Je kan nog wisselenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het is erg voor de sport, maar natuurlijk nog veel erger voor al die mensen die Ullrich in hun Tour-poule hadden. Niemand denkt ooit aan de echte slachtoffers.
Dat is 1 voordeel, Ullrich neem ik standaard nooit mee in mijn voorspellingen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het is erg voor de sport, maar natuurlijk nog veel erger voor al die mensen die Ullrich in hun Tour-poule hadden. Niemand denkt ooit aan de echte slachtoffers.
Ja, de strijd wordt zo wel erg open inderdaad.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:47 schreef APK het volgende:
Chaos.![]()
Ik ga na jarenlange Armstrong overheersing de tour weer eens met meer dan een half oog volgen.
Het zal mij niet verbazen als bepaalde gedupeerden nu ook renners met een andere arts zwart proberen te maken.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:49 schreef Grobbel het volgende:
Ja, de strijd wordt zo wel erg open inderdaad.
die lijst stond hier gisteren alquote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:52 schreef Falco het volgende:
Cyclingnews.com dus
The list so far (31 riders)
nope denk ook niet dat we die officiele lijst te zien krijgen. denk alleen dat je in de loop van de middag hoort wie wel/niet starten morgenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's toch nog steeds geen officiële lijst?
nee. Duurt langquote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's toch nog steeds geen officiële lijst?
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:58 schreef Bartoli het volgende:
[..]
nope denk ook niet dat we die officiele lijst te zien krijgen. denk alleen dat je in de loop van de middag hoort wie wel/niet starten morgen
Onder andere die ene kerel die Roland Garros heeft gewonnenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik wil ook die 144 niet-wielrenners weten.
Inderdaad. Voetballers, tennissers, mountainbikers you name it. Dat is net zo interessant.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik wil ook die 144 niet-wielrenners weten.
Dat zeg ik ook al een tijdje. ik kan me namelijk niet voorstellen dat de ploegleider en teamarts van niets weten. Zelfs als ze er niet zelf rechtstreeks bij betrokken zijn, moeten ze dat toch merken op een of andere manier? Zeker als ploegarts zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:05 schreef Ratatosk het volgende:
Toch wel triest al dit nieuws![]()
Met renners alleen pakken komen we nergens. Je ziet nu hoe snel een team zich kan distansieren van een werknemerWil het doping probleem echt aangepakt worden dan zal er ook meer op de dokters en teambazen gefocussed moeten worden.
Het is nu te vaak zo dat het team/sponser intern zegt dat een renner zich moet doperen of anders kan vertrekken en daarna de vermoorde onschuld speelt.
Plus dat als er ook een zooitje voetballers bij betrokken zijn, dan gaat het eens een keertje niet alleen maar over wielrennen. Alsof in de andere sporten niet gebruikt wordtquote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:01 schreef wunderbaum het volgende:
[..]
Inderdaad. Voetballers, tennissers, mountainbikers you name it. Dat is net zo interessant.
k vond het inderdaad al vreemd dat hij nu van de lijst ontbreekt.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:20 schreef Wombcat het volgende:
Stond overigens Botero niet ook op die lijst, en was die daarom al door Phonak op non-actief gesteld?
Ik ken persoonlijk mensen die van hun ploegleider (kleinere profploeg) een ultimatum kregen. Je presteert voor die dag of we doperen je van dan af aan. Renners zijn net condooms, je spuit hem vol en als er een vuil is gooi je hem weg. De sponsor (en daardoor indirect de team-baas) is enkel bezorgd om zijn imago, dat wil zeggen doperen als het resultaten levert en weggooien als het uitkomt.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook al een tijdje. ik kan me namelijk niet voorstellen dat de ploegleider en teamarts van niets weten. Zelfs als ze er niet zelf rechtstreeks bij betrokken zijn, moeten ze dat toch merken op een of andere manier? Zeker als ploegarts zou ik zeggen.
Renners die niet meer worden genoemd in het schandaal:quote:Team Manolo Saiz (Astana-Würth)
Team Vicente Belda (Com.Valenciana)
Other teams
Joseba Beloki Dorronsoro (Spa)
Giampaolo Caruso (Ita)
Allan Davis (Aus)
David Etxebarria Alkorta (Spa)
Jörg Jaksche (Ger)
Isidro Nozal Vega (Spa)
Aitor Osa Eizaguirre (Spa)
Unai Osa Eizaguirre (Spa)
Michele Scarponi (Ita)
Marcos A. Serrano Rodriguez (Spa)
Angel Vicioso Arcos (Spa)
René Andrle (Cze) = PSK
Jesus Hernandez Blazquez (Spa) = Relax
Jan Hruska (Cze) = 3 Molinos
Vicente Ballester Martinez (Spa)
David Bernabéu Armengol (Spa)
David Blanco Rodriguez (Spa)
José Adrian Bonilla Bonilla (Crc)
Javier Cherro Molina (Spa)
Juan Gomis Lopez (Spa)
Eladio Jimenez Sanchez (Spa)
David Latasa Lasa (Spa)
Manuel Lloret Zaragozi (Spa)
José Luis Martinez Jimenez (Spa)
David Muñoz Banon (Spa) -
Antonio Olmo Menacho (Spa)
Javier Pascual Rodríguez (Spa)
Ruben Plaza Molina (Spa)
Francisco Caballo Luque (Spa) = Andalusia PV
Carlos Garcia Quesada (Spa) = Unibet
Ivan Basso (Ita-Csc)
Santiago Botero Echeverry (Col-Pho)
Ignacio Gutierrez Cataluna (Spa-Pho)
José Enr.Gutierrez Cataluna (Spa-Pho)
Francisco Mancebo Perez (Spa-A2r)
Oscar Sevilla Ribera (Spa-Tmo)
Jan Ullrich (Ger-Tmo)
Constantino Zaballa Gutierrez (Spa-Cei)
Carlos Zarate Fernandez (Spa-Sdv)
Already suspended
Tyler Hamilton (Usa) was Phonak
Roberto Heras Hernandez (Spa) was Team Saiz
Santiago Perez Fernandez (Spa) was Phonak
Retired in the meantine
Angel Casero Moreno (Spa) was Com.Valenciana
Igor Gonzalez de Galdeano (Spa) was Team Saiz
Javier Pascual Llorente (Spa) was Com.Valenciana
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:09 schreef Falco het volgende:
Een aantal Portugeze voetballers op die lijst zou wel weer erg vet zijn
denk alleen de renners de rest is op moment niet interessant of zo'n Nadal moet er ook opstaanquote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:36 schreef -skippybal- het volgende:
ALS ze die lijst nog naar buiten brengen, krijgen we dan alle namen en niet alleen de wiel(of tour)renners??
Interessant heeft toch niks te maken met een strafbaar onderzoek??quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:37 schreef Bartoli het volgende:
[..]
denk alleen de renners de rest is op moment niet interessant of zo'n Nadal moet er ook opstaan
quote:Cyclisme - Dopage : Nouvelle affaire pour CSC ?
Si aucun fait n'a encore été confirmé par les enquêteurs français, le journal L'Equipe publié vendredi révèle néanmoins que de fortes suspicions de dopage organisé pèsent sur l'équipe CSC.
Un sac poubelle rempli de seringues a été retrouvé par un agent d'entretien dans un parking souterrain parisien la veille de la classique Paris-Roubaix, le 8 avril dernier. L'homme, qui s'est piqué accidentellement avec l'une de ces seringues en vidant les poubelles, a déposé plainte pour «violence involontaire». Et un témoin aurait affirmé à la police, dans le cadre de l'enquête préliminaire, avoir vu plusieurs personnes sorties d'un véhicule siglé aux couleurs d'un sponsor de la formation danoise en train de transporter et abandonner le sac poubelle en question.
La centaine de seringues retrouvées sont en cours d'analyses dans le laboratoire d'expertise judiciare Toxlab. Chose étrange, elles ont toutes été soigneusement nettoyées avant d'être jetées. Les scientifiques parisiens ont tout de même réussi à déceler une molécule, qu'ils n'ont pas encore pu identifier. S'agirait-il d'une nouvelle substance, tels que des «designers steroids», de type THG ? Une hypothèse plausible, mais qui demande vérification. La justice espagnole a d'ailleurs été contactée pour savoir si des produits similaires avaient été retrouvés par la guardia civile lors de l'opération Puerto en mai dernier.
Si la molécule retrouvée s'avérait être illicite, et le lien entre le sponsor et la formation CSC établi, un nouveau scandale de dopage pourrait voir le jour dans le cyclisme.
Door het amateurisme kan ik hier alleen maar om lachenquote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:42 schreef Ereinion het volgende:
Ik geloof dat deze nog niet voorbij gekomen is, volgens L'Equipe zijn er na Parijs-Roubaix bij het hotel van CSC vuilniszakken met spuiten gevonden, die allemaal schoon gemaakt waren. Bij een onderzoek in een lab bleek dat er waarschijnlijk een soort 'designer steroid' zoals THG in zat.
[..]
Misschien is het ASO / UCI / ... dan wel gewoon de enige organisatie die die lijst heeft opgevraagd bij het Spaanse gerecht ?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:38 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Interessant heeft toch niks te maken met een strafbaar onderzoek??
Is al wel langsgekomen deze ochtend, maar is redelijk ondergesneeuwd omdat er enkel een linkje naar was en slechts minimale discussie erover plaatsvond. Maar zoals ik toen al opmerkte begint het steeds meer op de tour van '98 te lijken, toen werden er ook ineens overal spuiten gevonden in vuilnisbakken.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:42 schreef Ereinion het volgende:
Ik geloof dat deze nog niet voorbij gekomen is, volgens L'Equipe zijn er na Parijs-Roubaix bij het hotel van CSC vuilniszakken met spuiten gevonden, die allemaal schoon gemaakt waren. Bij een onderzoek in een lab bleek dat er waarschijnlijk een soort 'designer steroid' zoals THG in zat.
[..]
Niet echt een verrassing toch met die resultaten van zequote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:45 schreef scarefreak het volgende:
Iemand opgevallen dat er weer geen fransen verdacht worden....
Die presteren ook al jaren niet ...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:45 schreef scarefreak het volgende:
Die lijst ging toch over 2004-2005?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Trouwens, als die lijst van El Pais klopt. Wint Simoni dan de Giro ?
Als de Fransen al doping pakken, dan hebben ze er toch niet veel verstand van aan hun prestaties te zien.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:45 schreef scarefreak het volgende:
Hamilton heeft ook zijn goude medaille gewonnen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Trouwens, als die lijst van El Pais klopt. Wint Simoni dan de Giro ?
gezelligquote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:42 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |