Wat zijn eigenlijk de meest in het oog springende verbeteringen?quote:Op zondag 21 mei 2006 18:41 schreef Schorpioen het volgende:
voor je desktop is het op zich wel aan te raden om over te stappen want de verbeteringen tov breezy badger zijn absoluut de moeite waard.
niet alleen voor mensen die een slome pc hebben aangezien ik xfce gewoon mooier vind dan gnome en kde.quote:Op zondag 21 mei 2006 18:33 schreef dryfit het volgende:
https://wiki.ubuntu.com/XubuntuReleases
Voor de langzamere computers.
Vooral dat er veel nieuwere versies van software in zitten zoals Firefox 1.5 (dat werd tijd ookquote:Op zondag 21 mei 2006 18:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat zijn eigenlijk de meest in het oog springende verbeteringen?
Zeer veel betere ondersteuning van Laptops. Voorbeeld: onder Breezy deden multimedia keys en hibernation/resume het niet op mijn systeem (zonder aanpassingen in instellingen). Onder Dapper echt wel out of the box,quote:Op zondag 21 mei 2006 18:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat zijn eigenlijk de meest in het oog springende verbeteringen?
Heb je voor je radeon al de driver geinstalleerd?quote:Op zondag 21 mei 2006 20:21 schreef Reinnn85 het volgende:
Ikke had gisteren voor de gein Ubunbtu eens geinstalleerd. T is best cool...heel compleet, alles werkte meteen (drivers enzo). Ook staat er standaard het noodzakelijke al geinstalleerd (office,gaim etc)
T beeld is alleen niet echt mooi/scherp, maar dat zal wel door mn radeon 9800 pro komen...
Arch linux is de meest up to date distro die er is. Alleen moet je wel iets meer weten van linux.quote:Op zondag 21 mei 2006 21:04 schreef thedude0 het volgende:
Worden die packages in deze versie wel wat sneller geupdate? In vergelijking met arch linux zijn de meeste al erg oud
Hij is wel al te bestellen...quote:Op zondag 21 mei 2006 18:31 schreef Tijn het volgende:
Ubuntu 6.06 is toch nog niet af? Op de site van Ubuntu staat 5.10 nog bij de downloads. Die blijf ik nog wel even draaien, ik heb geen zin in experimentele toestanden
Mijn verjaardag...quote:
Ik heb er ook ongeveer zoveel besteld, i.i.g. voor alle arcitecturen en zowel ubuntu als kubuntu... Ik ga m'n collega's er weer mee bedolven...quote:
Je krijgt beide tegelijkquote:Op zondag 21 mei 2006 21:55 schreef Tijn het volgende:
Er staat op de shipit site geen onderscheid tussen de installatie CD's en de live CD's. What's up with that?
Dat laatste is volgens mij het geval... Ik meen me ook te herinneren dat je deze keer standaard twee live-cd's kreeg, kubuntu en ubuntu... Maar aangezien het bestellen los van elkaar lijkt te zijn zal het wel niet....quote:Op zondag 21 mei 2006 21:57 schreef wdn het volgende:
[..]
Je krijgt beide tegelijk
Dus 1 bestellen is een live cd en een install cd. Dat was het tenminste met Breezy.
Het KAN zijn dat het tegenwoordig 1 cd is omdat de live cd een install optie heeft op het buroblad.
Ik had er laatst met vorige versie 45 gevraagd.quote:Op zondag 21 mei 2006 22:11 schreef wdn het volgende:
Kubuntu en ubuntu zou wel aardig zijn![]()
Ik blijf erbij dat ze meer dan 1 DE zouden moeten meeleveren op dezelfde cd
OH voor de bestellers: blijf per bestelling onder de 50 cd's. Per cd wordt 50 ct als waarde genoteerd en onder de 22.50 euro (+ een paar cent) worden geen invoerrechten gevraagd
Ik neem aan dat het uit de zak van Mark Shuttleworth komt die al eerder 10 miljoen dollar overmaakte aan het Ubuntu project.quote:
quote:Op zondag 21 mei 2006 22:37 schreef Schorpioen het volgende:
Dat die cd's zomaar gratis en voor nop verstuurd worden... wie betaalt dat? Zit er een sponsor achter ofzo?
* Schorpioen heeft er ook maar 5 besteld!
bron.quote:De grote man achter Ubuntu is de Zuid-Afrikaanse miljonair Mark Shuttleworth, de sabdfl van Ubuntu en oprichter van de Ubuntu Foundation en Canonical die respectievelijk Ubuntu financieren en ondersteuning voor Ubuntu leveren. Deze financiering maakt het onder andere mogelijk gratis Ubuntu-cd's te laten bezorgen.
Zeker weten.quote:Op zondag 21 mei 2006 23:26 schreef SHERMAN het volgende:
Als ik een keertje met linux wil spelen en zoveel mogelijk eye candy en grafische geilheid wil, moet ik dan bij ubuntu zijn?![]()
Hell yes!quote:Op zondag 21 mei 2006 23:26 schreef SHERMAN het volgende:
Als ik een keertje met linux wil spelen en zoveel mogelijk eye candy en grafische geilheid wil, moet ik dan bij ubuntu zijn?![]()
Nee?quote:Op maandag 22 mei 2006 08:41 schreef wdn het volgende:
[..]
2. oprichter van Thawte. Een bedrijf dat in internet-certificaten doet (verkocht voor 3,5m). Ooit van VeriSign gehoord?
Niet? Het is toch wel een bekende speler op het web. http://en.wikipedia.org/wiki/VeriSignquote:
Dat begrijp ik wel, maar ik redeneer als volgt: als de gebruiker met veel pijn en moeite wifi werkend kan krijgen, ook zonder steun van de fabrikanten, dan kunnen de linux makers dat ook wel standaard inbouwen, ipv van de gebruiker al dat werk te laten doen.quote:Op maandag 22 mei 2006 22:26 schreef whoops het volgende:
Men begrijpt toch wel dat dit alles te maken heeft met de support van de fabrikanten?
Die support is er dus gewoonweg niet...
Heeft allemaal te maken met het feit dat die drivers die je bijv met ndiswrapper aan het werk kan krijgen, geen open source zijn en een andere, restrictieve licentie hebben. Dezelfde reden dat ubuntu standaard geen ondersteuning voor bijv wmv aan boord heeft terwijl dat op zich makkelijk aan de praat te krijgen is door het installeren van wat non free libraries.quote:Op maandag 22 mei 2006 22:33 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel, maar ik redeneer als volgt: als de gebruiker met veel pijn en moeite wifi werkend kan krijgen, ook zonder steun van de fabrikanten, dan kunnen de linux makers dat ook wel standaard inbouwen, ipv van de gebruiker al dat werk te laten doen.
'De linux makers' is nogal een ruim begrip he...quote:Op maandag 22 mei 2006 22:33 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel, maar ik redeneer als volgt: als de gebruiker met veel pijn en moeite wifi werkend kan krijgen, ook zonder steun van de fabrikanten, dan kunnen de linux makers dat ook wel standaard inbouwen, ipv van de gebruiker al dat werk te laten doen.
quote:
quote:Op maandag 22 mei 2006 08:41 schreef wdn het volgende:
[..]
Hell yes!
MBT Mark Shuttleworth:
1. 1ste Afrikaan die de ruimte is in gegaan.
2. oprichter van Thawte. Een bedrijf dat in internet-certificaten doet (verkocht voor 3,5m). Ooit van VeriSign gehoord?
Dank voor je reactie.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:01 schreef wdn het volgende:
SHERMAN.
- Dapper Drake Live downloaden duurt niet lang (via de officiele torrent)
- CD fikken.
- Rebooten met CD erin.
- Na wat configschermpjes heb je een werkende Dapper Drake LIVE lopen op je systeem en kun je alles uitproberen. Je kunt (zolang je geheugen niet volloopt denk ik) zelfs programma's 'installeren' in je werkgeheugen.
Indien het dan niet bevalt is de CD eruithalen en een reboot genoeg om je systeem normaal te laten opstarten.
Enne, een uur ben je toch wel kwijtWin XP de laatste keer op en top ingesteld zoals ik wilde kostte me dik 6 uur (vanaf formattering tot het installeren van alle drivers en software).
Niet bang zijn! Probeer het eens![]()
Is eigenlijk wel verleidelijk... zo maar is op zoek gaan naar een torrentje.quote:Your current bandwidth reading is: 52.51 Mbps which means you can download at 6.56 MB/sec. from our servers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |