of die van de manquote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:37 schreef wijsneus het volgende:
Waarom mogen vrouwen en mannen dan niet samen in de moskee? Lijkt mij toch duidelijk een geval van achterstelling van de vrouw.
De vrouwen mogen niet samen met mannen in een moskee omdat er sprake zou zijn van sexuele prikkelingen, denk aan bij bukken/wassing etc.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:37 schreef wijsneus het volgende:
Waarom mogen vrouwen en mannen dan niet samen in de moskee? Lijkt mij toch duidelijk een geval van achterstelling van de vrouw.
Mischien is jouw opvatting in deze gelijk aan de 'westerse' 'normen', maar voor de moslim in algemene zin denk ik dat dit niet het geval is.
beiden.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:39 schreef Toeps het volgende:
Niet gelijk, maar gelijkwaardig. Toch?
...dus omdat mannen wel een geil zouden kunnen worden moeten vrouwen maar wegblijven.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De vrouwen mogen niet samen met mannen in een moskee omdat er sprake zou zijn van sexuele prikkelingen, denk aan bij bukken/wassing etc.
vrouwen hebben een apart ruimte, wanneer vrouwen er zijn mogen mannen ze ook niet betreden.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:44 schreef wijsneus het volgende:
[..]
...dus omdat mannen wel een geil zouden kunnen worden moeten vrouwen maar wegblijven.
Ze moet haar haar bedekken en haar vormen, net zoals een man zijn vormen bedekt. Het is niet de "schuld" van de vrouw. Mannen moeten zichzelf ook bedekken? Is het dan de schuld van de vrouw?quote:Dit is wat mij het meest verbaast in de islam. Dat mannen niet zelf de verantwoordelijkheid nemen voor hun sexualiteit. Het is de 'schuld' van de vrouw dat ze zo opgewonden raken en wel eens onreine gedachten zouden kunnen hebben. Dus moet de vrouw maar gesluierd rondlopen en heeft ze minder rechten dan de man.
Omgekeerde wereld zeg ik.
Je weet heel goed wat ik bedoel. Vrouwen zijn niet gelijk aan mannen in de islam - precies om de redenen die ik net heb genoemd.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
vrouwen hebben een apart ruimte, wanneer vrouwen er zijn mogen mannen ze ook niet betreden.
[..]
Ze moet haar haar bedekken en haar vormen, net zoals een man zijn vormen bedekt. Het is niet de "schuld" van de vrouw. Mannen moeten zichzelf ook bedekken? Is het dan de schuld van de vrouw?
Wat je nu neerzet is onzin, mensen die geen band met elkaar hebben tegenover andere geslacht ( niet familie/getrouwd) mogen niet met elkaar in zelfde ruimte verblijven. Of je nu een man of vrouw bent.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:50 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Je weet heel goed wat ik bedoel. Vrouwen zijn niet gelijk aan mannen in de islam - precies om de redenen die ik net heb genoemd.
of je kunt inhoudelijk reageren.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:52 schreef DennisMoore het volgende:
Achja, je kunt al het kromme wel rechtpraten..
Toch vraag ik me af waarom zulke strenge regels nodig zijn. Als ik met een man in een ruimte ben wil ik geen sex met hem, en hij vast ook niet met mij.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat je nu neerzet is onzin, mensen die geen band met elkaar hebben tegenover andere geslacht ( niet familie/getrouwd) mogen niet met elkaar in zelfde ruimte verblijven. Of je nu een man of vrouw bent.
Maar waarom niet dan? Kan de man zijn lusten niet bedwingen? Is het dan de man die eigelijk achtergesteld wordt in de islam? Kunnen mensen niet zelf verantwoordelijk zijn voor hun gedrag en hun acties? Waar dienen deze wetten toe anders dan het ontnemen van verantwoordelijkheid een vrije wil? Waar komt deze angst vandaan?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat je nu neerzet is onzin, mensen die geen band met elkaar hebben tegenover andere geslacht ( niet familie/getrouwd) mogen niet met elkaar in zelfde ruimte verblijven. Of je nu een man of vrouw bent.
Aan de vruchten herkent men de boom.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:53 schreef Triggershot het volgende:
of je kunt inhoudelijk reageren.
Ik ontken niet dat er mannen zijn die hun vrouwen onderdrukken, gebeurt vaak met vrouwen uit Midden oosten, maar het is niet Islamitisch, het gaat om regionaal cultuur. Men mag idd zijn vrouw niet dwingen te bedekken. Doet hij het wel gaat hij zelf de fout in.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:52 schreef Toeps het volgende:
Op zich, men zegt natuurlijk dat er geen dwang is, en dat de vrouwen zichzelf willen bedekken.
Misschien vergelijkbaar met het feit dat ik kleding draag, wat een Afrikaans stamhoofd misschien weer heel raar en dwingend vind. Kantoormensen dragen ook een pak, ook daar kiezen ze zelf voor.
Dit is de theorie, denk ik, al weet ik niet of vrouwen het ding echt vrijwillig dragen, want ik ken ze niet.
Kip, ei.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:55 schreef Triggershot het volgende:
het is niet Islamitisch, het gaat om regionaal cultuur.
Het is verboden na aanleiding van een hadith van Mohammed.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:53 schreef Toeps het volgende:
[..]
Toch vraag ik me af waarom zulke strenge regels nodig zijn. Als ik met een man in een ruimte ben wil ik geen sex met hem, en hij vast ook niet met mij.
Hoe kan er sprake van een islamitisch cultuur zijn als de islam niet eens een cultuur is. Nergens vanuit boodschap van de islam zie jij rechtvaardiging voor onderdrukken van vrouwen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:55 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Aan de vruchten herkent men de boom.
Vrouwen in islamitische culturen worden bijna overal achtergesteld.
Wellicht met uitzondering van enkele grote steden.
't Zijn gewoon smoesjes, dat het slechts cultuur zou zijn...quote:
Onthou goed dat de koran is geopenbaard in een periode en omgeving waar de vrouwen als een sexueel lustobject gezien werden. Kamelen waren meer waard dan vrouwen en vrouwen waren lager als dieren. Baby meiden werden onder Arabieren levend begraven en ze hadden geen recht.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:55 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Maar waarom niet dan? Kan de man zijn lusten niet bedwingen? Is het dan de man die eigelijk achtergesteld wordt in de islam? Kunnen mensen niet zelf verantwoordelijk zijn voor hun gedrag en hun acties? Waar dienen deze wetten toe anders dan het ontnemen van verantwoordelijkheid een vrije wil? Waar komt deze angst vandaan?
familie normen en waarden. Ik denk dat het voor jou wel duidelijk is dat de Islam door koran / hadith wordt bepaald.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:58 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
't Zijn gewoon smoesjes, dat het slechts cultuur zou zijn...
Door wat wordt die cultuur bepaald dan?.
Je zegt nu dat de koran cultuur-historisch bepaald is, en dus niet meer letterlijk relevant is in de hedendaagse tijd?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:00 schreef Triggershot het volgende:
Onthou goed dat de koran is geopenbaard in een periode en omgeving waar de vrouwen als een sexueel lustobject gezien werden. Kamelen waren meer waard dan vrouwen en vrouwen waren lager als dieren. Baby meiden werden onder Arabieren levend begraven en ze hadden geen recht.
Dat er genoeg debielen rondlopen die hun lusten niet kunnen bedwingen is duidelijk
De ware islam is gebasseerd op koran en hadith als je vanuit daar punten kunt halen dan spreek je over de ware islam.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:00 schreef DennisMoore het volgende:
"Nee, dat is slechts cultuur, en de Ware Islam is zuiver en onschuldig en liefdevol en modern."
Zoiets?
hoeveel vrouwen worden er in VS/NL dagelijks verkracht?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:01 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Je zegt nu dat de koran cultuur-historisch bepaald is, en dus niet meer letterlijk relevant is in de hedendaagse tijd?
De islam is de islam in de praktijk, zoals die beleden en gepraktiseerd wordt.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:01 schreef Triggershot het volgende:
familie normen en waarden. Ik denk dat het voor jou wel duidelijk is dat de Islam door koran / hadith wordt bepaald.
Is een vaak voorkomende geval idd, maar er zijn genoeg Marokkaanse meiden die ik ken die het er op los doen en die geen hoer worden genoemd.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:59 schreef onemangang het volgende:
Waarom wordt een Marrokaanse vrouw die voor het huwelijk sex heeft een hoer genoemd en al die Marrokaanse jongens die wel sex voor het huwelijk hebben geen hoer genoemd?
(Althans dat is een vooroordeel dat hardnekkig leeft... is het een vooroordeel?)
En daar ga je de fout in.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:02 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
De islam is de islam in de praktijk, zoals die beleden en gepraktiseerd wordt.
En dus boordevol discriminatie van vrouwen (o.a.).
Hoeveel vrouwen er door 'moslims' verkracht worden in Nederland bedoel je?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:02 schreef Triggershot het volgende:
hoeveel vrouwen worden er in VS/NL dagelijks verkracht?
Sommige punten zijn idd enkel van historisch belang, maar aanranding is nog actueel
nogmaals als je niet weet wat de islam inhoudt ga ik ook niet verder op jou in.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:58 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
't Zijn gewoon smoesjes, dat het slechts cultuur zou zijn...
Door wat wordt die cultuur bepaald dan?.
Dit is overigens een hardnekkige mythe. Je hebt het nu over het woestijnvolk rond Mekka. Maar tegelijkertijd dacht men in bijvoorbeeld het 'zondige' Rome heel anders hierover... Kwestie van beschaving. In een stam in Oceanié (weet niet meer waar precies) is het zelfs zo dat de vrouw meerdere mannen kan hebben en gezien wordt als het absolute hoofd van de familie.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Onthou goed dat de koran is geopenbaard in een periode en omgeving waar de vrouwen als een sexueel lustobject gezien werden. Kamelen waren meer waard dan vrouwen en vrouwen waren lager als dieren. Baby meiden werden onder Arabieren levend begraven en ze hadden geen recht.
Dat er genoeg debielen rondlopen die hun lusten niet kunnen bedwingen is duidelijk
verkrachting en eerwraak is niet islamitisch en daarmee puntquote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:04 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Hoeveel vrouwen er door 'moslims' verkracht worden in Nederland bedoel je?
Hoeveel er slachtoffer zijn van huiselijk geweld en 'eerwraak' bedoel je?
Teveel.
En verder ontwijk je de vraag.
Okay.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:04 schreef Triggershot het volgende:
nogmaals als je niet weet wat de islam inhoudt ga ik ook niet verder op jou in.
voor jou is de islam een mythe, Oke dan.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:04 schreef onemangang het volgende:
[..]
Dit is overigens een hardnekkige mythe. Je hebt het nu over het woestijnvolk rond Mekka. Maar tegelijkertijd dacht men in bijvoorbeeld het 'zondige' Rome heel anders hierover... Kwestie van beschaving. In een stam in Oceanié (weet niet meer waar precies) is het zelfs zo dat de vrouw meerdere mannen kan hebben en gezien wordt als het absolute hoofd van de familie.
De beredenering luidde daar: vrouwen kunnen leven voortbrenegn. Mannen niet. Daarom dienen vrouwen aan het hoofd van de familie te staan.
Maar ja, Allah kwam daar niet.
doeiquote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:05 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Okay.
Slotje op dit topic, en verplaats maar naar maroc.nl ofzo.
De ultieme uitvlucht.
En het is ook niet christelijk en het is ook niet humanistisch en het is zelfs niet atheïstisch.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:05 schreef Triggershot het volgende:
verkrachting en eerwraak is niet islamitisch en daarmee punt
en nu is het onrechtvaardig het over de islam wordt verspreid, alsof islam mensen stimulerende is om over te gaan tot verkrachting.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:06 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En het is ook niet christelijk en het is ook niet humanistisch en het is zelfs niet atheïstisch.
En nu?.
Dan lijkt het mij dat deze wetten heel goed waren in de tijd waarvoor ze bedoeld waren. In deze tijd, of beter, in deze maatschappij is het zo dat mannen en vrouwen gelijkgesteld worden (in de praktijjk blijkt nog wel eens anders..) en dat mannen en vrouwen wel ik dezelfde ruimte kunnen zijn zonder meteen neukend over de vloer te rollen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gedwongen sex is meer uitzonderingen dan regel.quote:Dat er genoeg debielen rondlopen die hun lusten niet kunnen bedwingen is duidelijk
Vertel dat aan de mannen die met de Koran in de hand eigen rechter spelen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
verkrachting en eerwraak is niet islamitisch en daarmee punt
]quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De vrouwen mogen niet samen met mannen in een moskee omdat er sprake zou zijn van sexuele prikkelingen, denk aan bij bukken/wassing etc.
Tegenwoordig zie je toch ook overal in bijvoorbeeld turkije mannen en vrouwen werken in de zelfte ruimte?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:07 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Dan lijkt het mij dat deze wetten heel goed waren in de tijd waarvoor ze bedoeld waren. In deze tijd, of beter, in deze maatschappij is het zo dat mannen en vrouwen gelijkgesteld worden (in de praktijjk blijkt nog wel eens anders..) en dat mannen en vrouwen wel ik dezelfde ruimte kunnen zijn zonder meteen neukend over de vloer te rollen.
[..]
Gedwongen sex is meer uitzonderingen dan regel.
lieve schat dat probeer ik nou toch te doen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:07 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Vertel dat aan de mannen die met de Koran in de hand eigen rechter spelen.
'k Ben benieuwd naar de resultaten van een vergelijkend onderzoek naar huiselijk geweld en verkrachting binnen moslim- en binnen niet-moslim-gemeenschappen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:07 schreef Triggershot het volgende:
en nu is het onrechtvaardig het over de islam wordt verspreid, alsof islam mensen stimulerende is om over te gaan tot verkrachting.
ik ben klaar met jou!quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:09 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
'k Ben benieuwd naar de resultaten van een vergelijkend onderzoek naar huiselijk geweld en verkrachting binnen moslim- en binnen niet-moslim-gemeenschappen.
Maarja, da's slechts cultuur he?.
Nee, een geloof die is onstaan vanuit Mekka met als hoofdrolspeler een mens van vlees en bloed. Ik probeerde je duidelijk te maken dat vrouwen niet overal vroeger minder waard werden gezien als kamelen. Dus vanuit de optiek van Mekka klinkt het wel logisch. Maar niet vanuit de optiek van al die andere culturen die op dat momnet vrouwen veel hoger hadden zitten in hun cultuur.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
voor jou is de islam een mythe, Oke dan.
Aanpassen?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:08 schreef milagro het volgende:
[..]
]
[quote]waarom moeten de vrouwen zich dan aanpassen?
de vrouw moet zich bedekken voor vreemden, niet voor haar famillie en man.quote:waarom is het de vrouw die zich moet bedekken?
Betreffende hadith kwam ook samen met dat Mohammed zei dat er einde van dagen vrouwen bevolking bijna 40 x meer zal zijn dan de mannen. En dat zeker elke man meerdere vrouwen zal hebbe hierdoor.quote:waarom wordt er gesteld dat het vooral de vrouwen zijn die de hel bevolken?
Cultureel, een man kan het net zo goed.quote:waarom kan vooral of vrijwel de vrouw de familie eer schenden?
Ik ga het nog eens voor je opzoeken.quote:waarom weegt de getuigenis van een vrouw minder zwaar dan die van de man?
Incorrect bij beiden moeten er 4 getuigen zijn.quote:waarom is er voor overspel bij een vrouw minder getuigen nodig dan bij de man?
Sterker heeft geschapen dan de ander, is trouwens een biologisch feit toch?quote:staat er niet in de Koran dat Allah de man bevoorrecht heeft boven de vrouw?
In Dubai was dat zo volgens mij? Een vrouw kan even simpel scheiden van haar man als andersom. met een sms zelfs tegenwoordig.quote:is het niet zo dat een man een vrouw mag verstoten maar andersom niet
ik opende um iig niet voor jou, op verzoek van een ander.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:11 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Inderdaad. Open dan geen topic ofzo.
Nep-dialoog.
Maar ik zei toch vooraf al dat er verzen zijn die regionaal zijn en voor een bepaalde moment waren toegestaan of verboden. Er zijn ook dingen die voor de moslims van universeel belang waren.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:13 schreef onemangang het volgende:
[..]
Nee, een geloof die is onstaan vanuit Mekka met als hoofdrolspeler een mens van vlees en bloed. Ik probeerde je duidelijk te maken dat vrouwen niet overal vroeger minder waard werden gezien als kamelen. Dus vanuit de optiek van Mekka klinkt het wel logisch. Maar niet vanuit de optiek van al die andere culturen die op dat momnet vrouwen veel hoger hadden zitten in hun cultuur.
Maar ik stel hiermee dus wel vast dat dit een regionaal excuus is, niet universeel.
Ik ben niet jouw lieve schat, dat we dat even uit de wereld hebben.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
lieve schat dat probeer ik nou toch te doen.
Maar tot nu toe kreeg ik alleen maar reacties van Fokkers die islam en cultuur niet kunnen scheiden. Zelfde wat die mannen doen
damnquote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:17 schreef shmoopy het volgende:
[..]
[quote]Ik ben niet jouw lieve schat, dat we dat even uit de wereld hebben.
Cultuur komt ook voor bij de christelijke/joods mensen die in midden oosten leven. Ook hun vrouwen mogen veel minder en doen ook veel minder omdat hun mag geen toestemming voor geeft of ze belemmert. De islam is naar mijn mening en een miljard andere moslims alleen gebasseerd op Koran en hadith( uitspraken van Mohammed) Daarnaast elke iets wat in de islam wordt gevoegd als aanbidding is niet toegestaan.quote:Ik heb grote moeite het geloof en de cultuur te scheiden, maar ik blijf mijn best doen.
Op mijn werk heb ik dagelijks te maken met Islamitische vrouwen.
Vrouwen die niet op een feestje ter ere van een collega mogen komen bijv (waar verder geen mannen aanwezig zijn), vrouwen die niet zelf mogen bepalen of ze een hoofddoek dragen bijv, vrouwen die niet met een leraar mogen praten (want man) over hun kind en z'n resultaten.
Klopt kan ik ook niet ontkennen. Zoals ik al eerder zei ik ontken niet dat er debielen zijn die mijn zusters te pleuris slaan en dan een rechtvaardiging zoeken in de koran terwijl betreffende context niets van hun daad weg geeft en ze zich toch daar op beroepen is gewoon manipulatief en vrouwen in de macht houdend.quote:Ook heb ik grote moeite met het feit dat iets meer dan 70% van de Blijf van mijn lijf-huizen bevolkt wordt door allochtone en merendeels Islamitische vrouwen.
Misschien is de Islam ergens, in oorsprong, een fijn geloof, voorzover je dat van welk geloof dan ook kunt zeggen, maar dat wat ik dagelijks om me heen zie zijn geen uitwassen, maar eerder regel.
Dan kun je boos worden op mensen die het niet met jouw stelling eens zijn, maar dan ga je voorbij aan wat men dagelijks om zich heen ziet, om van de tv maar te zwijgen.
Het is vooral een fijn geloof voor mannen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:17 schreef shmoopy het volgende:
Ook heb ik grote moeite met het feit dat iets meer dan 70% van de Blijf van mijn lijf-huizen bevolkt wordt door allochtone en merendeels Islamitische vrouwen.
Misschien is de Islam ergens, in oorsprong, een fijn geloof, voorzover je dat van welk geloof dan ook kunt zeggen, maar dat wat ik dagelijks om me heen zie zijn geen uitwassen, maar eerder regel.
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:24 schreef onemangang het volgende:
[..]
Het is vooral een fijn geloof voor mannen.
13, maar niet gelijktijdig he. Aisha aub niet, ik zal wel reageren als je er een topic over opent. Maar ik probeer hiermee islam zo goed mogelijk in een beter daglicht te stellenquote:Neem de stichter van dit alles. Schijnt dat ie wel 23 vrouwen had, dus hij had ze heel hoog zitten. En we zullen het maar niet over Aysha hebben
Aangezien ik je toch niet kan blokkeren ofzo, wil je plz een eigen topic openen met dergelijke vragen en ik beloof dat ik er zo goed en inhoudelijk op ga reageren. Maar hou aub deze topic ontopic.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:26 schreef DennisMoore het volgende:
Als we dus allemaal het voorbeeld van Mohammed moeten volgen, moeten volwassen mannen ook trouwen met kleine meisjes?
Of is dat dan weer cultuur?
Door halve waarheden te verkondigen, de praktijk te negeren, en alle negatieve elementen af te schuiven op 'cultuur'?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:26 schreef Triggershot het volgende:
Maar ik probeer hiermee islam zo goed mogelijk in een beter daglicht te stellen
de man kan zich niet beheersen blijkbaar als er een niet bedekte (hoofddoek) vrouw langsloopt.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Aanpassen?
[..]
de vrouw moet zich bedekken voor vreemden, niet voor haar famillie en man.
Voor de man is het exact zelfde.
[..]
sorry ik kap hier tegen jou te reageren, zie mijn vorige post.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:27 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Door halve waarheden te verkondigen, de praktijk te negeren, en alle negatieve elementen af te schuiven op 'cultuur'?
Wat een onzin. Als jij als argument gebruikt dat we naar Mohammed moeten kijken, omdat hij de stichter is, en dus de bron van de waarheid over de islam, dan noem ik van diezelfde Mohammed een negatief aspect.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:27 schreef Triggershot het volgende:
Aangezien ik je toch niet kan blokkeren ofzo, wil je plz een eigen topic openen met dergelijke vragen en ik beloof dat ik er zo goed en inhoudelijk op ga reageren. Maar hou aub deze topic ontopic.
Heb ik ook maar van dit niet al te positieve linkje. Ach, in ieder geval meer als eentje. En ook een aantal gelijktijdig. Dat alleen is niet bepaald een gelijkwaardige kijk op de man-vrouw relatie. Laten we wel wezen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In oorsprong voor beiden
[..]
13, maar niet gelijktijdig he. Aisha aub niet, ik zal wel reageren als je er een topic over opent. Maar ik probeer hiermee islam zo goed mogelijk in een beter daglicht te stellen
Hoe zit het dan met homo's in de moskeequote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:39 schreef Triggershot het volgende:
Context = flauwekul.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:44 schreef Triggershot het volgende:
[voorziening? oh ja, de akkers]
context enzo
Teneerste niets moet. mensen zijn zo vrij om de islam te gehoorzamen of te verwerpen, daarintegen man een moslim man niet eens zijn waar een vrouw zich zo kleed/is. Een vrouw moet zich helemaal niet aanpassen, de man moet vertrekken van zo een omgeving.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:27 schreef milagro het volgende:
[..]
de man kan zich niet beheersen blijkbaar als er een niet bedekte (hoofddoek) vrouw langsloopt.
het gebrek aan beheersing is dus een probleem van de mán.
echter de vrouw moet zich aanpassen
Stel je een les voor van 24 meiden en 2 jongens, volgens de islam moeten dan jongens vertrekken en niet de meiden. Er zou dus sprake zijn van speciale les voor jongens.quote:meisjes mogen niet zelden niet meegymen in gemengde klassen
zwemlessen moeten apart gehouden worden voor vrouwen
vrouwen zijn ten alle tijde degene die zich moeten aanpassen opdat de man niet in de verleiding komt.
Zal je echt aan hun moeten vragen.quote:waarom zeggen behoofddoekte moslimaas dat ze met die hoofddoek meer respect krijgen?
wat is dat voor een kolder?
Is geen onderscheid tussen, mannen mogen de vrouw ook niet op zelfde manier benaderen.quote:waarom mag een meisje niet de man kiezen, op een man afstappen die ze leuk vindt, maar moet ze wachten tot zij benaderd wordt?
Sorry maar als je iemand bent die in grote steden komt en je ziet turkse/marokkaanse meiden van tegenwoordig niet, die zijn soms zelfs nog erger. In mijn wijk heb je zelfs meisjes die zich aanbieden. ( ja van moslim komaf. )quote:waarom is het geen probleem dat jongens met niet islamitische meiden klooien, maar oh wee als een meisje met een niet islamitische jongen omgaat?
Een man mag onder normale omstandigheden geen meerdere vrouwen hebben, was in een periode van oorlog dat veel mannen sneuvelden en daarom veel vrouwen weduwe bleven, toen kwam er een vers dat mannen met meerdere vrouwen mogen trouwen op voorwaarde dat.quote:waarom mag een man meerdere vrouwen hebben, en een vrouw maar 1 man?
Niet de koran, ik had het over dubai.quote:sinds wanneer wordt er in de Koran gesproken over scheiden via sms?
laat me maar eerst zien waar het alleen over mannen gaat.quote:In de Koran staat nergens dat de vrouw de man mag verstoten, laat me anders maar zien waar dat staat.
Die vrouwen willen dat niet zo maar, maar vanwege hun godsdienst . En die gene die die godsdienst verzonnen heeft was vrouw onvriendelijk. (en die persoon die die godsdienst verzonnen heeft was natuurlijk niet "Allah")quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:52 schreef Toeps het volgende:
Op zich, men zegt natuurlijk dat er geen dwang is, en dat de vrouwen zichzelf willen bedekken.
ach ja, volgen Mohammed B is hij degene die de ware Islam hanteert en is de rest slechts bezig ofwel zover te komen of het zijn regelovertreders en dus feitelijk ook ongelovig.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:29 schreef DennisMoore het volgende:
Da's allemaal cultuur, milagro... niet de Ware Islam....
Serieus, het zijn toch juist dit soort zaken waardoor mensen moeite hebben met een geloof als de Islam?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Aangezien ik je toch niet kan blokkeren ofzo, wil je plz een eigen topic openen met dergelijke vragen en ik beloof dat ik er zo goed en inhoudelijk op ga reageren. Maar hou aub deze topic ontopic.
Ik sluit geen discussie uit ik alleen hier vrouwen en de islam in een beter daglicht brengen zoals ik al eerder zei, vragen die ervoor zorgen dat ik eerst moet uitleggen dat cultuur en islam op veel punten niet samen gaan. En mensen die dat niet willen begrijpen zorgt ervoor dat mijn intentie niet op een goeie manier gedaan kan worden helaas.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:38 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Serieus, het zijn toch juist dit soort zaken waardoor mensen moeite hebben met een geloof als de Islam?
Ik juich het van harte toe als er een moslim opstaat die zijn geloof wil uitleggen aan anderen, (zoals jij wrs nu wil) met name om zijn geloof niet langer te laten bepalen door een zooi analfabete idioten die alleen met geweld op een beetje kritiek kunnen reageren.
Maar dat betekent niet dat er geen vragen zijn.
Ik geloof oprecht in iemand als Aboutaleb als hij zegt dat zijn geloof van hem verlangt dat hij 'lief' is voor anderen, en dat hij dus ook 'lief' wil zijn.
Maar het is zo'n uitzondering.
Sommige dingen weet je misschien gewoon niet, maar als je een serieuze dialoog wil hier, dan moet je mensen niet bij voorbaat uitsluiten van een discussie, dat werkt alleen maar averechts.
Exact.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:37 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Die vrouwen willen dat niet zo maar, maar vanwege hun godsdienst . En die gene die die godsdienst verzonnen heeft was vrouw onvriendelijk. (en die persoon die die godsdienst verzonnen heeft was natuurlijk niet "Allah")
Vele moslimverenigingen hebben zich tegen B gekeerd en dood op van Gogh veroordeeld, inclusief ik, maar dat was allang duidelijk hoop ik.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:38 schreef milagro het volgende:
[..]
ach ja, volgen Mohammed B is hij degene die de ware Islam hanteert en is de rest slechts bezig ofwel zover te komen of het zijn regelovertreders en dus feitelijk ook ongelovig.
Nope volgens Mohammed komen er 73 stromingen in de islam en slechts eentje zal goed zijn en in het paradijs komen.quote:De ware Islam is net als met de ware liefde, er zijn er meerdere.
als je je verdiept in ibn kathir komt wordt Koran juist beter begrepen per vers.quote:Als je de Koran letterlijk moet nemen, zonder plaatsing in de context vd tijd, komt het er alleen maar slechter vanaf.
Sure, keer op keer dat Mohammed door de koran wordt bekritiseerd en uit zijn macht wordt terug geroepen is een boek dat volledig naar mening van Mohammed ging.quote:Toevallig zijn de regels waar de ware moslim zich aan dient te houden, net allemaal die dingen die Mohammed zelf allemaal al deed, en graag zag
Heerlijk toch, als Allah toevallig jouw mening voor de volle 100 % deelt en dus jij als profeet geen enkele aanpassing hoeft te doen.
Wie is er nu al op Aarde meer mannen of vrouwen?quote:Mohammed was in mijn ogen een warlord, wiens wil wet was, en door handig te schermen met een God overal mee wegkwam en nog steeds en vrouwen met name betalen de prijs, zij zijn immers beneden de man geplaatst zo staat er, en de hel zit vol met vrouwen, van nature zondig als ze zijn, en alleen door de strakke hand van de man in toom te houden.
noem eens een voorbeeld.quote:Moslims zeggen vaak, als je met ongelijkheden aankomt inzake m<>v "maar in de Koran staat ook ...." en dat wordt dan tegenover dat minpunt gezet.
Ik denk eerder en oprecht dat er in uitdagende kleding een aandeel zit voor alle verkrachtingen ha.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:46 schreef onemangang het volgende:
Maar Triggershot, in alle eerlijkheid. Je zit nu in een land waarbij jongens en meisjes samen activiteiten doen. Denk bijvoorbeeld eens aan een gemengde sport als korfbal. Dacht je nou echt dat korfbalwedstrijden ontaarden in een masale groepsverkrachtingen omdat de meisjes rokjes dragen?
Nee met je laatste ben ik het niet mee eens. Het gaat om alle vrouwen die haram voor je zijn om te zien familie of vrouw zeg maar. In Turkije gebeuren heel veel verkrachtingen omdat man geen controle heeft over zijn lust. Vooral toeristen hebben daar last van en het is wel vaak gebeurt helaas. Het is een misvatting dat het moet. In de koran wordt duidelijk gemaakt dat Mohammed geen autoriteit mag hebben om mensen te dwingen laat staan dat mannen hun vrouwen zouden mogen dwingen.quote:Nee, de praktijk wijst uit dat dat niet gebeurt. HHet is zelfs nog nooit voorgekomen.
Dus in de praktijk slaat de gedachte dat vrouwen zich moeten bedekken omdat anders mannen hun handen niet thuis kunnen laten gewoon helemaal nergens op. Tenzij die mannen hun leven moeten doorbrengen in een omgeving van lopende tenten en nooit een stukje vrouwelijk schoon zien, natuurlijk.
Het moet juist gescheiden worden er is geen andere manier, anders blijven mijn zusters onderdrukt door dronken kneuzen die hun handen niet thuis kunnen houden ( dat ze drinken zegt al genoeg natuurlijk over hun islam) maar goed, over normale cultuur gebeurt het natuurlijk niet alleen met de islam, ook onder de baptisten, christelijke armenen in Turkije, Atheistische koerden en Christelijk/joodse Arabieren gebeurt het vaakt. En da wordt naar de islam geschoven.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:52 schreef Crack_david het volgende:
ik vind dit topic heel erg scheef. Volgens mij geloofd iedereen hier wel dat de koran van oorsprong een heel goed en fijn boek is, maar TS wil gewoon niet accepteren dat geloof & cultuur bij deze kwestie niet te scheiden zijn.
Helaas sinds dat er geen kalifaat meer is, zijn mensen steeds vaker dingen gaan lullen over de islam. Sinds 9/11 heeft iedereen een mening over de islam. Iedereen heeft autoriteit en gezag in de islam en kan veel doen. Zo is de islam niet tot stand gekomen, Mohammed mocht niet dwingen staat duidelijk in de islam. Islam mag alleen op vrije wil beleden worden. En sinds einde van kalifaat is er geen sprake meer van islamitisch bestuur in Midden oosten alleen maar hypocriete regimes die zoals Milagro al zei als een vers ze niet aanstaat springen naar een ander vers.quote:Het hele leven in de islamitische landen is doordrongen van geloof. Bij alles wat mensen doen wordt er wel een blik op het geloof gericht, en kan het voor en tegen mensen gebruikt worden. De politiek is doordrongen van geloof, het werk is doordrongen van het geloof enz. enz.
Het is misschien lullig om te zeggen, maar het doet mij denken aan het christendom tot het einde van de verzuiling, maar nog meer daarvoor.
Mensen weten niet beter, door een gebrek aan goede scholing, onafhankelijke media enz enz
Verdeeldheid in de islam vind ik lang niet zo erg als alles wat de koran verbiedt in cultuur toch op de islam wordt geschoven.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:05 schreef Crack_david het volgende:
ik vind de niet aanwezige scheiding tussen politiek en geloof veel erger dan wat verdeeldheid binnen een geloof. Dat hou je toch
Ik zal wel aan het mierenneuken zijn hoor daar niet van. Maar als je een vrouw als voorzienning ziet, zie je haar als gebruikersvoorwerp dat lijkt me niet echt een fijne basis om mee te beginnen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:10 schreef Triggershot het volgende:
De Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam heeft gezegd: 'Druk elkaar op het hart om vrouwen goed te behandelen' (Moesliem)
De Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam zei: 'De wereld is slechts een voorziening en de beste voorziening van de wereld is een goede vrouw.'(Moesliem)
Daarom heb ik ze ook beiden incombinatie gebruikt.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:12 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik zal wel aan het mierenneuken zijn hoor daar niet van. Maar als je een vrouw als voorzienning ziet, zie je haar als gebruikersvoorwerp dat lijkt me niet echt een fijne basis om mee te beginnen.
Mag ik vragen hoe jij persoonlijk tegen vrouwen aan kijk?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Daarom heb ik ze ook beiden incombinatie gebruikt.
Behandel vrouwen goed en vrouwen zijn beste wat er op Aarde is
Inderdaad. Het feit alleen al dat er überhaupt zulke uitspraken gedaan (moeten) worden...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:12 schreef NanKing het volgende:
Ik zal wel aan het mierenneuken zijn hoor daar niet van. Maar als je een vrouw als voorzienning ziet, zie je haar als gebruikersvoorwerp dat lijkt me niet echt een fijne basis om mee te beginnen.
Sjah, dat vind ik ook vrij dubieus maar goed, in de zwarte kousen kerk worden de vrouwen ook onderdrukt dus het is niet alleen islam gebonden.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:15 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Inderdaad. Het feit alleen al dat er überhaupt zulke uitspraken gedaan (moeten) worden...
Ik ben het eens met bovenstaande hadith. Als je een goeie vrouw hebt, dan heb je het gewoon gemaakt op aarde. Ik heb een Nederlandse moeder dus ben niet echt streng opgevoed op dat gebied.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:15 schreef NanKing het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe jij persoonlijk tegen vrouwen aan kijk?
Dat ze iig niet een hoofddoek draagt uit angst, maar omdat ze het zelf wil en anders helemaal niet. Ik verwacht dat ze zich in de islam verdiept voor ze een bepaalde mening vormt, dat ze moslim moet zijn is geen vereiste integendeel zelfs, doet er niet veel toe, als er maar chemie is.quote:Wat verwacht jij van je toekomstige vrouw, wat verwacht jij niet, hoe ontmoet je elkaar ed.
Wat is nou het goed synoniem voor het woord Hadith? Is het gewoon een quote?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ben het eens met bovenstaande hadith. Als je een goeie vrouw hebt, dan heb je het gewoon gemaakt op aarde. Ik heb een Nederlandse moeder dus ben niet echt streng opgevoed op dat gebied.
[..]
Dat ze iig niet een hoofddoek draagt uit angst, maar omdat ze het zelf wil en anders helemaal niet. Ik verwacht dat ze zich in de islam verdiept voor ze een bepaalde mening vormt, dat ze moslim moet zijn is geen vereiste integendeel zelfs, doet er niet veel toe, als er maar chemie is.
Ontmoeten, tsjaah..Toeval/lot? Wat kan ik er van zeggen.. denk nu nog niet echt aan trouwen etc.
Onderdrukt vind ik een wat zware term, maar als gelijkwaardig worden ze denk ik niet gezien.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:17 schreef NanKing het volgende:
Sjah, dat vind ik ook vrij dubieus maar goed, in de zwarte kousen kerk worden de vrouwen ook onderdrukt dus het is niet alleen islam gebonden.
Nee het is de wet die Mohammed (oprichter van de islam) heeft doorgegeven.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:20 schreef NanKing het volgende:
[..]
Wat is nou het goed synoniem voor het woord Hadith? Is het gewoon een quote?
Ik weet wel wie Mohammed is hoorquote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee het is de wet die Mohammed (oprichter van de islam) heeft doorgegeven.
I know, maar er zijn meerder Mohammed vandaarquote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:22 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik weet wel wie Mohammed is hoor. Maar thnx voor het uitleggen.
nah misschien niet als gebruiksvoorwerp, maar in ieder geval niet gelijk aan de man.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:12 schreef NanKing het volgende:
[..]
De godsdienstige (door mensen ingevoerd) verplichting om als vrouw een hoofddoek te dragen werkt ook als een self fullfilling prophecy. Vrouwen zonder hoofddoek worden inderdaad vaker lastig gevallen. Op zich al een reden om een groffe hekel te hebben aan die "godsdienstige" verplichting.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:46 schreef onemangang het volgende:
Dus in de praktijk slaat de gedachte dat vrouwen zich moeten bedekken omdat anders mannen hun handen niet thuis kunnen laten gewoon helemaal nergens op.
[Mohammedaan quote] Maar een hoofddoek is géén verplichting [/Mohammedaan quote]quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:31 schreef Akkersloot het volgende:
die "godsdienstige" verplichting.
Voor mij en volgens de islam is er geen verschil tussen man en vrouw.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:29 schreef NanKing het volgende:
Triggershot staan voor jou vrouwen op gelijkte hoogte met jou? Zo, nee in welke vorm niet?
en dan bedoel ik niet dat mannen en vrouwen verschillen
35:33quote:“Voorwaar, de mannen die zich hebben overgegeven (aan Allah) en de vrouwen die zich hebben overgegeven, en de gelovige mannen en de gelovige vrouwen, en de gehoorzame mannen en de gehoorzame vrouwen en de waarachtige mannen en de waarachtige vrouwen, en de geduldige mannen en de geduldige vrouwen, en de ootmoedige mannen en de ootmoedige vrouwen, en de mannen die bijdragen geven en de vrouwen die bijdragen geven, en de vastende mannen en de vastende vrouwen en de mannen die over hun kuisheid waken en de vrouwen die (daarover) waken, en de mannen die Allah veelvuldig gedenken en de vrouwen die gedenken: Allah heeft voor hen vergeving bereid en een geweldige beloning”.
een hand wanneer er sprake is van spanningquote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:41 schreef Alicey het volgende:
Triggershot, zijn er dingen die jij van een man wel accepteert en van een vrouw niet, en vice versa?
Wat is de achterliggende reden dat je de hand van een vrouw weigert? Komt hier overigens een ander gebaar voor in de plaats?quote:
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
een hand wanneer er sprake is van spanning
tuurlijk wel, in principe hoor je religie en cultuur gewoon te kunnen scheiden.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:43 schreef NanKing het volgende:
We kunnen trouwens ook lang en breed lullen over dat de hoofddoek geen verplichting is, maar onder culturele druk heb je niet zo veel te willen.
De islam is trouwens ook moeilijk los te zien van cultuur (aangezien de islam in eerste instantie alleen is geopenbaard aan de Arabieren) dus is het niet meer te overzien of het cultureel of religieus is.
als ik me tot haar aangetrokken voel zal ik uit eigen overtuiging haar geen hand geven, maar als er sprake is van een zakelijke meeting veranderd hetquote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat is de achterliggende reden dat je de hand van een vrouw weigert? Komt hier overigens een ander gebaar voor in de plaats?
Je hebt je bericht geedit.Wat bedoel je precies met de toevoeging "met spanning"?
Ervaring die jij hebt opgelopen is dus hetgene wat ik kapot wil maken met mijn topicquote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:47 schreef Lemmeb het volgende:
Wat een gelul allemaal.
We kunnen allemaal op straat zien en horen, elke dag, hoe de islam met vrouwen omgaat. En da's niet al te best.
Dat is lichtelijk kort door de bocht vind je niet? Want er zijn ook mensen die dingen doen die vanuit religieus oogpunt dingen 'fout' doen, is dat dan altijd de cultuur die dat zo heeft gemaakt?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
tuurlijk wel, in principe hoor je religie en cultuur gewoon te kunnen scheiden.
Cultuur is alles wat toch gebeurt in Arabische landen waar hadith/koran niet over spreken en in meeste gevallen zelfs een verbod op rust.
Wat ben je dan eigenlijk voor een respectloze schurfthond?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
als ik me tot haar aangetrokken voel zal ik uit eigen overtuiging haar geen hand geven
pardon?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:49 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat ben je dan eigenlijk voor een respectloze schurfthond?
Da's jammer voor je, maar de ervaringen die ik met moslims heb zul jij nog niet met 100 topics kapot kunnen maken.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ervaring die jij hebt opgelopen is dus hetgene wat ik kapot wil maken met mijn topic
Dat je een vrouw geen hand geeft? Vind je dat normaal???quote:
Vindt jij het normaal hoe jij mij aanspreekt?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:50 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat je een vrouw geen hand geeft? Vind je dat normaal???
Wat je ziet en hoort is niet hoe "de Islam" met vrouwen omgaat, maar hoe de verschillende beschavingen, waarin de Islam een belangrijke religie is, met vrouwen omgaat. Ik deel Triggershots mening wel dat de Islam in den beginne niet vrouwonvriendelijk is.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:47 schreef Lemmeb het volgende:
Wat een gelul allemaal.
We kunnen allemaal op straat zien en horen, elke dag, hoe de islam met vrouwen omgaat. En da's niet al te best.
Ik denk met cultuur ben je eerder geneigd om het islamitisch te noemen en kan je er makkelijker misbruik van maken helaas.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:49 schreef NanKing het volgende:
[..]
Dat is lichtelijk kort door de bocht vind je niet? Want er zijn ook mensen die dingen doen die vanuit religieus oogpunt dingen 'fout' doen, is dat dan altijd de cultuur die dat zo heeft gemaakt?
Jahoor, mensen die andere mensen geen hand geven, alleen omdat ze van het andere geslacht zijn en aantrekkelijk zijn, vind ik respectloze schurfthonden. Zo doen we dat in NL.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vindt jij het normaal hoe jij mij aanspreekt?
Daar heb je wel een punt idd.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik denk met cultuur ben je eerder geneigd om het islamitisch te noemen en kan je er makkelijker misbruik van maken helaas.
Nee als ik een vrouw geen hand geef omdat ik me tot haar aangetrokken voel is het omdat ik zelf bang ben in zonde te vallen. Dan heb ik het natuurlijk niet wanneer het gaat om iemand die tref in een ziekenhuis of school etc, maar in een sociale ruimte, museum, school etc etc.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:51 schreef NanKing het volgende:
Waarom geef je een vrouw geen hand als je, je tot haar aangetrokken voelt? Denk je er ook aan dat, dat bij die persoon dan hele andere gevoelens opwekt dan, dat jij voor ogen hebt? Alsin het is niet netjes. Ik zou wel even beduusd kijken als iemand mijn hand weigert.
Wil je mij er even niet in betrekken, spreek lekker voor jezelf.:/quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:52 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jahoor, mensen die andere mensen geen hand geven, alleen omdat ze van het andere geslacht zijn en aantrekkelijk zijn, vind ik respectloze schurfthonden. Zo doen we dat in NL.
Wat een edit ben je toch. Ik doe het om me zelf van zonde te weerhouden en niet omdat ik geen respect voor ze heb. Over algemeen mag ik niet eens contact met vrouwen onderhoudenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:52 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jahoor, mensen die andere mensen geen hand geven, alleen omdat ze van het andere geslacht zijn en aantrekkelijk zijn, vind ik respectloze schurfthonden. Zo doen we dat in NL.
Waarom zie je het bij interactie met vrouwen wel als een intiem gebaar (dat begrijp ik er uit), en bij mannen niet?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
als ik me tot haar aangetrokken voel zal ik uit eigen overtuiging haar geen hand geven, maar als er sprake is van een zakelijke meeting veranderd het
ik begrijp je niet echt?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:52 schreef NanKing het volgende:
Oh ja even een disclaimer @ triggershot, ik zeg niets hier om je persoonlijk aan te vallen, maar ben oprecht benieuwd.
ik gok onderliggende aantrekkingskrachtquote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:54 schreef Alicey het volgende:
Waarom zie je het bij interactie met vrouwen wel als een intiem gebaar (dat begrijp ik er uit), en bij mannen niet?
Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik vind het zo vreemd.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee als ik een vrouw geen hand geef omdat ik me tot haar aangetrokken voel is het omdat ik zelf bang ben in zonde te vallen. Dan heb ik het natuurlijk niet wanneer het gaat om iemand die tref in een ziekenhuis of school etc, maar in een sociale ruimte, museum, school etc etc.
Bedoelde alleen als ik aangetrokken tot hen voel, lichamelijk contact is al verboden met ander geslacht. En dan als ik zelfde interesse terug zou krijgen zou het al helemaal een probleem zijn, overigens ook vaak gebeurt helaas.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom zie je het bij interactie met vrouwen wel als een intiem gebaar (dat begrijp ik er uit), en bij mannen niet?
Ach, jij komt er nog wel een keer achter hoe de islam werkelijk met vrouwen omgaat. Als ik jou was zou ik het er nog maar ff goed van nemen, zolang het nog kan.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:53 schreef NanKing het volgende:
[..]
Wil je mij er even niet in betrekken, spreek lekker voor jezelf.:/
Haha nee dat klopt ook wel, maar ik spreek uit voorzorgsmaatregelen om niet een 4/5 x in zonde te vallenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:56 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik vind het zo vreemd.
Het lijkt me moeilijk leven als je, jezelf niet kunt vertrouwen in dit soort dingen.
De tijd tussen 'je zonde maken' en een hand geven liggen hemelsbreed van elkaar.
Je hoeft een vrouw die je aantrekkelijk vindt toch niet gelijk te bespringen.
Het was even om mee te delen dat ik dingen niet zeg om je te bashed oid, maar benieuwd ben naar je mening in dingen (mijn vragen over hoe jij tegen vrouwen aan kijkt ed.).quote:
Misschien hebben die mannen in Turkije wel geen controle over hun lust omdat ze moslim zijn en daarom vrouwen als een gebruiksobject zienquote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:59 schreef Triggershot het volgende:
In Turkije gebeuren heel veel verkrachtingen omdat man geen controle heeft over zijn lust.
Desalniettemin slaat het natuurlijk helemaal nergens op dat de vrouw zich zou moeten aanpassen aan de man omdat die zijn handen niet thuis kan houden. Een dergelijke logica is vergelijkbaar het bestraffen van iemand die is bestolen omdat die zijn huis niet op slot heeft gedaan, in plaats van de dief te bestraffen.quote:Vooral toeristen hebben daar last van en het is wel vaak gebeurt helaas. Het is een misvatting dat het moet. In de koran wordt duidelijk gemaakt dat Mohammed geen autoriteit mag hebben om mensen te dwingen laat staan dat mannen hun vrouwen zouden mogen dwingen.
Aha ok duidelijk. Als je meer vragen hebt, wil ik ze graag beantwoordenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:57 schreef NanKing het volgende:
[..]
Het was even om mee te delen dat ik dingen niet zeg om je te bashed oid, maar benieuwd ben naar je mening in dingen (mijn vragen over hoe jij tegen vrouwen aan kijkt ed.).
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:31 schreef Triggershot het volgende:
Laatste tijd wordt Islam gezien als een systeem die vrouwen onderdrukt. Ze omzet tot slavinnen die totaal geen rechten bezitten en enkel en alleen zijn voor genot van hun mannen en voor huishoudelijke
aanvulling. Mijn ex zuster Ayaan Hirsi Ali, timmert hier vrolijk aan door, maar gelukkig is hier niets van waar.
De islam ziet mannen gelijk aan vrouwen.
1. Eerwraak is verboden in de islam.
2. Je vrouw mishandelen is verboden.
3. Je moet vrouwen in je familie perse onderhouden zonder dat je aan hun bezittingen mag zitten.
4. Een vrouw is mooiste voorziening op Aarde volgens de islam.
Die burka's en niqaabs zijn zeker ook om jou van de zonde te weerhouden, alsmede het verminken en dichtnaaien van het vrouwelijke geslachtsorgaan?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat een edit ben je toch. Ik doe het om me zelf van zonde te weerhouden en niet omdat ik geen respect voor ze heb. Over algemeen mag ik niet eens contact met vrouwen onderhouden
Hoe vind je op deze manier ooit een partner? In Nederland werkt die houding best afstotend..quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bedoelde alleen als ik aangetrokken tot hen voel, lichamelijk contact is al verboden met ander geslacht. En dan als ik zelfde interesse terug zou krijgen zou het al helemaal een probleem zijn, overigens ook vaak gebeurt helaas.
Joh, welke straat? Bij mij in de straat niet hoor. Niet elke dag in elk geval. Zo nu en dan wel ja. Maar ik zie ook zo nu en dan hoe er niet zo netjes met vrouwen wordt omgegaan door de niet-Islam.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:47 schreef Lemmeb het volgende:
Wat een gelul allemaal.
een moslim zal niet overgaan tot verkrachtingquote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:58 schreef onemangang het volgende:
[..]
Misschien hebben die mannen in Turkije wel geen controle over hun lust omdat ze moslim zijn en daarom vrouwen als een gebruiksobject zien![]()
(niet gemeend hoor, wel erg makkelijk inkoppertje)
Geen hoofddoek wordt niet gezien als een zonde islam nogmaals het gaat niet om een verplichting.quote:Desalniettemin slaat het natuurlijk helemaal nergens op dat de vrouw zich zou moeten aanpassen aan de man omdat die zijn handen niet thuis kan houden. Een dergelijke logica is vergelijkbaar het bestraffen van iemand die is bestolen omdat die zijn huis niet op slot heeft gedaan, in plaats van de dief te bestraffen.
en nu in je eigen woorden?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:59 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
voorziening
klinkt als een stuk vee, oh wacht dat zijn ze ook volgens de islam
![]()
4:11 Allah chargeth you concerning (the provision for) your children: to the male the equivalent of the portion of two females, and if there be women more than two, then theirs is two-thirds of the inheritance, and if there be one (only) then the half. And to each of his parents a sixth of the inheritance, if he have a son; and if he have no son and his parents are his heirs, then to his mother appertaineth the third; and if he have brethren, then to his mother appertaineth the sixth, after any legacy he may have bequeathed, or debt (hath been paid). Your parents and your children: Ye know not which of them is nearer unto you in usefulness. It is an injunction from Allah. Lo! Allah is Knower, Wise.
4:34 Men are in charge of women, because Allah hath made the one of them to excel the other, and because they spend of their property (for the support of women). So good women are the obedient, guarding in secret that which Allah hath guarded. As for those from whom ye fear rebellion, admonish them and banish them to beds apart, and scourge them. Then if they obey you, seek not a way against them. Lo! Allah is ever High, Exalted, Great.
4:20 And if ye wish to exchange one wife for another and ye have given unto one of them a sum of money (however great), take nothing from it. Would ye take it by the way of calumny and open wrong ?
gelijkwaardig maar je mag ze inruilen als een stuk vee, en zo kan ik vrijwel eindeloos doorgaan
![]()
In Rotterdam? Je kunt beter vragen welke straat je niet moet wezen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:00 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Maar goed, welke straat moet ik wezen dan?
Onder andere. Vraag anders maar eens aan je mammie, je zus of je vriendin wat zij van het verplicht moeten dragen van een hoofddoek vinden.quote:Of is een hoofddoekje voor jou al onderdrukking![]()
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hoe vind je op deze manier ooit een partner? In Nederland werkt die houding best afstotend..
Ik woon zelf al mijn hele leven in Rotterdam dus wat is je punt?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
In Rotterdam? Je kunt beter vragen welke straat je niet moet wezen.
[..]
Onder andere. Vraag anders maar eens aan je mammie, je zus of je vriendin wat zij van het verplicht moeten dragen van een hoofddoek vinden.
Bang is niet juiste term ik ben er zeker niet bang voor, alleen wel weet ik dat wel meestal eerste stap is voor een fysieke contact. Overigens komt een boerka nergens in de boeken voor.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:03 schreef NanKing het volgende:
Ik vraag me iets af,
vrouwen dragen een hoofddoek of boerka , de mannen zien de vrouwen niet en de vrouw wordt volgens mij als een soort verboden vrucht gezien, juist als iets niet mag wil men het vaak. Er wordt iets mysterieus van gemaakt, daarom ben jij al 'bang' om een vrouw een hand te geven.
Die griet was zeker net zo'n moslimfundi. Of ze was gewoon heel dom.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
![]()
Toen ik weigerde een vrouw een hand te geven omdat het niet mocht van me religie mocht, zei mijn projectpartner(meisje). Juist zo een man moet je hebben die zal tenminste niet vreemd gaan. Tis maar in welke omgeveing je bent Alicey
Dat denk ik ook. Ook dit lijkt mij voornl. een cultureel conflict..quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
![]()
Toen ik weigerde een vrouw een hand te geven omdat het niet mocht van me religie mocht, zei mijn projectpartner(meisje). Juist zo een man moet je hebben die zal tenminste niet vreemd gaan. Tis maar in welke omgeveing je bent Alicey
Daarom schreef ik het ook tussen '' <---.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bang is niet juiste term ik ben er zeker niet bang voor, alleen wel weet ik dat wel meestal eerste stap is voor een fysieke contact. Overigens komt een boerka nergens in de boeken voor.
Mijn punt heb ik al aangegeven, maar wat is jouw punt eigenlijk?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:04 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik woon zelf al mijn hele leven in Rotterdam dus wat is je punt?
Ik moet zeggen dat ik ook weinig zie wat dat betreft..quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:04 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik woon zelf al mijn hele leven in Rotterdam dus wat is je punt?
koningin stond ook 8er de Imam als steun toen de imam weigerde verdonk een hand te geven.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Ook dit lijkt mij voornl. een cultureel conflict..
Mijn punt is dat je ongeveer uit je aars lult,maar goed dat is mijn punt natuurlijk he.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:07 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Mijn punt heb ik al aangegeven, maar wat is jouw punt eigenlijk?
Tuurlijk zo kan je vrouwen simpel als schapen houden, zodat ze geen inspraak hebben in niets daarom was taliban ook zo een achterlijk schrikbewind.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:07 schreef NanKing het volgende:
[..]
Daarom schreef ik het ook tussen '' <---.
Boerka komt niet in de boeken voor maar wel in de praktijk. Theorie is iets heel anders.
Ik zou verdonk ook een hand weigeren heb ik geen religieuze redenen voor nodigquote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
koningin stond ook 8er de Imam als steun toen de imam weigerde verdonk een hand te geven.![]()
Ach, je went eraan.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik ook weinig zie wat dat betreft..
Bron?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
koningin stond ook 8er de Imam als steun toen de imam weigerde verdonk een hand te geven.![]()
hahaquote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:09 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik zou verdonk ook een hand weigeren heb ik geen religieuze redenen voor nodig.
Ah vandaar. Respectlozen onder elkaar in dit topic, zie ik. Lekker klessebessen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:09 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik zou verdonk ook een hand weigeren heb ik geen religieuze redenen voor nodig.
Ik heb zelf eigenlijk nooit last van bevolkingsgroepen, en ook ik woon in een zgn. "probleemwijk". Weet je zeker dat je niet zelf die last maakt?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:09 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ach, je went eraan.
Gelukkig hebben we in Rotterdam last van zoveel bevolkingsgroepen, en vallen die moslimfundi"s nog wel mee. Dat is in andere steden nog wel anders, in Den Haag is het helemaal een drama wat dat betreft.
jij weet best waar ik op doel, vandaar ook dat je zogoed als mijn hele post overslaatquote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
en nu in je eigen woorden?
"God draagt jullie met betrekking tot jullie kinderen op: voor een mannelijk [kind] evenveel als het aandeel van twee vrouwelijke..." (Koran 4:11)
Je wilde zeggen dat jij lekker respecvol bent? Je mist enige zelfreflectie ben ik bang.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:10 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ah vandaar. Respectlozen onder elkaar in dit topic, zie ik. Lekker klessebessen.
Verklaar je nader. Heb ik ergens beweerd dat jij niet in Rotterdam woontquote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:08 schreef NanKing het volgende:
[..]
Mijn punt is dat je ongeveer uit je aars lult,maar goed dat is mijn punt natuurlijk he.
Goh, daar heb ik tot voor kort gewoond, en waarschijnlijk in één van die straten waar jij nu op doelt, naja waarschijnlijk......zeker weten eigenlijk. En inderdaad heb ik wel mannen met losse handjes meegemaakt. Maar nou niet echt significant meer Moeselmannen dan Sjonnies.....of een niet nader te noemen directeur van een miljoenenbedrijf.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
In Rotterdam? Je kunt beter vragen welke straat je niet moet wezen.
Moet ik dat aan mijn vriendin vragen? Die afvallige Mocrohoer die Allah heeft afgezworen en zonder ook maar aan een huwelijk te denken het bed deelt met deze westerse hond? Die dus eigenlijk uitgekotst en onthoofd had moeten zijn volgens "jullie" cowboyverhalen over de Koran?quote:Onder andere. Vraag anders maar eens aan je mammie, je zus of je vriendin wat zij van het verplicht moeten dragen van een hoofddoek vinden.
Ik heb inderdaad geen enkel respect voor compleet respectloos tuig dat hier in Nederland helemaal niet thuishoort en de boel in rap tempo aan het verzieken is. Ik ben geen dhimmi.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:11 schreef NanKing het volgende:
[..]
Je wilde zeggen dat jij lekker respecvol bent? Je mist enige zelfreflectie ben ik bang.
Sgoed.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
sorry kan niet 123 vinden, als ik heb laat ik het je weten
Killing to show that killing is wrong?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:13 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad geen enkel respect voor compleet respectloos tuig dat hier in Nederland helemaal niet thuishoort en de boel in rap tempo aan het verzieken is. Ik ben geen dhimmi.
Goed jij je zin, jij zal het zien als wat krom is recht praten, maar daar komtiequote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:11 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
jij weet best waar ik op doel, vandaar ook dat je zogoed als mijn hele post overslaat![]()
quote:"God draagt jullie met betrekking tot jullie kinderen op: voor een mannelijk [kind] evenveel als het aandeel van twee vrouwelijke..." (Koran 4:11)
De zoon moet als man zijn dubbel part gebruiken voor het "zorgdragen van" een hele reeks personen benevens zichzelf (zijn vrouw, zijn kinderen, eventueel ook zijn moeder wanneer vader zou overleden zijn, enz). Hoewel de dochter als vrouw geen enkele financiële zorgplicht heeft, en er in tegendeel altijd financieel voor haar gezorgd wordt, heeft de Islam haar wel een erfdeel toegekend. 6 Het part dat zij krijgt en dat welliswaar kleiner is, mag ze bovendien volledig voor zichzelf houden.
Het feit dat de man inzake erfrecht financieel bevoorrecht is geeft de man geen enkele superioriteit of dominantie, het geeft hem integendeel extra verantwoordelijkheden die niet vrijblijvend zijn.
Mannen wordt voorgeschreven royaal te spenderen aan hun gezin:
Het werd gemeld door Abu-Darda (radhiallaho anho) dat de Profeet (sallallaho alaihi wasallam) mij opdroeg: "Besteed zoveel als mogelijk aan je gezin." (Kanz)
Wanneer een vrouw vindt dat haar man te krenterig is, mag ze zelf nemen wat ze redelijkerwijze nodig heeft - zelfs zonder dat hij er weet van heeft:
'Aisha vertelde dat Hint bint 'Utba zei: "O God's Apostel. Abu Sufuan is een vrek en hij geeft mij niet voldoende voor mij en mijn kinderen. Kan ik van zijn bezit nemen zonder dat hij er van weet?" De Profeet zei: "Neem wat voldoende is voor u en uw kinderen, en het bedrag moet eerlijk en redelijk zijn" (Bukhari)
Het niet nakomen van zijn zorgplicht heeft gevolgen voor de man, in het hiernamaals maar ook hier. Wanneer hij niet voldoende spendeert aan vrouw en kinderen, is dit een van de redenen op grond waarvan zijn vrouw een echtscheiding kan aanvragen (Koran 65:6-7). 7
Dat een man zorgplicht heeft, ontslaat een man evenmin van een deelname in de huishoudelijke taken. In navolging van Profeet Mohamed die een deel van het huishoudelijk werk op zich nam (zoals herstellen van kledij of opmaken van het bed), worden mannen in de Islam aangemoedigd hun vrouwen te helpen in het huishouden, 9 ongeacht of de vrouw huisvrouw is of uit werken gaat.
Bovendien is het huishouden doen geen verplichting voor de vrouw - al is het in de praktijk vaak zo dat wanneer de man kostwinner is, de vrouw zorg draagt voor het huishouden. Ze moet dit echter niet doen. Van rechtswege is een huwelijk in de Islam immers geen dienstbaarheidscontract maar een verbintenis tussen gelijken.
Ook hier merk ik er veel minder van dan wat jij de wereld probeert wijs te maken.....quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:09 schreef Lemmeb het volgende:
in Den Haag is het helemaal een drama wat dat betreft.
Wat mij betreft. Je kunt natuurlijk ook achterover gaan leunen en als een goeie dhimmi "respect tonen" voor volk dat dat respect helemaal niet verdient, net zolang tot uiteindelijk ook jij eraan moet geloven.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Killing to show that killing is wrong?
wat geeft jou het idee dat jij wel respect verdient dan? Trots?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:18 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat mij betreft. Je kunt natuurlijk ook achterover gaan leunen en als een goeie dhimmi "respect tonen" voor volk dat dat respect helemaal niet verdient, net zolang tot uiteindelijk ook jij eraan moet geloven.
Wat voor een "achterlijk" vertekend beeld heb jij van de Moslims in Nederland? Ik begin echt te geloven dat jij onder elke jurk een bommenriem ziet en onder elk leren jackie met te grote bontkraag een losgeslagen topcrimineel.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:18 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat mij betreft. Je kunt natuurlijk ook achterover gaan leunen en als een goeie dhimmi "respect tonen" voor volk dat dat respect helemaal niet verdient, net zolang tot uiteindelijk ook jij eraan moet geloven.
Waarom zo'n haat tegen moslims? Waarom verdienen zij geen respect? Hoe identificeer je "zij"?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:18 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Hey wacht even. Respect moet wel van twee kanten komen. Zo te zien toon jij ook geen respect, dus waarom zouden zij het wel moeten doen?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:18 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik heb lang genoeg respect voor die ander getoond, maar het bleek niet van 2 kanten te komen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:21 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Hey wacht even. Respect moet wel van twee kanten komen. Zo te zien toon jij ook geen respect, dus waarom zouden zij het wel moeten doen?
Wanneer heb jij voor het laatst zo'n huis van binnen gezien?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:21 schreef GewoneMan het volgende:
TS heb je trouwens nog een verklaring dat moslima`s op zijn zachtst gezegd de blijf van mijn lijf huizen overspoelen ?
ja topc even doorlezen had ik al beantwoordquote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:21 schreef GewoneMan het volgende:
TS heb je trouwens nog een verklaring dat moslima`s op zijn zachtst gezegd de blijf van mijn lijf huizen overspoelen ?
Goh ik herinner niet dat ik je niet respecteerdequote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:22 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik heb lang genoeg respect voor die ander getoond, maar het bleek niet van 2 kanten te komen.
Goh, dan zul je wel een aparte manier van respect tonen hebben. Want ik ken werkelijk niemand, zonder duidelijke sociale stoornis, die niet gewoon respect terug krijgt van het over-over-over-overgrote deel van de huis-tuin-en-keukenmoslims op straat en de rest van het dagelijkse openbare leven.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:22 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik heb lang genoeg respect voor die ander getoond, maar het bleek niet van 2 kanten te komen.
Wie zegt dat ik vind dat ik respect verdien dan? In jouw ogen zal dat in elk geval niet zo zijn, maar het gaat hier helemaal niet om mij. Het gaat hier eerder om mensen die het gevaar nog niet doorhebben, en zich keer op keer door zoetgevooisd gelul van de zogenaamd 'welwillende' moslim langzaam naar een point-of-no-return laten leiden.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
wat geeft jou het idee dat jij wel respect verdient dan? Trots?
Pfff, je zou m'n zuster niet eens de hand schudden. En dat durft nog over 'respect'' te praten.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Goh ik herinner niet dat ik je niet respecteerde
Dit klinkt toch wel behoorlijk paranoide.. Waarom zie je in iedere moslim een vijand?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:25 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik vind dat ik respect verdien dan? In jouw ogen zal dat in elk geval niet zo zijn, maar het gaat hier helemaal niet om mij. Het gaat hier eerder om mensen die het gevaar nog niet doorhebben, en zich keer op keer door zoetgevooisd gelul van de zogenaamd 'welwillende' moslim langzaam naar een point-of-no-return laten leiden.
Als je zelf niet gerespecteerd wilt worden, tsjaaahquote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:25 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik vind dat ik respect verdien dan? In jouw ogen zal dat in elk geval niet zo zijn, maar het gaat hier helemaal niet om mij. Het gaat hier eerder om mensen die het gevaar nog niet doorhebben, en zich keer op keer door zoetgevooisd gelul van de zogenaamd 'welwillende' moslim langzaam naar een point-of-no-return laten leiden.
respect komt niet uit lichamelijk contact. In Japan is er zelfs geen sprake van lichamelijk contact in een zakelijk gesprek, dat is ook niet respectloos. Dat is gewoon hun manier van omgang.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:26 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Pfff, je zou m'n zuster niet eens de hand schudden. En dat durft nog over 'respect'' te praten.
pa·ra·noia1 (de ~ (v.))quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:25 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele boodschap aan dit soort geklets. Ga dat anders hier maar ff posten ofzo.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:27 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
pa·ra·noia1 (de ~ (v.))
1 achtervolgingswaanzin
pa·ra·noia2 (bn.)
1 [inf.] paranoïde
En dat bedoel ik zowel grappig als serieus.
Jongen, als jij achter elke boom en/of lanternpaal een zelfmoordterrorist en/of één van Ali Baba's veertig kutmarokkaantjes ziet dan is dat heel erg ongezond. Echt waar, jij bent niet die ene visionair terwijl de rest van de wereld compleet achterlijk en blind is. Echt niet.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:31 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik heb geen enkele boodschap aan dit soort geklets. Ga dat anders hier maar ff posten ofzo.
Hier in Nederland wel, dwz er is bepaald lichamelijk contact dat zeer sterk met het tonen van respect geassocieerd wordt. Pas je daar maar gewoon aan aan.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
respect komt niet uit lichamelijk contact.
Dat zal allemaal best (ik heb andere ervaringen met Japan, met neemt het inmiddels niet meer zo nauw met al die eeuwenoude tradities), maar Japanners in Nederland geven gewoon netjes een hand.quote:In Japan is er zelfs geen sprake van lichamelijk contact in een zakelijk gesprek, dat is ook niet respectloos. Dat is gewoon hun manier van omgang.
quote:"de Fuqaha - de legalisten - definiëren dit contract als Aqdu Istimtaa' - een overeenkomst die alle partijen toelaat genoegen te hebben in deze intieme relatie. Het is geen overeenkomst van dienstbaarheid (servitude) of iets van die aard. Dus wanneer het op de wettelijkheid aankomt, en iedereen zegt "waar zijn mijn rechten", dan ontheft dit contract de vrouw van het poetsen of dergelijke zaken. In de woorden van Ibn Hazm, een van de grotere literalistische geleerden, is het de plicht van de echtgenoot het eten bereid naar zijn vrouw te brengen. En de Fuqaha zeggen over het algemeen dat wanneer een vrouw behoort tot diegenen die gewoon zijn bediend te worden - de "upper class" - dan is het de plicht van de man om haar een huisbediende te geven om voor hem te zorgen. Hoewel er wordt gezegd dat goede manieren vragen dat de vrouw zorgt voor wat in het huis is, en dat de man zorgt voor wat daarbuiten is, toch is het zo dat normale wellevendheid dicteert dat de echtgenoot zijn vrouw een handje toesteekt".
'De rest van de wereld'? In een paar jaar is er veel veranderd. Jij bent hier juist degene met een sterk afwijkende mening.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:33 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Jongen, als jij achter elke boom en/of lanternpaal een zelfmoordterrorist en/of één van Ali Baba's veertig kutmarokkaantjes ziet dan is dat heel erg ongezond. Echt waar, jij bent niet die ene visionair terwijl de rest van de wereld compleet achterlijk en blind is. Echt niet.
Nergens geld er een verplichting in NLs strafrecht dat je perse lichamelijk contact moet hebben.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:35 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Hier in Nederland wel, dwz er is bepaald lichamelijk contact dat zeer sterk met het tonen van respect geassocieerd wordt. Pas je daar maar gewoon aan aan.
Nou ik heb stage gelopen bij een japans vertaalbureau, daar was een hand geven uit den boze je moest ze in de ogen kijken bij een gesprek en als je uitgepraat was moest je knikken. Vond ik helemaal niet respectloos. integendeel heel apart en wel mooiquote:Dat zal allemaal best (ik heb andere ervaringen met Japan, met neemt het inmiddels niet meer zo nauw met al die eeuwenoude tradities), maar Japanners in Nederland geven gewoon netjes een hand.
Idd moslims worden overal geslachtquote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:37 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
'De rest van de wereld'? In een paar jaar is er veel veranderd. Jij bent hier juist degene met een sterk afwijkende mening.
En al die veranderingen zijn veroorzaakt door een complot van alle moslims tegen de niet-moslims.. ?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:37 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
'De rest van de wereld'? In een paar jaar is er veel veranderd. Jij bent hier juist degene met een sterk afwijkende mening.
Dat komt omdat er in ons strafrecht nooit rekening gehouden is met de komst van een miljoen idioten die weigeren zich aan te passen aan de alhier heersende zeden. Dat komt nog wel, als de nood echt hoog is.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nergens geld er een verplichting in NLs strafrecht dat je perse lichamelijk contact moet hebben.
Nee inderdaad, de lelijke nietquote:Daarnaast heb ik gemeld dat ik niet alle vrouwen een hand zal weigeren.
Ohja? Waar dan?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Idd moslims worden overal geslacht
Nee hoor gelukkig denkt de meerderheid niet zoals jij .quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:41 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat komt omdat er in ons strafrecht nooit rekening gehouden is met de komst van een miljoen idioten die weigeren zich aan te passen aan de alhier heersende zeden. Dat komt nog wel, als de nood echt hoog is.
Nee, maar goed zal jij nooit begrijpen.quote:Nee inderdaad, de lelijke niet
Wie zegt trouwens dat iemand hier moslims wil 'slachten'quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Idd moslims worden overal geslacht
Mwaw, nee hoor. Op dat kliekje uit je signature na delen bijzonder weinig mensen jouw paranoide waanbeelden wat betreft het duivelse complot dat den miljoenen moesselmannen al honderen jaren geleden gesmeet hebben om in het jaar des here Allah 2006 den complete Westerse wereld als varkens te onderdrukken en halal te slachten.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:37 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Joh laat ik nou eens een Nederlander zijn, samen met 1000den andere bekeerde moslims die geen ander nationaliteit hebben.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:43 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wie zegt trouwens dat iemand hier moslims wil 'slachten'Ik wil slechts dat de moslim terugkeert naar zijn eigen beloofde land, en dat is niet Nederland.
Come on alicey, je weet heus wel in welke context ik het bedoelde.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:44 schreef Alicey het volgende:
Lichamelijk contact is voor mij overigens best belangrijk. Een weigering daar van zou ik persoonlijk als een belediging opvatten. Het lijkt mij een cultureel verschijnsel dat niet door religieuze verschijnselen te overrulen valt. Gezien dit Nederland is lijkt mij ook dat een ieder zich daar aan aan te passen heeft, net zoals ik mij aanpas naar culturele normen en gebruiken wanneer ik Nederland verlaat.
Ik weet wel in welke context je het bedoelt, maar dan nog zou ik me erg beledigd voelen wanneer mij een hand geweigerd wordt.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Come on alicey, je weet heus wel in welke context ik het bedoelde.
Maakt dat verschil uit dan met betrekking tot hetgeen ik eerder schreef? Emigreer maar lekker naar Iran ofzo, als je zonodig de moslim uit wilt hangen!quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Joh laat ik nou eens een Nederlander zijn, samen met 1000den andere bekeerde moslims die geen ander nationaliteit hebben.
Iran en islamquote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:47 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Maakt dat verschil uit dan met betrekking tot hetgeen ik eerder schreef? Emigreer maar lekker naar Iran ofzo, als je zonodig de moslim uit wilt hangen!
En nu ben ik weg
Doegquote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:47 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Maakt dat verschil uit dan met betrekking tot hetgeen ik eerder schreef? Emigreer maar lekker naar Iran ofzo, als je zonodig de moslim uit wilt hangen!
En nu ben ik weg
Even een lulverhaaltje erom heen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:47 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik weet wel in welke context je het bedoelt, maar dan nog zou ik me erg beledigd voelen wanneer mij een hand geweigerd wordt.
Wanneer het van te voren wordt duidelijk gemaakt is het misschien wel anders inderdaad. Wanneer het out of the blue gebeurt levert het echter heel andere gedachten en gevoelens op.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Even een lulverhaaltje erom heen.
En als ik nou jou respecteer in al je schoonheid en kuisheid en dat voor mij de reden is om niet lichamelijk contact te accepteren, naast mijn religieuze overtuiging.
Ik snap niet waarom veel mensen het eens lijken te zijn met bovenstaande quote. Als mannen en vrouwen worden gescheiden, dan is dat absoluut geen achterstelling van de vrouwen. Het is namelijk niet zo dat een man wel bij de vrouwen mag gaan bidden. Mannen hebben in dit geval niet meer rechten dan vrouwen, en vice versa.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:37 schreef wijsneus het volgende:
Mischien is jouw opvatting in deze gelijk aan de 'westerse' 'normen', maar voor de moslim in algemene zin denk ik dat dit niet het geval is.
Nee maar zou het ook nooit zomaar doen zoals de imaam bijvoorbeeld ofzo bij verdonk. Dat niet, natuurlijk moet ze er van op de hoogte zijnquote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wanneer het van te voren wordt duidelijk gemaakt is het misschien wel anders inderdaad. Wanneer het out of the blue gebeurt levert het echter heel andere gedachten en gevoelens op.
tuurlijk ik heb ook NLs bloed in mequote:Heb jij enig idee wat het in de Nederlandse cultuur betekent wanneer je een hand weigert?
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:52 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom veel mensen het eens lijken te zijn met bovenstaande quote. Als mannen en vrouwen worden gescheiden, dan is dat absoluut geen achterstelling van de vrouwen. Het is namelijk niet zo dat een man wel bij de vrouwen mag gaan bidden. Mannen hebben in dit geval niet meer rechten dan vrouwen, en vice versa.
Sterker, bovenstaande quote getuigt ervan dat de schrijver zelf de indruk heeft dat mannen superieur zijn. Het insueert namelijk dat het een voorrecht zou zijn voor vrouwen om bij de mannen te mogen zitten.
Denk na voor je zoiets post.
Verdonk zou ik juist wel een hand weigeren.. Maar dan naar Nederlandse maatstaven..quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee maar zou het ook nooit zomaar doen zoals de imaam bijvoorbeeld ofzo bij verdonk. Dat niet, natuurlijk moet ze er van op de hoogte zijn
Of ze deed alsof. Een makelaar is tenslotte iemand in de hoedanigheid van een bedrijf, en om wille van professionaliteit maak je dan van bepaalde zaken geen punt..quote:tuurlijk ik heb ook NLs bloed in me
Onder meeste omstandigheden hebben ze er nooit problemen mee gehad, bijvoorbeeld toen ik als vertaler mee moest voor een vriend. En makelaar was een vrouw. Ik gaf haar wel een hand en die vriend niet, maar toen die vrouw vroeg waarom ik wel een hand gegeven, moest ik dus toe gegeven dat mijn geloof op dat moment zwak was en ik wou niet verkeerd overkomen. En zij begreep dat allemaal
En hoe zou dat zijn dan?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 22:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Verdonk zou ik juist wel een hand weigeren.. Maar dan naar Nederlandse maatstaven..
Mwuaah zo kwam het iig niet over, anders had ze niet gevraagt naar waarom ik wel een hand gaf en hij niet lijkt me. maar goed zoals je kunt lezen:quote:Of ze deed alsof. Een makelaar is tenslotte iemand in de hoedanigheid van een bedrijf, en om wille van professionaliteit maak je dan van bepaalde zaken geen punt..
hebben vrouwen een veel hoger rol in de islam dan mannen.quote:Een man kwam bij de Profeet Mohamed en vroeg hem: O Boodschapper van God, wie onder de mensen is mijn gezelschap het meest waardig? De Profeet zei: jouw moeder. De man zei en wie wie daarna? De Profeet zei: jouw moeder. De man vroeg verder, en vroeg wie komt er daarna? Pas dan zei de Profeet: jouw vader. (Bukhari)
Omdat ik een sterke minachting koester jegens haar.quote:
In professionele gevallen weet je het nooit helemaal zeker.. In professionele situaties laat ik zelf ook niet snel merken als ik bijv. iemand zich als een hork vind gedragen. In prive-situaties ben ik daar minder terughoudend in..quote:Mwuaah zo kwam het iig niet over, anders had ze niet gevraagt naar waarom ik wel een hand gaf en hij niet lijkt me. maar goed zoals je kunt lezen:
In de praktijk uit het zich echter niet altijd zo. Het stuk over getuigen doet bovendien weer anders vermoeden (Hier hebben we het eerder al eens over gehadquote:hebben vrouwen een veel hoger rol in de islam dan mannen.
Dan nog de hadith:quote:Soera 4, vers 34: "De mannen zijn zaakwaarnemers voor de vrouwen, omdat God de een boven de ander heeft bevoorrecht...".
S 23, v 1-6; "Het zal de gelovigen wel gaan... die hun schaamstreek kuis bewaren, behalve bij hun echtgenotes of de slavinnen waarover zij beschikken..." (vergelijk ook: S 4, v 3.)
S 65, v 1: "O profeet! Wanneer jullie je van je vrouwen scheiden, doe dat dan met inachtneming van haar wachttijd..."
S 2, v 282 "En roep twee getuigen op uit het midden van jullie mannen. En als er geen twee mannen zijn, dan een man en twee vrouwen... zodat, als één van haar beiden zich vergist, de andere haar eraan kan herinneren."
S 4, v 176: "... als er verscheidene broers en zusters zijn, dan komt de man het aandeel van twee vrouwen toe."
S 4, v 34: "De deugdzame vrouwen zijn dus onderdanig...Maar zij van wie jullie de ongezeglijkheid vrezen, vermaant haar, laat haar alleen in haar rustplaatsen en slaat haar".
zie: http://www.etiennevermeersch.be/artikels/god_rel/vrouw_islamquote:"de hel is vooral bevolkt met vrouwen." (collectie van al Boukhari, een van de meest gezaghebbende).
"Vrouwen hebben minder rede en minder geloof..."
Vind ik geen reden om haar hand te weigeren, maar dat voert hier misschien offtopicquote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:05 schreef Alicey het volgende:
Omdat ik een sterke minachting koester jegens haar.
Duidelijk.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
Omdat ik een sterke minachting koester jegens haar.
Ja oke, daar heb je wel gelijk in, maar het gaat er zeg maar om dat ik het alleen doe om niet in zonde te vallen. Is bij mij helaas meerdere gevallen gebeurt dat je na een gegeven moment toch jezelf niet meer beheerst en voor je het weet heb je al een zonde begaan. Vrienden zijn natuurlijk een ander verhaal, sommige meiden geef ik met opzet geen hand omdat ze weten hoe ik er over denk. Als ik bij een directrice en zo kom geef ik over algemeen wel een hand, maar dat hangt dus wel van sfeer af. Ook bij een huisarts is er sprake van lichamelijk contact dus die geef ik dan ook wel een hand.quote:In professionele gevallen weet je het nooit helemaal zeker.. In professionele situaties laat ik zelf ook niet snel merken als ik bijv. iemand zich als een hork vind gedragen. In prive-situaties ben ik daar minder terughoudend in..
Klopt, vandaar ook dit topic als een soort van 2e deel. En eigenlijk geinspireerd door een soort van discussie waar je ook op de hoogte van bent en niet eens naar mijn kant luisterdequote:In de praktijk uit het zich echter niet altijd zo. Het stuk over getuigen doet bovendien weer anders vermoeden (Hier hebben we het eerder al eens over gehad).
volledig uit verband gerukt jaquote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:08 schreef buachaille het volgende:
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:14 schreef Ludacris het volgende:
De enige reden waarom mensen denken dat vrouwen binnen de Islam worden onderdrukt is onwetendheid.
Oja en die Somalische teef.
Somalische verdwaaldequote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:16 schreef Ludacris het volgende:
[..]
Had jij een beter woord in gedachten dan?
Somalisch triest PMS-wicht dat wraak neemt om alles wat wat Moslim lijkt, omdat zij nu niet meer seksueel bevredigt kan worden.quote:
Tsjaah men moet boven dat staan, en niet zoals haar zwak te zijn door te beledigen enzo hequote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:18 schreef Ludacris het volgende:
[..]
Somalisch triest PMS-wicht dat wraak neemt om alles wat wat Moslim lijkt, omdat zij nu niet meer seksueel bevredigt kan worden.
Ja maar toch is zij 1 van de redenen dat mensen zo over de Islam denken. Daarom open je dit topic toch?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Tsjaah men moet boven dat staan, en niet zoals haar zwak te zijn door te beledigen enzo he
Ja 1 van de redenen, als zij er niet was geweest was er vast wel iemand anders geweest.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:21 schreef Ludacris het volgende:
[..]
Ja maar toch is zij 1 van de redenen dat mensen zo over de Islam denken. Daarom open je dit topic toch?
sssssst daar kwets je ze mee... ze zijn daar nogal gevoelig voorquote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:09 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
'k Ben benieuwd naar de resultaten van een vergelijkend onderzoek naar huiselijk geweld en verkrachting binnen moslim- en binnen niet-moslim-gemeenschappen.
Maarja, da's slechts cultuur he?.
Het lijkt me dat je het er met enig genoegen over hebt. Zegt weer genoeg!quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:18 schreef Ludacris het volgende:
[..]
Somalisch triest PMS-wicht dat wraak neemt om alles wat wat Moslim lijkt, omdat zij nu niet meer seksueel bevredigt kan worden.
cultureel enzoquote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:24 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
sssssst daar kwets je ze mee... ze zijn daar nogal gevoelig voor![]()
je hebt wel gelijk hoor
hoezo?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:24 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het lijkt me dat je het er met enig genoegen over hebt. Zegt weer genoeg!
Zij is het zelfde als een Christen die van zijn geloof valt, alleen is zij toevallig van de Islam gevallen, en dat zie je niet vaak.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:18 schreef Ludacris het volgende:
[..]
Grappig dat ik laatst in de AD een stuk las van een Marokkaanse man die van zijn geloof van ''afgevallen''. Maar hem zie ik niet op TV verschijnen en de Islam zwart maken.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:26 schreef NanKing het volgende:
[..]
Zij is het zelfde als een Christen die van zijn geloof valt, alleen is zij toevallig van de Islam gevallen, en dat zie je niet vaak.
Voor de rest zijn er wel iets meer redenen waarom zij zo denkt over de islam het is niet alleen doordat ze besneden is. Maar dit is een andere discussie lijkt me.
Bahz Ibn Hakim vertelde: "Ik vroeg de Profeet hoe om te gaan met vrouwen en hij zei: Voed ze zoals jullie jezelf voeden, kleed ze zoals jullie jezelf kleden en sla of berisp hen niet."quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:26 schreef NanKing het volgende:
[..]
Zij is het zelfde als een Christen die van zijn geloof valt, alleen is zij toevallig van de Islam gevallen, en dat zie je niet vaak.
Voor de rest zijn er wel iets meer redenen waarom zij zo denkt over de islam het is niet alleen doordat ze besneden is. Maar dit is een andere discussie lijkt me.
religieus dan?quote:
Er zijn heel veel ex-Christenen die dit wel doen. Er zijn natuurlijk tal van redenen om dit te doen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:28 schreef Ludacris het volgende:
[..]
Grappig dat ik laatst in de AD een stuk las van een Marokkaanse man die van zijn geloof van ''afgevallen''. Maar hem zie ik niet op TV verschijnen en de Islam zwart maken.
Maar zoals je zelf al zei, dit is een totaal andere discussie.
Het is me al eerder opgevallen dat met name lager opgeleiden de besnijdenis van de dame in kwestie meenemen in discussies over haar mening over de Islam. De postgeschiedenis van Ludacris maakt het verder wel af dacht ik zo.quote:
ik heb nog nooit een man in een burka gezienquote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
religieus dan?
nogmaals:
Bahz Ibn Hakim vertelde: "Ik vroeg de Profeet hoe om te gaan met vrouwen en hij zei: Voed ze zoals jullie jezelf voeden,kleed ze zoals jullie jezelf kleden en sla of berisp hen niet."
Ik ben niet iemand die het snel zegt maar, weet je dat of je heb je er een bron voor?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:31 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ik heb nog nooit een man in een burka gezien![]()
en weet dat niemand hun vrouw (gimiddeld gezien) zo vaak door het huis slaat als moslims, klote maar het is een feit![]()
Hadith bewijst dus duidelijk dat islam en slaan niet samen gaan en dat is een feit.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:31 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ik heb nog nooit een man in een burka gezien![]()
en weet dat niemand hun vrouw (gimiddeld gezien) zo vaak door het huis slaat als moslims, klote maar het is een feit![]()
Je moest eens weten hoeveel Moslims zich bekeren tot het Christendom! Ik kom er wekenlijks voorbeelden van tegen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:26 schreef NanKing het volgende:
[..]
Dus jij trekt conclusies over mijn denkvermorgen doormiddel van mijn postgeschiedenis? Dat zegt meer over jou dan over mij.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:31 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het is me al eerder opgevallen dat met name lager opgeleiden de besnijdenis van de dame in kwestie meenemen in discussies over haar mening over de Islam. De postgeschiedenis van Ludacris maakt het verder wel af dacht ik zo.
Lager opgeleid? Hoe serieus neem jij Fok! om mensen te beoordelen op hun onderwijs?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:31 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het is me al eerder opgevallen dat met name lager opgeleiden de besnijdenis van de dame in kwestie meenemen in discussies over haar mening over de Islam. De postgeschiedenis van Ludacris maakt het verder wel af dacht ik zo.
Ik zelf heb het nog nooit gezien, wat zijn eigenlijk de beweegredenen van die mensen?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:33 schreef buachaille het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoeveel Moslims zich bekeren tot het Christendom! Ik kom er wekenlijks voorbeelden van tegen.
En feiten daar hebben wij bronnen en cijfertjes enzo voor. Doe eens gevenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:31 schreef GewoneMan het volgende:
Andersom ook vriend.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:33 schreef buachaille het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoeveel Moslims zich bekeren tot het Christendom! Ik kom er wekenlijks voorbeelden van tegen.
neen, jij kent de koran niet dat is wel duidelijk. feit is dat 70% van de blijf van mijn lijf huizen vol zitten met moslimas. aan jouw de vraag hoeveel moslima`s maken deel uit van de nederlandse samenleving. ik garandeer je dat het minder dan 4% is. knappe prestatie dat zo`n klein gedeelte van de samenleving de blijf van mijn lijf huizen voor 70% vultquote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hadith bewijst dus duidelijk dat islam en slaan niet samen gaan en dat is een feit.
Nogmaals, hoe kom je aan die cijfers?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:35 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
neen, jij kent de koran niet dat is wel duidelijk. feit is dat 70% van de blijf van mijn lijf huizen vol zitten met moslimas. aan jouw de vraag hoeveel moslima`s maken deel uit van de nederlandse samenleving. ik garandeer je dat het minder dan 4% is. knappe prestatie dat zo`n klein gedeelte van de samenleving de blijf van mijn lijf huizen voor 70% vult
Nogmaals: wanneer heb jij zo'n huis voor het laatst van binnen gezien?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:35 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
neen, jij kent de koran niet dat is wel duidelijk. feit is dat 70% van de blijf van mijn lijf huizen vol zitten met moslimas. aan jouw de vraag hoeveel moslima`s maken deel uit van de nederlandse samenleving. ik garandeer je dat het minder dan 4% is. knappe prestatie dat zo`n klein gedeelte van de samenleving de blijf van mijn lijf huizen voor 70% vult
net als v/d ven... en we weten wat daarvan is gekomenquote:
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:35 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
neen, jij kent de koran niet dat is wel duidelijk.
niet, heb de cijfers gezien en die liegen nietquote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:36 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Nogmaals: wanneer heb jij zo'n huis voor het laatst van binnen gezien?
nee net als ik.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:37 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
net als v/d ven... en we weten wat daarvan is gekomenjij zal er wel trots op zijn
![]()
lees het en bekeer jezelfquote:
Voor de derde maal, bron?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:38 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
niet, heb de cijfers gezien en die liegen niet![]()
kom met punten als je zeker van je zelf bent dan, waar in de koran wordt uitgenodigd voor slaan van vrouwen.quote:
Blablabla, je bedoelt ik lul anderen na, zonder ook maar ooit ergens bewijs en cijfers gezien te hebben.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:38 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
niet, heb de cijfers gezien en die liegen niet![]()
http://www.huiselijkgewel(...)chtone_gezinnen.htmlquote:Equivalent wil er op wijzen dat huiselijk geweld binnen allochtone gezinnen niet vanuit de cultuur, afkomst of religie verklaard kán en mág worden. Geen enkele culturele achtergrond legitimeert geweld
mbt koran is hij wat dat betreft ook niet met bronnen gekomen helaas.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:40 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Blablabla, je bedoelt ik lul anderen na, zonder ook maar ooit ergens bewijs en cijfers gezien te hebben.
Tip: ga eens langs bij zo'n huis![]()
95% van de statistieken zijn uit de duim gezogenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:36 schreef NanKing het volgende:
[..]
Nogmaals, hoe kom je aan die cijfers?
oopsquote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:51 schreef trancethrust het volgende:
[..]
95% van de statistieken zijn uit de duim gezogen
offtopic:
foutje in je link, t is: members.chello.nl; mooie site ;p
neen ik heb er cijfers van gezien die ik zo ff niet kan vinden maar ze kloppen...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:40 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Blablabla, je bedoelt ik lul anderen na, zonder ook maar ooit ergens bewijs en cijfers gezien te hebben.
Tip: ga eens langs bij zo'n huis![]()
Prachtigquote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:52 schreef NanKing het volgende:
[..]
oopszal het meteen veranderen thnx
. Mooi klokje toch
![]()
ik wacht nog steeds een punt van je vanuit de koran.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:55 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
neen ik heb er cijfers van gezien die ik zo ff niet kan vinden maar ze kloppen...
zo`n huis kan je niet zomaar bezoeken hoor![]()
![]()
je wil het niet zien... reden plaat voor je kop en last van tunnelvisiequote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
mbt koran is hij wat dat betreft ook niet met bronnen gekomen helaas.
pot...ketel...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:59 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
je wil het niet zien... reden plaat voor je kop en last van tunnelvisie![]()
kom je nog een punt of weetje niet wat onderbouwing inhoudt?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:59 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
je wil het niet zien... reden plaat voor je kop en last van tunnelvisie![]()
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/inj/long.htmlquote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ik wacht nog steeds een punt van je vanuit de koran.
Als die cijfers echt bestonden dan stond heel het internet vol met kopieeen van het onderzoek. Ik denk dat je ze dan in veelvoud zou aantreffen op www.geertwilders.nl , www.ayaanhirsiali.nl en www.michielsmit.nlquote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:55 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
neen ik heb er cijfers van gezien die ik zo ff niet kan vinden maar ze kloppen...
Als je serieuze bedoelingen hebt en even belt van tevoren mag je wel met een paar vrouwtjes praten voor je eigen onderzoekje hoorquote:zo`n huis kan je niet zomaar bezoeken hoor![]()
![]()
Check de urls en beweer dan eens met droge ogen dat het objectief materiaal is wat je aanhaaltquote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:02 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/inj/long.html
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/int/long.html
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/cruelty/long.html
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/abs/long.html
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/women/long.html
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/contra/by_name.html
enjoy heb ff geen zin om ze voor te kauwen...
slaan vriend.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:02 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/inj/long.html
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/int/long.html
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/cruelty/long.html
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/abs/long.html
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/women/long.html
http://www.skepticsannotatedbible.com/quran/contra/by_name.html
enjoy heb ff geen zin om ze voor te kauwen...
hahah al paar 1000x aangehaald door de anti islamist.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:04 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Check de urls en beweer dan eens met droge ogen dat het objectief materiaal is wat je aanhaalt![]()
Het enige wat ik heb kunnen vinden op die site van huiselijk geweld was 1 zinnetje dat het bij bijna 900 vrouwen was ondervraagd, waarvan 40 % van de autochtone vrouwen zei ooit mishandelt te zijn en 25 % van de allochtone vrouwen. Dit onderzoek was in '97 .quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:03 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Als die cijfers echt bestonden dan stond heel het internet vol met kopieeen van het onderzoek. Ik denk dat je ze dan in veelvoud zou aantreffen op www.geertwilders.nl , www.ayaanhirsiali.nl en www.michielsmit.nl
[..]
Wow, al eentje. Nog flink wat duizenden erbij en je begint een verschuiving in de statistieken te krijgenquote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:10 schreef GewoneMan het volgende:
http://www.tanya.nl/karima.html
leuk verhaal over moslima die door haar eigen vader met de dood bedreigd wordt, maar hij heeft een goeie reden hoor ze valt op vrouwen![]()
lezen jullie dat zoek ik nog ff verder![]()
nix uit de koran kunnen halen nu je je ook in percentage heb vergist?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:16 schreef GewoneMan het volgende:
http://www.partnermishandeling.nl/main.php?item=rus20040917
ok het is idd geen 70% maar zeer zeker ver boven elke ander ras, groepering of religie
het zijn deeplinks met links naar stukken uit de koran. LETTERLIJK uit de koran immers staat die er compleet op. incl. de goede dingen die erin staan. lees het en oordeel danquote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:04 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Check de urls en beweer dan eens met droge ogen dat het objectief materiaal is wat je aanhaalt![]()
haha helemaal niet letterlijk uit de koran.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:21 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
het zijn deeplinks met links naar stukken uit de koran. LETTERLIJK uit de koran immers staat die er compleet op. incl. de goede dingen die erin staan. lees het en oordeel dan
lees maar knul dan kom je het vanzelf tegenquote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
nix uit de koran kunnen halen nu je je ook in percentage heb vergist?
Het enige wat er staat is letterlijkquote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:16 schreef GewoneMan het volgende:
ok het is idd geen 70% maar zeer zeker ver boven elke ander ras, groepering of religie
Een groot deel van 60 is? Laat het 25 procent zijn, dat is dan nog altijd een heel stuk lager als 70 % niet?quote:en groot deel hiervan is islamitisch
Ik kan niets vinden over dat onderzoek op de site van het trimbosquote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:16 schreef GewoneMan het volgende:
typische reactie van iemand die zijn argument neit kan onderbouwen jammer.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:22 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
lees maar knul dan kom je het vanzelf tegenga niet alles voor je uitkauwen heb wel wat beters te doen...
LEES en wel op de links klikken... de hele bijbel en koran staat er letterlijk op... maar ja je neemt de moeite niet. have a nice life ik ga maffenquote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
haha helemaal niet letterlijk uit de koran.
Ze hebben alleen maar neergezet "waar het op neer komt"
ik ben er zeker wel op geweest.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:23 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
LEES en wel op de links klikken... de hele bijbel en koran staat er letterlijk op... maar ja je neemt de moeite niet. have a nice life ik ga maffen
daar hebben we tolks voorquote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:29 schreef onemangang het volgende:
Whatever. Iedere vrouw die geslagen wordt is er een teveel. Dit soort cijfers zijn nou eenmaal heel moeilijk te geven, lijkt me. Alsof iedere vrouw die geslagen wordt dat met een megafoon loopt rond te bazuinen. Lijkt me vooral voor vrouwen die hier naar Nederland zijn gehaald en de taal amper machtig zijn nog veel moeilijker.
Tolk: "Dus mevrouw hoe vaak wordt u geslagen?"quote:
Aangifte waarna er een tolk kan aangesteld wordenquote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:33 schreef NanKing het volgende:
[..]
Tolk: "Dus mevrouw hoe vaak wordt u geslagen?"![]()
De vrouwen de taal niet machtig zijn komen niet vaak buiten enzo, dus waar zou de tolk dit moeten vragen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |