abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35454171
Laatste tijd wordt Islam gezien als een systeem die vrouwen onderdrukt. Ze omzet tot slavinnen die totaal geen rechten bezitten en enkel en alleen zijn voor genot van hun mannen en voor huishoudelijke
aanvulling. Mijn ex zuster Ayaan Hirsi Ali, timmert hier vrolijk aan door, maar gelukkig is hier niets van waar.

De islam ziet mannen gelijk aan vrouwen.

1. Eerwraak is verboden in de islam.
2. Je vrouw mishandelen is verboden.
3. Je moet vrouwen in je familie perse onderhouden zonder dat je aan hun bezittingen mag zitten.
4. Een vrouw is mooiste voorziening op Aarde volgens de islam.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2006 19:32:58 ]
pi_35454349
voorziening?

oh ja, de akkers

vrijdag 24 februari 2006 @ 19:37:38 #3
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_35454382
Waarom mogen vrouwen en mannen dan niet samen in de moskee? Lijkt mij toch duidelijk een geval van achterstelling van de vrouw.

Mischien is jouw opvatting in deze gelijk aan de 'westerse' 'normen', maar voor de moslim in algemene zin denk ik dat dit niet het geval is.
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_35454407
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:37 schreef wijsneus het volgende:
Waarom mogen vrouwen en mannen dan niet samen in de moskee? Lijkt mij toch duidelijk een geval van achterstelling van de vrouw.
of die van de man
pi_35454453
Niet gelijk, maar gelijkwaardig. Toch?
pi_35454461
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:37 schreef wijsneus het volgende:

Mischien is jouw opvatting in deze gelijk aan de 'westerse' 'normen', maar voor de moslim in algemene zin denk ik dat dit niet het geval is.
De vrouwen mogen niet samen met mannen in een moskee omdat er sprake zou zijn van sexuele prikkelingen, denk aan bij bukken/wassing etc.
pi_35454478
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:39 schreef Toeps het volgende:
Niet gelijk, maar gelijkwaardig. Toch?
beiden.
pi_35454502
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:38 schreef addictivebeat het volgende:

[..]

of die van de man
een man mag ook niet naar binnen bij vrouwen
pi_35454601
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:36 schreef addictivebeat het volgende:
voorziening?

oh ja, de akkers

context enzo
  vrijdag 24 februari 2006 @ 19:44:22 #10
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_35454616
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De vrouwen mogen niet samen met mannen in een moskee omdat er sprake zou zijn van sexuele prikkelingen, denk aan bij bukken/wassing etc.
...dus omdat mannen wel een geil zouden kunnen worden moeten vrouwen maar wegblijven.

Dit is wat mij het meest verbaast in de islam. Dat mannen niet zelf de verantwoordelijkheid nemen voor hun sexualiteit. Het is de 'schuld' van de vrouw dat ze zo opgewonden raken en wel eens onreine gedachten zouden kunnen hebben. Dus moet de vrouw maar gesluierd rondlopen en heeft ze minder rechten dan de man.

Omgekeerde wereld zeg ik.
pi_35454708
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:44 schreef wijsneus het volgende:

[..]

...dus omdat mannen wel een geil zouden kunnen worden moeten vrouwen maar wegblijven.
vrouwen hebben een apart ruimte, wanneer vrouwen er zijn mogen mannen ze ook niet betreden.
quote:
Dit is wat mij het meest verbaast in de islam. Dat mannen niet zelf de verantwoordelijkheid nemen voor hun sexualiteit. Het is de 'schuld' van de vrouw dat ze zo opgewonden raken en wel eens onreine gedachten zouden kunnen hebben. Dus moet de vrouw maar gesluierd rondlopen en heeft ze minder rechten dan de man.

Omgekeerde wereld zeg ik.
Ze moet haar haar bedekken en haar vormen, net zoals een man zijn vormen bedekt. Het is niet de "schuld" van de vrouw. Mannen moeten zichzelf ook bedekken? Is het dan de schuld van de vrouw?
  vrijdag 24 februari 2006 @ 19:50:22 #12
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_35454827
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

vrouwen hebben een apart ruimte, wanneer vrouwen er zijn mogen mannen ze ook niet betreden.
[..]

Ze moet haar haar bedekken en haar vormen, net zoals een man zijn vormen bedekt. Het is niet de "schuld" van de vrouw. Mannen moeten zichzelf ook bedekken? Is het dan de schuld van de vrouw?
Je weet heel goed wat ik bedoel. Vrouwen zijn niet gelijk aan mannen in de islam - precies om de redenen die ik net heb genoemd.
pi_35454885
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:50 schreef wijsneus het volgende:

[..]

Je weet heel goed wat ik bedoel. Vrouwen zijn niet gelijk aan mannen in de islam - precies om de redenen die ik net heb genoemd.
Wat je nu neerzet is onzin, mensen die geen band met elkaar hebben tegenover andere geslacht ( niet familie/getrouwd) mogen niet met elkaar in zelfde ruimte verblijven. Of je nu een man of vrouw bent.
pi_35454906
Op zich, men zegt natuurlijk dat er geen dwang is, en dat de vrouwen zichzelf willen bedekken.
Misschien vergelijkbaar met het feit dat ik kleding draag, wat een Afrikaans stamhoofd misschien weer heel raar en dwingend vind. Kantoormensen dragen ook een pak, ook daar kiezen ze zelf voor.

Dit is de theorie, denk ik, al weet ik niet of vrouwen het ding echt vrijwillig dragen, want ik ken ze niet.
pi_35454908
Achja, je kunt al het kromme wel rechtpraten. .
pi_35454948
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:52 schreef DennisMoore het volgende:
Achja, je kunt al het kromme wel rechtpraten. .
of je kunt inhoudelijk reageren.
pi_35454952
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat je nu neerzet is onzin, mensen die geen band met elkaar hebben tegenover andere geslacht ( niet familie/getrouwd) mogen niet met elkaar in zelfde ruimte verblijven. Of je nu een man of vrouw bent.
Toch vraag ik me af waarom zulke strenge regels nodig zijn. Als ik met een man in een ruimte ben wil ik geen sex met hem, en hij vast ook niet met mij.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 19:55:06 #18
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_35454989
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:51 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Maar waarom niet dan? Kan de man zijn lusten niet bedwingen? Is het dan de man die eigelijk achtergesteld wordt in de islam? Kunnen mensen niet zelf verantwoordelijk zijn voor hun gedrag en hun acties? Waar dienen deze wetten toe anders dan het ontnemen van verantwoordelijkheid een vrije wil? Waar komt deze angst vandaan?
pi_35455001
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:53 schreef Triggershot het volgende:

of je kunt inhoudelijk reageren.
Aan de vruchten herkent men de boom.

Vrouwen in islamitische culturen worden bijna overal achtergesteld.
Wellicht met uitzondering van enkele grote steden.
pi_35455004
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:52 schreef Toeps het volgende:
Op zich, men zegt natuurlijk dat er geen dwang is, en dat de vrouwen zichzelf willen bedekken.
Misschien vergelijkbaar met het feit dat ik kleding draag, wat een Afrikaans stamhoofd misschien weer heel raar en dwingend vind. Kantoormensen dragen ook een pak, ook daar kiezen ze zelf voor.

Dit is de theorie, denk ik, al weet ik niet of vrouwen het ding echt vrijwillig dragen, want ik ken ze niet.
Ik ontken niet dat er mannen zijn die hun vrouwen onderdrukken, gebeurt vaak met vrouwen uit Midden oosten, maar het is niet Islamitisch, het gaat om regionaal cultuur. Men mag idd zijn vrouw niet dwingen te bedekken. Doet hij het wel gaat hij zelf de fout in.
pi_35455035
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:55 schreef Triggershot het volgende:

het is niet Islamitisch, het gaat om regionaal cultuur.
Kip, ei.
pi_35455038
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:53 schreef Toeps het volgende:

[..]

Toch vraag ik me af waarom zulke strenge regels nodig zijn. Als ik met een man in een ruimte ben wil ik geen sex met hem, en hij vast ook niet met mij.
Het is verboden na aanleiding van een hadith van Mohammed.
"Wanneer een vrouw en man alleen zijn in een kamer, zal 3e Sataan zijn die ze tot elkaar verleid"
pi_35455050
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:56 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Kip, ei.
Freeze, slimeball!
pi_35455077
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:55 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Aan de vruchten herkent men de boom.

Vrouwen in islamitische culturen worden bijna overal achtergesteld.
Wellicht met uitzondering van enkele grote steden.
Hoe kan er sprake van een islamitisch cultuur zijn als de islam niet eens een cultuur is. Nergens vanuit boodschap van de islam zie jij rechtvaardiging voor onderdrukken van vrouwen.
pi_35455085
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 19:57 schreef Triggershot het volgende:

Freeze, slimeball!
't Zijn gewoon smoesjes, dat het slechts cultuur zou zijn...
Door wat wordt die cultuur bepaald dan?

.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')