Ik heb daar overigens een speciaal emailadres op hotmail voor aangemaakt! Fly+mijnnaam@hotmail.comquote:De website van Flylady is een beetje chaotisch, maar ik help je even op weg.
Je kan met de flylady babysteps beginnen: Babysteps
Gelijk kan je ook de Flylady lessen lezen: Flying Lessons
Om Flylady goed te begrijpen heb je haar dagelijks e-mail nodig, hier kan je lid worden: Join!
Maar ik gebruik Outlook Express nooit... het klinkt zo wel handig trouwens. Ik heb gewoon 2 e-mailadressen. Eén voor anderen en één alleen voor flylady.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:37 schreef Rewimo het volgende:
Als je Outlook Express gebruikt, klik je op Extra, Berichtregels, E-mail. De rest wijst zich eigenlijk vanzelf. Je zorgt dat je een map FlyLady hebt aangemaakt, je zoekt naar de overeenkomst van alle mailtjes (e-mailadres van de afzender bijvoorbeeld, of een vaste tekst in het onderwerp) en als je dat ingeeft, komt alle mail die aan die voorwaarde voldoet automatisch in de FlyLady-map terecht.
quote:
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:53 schreef Dementor het volgende:
Die flylady doet me denken aan keeping up appearances.
http://kuacentral.com/
Die foto's van die bijeenkomstquote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]absoluut niet dus, want Flylady heeft me ook geleerd dat niets perfect hoeft
en dat de stomme zin 'als je het niet goed kan doen dan moet je het niet doen' grote bullshit is. Niets hoeft perfect
![]()
Ja, ik ken je huishouden en je topicsquote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]je dacht: als er redding is voor Isa dan kan iedereen het?
Ik zocht dat topic met het schimmelpannetje en die keukenschoon foto's. Kan het niet vindenquote:
En dat je de keuken ging schoonmaken maar een esentieel onderdeel lekte, de stop?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zocht dat topic met het schimmelpannetje en die keukenschoon foto's. Kan het niet vinden![]()
Oh ja, ik had ook nog een foto van een lek teiltjequote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:01 schreef yvonne het volgende:
En dat je de keuken ging schoonmaken maar een esentieel onderdeel lekte, de stop?
Het teiltje?
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]absoluut niet dus, want Flylady heeft me ook geleerd dat niets perfect hoeft
en dat de stomme zin 'als je het niet goed kan doen dan moet je het niet doen' grote bullshit is. Niets hoeft perfect
![]()
Precies wat ons probleem is volgens Flylady: we willen het te perfect hebben.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:06 schreef Iksje het volgende:
echt? Ik leef namelijk ook in halve CHAOS-staat. En dan wil ik dat het van de chaos naar hyperorde gaat, al kan dat natuurlijk nooit. Het stappenplan tussendoor lijk ik maar niet in te zien
![]()
quote:
Dat van die kinderen was ik al tegengekomen. Maar misschien kan je die tips ook gewoon toepassen op inwonende mannen alhoewel die van mij al meteen begon te sputteren bij het idee dat ie een kwartier per dag iets moest doenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:18 schreef Isabeau het volgende:
Flylady zegt idd geen moer over mannen of 'helpende handen' in het huishouden. Wel van alles over huishoudens met kinderen, maar hoe je met je vent & huishouden om moet gaan: ho maar![]()
*jeuk*quote:Go Shine your sink.
After you do this; you will keep it shiny by drying it out after each
time you use it and making sure when you go to bed that it is shining so
it will make you smile in the morning. This is how I get to hug you each
day! That shiny sink is a reflection of the love that you have for
yourself.
Oh iew!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:48 schreef Isabeau het volgende:
Yep, dat kom je wel meer tegen. Gewoon *braak* denken en doorlezen.
FLY staat dan ook voor 'finally loving yourself'
Ja ook dat. Ik doe heel veel dingen liever dan schoonmaken. Schoonmaken is 'zonde' van de tijd. Overigens vind ik overmatig poetsen ook niet helemaal gezond. Ik heb een vriendin wiens huis eruit ziet als een VT Wonen-foto. Ik zie parallellen met haar karakter: vaak gespannen, geirriteerd, beetje controlfreak, niet kunnen stilzitten, verveelt zich vaak, moet 24u/dag vermaakt worden door anderen, etc. Het lijkt me zeer vermoeiend om haar te zijn. Dan denk ik: beter wat rustiger aan!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:53 schreef Isabeau het volgende:
Ze heeft het er trouwens wel vaak over dat wij chaoten te perfectionistisch zijn en dat we daarom in chaos leven. Zal best opgaan voor een groep vrouwen, maar ik ben net als jij gewoon lui, AventuraIk doe liever iets anders dan schoonmaken. Fokken bijvoorbeeld.
Juist, zonde van de tijd!quote:Op woensdag 28 juni 2006 00:01 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ja ook dat. Ik doe heel veel dingen liever dan schoonmaken. Schoonmaken is 'zonde' van de tijd. Overigens vind ik overmatig poetsen ook niet helemaal gezond. Ik heb een vriendin wiens huis eruit ziet als een VT Wonen-foto. Ik zie parallellen met haar karakter: vaak gespannen, geirriteerd, beetje controlfreak, niet kunnen stilzitten, verveelt zich vaak, moet 24u/dag vermaakt worden door anderen, etc. Het lijkt me zeer vermoeiend om haar te zijn. Dan denk ik: beter wat rustiger aan!
Ik val niet op vrouwenquote:Op woensdag 28 juni 2006 08:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik was vroeger ook zo. Maar ik heb de perfecte oplossing gevonden, zonder Internetsites of zo: Een vrouw!Werkt perfect, hoor.
quote:Op woensdag 28 juni 2006 07:48 schreef yvonne het volgende:
[..]
Juist, zonde van de tijd!
ha!
Heb die site bekeken, dag 1 , clean you're sink, en dat dan ook de komende dagen en het moet glimmen voor het slapen gaan.
Maar, maar, dan moet ik dus ook meteen alles afwassen?
Voor mijn vriend werkt dat helaas niet zo perfectquote:Op woensdag 28 juni 2006 08:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik was vroeger ook zo. Maar ik heb de perfecte oplossing gevonden, zonder Internetsites of zo: Een vrouw!Werkt perfect, hoor.
Ze heeft het ook steeds over de vaatwasser inruimen en uitruimenquote:Op woensdag 28 juni 2006 09:39 schreef Aventura het volgende:Dat 'dilemma' had ik dus ook. Ik bedoel, gootsteen schoonmaken is 1 ding, maar wat te doen met alles wat daarin zit? Ik heb alles maar op het aanrecht gezet
![]()
Maar ze zeggen het zelf, babysteps he...
Er was in ieder geval een dergelijk topic de dag nadat Irak was binnengevallen. Ergens rond 20 maart 2003 (ivm mijn verjaardag volgens mij) - Dat weet ik trouwens nog vanwege die krantquote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zocht dat topic met het schimmelpannetje en die keukenschoon foto's. Kan het niet vinden![]()
Je hebt een Nederlandse groep die je de mailtjes in het Nederlands kan sturen en ook de herinneringen opstuurt op Nederlandse tijden. Ik ben daar heel even 'lid' van geweest, maar toen werd het helemaal een puinhoop in de mailbox omdat er ook een soort chat-achtige nieuwsbrief bijzat en dat ging nooit over flylady maar altijd over 'Ilse moet vandaag weer naar de dokter' etc. Een soort slowchat voor insiders die ook bij flylady zaten. Maar ik geloof dat je de herinneringen ook apart kon krijgen, maar het maakte mij niet veel uit dat ik ze in het Engels krijg.quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:31 schreef Aventura het volgende:
De FlyLady houdt er geen rekening mee dat ik niet in de USA Eastcoast-tijdzone zit, want om 6 uur 's morgens maande ze me om toch vooral naar bed te gaanKan je dit ergens veranderen? ik kan het niet vinden in die chaotische (!) site.
Snelle check van genoemde fora *proest*quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:57 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Er was in ieder geval een dergelijk topic de dag nadat Irak was binnengevallen. Ergens rond 20 maart 2003 (ivm mijn verjaardag volgens mij) - Dat weet ik trouwens nog vanwege die krant
Ik kan hem ook niet vinden. Wel een boel andere topics in dezelfde stijl:
Kerstspullen kwijt
Mijn huishoud-strategie
...ik ga *nu* afwassen
Kweek eens je eigen beestjes
pssst....je moet het zelf nog doen, de flylady engeltjes komen verdorie helemaal niet langsquote:Op woensdag 28 juni 2006 11:48 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb me aangemeld. Eens kijken wat er gaat gebeuren hier
Oe! Dat we dan 's avonds om 19.00 hier afspreken en dan met z'n allen tegelijk aan de slag gaan.quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:51 schreef Yoni het volgende:
Wat ze op die mailinglist vaak doen is samen 'drillen'. Allemaal in een chatroom, een kwartier aan de slag met kookwekker aan, terugkomen na een kwartier en dan vertellen wat je gedaan hebt. Helaas doen ze dit voornl. overdag en dan werk ik. Mss een idee voor hier ook?![]()
Het klinkt idd wat suf, maar het werkt welquote:Op woensdag 28 juni 2006 12:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oe! Dat we dan 's avonds om 19.00 hier afspreken en dan met z'n allen tegelijk aan de slag gaan.
Ik moest eerst lachen toen ik het las, maar aan de andere kant... het werkt mss wel!
Klinkt als een geslaagd idee.quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oe! Dat we dan 's avonds om 19.00 hier afspreken en dan met z'n allen tegelijk aan de slag gaan.
Ik moest eerst lachen toen ik het las, maar aan de andere kant... het werkt mss wel!
Ja, jij kunt het ook wel gebruikenquote:Op woensdag 28 juni 2006 14:11 schreef Troel het volgende:
Ik vind het wel een gaaf idee!
Het is hier best netjes als ik weet dat er bezoek komt wat aan schoonheid hechtquote:
#flylady op de fokircquote:Op woensdag 28 juni 2006 13:43 schreef Pandorah het volgende:
via irc op een eigen flylady kanaal
Wat ken jij mij dan slechtquote:Op woensdag 28 juni 2006 14:14 schreef Troel het volgende:
Het is hier best netjes als ik weet dat er bezoek komt wat aan schoonheid hecht
Wat een leuk idee, Yoni!quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:51 schreef Yoni het volgende:
Wat ze op die mailinglist vaak doen is samen 'drillen'. Allemaal in een chatroom, een kwartier aan de slag met kookwekker aan, terugkomen na een kwartier en dan vertellen wat je gedaan hebt. Helaas doen ze dit voornl. overdag en dan werk ik. Mss een idee voor hier ook?![]()
Flylady heeft trouwens ook Crisis Cleaning lijstenquote:Op woensdag 28 juni 2006 15:01 schreef Levitation het volgende:
Schaamteloze Troep Vind Post.![]()
Mijn huishouden is ook een CHAOS... visite moet ik een week van te voren plannen, anders krijg ik 't huis nooit optijd aan de kant.![]()
Waar lees jij strijkenquote:Op woensdag 28 juni 2006 16:27 schreef Troel het volgende:
sorteren, wassen, drogen, opvouwen en opbergen
Ik ga dus no way strijken omdat jij dat tegen me zegt
Ik vind strijken onder opvouwen enzo vallen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |