abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 juni 2006 @ 23:13:13 #26
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_39304108
Wat een gouden tip Isabeau
Vooral jouw kreet "visite? Paniek! komt me heel bekend voor. Ik ben ook 'overwhelmed by my home'. Ik begin maar bij de baby steps. Ik kreeg meteen de uitstekende tip 'to shine my sink'. Oké dan, die begon inderdaad een beetje bruinig uit te slaan. De kop is eraf
  dinsdag 27 juni 2006 @ 23:13:47 #27
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_39304133
Oh, het mv van lady is ladies
pi_39304210
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:13 schreef Aventura het volgende:
dank je!

En je mag trouwens ook niet proberen 'bij te komen'. Dus niet alle missies van 1 week in 1 dag proppen omdat je achter loopt. Gewoon verder gaan waar flylady is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 27 juni 2006 @ 23:16:35 #29
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_39304253
Bedankt voor de tip, Isabeau!
Ik ga me erin verdiepen na het WK
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_39304267
Heee, een topic naar mijn hart . Ik doe mee!

Sinds ik FlyLady heb ontdekt (dankzij de TS ) is mijn badkamer weer wat schoner en durf ik weer naar de keuken toe ... Ik heb alleen nog niet ontdekt wat je moet doen tegen opstandige mannen die hun pols hebben gebroken en de boel tegenwerken .

Morgen lees ik de boel even door hier
pi_39304280
TVP! Ik ga dit binnenkort eens bestuderen... Mijn huishouden kan wel een flinke boost gebruiken...!
pi_39304333
Flylady zegt idd geen moer over mannen of 'helpende handen' in het huishouden. Wel van alles over huishoudens met kinderen, maar hoe je met je vent & huishouden om moet gaan: ho maar
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 27 juni 2006 @ 23:19:19 #33
105263 Litso
Interlectueel.
pi_39304355
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:13 schreef Aventura het volgende:
En dat voor een TTK mod!
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_39304476
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:18 schreef Isabeau het volgende:
Flylady zegt idd geen moer over mannen of 'helpende handen' in het huishouden. Wel van alles over huishoudens met kinderen, maar hoe je met je vent & huishouden om moet gaan: ho maar
Dat van die kinderen was ik al tegengekomen. Maar misschien kan je die tips ook gewoon toepassen op inwonende mannen alhoewel die van mij al meteen begon te sputteren bij het idee dat ie een kwartier per dag iets moest doen . Misschien moeten we haar maar eens een mailtje sturen hoe we die mannen - zonder dat ze het door hebben - erbij betrekken .
  dinsdag 27 juni 2006 @ 23:22:36 #35
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_39304492
Het issue vent en huishouden heb ik gelukkig niet. Maar vind het in mijn eentje al moeilijk genoeg. Overigens weet ik uit verhalen van vriendinnen dat samenwonen de druk van de huishoudelijke werkzaamheden niet bepaald verlicht. Het wordt eerder zwaarder
pi_39304556
En als je alles opgeruimd hebt (eindelijk na al die jaren) dan valt pas op wat een troep zo'n man nog weet te maken
pi_39305076
Wat een gouden tip
  dinsdag 27 juni 2006 @ 23:42:32 #38
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_39305294
Hier en daar vind ik de teksten een beetje eng. Maar dat is inherent aan het Amerikaans-zijn.
quote:
Go Shine your sink.

After you do this; you will keep it shiny by drying it out after each
time you use it and making sure when you go to bed that it is shining so
it will make you smile in the morning. This is how I get to hug you each
day! That shiny sink is a reflection of the love that you have for
yourself.
*jeuk*
pi_39305490
Yep, dat kom je wel meer tegen. Gewoon *braak* denken en doorlezen.

FLY staat dan ook voor 'finally loving yourself'
  dinsdag 27 juni 2006 @ 23:52:36 #40
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_39305623
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:48 schreef Isabeau het volgende:
Yep, dat kom je wel meer tegen. Gewoon *braak* denken en doorlezen.

FLY staat dan ook voor 'finally loving yourself'
Oh iew!
Nou ja, ze hebben wel gelijk. Een schoon huis komt terug in allerlei religies en leefwijzen. Zen, boeddhisme, Islam. Een reine geest hoort in een schoon huis...etc.
Ik zie bij mezelf ook wel samenhang tussen stressperioden en de staat van mijn huis.
Maar het komt toch voornamelijk omdat ik van nature vrij slordig ben, ik geef niet veel om materiële dingen en ja, ik ben ook gewoon lui
pi_39305662
Ze heeft het er trouwens wel vaak over dat wij chaoten te perfectionistisch zijn en dat we daarom in chaos leven. Zal best opgaan voor een groep vrouwen, maar ik ben net als jij gewoon lui, Aventura Ik doe liever iets anders dan schoonmaken. Fokken bijvoorbeeld.
pi_39305680
Of je hebt geen zin in huishouden en doet liever andere dingen
Ik heb ook gemerkt dat je die Flylady ook op je werk kan toepassen. Morgen meer want ik moet van mw Flylady aan mijn slaap gaan denken .
  woensdag 28 juni 2006 @ 00:01:43 #43
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_39305926
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:53 schreef Isabeau het volgende:
Ze heeft het er trouwens wel vaak over dat wij chaoten te perfectionistisch zijn en dat we daarom in chaos leven. Zal best opgaan voor een groep vrouwen, maar ik ben net als jij gewoon lui, Aventura Ik doe liever iets anders dan schoonmaken. Fokken bijvoorbeeld.
Ja ook dat. Ik doe heel veel dingen liever dan schoonmaken. Schoonmaken is 'zonde' van de tijd. Overigens vind ik overmatig poetsen ook niet helemaal gezond. Ik heb een vriendin wiens huis eruit ziet als een VT Wonen-foto. Ik zie parallellen met haar karakter: vaak gespannen, geirriteerd, beetje controlfreak, niet kunnen stilzitten, verveelt zich vaak, moet 24u/dag vermaakt worden door anderen, etc. Het lijkt me zeer vermoeiend om haar te zijn. Dan denk ik: beter wat rustiger aan!
  Moderator woensdag 28 juni 2006 @ 00:14:12 #44
5428 crew  miss_sly
pi_39306387
En ik maar denken dat ik de enige ben die geen mooi, schoon, opgeruimd huis heeft

*toch ook die site checken gaat
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_39306529
vaak mensen op bezoek krijgen helpt ook

ik heb van mijn moeder die heerlijke Nederlandse Schone Schijn overgenomen en schaam me dus rot als iemand langskomt en het is niet opgeruimd en schoon thuis.

Maar ja in de krochten van mijn huis verzamelt zich inmiddeld weer eens een hoop (schone!) was, die ik nog moet 'processen' (ophangen om te drogen, droge was opvouwen of strijken en in de kast op een ordelijke wijze rangschikken).

Zaterdag krijg ik dus logees (Isabeau en Teigan) en dan is alles netjes hoor, ik beloof het
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 juni 2006 @ 07:37:35 #46
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_39310441
Ik ben ook zo'n type dat geen onverwachte visite wil Nu heb ik sinds een paar weken wel een schoonmaakster 1x per week maar het zou toch prettig zijn als ik me ertoe kan zetten om eens wat vaker zelf iets te doen in huis Ik loop als een gek op te ruimen als de werkster komt omdat ze natuurlijk wel overal bij moet kunnen om schoon te maken
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 28 juni 2006 @ 07:38:24 #47
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39310445
Ah. Bekend probleem.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  Admin woensdag 28 juni 2006 @ 07:48:16 #48
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_39310503
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 00:01 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ja ook dat. Ik doe heel veel dingen liever dan schoonmaken. Schoonmaken is 'zonde' van de tijd. Overigens vind ik overmatig poetsen ook niet helemaal gezond. Ik heb een vriendin wiens huis eruit ziet als een VT Wonen-foto. Ik zie parallellen met haar karakter: vaak gespannen, geirriteerd, beetje controlfreak, niet kunnen stilzitten, verveelt zich vaak, moet 24u/dag vermaakt worden door anderen, etc. Het lijkt me zeer vermoeiend om haar te zijn. Dan denk ik: beter wat rustiger aan!
Juist, zonde van de tijd!
ha!

Heb die site bekeken, dag 1 , clean you're sink, en dat dan ook de komende dagen en het moet glimmen voor het slapen gaan.
Maar, maar, dan moet ik dus ook meteen alles afwassen?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 28 juni 2006 @ 08:03:26 #49
1762 YPPY
Yppiaans
pi_39310600
Ik heb een tijdje mailtjes gehad, maar die kwamen altijd net als ik iets al had gedaan. Kortom: ons huis is net niet vies genoeg. Het is wel een leuk iets en ik denk dat ik het over een half jaar nog wel nodig kan hebben.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 28 juni 2006 @ 08:04:48 #50
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_39310612
Ik was vroeger ook zo. Maar ik heb de perfecte oplossing gevonden, zonder Internetsites of zo: Een vrouw! Werkt perfect, hoor.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')