Ja, hij is om 22.11 uur te zien aan de hemel.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 17:45 schreef firecow het volgende:
Ik las op de frontpage dat hij te zien zou zijn 21 min na de lancering oid ??
Iemand meer info hierover???
Ook enig idee waar ergens?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 19:08 schreef Freek99 het volgende:
[..]
Ja, hij is om 22.11 uur te zien aan de hemel.
Ik gok al een uurtje of 2/3.. aangezien ze checklists etc moeten doornemen.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:36 schreef Autodidact het volgende:
Zitten die astronauten er nu al in?
Ehm, allang toch?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:36 schreef Autodidact het volgende:
Zitten die astronauten er nu al in?
Tjemig, dat lijkt me saai. Je kunt niet blijven rock-paper-scissorren.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:36 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Ik gok al een uurtje of 2/3.. aangezien ze checklists etc moeten doornemen.![]()
Eerlijkgezegd lijkt mij dat heerlijk in zo'n shuttle, maarja.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:38 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Tjemig, dat lijkt me saai. Je kunt niet blijven rock-paper-scissorren.
Yeah ik voorspel een overcast in een minuutje of 20quote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:40 schreef whosvegas het volgende:
Oef best veel bewolking als naar Nasa tv kijkt.
Gewoon een kamikazeraket van maken om die terroristen te pakken.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:40 schreef Intronic het volgende:
Terrorists!
Idd, al is zo'n ontploffende raket wel leukquote:
quote:Nog altijd wolken boven spaceshuttle
CAPE CANAVERAL - Het weer in Florida is zondag vrijwel hetzelfde als zaterdag, toen de ruimtevaartorganisatie NASA zich genoodzaakt zag de lancering van het ruimteveer Discovery een dag uit te stellen. Meteorlogen van de NASA achten de kans dan ook vrij groot dat de spaceshuttle ook zondag aan de grond zal moeten blijven.
„We kunnen het weer niet beïnvloeden en we hebben zeer strikte regels. We lanceren dit ruimtevaartuig alleen als het veilig is”, liet vluchtleider Mike Leinbach zondagmorgen weten. De lancering ging zaterdag op het laatste moment niet door wegens zware bewolking en kans op onweer.
Veiligheid staat voorop bij de NASA, zeker na de crash van het ruimteveer Columbia in 2003, met het verlies van zeven astronauten als gevolg, en de technische problemen die de Discovery vorig jaar ondervond. Nog een mislukte vlucht betekent vrijwel zeker definitief het einde van de spaceshuttle.
www.nasa.org ? volgens mij moet het daar wel te vinden zijnquote:Op zondag 2 juli 2006 20:11 schreef Sjoe538 het volgende:
Heeft iemand een link van de vorige lancering waar ook een stukje hitteschild afbrak, die was tot in de ruimte te volgen..
Tis nasa.gov maar nee nog niks kunnen vinden.quote:Op zondag 2 juli 2006 20:15 schreef Mickeys het volgende:
[..]
www.nasa.org ? volgens mij moet het daar wel te vinden zijn
hier is dat topic van vorig jaar, van die vorige lanceringquote:Op zondag 2 juli 2006 20:11 schreef Sjoe538 het volgende:
Heeft iemand een link van de vorige lancering waar ook een stukje hitteschild afbrak, die was tot in de ruimte te volgen..
4 Juli is precies 555 dagen na de tsunami, heel toepasselijk meet het oog op symboliek. Ik verwacht een 'lucht' gerelateerde gebeurtenis en de lancering lijkt een goede kandidaatquote:Op zondag 2 juli 2006 20:05 schreef Mickeys het volgende:
the 4th of july... Independence day... hoe toepasselijk kan het worden?
volledig artikelquote:Crack found in foam on shuttle's fuel tank
Launch attempt planned for July 4
KENNEDY SPACE CENTER, Florida (CNN) -- Workers at the Kennedy Space Center on Monday found a crack in the foam insulation covering a bracket that connects the liquid oxygen feed line to shuttle Discovery's external fuel tank, a space center spokesman said.
NASA said the crack was discovered during an inspection Sunday evening. It is 4- to 5-inches- long and an eighth- to a quarter-inch wide.
The Mission Management Team will discuss the issue at 10 a.m. ET, according to space center Public Affairs Officer George Diller.
Team members will decide if they need to fix it and whether they will proceed as planned with tomorrow's launch.
als dat zo is, is de vorige lancering waarschijnlijk de laatste ooit. van een spaceshuttle dan.quote:Op maandag 3 juli 2006 16:11 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Straks wordt het nog zo'n "van uitstel komt afstel" verhaal![]()
Het klinkt echt alsof ze in die pakken even op een terras zijn gaan zitten dat ze onderweg naar de shuttle zijn tegengekomen om een witbiertje te pakken.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:03 schreef AstroStart het volgende:
[15:01 uur] - De astronauten genieten nu van een hapje en een drankje alvorens ze naar het lanceerplatform vertrekken over een uur of anderhalf.
Zo zag ik het ook helemaal voor me jaquote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:05 schreef NJ het volgende:
[..]
Het klinkt echt alsof ze in die pakken even op een terras zijn gaan zitten dat ze onderweg naar de shuttle zijn tegengekomen om een witbiertje te pakken..
20:38 nederlandse tijd als je dat bedoeldquote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:21 schreef SterkStaaltje het volgende:
NASA TV werkt hier wel, wat is de launch time?
www.nasa.gov does the trick.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:13 schreef Tomasso het volgende:
Maar dat NASA TV lijkt bij mij niet te werken. Hij buffert wel, maar ik krijg geen beeld (eergisteren en de dag ervoor).
Vind ik ookquote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:04 schreef NJ het volgende:
Ik vind die minuten updates echt handig en leuk.
Op de NASA site staan ook steeds updates:quote:Op dinsdag 4 juli 2006 15:04 schreef NJ het volgende:
Ik vind die minuten updates echt handig en leuk.
Nee.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:12 schreef imported_sphinx het volgende:
weet je.. ik denk eigenlijk dat er iets fout zal gaan en dat dit de laatste spaceshuttle vlucht ooit wordt omdat het risico/de kosten veel te groot gaan worden om het nog een keer te doen.
dacht ik zo even.
Ja.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 19:33 schreef __Saviour__ het volgende:
weer een hold op t-9 en dan 45 min.wachten? hoorde ik dat goed?
Dat had ik al door, maar toch.. het klinkt voor geen meter, misschien goed oefenen voor een volgende keer als die er komt. Idee verder is goedquote:
Cape Canaveral lanceren ze nu toch vandaan? Heb ik ook ooit als klein jongetje gestaanquote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:07 schreef Mickeys het volgende:
wel gaaf om te zien dat ik daar ook gestaan heb in 1991... ik weet niet meer welke er toen stond maar het was echt het gevoel alsof het mijn shuttle was
Luister je naar het amerikaanse commentaar, doe ik ookquote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:03 schreef Mickeys het volgende:
Sorry hoor, maar het nederlandse commentaar is walgelijk.. te veel ehm's en zo..
20:38quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:11 schreef MrBadGuy het volgende:
Hoelaat gaat ie? Klok staat nu op 9 minutes and holding.
Ow, ik was er niet op moment van lanceren. Een aantal dagen eerder of later zaten we in zo'n waterpark, vloog er wel eentje over die net was opgestegen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:11 schreef Mickeys het volgende:
ah gevonden.. de STS-48 en toen.. ja ja, de Discovery
linkje
Ik denk dat ik nu al hevige hartkloppingen zou hebbenquote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:21 schreef NJ het volgende:.
Spannend!
Ik kan me dus echt niet voorstellen hoe het voor die drie in die shuttle voelt die voor het eerst de ruimte ingaan. Dat lijkt me zo geweldig!!
Als ie op pad 39-b staat wel. Menig raketje naar de maan is daar al vandaan vertrokken.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:13 schreef roelofjan het volgende:
http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=28.627153,-80.621055&spn=0.012921,0.016887&t=k&om=0
Daar staat 'ie nu toch?
Op één van die twee staat ie inderdaad.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:13 schreef roelofjan het volgende:
http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=28.627153,-80.621055&spn=0.012921,0.016887&t=k&om=0
Daar staat 'ie nu toch?
hoe krijg je dat voor elkaar? ik kreeg geen verbinding via media player en het schermpje in de iexplorer krijg ik niet maximaalquote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:22 schreef whosvegas het volgende:
Een paar minuten voor lift off zet ik de media player full screen en het volume op 10
zitten 7 man/vrouw inquote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:21 schreef NJ het volgende:.
Spannend!
Ik kan me dus echt niet voorstellen hoe het voor die drie in die shuttle voelt die voor het eerst de ruimte ingaan. Dat lijkt me zo geweldig!!
Klopt, maar voor drie van hen is het de eerste keer dat ze de ruimte ingaan.quote:
tot de einde van de hold op t-9quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:26 schreef schatje het volgende:
3 minuten nog
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:24 schreef NJ het volgende:
[..]
Op één van die twee staat ie inderdaad.
Ik weet dat het 39B is, maar welke B is?
Je bent wel lekker aan het spammen, hè.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:26 schreef AstroStart het volgende:
Ja, het gaat echt gebeuren vandaag! Woehoe!
http://home.planet.nl/~eling037/merrit.htmquote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:24 schreef NJ het volgende:
[..]
Op één van die twee staat ie inderdaad.
Ik weet dat het 39B is, maar welke B is?
Positiefquote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:28 schreef Rewimo het volgende:
Spannend, gaat ie straks plof of niet...
Meer realistisch... er zijn er al eens een paar plof gegaan. Ik hoop van niet natuurlijk.quote:
De meesten gaan gewoon de lucht in en komen ook weer veilig aanquote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:30 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Meer realistisch... er zijn er al eens een paar plof gegaan. Ik hoop van niet natuurlijk.
tuurlijk, er is altijd een kans geweest.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:30 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Meer realistisch... er zijn er al eens een paar plof gegaan. Ik hoop van niet natuurlijk.
wel 2... de challanger en de colombia... iets met de c is niet goed lijkt het hihi dit keer is het weer de d van discovery.. komt goed...quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:30 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Volgens het programma moest er een kans van minstens 1 op 200 zijn dat het misging.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:31 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
tuurlijk, er is altijd een kans geweest.
Vuurwerk?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:31 schreef the_disheaver het volgende:
uhh, is het independence day?
Das wel een flink stuk hogerquote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:32 schreef NJ het volgende:
[..]
Volgens het programma moest er een kans van minstens 1 op 200 zijn dat het misging.
Het ligt een tikkeltje hoger met momenteel 1 op 60.
ik heb ergens een veel langere kans gehoord. Geen idee waar.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:32 schreef NJ het volgende:
[..]
Volgens het programma moest er een kans van minstens 1 op 200 zijn dat het misging.
Het ligt een tikkeltje hoger met momenteel 1 op 60.
Hangt ervan af waar de brokstukken naar beneden komen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:34 schreef imported_sphinx het volgende:
als het straks donker is, kun je hem dan zien?
niet als de druk niet verandert hequote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:40 schreef Merkie het volgende:
Men, zo'n snelle stiijging moet pijn aan je oren doen.
Maar die verandert wel lijkt me, in een vliegtuig gebeurt dat ook alhoewel ze het wel proberen tegen te gaan.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:41 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
niet als de druk niet verandert he
Als je omhoog gaat verandert de druk...quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:42 schreef Merkie het volgende:
[..]
Maar die verandert wel lijkt me, in een vliegtuig gebeurt dat ook alhoewel ze het wel proberen tegen te gaan.
Maar goed, een space shuttle is natuurlijk een heel ander verhaal dan een vliegtuig. Maar toch lijkt het mij onmogelijk dat de luchtdruk niet gaat dalen.
Joh, maar een space shuttle is 100% luchtdicht. Dus in theorie zou het niet moeten veranderen, maar ik betwijfel of dat in de praktijk ook zo is. In een vliegtuig is dat immers niet het geval.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:44 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Als je omhoog gaat verandert de druk...
Als je omlaag komt verandert ook de druk.
Dus snoepje erbij....
En een passagiersvliegtuig is zo lek als een zeef zekerquote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:47 schreef Merkie het volgende:
[..]
Joh, maar een space shuttle is 100% luchtdicht. Dus in theorie zou het niet moeten veranderen, maar ik betwijfel of dat in de praktijk ook zo is. In een vliegtuig is dat immers niet het geval.
nee, eigenlijk hangt de tank stil, en beweegt het hele universum er omheen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:48 schreef MaxMark het volgende:
Wow, dat afstoten van die tank. Prachtig zoals je de shuttle ziet wegdraaien.
Ja ik weet, het is de tank die wegdraait
Dat bedoelde ik met het oog op het feit dat de camera op de tank zat en vanaf dat oogpunt leek de shuttle weg te draaien.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:49 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
nee, eigenlijk hangt de tank stil, en beweegt het hele universum er omheen.
Donderdagquote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:01 schreef Woeiii het volgende:
hoe lang gaat het duren voordat ze bij dat station zijn ?
Koffie kransje...quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:02 schreef Woeiii het volgende:
En wat gaan ze er nou precies doen?
Wordt langzamerhand wel tijd....quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:11 schreef Marvin-THE-MARTiAN het volgende:
manned space program = on track; ISS krijgt zijn "upgrade ~ afbouw"![]()
iddquote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:14 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Wordt langzamerhand wel tijd....
En columbus zosnel mogelijk naar boven
Zo groot dat ie niet op aarde in elkaar gezet kon woorden.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:14 schreef iamredleader het volgende:
Lijkt me wel leuk als over een paar jaar dat station echt af is, moet behoorlijk groot worden!
DDay donderdagquote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:16 schreef the_disheaver het volgende:
eentje die bijna vol is.
wanneer komen ze aan bij het ISS?
Nou, dat kan wel. Alleen dat hele gevaarte dan de lucht in krijgen wordt wat moeilijkerquote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:15 schreef most_wanted het volgende:
[..]
Zo groot dat ie niet op aarde in elkaar gezet kon woorden.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |