Onderbouw je uitspraak eens, wat heeft Mohammed met de Armeense genocide te maken?quote:Op woensdag 28 juni 2006 01:38 schreef Apropos het volgende:
[..]
Niet waar.
Verder las ik onlags nog een mooi artikel von Gustave E. von Grunenbaum, waarin werd verklaard dat Gibbon bedroevend weinig kennis had van de Arabische wereld en zijn uitspraken dus lichtelijk gedateerd zijn.
(Iets zegt me trouwens dat je Toynbee's verslag over de Armeense volkerenmoord niet als bewijs zou gebruiken, maar goed.)
Hier gaat het om "qalu bella" wat jij beschrijft. "Ja zeggen", wanneer Allah elke ziel individueel vroeg van ben ik niet jullie heer en ze allen gezamelijk toegaven is niet meer dan een dogma, het zijn nog steeds je daden die bepalen waar je uiteindelijk terecht komt, niet de zonde van je ouders, oid.quote:Op woensdag 28 juni 2006 08:04 schreef Vandeplato het volgende:
[..]
Nee maar ze hebben wel een alternatief "bedacht":
De Koran stelt dat elke geest (een onsterfelijke, door God geschapen spirituele entiteit) voor hij in het lichaam neerdaalt, een gelofte afgelegd heeft aan God waarbij hij God als zijn Heer heeft erkend.
Vind ik net zoiets.
Christenen geloven toch dat hun messias voor zowel de erfzonde als begane zonden gestorven is en daarmee die zonden zijn opgeheven?quote:Op woensdag 28 juni 2006 09:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hier gaat het om "qalu bella" wat jij beschrijft. "Ja zeggen", wanneer Allah elke ziel individueel vroeg van ben ik niet jullie heer en ze allen gezamelijk toegaven is niet meer dan een dogma, het zijn nog steeds je daden die bepalen waar je uiteindelijk terecht komt, niet de zonde van je ouders, oid.
ongeveer jaquote:Op woensdag 28 juni 2006 09:57 schreef Vandeplato het volgende:
[..]
Christenen geloven toch dat hun messias voor zowel de erfzonde als begane zonden gestorven is en daarmee die zonden zijn opgeheven?
Jodenhaat vindt zijn oorsprong in het Nieuwe Testament, in met name de geschriften Johannes en de teksten die daarna zijn geschreven: hierin wordt voortdurend erop gehamerd dat 'de joden' Jezus zouden hebben vermoord. Ook Hitler gebruikte dit argumnet keer op keer om 'de joden' terecht te wijzen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:07 schreef BoNi het volgende:
Ik kan niet echt inspringen op één van de opmerkingen hier, maar er zijn ook wat dingen die mij bezighouden en ik vind dit wel een interessante discussie.
Kan iemand mij bijvoorbeeld uitleggen waar nu daarwerkelijk de 'haat' jegens de Joden vandaan komt?
Een interpretatie van de Bijbel waar Christenen het niet mee eens zijnquote:Op woensdag 28 juni 2006 10:25 schreef onemangang het volgende:
[..]
Jodenhaat vindt zijn oorsprong in het Nieuwe Testament, in met name de geschriften Johannes en de teksten die daarna zijn geschreven: hierin wordt voortdurend erop gehamerd dat 'de joden' Jezus zouden hebben vermoord. Ook Hitler gebruikte dit argumnet keer op keer om 'de joden' terecht te wijzen.
De geschriften die 'de joden' aanwijzen als de moordenaar van Jezus zijn geschreven vanaf ± 100 na Christus. Uit de frustratie dat de joden Jezus niet als de messiah erkenden (m.i. terecht, want de verwijzingen in het OT wijzen geenszins Jezus aan), ontwikkelde men een tegenbeweging tegen de joden, ook wel het christendom genoemd. Natuurlijk is het volkomen onzin dat men 'de joden' van de dood van Christus beschuldigde en niet de romeinen. Bovendien is het bespottelijk dat men een heel volk beschuldigd voor de daad van een paar mensen.
Volgens mij is een van de belangrijke redenen dat ze vaak een minderheidsgroep vormden en afwijkend van de massa(herkenbaar). Dit maakte ze kwetsbaar voor opgejutte mensen die zo hun ontevredenheid konden botvieren en weer een tijdje rustiger waren.quote:
Zie je veel potentiele bekeerlingen dan ?quote:Op woensdag 28 juni 2006 09:52 schreef buachaille het volgende:
pfff het zoveelste Dawa-topic![]()
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=201&titel=Dawa_op_school
Toen Mohammed naar Medina kwam leefden daar ook Joodse stammen waar hij vrede mee had gesloten, toen Mekka, Mohammed en Medina aanviel kozen de Joden partij voor Mekke ondanks hun verdrag, waarna Mohammed dus ook moest vechten tegen de Joden, veel mensen zullen zeggen dat Mohammed, Joden haat, maar dat was dus niet het geval meer dan de helft van de profeten de In de koran worden opgenoemd zijn Joods, toen Christelijk Spanje aan het huishouden begon heeft het ottomaanse rijk 300.000 joden asiel aangeboden.quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:07 schreef BoNi het volgende:
Ik kan niet echt inspringen op één van de opmerkingen hier, maar er zijn ook wat dingen die mij bezighouden en ik vind dit wel een interessante discussie.
Kan iemand mij bijvoorbeeld uitleggen waar nu daarwerkelijk de 'haat' jegens de Joden vandaan komt? Als het puur om aan het anders doorgeven van de openbaring zou liggen dan zou er toch geen verschil moeten zijn tussen de afkeer tegen andere gelovigen....?
Ik heb hierover gesprekken gehad met Moslims, maar op het moment dat ik over Joden begin lijken ze niet meer uit hun woorden te komen en een discussie is hierover nagenoeg niet te voeren.
Nu is de haat jegens de joden voornamelijk een nationalistisch kwestie, om land. Abbas is notabene een Christen, in Palestina denken alleen achterlijke terreurgroeperingen dat de religieus handelenquote:Zoals voormeld arriveerden de Sefardiem als gevolg van de Inquisitie in Spanje en Portugal. Het Ottomaanse rijk werd toen geregeerd door de heerser Beyazit II. Van de circa 300.000 Joden die het Iberisch schiereiland verlieten, vestigden 250.000 zich binnen het Ottomaanse rijk. De meeste kozen voor Istanbul en Saloniki. Heerser Beyazit II was danig in zijn sas en verklaarde:
"Door de expulsie der Joden van het Iberisch schiereiland heeft Ferdinand de Wijze zijn land verarmd doch het onze enorm verrijkt."
Dat is niet waar, Mohammed roept op tot het strijden tegen diegenen die je niet vrij Allah laten aanbidden of die de moslims onrecht hebben gedaan, nergens in de koran is er een passage die oproept de ongelovigen in der geheel te bevechten, alleen tegen hen die zijn begonnen, als ze vrede willen moet je dat volgens de islam dan ook onmiddelijk schenken.quote:Daarnaast denk ik persoonlijk dat met name de interpretatie van de verschillende boeken er voor zorgt dat bijvoorbeeld Christenen toleranter zijn dan Moslims.
Christenen lezen de Bijbel vaak als inspiratiebron en interpreteren de levenslessen op hun eigen wijze.
In de Islam staat (voor zover ik begrepen heb) dat aan het woord van Allah niet kan en mag worden getwijfeld, hierdoor lijkt het me onmogelijk om je eigen interpretatie aan de woorden in de Islam te geven.
Ook roept Mohammed op tot het in woord of daad strijden tegen ongelovigen en hen te bekeren tot de Islam of uit te roeien....
mja, volgens jou was ik ook van de Aivdquote:Op woensdag 28 juni 2006 09:52 schreef buachaille het volgende:
pfff het zoveelste Dawa-topic![]()
http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=201&titel=Dawa_op_school
Joden in een kalifaatquote:Op woensdag 28 juni 2006 10:35 schreef Vandeplato het volgende:
[..]
Volgens mij is een van de belangrijke redenen dat ze vaak een minderheidsgroep vormden en afwijkend van de massa(herkenbaar). Dit maakte ze kwetsbaar voor opgejutte mensen die zo hun ontevredenheid konden botvieren en weer een tijdje rustiger waren.
In Rusland is er zelfs een speciaal woord voor gekomen, pogrom.
(Vaak zelfs georganiseerd door de overheid om het volk af te laten koelen (na bv de zoveelste hongersnood))
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pogrom
De christenen geloven daarnaast dat de Joden hun messias (NB ook een Jood) vermoord cq veroordeeld en verraden (Judas) hadden.
Eerlijk gezegd vind ik dat dubieus aangezien kruisiging een typisch Romeinse straf was.
Was het een Joodse straf geweest dan was het steniging geworden.
Of de Arabische landen voor de stichting van de staat Israel ook al zo'n problemen met Joden hadden weet ik niet, misschien kan Triggershot daar een antwoord op geven.
Maar na de stichting van de Joodse staat en de falikant mislukte oorlogen van een aantal Arabische landen tegen Israel, is Israel zo ongeveer tot volksvijand van alle Arabische landen verklaard.
Daarnaast denk ik dat vroegere Arabische regimes vast ook wel de minderheidsgroep gebruikte als afleiding voor andere problemen.(ala pogrom)
quote:Het Kalifaat van Cordoba bestond tussen 929 en 1031. Het omvatte het grootste gedeelte van Spanje, en daarnaast gebieden in Noord-Afrika. De hoofdstad van het Kalifaat was Córdoba. Deze periode wordt gezien als het hoogtepunt van Islamitisch Spanje. Kunst, wetenschap, industrie en handel bereikten een niveau dat nergens anders in Europa gehaald werd, en er heerste een grote tolerantie ten opzichte van Joden en christenen.
Likudquote:Zoals voormeld arriveerden de Sefardiem als gevolg van de Inquisitie in Spanje en Portugal. Het Ottomaanse rijk werd toen geregeerd door de heerser Beyazit II. Van de circa 300.000 Joden die het Iberisch schiereiland verlieten, vestigden 250.000 zich binnen het Ottomaanse rijk. De meeste kozen voor Istanbul en Saloniki. Heerser Beyazit II was danig in zijn sas en verklaarde:
"Door de expulsie der Joden van het Iberisch schiereiland heeft Ferdinand de Wijze zijn land verarmd doch het onze enorm verrijkt."
Nu is de haat jegens de joden voornamelijk een nationalistisch kwestie, om land. Abbas is notabene een Christen, in Palestina denken alleen achterlijke terreurgroeperingen dat ze religieus handelende strijders van de islam zijn.quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:58 schreef Vandeplato het volgende:
Triggershot
Doe je zin eens afmaken!!!
De moslims die ik heb gesproken ontkennen zeker niet dat zij Joden haten. Het zal niet voor het eerst zijn dat degene die ik hierover spreek op de grond tuft.....quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:19 schreef buachaille het volgende:
Boni, de meeste moslims zullen ontkennen dat ze joden haten. In sommige moslimlanden worden joden getolereerd. Ze zijn in min of mindere mate vrij in hun doen en laten zolang ze zich aan een aantal voorwaarden houden die door moslims gesteld zijn (dat geldt ook voor andere geloven).
De staat Israël wordt echter wel gezien als een nagel in het vlees van de Islam.
Daarnaast denk ik ook dat christenen toleranter zijn. Het is niet voor niets dat (van oorsprong) christelijke samenlevingen zo aantrekelijk zijn voor immigranten. Maar dat heeft meer te maken met de boodschap in de Bijbel dan met de interpretatie.
Mja, de kerk heeft ook eeuwen lang joden vervolgt voor de "dood" van jezusquote:Op woensdag 28 juni 2006 10:28 schreef buachaille het volgende:
[..]
Een interpretatie van de Bijbel waar Christenen het niet mee eens zijn![]()
Absoluut kansloos ook die aanpak, ze hebben een Ghandi-figuur nodig want gewapende strijd kunnen ze onmogelijk winnen van de staat Israel.quote:Nu is de haat jegens de joden voornamelijk een nationalistisch kwestie, om land. Abbas is notabene een Christen, in Palestina denken alleen achterlijke terreurgroeperingen dat ze religieus handelende strijders van de islam zijn.
Tuurlijk hebben de moslims gedaan, dat doen ze nou ook.quote:Op woensdag 28 juni 2006 11:05 schreef Vandeplato het volgende:
Nou niet gaan doen of moslims nooit oorlogen hebben gevoerd,mensen onderdrukt etc. etc. dat hebben overal ter wereld zo ongeveer alle volken en culturen gedaan.
Het is heus niet zo dat de inwoners van een land/stad blij verrukt een leger van veroveraars binnenhaalden.
ja, text is afkomstig van hun sitequote:Op woensdag 28 juni 2006 11:10 schreef Vandeplato het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch dezelfde Likud-partij.
Hoe denk jij zelf over Joden? Wat is jouw eigen mening hierover? Je gooit met citaten en uitspraken van anderen, maar ik mis je eigen mening in deze eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Toen Mohammed naar Medina kwam leefden daar ook Joodse stammen waar hij vrede mee had gesloten, toen Mekka, Mohammed en Medina aanviel kozen de Joden partij voor Mekke ondanks hun verdrag, waarna Mohammed dus ook moest vechten tegen de Joden, veel mensen zullen zeggen dat Mohammed, Joden haat, maar dat was dus niet het geval meer dan de helft van de profeten de In de koran worden opgenoemd zijn Joods, toen Christelijk Spanje aan het huishouden begon heeft het ottomaanse rijk 300.000 joden asiel aangeboden.
[..]
Nu is de haat jegens de joden voornamelijk een nationalistisch kwestie, om land. Abbas is notabene een Christen, in Palestina denken alleen achterlijke terreurgroeperingen dat de religieus handelen
Volgens mij is dit dus ook een kwestie van interpretatie.quote:Dat is niet waar, Mohammed roept op tot het strijden tegen diegenen die je niet vrij Allah laten aanbidden of die de moslims onrecht hebben gedaan, nergens in de koran is er een passage die oproept de ongelovigen in der geheel te bevechten, alleen tegen hen die zijn begonnen, als ze vrede willen moet je dat volgens de islam dan ook onmiddelijk schenken.
Omdat de koran vaak werd misinterpreteerd hebben de volgelingen van Mohammed een universele exegese van de koran vastgesteld, samen met Hadith en context erbij dat heel wat misverstanden uit de wereld helpt
Ik heb geen aparte mening over Joden die ik niet heb over Grieken of Bulgaren, Joden worden in het Arabisch "Ya-hoed" genoemd, woordje komt van "hoeda" = het licht.quote:Op woensdag 28 juni 2006 11:13 schreef BoNi het volgende:
[..]
Hoe denk jij zelf over Joden? Wat is jouw eigen mening hierover? Je gooit met citaten en uitspraken van anderen, maar ik mis je eigen mening in deze eerlijk gezegd.
Als Mohammed de Joden niet haatte, vanwaar dan toch nog altijd de haat die ik bij veel Nederlandse Moslim voel jegens Joden.
Daarom is er ook 1 universele interpretatie van de metgezellen van Mohammed.quote:Volgens mij is dit dus ook een kwestie van interpretatie.
Nope, in de islam is er vrijheid van religie.quote:Wanneer doe je moslims onrecht aan? Is dit op het moment dat je Moslims belemmerd in hun geloof of op het moment dat je hun geloof in discrediet brengt door ongelovig te zijn?
Wanneer een moslim vervolgt wordt omdat hij zegt dat hij een moslim is mag een moslim zich alleen verdedigen.quote:Er is geen dwang in geloof
quote:Welke misverstanden worden uit de wereld geholpen en op welke manier gebeurt dit dan?
quote:De verzen van de Koran werden neergezonden in een bepaalde context, met een bepaald doel, voor een bepaalde toepassing, enz.
Een Tafsir is een Koran exegese, met andere woorden een uitleg van de betekenis van de verzen van de Koran, een verduidelijkende commentaar zodat men de verzen beter zou kunnen begrijpen.
Een Tafsir verduidelijkt de context waarin een vers werd neergezonden, en legt de samenhang uit men andere verzen en met de Sunnah Mohammed - deze samenhang kan de toepassing en betekenis van een vers verduidelijken, verruimen of beperken.
De Koran is een complex werk waaruit men niet zonder kennis van zaken een vers kan citeren en dat tot algemene regel kan verheffen. Net zoals het absurd zou zijn te stellen dat het Westen aanzet tot moord omdat het Westers wetboek stelt dat "doden niet zal bestraft worden". Iedereen weet dat dit geen algemene regel is in het Westen, maar een uitzondering die strikt beperkt wordt tot gevallen van wettelijke zelfverdediging. Het lezen van de Koran en de Sunnah verschilt niet zoveel van methode: er zijn algemene regels, en regels die de algemene regels verfijnen of er een uitzondering op beschrijven. De uitspraken van de Profeet (Hadith) geven dan de praktische toepassing van de wet, die in combinatie met de Koran moet bestudeerd worden. Bij interpretatie van een vers, moet men ook de context van de openbaring in overweging nemen, alsook het volledige kader van de Islamitische leer. Op basis van al deze elementen, kan men dan zien of het om een uitzondering of een algemene regel gaat, op welke situaties het vers al dan niet van toepassing is, enz.
Het onder de knie krijgen van het hele Islamitische rechtsstelsel is iets wat in de Muslimwereld hogere studies van vele jaren vereist. Het is dus niet omdat men een Koranvertaling gelezen heeft, dat men een deskundige is in Islamitisch recht, zoals men nog geen geoloog is omdat men een atlas doorgenomen heeft, of geen arts omdat men een medisch encyclopedie heeft.
Een degelijke Tafsir is onontbeerlijk wanneer u de Koran wenst door te nemen.
Ga eerst na welke auteurs van Tafsir brede steun genieten, want er zijn natuurlijk een paar auteurs die een interpretatie geven die niet door de meerderheid van de Muslims gedragen wordt en die daarom niet betrouwbaar en niet representatief zijn.
welpe punt precies?quote:Daarnaast reageer je alleen op de laatste zin, ik ben ook wel benieuwd naar je reactie op het eerste deel in deze quote.
Spreek jij uit naam van 'de Christenen' dan? Wie zijn dat, de Christenen? Ten tijde van WO II had het vaticaan en de overwegend christelijke Duitse en Nederlandse bevolking anders weinig problemen met de jodenvervolging hoor. Gelukkig lijkt de Christen anno 2006 bijgedraaid te zijn, maar daar was wel een holocaust voor nodig. Je hoeft niet ver te zoeken in het NT om er anti-semitische teksten in te vinden. Hier is een interessant stuk dat dieper ingaat op de Christelijke wortels van jodenhaatquote:Op woensdag 28 juni 2006 10:28 schreef buachaille het volgende:
[..]
Een interpretatie van de Bijbel waar Christenen het niet mee eens zijn![]()
quote:Op woensdag 28 juni 2006 01:38 schreef Apropos het volgende:
[..]
Heb jij de Bijbel eigenlijk gelezen?
De reden dat moslims vaak een hekel hebben aan joden zal gelegen zijn aan het ontbreken van vriendelijke teksten in de koran aan deze groep. Daarnaast is het bestaan van de staat Israël veel moslims een gruwel. Overigens wel een beetje vreemd omdat er in Israël naar verluid een miljoen arabieren in redelijke harmonie kunnen leven.quote:Op woensdag 28 juni 2006 11:03 schreef BoNi het volgende:
[..]
De moslims die ik heb gesproken ontkennen zeker niet dat zij Joden haten. Het zal niet voor het eerst zijn dat degene die ik hierover spreek op de grond tuft.....
Wellicht komt dit juist wel door het feit dat zij juist niet samenleven met Joden en zich dus strikt houden aan de woorden die beschreven staan in de Koran...?
Waarin verschilt volgens jou de boodschap in de Bijbel dan ten opzichte van de boodschap in de Koran en in hoeverre is deze boodschap veranderd in het Nieuwe Testament?
onzinquote:Op woensdag 28 juni 2006 11:48 schreef buachaille het volgende:
[..]
De reden dat moslims vaak een hekel hebben aan joden zal gelegen zijn aan het ontbreken van vriendelijke teksten in de koran aan deze groep.
Ik kan deze tekst vinden:quote:
Laten we het erop houden dat brokken van de waarheid zijn doorgedrongen tot de Koran.quote:O kinderen Israëls! Gedenkt Mijn gunsten, die Ik u bewees, dat Ik u boven de volkeren verhief.
Zo zijn er wel meer. Zo is er ook een Rabijn aan de zijde van Mohammed overleden toen Medina belegerd werd door de Mekkanen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:08 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik kan deze tekst vinden:
[..]
Laten we het erop houden dat brokken van de waarheid zijn doorgedrongen tot de Koran.
Je kan beginnen met eerst kritiek te uiten over de fundamentele/extremistische moslims. Voor het beeld van mensen die niet weten hoe de Islam in elkaar steekt, is het belangrijk dat er eerst een onderscheid gemaakt wordt tussen de vijandige en vriendelijke moslim. Anders is het net als in een huwelijk waarin de vrouw eerst mishandeld wordt en de man vervolgens zegt dat ie van haar houdt; dat werkt natuurlijk voor geen meter.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik kan je niet tegenspreken, maar goed je moet toch ergens beginnen om iets weer opnieuw te bouwen. Tegenwoordig zoveel islam gebash, sommigen overdreven en sommigen terecht, maar als gematigde moslims het niet opnemen voor de tolerantie islam, is er al helemaal geen hoop meer over.
quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:08 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik kan deze tekst vinden:
[..]
Laten we het erop houden dat brokken van de waarheid zijn doorgedrongen tot de Koran.
quote:“Voorwaar de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabeeers , wie onder hen ook in Allah en in de laatste dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren.’ (2/62)
quote:‘…en Wij gaven hem(Jezus) het Inciel dat licht en leiding bevatte, bevestigende hetgeen daarvoor in de Thora was, en een leiding en een vermaning voor de godvrezenden. (5/46)
quote:. “…En jij zult diegenen die zeggen “Wij zijn Christenen” het vriendschappelijkst vinden jegens de gelovigen. Dat is omdat er onder hen priesters en monniken zijn en omdat zij niet hoogmoedig zijn.” (5/82) ‘En wanneer zij horen wat aan de Boodschapper geopenbaard is; zie jij hun ogen van de tranen overvloeien, omdat zij de waarheid herkennen. Zij zeggen: “Onze Heer, wij geloven, schrijf ons dus op bij de getuigen’ (5/83)
quote:46. En twist met de mensen van het Boek slechts op de goede wijze; doch zeg tegen de onrechtvaardigen: "Wij geloven in hetgeen ons is geopenbaard en hetgeen u is geopenbaard; en onze God en uw God is Eén; en aan Hem onderwerpen wij ons."
quote:‘…en Wij gaven hem(Jezus) het Inciel dat licht en leiding bevatte, bevestigende hetgeen daarvoor in de Thora was, en een leiding en een vermaning voor de godvrezenden. (5/46)
Izaak, Jacob, Jezus en Mozes waren van Joods komaf ja.quote:27. En Wij gaven hem Izaak en Jacob, en Wij plaatsten het profetenambt en het Boek onder zijn nageslacht, en Wij gaven hem zijn beloning in dit leven en in het Hiernamaals zal hij zeker tot de rechtvaardigen behoren.
Daar heb ik een 4 delig topic reeks over gehad, en 2 topics over vrouwen onderdrukkingquote:Op woensdag 28 juni 2006 12:12 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Je kan beginnen met eerst kritiek te uiten over de fundamentele/extremistische moslims. Voor het beeld van mensen die niet weten hoe de Islam in elkaar steekt, is het belangrijk dat er eerst een onderscheid gemaakt wordt tussen de vijandige en vriendelijke moslim. Anders is het net als in een huwelijk waarin de vrouw eerst mishandeld wordt en de man vervolgens zegt dat ie van haar houdt; dat werkt natuurlijk voor geen meter.
Goed begin... link?quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Daar heb ik een 4 delig topic reeks over gehad, en 2 topics over vrouwen onderdrukking
Er zijn wel enkele voorvallen geweest die een voedingsbodem aan die haat hebben gegeven.quote:Op woensdag 28 juni 2006 11:48 schreef buachaille het volgende:
[..]
De reden dat moslims vaak een hekel hebben aan joden zal gelegen zijn aan het ontbreken van vriendelijke teksten in de koran aan deze groep. Daarnaast is het bestaan van de staat Israël veel moslims een gruwel. Overigens wel een beetje vreemd omdat er in Israël naar verluid een miljoen arabieren in redelijke harmonie kunnen leven.
Centraal: Positieve Berichten uit de moslimwereld.quote:
Kunnen we het vandaag de dag dan hebben over een koekje van eigen deegquote:Op woensdag 28 juni 2006 12:27 schreef Vandeplato het volgende:
(Overigens hebben de Joodse zionisten ook terroristisch verzet gepleegd om destijds de Britten uit (Palestina was Brits onder mandaat v/d volkerenbond) Palestina te verdrijven waarbij oa Menachem Begin (later premier) een aanslag pleegde op het Koning David Hotel in Jeruzalem, waar op dat moment het Britse militaire hoofdkwartier was gevestigd en waarbij 91 mensen omkwamen.)
Sorry ik word er niet vrolijk van.quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:40 schreef Slayage het volgende:
[..]
Kunnen we het vandaag de dag dan hebben over een koekje van eigen deeg![]()
Niets, ik had het over Toynbee.quote:Op woensdag 28 juni 2006 09:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Onderbouw je uitspraak eens, wat heeft Mohammed met de Armeense genocide te maken?
Nee.quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:06 schreef Dromenvanger het volgende:
Even een vraagje aan Triggershot
Kun je de Islam ook verbinden met het Boeddhisme
Ik heb nog wel een mooi muziekje voor jequote:Op woensdag 28 juni 2006 13:06 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik weet dat de Islam meer is, heb muziek gehoord en ook over hun levens-filosofie op tv. In ieder geval kon ik me vinden in het feit dat alles moet stromen van energie.
Het zal allemaal wel. Maar denk je niet dat het beter is om bijv. een coherent artikel te lezen dan dit soort losse citaten uit te venten?quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Armeense kwestie was een nationale conflict
Is Triggershot een kloonaccount van je?quote:
quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:20 schreef Slayage het volgende:
[..]
Is Triggershot een kloonaccount van je?![]()
Nee, ik ben Croupouque niet.quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:20 schreef Slayage het volgende:
[..]
Is Triggershot een kloonaccount van je?![]()
Elke topic heeft zn doel toch, in een topic als deze wil ik het zo aanpakken, als jij een ander manier wilt, open een topic, ik en slayage komen wel langs hoorquote:Op woensdag 28 juni 2006 13:20 schreef Apropos het volgende:
[..]
Het zal allemaal wel. Maar denk je niet dat het beter is om bijv. een coherent artikel te lezen dan dit soort losse citaten uit te venten?
Laten we even niet vergeten dat Hindoeisme een slordige 5500 jaar ouder is dan de islam.quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een mooi muziekje voor je
Je kan Islam wel indirect met Boeddhisme verbinden, als ik me niet verkeerd herinner kwam boedha toch uit een hindoeistische streek en achtergrond? Hindoeism en islam hebben veel overeenkomende punten
Islamitische mystiek heeft ook veel overeenkomende punten met boedhism zoals verlichting en het verwerken van pijn en lijd door middel van omzetten van negatieve gevoelens in positieve etc
mja hij is dus wel mijn kloon, of ik de zijne?quote:
quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:21 schreef Vandeplato het volgende:
[..]
Laten we even niet vergeten dat Hindoeisme een slordige 5500 jaar ouder is dan de islam.
(Met van zichzelf al vele stromingen.)
Gezzelliiiigquote:Op woensdag 28 juni 2006 13:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Elke topic heeft zn doel toch, in een topic als deze wil ik het zo aanpakken, als jij een ander manier wilt, open een topic, ik en slayage komen wel langs hoor
He dat vind ik leuk ik zie zelf ook veel overeenkomstigheden in het Epos van Gilgamesj met bijbel ed.quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
"The Arabian historians contend that Brahma and Abraham, their ancestor, are the same person. The Persians generally called Abraham Ibrahim Zeradust. Cyrus considered the religion of the Jews the same as his own. The Hindoos must have come from Abraham, or the Israelites from Brahma..." (Anacalypsis; Vol. I, p. 396.)
Wijdt je het (politieke) succes van Hamas en de Islamitische Jihad ook enkel aan nationalisme?quote:Op woensdag 28 juni 2006 11:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb geen aparte mening over Joden die ik niet heb over Grieken of Bulgaren, Joden worden in het Arabisch "Ya-hoed" genoemd, woordje komt van "hoeda" = het licht.
Een ware moslim kan Joden niet haten, alleen al om het punt dat Mozes, Jezus, David etc van Joods komaf zijn, ik generaliseer niet, tenminste niet bewust.. En zal een Jood als individu haten en niet als gemeenschap
Veel Nederlandse moslims zijn meelopers en haten joden vanwege het midden oosten kwestie, ook veel moslims haten de russen vanwege Tjetjenie, maar dat komt minder in de media.
Hoe verklaar je dan toch de grote meningsverschillen binnen de Islam?quote:Daarom is er ook 1 universele interpretatie van de metgezellen van Mohammed.
Daarbij mogen zijn broeders hem helpen en is een uiterlijke jihad geoorloofd...?quote:Nope, in de islam is er vrijheid van religie.
[..]
Wanneer een moslim vervolgt wordt omdat hij zegt dat hij een moslim is mag een moslim zich alleen verdedigen.
Het punt dat er niet getwijfeld mag worden aan het woord van Mohammed en er dus geen ruimte is voor eigen interpretatie.quote:welpe punt precies?
iddquote:Op woensdag 28 juni 2006 13:25 schreef Vandeplato het volgende:
[..]
He dat vind ik leuk ik zie zelf ook veel overeenkomstigheden in het Epos van Gilgamesj met bijbel ed.
Interestingquote:Op woensdag 28 juni 2006 13:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
"The Arabian historians contend that Brahma and Abraham, their ancestor, are the same person. The Persians generally called Abraham Ibrahim Zeradust. Cyrus considered the religion of the Jews the same as his own. The Hindoos must have come from Abraham, or the Israelites from Brahma..." (Anacalypsis; Vol. I, p. 396.)
Politieke succes van Hamas dient als afwisseling tegen de Fatah beweging die daar al decennia zat, of het echt een succes wordt moet nog maar blijken, en aanslagen is niet mijn definiet van succes, eerder een misselijke manier van je machteloosheid niet willen erkennen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:25 schreef BoNi het volgende:
[..]
Wijdt je het (politieke) succes van Hamas en de Islamitische Jihad ook enkel aan nationalisme?
Verklaren? Geen idee, koppigheid, nationalisme, trots? Alles speelt een rol, maar het was ook tijdens Mohammeds leven door hem voorspeld dat de moslims zich zouden splitsen in 73 stromingen, waarvan 1 op het rechte pad.quote:Hoe verklaar je dan toch de grote meningsverschillen binnen de Islam?
Het is een plicht.quote:Daarbij mogen zijn broeders hem helpen en is een uiterlijke jihad geoorloofd...?
Als mt l king zegt:quote:Het punt dat er niet getwijfeld mag worden aan het woord van Mohammed en er dus geen ruimte is voor eigen interpretatie.
Ik verwachtte een grappig of raar verhaal.quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
zoeken --- zijn username en je bent er![]()
wss teveel kloons ofzo, ook geen ideequote:Op woensdag 28 juni 2006 13:34 schreef Vandeplato het volgende:
[..]
Ik verwachtte een grappig of raar verhaal.
Afgezien van het feit dat het boeddhisme geen theistisch geloof is? Als het de filosofie is wat je interesseert, dan kan je je beter verdiepen in Schopenhauer.quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:06 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik weet dat de Islam meer is, heb muziek gehoord en ook over hun levens-filosofie op tv. In ieder geval kon ik me vinden in het feit dat alles moet stromen van energie.
Gezien de aanhang kun je het voorlopig in ieder geval een succes noemen. Aanslagen lijkt me ook geen definitie van succes, 76 zetels wel.quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Politieke succes van Hamas dient als afwisseling tegen de Fatah beweging die daar al decennia zat, of het echt een succes wordt moet nog maar blijken, en aanslagen is niet mijn definiet van succes, eerder een misselijke manier van je machteloosheid niet willen erkennen.
Waar bevinden zich die andere 72 stromingen dan, niet op het rechte pad....?quote:Verklaren? Geen idee, koppigheid, nationalisme, trots? Alles speelt een rol, maar het was ook tijdens Mohammeds leven door hem voorspeld dat de moslims zich zouden splitsen in 73 stromingen, waarvan 1 op het rechte pad.
En dat vind ik nou een enge uitspraak...quote:Het is een plicht.
Leuke vergelijking, maar je schiet m.i. net mis. Het ging erom wat zijn droom inhield en niet zo zeer dat hij een droom had.....quote:Als mt l king zegt:
"i have a dream" en zijn aanhangers interpreteren dat als dat ooit zwarten en blanken als vrienden met elkaar om kunnen gaan, dan is er geen ander interpretatie nodig lijkt me.
Mja 26 zetels voor een partij die voor het eerst mee doet met verkiezingen ook, maar we weten beiden hoe dat is afgelopen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:42 schreef BoNi het volgende:
[..]
Gezien de aanhang kun je het voorlopig in ieder geval een succes noemen. Aanslagen lijkt me ook geen definitie van succes, 76 zetels wel.
Sir, youre correct.quote:Waar bevinden zich die andere 72 stromingen dan, niet op het rechte pad....?
tot er geen vervolging van de moslims is, zoals ik al eerder zei wanneer de vijand vrede wil, moet het onmiddelijk geschonken worden.quote:En dat vind ik nou een enge uitspraak...
Waar eindigt het dan?
Mja, je hebt het nu over een hypothetisch voorbeeld, als Mohammed leefde had hij zijn aanhangers ook anders aangesproken omdat er nu wel genoeg gelovigen zijn, maar ze zijn verdeelt. De koran kan prima met zn tijd mee gaan, vind ik uit ervaring.quote:Leuke vergelijking, maar je schiet m.i. net mis. Het ging erom wat zijn droom inhield en niet zo zeer dat hij een droom had.....
Als Martin Luther King zijn speech nu had gesproken had hij andere woorden gebruikt en zeer waarschijnlijk had hij zelfs een andere droom gehad.
Zo zouden de woorden van Mohammed ook in de juiste tijd en het juiste perspectief geplaatst moeten worden en die mogelijkheid biedt de Islam niet.
Het succes van deze partij, namelijk die ene persoon werd op vrij oneerlijke wijze de mond gesnoerd, door.....quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mja 26 zetels voor een partij die voor het eerst mee doet met verkiezingen ook, maar we weten beiden hoe dat is afgelopen.
Kun je dit wat uitgebreider uitleggen..? Wat moet ik verstaan onder niet het rechte pad...?quote:Sir, youre correct.
Oneindig dus, of tot alle niet-moslims zijn uitgeroeid...quote:tot er geen vervolging van de moslims is, zoals ik al eerder zei wanneer de vijand vrede wil, moet het onmiddelijk geschonken worden.
Jij haalde King aan....quote:Mja, je hebt het nu over een hypothetisch voorbeeld, als Mohammed leefde had hij zijn aanhangers ook anders aangesproken omdat er nu wel genoeg gelovigen zijn, maar ze zijn verdeelt. De koran kan prima met zn tijd mee gaan, vind ik uit ervaring.
Heeft Schopenhauer zoveel raakvlak met boeddhisme dan?quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:41 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat het boeddhisme geen theistisch geloof is? Als het de filosofie is wat je interesseert, dan kan je je beter verdiepen in Schopenhauer.
Val van het kabinet of Pimmetje?quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:58 schreef BoNi het volgende:
[..]
Het succes van deze partij, namelijk die ene persoon werd op vrij oneerlijke wijze de mond gesnoerd, door.....
Nu je er toch zelf over begint, dit was ook een rechtvaardige actie, jouw inziens?
Naar islamitisch context iemand die niet pad van Mohammed correct volgt.quote:Kun je dit wat uitgebreider uitleggen..? Wat moet ik verstaan onder niet het rechte pad...?
Nee, helemaal niet, ik zeg toch wanneer de vijand vrede wil is men verplicht over te gaan tot de vrede. Toen de mensen in Mekka, Mohammed vrede aanboden, accepteerde Mohammed ook al waren bijna alle voorwaarden tegen de islam toendertijd.quote:Oneindig dus, of tot alle niet-moslims zijn uitgeroeid...
Onafhankelijk wie de strijd begint zullen er altijd tegenstanders en vergeldingsacties zijn.
Als iemand die er openlijk voor uitkomt (zie boven) dat hij de Islam een achterlijke 'cultuur' vindt al het zwijgen wordt opgelegd zal er altijd vervolging van of op zijn minst minachting jegens Moslims zijn.
klopt, als hedendaagsfiguurquote:Jij haalde King aan....
Wie bepaald wat letterlijk is en wat symbolisch is, dat bepalend de mensen die aanwezig waren toen MOhammed iets zei of toen de koran werd geopenbaart, dat bedoel ik met er kan maar 1 interpretatie zijn van de islam, de ahl sunnah. Die mensen weten waar ze het over hebben. Hirsi Ali had zo een mooie opsomming bij nova over profeet dit en dat, toen de Imams zoals Cheppih zich gingen buigen over de passages waar hirsi het over had, bleek geen een punt waar te zijn van haar opsommigen.quote:Hij had zijn aanhangers wel anders aangesproken, maar toch moeten de woorden van toen letterlijk geïnterpreteerd worden en mag er niet aan getwijfeld worden...? Volgens mij spreek je jezelf tegen....
Schopenhauer hield zeer veel van de oude Indische wijsheid, die leven en genot veracht. Niet alleen vann het Boeddhisme.quote:Op woensdag 28 juni 2006 14:00 schreef Vandeplato het volgende:
[..]
Heeft Schopenhauer zoveel raakvlak met boeddhisme dan?
(Die Welt als Wille und Vorstellung?)
En eigenlijk is de Koran een extreem Zionistisch boek!quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:14 schreef Triggershot het volgende:
...
Izaak, Jacob, Jezus en Mozes waren van Joods komaf ja.
Boni, links als deze is dus precies waarom koran een tafsir heeftquote:Op woensdag 28 juni 2006 14:08 schreef buachaille het volgende:
[..]
En eigenlijk is de Koran een extreem Zionistisch boek!http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=1010&titel=De_Koran_is_een_Zionistisch_boek
Ik neem aan dat het in "Die Welt als Wille und Vorstellung" redelijk naar voren komt?quote:Op woensdag 28 juni 2006 14:06 schreef Apropos het volgende:
[..]
Schopenhauer hield zeer veel van de oude Indische wijsheid, die leven en genot veracht. Niet alleen vann het Boeddhisme.
De moord op Pim Fortuyn.quote:Op woensdag 28 juni 2006 14:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Val van het kabinet of Pimmetje?
Dat betekent dus dat hij voorspelde dat er 72 stromingen zouden komen die niet leven volgens zijn woorden, maar zich wel Moslims noemen?quote:Naar islamitisch context iemand die niet pad van Mohammed correct volgt.
Alleen op de kleuterschool vraag je: Vrede?quote:Nee, helemaal niet, ik zeg toch wanneer de vijand vrede wil is men verplicht over te gaan tot de vrede. Toen de mensen in Mekka, Mohammed vrede aanboden, accepteerde Mohammed ook al waren bijna alle voorwaarden tegen de islam toendertijd.
Zelfs zij bepalen dat niet m.i. Dat moet een ieder zelf kunnen doen en die vrijheid biedt de Islam naar mijn idee nog steeds niet. Het feit dat jij aangeeft dat er maar één interpretatie geldt voor de Islam geeft dat ook nog eens aan....quote:klopt, als hedendaagsfiguur
[..]
Wie bepaald wat letterlijk is en wat symbolisch is, dat bepalend de mensen die aanwezig waren toen MOhammed iets zei of toen de koran werd geopenbaart, dat bedoel ik met er kan maar 1 interpretatie zijn van de islam, de ahl sunnah. Die mensen weten waar ze het over hebben. Hirsi Ali had zo een mooie opsomming bij nova over profeet dit en dat, toen de Imams zoals Cheppih zich gingen buigen over de passages waar hirsi het over had, bleek geen een punt waar te zijn van haar opsommigen.
Had niet mogen gebeuren, maar ik was wel opgelucht dat het geen moslim was.quote:
Jup, Mohammed mocht niemand ongelovig noemen, dat recht ligt alleen bij God en daarom distanieerde hij zich er dan ook van om mensen niet gelovig te noemen.quote:Dat betekent dus dat hij voorspelde dat er 72 stromingen zouden komen die niet leven volgens zijn woorden, maar zich wel Moslims noemen?
Ik denk dat 2 verzen uit de koran voldoende antwoord geven op je vraag.quote:Alleen op de kleuterschool vraag je: Vrede?
Zoals ik al zei zullen er onafhankelijk van wie de aanzet geeft altijd meningsverschil ontstaan en hieruit conflicten. Op het moment dat iemand aangeeft dat hij de Islam een achterlijke 'cultuur' vind en deze wordt hierom vermoord vraag ik me af in hoeverre dit geoorloofd is in het kader van je geloof. Toe, ga hier eens inhoudelijk op in, inplaats van er omheen te praten.
Ja, en elke stroming beweert dat hun de juiste zijn, veel gaan een stepje verder en verketteren een ander stroming, waarna ze automatisch (on)bewust zelf uit geloof stappen omdat ze oordelen over Geloof wat alleen voor Allah is bestemd, de vrijheid om zelf een interpretatie te geven gebeurt dagelijks, iedereen roept maar wat, over bijvoorbeeld zaken die er niet in de tijd van Mohammed waren wordt nu allemaal met eigen interpretatie gedaan.. het mag niet, maar gebeurt welquote:Zelfs zij bepalen dat niet m.i. Dat moet een ieder zelf kunnen doen en die vrijheid biedt de Islam naar mijn idee nog steeds niet. Het feit dat jij aangeeft dat er maar één interpretatie geldt voor de Islam geeft dat ook nog eens aan....
(Toch vreemd dat er binnen de Islam dan toch nog zo veel verschillende interpretaties en belevingen kunnen zijn)
true, maar het is wel de essentie van Mohammed boodschapquote:Op woensdag 28 juni 2006 14:36 schreef Vandeplato het volgende:
"verdraag geduldig wat ze zeggen"
"Moslims moeten het kunnen verdragen het zijn niet meer dan woorden."
Dat gaat dan imo redelijk vaak fout.
Analfabetisme hard bestrijden maar dan in veel Arabische landen!quote:Op woensdag 28 juni 2006 14:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
true, maar het is wel de essentie van Mohammed boodschap
universeelquote:Op woensdag 28 juni 2006 14:39 schreef Vandeplato het volgende:
[..]
Analfabetisme hard bestrijden maar dan in veel Arabische landen!
Maar wat maakt het dat Mohammed het dan meer aan het juiste eind had dan Jezus wat betreft wat een mogelijke god zou willen van de mensheid... Is dit omdat hij later kwam dan Abraham en Mozes etc of heeft het andere redenen?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat is nou het mooie aan de islam wie Abraham, Mozes, Jezus etc niet erkend als profeet die door God gezonden is kan geen Moslim zijn, in de koran worden alle profeten van de bijbel eervol genoemd
Doen we ook, we organiseren lezingen etc om jongens als ik op het rechte pad te houden en nooit op straat te houden, respect voor je land en ouderen etcquote:Op woensdag 28 juni 2006 14:46 schreef BoNi het volgende:
Ik denk inmiddels dat je misschien beter eerst kunt propaganderen binnen bepaalde Moslim groeperingen.
Dat jij persoonlijk geen kwade bedoelingen lijkt te hebben is me inmiddels wel duidelijk, maar toch kun je moeilijk ontkennen dat alles wat je zegt ook daadwerkelijk opgaat.
De slechten verpesten het ten alle tijden voor de goeden.
Zolang niet alle Moslims denken zoals jij en de verzen die jij onder andere aanhaalt niet toepassen kan er nooit vrede ontstaan.
vin um wel mooiquote:Op woensdag 28 juni 2006 14:51 schreef Vandeplato het volgende:
Quote:
The common idea that success spoils people by making them vain, egotistic and self-complacent is erroneous; on the contrary it makes them, for the most part, humble, tolerant and kind.
(William Somerset Maughan)
Het "speciale" aan Mohammed is dat zijn boodschap succesvol is afgerondquote:Op woensdag 28 juni 2006 14:54 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Maar wat maakt het dat Mohammed het dan meer aan het juiste eind had dan Jezus wat betreft wat een mogelijke god zou willen van de mensheid... Is dit omdat hij later kwam dan Abraham en Mozes etc of heeft het andere redenen?
19quote:Op woensdag 28 juni 2006 15:00 schreef Vandeplato het volgende:
Volstrekt off-topic Tiggershot hoe oud ben jij eigenlijk?
Lijkt me ook wel essentieel wil je echt kunnen geloven, anders loop je letterlijk andere mensen achterna. Het lijkt me niet dat dat de bedoeling is van religie...quote:Op woensdag 28 juni 2006 15:01 schreef Vandeplato het volgende:
Netjes dat je zo jong al zo goed over je religie nadenkt.
Is geloven niet je hele leven wijden aan het achter één 'persoon' aanlopen??quote:Op woensdag 28 juni 2006 15:04 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Lijkt me ook wel essentieel wil je echt kunnen geloven, anders loop je letterlijk andere mensen achterna. Het lijkt me niet dat dat de bedoeling is van religie...
Zo bedoel ik het niet... Ik bedoel eerder dat ik het nep vind van een gelovige als hij/zij niet kritisch tegen de godsdienst aan kijkt ipv alleen bijv pappie en mammie achterna te lopen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 15:06 schreef BoNi het volgende:
[..]
Is geloven niet je hele leven wijden aan het achter één 'persoon' aanlopen??
Begrijp wel wat je bedoelt, maar in principe moet je je 'overgeven' aan datgene wat er in het boek staat om te kunnen geloven en moet je dus de God die jij aanhangt achterna lopen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 15:12 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Zo bedoel ik het niet... Ik bedoel eerder dat ik het nep vind van een gelovige als hij/zij niet kritisch tegen de godsdienst aan kijkt ipv alleen bijv pappie en mammie achterna te lopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |