abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 juni 2006 @ 21:18:49 #91
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_39406251
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 21:13 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Van die keren dat ik met een assistente stond te bekvechten bij een tandarts of een huisartsenpost
Dan valt het spoedeisende ook wel mee.....
in een ziekenhuis komende spoedeisende patienten via de seh, en daar kijkt er een arts of verpleegkkundige naar voordat er een beslissing komt. Daar kan het dus gebeuren dat ze weg gestuurd worden omdat het niet spoedeisend is.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_39406368
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 21:18 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Dan valt het spoedeisende ook wel mee.....
in een ziekenhuis komende spoedeisende patienten via de seh, en daar kijkt er een arts of verpleegkkundige naar voordat er een beslissing komt. Daar kan het dus gebeuren dat ze weg gestuurd worden omdat het niet spoedeisend is.
Mwoh, je kunt ook doodgaan aan een kaakabces hoor. en dan hebben we het niet eens over de pijn. Of het naar huis sturen van een kind met een allergie.
Maar het issue is dus: zou zo'n arts een legale patiënt wél behandelen? Want dan acht hij behandeling noodzakelijk.
Het etiketje "spoedeisend" is niet relevant. Dat heeft de regering erop geplakt uit praktische (geldelijke) overwegingen, en dat is niet in overeenstemming met de getekende verdragen én de grondwet.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 30 juni 2006 @ 21:23:44 #93
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_39406420
Zolang het puur alleen om volwassen illegalen en wanbetalers met kleine mankementen gaat, is het een prima beleid.
pi_39406422
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 21:10 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Die krijgen dan een dikke boete en de kosten worden op ze verhaald.
Die worden dus ook gewoon weggestuurd bij het ziekenhuis.
quote:
Totaal ander verhaal dan het gros van de illegalen, die zich niet kunnen verzekeren.
Ze mogen hier dan ook niet zijn. Als ze er dan voor kiezen hier toch te zijn, dan zouden ze misschien redelijkerwijs kunnen verwachten dat ze nergens aanspraak op kunnen maken. Dat ze een uitkering krijgen is al te bespottelijk voor woorden.

Het kan natuurlijk helemaal nooit zo zijn dat illegalen meer rechten hebben dan legale bewoners.
Big dick.
pi_39406591
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 21:23 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Die worden dus ook gewoon weggestuurd bij het ziekenhuis.
[..]
Niet met een gebroken voet. En kinderen ook echt niet.
quote:
Ze mogen hier dan ook niet zijn. Als ze er dan voor kiezen hier toch te zijn, dan zouden ze misschien redelijkerwijs kunnen verwachten dat ze nergens aanspraak op kunnen maken. Dat ze een uitkering krijgen is al te bespottelijk voor woorden.
Krijgen illegalen een uitkering?
quote:
Het kan natuurlijk helemaal nooit zo zijn dat illegalen meer rechten hebben dan legale bewoners.
In principe heeft elke mens recht op medisch noodzakelijke zorg. Het onderscheid illegaal/legaal doet er dan niet toe. Het is geen voorrangsweg ofzo.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 30 juni 2006 @ 21:31:55 #96
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_39406709
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 21:22 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Mwoh, je kunt ook doodgaan aan een kaakabces hoor. en dan hebben we het niet eens over de pijn. Of het naar huis sturen van een kind met een allergie.
Maar het issue is dus: zou zo'n arts een legale patiënt wél behandelen? Want dan acht hij behandeling noodzakelijk.
Het etiketje "spoedeisend" is niet relevant. Dat heeft de regering erop geplakt uit praktische (geldelijke) overwegingen, en dat is niet in overeenstemming met de getekende verdragen én de grondwet.
En hier zeg jij dus wat anders dan de rest. Het spoedeisende is volgens mij wel zeker van belang.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_39406800
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 21:28 schreef Mwanatabu het volgende:
Niet met een gebroken voet. En kinderen ook echt niet.
Ik help het je hopen..
quote:
Krijgen illegalen een uitkering?
De jouwe niet? Dan zou ik maar es snel met hem trouwen..

Maar goed, ik noem het een uitkering, de officiele benaming van het geld dat ze krijgen in een azc zal best anders zijn.
quote:
In principe heeft elke mens recht op medisch noodzakelijke zorg. Het onderscheid illegaal/legaal doet er dan niet toe. Het is geen voorrangsweg ofzo.
Alleen krijgt een legale bewoner een dikke boete als hij niet voor de zorg betaalt. Beetje vreemd niet?
Big dick.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 21:41:57 #98
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_39407038
welles nietes
welles nietes

Hoeveel illegalen overlijden er nu jaarlijks aan een ontoerijkende medische zorg in NL? Dan hebben we een beetje zicht op de omvang van dit probleem ipv alles maar te theoretiseren.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_39407302
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 21:34 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Ik help het je hopen..
[..]
Vraag maar even aan Marc1974 denk ik, over een hypothetische Jan-Willem die op zaterdagmiddag met zijn 7 jaar van een voetbalveld afgedragen wordt met een enkelbreuk. Of een arts dat noodzakelijk vindt.
quote:
De jouwe niet? Dan zou ik maar es snel met hem trouwen..
Ik weet niet waar je het over hebt.
quote:
Maar goed, ik noem het een uitkering, de officiele benaming van het geld dat ze krijgen in een azc zal best anders zijn.
[..]
In de regel hebben we het over een paar tientjes zakgeld. Als er geen centrale keuken is krijg je dus geld voor je eigen eten. Dat is dus de waarborging van de minimale levensstandaard waarin er gesproken wordt in het Verdrag. Hoort medische zorg ook bij, zijn asielzoekers ook voor verzekerd. Ze weten best hoe het hoort daar in Den Haag, ze proberen er alleen onderuit te komen bij bevolkingsgroepen waarvan ze weten dat "het volk" er niet om maalt.
quote:
Alleen krijgt een legale bewoner een dikke boete als hij niet voor de zorg betaalt. Beetje vreemd niet?
Idd. Illegalen zouden die boete ook moeten betalen als ze zich niet verzekerden. Moet dat wel eerst mogelijk gemaakt worden natuurlijk, is dat ook rechtgetrokken.
pi_39407359
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 21:41 schreef Hyperdude het volgende:
welles nietes
welles nietes

Hoeveel illegalen overlijden er nu jaarlijks aan een ontoerijkende medische zorg in NL? Dan hebben we een beetje zicht op de omvang van dit probleem ipv alles maar te theoretiseren.
Overlijden hoeft niet eens. Lijden is al genoeg.
Weet wel dat de zorg bij asielzoekers al onder de maat is, en dat heeft al doden gekost en chronisch zieke kindertjes geproduceerd. En daar heb je dan nog zicht op idd.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 21:51:39 #101
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_39407378
quote:
Lekker objectieve bron..
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 19:35 schreef Mwanatabu het volgende:
Leuk stukje afschuiven. doet de IND ook stelselmatig tegen het vluchtelingenverdrag in: "U kunt ook asiel aanvragen in...." en dat als grond gebruiken als afwijzing.
Dat begrijp ik dus niet. Eerst kom je met een verdrag dat als "grote wet & waarheid "gezien moet worden. Vervolgens kan volgens de wet iets wel (IND want anders was de rechter er wel opin gesprongen) en dan vind je de wet opeens niet belangrijk maar dan gaan je gevoelens en emoties de juiste weg bepalen.

Zwalkend.
quote:
Leuk stukje afschuiven. doet de IND ook stelselmatig tegen het vluchtelingenverdrag in: "U kunt ook asiel aanvragen in...." en dat als grond gebruiken als afwijzing.
Om terug te komen op waar staat dat een staat (en dan in het bijzonder de Nederlandse staat) zijn verantwoordelijkheid moet nemen voor mensen binnen de landsgrenzen:

Nog maar eens: door het Verdrag van de Rechten van de Mens te ondertekenen, heeft Nederland ondertekend mensen op hun grondgebied die rechten niet te ontzeggen, zelfs actief zorg te dragen dat elk mens in die staat aanspraak kan maken op die rechten.
Het zou toch wat zijn als Nederland dat verdrag ondertekend had waarin staat dat het actief garant zal staan voor het waarborgen van die rechten en vervolgens elke aanspraak op die rechten lachend wegwuifde van "Jaaah, zoek dat maar ergens anders".
Wederom kan je niet aantonen dat het verdrag geldt voor allen aanwezig in NL of dat er iets anders (bijv alle onderdanen) van toepassing is..
En blijkbaar vinden de hoge rechters wel dat het kan en is de term afschuiven dus niet terecht.
quote:
Volledige tekst van de verklaring: http://www.unhchr.ch/udhr/lang/dut.htm
Relevant stukje:
[..]

Tevens:
[..]

Maw: als een legale inwoner de betreffende zorg zou krijgen, dan zou dat ook moeten gelden voor illegalen.
Nederlanders krijgen niets maar betalen ook voor de zorg.
Ik kan er ook niet uit opmaken dat illegalen dezelfde rechten krijgen. Zou ook wat zijn want dan zou gelden:
Nederlander -> recht om in NL te blijven
Dus ->
een ieder ongeacht ras, status, bla bla -> recht om in NL te blijven.
quote:
De grondwet:
Hehe eindelijk iets dat zich beperkt tot NL-grondgebied. We kunnen dus het hele EVRM vergeten aangezien je je toevlucht neemt tot de NL-grondwet?
quote:
Opnieuw artikel 2: er zal bij behandeling geen onderscheid worden gemaakt naar status.
Doen we dus ook niet. Er wordt gekeken naar of er betaald wordt, Nederlander, legaal of illegaal.
quote:
Jij kán je verzekeren en bent er verplicht toe.
Nee, je bent verplicht tot het betalen van de wettelijke premies (AWBZ ed.). Hele geloofsgenootschappen mogen zich van God niet verzekeren en hoeven dat ook niet in NL.
quote:
Een illegaal kan dit niet. Hij heeft dit recht namelijk niet.
Waarom kan een illegaal zich niet verzekeren?
quote:
Dat gebeurt idd, dat mensen hiernaartoe komen voor zorg die in eigen land niet beschikbaar/betaalbaar is. Gevolg van ongelijkheid in de wereld, geen reden om ze die zorg te ontzeggen.
Nou praktisch gezien is dat een prachtige reden; de instandhouding van het Nederlandse stelsel. Dat zijn zwaarwegende sociale belangen die binnen EU recht een bevoorrechte positie hebben.

Juridisch kom ik dus weer uit op de vraag waarom zouden ze het recht (en dus de NL-plicht) wel in NL kunnen laten gelden en niet in hun thuisland? Het EVRM geeft ze dat niet noch de NL-grondwet.

Juridisch heb je geen gelijk. Had je dat wel dan had vluchtelingenwerk allang een paar prachtige rechtszaken aangespannen. Of je emotioneel gelijk heb vind ik een andere en een hele goede vraag maar dan moet je geen topic beginnen met het EVRM.

Maar waar ik pas echt bang voor ben is de praktijk uit begin jaren 90. Iraanse travestieten to be komen naar Nederland, claimen ondraaglijk psychisch lijden en krijgen daarom door NL een geslachtsveranderingsoperatie. Iran accepteert geen verbouwde mannen/ vrouwen en dus krijgen ze een verblijfsvergunning. Zo gek was het hier vroeger toen ze jouw redenaties volgden. Wil je die tijden weer terug?

[ Bericht 1% gewijzigd door Napalm op 30-06-2006 21:58:27 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_39407866
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 21:51 schreef Napalm het volgende:

[..]

Lekker objectieve bron..
[..]

Dat begrijp ik dus niet. Eerst kom je met een verdrag dat als "grote wet & waarheid "gezien moet worden. Vervolgens kan volgens de wet iets wel (IND want anders was de rechter er wel opin gesprongen) en dan vind je de wet opeens niet belangrijk maar dan gaan je gevoelens en emoties de juiste weg bepalen.
Zwalkend.
[..]
Ik vind die wet welzeker belangrijk en boven het beleid van de Nederlandse regering staan.
quote:
Wederom kan je niet aantonen dat het verdrag geldt voor allen aanwezig in NL of dat er iets anders (bijv alle onderdanen) van toepassing is..
Dunkt me dat de gequote stukken genoeg zeggen. Iedereen op Nederlands grondgebied heeft recht op dezelfde behandeling in gelijke gevallen. Ondertekenen van UVRM garandeert ook nog eens dat juridische status er niet toe doet bij behandeling en recht op medische zorg.
quote:
En blijkbaar vinden de hoge rechters wel dat het kan en is de term afschuiven dus niet terecht.
[..]
De hoge rechters vinden dat wat wel kan? Mensen afwijzen op grond van een mogelijk asiel in een ander land of het weigeren van medische zorg?
quote:
wederom zie ik je hier niet duidelijk maken wat een illegaal in NL voor zou hebben op een inwoners van een verdragland in Afrika.
[..]
Hij bevindt zich binnen de landsgrenzen, nogmaals.
quote:
Hehe eindelijk iets dat zich beperkt tot NL-grondgebied. We kunnen dus het hele EVRM vergeten aangezien je je toevlucht neemt tot de NL-grondwet?
[..]
In principe waarborgen beide medische zorg voor elk zich op Nederlandse staatsgronden verkerend persoon, idd. De verklaring trekt het door in het brede, de Nederlandse wet beperkt de uitvoering tot het eigen grondgebied.
quote:
Doen we dus ook niet. Er wordt gekeken naar of er betaald wordt, Nederlander, legaal of illegaal.
[..]
Is allebei laakbaar en niet conform de afspraakjes en tevens wordt dit veel scherper uitgevoerd bij illegalen.
quote:
Nee, je bent verplicht tot het betalen van de wettelijke premies (AWBZ ed.). Hele geloofsgenootschappen mogen zich van God niet verzekeren en hoeven dat ook niet in NL.
[..]
Bron?
quote:
Waarom kan een illegaal zich niet verzekeren?
[..]
Omdat hij illegaal is, praktijk. Probeer het maar eens.
quote:
Nou praktisch gezien is dat een prachtige reden; de instandhouding van het Nederlandse stelsel. Dat zijn zwaarwegende sociale belangen die binnen EU recht een bevoorrechte positie hebben.
De EU staat niet boven de mensenrechten, nee, hoe zwaarwegend ook. Het is nogmaals geen voorrangsweg.
quote:
Juridisch kom ik dus weer uit op de vraag waarom zouden ze het recht (en dus de NL-plicht) wel in NL kunnen laten gelden en niet in hun thuisland? Het EVRM geeft ze dat niet noch de NL-grondwet.
Artikel 1 dus.
quote:
Juridisch heb je geen gelijk. Had je dat wel dan had vluchtelingenwerk allang een paar prachtige rechtszaken aangespannen. Of je emotioneel gelijk heb vind ik een andere en een hele goede vraag maar dan moet je geen topic beginnen met het EVRM.
Dat jij er niets van hoort wil niet zeggen dat er niets gebeurt op dat front. google maar eens op "medische zorg illegalen", heb je zo een aantal casussen voor je neus.
quote:
Maar waar ik pas echt bang voor ben is de praktijk uit begin jaren 90. Iraanse travestieten to be komen naar Nederland, claimen ondraaglijk psychisch lijden en krijgen daarom door NL een geslachtsveranderingsoperatie. Iran accepteert geen verbouwde mannen/ vrouwen en dus krijgen ze een verblijfsvergunning. Zo gek was het hier vroeger toen ze jouw redenaties volgden. Wil je die tijden weer terug?
Die tijden zijn er nog steeds hoor. En terecht. Voor dat soort gevallen zijn vluchtelingenverdragen nou bedoeld.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 22:34:52 #103
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_39408834
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 22:05 schreef Mwanatabu het volgende:

Die tijden zijn er nog steeds hoor. En terecht. Voor dat soort gevallen zijn vluchtelingenverdragen nou bedoeld.
Ik denk niet dat heel erg veel mensen het met je eens zijn.

Want het is zeer interresant om jezelf hier oneindig sociaal te positioneren (ben jij zwak ziek en misselijk ergens op deze aardbol? Kom naar Nederland ) maar zelfs een kind snapt dat dat geen houdbare positie is.

Dan verword nederland tot het putje waar alles naar toe stroomt. Maar dan natuurlijk wel als vanouds tekeer gaan als er bezuinigd moet worden, want dat kan niet.

Maar dat een euro maar 1 keer uitgegeven kan worden, en dat gratis ziekehuis spelen voor alles wat rijp & rot is op deze planeet bakken met geld kost, zie je voor het gemak maar over het hoofd.
&lt;signature here&gt;.
pi_39416366
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 22:34 schreef ExTec het volgende:

[..]

Want het is zeer interresant om jezelf hier oneindig sociaal te positioneren (ben jij zwak ziek en misselijk ergens op deze aardbol? Kom naar Nederland ) maar zelfs een kind snapt dat dat geen houdbare positie is.
En dat is dus ook helemaal niet de positie. Dit soort verdragen stelt niet dat Nederland mensen moeten toelaten op een of andere grond, maar dat mensen die zich op Nederlands grondgebied bevinden onder Nederlandse juridistrictie vallen.

En tot die juridistrictie behoort de plicht van de overheid om mensen (op haar grondgebied) medische zorg te bieden.

Het zegt dus NIETS over aanspraak op Nederlandse zorg door mensen buiten Nederland.
Als iemand denk dat eerbiedigen van mensenrechten op het eigen grondgebied betekent dat men alle mensen het recht hebben naar dat grondgebied te komen, zegt dat wel iets over het lees- en denkvermogen van diegene.

Wat denk je nou, dat internationale verdragen door kleuters in elkaar worden gefröbeld? Dat het internationaal recht door prutsers die niks van juridische zaken weten wordt geschreven? Dat een of andere straatveger zo'n verdrag namens de Nederlandse regering ondertekent?

Als je het een slecht of onhoudbaar verdrag vindt, bestrijd het dan. Maar dan wel op datgene wat het verdrag inhoudt, niet op dingen die niets uitstaande hebben met het verdrag wat je wil bestrijden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_39416588
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 22:34 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dan verword nederland tot het putje waar alles naar toe stroomt. Maar dan natuurlijk wel als vanouds tekeer gaan als er bezuinigd moet worden, want dat kan niet.

Maar dat een euro maar 1 keer uitgegeven kan worden, en dat gratis ziekehuis spelen voor alles wat rijp & rot is op deze planeet bakken met geld kost, zie je voor het gemak maar over het hoofd.
Ik zie nergens in die verdragenstaan dat iedereen het land maar in mag. Zoals sigme hierboven al opmerkt staat er alleen dat mensen op Nederlands grondgebied recht hebben op noodzakelijk medische zorg.

Dus nog maar eens: een staat die een verdrag tekent dat zegt dat het in een levensstandaard zal voorzien van iedereen -ongeacht juridische status- waarbij noodzakelijke medische zorg inbegrpen zit, heeft die dus ook te bieden. Niet iemand anders, want die staat heeft dat getekend, voor zichzelf.
pi_39419042
Tis allemaal wel leuk en aardig dit geinterpreteer van verdragen e.d, maar dit is toch gewoon een kwestie van normen en waarden en fatsoen. Als iemand met een gebroken been het ziekenhuis in komt behoor je hem te helpen, klaar.

En als er teveel illegalen zouden zijn, dan moet je die maar uitzetten, maar goed daar is Verdonk bepaald niet goed in.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 11:53:56 #107
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39419306
Och, politici die zich aan de wet houden, dát moet ik nog meemaken.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 11:55:13 #108
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39419323
Bijvoorbeeld, vele mensen vonden ook dat Guantanamo legaal bezig was, want oei, die terroristen...

Hier ook weer, die illegalen... als het ware gezien als een smet in de samenleving, luis in de pels.
Belachelijk.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 12:04:15 #109
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39419531
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 14:10 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Maar wat nou als die artseneed je klauwen met geld kost aan behandelkosten? Wat uiteindelijk tot het failliessement van het ziekenhuis kan leiden, als het maar vaak genoeg gedaan wordt, wat tot sluiting leidt, wat tot gebrek aan ziekenzorg leidt voor de gehele maatschappij.
Ja, boehoeeee, wát áls! Wat als er nou een meteoriet op dat zeikenhuis stort en al die investeringen voor niks zijn geweest. Wat als...
pi_39421359
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 13:22 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Je hebt wel door dat er eigenlijk alleen in NL (en een paar Scandinavische landen misschien) een paar mensen wonen die vinden dat je je aan dat soort verdragen moet houden?.

Persoonlijk vind ik die verdragen voor een groot deel onzin. Een soort papieren fictie (alweer)waarin alles mooi geregeld is. De staat lijkt verplicht een mooi leven voor niet alleen zijn inwoners, maar ook voor iedereen die "ff langskomt" te regelen. Lijkt mij een beetje veelgevraagd; buiten Europa, USA en nog een paar landen is het eerder een droomvoorstelling dan een mogelijk haalbaar ideaal.
je bent even vergeten wanneer en waarom die verklaring is gekomen .. en waarom het zo belangrijk is dat die blijft bestaan .. ?

en ja, natuurlijk is het een droom, een wereld zonder honger etc etc .. maar omdat dat binnen 60 jaar niet lukt moet je die droom dan maar opgegeven ? Hoeveel landen hebben wij sinds WO2 al aangesproken op hun gedrag met dat verdrag in de hand en daarmee noodzakelijke veranderingen in gang gezet .. en dat wil je allemaal opgeven omdat het jou een paar centen kost ?
pleased to meet you
  zaterdag 1 juli 2006 @ 14:50:04 #111
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39422998
Geluk en een goede samenleving zijn geen punt, geen doel, maar een richting.

Dat verdrag helpt ons daarbij. Dat is wel de kortst mogelijke omschrijving.
pi_39423119
Ergens 'recht op' hebben is nog iets heel anders dan dat de een of andere partij gedwongen is het te leveren.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_39423296
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 14:55 schreef heiden6 het volgende:
Ergens 'recht op' hebben is nog iets heel anders dan dat de een of andere partij gedwongen is het te leveren.
Uiteraard. Vandaag zo'n verdrag waarin een staat zichzelf commiteert aan het leveren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_39423360
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 15:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Uiteraard. Vandaag zo'n verdrag waarin een staat zichzelf commiteert aan het leveren.
De staat zou eens wat minder hooi op haar onrechtmatig verkregen vork moeten nemen.
pi_39423864
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 15:06 schreef heiden6 het volgende:

[..]

De staat zou eens wat minder hooi op haar onrechtmatig verkregen vork moeten nemen.
huh .. onrechtmatig verkregen vork .. waar heb je het over ?
ik bedoel maar, als jij liever in een land woont dat de mensenrechten niet onderschrijft cq respecteerd, ga er toch vooral naar toe verhuizen
pleased to meet you
  zaterdag 1 juli 2006 @ 15:45:26 #116
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_39424062
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 12:04 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ja, boehoeeee, wát áls! Wat als er nou een meteoriet op dat zeikenhuis stort en al die investeringen voor niks zijn geweest. Wat als...
geweldige vergelijking, een meteoriet is niet in de hand te houden, de stroom te behandelen mensen wel.

Je vergeet in je ideaalbeeld van de wereld dat alles drijft op geld, ook de ziekenzorg. En zonder geld kun je helemaal niemand helpen. Je kunt wel gaan blaten dat de wereld slecht is als er iemand niet geholpen wordt, omdat hij illegaal is, en dus niet verzekerd, maar het feit is dat als er geen geld meer is, het ziekenhuis dicht moet, en er helemaal niemand meer geholpen kan worden.

Denk eens verder dan de dag van vandaag, zou je goed doen.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_39424285
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 15:45 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

geweldige vergelijking, een meteoriet is niet in de hand te houden, de stroom te behandelen mensen wel.

Je vergeet in je ideaalbeeld van de wereld dat alles drijft op geld, ook de ziekenzorg. En zonder geld kun je helemaal niemand helpen. Je kunt wel gaan blaten dat de wereld slecht is als er iemand niet geholpen wordt, omdat hij illegaal is, en dus niet verzekerd, maar het feit is dat als er geen geld meer is, het ziekenhuis dicht moet, en er helemaal niemand meer geholpen kan worden.

Ja maar iederen heeft toch recht op goede zorg, een vrolijk leven en bloemetjes en fluitende vogeltjes.

Laten we ook maar in de wet opnemen dat iedereen recht heeft op een grote luxe auto met gratis benzine.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 15:58:49 #118
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39424315
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 15:45 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Noujoh, wat doet dat me goed. Ik voel me nu al beter. Gaat heen met je persoonlijke aanvallen.

Een wereld waar men illegaal is omdat men de papierhandel niet op orde kan krijgen. Een wereld waar illegalen worden vergeleken met nietwerkende parasieten, een wereld waar die 'nietwerkende parasieten' geen zorg kunnen krijgen. Een wereld wat zich rijk en modern noemt.
God wat modern. We kunnen niet eens voor die paar illegalen zorgen.

Een wereld drijft op meer dan geld.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 16:01:59 #119
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_39424379
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 15:58 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Noujoh, wat doet dat me goed. Ik voel me nu al beter.

Een wereld waar men illegaal is omdat men de papierhandel niet op orde kan krijgen. Een wereld waar illegalen worden vergeleken met nietwerkende parasieten, een wereld waar die 'nietwerkende parasieten' geen zorg kunnen krijgen. Een wereld wat zich rijk en modern noemt.

Jij was toch die bommengooier?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_39424471
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 15:58 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Noujoh, wat doet dat me goed. Ik voel me nu al beter. Gaat heen met je persoonlijke aanvallen.

Wat let je om die mensen zelf te helpen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')