Maar ze hebben dus besloten dat enkel wie volgens het gerecht vanaf 1 jan 2005 betrokken is geweest uit de Tour wordt geweerd.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 03:55 schreef PLAE@ het volgende:
lol, ik wilde het niet verbeteren omdat ik niet precies begreep wat hij vertelde.
Maar iig niet wat de vorige spreker over dit onderwerp zei![]()
Per 1 januari 2005 is er een nieuwe regeling oid? k heb t item wel gehoord maar was niet supergeconcentreerd.
een tour zonder basso, ullirich, mancebo kan ik me eigenlijk niet voorstellen. Ik denk dat er heel veel weggemoffeld wordt zodat deze toch starten. Unfair tegenover bijvoorbeeld kelme wat na aanwijzingen niet eens mocht starten...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 06:28 schreef maril het volgende:
Jee, ik houd mijn hart vast, of word de boel onder de mat geschoven tot na de tour?
![]()
goedenmorgen overigens, oops
verkeerde topic.
![]()
Da's vanwege de Protour. Bij invoeren van de Protour is besloten dat als rijders verdacht worden van doping, zij niet worden opgesteld door hun team. En alle Protour-teams hebben dat ondertekend.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 03:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Hier verder.
[..]
Maar ze hebben dus besloten dat enkel wie volgens het gerecht vanaf 1 jan 2005 betrokken is geweest uit de Tour wordt geweerd.
Het lijkt mij een behoorlijke nuance, vooral omdat degenen die het besloten allicht van méér weten. Wat als het gerecht nog geen datums kan bewijzen ? Gewoon starten ? (allicht wel dus)
Blijkt dat na 31 december 2004 niemand meer contact met die dokter heeft gehadquote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:17 schreef Falco het volgende:
Zou die datum van 1 januari 2005 nog relevant gaan worden voor wie er wel of niet gaat starten? Het zou dan met een soort van sisser nog af kunnen lopen.
Inderdaadquote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Toch vreemd zoals die Spanjaarden roepen dat Valverde er zeker niet tussen staat. Zo schakelen ze wel de grootste concurrenten van AV uit en ze willen daarvoor Mancebo opofferen (en ook Heras en Beloki en zo, maar dat waren toch al gevallen sterren).
Ik hoorde hem nochtans zeggen op het nieuws dat hij vond dat de Pro Tour ploegen heel erg ver gingen met deze beslissing, maar dat ze onder zoveel druk staan dat ze niet anders meer kunnen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:12 schreef Wombcat het volgende:
In Trouw zei Lefevre trouwens dat "alle renners die verdacht zijn met eigenlijk met 5 kilo lood om hun nek overboord moeten worden gegooid."
Dus nu zijn ze al schuldig als ze verdacht zijn
Het komt anders vaak genoeg voor dat mensen voor de rechtbank komen en vrijgesproken worden.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:53 schreef Ericr het volgende:
Is toch een standaardregel dat renners hangende een onderzoek nergens mogen starten? In dit geval lijkt me het ook logisch, ze gaan in Spanje straks niet tig renners beschuldigen terwijl ze het niet kunnen hard maken.
En afhankelijk van hun job worden daar soms ook mensen een tijdje op non-actief gezet.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het komt anders vaak genoeg voor dat mensen voor de rechtbank komen en vrijgesproken worden.
Tja dat is het risico, maar de PT-ploegen hebben dat charter zelf opgesteld. Lefevere is daar ook vrij duidelijk in, op de lijst en je start niet.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het komt anders vaak genoeg voor dat mensen voor de rechtbank komen en vrijgesproken worden.
waar dan?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:27 schreef Gitanki het volgende:
Als het goed is over een enkele minuten...
dat is wel stront... ik vertrek binnen 3 kwartier op vakantie en als wielerliefhebber hoopte ik nog net de ontknoping mee te maken.. Maar goed, het kan alsnog...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:34 schreef Ericr het volgende:
Gewoon afwachten, als het een pers communique is dan zie je dat vanzelf binnen een uur of zo op diverse sites verschijnen.
NOSquote:T-Mobile schorst Ullrich, Sevilla
T-Mobile heeft de renners Jan Ullrich en Oscar Sevilla geschorst in verband met een groot Spaans dopingonderzoek. Ook Ullrichs persoonlijke begeleider Rudy Pevenage is geschorst.
De maatregelen van de Duitse formatie komen één dag voor de start van de Tour de France, waarvoor oud-winnaar Ullrich als één van de favorieten gold.
Dan kan de rest niet achterblijvenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:52 schreef Botterboy het volgende:
ullrich en seville zijn geschorst door t-moblie zie TT nos
Nou de tour kan wel ophouden dit jaarquote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:56 schreef Ericr het volgende:
De rest zal zo wel volgen, ploeg na ploeg.
Waarschijnlijk wel, maar je moet maar net meerdere renners op standby hebben om aan zo'n loodzware klus van drie weken te beginnen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:58 schreef Botterboy het volgende:
kunnen ze nog vervangers oproepen, Farazijn kon een paar jaar geleden nog een paar uur voor de start worden opgeroepen
Welke lijst?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:00 schreef opgebaarde het volgende:
nope zjwegel
Ben benieuwd naar Nederlandse namen en alles wat nu bij de Rabobank rijdt.
Zo werden Menchov en Flecha genoemd (zelfs Thomasje...) maar die zijn weg op de nieuweste officiele lijst van gisterenavond
http://sport.ard.de/sp/radsport/news200606/29/ullrich.jhtmlquote:Ullrich suspendiert
Der Profi-Radrennstall T-Mobile hat seine beiden Stars Jan Ullrich und Oscar Sevilla sowie Ullrichs Betreuer Rudy Pevenage mit sofortiger Wirkung suspendiert.
Am Freitag um 9:34 Uhr gaben die Teamsprecher Christian Frommert und Luuc Eisenga auf einer Pressekonferenz in Plobsheim bei Straßburg diesen Schritt bekannt. Auch Betreuer Rudy Pevenage ist von der Suspendierung betroffen.
"Auf Grund von Unterlagen, die wir von der Tour-Direktion erhalten haben, halten wir es für unmöglich, vorläufig mit diesenDreien weiterzuarbeiten", hieß es zur Begründung.
Tja dat kwam omdat cyclingnews schreeft dat de telegraaf dat geschreven had. En als de uiteindelijke bron de telegraaf is dan weet ik het ook nog niet. Maar het is inderdaad even afwachten geblazen. Voor mij een mooi moment om mijn scricptie te gaan inleverenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:00 schreef opgebaarde het volgende:
nope zjwegel
Ben benieuwd naar Nederlandse namen en alles wat nu bij de Rabobank rijdt.
Zo werden Menchov en Flecha genoemd (zelfs Thomasje...) maar die zijn weg op de nieuweste officiele lijst van gisterenavond
Same thoughts here . . .quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:02 schreef Klonk het volgende:
ik baal hier eigenlijk best wel van, tuurlijk in elke sport zijn zondebokken, maar ik volg de tour en de rest van het wielrennen al sinds ik een klein Klonkje was, maar als dit waar is dan gaat/is de sport volledig naar de kloten....
Hij had niet zoveel nieuws te melden, alleen dat Ullrich dus geschorst is en dat er vandaag nog vele persconferenties zullen volgen.quote:
Geen vinokourov dusquote:ASO rejects CAS decision
The Court of Arbitration for Sport's decision to allow Astaná-Würth to race in the Tour has been rejected by organisers ASO, who issued a statement to that effect late Thursday. ASO pointed out that "CAS nevertheless recognised that the Tour de France has to 'take its responsibilities' and that it wished to preserve its race and 'to defend the interests of the sport of cycling'.
"The organisers of the Tour de France regret CAS claimed "the absence of official information" and the fact that "there is currently more uncertainty than facts established concretely" while, according to its own terms, 'many disturbing elements were revealed on this team.' For all that, facing the blight of doping, the determination of the Tour de France remains intact."
Franc info reported on Friday morning that ASO also received the official Operacion Puerto report last night, and have been studying it. "We will take the responsibility if the teams don't take responsibility themselves," said race boss Jean-Marie Leblanc, who pointed out that the teams are bound to the code of ethics.
iedereen die een beetje kan fietsen, de favorieten liggen er nu zo ongeveer uit...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:15 schreef socko het volgende:
Wie blijven er over om de tour te winnen?
Vergeet Landis niet.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:16 schreef JohnDDD het volgende:
het lijkt erop dat valverde, leipheimer, en toch hincapie en popovych de grote favorieten gaan worden voor de overwinning
Misschien is het een Franse truuk, die zijn ook spectaculair afwezig in het geruchtencircuit.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:01 schreef Robar het volgende:
Ik vraag me toch heel erg af of dit geen "Spaanse truc" is?
Staan er Spanjaarden (van belang) op die lijst?
Dat is voor mij een tweede belangrijke vraag.
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
Discovery, steunpilaar van cleanheid.
.
Zijn ze nu alsnog geweerd dan? Ik dacht dat ze wel mochten starten, afgaande op de berichten van gisteren.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:19 schreef Botterboy het volgende:
wel klote dat de tour Astana weert, zo krijg je nooit een fatsoenlijk deelnemersveld kwantitatief gezien
quote:
Als de lijst veel Astana renners bevat dan is het logisch. En nu krijg je een open strijd voor de eerste plekken. Kan best een mooie Tour worden zo.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:19 schreef Botterboy het volgende:
wel klote dat de tour Astana weert, zo krijg je nooit een fatsoenlijk deelnemersveld kwantitatief gezien
http://www.wielrensite.nl/nieuws/874quote:T-Mobile heeft Lorenzo Bernucci en Stephan Schreck als vervangers opgeroepen
nu de mannschaft nog en schade deutschland alles ist vorbeiquote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:21 schreef Ericr het volgende:
Ohne Jan fahren wir nach Paris!!
Hahahaquote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:21 schreef Ericr het volgende:
Ohne Jan fahren wir nach Paris!!
Wellicht hebben Ullrich en Sevilla intern aangegeven dat de geruchten niet helemaal uit de lucht gegrepen zijn? Anders zou ik niet weten waarom ze niet eerst de officiële persconferentie afwachten.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:28 schreef -skippybal- het volgende:
9. 30 en die lijst is er nog niet. Wat een verrassing.....
Wtf gaat er in het hoofd van de T-Mobile leiding om?? Hebben zij wel bewijzen?? Of voelen ze nu de grond onder de voeten te heet worden??
Je kan nog wisselenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het is erg voor de sport, maar natuurlijk nog veel erger voor al die mensen die Ullrich in hun Tour-poule hadden. Niemand denkt ooit aan de echte slachtoffers.
Dat is 1 voordeel, Ullrich neem ik standaard nooit mee in mijn voorspellingen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het is erg voor de sport, maar natuurlijk nog veel erger voor al die mensen die Ullrich in hun Tour-poule hadden. Niemand denkt ooit aan de echte slachtoffers.
Ja, de strijd wordt zo wel erg open inderdaad.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:47 schreef APK het volgende:
Chaos.![]()
Ik ga na jarenlange Armstrong overheersing de tour weer eens met meer dan een half oog volgen.
Het zal mij niet verbazen als bepaalde gedupeerden nu ook renners met een andere arts zwart proberen te maken.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:49 schreef Grobbel het volgende:
Ja, de strijd wordt zo wel erg open inderdaad.
die lijst stond hier gisteren alquote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:52 schreef Falco het volgende:
Cyclingnews.com dus
The list so far (31 riders)
nope denk ook niet dat we die officiele lijst te zien krijgen. denk alleen dat je in de loop van de middag hoort wie wel/niet starten morgenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's toch nog steeds geen officiële lijst?
nee. Duurt langquote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's toch nog steeds geen officiële lijst?
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:58 schreef Bartoli het volgende:
[..]
nope denk ook niet dat we die officiele lijst te zien krijgen. denk alleen dat je in de loop van de middag hoort wie wel/niet starten morgen
Onder andere die ene kerel die Roland Garros heeft gewonnenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik wil ook die 144 niet-wielrenners weten.
Inderdaad. Voetballers, tennissers, mountainbikers you name it. Dat is net zo interessant.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik wil ook die 144 niet-wielrenners weten.
Dat zeg ik ook al een tijdje. ik kan me namelijk niet voorstellen dat de ploegleider en teamarts van niets weten. Zelfs als ze er niet zelf rechtstreeks bij betrokken zijn, moeten ze dat toch merken op een of andere manier? Zeker als ploegarts zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:05 schreef Ratatosk het volgende:
Toch wel triest al dit nieuws![]()
Met renners alleen pakken komen we nergens. Je ziet nu hoe snel een team zich kan distansieren van een werknemerWil het doping probleem echt aangepakt worden dan zal er ook meer op de dokters en teambazen gefocussed moeten worden.
Het is nu te vaak zo dat het team/sponser intern zegt dat een renner zich moet doperen of anders kan vertrekken en daarna de vermoorde onschuld speelt.
Plus dat als er ook een zooitje voetballers bij betrokken zijn, dan gaat het eens een keertje niet alleen maar over wielrennen. Alsof in de andere sporten niet gebruikt wordtquote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:01 schreef wunderbaum het volgende:
[..]
Inderdaad. Voetballers, tennissers, mountainbikers you name it. Dat is net zo interessant.
k vond het inderdaad al vreemd dat hij nu van de lijst ontbreekt.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:20 schreef Wombcat het volgende:
Stond overigens Botero niet ook op die lijst, en was die daarom al door Phonak op non-actief gesteld?
Ik ken persoonlijk mensen die van hun ploegleider (kleinere profploeg) een ultimatum kregen. Je presteert voor die dag of we doperen je van dan af aan. Renners zijn net condooms, je spuit hem vol en als er een vuil is gooi je hem weg. De sponsor (en daardoor indirect de team-baas) is enkel bezorgd om zijn imago, dat wil zeggen doperen als het resultaten levert en weggooien als het uitkomt.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook al een tijdje. ik kan me namelijk niet voorstellen dat de ploegleider en teamarts van niets weten. Zelfs als ze er niet zelf rechtstreeks bij betrokken zijn, moeten ze dat toch merken op een of andere manier? Zeker als ploegarts zou ik zeggen.
Renners die niet meer worden genoemd in het schandaal:quote:Team Manolo Saiz (Astana-Würth)
Team Vicente Belda (Com.Valenciana)
Other teams
Joseba Beloki Dorronsoro (Spa)
Giampaolo Caruso (Ita)
Allan Davis (Aus)
David Etxebarria Alkorta (Spa)
Jörg Jaksche (Ger)
Isidro Nozal Vega (Spa)
Aitor Osa Eizaguirre (Spa)
Unai Osa Eizaguirre (Spa)
Michele Scarponi (Ita)
Marcos A. Serrano Rodriguez (Spa)
Angel Vicioso Arcos (Spa)
René Andrle (Cze) = PSK
Jesus Hernandez Blazquez (Spa) = Relax
Jan Hruska (Cze) = 3 Molinos
Vicente Ballester Martinez (Spa)
David Bernabéu Armengol (Spa)
David Blanco Rodriguez (Spa)
José Adrian Bonilla Bonilla (Crc)
Javier Cherro Molina (Spa)
Juan Gomis Lopez (Spa)
Eladio Jimenez Sanchez (Spa)
David Latasa Lasa (Spa)
Manuel Lloret Zaragozi (Spa)
José Luis Martinez Jimenez (Spa)
David Muñoz Banon (Spa) -
Antonio Olmo Menacho (Spa)
Javier Pascual Rodríguez (Spa)
Ruben Plaza Molina (Spa)
Francisco Caballo Luque (Spa) = Andalusia PV
Carlos Garcia Quesada (Spa) = Unibet
Ivan Basso (Ita-Csc)
Santiago Botero Echeverry (Col-Pho)
Ignacio Gutierrez Cataluna (Spa-Pho)
José Enr.Gutierrez Cataluna (Spa-Pho)
Francisco Mancebo Perez (Spa-A2r)
Oscar Sevilla Ribera (Spa-Tmo)
Jan Ullrich (Ger-Tmo)
Constantino Zaballa Gutierrez (Spa-Cei)
Carlos Zarate Fernandez (Spa-Sdv)
Already suspended
Tyler Hamilton (Usa) was Phonak
Roberto Heras Hernandez (Spa) was Team Saiz
Santiago Perez Fernandez (Spa) was Phonak
Retired in the meantine
Angel Casero Moreno (Spa) was Com.Valenciana
Igor Gonzalez de Galdeano (Spa) was Team Saiz
Javier Pascual Llorente (Spa) was Com.Valenciana
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:09 schreef Falco het volgende:
Een aantal Portugeze voetballers op die lijst zou wel weer erg vet zijn
denk alleen de renners de rest is op moment niet interessant of zo'n Nadal moet er ook opstaanquote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:36 schreef -skippybal- het volgende:
ALS ze die lijst nog naar buiten brengen, krijgen we dan alle namen en niet alleen de wiel(of tour)renners??
Interessant heeft toch niks te maken met een strafbaar onderzoek??quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:37 schreef Bartoli het volgende:
[..]
denk alleen de renners de rest is op moment niet interessant of zo'n Nadal moet er ook opstaan
quote:Cyclisme - Dopage : Nouvelle affaire pour CSC ?
Si aucun fait n'a encore été confirmé par les enquêteurs français, le journal L'Equipe publié vendredi révèle néanmoins que de fortes suspicions de dopage organisé pèsent sur l'équipe CSC.
Un sac poubelle rempli de seringues a été retrouvé par un agent d'entretien dans un parking souterrain parisien la veille de la classique Paris-Roubaix, le 8 avril dernier. L'homme, qui s'est piqué accidentellement avec l'une de ces seringues en vidant les poubelles, a déposé plainte pour «violence involontaire». Et un témoin aurait affirmé à la police, dans le cadre de l'enquête préliminaire, avoir vu plusieurs personnes sorties d'un véhicule siglé aux couleurs d'un sponsor de la formation danoise en train de transporter et abandonner le sac poubelle en question.
La centaine de seringues retrouvées sont en cours d'analyses dans le laboratoire d'expertise judiciare Toxlab. Chose étrange, elles ont toutes été soigneusement nettoyées avant d'être jetées. Les scientifiques parisiens ont tout de même réussi à déceler une molécule, qu'ils n'ont pas encore pu identifier. S'agirait-il d'une nouvelle substance, tels que des «designers steroids», de type THG ? Une hypothèse plausible, mais qui demande vérification. La justice espagnole a d'ailleurs été contactée pour savoir si des produits similaires avaient été retrouvés par la guardia civile lors de l'opération Puerto en mai dernier.
Si la molécule retrouvée s'avérait être illicite, et le lien entre le sponsor et la formation CSC établi, un nouveau scandale de dopage pourrait voir le jour dans le cyclisme.
Door het amateurisme kan ik hier alleen maar om lachenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:42 schreef Ereinion het volgende:
Ik geloof dat deze nog niet voorbij gekomen is, volgens L'Equipe zijn er na Parijs-Roubaix bij het hotel van CSC vuilniszakken met spuiten gevonden, die allemaal schoon gemaakt waren. Bij een onderzoek in een lab bleek dat er waarschijnlijk een soort 'designer steroid' zoals THG in zat.
[..]
Misschien is het ASO / UCI / ... dan wel gewoon de enige organisatie die die lijst heeft opgevraagd bij het Spaanse gerecht ?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:38 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Interessant heeft toch niks te maken met een strafbaar onderzoek??
Is al wel langsgekomen deze ochtend, maar is redelijk ondergesneeuwd omdat er enkel een linkje naar was en slechts minimale discussie erover plaatsvond. Maar zoals ik toen al opmerkte begint het steeds meer op de tour van '98 te lijken, toen werden er ook ineens overal spuiten gevonden in vuilnisbakken.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:42 schreef Ereinion het volgende:
Ik geloof dat deze nog niet voorbij gekomen is, volgens L'Equipe zijn er na Parijs-Roubaix bij het hotel van CSC vuilniszakken met spuiten gevonden, die allemaal schoon gemaakt waren. Bij een onderzoek in een lab bleek dat er waarschijnlijk een soort 'designer steroid' zoals THG in zat.
[..]
Niet echt een verrassing toch met die resultaten van zequote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:45 schreef scarefreak het volgende:
Iemand opgevallen dat er weer geen fransen verdacht worden....
Die presteren ook al jaren niet ...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:45 schreef scarefreak het volgende:
Die lijst ging toch over 2004-2005?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Trouwens, als die lijst van El Pais klopt. Wint Simoni dan de Giro ?
Als de Fransen al doping pakken, dan hebben ze er toch niet veel verstand van aan hun prestaties te zien.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:45 schreef scarefreak het volgende:
Hamilton heeft ook zijn goude medaille gewonnen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Trouwens, als die lijst van El Pais klopt. Wint Simoni dan de Giro ?
gezelligquote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:42 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ik geloof dat er wel iets meer bewijs was dan dat.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hamilton heeft ook zijn goude medaille gewonnen.
Aangezien er nog geen bewijzen geleverd zijn (waarschijnlijk is het bewijs bloedzakjes met teksten die gekoppeld worden aan renners, zoon van Rudy = Ullrich (rudy pevenage) maar een Tjech die omstreden is, zijn vader heet Rudy...dus....) en dus Basso niet gepakt is in de Giro zal Basso als die geweerd wordt uit de Tour wel zijn overwinning uit de Giro behouden.
Wordt die ook ergens live uitgezonden?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:50 schreef placebeau het volgende:
Om 12 uur persconferentie
Van wat of wie??quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:50 schreef placebeau het volgende:
Om 12 uur persconferentie
Dan wordt toch met terugwerkende kracht een schorsing in werking gesteld en alle resultaten van de periode waarin ze gedrogeerd waren en van daarna geschrapt?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:47 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Die lijst ging toch over 2004-2005?
Jurgen Klinsmann. Doet dat alle dagen trouwens.quote:
Op welke lijst ? Die van El Pais of die van het gerecht. In het geval van dat laatste heb je volgens mij geen enkele poot om op te staan.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:50 schreef Ratatosk het volgende:
Hoeveel schadevergoeding zou je als renner kunnen vragen, mocht het blijken dat je naam op de 'lijst' staat en het blijken uiteindelijk niets meer dan speculaties te zijn?
quote:Op de lijst ook de naam van Ivan Basso, die andere favoriet voor de eindzege in de Tour. Wordt ook hij uit de Tour gezet? Als het van de AIGCP, de vereninging van wielerploegen, afhangt wel. "Iedereen op de lijst moet uit de Tour geweerd worden", aldus voorzitter Patrick Lefevere.
De ploegen houden momenteel een vergadering in Straatsburg met Jean-Marie Leblanc, organisator van de Tour. Rond 12u is er een persconferentie voorzien. Wellicht komt er dan meer duidelijkheid over het lot van de renners op de lijst.
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:39 schreef placebeau het volgende:
Best spannend eigenlijk.
Ik refresh al heel de morgen teletekst.
jezus megool dat ik ben, moet me nodig op gaan baren!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:50 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik geloof dat er wel iets meer bewijs was dan dat.
Wedden dat die nog vragen krijgt over Ullrich ook ...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Jurgen Klinsmann. Doet dat alle dagen trouwens.
waarom ze presteren toch ook al jaren niksquote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:45 schreef scarefreak het volgende:
Hebben ze niet dezelfde arts geraadpleegd?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wedden dat die nog vragen krijgt over Ullrich ook ...![]()
die hoeven toch niet helemaal naar Spanje. Er is hier thuis wel genoeg te vinden, vraag het maar aan de hond van VDBquote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bah, zelfs bij dopingschandalen tellen de Belgen al niet meer mee.
Maar ik heb mijn hoop gezet op de volledige lijst, misschien staat er daar nog wel eentje tussen. Eeckhout of zo.
Z'n beste amigo bij CSC is iig Lombardiquote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:55 schreef JohnDDD het volgende:
zeg op een ander forum lees ik net dat Basso misschien die Birillo is! En wie is dan de amigo van Birillo?
(Voor hetzelfde geld gaat het alsnog om Lance Armstrong en co maar dat kan ik me ook weer niet voorstellen)
Lombardiquote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:55 schreef JohnDDD het volgende:
zeg op een ander forum lees ik net dat Basso misschien die Birillo is! En wie is dan de amigo van Birillo?
(Voor hetzelfde geld gaat het alsnog om Lance Armstrong en co maar dat kan ik me ook weer niet voorstellen)
Lance lijkt mij te slim en te rijk om gepakt te worden.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:55 schreef JohnDDD het volgende:
Uhhh......Virenque??quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:57 schreef Grumpey het volgende:
het is wel weer duidelijk hoor, de tour zal en moet een franse nationalistische triomftocht worden....
as usual, de favorieten worden gebashed, maar nooit en dan ook nooit franse favorieten, zucht. Eng volkje, dat frankrijk.
Ook Jaksche, Botero, Davis, Scarponi, Vicioso, Andrle, Hruska en Bonilla. En Hamilton.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:57 schreef placebeau het volgende:
Toch opvallend dat op die voorlopige lijst enkel spanjaarden staan, behalve Ullrich en Basso.
quote:Team Manolo Saiz (Astana-Würth)
Team Vicente Belda (Com.Valenciana)
Other teams
Joseba Beloki Dorronsoro (Spa)
Giampaolo Caruso (Ita)
Allan Davis (Aus)
David Etxebarria Alkorta (Spa)
Jörg Jaksche (Ger)
Isidro Nozal Vega (Spa)
Aitor Osa Eizaguirre (Spa)
Unai Osa Eizaguirre (Spa)
Michele Scarponi (Ita)
Marcos A. Serrano Rodriguez (Spa)
Angel Vicioso Arcos (Spa)
René Andrle (Cze) = PSK
Jesus Hernandez Blazquez (Spa) = Relax
Jan Hruska (Cze) = 3 Molinos
Vicente Ballester Martinez (Spa)
David Bernabéu Armengol (Spa)
David Blanco Rodriguez (Spa)
José Adrian Bonilla Bonilla (Crc)
Javier Cherro Molina (Spa)
Juan Gomis Lopez (Spa)
Eladio Jimenez Sanchez (Spa)
David Latasa Lasa (Spa)
Manuel Lloret Zaragozi (Spa)
José Luis Martinez Jimenez (Spa)
David Muñoz Banon (Spa) -
Antonio Olmo Menacho (Spa)
Javier Pascual Rodríguez (Spa)
Ruben Plaza Molina (Spa)
Francisco Caballo Luque (Spa) = Andalusia PV
Carlos Garcia Quesada (Spa) = Unibet
Ivan Basso (Ita-Csc)
Santiago Botero Echeverry (Col-Pho)
Ignacio Gutierrez Cataluna (Spa-Pho)
José Enr.Gutierrez Cataluna (Spa-Pho)
Francisco Mancebo Perez (Spa-A2r)
Oscar Sevilla Ribera (Spa-Tmo)
Jan Ullrich (Ger-Tmo)
Constantino Zaballa Gutierrez (Spa-Cei)
Carlos Zarate Fernandez (Spa-Sdv)
Already suspended
Tyler Hamilton (Usa) was Phonak
Roberto Heras Hernandez (Spa) was Team Saiz
Santiago Perez Fernandez (Spa) was Phonak
Retired in the meantine
Angel Casero Moreno (Spa) was Com.Valenciana
Igor Gonzalez de Galdeano (Spa) was Team Saiz
Javier Pascual Llorente (Spa) was Com.Valenciana
Waar komt het nieuws in de eerste instantie vandaan? En zijn er uberhaupt Franse favorieten?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:57 schreef Grumpey het volgende:
het is wel weer duidelijk hoor, de tour zal en moet een franse nationalistische triomftocht worden....
as usual, de favorieten worden gebashed, maar nooit en dan ook nooit franse favorieten,
Jammer, al die cliches over Frankrijk en Fransen.quote:zucht. Eng volkje, dat frankrijk.
Er ZIJN doodgewoon géén Franse favorietenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:57 schreef Grumpey het volgende:
as usual, de favorieten worden gebashed, maar nooit en dan ook nooit franse favorieten, zucht. Eng volkje, dat frankrijk.
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
Vriend van Basso, dat kan alleen maar Simoni zijn.
Zels al rijden er 100 Fransen en 1 buitenlander mee, dan nog wordt het geen triomftocht voor de Fransen hoor.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:57 schreef Grumpey het volgende:
Inderdaad.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:00 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Er ZIJN doodgewoon géén Franse favorieten![]()
Daarbij, met het vorige grote dopingschandaal voor de Tour was dé kop van jut wel Fransman Virenque en een Franse ploeg (Festina) ...
Hmm, op deze lijst staan Menchov en Dekker dus ook weer ineens.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:00 schreef -skippybal- het volgende:
Thomas Dekker in da house, bitchazzzzz!
naja, maar die komen op hamilton na allemaal uit Spaanse ploegen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:59 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ook Jaksche, Botero, Davis, Scarponi, Vicioso, Andrle, Hruska en Bonilla. En Hamilton.
[..]
En Pantaniquote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:01 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Hmm, op deze lijst staan Menchov en Dekker dus ook weer ineens.
zoe bron, er zijn meerdere lijsten van meerdere mediahoowmoohsquote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:01 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Hmm, op deze lijst staan Menchov en Dekker dus ook weer ineens.
Maar Pantani was al gestopt (zelfs dood?) tegen de tijd dat Dekker prof werd, dus dan moeten ze wel informatie hebben over behoorlijk wat jaren...quote:
Niet?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:03 schreef -Mo- het volgende:
[..]
Pantani gaan we dus deze Tour niet meer zien.
Die informatie over Pantani kon ik zelfs nog bewijzenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:03 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Maar Pantani was al gestopt (zelfs dood?) tegen de tijd dat Dekker prof werd, dus dan moeten ze wel informatie hebben over behoorlijk wat jaren...
Die is al dood ja.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:03 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Maar Pantani was al gestopt (zelfs dood?) tegen de tijd dat Dekker prof werd, dus dan moeten ze wel informatie hebben over behoorlijk wat jaren...
Bron.quote:La organización del Tour de Francia anunciará en una rueda de Prensa la exclusión de varios corredores implicados en la 'Operación Puerto' entre los que destacan Ivan Basso (CSC), Joseba Beloki (Astaná-Würth) y Francisco Mancebo (AG2R). Según adelantó Radio Marca, el Tour de Francia no va a permitir que estos ciclistas tomen parte en la edición de la ronda francesa que se inicia este sábado en Estrasburgo.
Maar dit zou allemaal deel uitmaken van hetzelfde dopingkartel, als ik het goed begrijp... Dus vandaar mijn verbazing dat de info die ze hebben toch een grotere periode beslaat dan enkel 2004-2005.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:04 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Die informatie over Pantani kon ik zelfs nog bewijzen![]()
Poepsitequote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:07 schreef icebliss het volgende:
http://sportone.nl/Wielre(...)n-bij-schandaal.html
Geen Rabobankers dus?
Een hoop tegenstrijdige informatie nog allemaal.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:07 schreef icebliss het volgende:
http://sportone.nl/Wielre(...)n-bij-schandaal.html
Geen Rabobankers dus?
Ja, want wie doping gebruikt is het hele seizoen aan vormquote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:09 schreef JohnDDD het volgende:
marco pantani is een held, hij gebruikte allerlei producten maar dat maakt niet uit
net als lance armstrong!
nee maar t. dekker ook? dat is wel heel erg
zeker omdat die zo uit vorm is
Misschien was de dood van Pantani een hoax, schopje naar TRU dan maar. Fucking reptilians ook.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:09 schreef opgebaarde het volgende:
Er circuleert een lijst met de namen Pantani en Dekker terwijl het gaat over een periode waarin Pantani allang overleden was.
Ik denk dat er geen Rabobankers in *dit* schandaal zitten.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:09 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
Ik moet nog zien dat er geen enkele Raboman d'r bij zou zitten.......of ga ik mee in de naïeviteit (als dat een woord is)
Zo kun je het ook zeggenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:11 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik denk dat er geen Rabobankers in *dit* schandaal zitten.
Dit was anders wel de kans voor Vino om de tour te winnen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En volgens Cycling4all verbiedt het ASO dan toch Astana om deel te nemen aan de Tour !
ASO rejects TAS decision
30.06:
The Tour organizers ASO are rejecting the decision of The Court of Arbitration for Sport (TAS) that
the team of Manolo Saiz should be participate in the Tour 2006.
op de bijna officieel uitgegeven lijst staat geen thomas dekker.quote:
Arts aka trainerquote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:20 schreef opgebaarde het volgende:
jup en hopen dat Thomas zo snel mogelijk weggaat bij de omstreden Checcini (de trainer aka halve arts)
Millar is de nieuwe Bassons?quote:David Millar is ready
In the midst of all the doping scandals going on in the Tour, there is a certain irony about the return of David Millar to racing. After police searched his home in 2004, Millar admitted to using EPO to win the 2003 world time trial championships (among other races), and received a two year suspension that has just run its course. Millar said that he is now ready to race without doping, and called the events in Spain "fantastic news".
"Cycling is the most beautiful sport in the world," said the Brit on Thursday. "I had to watch the 2005 Tour de France on TV, and I felt excited, just like a child. I realised I was very lucky that my first race back would be the Tour. I needed to believe in myself and work hard. Fortunately, many people trusted me: the British team, Mauro Gianetti, Matxin and the Saunier Duval-Prodir team, and, of course, my family. It´s like a new beginning; everything is new to me.
"I want to prove that it is definitely possible to win without doping," Millar told Sportwereld.be. "I don't want any more ambiguity. "I am now one hundred percent clean. In the years left in my career, I will have to convince the fans, my colleagues, and the journalists that I am now an honest rider. I hope that my story is a positive message for this sport. I f**ked up: I lied, I did wrong, I cheated, and I have to live with that now. I hope that the new generation of riders can gain the respect of the public. It's already proven by the scandals in Spain that the sport doesn't deserve that respect yet. Cycling will also need years to build up its credibility again."
"It's going in the right direction, I really mean that. What happened in Spain in the last weeks is fantastic news. Through those sort of anti-doping actions, the organised doping networks will be slowly dismantled. The belief that you can't win without doping, must stop. It's up to the current riders to convince the younger generations."
Wordt een leuke tour zo!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:21 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
http://www.cyclingnews.com/news.php?id=news/2006/jun06/jun30news3
geen basso, geen mancebo
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:24 schreef JohnDDD het volgende:
Ullrich: "Pantani niet dood"
Jan Ullrich heeft zojuist in een telefonisch interview verklaard dat Marco Pantani, de Italiaanse klimmer die op Valentijnsdag 2004 om het leven kwam, nog leeft. Ullrich ging in het interview ook uitgebreid in op de verdenkingen tegen hem die in het onderzoek naar de doping-affaire in Spanje aan het licht kwamen.
Ullrich deed zijn opmerkelijke uitspraken vanmorgen in een telefonisch interview met de Duitse zender ZDF. Toen de zender hem vroeg of hij doping had gebruikt, antwoordde Ullrich: "Ik ben in al mijn jaren als professional nooit positief bevonden. Dus nee, doping heb ik nooit gebruikt."
Daarna vroeg de interviewer hem naar zijn contact met de onder verdenking geplaatste dokter Fuentes, bij wie bloed van Ullrich zou zijn aangetroffen. Ullrich: "Ik ben inderdaad begin 2005 twee keer bij Fuentes geweest. Vaker niet. De eerste keer heeft hij bloed van me afgenomen. Hij zou er onderzoek op verrichten om me zo een nog betere renner te maken, op een natuurlijke manier. De tweede keer gaf hij mij de resultaten van het onderzoek en gaf hij me adviezen over legale medicamenten. Ik was geïnteresseerd en maakte met hem een nieuwe afspraak. Toen ik zijn werkkamer verliet, zat op de gang Marco Pantani, van wie ik dacht, van wie we geloof ik allemaal dachten, dat hij in 2004 was overleden. Ik ben me toen bijna dood geschrokken..."
Ullrich gaat verder: "Dit was in april 2005. Ik heb Marco gevraagd wat hij daar deed...Hij zei me dat hij met hulp van Fuentes in 2006 nog een comeback wilde maken om het Italiaanse wielrennen op een hoger plan te trekken. En zijn dood? Daarover wilde hij niets kwijt. Ik zei er maar beter niets over tegen een ander, vertelde hij me. Dat heb ik ook niet gedaan. Daarna ben ik nooit meer bij Fuentes geweest. Ik weet niet of Pantani nu nog leeft, maar ik denk van wel."
Uit de wielerwereld zijn verbaasde reacties binnengekomen op het verhaal van Ullrich. Patrick Lefévre, ploegleider van Quick-Step Energetic, zei dat "naast een lichamelijk onderzoek een groot geestelijk onderzoek bij Jan Ullrich misschien ook geen kwaad zou kunnen".
linkje ?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:24 schreef JohnDDD het volgende:
Jan Ullrich heeft zojuist in een telefonisch interview verklaard dat Marco Pantani, de Italiaanse klimmer die op Valentijnsdag 2004 om het leven kwam, nog leeft. Ullrich ging in het interview ook uitgebreid in op de verdenkingen tegen hem die in het onderzoek naar de doping-affaire in Spanje aan het licht kwamen.
Ullrich deed zijn opmerkelijke uitspraken vanmorgen in een telefonisch interview met de Duitse zender ZDF. Toen de zender hem vroeg of hij doping had gebruikt, antwoordde Ullrich: "Ik ben in al mijn jaren als professional nooit positief bevonden. Dus nee, doping heb ik nooit gebruikt."
Daarna vroeg de interviewer hem naar zijn contact met de onder verdenking geplaatste dokter Fuentes, bij wie bloed van Ullrich zou zijn aangetroffen. Ullrich: "Ik ben inderdaad begin 2005 twee keer bij Fuentes geweest. Vaker niet. De eerste keer heeft hij bloed van me afgenomen. Hij zou er onderzoek op verrichten om me zo een nog betere renner te maken, op een natuurlijke manier. De tweede keer gaf hij mij de resultaten van het onderzoek en gaf hij me adviezen over legale medicamenten. Ik was geïnteresseerd en maakte met hem een nieuwe afspraak. Toen ik zijn werkkamer verliet, zat op de gang Marco Pantani, van wie ik dacht, van wie we geloof ik allemaal dachten, dat hij in 2004 was overleden. Ik ben me toen bijna dood geschrokken..."
Ullrich gaat verder: "Dit was in april 2005. Ik heb Marco gevraagd wat hij daar deed...Hij zei me dat hij met hulp van Fuentes in 2006 nog een comeback wilde maken om het Italiaanse wielrennen op een hoger plan te trekken. En zijn dood? Daarover wilde hij niets kwijt. Ik zei er maar beter niets over tegen een ander, vertelde hij me. Dat heb ik ook niet gedaan. Daarna ben ik nooit meer bij Fuentes geweest. Ik weet niet of Pantani nu nog leeft, maar ik denk van wel."
Uit de wielerwereld zijn verbaasde reacties binnengekomen op het verhaal van Ullrich. Patrick Lefévre, ploegleider van Quick-Step Energetic, zei dat "naast een lichamelijk onderzoek een groot geestelijk onderzoek bij Jan Ullrich misschien ook geen kwaad zou kunnen".
Misschien wel van JohnDDDquote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
![]()
van welke fantast komt dit stukje ?![]()
Uit de wielerwereld zijn verbaasde reacties binnengekomen op het verhaal van Ullrich. Patrick Lefévre, ploegleider van Quick-Step Energetic, zei dat "naast een lichamelijk onderzoek een groot geestelijk onderzoek bij Jan Ullrich misschien ook geen kwaad zou kunnen".quote:
Van iemand die ging voor de "BHFH-award 2005" moet je zelf geen linkje vragen. Dit heeft hij zelf bijeen verzonnen natuurlijkquote:
Die van JohnDDD, lijkt me.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
![]()
van welke fantast komt dit stukje ?![]()
Dude, wat voor drugs gebruik jij eigenlijk?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:24 schreef JohnDDD het volgende:
Ik ben zelf clean, dat is nog het ergste aan het hele verhaal.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:27 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dude, wat voor drugs gebruik jij eigenlijk?![]()
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:28 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik ben zelf clean, dat is nog het ergste aan het hele verhaal.
Als ze zich aan hun woord houden welquote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:29 schreef icebliss het volgende:
Mancebo zal dus ontslagen worden?
Nee.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:31 schreef Leatherface het volgende:
Is Sastre eigenlijk genoemd?
Nee toch?
De enige cleane renners uit de top 6 van de Vuelta van vorig jaar?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:31 schreef Leatherface het volgende:
Is Sastre eigenlijk genoemd?
Nee toch?
Hij fietste altijd alsof 'ie de dope in zetpilvorm er nog in had zittenquote:
bronquote:
Basso en Gutierrez starten niet.quote:
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:33 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Hij fietste altijd alsof 'ie de dope in zetpilvorm er nog in had zitten![]()
Als Ullrich wordt geschorst door z'n ploeg vind ik dat basso ook geschorst moet worden. Of kennelijk heeft CSC als sponsor meer op met vermeende dopinggebruikers dan T-Mobile.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:35 schreef Julien het volgende:
Volgens Belgie is Basso zeker op de lijst, bevestigd door Biarne Riss(de dopinggebruiker!).
quote:
Hij bedoelde DE lijst, hetgeen volgens Riis ook inhoudt dat hij niet starten zal.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:38 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Als Ullrich wordt geschorst door z'n ploeg vind ik dat basso ook geschorst moet worden. Of kennelijk heeft CSC als sponsor meer op met vermeende dopinggebruikers dan T-Mobile.
Daarnaast heb ik Basso net verkocht in m'n Discovery Tourmanager en daarvoor Valverde, Bennati en Voeckler aangeschaft. Dus laat het bericht niet waar zijn. Opzouten met Basso.
Oooh, dé lijstquote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:39 schreef BVO het volgende:
[..]
Hij bedoelde DE lijst, hetgeen volgens Riis ook inhoudt dat hij niet starten zal.
Loopt Mart Smeets weer een beetje achter met de info ?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:43 schreef maril het volgende:
Basso en Mancebo starten niet in de tour ook Ulrich niet.
Nee hoor ben net terug van mn werk moest het kwijt, sorryquote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Loopt Mart Smeets weer een beetje achter met de info ?![]()
Alleen was dit natuurlijk VOOR de vergadering met het ASO daarnet. Ook Basso was al gekeurd en stond nog op de startlijst tot dan ...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:44 schreef Tommeke het volgende:
Wielrennen:Rabobank compleet bij medische controle
30 juni 2006, 12:05 (plaats uw reactie)
STRAATSBURG (ANP) - Rabobank is vrijdag met de voltallige ploeg verschenen bij de medische keuring. Daarmee lijkt het vrijwel zeker dat geen enkele wielrenner van de Nederlandse formatie betrokken is bij de grootschalige dopingaffaire in Spanje.
Eerder gingen er geruchten dat de Rus Denis Mentsjov en de Spanjaard Juan Antonio Flecha op de beruchte lijst van 58 verdachte coureurs zouden staan. Enkele Rabobank-wielrenners lieten in Straatsburg een sms-bericht zien waarin teammanager Theo de Rooij liet weten dat de Tourdirectie officieel heeft verklaard dat geen enkele Rabobank-renner bij de affaire betrokken is.
Daar heb je gelijk in jaquote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Alleen was dit natuurlijk VOOR de vergadering met het ASO daarnet. Ook Basso was al gekeurd en stond nog op de startlijst tot dan ...
quote:Ontslag dreigt voor Ivan Basso
Vrijdag 30 Juni om 12:27 | Gepost door Martin van den Bosch
Wanneer Ivan Basso op de lijst met betrokken renners in de Spaanse dopingzaak staat, kan hij rekenen op ontslag. Dat zegt zijn ploegleider Bjarne Riis in een Deense krant.
"Als bewezen is dat Basso betrokken is in de Spaanse dopingzaak, dan gooi ik hem meteen buiten", aldus Riis. "Toch kan ik me niet inbeelden dat Basso gedopeerd is. Het enige wat ik nu kan doen, is afwachten."
Op de schorsing van zijn voormalig ploeggenoot Jan Ullrich reageerde Riis bedroefd. "Triestig. Dit is opnieuw slecht nieuws voor de wielersport, maar het blijft moeilijk oordelen op basis van weinig informatie".
Ik word een beetje misselijk van die oud-renners die nu allemaal de vermoorde onschuld spelen terwijl ze zelf waarschijnlijk ook gepakt hebben in hun tijd (lees: een Riis)quote:
vooral een iemand als Riis, die zoiets zegt, dat is best sneu inderdaadquote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:56 schreef wunderbaum het volgende:
[..]
Ik word een beetje misselijk van die oud-renners die nu allemaal de vermoorde onschuld spelen terwijl ze zelf waarschijnlijk ook gepakt hebben in hun tijd (lees: een Riis)
Riis is idd wel één van de meest verdachte tourwinnaarrs van de afgelopen 20 jaar.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:56 schreef wunderbaum het volgende:
[..]
Ik word een beetje misselijk van die oud-renners die nu allemaal de vermoorde onschuld spelen terwijl ze zelf waarschijnlijk ook gepakt hebben in hun tijd (lees: een Riis)
Geen vervangingen? Oi. Dan gaan we toch met een behoorlijk klein peloton rondrijden straks... 2 ploegen geweigerd, nog een 10 a 15-tal renners daarbovenop...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En Lefeve op de radio. Alle ploegen hebben beslist de betrokken renners NIET te vervangen. Dus ze starten gewoon zonder.
Er komt ook geen "officiele lijst" vanuit het ASO of het gerecht. Er is enkel aan alle ploegen gevraagd hun verantwoordelijkheid te nemen en de aan hen genoemde namen te schrappen. Maar men kan hen daar in principe niet toe verplichten.
Dat 2de stuk kan niet kloppen. De Tourdirectie bevestigd aan de pers niks en zal geen lijst publiceren (aldus Lefevre)quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:55 schreef Tommeke het volgende:
Rabo verscheen voltallig bij de keuring en de Tourdirectie bevestigt dat er geen Rabo's op de lijst staan.
Aldus de NOS
Jahwatte! echt wel! Die smiecht vertrouw ik totaal nietquote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Riis is idd wel één van de meest verdachte tourwinnaarrs van de afgelopen 20 jaar.
Dat is dan al meteen een uitgekleed startveld.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
En Lefeve op de radio. Alle ploegen hebben beslist de betrokken renners NIET te vervangen. Dus ze starten gewoon zonder.
Er komt ook geen "officiele lijst" vanuit het ASO of het gerecht. Er is enkel aan alle ploegen gevraagd hun verantwoordelijkheid te nemen en de aan hen genoemde namen te schrappen. Maar men kan hen daar in principe niet toe verplichten.
Sneu is niet eens goed genoeg, zielig vind ik het.....64 hoe hoog zat hij ook al weerquote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:56 schreef mitt het volgende:
[..]
vooral een iemand als Riis, die zoiets zegt, dat is best sneu inderdaad
Op teletekst stond dat Sprick en Bernucci al meereden voor T-Mobile?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Heb ik ook op meerdere sites ed. gelezenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:59 schreef placebeau het volgende:
[..]
Op teletekst stond dat Sprick en Bernucci al meereden voor T-Mobile?
Zou misschien kunnen dan omdat T-Mobile al vóór de persconferentie hun besluit maakte.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:59 schreef placebeau het volgende:
[..]
Op teletekst stond dat Sprick en Bernucci al meereden voor T-Mobile?
bloed zo dik als aardbeienjam had die kalequote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:58 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
[..]
Sneu is niet eens goed genoeg, zielig vind ik het.....64 hoe hoog zat hij ook al weer![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |