening, maar ik denk dus niet dat Nederland daar de "backbone" voor heeft.
het is totaal niet vergelijkbaarquote:En ja...ik zeg ook niet dat die gevallen niet verschillen.
Stel dat een Nederlandse moeder in Syrië woont en kinderen krijgt en vervolgens scheid maar haar kinderen niet mag zien omdat de vader het voogdij krijgt. Zou je het snappen dat de moeder haar kinderen ontvoerd en naar Nederland vlucht? Dat is zo'n beetje de rechtssituatie. Alleen nu nog de toevoeging dat de kinderen nu gevlucht zijn naar de Syrische ambassade. Het voogdij ligt hier in Nederland nu bij de moeder (aannemelijk) en de kinderen hebben in feite niets te zeggen dus hoe zou Nederland er tegen over staan als de kinderen terug willen naar Syrië als de moeder bezwaar maakt?quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:41 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat is toch precies wat hieraan vooraf is gegaan? De vader heeft de kinderen ontvoerd naar Syrië.
ik denk toch dat dat uit de hand gaat lopen. om nog niet over de rel te spreken als het uit komt.quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:50 schreef sp3c het volgende:
nee we gaan het zowieso niet binnenvallen maar als er nix anders meer opzit dan die kindertjes teruggeven aan de vader of ze op de ambassade laten wonen dan ben ik voor een kleine speciale operatie (zonder te schieten)
Wel man we sturen een peleton Jack Bauers met een F-117 skydivend uit de bombluik met gasflessen naar beneden. Waarna ze op de grond als krokodillen zich binnen 2 dagen naar de ambassade kruipen en met de kinderen in hun krokodilpak naar Nederland terug zwemmen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:47 schreef Tijger_m het volgende:
Laten we even in de echte wereld blijven, ok?
Syrie heeft een goed getrained leger van 215.000 man met redelijke uitrusting en gevechtservaring, 7 para brigades, 10.000 man special forces, meer dan gemiddelde luchtafweer, een regering die niet terugschrikt voor geweld en/of moord & marteling. Een brutale en efficiente geheime dienst en het is een dictatoriale politiestaat.
Die gaan wij dus even binnenvallen om 2 kinderen uit een ambassade te halen en daarmee onze 'backbone' te tonen.![]()
Dan tenminste een sterke boodschap versturen met harde taal van de minister (maar ja Balkende acht ik niet in staat tot echte harde taal) en alle (financiele)banden stilleggen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:47 schreef Tijger_m het volgende:
Syrie heeft een goed getrained leger van 215.000 man met redelijke uitrusting en gevechtservaring, 7 para brigades, 10.000 man special forces, meer dan gemiddelde luchtafweer, een regering die niet terugschrikt voor geweld en/of moord & marteling. Een brutale en efficiente geheime dienst en het is een dictatoriale politiestaat.
Die gaan wij dus even binnenvallen om 2 kinderen uit een ambassade te halen en daarmee onze 'backbone' te tonen.![]()
dat heb ik ook verder nooit gezegd....ik antwoorde meer op de vraag of Nederland militair zou in grijpen, dat Nederland daar de backbone niet voor had en andere landen wel...en zo ging het discussie-balletje rollen....ik ben er namelijk van overtuigd dat Nederland zoiets nooit zou durfen...helaas durft Nederland het over het algemeen ook niet aan om een diplomatieke rel te starten...Syrie helaas weer wel.quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:47 schreef Tijger_m het volgende:
Hij zal wel moeten, want de volgende dag heeft Jack weer een ander probleem.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:01 schreef MikeyMo het volgende:
Dit lost Jack Bauer trouwens wel even op binnen 24 uur
Ach...niet zolang ze nog zoet zijn in Irak....ook de Amerikaanse militaire mogelijkheden hebben zo z'n beperkingen....en over de bereidheid van de Amerikaanse bevolking om nog een land miltair te overwerpen nog maar te zwijgen, want die is er denk in niet.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:12 schreef _The_General_ het volgende:
Wat als Amerika nu besluit Syrie binnen te vallen en de Ambassade moet geevacueerd worden? Zijn de Amerikanen al langer van plan..... (toch?)
Nee, die schieten ze pardoes dood, want ze hebben in Syrie ook wel door, dat niemand _daar_ bezwaar tegen heeft.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:19 schreef SocialDisorder het volgende:
We sturen gewoon Pieter Storms op de Syriërs af. Wedden dat ze geen kopje koffie hebben voor hem?
Jack Bauer toch?quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:22 schreef Tatutatu het volgende:
Die vader moet eraan, wie gaat 'm even elimineren?
Zo'n stoer figuur als jij doet dat toch wel even?quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:22 schreef Tatutatu het volgende:
Die vader moet eraan, wie gaat 'm even elimineren?
Uh, what u say?quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zo'n stoer figuur als jij doet dat toch wel even?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |