of die van de manquote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:37 schreef wijsneus het volgende:
Waarom mogen vrouwen en mannen dan niet samen in de moskee? Lijkt mij toch duidelijk een geval van achterstelling van de vrouw.
De vrouwen mogen niet samen met mannen in een moskee omdat er sprake zou zijn van sexuele prikkelingen, denk aan bij bukken/wassing etc.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:37 schreef wijsneus het volgende:
Waarom mogen vrouwen en mannen dan niet samen in de moskee? Lijkt mij toch duidelijk een geval van achterstelling van de vrouw.
Mischien is jouw opvatting in deze gelijk aan de 'westerse' 'normen', maar voor de moslim in algemene zin denk ik dat dit niet het geval is.
beiden.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:39 schreef Toeps het volgende:
Niet gelijk, maar gelijkwaardig. Toch?
...dus omdat mannen wel een geil zouden kunnen worden moeten vrouwen maar wegblijven.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De vrouwen mogen niet samen met mannen in een moskee omdat er sprake zou zijn van sexuele prikkelingen, denk aan bij bukken/wassing etc.
vrouwen hebben een apart ruimte, wanneer vrouwen er zijn mogen mannen ze ook niet betreden.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:44 schreef wijsneus het volgende:
[..]
...dus omdat mannen wel een geil zouden kunnen worden moeten vrouwen maar wegblijven.
Ze moet haar haar bedekken en haar vormen, net zoals een man zijn vormen bedekt. Het is niet de "schuld" van de vrouw. Mannen moeten zichzelf ook bedekken? Is het dan de schuld van de vrouw?quote:Dit is wat mij het meest verbaast in de islam. Dat mannen niet zelf de verantwoordelijkheid nemen voor hun sexualiteit. Het is de 'schuld' van de vrouw dat ze zo opgewonden raken en wel eens onreine gedachten zouden kunnen hebben. Dus moet de vrouw maar gesluierd rondlopen en heeft ze minder rechten dan de man.
Omgekeerde wereld zeg ik.
Je weet heel goed wat ik bedoel. Vrouwen zijn niet gelijk aan mannen in de islam - precies om de redenen die ik net heb genoemd.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
vrouwen hebben een apart ruimte, wanneer vrouwen er zijn mogen mannen ze ook niet betreden.
[..]
Ze moet haar haar bedekken en haar vormen, net zoals een man zijn vormen bedekt. Het is niet de "schuld" van de vrouw. Mannen moeten zichzelf ook bedekken? Is het dan de schuld van de vrouw?
Wat je nu neerzet is onzin, mensen die geen band met elkaar hebben tegenover andere geslacht ( niet familie/getrouwd) mogen niet met elkaar in zelfde ruimte verblijven. Of je nu een man of vrouw bent.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:50 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Je weet heel goed wat ik bedoel. Vrouwen zijn niet gelijk aan mannen in de islam - precies om de redenen die ik net heb genoemd.
of je kunt inhoudelijk reageren.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:52 schreef DennisMoore het volgende:
Achja, je kunt al het kromme wel rechtpraten..
Toch vraag ik me af waarom zulke strenge regels nodig zijn. Als ik met een man in een ruimte ben wil ik geen sex met hem, en hij vast ook niet met mij.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat je nu neerzet is onzin, mensen die geen band met elkaar hebben tegenover andere geslacht ( niet familie/getrouwd) mogen niet met elkaar in zelfde ruimte verblijven. Of je nu een man of vrouw bent.
Maar waarom niet dan? Kan de man zijn lusten niet bedwingen? Is het dan de man die eigelijk achtergesteld wordt in de islam? Kunnen mensen niet zelf verantwoordelijk zijn voor hun gedrag en hun acties? Waar dienen deze wetten toe anders dan het ontnemen van verantwoordelijkheid een vrije wil? Waar komt deze angst vandaan?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat je nu neerzet is onzin, mensen die geen band met elkaar hebben tegenover andere geslacht ( niet familie/getrouwd) mogen niet met elkaar in zelfde ruimte verblijven. Of je nu een man of vrouw bent.
Aan de vruchten herkent men de boom.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:53 schreef Triggershot het volgende:
of je kunt inhoudelijk reageren.
Ik ontken niet dat er mannen zijn die hun vrouwen onderdrukken, gebeurt vaak met vrouwen uit Midden oosten, maar het is niet Islamitisch, het gaat om regionaal cultuur. Men mag idd zijn vrouw niet dwingen te bedekken. Doet hij het wel gaat hij zelf de fout in.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:52 schreef Toeps het volgende:
Op zich, men zegt natuurlijk dat er geen dwang is, en dat de vrouwen zichzelf willen bedekken.
Misschien vergelijkbaar met het feit dat ik kleding draag, wat een Afrikaans stamhoofd misschien weer heel raar en dwingend vind. Kantoormensen dragen ook een pak, ook daar kiezen ze zelf voor.
Dit is de theorie, denk ik, al weet ik niet of vrouwen het ding echt vrijwillig dragen, want ik ken ze niet.
Kip, ei.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:55 schreef Triggershot het volgende:
het is niet Islamitisch, het gaat om regionaal cultuur.
Het is verboden na aanleiding van een hadith van Mohammed.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:53 schreef Toeps het volgende:
[..]
Toch vraag ik me af waarom zulke strenge regels nodig zijn. Als ik met een man in een ruimte ben wil ik geen sex met hem, en hij vast ook niet met mij.
Hoe kan er sprake van een islamitisch cultuur zijn als de islam niet eens een cultuur is. Nergens vanuit boodschap van de islam zie jij rechtvaardiging voor onderdrukken van vrouwen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:55 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Aan de vruchten herkent men de boom.
Vrouwen in islamitische culturen worden bijna overal achtergesteld.
Wellicht met uitzondering van enkele grote steden.
't Zijn gewoon smoesjes, dat het slechts cultuur zou zijn...quote:
Onthou goed dat de koran is geopenbaard in een periode en omgeving waar de vrouwen als een sexueel lustobject gezien werden. Kamelen waren meer waard dan vrouwen en vrouwen waren lager als dieren. Baby meiden werden onder Arabieren levend begraven en ze hadden geen recht.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:55 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Maar waarom niet dan? Kan de man zijn lusten niet bedwingen? Is het dan de man die eigelijk achtergesteld wordt in de islam? Kunnen mensen niet zelf verantwoordelijk zijn voor hun gedrag en hun acties? Waar dienen deze wetten toe anders dan het ontnemen van verantwoordelijkheid een vrije wil? Waar komt deze angst vandaan?
familie normen en waarden. Ik denk dat het voor jou wel duidelijk is dat de Islam door koran / hadith wordt bepaald.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:58 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
't Zijn gewoon smoesjes, dat het slechts cultuur zou zijn...
Door wat wordt die cultuur bepaald dan?.
Je zegt nu dat de koran cultuur-historisch bepaald is, en dus niet meer letterlijk relevant is in de hedendaagse tijd?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:00 schreef Triggershot het volgende:
Onthou goed dat de koran is geopenbaard in een periode en omgeving waar de vrouwen als een sexueel lustobject gezien werden. Kamelen waren meer waard dan vrouwen en vrouwen waren lager als dieren. Baby meiden werden onder Arabieren levend begraven en ze hadden geen recht.
Dat er genoeg debielen rondlopen die hun lusten niet kunnen bedwingen is duidelijk
De ware islam is gebasseerd op koran en hadith als je vanuit daar punten kunt halen dan spreek je over de ware islam.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:00 schreef DennisMoore het volgende:
"Nee, dat is slechts cultuur, en de Ware Islam is zuiver en onschuldig en liefdevol en modern."
Zoiets?
hoeveel vrouwen worden er in VS/NL dagelijks verkracht?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:01 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Je zegt nu dat de koran cultuur-historisch bepaald is, en dus niet meer letterlijk relevant is in de hedendaagse tijd?
De islam is de islam in de praktijk, zoals die beleden en gepraktiseerd wordt.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:01 schreef Triggershot het volgende:
familie normen en waarden. Ik denk dat het voor jou wel duidelijk is dat de Islam door koran / hadith wordt bepaald.
Is een vaak voorkomende geval idd, maar er zijn genoeg Marokkaanse meiden die ik ken die het er op los doen en die geen hoer worden genoemd.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:59 schreef onemangang het volgende:
Waarom wordt een Marrokaanse vrouw die voor het huwelijk sex heeft een hoer genoemd en al die Marrokaanse jongens die wel sex voor het huwelijk hebben geen hoer genoemd?
(Althans dat is een vooroordeel dat hardnekkig leeft... is het een vooroordeel?)
En daar ga je de fout in.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:02 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
De islam is de islam in de praktijk, zoals die beleden en gepraktiseerd wordt.
En dus boordevol discriminatie van vrouwen (o.a.).
Hoeveel vrouwen er door 'moslims' verkracht worden in Nederland bedoel je?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:02 schreef Triggershot het volgende:
hoeveel vrouwen worden er in VS/NL dagelijks verkracht?
Sommige punten zijn idd enkel van historisch belang, maar aanranding is nog actueel
nogmaals als je niet weet wat de islam inhoudt ga ik ook niet verder op jou in.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:58 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
't Zijn gewoon smoesjes, dat het slechts cultuur zou zijn...
Door wat wordt die cultuur bepaald dan?.
Dit is overigens een hardnekkige mythe. Je hebt het nu over het woestijnvolk rond Mekka. Maar tegelijkertijd dacht men in bijvoorbeeld het 'zondige' Rome heel anders hierover... Kwestie van beschaving. In een stam in Oceanié (weet niet meer waar precies) is het zelfs zo dat de vrouw meerdere mannen kan hebben en gezien wordt als het absolute hoofd van de familie.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Onthou goed dat de koran is geopenbaard in een periode en omgeving waar de vrouwen als een sexueel lustobject gezien werden. Kamelen waren meer waard dan vrouwen en vrouwen waren lager als dieren. Baby meiden werden onder Arabieren levend begraven en ze hadden geen recht.
Dat er genoeg debielen rondlopen die hun lusten niet kunnen bedwingen is duidelijk
verkrachting en eerwraak is niet islamitisch en daarmee puntquote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:04 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Hoeveel vrouwen er door 'moslims' verkracht worden in Nederland bedoel je?
Hoeveel er slachtoffer zijn van huiselijk geweld en 'eerwraak' bedoel je?
Teveel.
En verder ontwijk je de vraag.
Okay.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:04 schreef Triggershot het volgende:
nogmaals als je niet weet wat de islam inhoudt ga ik ook niet verder op jou in.
voor jou is de islam een mythe, Oke dan.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:04 schreef onemangang het volgende:
[..]
Dit is overigens een hardnekkige mythe. Je hebt het nu over het woestijnvolk rond Mekka. Maar tegelijkertijd dacht men in bijvoorbeeld het 'zondige' Rome heel anders hierover... Kwestie van beschaving. In een stam in Oceanié (weet niet meer waar precies) is het zelfs zo dat de vrouw meerdere mannen kan hebben en gezien wordt als het absolute hoofd van de familie.
De beredenering luidde daar: vrouwen kunnen leven voortbrenegn. Mannen niet. Daarom dienen vrouwen aan het hoofd van de familie te staan.
Maar ja, Allah kwam daar niet.
doeiquote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:05 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Okay.
Slotje op dit topic, en verplaats maar naar maroc.nl ofzo.
De ultieme uitvlucht.
En het is ook niet christelijk en het is ook niet humanistisch en het is zelfs niet atheïstisch.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:05 schreef Triggershot het volgende:
verkrachting en eerwraak is niet islamitisch en daarmee punt
en nu is het onrechtvaardig het over de islam wordt verspreid, alsof islam mensen stimulerende is om over te gaan tot verkrachting.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:06 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En het is ook niet christelijk en het is ook niet humanistisch en het is zelfs niet atheïstisch.
En nu?.
Dan lijkt het mij dat deze wetten heel goed waren in de tijd waarvoor ze bedoeld waren. In deze tijd, of beter, in deze maatschappij is het zo dat mannen en vrouwen gelijkgesteld worden (in de praktijjk blijkt nog wel eens anders..) en dat mannen en vrouwen wel ik dezelfde ruimte kunnen zijn zonder meteen neukend over de vloer te rollen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gedwongen sex is meer uitzonderingen dan regel.quote:Dat er genoeg debielen rondlopen die hun lusten niet kunnen bedwingen is duidelijk
Vertel dat aan de mannen die met de Koran in de hand eigen rechter spelen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
verkrachting en eerwraak is niet islamitisch en daarmee punt
]quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De vrouwen mogen niet samen met mannen in een moskee omdat er sprake zou zijn van sexuele prikkelingen, denk aan bij bukken/wassing etc.
Tegenwoordig zie je toch ook overal in bijvoorbeeld turkije mannen en vrouwen werken in de zelfte ruimte?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:07 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Dan lijkt het mij dat deze wetten heel goed waren in de tijd waarvoor ze bedoeld waren. In deze tijd, of beter, in deze maatschappij is het zo dat mannen en vrouwen gelijkgesteld worden (in de praktijjk blijkt nog wel eens anders..) en dat mannen en vrouwen wel ik dezelfde ruimte kunnen zijn zonder meteen neukend over de vloer te rollen.
[..]
Gedwongen sex is meer uitzonderingen dan regel.
lieve schat dat probeer ik nou toch te doen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:07 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Vertel dat aan de mannen die met de Koran in de hand eigen rechter spelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |