sjak hoe bevalt de zwangerschapsyoga? Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen (en natuurlijk die van anderen die yoga hebben gedaan tijdens de zwangerschap).quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:02 schreef sjak het volgende:
Straks partnerles bij yoga... en daarna lekker niets.
ow.... uhm...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:52 schreef dutchie het volgende:
Neuk, mijn hechtingen zijn er nog niet uit, dus nog maar even niet.
Of zeg ik nu iets wat jullie he-le-máál niet willen horen?
Kun je geen yoga meer doen dan? (sorry als ik ergens overheen heb gelezenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 21:12 schreef Belana het volgende:
slaapmeisje, ik heb de vorige zwangerschap yoga gedaan en ik vond het heerlijkher en der wat "oefeningen" hoe het prettig kan zijn om weeën op te vangen, zeker aandacht voor de ademhaling, heeeeel belangrijk namelijk en ontspanningsoefeningen. Iedere les gingen we aan het eind naar ons eigen mooie plekje in ons hoofd om vast contact te maken met de baby, echt heerlijk
Ik had zo graag weer yoga gedaan...
Hij heet Dirk, maar we noemen hem Daniel?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 21:33 schreef peetje80 het volgende:
Jojoja en Nanalune hebben een zoon: roepnaam Daniel![]()
![]()
![]()
Ik ben zoooooo ontzettend TROTS als zusje van jojoja![]()
Tante Peetje, jij ook gefeliciteerd met je verse neefjequote:Op vrijdag 30 juni 2006 21:26 schreef m@x het volgende:Nanalune en Jojoja, gefeliciteerd met Dirk Daniel!
er was geen plaats meer hier, er zijn hier weinig docenten helaas. ik ben mensendieck gaan doen, maar dat vond ik geen succes...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 21:17 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Kun je geen yoga meer doen dan? (sorry als ik ergens overheen heb gelezen)
Dat wordt dus "Juultje?"quote:Op zaterdag 1 juli 2006 09:27 schreef cattie het volgende:
Goedemorgen.
En toen was het alweer juli. Een juli-baby dus voor mij.
En misschien een baantje bij het circusquote:
Ja, zo heb ik het ook. De matrasbeschermer over het matras, daaroverheen handdoeken, die heb ik trouwens vastgeplakt met tape zodat ik 'snachts er niet uit hoef omdat ik op een ribbel lig (prinsesje op de erwt) en daaroverheen het hoeslaken.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 10:44 schreef Belana het volgende:
ow das wel een goeie idd. toevallig hebben wij afgelopen kerst echt achterlijk grote badlakens gekregen in het kerstpakketdoen die ook nog eens dienst.
hoe deed jij dat verder? onder het hoeslaken ook?
zouden die steken nog verder indalen zijn? wow...
Gekocht bij het kruidvat, helemaal niet zo belachelijk duur. Ik weet niet meer hoeveel hoor, maar ik schrok er toen niet van.quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:07 schreef sjak het volgende:
Ik heb van loreal speciale zonnebrandcreme gekocht, factor 50, die ook zou helpen tegen pigment vlekken. Belangrijk is om je goed in te smeren en dit niet te vergeten boven je lippen opnieuw te doen nadat je iets gedronken hebt. naders krijg je zo'n pigmentvlek boven je lippen en dat ziet er echt niet uit. Even zoeken welke het is, komt zo...
Solar expertise van l'oreal dus: Zonnecreme, Anti-rimpel en Anti-pigmentvlekken. Factor 50+
Over een zwangerschapsmasker na bevalling heb ik niet gehoord, maar die pigmentstreep ging bij mij na een half jaar weg.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:59 schreef lcicle het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat je na de bevalling toch nog een 'zwangerschapsmasker' kunt krijgen in de zon. Weet iemand daar meer van toevallig?
In de zwangerschap kreeg ik vrijwel meteen een pigment streep onder en enige tijd later ook boven m'n navel. Dit zit er nu, bijna 8 weken na de bevaling, nog steeds. Weet niet of die nog weg gaat
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:59 schreef lcicle het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat je na de bevalling toch nog een 'zwangerschapsmasker' kunt krijgen in de zon. Weet iemand daar meer van toevallig?
Die streep wordt in spaanstalige landen "la linea vida" genoemd, de levenslijn. Zo mooiquote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:59 schreef lcicle het volgende:
In de zwangerschap kreeg ik vrijwel meteen een pigment streep onder en enige tijd later ook boven m'n navel. Dit zit er nu, bijna 8 weken na de bevaling, nog steeds. Weet niet of die nog weg gaat
Hahaha, ik heb eens gedroom dat mijn jongste door de peuterzaal aan een andere moeder was meegegeven, en toen ik hem terugvond had ze hem al een andere afschuwelijke naam gegeven en liep hij rond in een trainingspakje met oorbelletjequote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:37 schreef owlet het volgende:
Gefeliciteerd Nana en Jojo!![]()
Ik droomde vannacht dat Belana bevallen was een zoon met een heel rare naam die ik vervolgens vergeten ben![]()
ik heb hem nogsteedsquote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:23 schreef sjak het volgende:
[..]
Die streep wordt in spaanstalige landen "la linea vida" genoemd, de levenslijn. Zo mooi![]()
Bij mij uiteindelijk wel. Streep komt trouwens vaker voor bij getinte vrouwen. Ik ben melkboerenhondenhaar-lelieblank maar ik had mquote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:59 schreef lcicle het volgende:
Ik had hem niet, Amber heeft hem welquote:
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 16:40 schreef chacama het volgende:
Hier een opgeruimd huis en ja meiden ik heb het heel rustig aan gedaan. Heb eerst siesta gehouden en ben toen op het tropentempo (of dikke buikentempo) op mijn gemakje gaan opruimen. De bedden zijn verschoond en de tweede was draait nu vrolijk in de wasmachine. En aangezien ik nog even de tijd heb voordag manlief thuis is, ga ik boven alvast beginnen met schoonmaken. Ik heb energie voor twee nu. Zou het tweede trimester dan eindelijk zijn vruchten gaan afwerpen. Het zou eens tijd worden met 18 weken......
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 18:02 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik heb 2 wassen gedraaid, alles gestofzuigd, gekookt (en nog lekker ook), geboodschapt, opgeruimd, de plee uitgebikt en mijn kindertjes zitten schoon en weldoorvoed te glimmen.
Tevens heb ik 2,5 keer in mijn broek gepiest tijdens een hoestbui.
Zwanger!
Op het strand?? Met dit weer? Toch niet ook nog in de volle zon..?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:15 schreef snoopy het volgende:
[..]
jemig wat een ijver!
Ik heb vandaag op Zandvoort gezeten en nu doe ik helemaal niks![]()
Best lekker moet ik zeggen.
Zelfs mijn man staat hier achter me te lachen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 18:02 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik heb 2 wassen gedraaid, alles gestofzuigd, gekookt (en nog lekker ook), geboodschapt, opgeruimd, de plee uitgebikt en mijn kindertjes zitten schoon en weldoorvoed te glimmen.
Tevens heb ik 2,5 keer in mijn broek gepiest tijdens een hoestbui.
Zwanger!
Ja! Dat kan zo voelen!quote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:18 schreef sweaty het volgende:
Voelt het bewegen van je baby als een soort ploppen? ik voel het nu regelmatig, maar weet niet of dat mijn darmen zijn of mijn jochie. Heb eerst 2 weken echt goede jeuk aan mijn buik gehad om de zoveel uur.
ja, klopt, maar ik red het niet meer om daarheen te lopen dus nu komt ze binnenkort een avond langsquote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:03 schreef sjak het volgende:
Belana, kon jij vandaag niet je foto's gaan ophalen?
Pfff, en krijg je er niet een aantal voor een vaste prijs?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:11 schreef Belana het volgende:
ja, is best duur hoor20/30 afdruk kost 18 euro ofzo
Maar aan de andere kant is het wel uniek, dus ik ga er ook niet op bezuinigen hoor
Hele goede aanwijzingen! Ik zal eens foto's maken van de kinderkamer, zoals het geworden is.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:12 schreef snoopy het volgende:
en goeie aanwijzingen gegeven natuurlijk Sjak?
Volgens mijn verloskundige zo'n 65-70 cm. Nu met klossen is het 80 cm. Het is echt vreemd (maar wel makkelijk eronder schoonmaken). MIjn man riep net: Kijk we hebben een stapelbed.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:27 schreef Neuk het volgende:
Hoe hoog moet je bed eigenlijk minimaal staan?
quote:Op zondag 29 januari 2006 12:34 schreef E.T. het volgende:
sjak, in het begin weet je ook niet dat het je babietje is dat je voelt. (bij de meesten tenminste). Je vermoedt het wel, maar het zouden net zo goed rommelende darmen kunnen zijn.
bij mij voelde het alsof er luchtbelletjes aan de binnenkant van m'n buik borrelden. (ken je dat gevoel nog van vroeger: windjes in het zwembad laten met een badpak aan? zoiets, maar dan aan de binnenkant van je buik)
Ik heb ook een keer gelezen dat t leek op een vlinder die tegen je buikwand fladdert.
En waar je 't zou moeten voelen is voor iedereen verschillend (en ook per keer verschillend), het is maar net waar de baby tegen de baarmoederwand 'botst'.
Fijn om te horen, dank je voor het doorgeven!quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:57 schreef PM-girl het volgende:
Net een mailtje van Moonah gehad, alles ok en ze meldt zich snel weer!
ik ga binnenkort nog maar eens een kruik extra kopen...quote:Op zondag 2 juli 2006 13:22 schreef Belana het volgende:
linda, klopt, de eerste 2 dagen ofzo hebben ze toch nog echt die kruiken nodig omwarm te blijven, kunnen ze zelf nog niet. winterkindjes hebben dat langer nodig
Het hoofdje van een baby is in verhouding zó groot dat er een hoop lichaamswarmte verloren gaat via het hoofdje. Dat kost veel energie en die energie kunnen ze beter besteden aan groeien.quote:Op zondag 2 juli 2006 13:18 schreef linda856763 het volgende:
Lief!
ik kan me toch niet voorstellen dat ze met dit weer een mutsje op moeten, maar mijn schoonzus zei ook al dat ze voor haar kind in juli twee (!) kruiken nodig had....
Heerlijk he, dikke kindjesquote:Op zondag 2 juli 2006 16:32 schreef pinquit het volgende:
max heeft helemaal geen kruiken gehoeven (in februari!!) alleen de eerste nacht 1tje.
maar hij was ook vet
quote:Op zondag 2 juli 2006 17:29 schreef cattie het volgende:
Moonah, goed je weer terug te zien!
Ja, ik zag dat je over tijd bent.... Maar fijn dat het jullie goed gaat!quote:Wat jammer dat je het zo rustig aan moet doen. Maar om een geruststellend verhaal te vertellen over zwangerschapsweeen (Ik neem aan dat je pijnlijke harde buiken bedoeld?), ik heb er ook flink last van gehad, was bang (veel) te vroeg te bevallen en ben nu al bijna 1 week over tijd en de baby doet het prima! Het was alleen vervelend voor mij.
Meer van dit soort ervaringen graag!quote:Op zondag 2 juli 2006 18:00 schreef _evenstar_ het volgende:
Moonah ook hier positief , mijn zus had ook die wee-en en zelfs iets ontsluiting en ook zij is netjes met 40 weken bevallen
Hé daar ben je weer.quote:Op zondag 2 juli 2006 17:27 schreef Moonah het volgende:
Zo, ik heb weer een internetverbinding!
Als ik het goed heb, zijn Vamperotica, LadyS en Nana inmiddels bevallen?
Lieve dames, van harte!
En geniet met volle teugen van jullie kindjes!
Wat een nutteloze opmerking eigenlijk....![]()
![]()
Nou ga tepelsdraaien, sexen, tonic drinken en ananashart etenquote:Op zondag 2 juli 2006 21:15 schreef Belana het volgende:
ok, ik had nooit gedacht dit te gaan zeggen, maar ik WIL nu bevallenmčn wat heb ik er zat van
Mijn schoonmoeder roept aldoor maar: 'wonderolie' ! Werkte voor haar, maar ik vind het toch maar niet zo'n goed plan. Voor nu in ieder geval niet natuurlijk..quote:Op zondag 2 juli 2006 21:15 schreef Belana het volgende:
ok, ik had nooit gedacht dit te gaan zeggen, maar ik WIL nu bevallenmčn wat heb ik er zat van
Pfff, OK.quote:
quote:Op maandag 3 juli 2006 08:59 schreef minoes_ het volgende:
ps.Vanmiddag mijn laatste progestanbolletje,dan moet mijn lijf het zelf gaan doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |