1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 | X Error: BadDevice, invalid or uninitialized input device 169 Major opcode: 147 Minor opcode: 3 Resource id: 0x0 Failed to open device X Error: BadDevice, invalid or uninitialized input device 169 Major opcode: 147 Minor opcode: 3 Resource id: 0x0 Failed to open device (Gecko:17368): Gdk-CRITICAL **: gdk_pixbuf_get_from_drawable: assertion `gdk_window_is_viewable (src)' failed (Gecko:17368): GdkPixbuf-CRITICAL **: gdk_pixbuf_get_n_channels: assertion `pixbuf != NULL' failed (Gecko:17368): GdkPixbuf-CRITICAL **: gdk_pixbuf_get_bits_per_sample: assertion `pixbuf != NULL' failed (Gecko:17368): GdkPixbuf-CRITICAL **: gdk_pixbuf_get_width: assertion `pixbuf != NULL' failed (Gecko:17368): GdkPixbuf-CRITICAL **: gdk_pixbuf_get_height: assertion `pixbuf != NULL' failed (Gecko:17368): GdkPixbuf-CRITICAL **: gdk_pixbuf_get_rowstride: assertion `pixbuf != NULL' failed (Gecko:17368): GLib-GObject-CRITICAL **: g_object_unref: assertion `G_IS_OBJECT (object)' failed (Gecko:17368): Gdk-CRITICAL **: gdk_pixbuf_get_from_drawable: assertion `gdk_window_is_viewable (src)' failed (Gecko:17368): GdkPixbuf-CRITICAL **: gdk_pixbuf_get_n_channels: assertion `pixbuf != NULL' failed (Gecko:17368): GdkPixbuf-CRITICAL **: gdk_pixbuf_get_bits_per_sample: assertion `pixbuf != NULL' failed (Gecko:17368): GdkPixbuf-CRITICAL **: gdk_pixbuf_get_width: assertion `pixbuf != NULL' failed (Gecko:17368): GdkPixbuf-CRITICAL **: gdk_pixbuf_get_height: assertion `pixbuf != NULL' failed (Gecko:17368): GdkPixbuf-CRITICAL **: gdk_pixbuf_get_rowstride: assertion `pixbuf != NULL' failed (Gecko:17368): GLib-GObject-CRITICAL **: g_object_unref: assertion `G_IS_OBJECT (object)' failed (Gecko:17368): Gdk-CRITICAL **: gdk_pixbuf_get_from_drawable: assertion `gdk_window_is_viewable (src)' failed (Gecko:17368): GLib-GObject-CRITICAL **: g_object_unref: assertion `G_IS_OBJECT (object)' failed The program 'Gecko' received an X Window System error. This probably reflects a bug in the program. The error was 'BadAlloc (insufficient resources for operation)'. (Details: serial 1262322 error_code 11 request_code 53 minor_code 0) (Note to programmers: normally, X errors are reported asynchronously; that is, you will receive the error a while after causing it. To debug your program, run it with the --sync command line option to change this behavior. You can then get a meaningful backtrace from your debugger if you break on the gdk_x_error() function.) |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | X Error: BadDevice, invalid or uninitialized input device 169 Major opcode: 147 Minor opcode: 3 Resource id: 0x0 Failed to open device X Error: BadDevice, invalid or uninitialized input device 169 Major opcode: 147 Minor opcode: 3 Resource id: 0x0 Failed to open device Initialising aMule |
hmm goeie tip. ik heb easyubuntu geporbeerd te instaleren maar dat wilde niet, gaf problemen met Kubuntu weer niet goed gelezen natuurlijk. Maar hier zal ik eens in duikenquote:Op woensdag 5 juli 2006 19:03 schreef wdn het volgende:
mistermaniac: mooie startpost
Dandelion: gebruik je easyubuntu? Misschien dat dit helpt: http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=187025
Waarschijnlijk is het een kwestie van de ATI drivers installeren. Hier staat hoe dat moet:quote:Op woensdag 5 juli 2006 23:12 schreef erikkll het volgende:
Ik zal mijn vraag nog ff herhalen in dit deel:
N.a.v. dit topic heb ik maar eens een ubuntu live cd geprobeerd, maar ik krijg geen beeld op mijn laptopscherm. Wel op een externe monitor, maar max 640*480.
Ik heb een ATI X700 kaartje, mijn laptop is een ASUS A6000 series notebook.
weet iemand iets?
vind je hem beter dan debian?quote:Op woensdag 5 juli 2006 18:11 schreef whoops het volgende:
Ik vind de Dappere Draak nogsteeds heerlijk werken... Ben trouwnes benieuwd wanneer de CD's geleverd worden...
Volgens dat forum moet je EasyUbuntu nogmaals installeren (er staat een installatieopdracht verkeerd om dus die kan pas bij de 2de keer installeren uitgevoerd worden).quote:Op woensdag 5 juli 2006 20:45 schreef Dandelion het volgende:
[..]
hmm goeie tip. ik heb easyubuntu geporbeerd te instaleren maar dat wilde niet, gaf problemen met Kubuntu weer niet goed gelezen natuurlijk. Maar hier zal ik eens in duiken
dat is gelukt.quote:Op donderdag 6 juli 2006 07:05 schreef wdn het volgende:
[..]
Volgens dat forum moet je EasyUbuntu nogmaals installeren (er staat een installatieopdracht verkeerd om dus die kan pas bij de 2de keer installeren uitgevoerd worden).
Je kunt KDE-programma's gerust op een Gnome desktop draaien hoor. Ik gebruik bijvoorbeeld ook Akregator onder Gnome, werkt goed.quote:Op donderdag 6 juli 2006 08:51 schreef Visitor.Q het volgende:
Ik heb dapper nog maar eens geinstalleerd omdat ik het eerst vanuit de server versie had gedaan. Het systeem lijkt nu wel veel cleaner en is in elk geval sneller.
Paar kleine dingen nog, ten eerste kun je WPA en WPA2 installeren (WLAN beveiligingen)? WEP is volgens mij de enige die echt wordt meegeleverd. Daarnaast vond ik Kile, een leuke TeX editor maar die is voor KDE. Nu werk ik zelf met Gnome, dus dat betekent dat ik Kile zelf niet kan draaien? Is het niet een beetje onhandig, om Linux (deb) programma's te maken maar dan maar voor 1 desktop beheer systeem? Of is hier een workaround voor? (Linux newbie etc.. kom maar op)
Thanks! Dan moet ik wel eerst een KDE package installeren?quote:Op donderdag 6 juli 2006 09:47 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
[..]
Je kunt KDE-programma's gerust op een Gnome desktop draaien hoor. Ik gebruik bijvoorbeeld ook Akregator onder Gnome, werkt goed.
Je kunt gewoon met Synaptic alle programma's installeren die je daarin tegenkomt, ook KDE-programma'squote:Op donderdag 6 juli 2006 10:02 schreef Visitor.Q het volgende:
[..]
Thanks! Dan moet ik wel eerst een KDE package installeren?
Het fijne aan Ubuntu vind ik dat het gebaseerd is op debian (dus: standaard werken met apt, en een megagrote repository) , maar het wordt wel sneller gereleased en is meer gericht op desktop-werk.quote:
wpa en wpa2 kan met networkmanager of voor kde knetworkmanagerquote:Op donderdag 6 juli 2006 08:51 schreef Visitor.Q het volgende:
Ik heb dapper nog maar eens geinstalleerd omdat ik het eerst vanuit de server versie had gedaan. Het systeem lijkt nu wel veel cleaner en is in elk geval sneller.
Paar kleine dingen nog, ten eerste kun je WPA en WPA2 installeren (WLAN beveiligingen)? WEP is volgens mij de enige die echt wordt meegeleverd. Daarnaast vond ik Kile, een leuke TeX editor maar die is voor KDE. Nu werk ik zelf met Gnome, dus dat betekent dat ik Kile zelf niet kan draaien? Is het niet een beetje onhandig, om Linux (deb) programma's te maken maar dan maar voor 1 desktop beheer systeem? Of is hier een workaround voor? (Linux newbie etc.. kom maar op)
Zeg tuig! Ik wacht op antwoord.quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:03 schreef Furious het volgende:
Ik ben aan het kutten met Ubuntu 6.06, alleen lukt het installeren van NVIDIA-drivers mij niet zo. Ik krijg namelijk iedere keer de melding dat ik X eerst moet afsluiten. Hoe?
Zoek zelf krengquote:Op donderdag 6 juli 2006 10:35 schreef Furious het volgende:
[..]
Zeg tuig! Ik wacht op antwoord.
1024x768 op een 1680x1050 monitor is niet fijn.![]()
![]()
Edgy Eft komt in Octoberquote:Op donderdag 6 juli 2006 10:34 schreef whoops het volgende:
[..]
Het fijne aan Ubuntu vind ik dat het gebaseerd is op debian (dus: standaard werken met apt, en een megagrote repository) , maar het wordt wel sneller gereleased en is meer gericht op desktop-werk.
Doet synaptic voor jouquote:Op donderdag 6 juli 2006 10:02 schreef Visitor.Q het volgende:
[..]
Thanks! Dan moet ik wel eerst een KDE package installeren?
Ik gebruik 12 schijven op 3 controllers waarvan 2 controllers in RAID 0+1 en het gaat allemaal perfectquote:Op donderdag 6 juli 2006 01:49 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
vind je hem beter dan debian?
ik wil graag antwoord op de volgende vraag:
kan ik ubuntu installeren op mijn PC ? de reden dat ik dit vraag is omdat zowel debian als red hat (nieuwe versie ben de naam kwijt) over zijn nek gingen na de install waar mandrake het overigens prima deed. wat was het probleem?
heb 2 harddisks 1 ATA dat is mijn leech schijf en 1 SATA schijf dat is de windows XP en linux schijf. iemand die me het antwoord kan geven zonder dat ik alles ga downloaden en opnieuw installeren???
Hey das handig, bedankt.quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:06 schreef hamkaastosti het volgende:
gewoon easyubuntu d'r bij pakken. die regelt alles voor je 8)
'De beste'quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:09 schreef most_wanted het volgende:
Xubuntu is de beste, zo jammer dat maar weinigen het gebruiken.
Je weet dat dat kan door het installeren van 1 package: 'ubuntu-desktop' ?quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:07 schreef hamkaastosti het volgende:
ik heb nu trouwens kubuntu draaien maar ik denk dat ik gnome ook maar installeer. maar eens even kijken welke me nu echt beter bevalt
Voor mij werkt het het beste.quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:14 schreef whoops het volgende:
[..]
'De beste'
En Mercedes is de beste auto, en Ajax de beste voetbalclub...
Als ik xubuntu gebruik is het eerste commando 'apt-get install kubuntu-desktop'...
jup. dat weet ikquote:Op donderdag 6 juli 2006 11:15 schreef whoops het volgende:
[..]
Je weet dat dat kan door het installeren van 1 package: 'ubuntu-desktop' ?
Omdat al die noobs net van Windows komen en KDE behoorlijk op Windows lijkt.quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:17 schreef Furious het volgende:
Waarom is KDE zo populair? Gnome ziet er toch velen malen mooier uit?
Daar ben ik het niet echt mee eens. De laatste keer dat ik gnome geprobeerd heb was het nog een onsamenhangend zooitje. Veel programma's hadden een ander lettertype en knoppen zagen er niet hetzelfde uit. KDE was toen al meer een compleet en duidelijk pakket. En het ziet er ook nog eens goed uit. Misschien dat gnome een grote stap voorwaarts gemaakt heeft dus ik probeer het vanmiddag maar eensquote:Op donderdag 6 juli 2006 11:17 schreef Furious het volgende:
Persoonlijk vind ik dat niet, hoewel KDE standaard niet zo mooi is, is het wel erg mooi te maken...quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:17 schreef Furious het volgende:
Je bent eigenlijk best wel kortzichtig he? Of je 'humor' komt er gewoon wat rottig uit...quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:19 schreef most_wanted het volgende:
[..]
Omdat al die noobs net van Windows komen en KDE behoorlijk op Windows lijkt.
bronquote:I personally just encourage people to switch to KDE.
This "users are idiots, and are confused by functionality" mentality of
Gnome is a disease. If you think your users are idiots, only idiots will
use it. I don't use Gnome, because in striving to be simple, it has long
since reached the point where it simply doesn't do what I need it to do.
Please, just tell people to use KDE.
Linus
quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:22 schreef whoops het volgende:
[..]
Je bent eigenlijk best wel kortzichtig he? Of je 'humor' komt er gewoon wat rottig uit...
Ja, dat kan. Er staat onder alle 'SubSection "Display"' behalve Depth (bit) nog "1024, 800 en 640". Kan ik hier gewoon "1680x1050" bij toevoegen?quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:25 schreef hamkaastosti het volgende:
misschien wel ja. de nvidia drivers installeren geeft nog geen extra resoluties.
als het goed is staat er in de section "monitor" eea aan resoluties
ff uit m'n blote hoofd
sudo nano -w /etc/X11/xorg.conf
en je kijken of je je resolutie aan kunt passen daar
1 |
Mac OS blijft nogsteeds het systeem voor mij. Ik had alleen 10GB over op mijn Windows computer na een format van een partitie die niet meer gebruikt hoefde te worden.quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:56 schreef most_wanted het volgende:
Was jij trouwens niet van het Mac OS, Furious.
Of ben je eindelijk gaan inzien dat het bagger is?
Jezus fucking christus gast, stop eens met dat zwart-wit denken, je komt echt gigantisch dom over...quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:56 schreef most_wanted het volgende:
Eensch.quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:13 schreef whoops het volgende:
[..]
Jezus fucking christus gast, stop eens met dat zwart-wit denken, je komt echt gigantisch dom over...
Dat is vreemd, die chip heb ik volgens mij ook, maar het werkte hier gewoon direct. Je zou even een zoektochtje op www.ubuntuforums.org kunnen doen, daar staat veel over die chip omdat die veel gebruikt wordt.quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:21 schreef Furious het volgende:
Hmm, ik merk nu dat mijn geluid het uberhaupt niet doet? Ik geloof dat het een on-board Realtek AC'97 chip is.
al in het configuratiescherm voor het geluid geweest? heb ook wel eens gehad dat m'n instellingen verpoerd warenquote:Op donderdag 6 juli 2006 12:21 schreef Furious het volgende:
Hmm, ik merk nu dat mijn geluid het uberhaupt niet doet? Ik geloof dat het een on-board Realtek AC'97 chip is.
nope. je had beter gewoon de 32bits versie kunnen installeren. in 64bit wil nog wel meer spul niet draaien.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:16 schreef Furious het volgende:
En is er geen flash-player for AMD64? Net wilde ik Flash Player installeren zegt-ie dat mijn architecture niet wordt ondersteund.![]()
Whoops, hoe zit het dan met eventuele videodrivers die worden meegeïnstalleerd? Ik heb wel vaker een server-installatie gedaan en later de X, maar hij stond standaard alleen nog maar als VESA compatible geïnstalleerd, terwijl de videokaart met de gewone installatie wel normaal is herkend (S3 Trio)quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:14 schreef whoops het volgende:
[..]
'De beste'
En Mercedes is de beste auto, en Ajax de beste voetbalclub...
Als ik xubuntu gebruik is het eerste commando 'apt-get install kubuntu-desktop'...
Ik weet niet zeker of het werkt, maar je zou kunnen proberen je X opnieuw in te stellen met:quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:43 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Whoops, hoe zit het dan met eventuele videodrivers die worden meegeïnstalleerd? Ik heb wel vaker een server-installatie gedaan en later de X, maar hij stond standaard alleen nog maar als VESA compatible geïnstalleerd, terwijl de videokaart met de gewone installatie wel normaal is herkend (S3 Trio)
quote:Sax2 is SuSE's X Server configuration utility, all key aspects of XF86Config can be controlled with this. With an excellent autodetection you can have your X-server working in seconds, even if autodetection is not satisfactory seconds are needed to tweak the setup.
Het is niet echt raar dat je na een ochtend nog niet went... Aan de andere kant, als je geen reden hebt om van Windows af te stappen, waarom zou je... Als je die reden wel zou hebben, heb je vast wel zin om Linux je eigen te maken...quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:59 schreef magnifor het volgende:
Vanochtend Ubuntu geprobeerd dmv een live cd en heb besloten om geen linux meer te gebruiken. Ik weet niet wat het is maar kan niet wennen aan linux. Voorlopig blijf ik nog windows gebruiken.
Een handige site om aan extra sources te komen is : http://www.ubuntulinux.nl/source-o-maticquote:Op donderdag 6 juli 2006 12:58 schreef hamkaastosti het volgende:
meh..
sudo apt-get install ubuntu-desktop
broken dependencies.
moet ik extra repositories hebben ofzo?
Kan je eens de hele foutboodschap posten? Dus welke dependecies gebroken zijn?quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:58 schreef hamkaastosti het volgende:
meh..
sudo apt-get install ubuntu-desktop
broken dependencies.
moet ik extra repositories hebben ofzo?
Dat ding is vet handig, thanks!quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:40 schreef dryfit het volgende:
[..]
Een handige site om aan extra sources te komen is : http://www.ubuntulinux.nl/source-o-matic
Misschien dat ik later nog een keer probeer. Nu heb ik idd nog niet echt een reden op over te stappen. Ik wou alleen iets anders proberen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:24 schreef whoops het volgende:
[..]
Het is niet echt raar dat je na een ochtend nog niet went... Aan de andere kant, als je geen reden hebt om van Windows af te stappen, waarom zou je... Als je die reden wel zou hebben, heb je vast wel zin om Linux je eigen te maken...
Ik draai sinds kort weer home xp naast me kubuntu dapper op me laptop, heb het nodig voor mijn cursus die ik ga doen. Maar man wat erger ik me kapot aan XP, opstarten is snel maar aan het werk gaan kan pas na een minuut wachten tot alles is ingeladen. Kubuntu loopt niet stabiel atm maar je ziet echt het verschil als je een tijdje alleen linux draait. Als het aan mij lag zou ik zo 100% op linux overstappen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:43 schreef magnifor het volgende:
[..]
Misschien dat ik later nog een keer probeer. Nu heb ik idd nog niet echt een reden op over te stappen. Ik wou alleen iets anders proberen.
WTF moet je met 40 CD's?quote:Op woensdag 5 juli 2006 18:13 schreef mistermaniac het volgende:
ik had er 10 besteld en die zijn vorige week binnen gekomen, heb er gisteren weer 40 besteld
knetworkmanager is een ideaal programma om te switchen tussen bedrade en draadloze netwerken (voor gnome moet je de k eraf halen)quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:53 schreef dryfit het volgende:
[..]
Ik draai sinds kort weer home xp naast me kubuntu dapper op me laptop, heb het nodig voor mijn cursus die ik ga doen. Maar man wat erger ik me kapot aan XP, opstarten is snel maar aan het werk gaan kan pas na een minuut wachten tot alles is ingeladen. Kubuntu loopt niet stabiel atm maar je ziet echt het verschil als je een tijdje alleen linux draait. Als het aan mij lag zou ik zo 100% op linux overstappen.
Maar ja ik wil a+ en netwerk beheerder worden dus moet ik wel met windows werken.
Ps. Maar xp's wireless config tool is echt een verademing in vergelijking met die van linux. Klik , type ww en hij zoekt wel uit of het wep of wpa is. Hoop dat linux dit ook snel heeft.
Hij werkt alleen niet met mijn ralink 2500 pcmcia kaartjequote:Op donderdag 6 juli 2006 16:13 schreef hamkaastosti het volgende:
[..]
knetworkmanager is een ideaal programma om te switchen tussen bedrade en draadloze netwerken (voor gnome moet je de k eraf halen)
Ze raden juist aan om meerdere cd's te bestellen. Het zou pas duurder voor ze worden als niet alleen ik, maar ook al mijn vrienden enkele cd's bestellen. Het is dan goedkoper om er 40 naar mij te sturen zodat ik ze kan uitdelen. En om er nou 39 te kopieren, dat gaat me wat ver. En het is gewoon leuk om ze in een mooi hoesje te hebben.quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:10 schreef slakkie het volgende:
[..]
WTF moet je met 40 CD's?
Ik vind het een leuke service hoor dat je mensen gratis een CD toestuurt. Maar zoals ik sommige hier CD's zie bestellen, waarschijnlijk met de reden "gewoon omdat het kan", vind ik eigenlijk behoorlijk onbeschoft. Fucking hell, bestel 1 officiele CD (2 of 3 kan ook nog wel) - en kopieer deze gewoon meerdere malen als je het aan andere wilt geven.
quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:41 schreef whoops het volgende:
[..]
Kan je eens de hele foutboodschap posten? Dus welke dependecies gebroken zijn?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | Password: Reading package lists... Done Building dependency tree... Done Some packages could not be installed. This may mean that you have requested an impossible situation or if you are using the unstable distribution that some required packages have not yet been created or been moved out of Incoming. Since you only requested a single operation it is extremely likely that the package is simply not installable and a bug report against that package should be filed. The following information may help to resolve the situation: The following packages have unmet dependencies: ubuntu-desktop: Depends: evince but it is not going to be installed Depends: libglib2.0-data but it is not going to be installed E: Broken packages hamkaastosti@Kubuntu:~$ |
Een aantal dingen die je kan proberen :quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:37 schreef Furious het volgende:
Hmmmm, grumble.
Internet werkt niet op m'n i386 Ubuntu, die deed het wel meteen out-of-the-box op de AMD64 variant.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | eth0 Link encap:Ethernet HWaddr 00:01:6C:D6:F3:41 inet addr:192.168.1.15 Bcast:192.168.1.255 Mask:255.255.255.0 inet6 addr: fe80::201:6cff:fed6:f341/64 Scope:Link UP BROADCAST RUNNING MULTICAST MTU:1500 Metric:1 RX packets:41642599 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0 TX packets:31527414 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0 collisions:0 txqueuelen:1000 RX bytes:2440799739 (2.2 GiB) TX bytes:1757391357 (1.6 GiB) Interrupt:10 lo Link encap:Local Loopback inet addr:127.0.0.1 Mask:255.0.0.0 inet6 addr: ::1/128 Scope:Host UP LOOPBACK RUNNING MTU:16436 Metric:1 RX packets:12267850 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0 TX packets:12267850 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0 collisions:0 txqueuelen:0 RX bytes:1466992511 (1.3 GiB) TX bytes:1466992511 (1.3 GiB) |
1 2 | 0000:00:0a.0 Bridge: nVidia Corporation CK804 Ethernet Controller (rev a3) |
Het is slim om even een apt-get update en apt-get upgrade te doen, en te kijken of het dan toevallig wel werkt...quote:
Je bent god.quote:Op donderdag 6 juli 2006 17:34 schreef whoops het volgende:
[..]
Een aantal dingen die je kan proberen :
Het commando 'ifconfig' , dan kijken welke netwerkkaarten geconfigureerd zijn, dit is mijn output:
[ code verwijderd ]
Zoals je ziet staan er hier twee geconfigureerd, te weten 'eth0' en 'lo'. De eerste is mijn netwerkkaart, de tweede is het loopback device, die heb je altijd.
Het zou kunnen zijn dat je eth0 wel tevoorschijn komt, maar dat hij geen IP heeft. Met 'sudo dhclient eth0' laat je hem via DCHP een adres toewijzen. Als hij wel een IP heeft, maar het niet doet, zou het kunnen dat je DNS niet goed ingesteld is.
Als hij niet tevoorschijn komt moet je waarschijnlijk de juiste module (lees: driver) laden. Om te kijken welke kaart het precies is, kan je het commando 'lspci' gebruiken, en eventueel filteren op het woord ethernet.
[ code verwijderd ]
Aan de hand van deze output kan je uitzoeken welke driver je moet hebben...
quote:
Wat was het probleem?quote:Hij doet het weer.
Hij stond wel gewoon goed aangegeven in het 'ifconfig' lijstje, dus ik heb maar even een nieuwe DHCP gevraagd d.m.v. 'sudo dhclient eth0' zoals je had gezegd. Toen deed-ie het weer.quote:Op donderdag 6 juli 2006 18:29 schreef whoops het volgende:
[..]
Die had ik nog niet gehoord vandaag...
[..]
Wat was het probleem?
Oke, nu hopen dat het na een reboot wel goed gaat...quote:Op donderdag 6 juli 2006 18:34 schreef Furious het volgende:
[..]
Hij stond wel gewoon goed aangegeven in het 'ifconfig' lijstje, dus ik heb maar even een nieuwe DHCP gevraagd d.m.v. 'sudo dhclient eth0' zoals je had gezegd. Toen deed-ie het weer.
Wat is de precieze error?quote:En nu is helaasch wel m'n log-in screen kapot, geeft eerst een error waarin hij aangeeft dat-ie een alternatief log-in scherm gaat laten zien.
'The greeter application appears to be crashing. Attempting to use a different one.'quote:Op donderdag 6 juli 2006 18:44 schreef whoops het volgende:
[..]
Oke, nu hopen dat het na een reboot wel goed gaat...
[..]
Wat is de precieze error?
Beetje kul argumenten als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:22 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ze raden juist aan om meerdere cd's te bestellen. Het zou pas duurder voor ze worden als niet alleen ik, maar ook al mijn vrienden enkele cd's bestellen. Het is dan goedkoper om er 40 naar mij te sturen zodat ik ze kan uitdelen. En om er nou 39 te kopieren, dat gaat me wat ver. En het is gewoon leuk om ze in een mooi hoesje te hebben.
Think again. Ze geven zelf al aan dat ze niet onuitputbare middelen hebben, en dat je rekening moet houden met het aantal CD's wat je besteld.quote:http://www.ubuntu.com/sup(...)663ee6f7b8eedcf19607
How Do I Order More CDs?
You can order a second time once your first order was shipped. Since we have limited resources, we would appreciate it if you could think carefully about the quantities you order.
Check /etc/network/interfacesquote:Op donderdag 6 juli 2006 18:48 schreef Furious het volgende:
[..]
'The greeter application appears to be crashing. Attempting to use a different one.'
Grumble, na de reboot werkt internet ook niet meer totdat ik 'sudo dhclient eth0' doe.![]()
1 2 3 | auto eth0 iface eth0 inet dhcp |
Het lijkt erop dat ze er nou mee gestopt zijn ja. Een jaar geleden waren ze nog een stuk enthousiaster, toen kon je haast alleen maar in grote hoeveelheden bestellen. Het was toen zo dat de CD's per stuk bijna niks kosten en dat de verzendkosten eigenlijk veel meer voorstellen. Dus een paar CD's meer of minder, dat merkten ze niet.quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:15 schreef slakkie het volgende:
Waar raden ze het precies aan?
[..]
Think again. Ze geven zelf al aan dat ze niet onuitputbare middelen hebben, en dat je rekening moet houden met het aantal CD's wat je besteld.
Ik denk dat dat met een upgrade naar (een nieuwe) X.org te maken heeft. Die heeft in Debian ook het een en ander aan problemen gegeven. Sorry, heb je originele post hierover niet zo goed onthouden, maar heb je een verse installatie hier of een upgrade?quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:33 schreef Dandelion het volgende:
HMz, ik begin te denken dat mijn FF problemen van xlibs afkomen.
Ik probeerde namelijk net cedega te installeren, en die gaf aan dat xlibs niet aanwezig is op mijn computer, en ook in de foutmelding van FF komt xlibs voor.
Edoch, bij een aptitude search kan ik alleen xlibs-dev installeren... ligt dat aan mijn repositories?
hm ok. had een upgrade van breezy, maar die heb ik vervangen door een verse install, met behoud van mijn home dir.quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:12 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ik denk dat dat met een upgrade naar (een nieuwe) X.org te maken heeft. Die heeft in Debian ook het een en ander aan problemen gegeven. Sorry, heb je originele post hierover niet zo goed onthouden, maar heb je een verse installatie hier of een upgrade?
(Het punt is dat heel veel packages een andere naam gekregen hebben, volgens mij.)
Ik kreeg die error ook bij het installeren van cedega, ik heb toen via het forum een workaround gevonden om gewoon xlibs te negeren. In deze thread hebben ze ook nog een andere optie: http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=196530quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:33 schreef Dandelion het volgende:
Ik probeerde namelijk net cedega te installeren, en die gaf aan dat xlibs niet aanwezig is op mijn computer, en ook in de foutmelding van FF komt xlibs voor.
Edoch, bij een aptitude search kan ik alleen xlibs-dev installeren... ligt dat aan mijn repositories?
xlib heeft een andere naam gekregen van de ubuntu dev people.quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:33 schreef Dandelion het volgende:
Maar dan met juiste namen en pad dus.quote:sudo mv foto.jpg /home/alex/fotos/foto.jpg
Als root kun je de partitie een andere owner geven: sudo chown user:user /pad/naar/partitiequote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:41 schreef Visitor.Q het volgende:
Ik heb zojuist mijn fat32 partitie geformatteerd en omgezet naar een ext3, omdat je die vanuit windows ook zou kunnen lezen en schrijven. Maar dat zal wel loslopen, ik kan nu vanuit Ubuntu niets op de ext3 schijf zetten.. 't Was mijn bedoeling om daar films en muziek en docs op te zetten. De owner van de partitie is root, maar ikzelf mag niet eens een nieuwe directory aanmaken. Hoe kan ik aanzetten dat ik er op mag lezen en schrijven, of is ext2 dan een beter idee? (sowieso wil ik dat ie standaard gemount wordt, maar dat kan ws gewoon in /etc/fstab)
Ja, ik kan als sudo wel een bestandje touchen, of moven, maar ik wil het uiteraard vanuit nautilus, dus vanuit mijn eigen gebruikerquote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:44 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Je kunt dus wel in de terminal een bestand erop zetten? sudo mv 'bestandnaam' '/pad naar partitie/bestandnaam'?
Zoals:
[..]
Maar dan met juiste namen en pad dus.
Jeuj het werkt! Dank je! ik heb ipv user:user gewoon mijn inlognaam geschreven, en dat ging goed...quote:Op vrijdag 7 juli 2006 13:02 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Als root kun je de partitie een andere owner geven: sudo chown user:user /pad/naar/partitie
Verder is het enige verschil tussen ext2 en ext3 dat er bij ext3 een journaal bijgehouden wordt zodat niet de hele schijf ge-fsck-ed hoeft te worden na bijv een powerfailure maar ext3 is volledig backwards compatible met ext2. Ext3 is wel beter dus blijf daar maar gewoon bij.
Automatisch mounten gaat inderdaad via /etc/fstab, gewoon een bestaand regeltje kopieren en de relevante velden aanpassen. Daarna "sudo mount -a" en het is gemount.
Je hebt gelijk hoor tis troep inderdaad.quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:56 schreef most_wanted het volgende:
Kon je even niet even iets originelers bedenken?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:20 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor tis troep inderdaad.
En verder zijn aPpLe && iPoD meer bRe3Zer dan dat breezer ooit geweest is.
Open daar dan maar een nieuw topic voor breezahboy.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:28 schreef JohnDope het volgende:
Achja ik hoor veel geklaag op de breezer destijds(en nogsteeds), dus dan vind ik het ook wel zo eerlijk om even het vuur op de aPpLe && iPoD te openen
Is je script executable? Zit je in root mode?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:32 schreef mistermaniac het volgende:
Ondertussen wel een apart probleempje , zodra ik een .sh iets probeer te starten of iets probeer te compileren dan krijg ik de volgende fout:
root@drainbamage:/media/sdb1/test/vumeter-0.9.2# ./configure
bash: ./configure: /bin/sh: bad interpreter: Permission denied
wat is dit nu weer
Any random bash/sh script? Of alleen dit configure script.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:32 schreef mistermaniac het volgende:
Ondertussen wel een apart probleempje , zodra ik een .sh iets probeer te starten of iets probeer te compileren dan krijg ik de volgende fout:
wat is dit nu weer
- doe eens eenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:32 schreef mistermaniac het volgende:
wat is dit nu weer
man mount:quote:/dev/hda13 /foo ext3 user 1 2
Ik mag hopen dat je als gewone user geen schrijfrechten op de sh executable hebt... dat zou wel heel erg lek zijn.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 08:25 schreef wdn het volgende:
[..]
- doe eens een
ls -l /bin/sh
Rechten file sh moeten rwx zijn voor alle3 de groepen.
1 2 3 4 5 6 7 8 | # # <file system> <mount point> <type> <options> <dump> <pass> proc /proc proc defaults 0 0 /dev/sda1 / reiserfs notail 0 1 /dev/sdb1 /media/sdb1 reiserfs rw,user 0 0 /dev/sda2 none swap sw 0 0 /dev/hdd /media/cdrom0 udf,iso9660 user,noauto 0 0 |
Kloptquote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:31 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je als gewone user geen schrijfrechten op de sh executable hebt... dat zou wel heel erg lek zijn.
'user' vervangen door 'defaults' was het meen ikquote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:55 schreef mistermaniac het volgende:
lrwxrwxrwx 1 root root 4 2006-06-23 22:25 /bin/sh -> bash
[ code verwijderd ]
[edit]
Je had gelijk geen exec rechten, zal ik er dan een exec bij achter zetten bij /dev/sdb1 ?
1 2 3 4 5 6 7 8 | # # <file system> <mount point> <type> <options> <dump> <pass> proc /proc proc defaults 0 0 /dev/sda1 / ext3 defaults,errors=remount-ro 0 1 /dev/sda2 /home ext3 defaults 0 2 /dev/sda3 none swap sw 0 0 /dev/scd0 /media/cdrom0 udf,iso9660 user,noauto 0 0 |
Maar natuurlijk, zeer relevant. Als mensen zeuren over voetbal, reageer ik ook altijd met een sneer richting Ahold. En dan natuurlijk wel in een topic dat daar niet over gaat.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:28 schreef JohnDope het volgende:
Achja ik hoor veel geklaag op de breezer destijds(en nogsteeds), dus dan vind ik het ook wel zo eerlijk om even het vuur op de aPpLe && iPoD te openen
Ik ben der al 35 kwijtquote:Op zaterdag 8 juli 2006 15:07 schreef avw1982 het volgende:
Ik heb mn 5 cdtjes binnen met stickers.
Nu snel een paar mensen blij maken.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | eth0 Link encap:Ethernet HWaddr 00:08:0D:1F:34:64 inet addr:192.168.1.128 Bcast:192.168.1.255 Mask:255.255.255.0 inet6 addr: fe80::208:dff:fe1f:3464/64 Scope:Link UP BROADCAST RUNNING MULTICAST MTU:1500 Metric:1 RX packets:118 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0 TX packets:147 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0 collisions:0 txqueuelen:1000 RX bytes:57419 (56.0 KiB) TX bytes:16557 (16.1 KiB) lo Link encap:Local Loopback inet addr:127.0.0.1 Mask:255.0.0.0 inet6 addr: ::1/128 Scope:Host UP LOOPBACK RUNNING MTU:16436 Metric:1 RX packets:375 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0 TX packets:375 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0 collisions:0 txqueuelen:0 RX bytes:27188 (26.5 KiB) TX bytes:27188 (26.5 KiB) |
Kijk eens naar prelinkquote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:07 schreef Bigs het volgende:
Ik heb mijn opa's coomputer upgedate naar een XP1800+ met Dapper (van een K6-2/350met Hoary, dus een hele verbetering). Ik vind alleen dat Firefox nog steeds ontzettend traag opstart. Dit is vooral lastig voor iemand die z'n computer aanzet, 1x Firefox start en dan z'n computer weer uitzet
Is er niet een slimme manier om Firefox te preloaden, zoals je dat in Windows vroeger ook had?
Ik zie geen errors, post eens een output van je /etc/network/interfaces.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:21 schreef Visitor.Q het volgende:
Hoi. Weer eens een klein probleempje, namelijk dat mijn netwerkverbinding het niet (meer) doet onder dapper... Ik heb een tweetal profiles staan in mijn netwerkconfigs, en als ik daar tussen switch (bij veranderen van locatie) dan werkt dat over het algemeen prima. Tot vandaag... Geen idee wat er gebeurd is maar ik krijg alleen onder windows nog een ip (zit nu thuis en hier hebben we statisch ip). Ik heb hier een printje van ifconfig:
[ code verwijderd ]
Veel errors dus, maar ik kan er geen log van vinden in /var/log ... Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Ik heb inmiddels network manager gedeinstalleerd, want het netwerk icoontje gaf gewoon verbinding aan (ook het ip dat ik manual aanvraag), terwijl de network manager (van gnome) zei dat er geen network devices werden gedetecteerd (dus icoontje met rood uitroeptekentje).
Hoi. Bedankt voor je inputquote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:45 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Ik zie geen errors, post eens een output van je /etc/network/interfaces.
Heb je al eens '/etc/init.d/networking restart' gedaan?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | iface lo inet loopback auto eth0 iface eth0 inet static address 192.168.1.128 netmask 255.255.255.0 gateway 192.168.1.1 auto eth1 iface eth1 inet dhcp auto eth2 iface eth2 inet dhcp auto ath0 iface ath0 inet dhcp auto wlan0 iface wlan0 inet dhcp |
1 |
Met die errors bedoel je "errors: 0".quote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:02 schreef Visitor.Q het volgende:
met die errors bedoelde ik bijvoorbeeld:
[ code verwijderd ]
Zeg dit is niet het Gentoo-topicquote:Op zaterdag 8 juli 2006 18:40 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Kijk eens naar prelink
http://linuxcommand.org/man_pages/prelink8.html
prelink heeft niets met gentoo te maken hoor, het heeft zelfs al in een van die autoinstallers gezeten. Automatix dacht ik.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 21:14 schreef Bigs het volgende:
[..]
Zeg dit is niet het Gentoo-topicMaar ik denk dat prelinken niet gaat helpen, alle andere applicaties starten wel snel op.
Ja maar je Ubuntu ombouwen naar prelink houdt volgens mij in dat je alles zelf opnieuw moet compilen.. dat is meer Gentoo-stijl dan Ubuntu-stijlquote:Op zaterdag 8 juli 2006 22:33 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
prelink heeft niets met gentoo te maken hoor, het heeft zelfs al in een van die autoinstallers gezeten. Automatix dacht ik.
Ach welnee, kijk maarquote:Op zaterdag 8 juli 2006 22:38 schreef Bigs het volgende:
[..]
Ja maar je Ubuntu ombouwen naar prelink houdt volgens mij in dat je alles zelf opnieuw moet compilen.. dat is meer Gentoo-stijl dan Ubuntu-stijl
Ok dan is het tegenwoordig een stuk eenvoudiger dan 3 jaar terug. Sinds ik een Mac heb hobby ik nooit meer met Linux, dus ik ben niet echt meer up-to-datequote:Op zondag 9 juli 2006 00:30 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Ach welnee, kijk maar
http://bin-false.org/?p=10
Dat kan wel. Root wachtwoordje aan maken, en SU werkt gewoon hoor.quote:Op zondag 9 juli 2006 00:58 schreef Harry_Sack het volgende:
Verder is het vrij vervelend dat je geen root account hebt, maar alles met 'sudo' moet oplossen. Ik hou er niet van als mensen voor me denken wat goed voor me is.
Wat is het probleem, dan gooi je een linkje op je panel.quote:Ook een terminal scherm wil ik standaard binnen handbereik hebben. Al die kleurtjes en menuutjes zijn leuk, maar niet praktisch.
Ik vond progeny destijds een geniale distro, ook een debian variant, maar helaas zijn ze gestopt in 2001 ofzo. Suse was ook een tijd erg praktisch en gründlich , maar toch niet helemaal bevredigend. Zoals ik al zei, ik hou er niet zo van als men bepaalde essentiele dingen voor je gaat invullen. Een root account is wat mij betreft zoiets, maar ook de keuze of je openoffice wel op je systeem wilt hebben of niet. Dat mis ik een beetje aan de architectuur van dit systeem.quote:Op zondag 9 juli 2006 01:07 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Dat kan wel. Root wachtwoordje aan maken, en SU werkt gewoon hoor.
[..]
Wat is het probleem, dan gooi je een linkje op je panel.
Die andere dingen hou ik me niet mee bezig, dus daar mogen anderen zich over buigen om te kijken of je gelijk hebt...
Huh? Dat is wel heel ernstig. Kun je met de hand aac7xxx (zo heet IIRC de module voor heel veel van de Adaptec SCSI-kaarten) laden en gebeurt er dan misschien iets? Klinkt alsof ze in de driver voor die kaart een PCI ID hebben vergeten...quote:Op zondag 9 juli 2006 00:58 schreef Harry_Sack het volgende:
wat me irriteert aan dapper drake, is dat het niet eens mijn scsi kaart kan herkennen (pas hier gekocht, een AHA 29160N) in combinatie met 2 SATA2 schijven. Beiden zijn /dev/sda schijven, maar hebben een eigen interface...![]()
Dat is doodnormaal hoor, static linking is iets uit het DOS tijdperk. Je wil toch niet al je software moeten upgraden omdat er een bug in een bepaalde library zat?quote:Ook is het irritant dat men liever dynamic libraries neemt dan static libraries, waarschijnlijk is dat vanwege ruimte overweging.
Is het probleem hier niet meer dat ze bij Ubuntu ervoor gekozen hebben om voor een standaard installatie in plaats van essentiële dingen zoals een compiler te kiezen voor crapware zoals OpenOffice.org?quote:Dan moet je gaan zitten kloten om binutils in je pad te krijgen en het goed te laten werken.
Aan de andere kant, je wil toch niet dat je software opeens stopt met functioneren omdat een gebruikte library opeens is vervangen door een nieuwe incompatibele versie? Voor allebei de methoden is iets te zeggen en iets anders ertegen..quote:Op zondag 9 juli 2006 08:36 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Dat is doodnormaal hoor, static linking is iets uit het DOS tijdperk. Je wil toch niet al je software moeten upgraden omdat er een bug in een bepaalde library zat?
nee ik zei dat het aPpLe meer bReEzEr is dan dat breezer ooit geweest is.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 14:46 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Maar natuurlijk, zeer relevant. Als mensen zeuren over voetbal, reageer ik ook altijd met een sneer richting Ahold. En dan natuurlijk wel in een topic dat daar niet over gaat.
En als je nou nog iets kon onderbouwen (in een topic dat daadwerkelijk over Apple gaat), ok. Maar je komt beide keren niet verder dan zeuren dan het 'bRe3Zer' is.
Da's waar. Maar normaal gesproken houden library ontwikkelaars daar wel rekening mee en zorgen ze dat (goed geschreven) software geen problemen krijgt bij andere versies. Als dat een keer wel gebeurt wordt daar in de versienummering rekening mee gehouden en is het met de meeste distributies ook mogelijk de nieuwe versie naast de oude te blijven gebruiken.quote:Op zondag 9 juli 2006 11:05 schreef SpuitElf het volgende:
Aan de andere kant, je wil toch niet dat je software opeens stopt met functioneren omdat een gebruikte library opeens is vervangen door een nieuwe incompatibele versie? Voor allebei de methoden is iets te zeggen en iets anders ertegen..
Bij windows.quote:Op zondag 9 juli 2006 12:59 schreef LintuxCx het volgende:
Maar static linking (op een paar uitzonderings-libraries na misschien) is echt iets uit het verleden hoor, waar zag je dat nog gebeuren, Harry_Sack?
Nah, in Windows werkt het, bij gebrek aan package systeem en een centraal beheerd package repository allemaal nog net wat brakker en wordt het probleem opgelost door gewoon voor elk programma dat de library gebruikt een kopie van die library op te slaan. Het slechtste van twee werelden, zegmaar.quote:
Je krijgt een werkend desktop systeem, dat ze je daarbij standaard openoffice bij geven lijkt mij geen ramp. Als je gaat klikken op ubuntu.com lees je het volgende:quote:Op zondag 9 juli 2006 01:13 schreef Harry_Sack het volgende:
Zoals ik al zei, ik hou er niet zo van als men bepaalde essentiele dingen voor je gaat invullen. Een root account is wat mij betreft zoiets, maar ook de keuze of je openoffice wel op je systeem wilt hebben of niet. Dat mis ik een beetje aan de architectuur van dit systeem.
Wil je geen desktop systeem, maar meer een server install:quote:http://www.ubuntu.com/ubuntu/applications
When you install Ubuntu, you get business software that handles word processing to create letters and documents, spreadsheet software for business analysis and calculation, and presentation software that lets you get your point across clearly in a business meeting. This software, called OpenOffice, is compatible with Microsoft Office, so you can easily exchange documents with friends and colleagues who use Windows and Microsoft Office.
Over het default sudo en disabled root, check de volgende pagina:quote:http://www.ubuntu.com/ubuntu/applications
On the Ubuntu installation disk you will find specialised software for databases, web serving, email hosting and DNS name serving, internet cacheing and directory services. Ubuntu also includes Samba for Windows file sharing, FTP server software for large file repositories and NTP for network time services. Ubuntu can be installed in a minimal server configuration optimised for datacenter servers that will not be used as desktop machines.
Programma's voor OSX komen toch altijd met eigen libraries bijgeleverd? Dat lijkt me dus ook static.quote:Op zondag 9 juli 2006 12:59 schreef LintuxCx het volgende:
Maar static linking (op een paar uitzonderings-libraries na misschien) is echt iets uit het verleden hoor, waar zag je dat nog gebeuren, Harry_Sack?
Ach, dat sudo is toch helemaal niet zo erg. Ik gebruik het eigenlijk sporadisch, iedereen kan su intypen, je bent dan gewoon root.quote:Op zondag 9 juli 2006 15:27 schreef slakkie het volgende:
[..]
Je krijgt een werkend desktop systeem, dat ze je daarbij standaard openoffice bij geven lijkt mij geen ramp. Als je gaat klikken op ubuntu.com lees je het volgende:
[..]
Wil je geen desktop systeem, maar meer een server install:
[..]
Over het default sudo en disabled root, check de volgende pagina:
https://help.ubuntu.com/community/RootSudo
Het probleem is voor jou is dat je niet wilt dat mensen voor jou denken. De gedachtegang achter Ubuntu is voor zover ik het begrepen heb dat ze juist soms het denken voor jou doen omdat ze het altijd willen laten werken (het It should work (tm) principe die ze aanhouden). Ik kan begrijpen dat je niet alles via sudo geregeld wilt hebben, ikzelf ben wel voor het gebruik van sudo, maar ik vind het ook prettig als ik direct als root kan inloggen op mijn machine. Kwestie van de documentatie lezen en implementeren. Zelf een root pw definen en je bent klaar.
Daarna heb je niet meer 'alles is voor sudo'. M.a.w. ze (Ubuntu) heeft een keus gemaakt, en het is aan jou om die keus te accepteren of aan te passen naar je eigen wens. Een prima principe als je het mij vraagt, vooral voor mensen die het systeem (Unix/Linux) nog niet zo goed kennen.
Conclusie:
Ubuntu probeert een werkend desktop systeem op te zetten en hebben een bepaalde filosofie over hoe men omgaat met het root account, welke applicaties default geinstalleerd zijn. Mocht je van deze filosofie willen afwijken dan heb je 2 keuzes:
1) Zelf aanpassen op je systeem
2) Andere distro gebruiken
Wellicht hebben ze ook nog (en volgens mij heb ik idd zoiets gezien tijdens de install) dat je zelf kan kiezen welke apps je geinstalled wilt hebben; dit kan ook de keuze zijn tussen desktop/server/etc zijn geweest. Maar dit is inmiddels speculatie, ik weet het niet zeker - iemand anders wellicht?
Ha. Hoe doe je dat, die module laden, want hij blijft al hangen al bij de bootstrap.quote:Op zondag 9 juli 2006 08:36 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Huh? Dat is wel heel ernstig. Kun je met de hand aac7xxx (zo heet IIRC de module voor heel veel van de Adaptec SCSI-kaarten) laden en gebeurt er dan misschien iets? Klinkt alsof ze in de driver voor die kaart een PCI ID hebben vergeten...
[..]
Dat is doodnormaal hoor, static linking is iets uit het DOS tijdperk. Je wil toch niet al je software moeten upgraden omdat er een bug in een bepaalde library zat?
[..]
Is het probleem hier niet meer dat ze bij Ubuntu ervoor gekozen hebben om voor een standaard installatie in plaats van essentiële dingen zoals een compiler te kiezen voor crapware zoals OpenOffice.org?
probeer het maar onder ubuntu. Als je een root account aanmaakt, dan moet je ook aan je profiel denken. Ik heb niet gekeken of er een /etc/profile bij staat, maar als je zoiets zou doen, vergeet dan je umask nietquote:Op zondag 9 juli 2006 16:00 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Ach, dat sudo is toch helemaal niet zo erg. Ik gebruik het eigenlijk sporadisch, iedereen kan su intypen, je bent dan gewoon root.
een mooie samenvattingquote:Op zondag 9 juli 2006 15:27 schreef slakkie het volgende:
[..]
Je krijgt een werkend desktop systeem, dat ze je daarbij standaard openoffice bij geven lijkt mij geen ramp. Als je gaat klikken op ubuntu.com lees je het volgende:
[..]
Wil je geen desktop systeem, maar meer een server install:
[..]
Over het default sudo en disabled root, check de volgende pagina:
https://help.ubuntu.com/community/RootSudo
Het probleem is voor jou is dat je niet wilt dat mensen voor jou denken. De gedachtegang achter Ubuntu is voor zover ik het begrepen heb dat ze juist soms het denken voor jou doen omdat ze het altijd willen laten werken (het It should work (tm) principe die ze aanhouden). Ik kan begrijpen dat je niet alles via sudo geregeld wilt hebben, ikzelf ben wel voor het gebruik van sudo, maar ik vind het ook prettig als ik direct als root kan inloggen op mijn machine. Kwestie van de documentatie lezen en implementeren. Zelf een root pw definen en je bent klaar.
Daarna heb je niet meer 'alles is voor sudo'. M.a.w. ze (Ubuntu) heeft een keus gemaakt, en het is aan jou om die keus te accepteren of aan te passen naar je eigen wens. Een prima principe als je het mij vraagt, vooral voor mensen die het systeem (Unix/Linux) nog niet zo goed kennen.
Conclusie:
Ubuntu probeert een werkend desktop systeem op te zetten en hebben een bepaalde filosofie over hoe men omgaat met het root account, welke applicaties default geinstalleerd zijn. Mocht je van deze filosofie willen afwijken dan heb je 2 keuzes:
1) Zelf aanpassen op je systeem
2) Andere distro gebruiken
Wellicht hebben ze ook nog (en volgens mij heb ik idd zoiets gezien tijdens de install) dat je zelf kan kiezen welke apps je geinstalled wilt hebben; dit kan ook de keuze zijn tussen desktop/server/etc zijn geweest. Maar dit is inmiddels speculatie, ik weet het niet zeker - iemand anders wellicht?
Auw, lastig!quote:Op zondag 9 juli 2006 17:59 schreef Harry_Sack het volgende:
Ha. Hoe doe je dat, die module laden, want hij blijft al hangen al bij de bootstrap.
Het punt is dus: 1 scsi schijf + 2 sata schijven. Zonder scsi kaart boot ie wel. ALs je een oplossing zou weten, dan ben ik je zeer dankbaar.
Hehe, en in die situaties is het op zich niet zo vreemd natuurlijk. Software zelf compilen is uiteindelijk ook meer iets voor Gentoo tuig dan voor mensen die hun computer ook nog voor wat nuttigs willen gebruiken. ;-)quote:Een compiler is essentieel. Ook al zou je ze de kost moeten geven bij distro's die 'desktop' installaties zonder gcc afleveren. Dat is vast verzonnen voor de telefoniste die zo graag linux wil gebruiken![]()
Nope, geen idee, hij uncompressed de kernel en daar stopt het. Ik zal eens wat posten. Misschien staat het ook wel ergens in een forum, het is sowieso wel handig om je systeem goed te kunnen installeren op een Asus a8n vm-csm (met zo'n beetje alles onboard dus)quote:Op zondag 9 juli 2006 18:11 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Auw, lastig!Eventueel submit je het als bug bij de Ubuntu ontwikkelaars. Heb je ook enig idee welke module de problemen veroorzaakt en of het met een andere versie beter gaat?
[..]
Hehe, en in die situaties is het op zich niet zo vreemd natuurlijk. Software zelf compilen is uiteindelijk ook meer iets voor Gentoo tuig dan voor mensen die hun computer ook nog voor wat nuttigs willen gebruiken. ;-)
Waarom zou ik een root account onder ubuntu willen hebben als ik gewoon su kan gebruiken en dan ook rootrechten heb?quote:Op zondag 9 juli 2006 18:01 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
probeer het maar onder ubuntu. Als je een root account aanmaakt, dan moet je ook aan je profiel denken. Ik heb niet gekeken of er een /etc/profile bij staat, maar als je zoiets zou doen, vergeet dan je umask niet
quote:Op zondag 9 juli 2006 21:06 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Waarom zou ik een root account onder ubuntu willen hebben als ik gewoon su kan gebruiken en dan ook rootrechten heb?
su == root account (ff kort door de bocht).quote:Op zondag 9 juli 2006 21:06 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Waarom zou ik een root account onder ubuntu willen hebben als ik gewoon su kan gebruiken en dan ook rootrechten heb?
Om even verder te gaan over sudo/su etc, lees dit eens. Het is misschien wat offtopic, maar wel leuk leesvoer.quote:From the man page (FreeBSD):
Only users who are a member of group 0 (normally ``wheel'') can su to
``root''. If group 0 is missing or empty, any user can su to ``root'
Het begon van de week al binnendruppelen. In het weekend 2 updates, niks gedaan.. daarna 6 en toen 10 ofzo.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:14 schreef mistermaniac het volgende:
Is het vandaag soms update woensdag?
Krijg me een zooi met updates voorgeschoteld, zoals een nieuwe kernel, nieuwe x.org en een nieuwe ati-fgrlx driver.. Doen of niet doen?
Tip: je kan je abonneren op de ubuntu maillist en dan krijg je van alle updates mail binnen met daarin wat details over de update. Dan kun je ook beoordelen of je moet upgraden of niet; eigenlijk is het vrijwel altijd safe (of zelfs zeer aan te raden) om te doen tenzij je een development versie draait en er dingen kunnen kapotgaan ofzo.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:14 schreef mistermaniac het volgende:
Is het vandaag soms update woensdag?
Krijg me een zooi met updates voorgeschoteld, zoals een nieuwe kernel, nieuwe x.org en een nieuwe ati-fgrlx driver.. Doen of niet doen?
Ah opgelost. Lekker handig, het vinkje "Use Software Volume Control" stond uit in de alsa settings van xmms... blond hoor.quote:Op zondag 9 juli 2006 23:50 schreef Dandelion het volgende:
Waarom reageerd xmms qua volume op Xine? Wanneer ik in xine mute, deze afsluit en xmms start krijg ik daar geen geluid.
Wanneer ik in xine het geluid vervolgens weer aanzet, kan ik in xmms niets bereiken met mijn volume controller
Nee, dat is weer iets heel anders (en IIRC ook verouderd). Het is idd /etc/modules, op Debian/Ubuntu systemen dan.quote:Op zondag 16 juli 2006 16:50 schreef Bigs het volgende:
Idd /etc/modules.conf
Of gewoon evenquote:Op zondag 16 juli 2006 18:30 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Nee, dat is weer iets heel anders (en IIRC ook verouderd). Het is idd /etc/modules, op Debian/Ubuntu systemen dan.
Op Debian/Ubuntu hoef je dus alleen in te tikken: echo snd-essnogwattes >> /etc/modules
En niet per ongeluk maar één groter-dan teken doen eh! En je moet even echt root zijn. Niet gewoon sudo en dan dat commando, maar sudo -s en in de shell die je dan krijgt het commando intikken. Of gewoon als root inloggen als dat kan.
1 |
quote:Op zondag 16 juli 2006 16:03 schreef mistermaniac het volgende:
pin me er niet op vast, maar volgens mij moet je um dan in /etc/modules zetten.
Doe dan liever sudo gvim $file, als je toch GUI based gaat werken, leer dan gelijk de juiste tools .quote:Op zondag 16 juli 2006 19:07 schreef mistermaniac het volgende:
[..]
Of gewoon even
[ code verwijderd ]
voor de mensen die liever GUI based werken
De juiste tool is wat je persoonlijk het beste ligt.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:46 schreef slakkie het volgende:
[..]
Doe dan liever sudo gvim $file, als je toch GUI based gaat werken, leer dan gelijk de juiste tools .
Daar ben ik het mee eens. Maar als je ervaring hebt met vi(m), ben je in mijn ogen een stuk verder, en kan je makkelijker op servers uit de voeten waar er vaak geen grafische shell is (of behoort te zijn). Vaak draait daar enkel en alleen vi(m) op. Maar goed, als mensen anders willen dan moeten ze dat vooral doen. Ik ben biased: pro-vi(m).quote:Op maandag 17 juli 2006 21:53 schreef SpuitElf het volgende:
[..]
De juiste tool is wat je persoonlijk het beste ligt.
Ik heb vanaf het begin al geleerd hoe met VI te werken en het blijft echt mijn favoriete editor. Ik gebruik eigenlijk niks anders meer. Werken met VI te makkelijk en snel, hoef je eigenlijk geen expert voor te zijn. Het werkt ook heerlijk bijj het werken via SSH met Putty. Ik weet bij lange na niet alles uit mijn hoofd, IPtables zelf maken kan ik echt niet zonder een tutorial'tje, maar Ubuntu Linux is erg leuke hobby, dus het leren gaat bij voorbaat erg snelquote:Op maandag 17 juli 2006 23:02 schreef slakkie het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Maar als je ervaring hebt met vi(m), ben je in mijn ogen een stuk verder, en kan je makkelijker op servers uit de voeten waar er vaak geen grafische shell is (of behoort te zijn). Vaak draait daar enkel en alleen vi(m) op. Maar goed, als mensen anders willen dan moeten ze dat vooral doen. Ik ben biased: pro-vi(m).
hmmm laatste tijd niet meer met OO gewerkt maar dacht (of hoopte) dat OO 2 nu wel wat beter, sneller en stabieler zou zijn. niet dus als ik het zo leesquote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:01 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Ik heb vanaf het begin al geleerd hoe met VI te werken en het blijft echt mijn favoriete editor. Ik gebruik eigenlijk niks anders meer. Werken met VI te makkelijk en snel, hoef je eigenlijk geen expert voor te zijn. Het werkt ook heerlijk bijj het werken via SSH met Putty. Ik weet bij lange na niet alles uit mijn hoofd, IPtables zelf maken kan ik echt niet zonder een tutorial'tje, maar Ubuntu Linux is erg leuke hobby, dus het leren gaat bij voorbaat erg snel![]()
Als de MS Office support nou 100% was dan stond Ubuntu allang op de vele PC's van vrienden en kenissen. Maar ja, Open Office 2 is erg traag, bloated, kleine dingetjes van documentopmaak worden vaak weer vernaggeld etc. AbriWord beviel stukken beter maar ook daar gaat het lang niet altijd goed met de documentopmaak. MS Office 2k wou overigens na de tweede keer starten voor geen meter meer met WINE![]()
Kijk hier maar eens welke laptops van welke merken het goed doen met Ubuntu Dapper: https://wiki.ubuntu.com/CategoryLaptopquote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:55 schreef GewoneMan het volgende:
zijn er mensen die ervaring hebben met ubuntu op laptops ?
ik ga in augustus een core 2 duo laptop kopen en dan wil ik een multi boot windows XP en Linux.
welk type en merk ik ga halen weet ik logischerwijs nog niet maar meestal kwam ik op acer uit.
Dat is wel de filosofie van (k)ubuntu ja. Persoonlijk irriteert het mateloos dat je allerlei nieuwe handigheidjes krijgt die zogenaamd een beter alternatief zijn voor je gebruik. Als niemand vi leert, dan krijg je ook geen mooie handige scriptjes bijvoorbeeld.quote:Op maandag 17 juli 2006 21:53 schreef SpuitElf het volgende:
[..]
De juiste tool is wat je persoonlijk het beste ligt.
Die laatste zin mag je uitleggen want volgens mij slaat het helemaal nergens op.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:02 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Dat is wel de filosofie van (k)ubuntu ja. Persoonlijk irriteert het mateloos dat je allerlei nieuwe handigheidjes krijgt die zogenaamd een beter alternatief zijn voor je gebruik. Als niemand vi leert, dan krijg je ook geen mooie handige scriptjes bijvoorbeeld.
dat leer je wel als je sed en awk begrijptquote:Op woensdag 19 juli 2006 11:51 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Die laatste zin mag je uitleggen want volgens mij slaat het helemaal nergens op.
Ik draai Ubuntu op een Dell Inspiron 8600, werkt als een trein. En binnenkort mag een HP laptop het gaan proberen met Ubuntu.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:55 schreef GewoneMan het volgende:
zijn er mensen die ervaring hebben met ubuntu op laptops ?
ik ga in augustus een core 2 duo laptop kopen en dan wil ik een multi boot windows XP en Linux.
welk type en merk ik ga halen weet ik logischerwijs nog niet maar meestal kwam ik op acer uit.
Scripts maken heeft niks te maken met vi. Ik ken mensen die emacs, pico, nano, ed of kate gebruiken om scripts te developen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:56 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
dat leer je wel als je sed en awk begrijpt
Dan valt het hele systeem van vi ineens op z'n plek
snap jij je opstartscripts dan ?quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:08 schreef slakkie het volgende:
[..]
Scripts maken heeft niks te maken met vi. Ik ken mensen die emacs, pico, nano, ed of kate gebruiken om scripts te developen.
Vi is gewoon een editor, het is niet een magical script creation tool (al kan je hem wel inzetten als magical script creation tool assistant). Vi is heilig, maar niet zo heilig als jij aangeeft.
sed en awk zijn weer andere dingen, ze maken gebruik van dezelfde regexp engine (niet geheel waar, maar dat is buiten deze discussie) als vi, waardoor je zaken op dezelfde manier kan doen. En DAT is wel handig, een ding leren, heel vaak toepassen.
Ja, het zijn alleen maar shell scripts in sh (linux bash). Sterker nog ik schrijf ze zelfsquote:Op woensdag 19 juli 2006 13:50 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
snap jij je opstartscripts dan ?![]()
als je geen vi begreep, dan had je dat nooit kunnen maken, alle expressies gaan door de vi 'interpreter'. Dat is mijn klacht over linuxproducten die windows gaan imiteren.quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:04 schreef slakkie het volgende:
[..]
Ja, het zijn alleen maar shell scripts in sh (linux bash). Sterker nog ik schrijf ze zelfs
Uhm.. Ik ga er niet verder op in. Vi is een editor, dat staat los van allerlei startup scripts en andersoortige scripts en programma's...quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:25 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
als je geen vi begreep, dan had je dat nooit kunnen maken, alle expressies gaan door de vi 'interpreter'. Dat is mijn klacht over linuxproducten die windows gaan imiteren.
quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:39 schreef slakkie het volgende:
[..]
Uhm.. Ik ga er niet verder op in. Vi is een editor, dat staat los van allerlei startup scripts en andersoortige scripts en programma's...
Als ik je andere reacties doorkijk lijkt het bijna alsof je het erom doet.quote:
Joh, waarom zou ik je geloof betwisten? Als jij op jouw manier plezier hebt van je dapper drake, wie ben ik dan om het voor je te vergallen?quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:23 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Als ik je andere reacties doorkijk lijkt het bijna alsof je het erom doet.
Je mist het punt volledig maar goed, het is te warm om er op in te gaan. Ga nou maar lekker met je vim spelen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:25 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Joh, waarom zou ik je geloof betwisten? Als jij op jouw manier plezier hebt van je dapper drake, wie ben ik dan om het voor je te vergallen?
hihihiquote:Op woensdag 19 juli 2006 15:43 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Je mist het punt volledig maar goed, het is te warm om er op in te gaan. Ga nou maar lekker met je vim spelen.
Hier klopt gewoon geen ene mallemoer van, dan heb je dat boek toch niet helemaal goed begrepen...quote:Op woensdag 19 juli 2006 14:25 schreef Harry_Sack het volgende:
alle expressies gaan door de vi 'interpreter'.
Dat zei ik niet, vi is dezelfde manier van searchen, verplaatsen, vervangen, elke vorm van modificatie zoals regular expressies ook gebruikt worden. Ergo, als jij vi niet begrijpt, dan kun je de structuur van je scriptjes ook niet begrijpen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:15 schreef whoops het volgende:
[..]
Hier klopt gewoon geen ene mallemoer van, dan heb je dat boek toch niet helemaal goed begrepen...
Ik schrijf m'n (opstart-)scripts bijna altijd met nano, en als ik GUI-based wil werken met jEdit.
Een linux-systeem kan prima zonder VI draaien (al gebeurt het niet vaak)
Wederom GELUL... Als je een beetje kan programmeren kan je die scripts al begrijpen, ongeacht welke editor je gebruikt...quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:17 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Ergo, als jij vi niet begrijpt, dan kun je de structuur van je scriptjes ook niet begrijpen.
Leuke afkorting hoorquote:zijn jullie visual impaired ofzo
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | #!/bin/sh test -x /sbin/lrm-manager || exit 0 . /lib/lsb/init-functions case "$1" in start) log_begin_msg "Preparing restricted drivers..." /sbin/lrm-manager --quick status=$? log_end_msg $status if [ $status -ne 0 ]; then exit $status fi ;; stop|restart|reload|force-reload) ;; *) echo "Usage: $0 {start}" ;; esac exit 0 |
quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:32 schreef Harry_Sack het volgende:
waarom zou ik je wijsheid willen betwistenJe moet wel een ontzettende kneus zijn om ruzie te gaan willen maken over het belang van vi
DOEI
ik zal je nog op een gedachtenspoor brengen, misschien dat je dan niet klakkeloos elke wiki kopieertquote:
Goeie onliner!quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:36 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
ik zal je nog op een gedachtenspoor brengen, misschien dat je dan niet klakkeloos elke wiki kopieert
ex is een line-feeder en onderdeel van vi
Dat mag je zelf uitzoekenquote:Op woensdag 19 juli 2006 19:38 schreef whoops het volgende:
[..]
Goeie onliner!
Leg ook eventjes uit wat het er mee te maken heeft? Je gaat me nu toch niet wijsmaken dat elk script in init.d door 'ex' gehaald wordt?Zo ja, met wat als reden, ex is een editor geen interpreter...
quote:
ik denk dat hij moeite heeft met slapen, want zijn (k)(edu)ubuntu werkt wel gewoonquote:Op woensdag 19 juli 2006 19:54 schreef Tijn het volgende:
Editor-wars zijn zo jaren '80.
Emacs forever
Het is andersom, sukkel. Als je regular expressions niet begrijpt, kun je ook niet met vi werken. Maar regexps worden in tig programma's gebruikt, naast grep, awk en sed ook bijv in zo'n beetje elke programmeertaal, met als boegbeeld perl. Zie je nou dat je maar wat in de wilde weg lult.quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:17 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Dat zei ik niet, vi is dezelfde manier van searchen, verplaatsen, vervangen, elke vorm van modificatie zoals regular expressies ook gebruikt worden. Ergo, als jij vi niet begrijpt, dan kun je de structuur van je scriptjes ook niet begrijpen.
Dat had ik al uitgelegd, maar dat snapt ie niet. Als meneer wilt denken dat vi een wezenlijk onderdeel van een systeem is dan moet ie dat vooral doen. Laten we dit topic niet gebruiken om een hardhorend persoon duidelijk te gaan maken wat het verschil is tussen een shell, een reguliere expressie, een interpreter en programmeer (en/of script) talen. Zonde van de tijd en energie, en zeer waarschijnlijk geilt ie ook op alle aandacht die hij momenteel krijgt. Laten we ermee nokken dus.quote:Op woensdag 19 juli 2006 20:35 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Het is andersom, sukkel. Als je regular expressions niet begrijpt, kun je ook niet met vi werken. Maar regexps worden in tig programma's gebruikt, naast grep, awk en sed ook bijv in zo'n beetje elke programmeertaal, met als boegbeeld perl. Zie je nou dat je maar wat in de wilde weg lult.
emoquote:Op woensdag 19 juli 2006 21:04 schreef slakkie het volgende:
[..]
Dat had ik al uitgelegd, maar dat snapt ie niet. Als meneer wilt denken dat vi een wezenlijk onderdeel van een systeem is dan moet ie dat vooral doen. Laten we dit topic niet gebruiken om een hardhorend persoon duidelijk te gaan maken wat het verschil is tussen een shell, een reguliere expressie, een interpreter en programmeer (en/of script) talen. Zonde van de tijd en energie, en zeer waarschijnlijk geilt ie ook op alle aandacht die hij momenteel krijgt. Laten we ermee nokken dus.
Misschien een idee om het ubuntu irc-kanaal te bezoeken: #ubuntu op irc.freenode.org.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 17:15 schreef djkoelkast het volgende:
ubuntu kenners help!
ik probeer ubuntu te installeren op een poweredge 2400 waar een IDE controller op zit, ik krijg het maar niet voor elkaar helaasch.
Heb 4 verschillende kaarten, een SIL 0680, een SIL 0680A, een IT8212F en een IT8212F RAID
Geen van allen wil ook vanaf CD booten, op de 0680A heb ik al de nieuwe BIOS gezet, diskette installatie geeft GRUB fouten (error 16, error 2, etc.).
Driver gedownload van de ITE site en geprobeerd te laten compilen maar dat lukt ook niet helaas.
Kan iemand me misschien even op MSN toevoegen? (zie profiel) Bedankt
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | iface ra0 inet dhcp #pre-up iwconfig ra0 essid <<SSID>> #pre-up iwconfig ra0 mode Managed #pre-up iwpriv ra0 set Channel=11 #pre-up iwpriv ra0 set AuthMode=WPAPSK #pre-up iwpriv ra0 set EncrypType=TKIP #pre-up iwpriv ra0 set WPAPSK=<<PASSWD>> #pre-up iwpriv ra0 set TxRate=0 |
Alle sites zijn gekopieëerd vanaf Fedora 2 en daar deden ze het prima, dus is het toch iets in Ubuntu.quote:Op zondag 30 juli 2006 17:26 schreef Bigs het volgende:
Zorgen dat je van voor tot achteren dezelfde charset gebruikt (dus ISO-8859-1 of UTF-8) en dit ook in je pagina's meegeven zodat de browsers van je bezoekers weten wat ze voorgeschoteld krijgenHeeft niks met Ubuntu te maken in principe (tenzij MySQL op je ubuntu server bijvoorbeeld standaard op een andere character set staat dan je gewend bent bv.)
gewoon verdana in 95% van de gevallen en de fout is zowel onder windows als onder linux te zien. Andere fonts die gebruikt worden zijn ook standaard zoals arial, tahoma, trebuchet (standaard windows fonts dan).quote:Op zondag 30 juli 2006 18:37 schreef Schorpioen het volgende:
Gebruik je niet gewoon een font dat die speciale karakters niet ondersteunt?
Ja, wat voor locales heb je geinstalleerd op je ubuntu systeem? Doe eens "locale" in een console en post de output hier.quote:Op zondag 30 juli 2006 19:21 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
gewoon verdana in 95% van de gevallen en de fout is zowel onder windows als onder linux te zien. Andere fonts die gebruikt worden zijn ook standaard zoals arial, tahoma, trebuchet (standaard windows fonts dan).
Maar de fouten zitten ook in de titelbalk als daar zo'n teken in staan. Open ik het bestand (html/php pagina of sql dump) via ftp op mijn windows pc dan staan die tekens er wel gewoon... Het moet hem dus echt ergens in Ubuntu zitten want deze data komt 1 op 1 vanaf fedora en heb ik vanaf een SSH verbinding op Ubuntu gezet (was ook nodig om alle attributes mee te nemen).
Nog ideeen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | LANGUAGE=en_NL:en LC_CTYPE="en_US.UTF-8" LC_NUMERIC="en_US.UTF-8" LC_TIME="en_US.UTF-8" LC_COLLATE="en_US.UTF-8" LC_MONETARY="en_US.UTF-8" LC_MESSAGES="en_US.UTF-8" LC_PAPER="en_US.UTF-8" LC_NAME="en_US.UTF-8" LC_ADDRESS="en_US.UTF-8" LC_TELEPHONE="en_US.UTF-8" LC_MEASUREMENT="en_US.UTF-8" LC_IDENTIFICATION="en_US.UTF-8" LC_ALL= |
Je kan dit proberen:quote:Op zondag 30 juli 2006 22:32 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb een probleem sinds gisteren, ik heb een hele rits updates binnen gehaald, maar mijn resolutie komt nu niet meer hoger dan 640x480. Iemand een idee wat ik moet doen om het op te lossen?
1 |
Oke, thanks, ik ga het even proberen...quote:Op maandag 31 juli 2006 00:25 schreef SpuitElf het volgende:
[..]
Je kan dit proberen:
[ code verwijderd ]
Dat vernieuwt je xorg.conf, dus als je daar aanpassingen in hebt gedaan wel even backuppen. Als 't goed is checkt ie dan opnieuw wat je monitor (en alle preifere hardware) aan kan en stopt dat in xorg.conf
-edit- dan ga ik er zo maar even vanuit dat je *Ubuntu gebruikt. Anders kan ook het Monitor gedeelte van je xorg.conf gefuckt zijn..
Hoe weet je dat het aan de kernel ligt? Heb je het getest met een standaard kernel van kernel.org?quote:Op maandag 31 juli 2006 16:29 schreef JeRa het volgende:
Erg balen, ze hebben iets verneukt in de laatste (paar weken terug) kernel update.
Als ik nu Ubuntu Dapper vanaf cd installeer, metéén alles update (via recovery console) en alles normaal laat starten reageert alles een stuk langzamer zolang ik m'n (USB-)muis niet beweegdus animaties, keystrokes, alles is langzamer behalve wanneer ik de muis beweeg. Kon er geen bugreport over vinden, maar het probleem is voor mij ff te vaag om er een duidelijke bugreport over te doen.
De standaard kernel krijg ik niet eens draaiende met exact dezelfde config als die van Ubuntu, maar ik heb dan ook geen HOWTO gevolgd en puur zoals ik altijd kernels configureer dat ding geprobeerd te laten werken (gaf een kernel panic op de naam vd schijf).quote:Op maandag 31 juli 2006 17:04 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Hoe weet je dat het aan de kernel ligt? Heb je het getest met een standaard kernel van kernel.org?
Natuurlijk heb ik daar gekeken, maar niets gevonden. Zal zo nog eens kijken.quote:Op maandag 31 juli 2006 17:06 schreef Angel_of_Dth het volgende:
En als het iets met de kernel zou zijn, heb je al op de Ubuntu forums gekeken of er meer mensen het vergelijkbare problemen zijn (en dan wellicht ook een oplossing, en wellicht is er al een bugreport)?
De oudere kernels laat ie gewoon staan. Je kan dus bij opstarten in grub op escape drukken, en een van de vorige kernels booten. Dan weet je het zeker of het daaraan ligt.quote:Op maandag 31 juli 2006 17:24 schreef JeRa het volgende:
Echter denk ik dat het aan de kernel ligt omdat zodra ik de kernel heb geüpdatet, hij het probleem vertoont. Het ligt niet aan de videodriver of aan X, want ook in de textconsole heb ik het probleem.
Die oudere kernels heb ik nú niet meer, maar voordat ik de oude verwijderde had ik dat vanzelfsprekend uitgeprobeerd en het verhielp het probleem. Ik zal zo eens de ring buffer analyserenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 01:23 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
De oudere kernels laat ie gewoon staan. Je kan dus bij opstarten in grub op escape drukken, en een van de vorige kernels booten. Dan weet je het zeker of het daaraan ligt.
Ik heb alleen last van het feit dat het forum weer eens niet wil openen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:06 schreef slakkie het volgende:
Firefox bug in Ubuntu:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=227811
Hebben anderen hier ook last van?
En je extensions en themes?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:02 schreef Visitor.Q het volgende:
Ja ik heb hetzelfde probleem, maar ik update ook via de ubuntu updater dus maakt het niet zoveel uit.
Dank voor de reactie. Ik weet alleen niet wat ik precies moet veranderenquote:Op maandag 7 augustus 2006 16:49 schreef LintuxCx het volgende:
Dan heb je een kernel upgrade gekregen. Heb je erg veel last van die twee versies? Je kunt de oude wel verwijderen, of Ubuntu vertellen niet alle versies bij te houden in het bootmenu.
Al kan het zinvol zijn om altijd een backup/fallback te hebben, mocht er op de een of andere manier een niet werkende kernel tussen zitten.
Als je er echt maar één wil hebben kun je howmany= op 1 zetten in /boot/grub/menu.list en daarna "sudo update-grub". Ben je er van af.
iemand al een idee?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 00:05 schreef djkoelkast het volgende:
en weer een nieuw probleem
proftpd doet het niet meer, ik heb proftpd-common en proftpd-mysql opnieuw geinstalleerd (heb het in combinatie met VHCS2 en als standalone)
begint vervelend te worden al die dingen die niet (meer) werken
Dat is geen probleem, hij (grub) laat een mogelijkheid open om te booten in een andere kernel. Handig voor als je je eigen kernel compiled en vervolgens een fout hebt gemaakt waardoor die niet meer boot. Kan je zo terugschakelen naar een oudere kernel. Ik heb er 3 op dit moment staan (los van de Recovery modes).quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:13 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Dank voor de reactie. Ik weet alleen niet wat ik precies moet veranderen![]()
Dit heb ik er nu staan:
M'n Grub ziet er alsvogt uit:
Ubuntu kernel 2.6.15.126
Ubuntu kernel 2.6.15.126 Recovery mode
Ubuntu kernel 2.6.15.123
Ubuntu kernel 2.6.15.123 Recovery mode
memtest
other OS
Windows XP
Nope, maar vertel vooral meer over het probleem. Je probleem omscrhijving is iets te limited.quote:
Die =all moet je dus in =1 veranderen. Als je inderdaad vindt dat die andere kernel in de weg zit. De kans dat je 'm nodig hebt, is op zich niet al te groot.quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:13 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Dank voor de reactie. Ik weet alleen niet wat ik precies moet veranderen![]()
Dit heb ik er nu staan:
## controls how many kernels should be put into the menu.lst
## only counts the first occurence of a kernel, not the
## alternative kernel options
## e.g. howmany=all
## howmany=7
# howmany=all
Uit een ander topic op een engels board en even vertaald:quote:Op maandag 7 augustus 2006 18:57 schreef slakkie het volgende:
[..]
Nope, maar vertel vooral meer over het probleem. Je probleem omscrhijving is iets te limited.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 | # VHCS proftpd config file # # ServerName "*my server name*" ServerType standalone DeferWelcome off ShowSymlinks on MultilineRFC2228 on DefaultServer on ShowSymlinks on AllowOverwrite on LogFormat traff "%b %u" TimeoutNoTransfer 600 TimeoutStalled 600 TimeoutIdle 1200 DisplayLogin welcome.msg DisplayFirstChdir .message #LsDefaultOptions "-l" DenyFilter \*.*/ DefaultRoot ~ # Uncomment this if you are using NIS or LDAP to retrieve passwords: #PersistentPasswd off # Port 21 is the standard FTP port. Port 21 # To prevent DoS attacks, set the maximum number of child processes # to 30. If you need to allow more than 30 concurrent connections # at once, simply increase this value. Note that this ONLY works # in standalone mode, in inetd mode you should use an inetd server # that allows you to limit maximum number of processes per service # (such as xinetd) MaxInstances 30 # Set the user and group that the server normally runs at. User nobody Group nogroup # Normally, we want files to be overwriteable. <Directory /*> # Umask 022 is a good standard umask to prevent new files and dirs # (second parm) from being group and world writable. Umask 022 022 AllowOverwrite on HideNoAccess on </Directory> <Limit ALL> IgnoreHidden on </Limit> <Global> TransferLog /var/log/xferlog ExtendedLog /var/log/ftp_traff.log read,write traff PathDenyFilter "\.quota$" </Global> <IfModule mod_delay.c> DelayEngine off </IfModule> # # VHCS2 Managment; # SQLAuthTypes Crypt SQLAuthenticate on SQLConnectInfo *db* *user* *pass* SQLUserInfo ftp_users userid passwd uid gid homedir shell SQLGroupInfo ftp_group groupname gid members SQLMinID 2000 # # VHCS2 Quota management; # QuotaEngine on QuotaShowQuotas on QuotaDisplayUnits Mb SQLNamedQuery get-quota-limit SELECT "name, quota_type, per_session, limit_type, bytes_in_avail, bytes_out_avail, bytes_xfer_avail, files_in_avail, files_out_avail, files_xfer_avail FROM quotalimits WHERE name = '%{0}' AND quota_type = '%{1}'" SQLNamedQuery get-quota-tally SELECT "name, quota_type, bytes_in_used, bytes_out_used, bytes_xfer_used, files_in_used, files_out_used, files_xfer_used FROM quotatallies WHERE name = '%{0}' AND quota_type = '%{1}'" SQLNamedQuery update-quota-tally UPDATE "bytes_in_used = bytes_in_used + %{0}, bytes_out_used = bytes_out_used + %{1}, bytes_xfer_used = bytes_xfer_used + %{2}, files_in_used = files_in_used + %{3}, files_out_used = files_out_used + %{4}, files_xfer_used = files_xfer_used + %{5} WHERE name = '%{6}' AND quota_type = '%{7}'" quotatallies SQLNamedQuery insert-quota-tally INSERT "%{0}, %{1}, %{2}, %{3}, %{4}, %{5}, %{6}, %{7}" quotatallies QuotaLock /var/run/proftpd/tally.lock QuotaLimitTable sql:/get-quota-limit QuotaTallyTable sql:/get-quota-tally/update-quota-tally/insert-quota-tally |
1 |
1 2 3 4 | STATUS:> Connecting to "ftp.xxxxxxxxxx.nl" on port 21. ERROR:> Connection closed by the server. ERROR:> Unable to login |
De meest logische plek om te beginnen met zoeken is de logfiles, meestal is er wel een foutmelding die iets over het probleem zegt. Kijk eens in /var/log/syslog of in/var/log/proftpd ofzo.quote:Op maandag 7 augustus 2006 19:25 schreef djkoelkast het volgende:
Iemand een idee?
daar heb ik uiteraard gekeken, maar ben er niets vreemds tegen gekomen. Men zegt ook steeds: herinstalleren, heb dat nu al 3x gedaan maar dat is dus de oplossing niet.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:09 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
De meest logische plek om te beginnen met zoeken is de logfiles, meestal is er wel een foutmelding die iets over het probleem zegt. Kijk eens in /var/log/syslog of in/var/log/proftpd ofzo.
dat heb ik uiteraard bekeken, mysql ziet er allemaal goed uit en als mysql down zou zijn zou er nog veel meer niet werken en dat is gelukkig niet het geval. Ik heb echt geen idee meer, want ik heb al het logische al geprobeerd...quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 01:35 schreef Schorpioen het volgende:
Is dit niet gewoon een access restriction? want ik zie in je config "DenyFilter \*.*/" en dat zet het wel redelijk dicht... Nou zou hij moeten authenticeren met gegevens uit een mysql database, misschien is daar iets mis mee, verkeerd geconfigureerd, down of onbereikbaar?
Je kunt je home directory -in- -principe- gewoon overzetten naar een andere PC.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:36 schreef Visitor.Q het volgende:
Ik wil Ubuntu eigenlijk ook wel op mijn desktop hebben (heb het nu al op de laptop), maar ik wil ook graag mijn instellingen grotendeels overzetten (en emails, favorieten, desktopinstellingen etc). Ik had al eens gelezen dat het grootste deel hiervan in de home directory te vinden is. Kan ik dat zomaar kopieren of zou je aanraden om alles even opnieuw in te stellen?
Ubuntu pakt dat netwerk dat het sterkste is en waar verbinding mee gemaakt kan worden. Blame your neighboursquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:40 schreef JeroenH het volgende:
Ik heb Ubuntu maar eens gedownload, ik wilde het wel eens zien. Opstarten duurt wel even, en verder is het ook niet echt snel, maar dat is misschien ook niet zo gek vanaf CD. Het zit wel stampvol met software zeg, dat is echt handig. Alles in één.
Wel iets raars: hij maakt zomaar, zonder iets te vragen, contact met het onbeveiligde draadloze netwerk van mijn benedenburen. Hoewel het handig is vind ik eigenlijk niet dat dat zo moet.
Thanks! Ik denk dat het handigst is dat ik gewoon Ubuntu installeer en dan de boel overzet. Wat betreft programma's die niet zijn geinstalleerd, die settings staan dan een beetje loos te staan in mijn nieuwe home directory, maar die doen ook niet zoveel kwaad door daar nutteloos te blijven staan. Ik zie ze toch nietquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:42 schreef wdn het volgende:
[..]
In kort: ja kan zondermeer.
Echt heerlijk![]()
en aMule / nieuwsgroepen programma?quote:Op zondag 13 augustus 2006 21:51 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
IK geloof dat Azureus ook webbased te benaderen is en veel programma's kun je ook via command line bedienen, op afstand via ssh.
Die heb ik nog niet gezien, maar er zijn wel genoeg tools voor cli (command line interface)quote:Op zondag 13 augustus 2006 23:11 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
en aMule / nieuwsgroepen programma?
Een soort webbased desktop zou erg fijn zijn, ik heb het alleen nog niet werkend gezien.
Wel vetquote:Op maandag 14 augustus 2006 13:06 schreef wdn het volgende:
System76 geeft 'Powered by Ubuntu'-stickers weg
Dus bestellen die dingen
1 2 3 4 5 6 7 8 | Munteenheid EUR EUR Europa ** 0-20 g. 0,85 0,80 20-50 g. 1,70 1,30 50-100 g. 2,55 1,84 100-250 g. 5,15 3,30 250-500 g. 10,20 6,25 |
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 14:16 schreef KeessieX het volgende:
hallo, weet iemand waarom ik MacroMedia niet aan de gang krijg ffs, niet in Opera, FF of Konquerer... weet iemand een howto ofzo, alvast bedankt!!!
Vd rest werkt goed, ik draai Kubuntu, gaat lekker, heb een pakje van 6 cdtjes thuisgekregen, goeie service hoor...
Staat ergens in de mulriverse of universe repositories, ff zoeken op http://packages.ubuntu.comquote:sudo apt-get install flashplugin-nonfree
sudo update-flashplugin
Ik heb sowieso al een schurfthekel aan flash sitesquote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:36 schreef Schorpioen het volgende:
Wel beetje jammer dat dat versie 7 is en 8 nog niet beschikbaar is... en een aantal sites flash 8 vereisen.
Apt gebruikt 'dpkg' voor het instaleren van packages. Als je dus een .deb file hebt kan je die gewoon installeren met dpkg -i <naam>.debquote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:36 schreef slakkie het volgende:
Zat me wat af te vragen. Onder solaris heb je pkgadd -d ./$mypackage en kan je dus bijvoorbeeld een package die in je homedir staat installen. bestaat hier een zelfde methode voor onder apt-get/aptitude? Of moet ik dan een line adden in mijn sources.list?
Waarom wil je dit? Nou, omdat ik zelf ff aan de haal wil gaan met eigen .debs maken, en deze moeten dus ook worden geinstalleerd en worden verwijderd. Snappeh vouz?
Liefst had ik mijn Ubuntu box willen benaderen met mstsc.exe (extern bureaublad), dat werkt namelijk echt super. Snelheid en flexibiliteit is beter dan VNC (en niet overal is VNC beschikbaar)quote:Op maandag 14 augustus 2006 09:18 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
[..]
Die heb ik nog niet gezien, maar er zijn wel genoeg tools voor cli (command line interface)
Check dit. Internet Explorer 6 en Flash 8 op Linux.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:36 schreef Schorpioen het volgende:
Wel beetje jammer dat dat versie 7 is en 8 nog niet beschikbaar is... en een aantal sites flash 8 vereisen.
Je wil toch geen IE op je Linux bakquote:Op woensdag 16 augustus 2006 20:57 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
[..]
Check dit. Internet Explorer 6 en Flash 8 op Linux.
http://www.tatanka.com.br/ies4linux/index-en.html
Dat kan natuurlijk ook. Ik gebruik IE alleen voor Flash 8 sites en wanneer sites IE eisenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:05 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Je wil toch geen IE op je Linux bak
Dan is dit toch een nettere optie, Firefox voor Windows binnen Wine draaien
http://www.howtoforge.com/ubuntu_flash_player
Als webdeveloper zijnde vind ik het nog best handig zo af en toe om m'n sites te testen.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 22:05 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Je wil toch geen IE op je Linux bak
testen is dan ook wat anders dan dagelijks gebruikquote:Op donderdag 17 augustus 2006 00:06 schreef SpuitElf het volgende:
[..]
Als webdeveloper zijnde vind ik het nog best handig zo af en toe om m'n sites te testen.
* SpuitElf slaps Dubbeldrank around a bit with a pink whalequote:Op donderdag 17 augustus 2006 01:56 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
testen is dan ook wat anders dan dagelijks gebruik
1 |
probeer vanuit xterm even gnome-terminal te starten, dan zie je waarschijnlijk wel berichten over waar 't fout gaat.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:54 schreef Visitor.Q het volgende:
Hmm, de gnome terminal start niet meer op mijn desktop/xgl... Ik zie nog wel 'starting gnome terminal' in de taskbar maar daarna verdwijnt dat weer... Waar kan ik vinden hoe dit komt?
(xterm doet het nog wel maar die is niet zo fancy doorzichtig)
Bedankt, dat hielp! Schijnt wel vaker voor te komen in combinatie met XGL/AIGLX. Hij zeiquote:Op woensdag 23 augustus 2006 13:13 schreef SpuitElf het volgende:
[..]
probeer vanuit xterm even gnome-terminal te starten, dan zie je waarschijnlijk wel berichten over waar 't fout gaat.
1 2 | vte_terminal_set_opacity |
Werkt nietquote:Op donderdag 31 augustus 2006 21:00 schreef mistermaniac het volgende:
http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=176752zoeken doet wonderen he
quote:lspci outputs:
02:01.0 Ethernet controller: Atheros Communications, Inc.: Unknown device 001a (rev 01)
There were a few problems at first, but only because I chose to use ndiswrapper at first. If you have this card with this chipset, DONT USE NDIS WRAPPER. everytime you modprobe ndiswrapper, everything locked up.
Instead, use the Madwifi driver. I couldn't find the rpm for my kernel version, so i just compiled it...but...to compile it, i needed to install sharutils first (ftp://ftp.gnu.org/pub/gnu/sharutils/sharutils-4.3.78.tar.gz)
The madwifi driver is from :
http://madwifi.otaku42.de/
Use this site for more info:
http://madwifiwiki.thewebhost.de/wiki
Then it was just "make" then
"make install"
and then "modprobe ath_pci"
From there, just follow:
http://madwifiwiki.thewebhost.de/wiki/DLinkDWLG510
but remember not to use the graphical net utility to ACTIVATE the card (kernel crashed) instead, use this only to edit essid (ssid) and ip information. (use "ifconfig ath0" to activate the card)
One odd thing i noticed is that my wrt54g kept giving out the same ip address to both my main computer and this linux computer, which would bring down the network completely. I had to bring down the wireless card on the linux computer (ifconfig ath0 down), the reboot my router, and change my primary computer's ip to static. Then i brought back up my wireless card on the linux computer, and changed it to static also.
I still have not tested WEP and WPA, because it'll probably take another hour or so...I am not quite a linux junkie yet.
Overall, I am happy with the card and the driver, although, it takes a few seconds to load sites. When pinging sites like google, it would take about 3 seconds to find the IP of google.com (but pinging would be fine) You'd think it would be some dns problem somewhere along the way, but my main computer does not have a problem with this. Might just be the router...no idea, as long as it works.
PS. Card was 20 US Dollars after mail in rebate (Best Buy)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |