Sorry hoor, maar ik kan hier niet veel meer uit lezen dan:quote:Op woensdag 24 augustus 2005 21:38 schreef Triggershot het volgende:
Tolerantie in de Islam:
"In de Naam van God de Erbarmer de Barmhartige, Dit is wat de dienaar van God, Umar, de Emir van de gelovigen de mensen van Aelia inzake veiligheid heeft toegezegd: hij heeft hen veiligheid verzekerd voor henzelf, hun bezittingen, hun kerken en kruisen, hun zieken en gezonden en al hun mede-gelovigen. Hun kerken zullen niet als woonplaats genomen worden, noch zullen zij afgebroken worden, niets uit de kerken of hun omgeving zal beschadigd worden, noch zullen hun kruisen verwijderd worden van hun eigendom. Zij zullen niet lastig gevallen worden omwille van hun geloof, en geen van hen zal schade berokkend worden (...) "
het gaat hier om de verklaring van de 2e kalief (opvolger van Mohammed) Umar, dat Christenen en Joden veilig moeten zijn in Islamitische land, met hun leven en bezittingen en worden hun gebedshuizen niet als woonplaatsten ingenomen etc.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 22:11 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik kan hier niet veel meer uit lezen dan:
Gij zult niet stelen en gij zult niet doodslaan. het is een noodzakellijke voorwaarde voor tolerantie.
Maar als dat alles is stelt die tolerantie niet veel voor.
maar misschien begrijp ik de tekst niet
voorbeelden die ik heb gehaald overtuigen je niet?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 22:18 schreef addictivebeat het volgende:
Natuurlijk is er tolerantie binnen de islam, heel veel zelfs, maar dat geldt alleen voor moslims. De islam is gericht op een broederschap van moslims, die moeten natuurlijk geen ruzie met elkaar krijgen. Tegen andersdenkenden zijn ze intolerant.
OK dat is een historische uitspraak voor die tijd op die plaats. Heeft men zich er toen ook aan gehouden is natuurlijk de vraag?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 22:15 schreef Triggershot het volgende:
het gaat hier om de verklaring van de 2e kalief (opvolger van Mohammed) Umar, dat Christenen en Joden veilig moeten zijn in Islamitische land, met hun leven en bezittingen en worden hun gebedshuizen niet als woonplaatsten ingenomen etc.
Is idd een historische uitspraak van de Islam, maar moslimgeleerden mogen beroep doen op de uitspraak van de 2e kalief voor op de dag van vandaag. Omdat Mohammed zei: "de beste moslims zullen mijn generatie en de 2 generatie nakomelingen zijn, neem voorbeeld aan hen"quote:Op woensdag 24 augustus 2005 22:29 schreef Oud_student het volgende:
[..]
OK dat is een historische uitspraak voor die tijd op die plaats. Heeft men zich er toen ook aan gehouden is natuurlijk de vraag.
Zoals ik al eerder zei, als tolerantie zich alleen beperkt tot het niet doodslaan van andersdenkenden, dan vind ik dit wel een misbruik van het woord tolerantie.
Als je wilt aantonen dat de Islam tolerant is, laat dan zien waar en hoe het nu gebeurt.
En is men dan tolerant door de islam of ondanks de islam ?
En hoe moeten de minder tolerante teksten uit de Koran of uitspraken van Mohammed worden uitgelgd ?
triggershot heeft gelijk, de islam bestaat uit drie fundamenten die de geloofsleer bepalen en de complete methodologie, en dat zijn de koran, de sunnah (uitspraken, handelingen en goedkeuringen van profeet Allah's sallah en sallam zijn met hem) en het begrip van de vrome voorgangers (de metgezellen op 1ste plaats, en de eerste drie generaties moslims)quote:Op woensdag 24 augustus 2005 22:29 schreef Oud_student het volgende:
En hoe moeten de minder tolerante teksten uit de Koran of uitspraken van Mohammed worden uitgelegd ?
Bashers? mensen zien, luisteren, en trekken hun conclusies. Daarbij hebben moslims altijd veel praatjes over wat de islam allemaal voor goeds vermag. Laat maar eens zien dan! we willen wel eens wat concrete positieve resultaten zien van dat ''tolerante'' geloof. Het klinkt een beetje als die communisten die beweren dat ''het ware communisme'' nooit gerealiseerd is, dat Lenin en Stalin het communisme misbruikt hebben etc.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 21:38 schreef Triggershot het volgende:
..........
..........
Voor duidelijkheid is niet weer zo een discussier topic voor alle bashers.
Je hoeft je niet aangesproken te voelen, Lasteraar, met jou kan ik af en toe wel disscusieren omdat jij nog wel eens met argumenten en bronnen komt al zijn we het er niet mee eens.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 23:17 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Bashers? mensen zien, luisteren, en trekken hun conclusies. Daarbij hebben moslims altijd veel praatjes over wat de islam allemaal voor goeds vermag. Laat maar eens zien dan! we willen wel eens wat concrete positieve resultaten zien van dat ''tolerante'' geloof. Het klinkt een beetje als die communisten die beweren dat ''het ware communisme'' nooit gerealiseerd is, dat Lenin en Stalin het communisme misbruikt hebben etc.
En wat betreft de ''Bashers'': “Verdraag geduldig wat zij zeggen.” (Koran 20:130)
Ben ik het mee eens, maar volgens een onderzoek bleek hoe meer Nederlanders meer over essentie van de Islam leren positiever gaan kijken tegenover hele religie, vandaar dit topic .quote:Op donderdag 25 augustus 2005 11:34 schreef ToMaSZ het volgende:
Volgens mij zijn problemen met tolerantie in elk geloof hetzelfde. Elk geloof zal tolerantie, vrijheid en wederzijds respekt prediken. Het is de interpretatie die groepen gelovigen geven aan -vaak verdraaide- bronnen uit hun geloof waarmee het misloopt.
Dat geldt niet alleen voor moslims, dat geldt net zo goed voor christenen, joden, enz. (Ik word ook uitgejouwd op plaatsen in Nederland als ik er op zondag met de auto doorheen rijd, en dat vind ik net zo intolerant als sommige uitspattingen die ik in de media zie)
als je van plan bent om alle autochtonen te overtuigen, kan ik je nu vertellen dat het zinloos is.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:33 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens, maar volgens een onderzoek bleek hoe meer Nederlanders meer over essentie van de Islam leren positiever gaan kijken tegenover hele religie, vandaar dit topic .
dit bedoel ik.quote:AMSTERDAM - Autochtone Nederlanders oordelen twee keer zo negatief over de islam en moslims als Spanjaarden en Italianen. Nederlanders zijn ook banger. Een grote meerderheid ervaart de aanwezigheid van moslims als bedreigend.
Dat blijkt uit een onderzoek van TNS NIPO. Slechts 19 procent van de ondervraagden ervaart de aanwezigheid van moslims niet als bedreigend. Het onderzoek werd verricht in opdracht van de Groep Lazrak en borduurt voort op een enquête die NIPO vorig jaar juni deed in opdracht van de Volkskrant.
Dat zeg ik. Lemmings.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:11 schreef SlimShady het volgende:
[..]
dit bedoel ik.
veel succes met je boodschap, triggershot.
Je spreekt over zekerheden in een geloof. De enige zekerheid in het geloof is dat niemand je kan vertellen of je niet uiteindelijk tegen een enorme deceptie/anticlimax/niks aanloopt.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:23 schreef pmb_rug het volgende:
mijn conclusie over de Islam is dat het openingen biedt aan geweld en intolerantie, gelukkig is dat niet de hoofdmoot en zijn er zeer veel verstandige moslims. Toch blijft het bij name noemen van Christenen en Joden gevaarlijk, maar goed.
Hetgeen mij het meeste tegenstaat in de Islam is het godsbeeld. Bij Allah kun je je eeuwige leven (hemel) verdienen, maar je weet nooit of je genoeg gedaan hebt. Mensen zondigen en kunnen nooit aan alle zaken voldoen die beschreven staan, ze hebben dus nooit zekerheid. Op het moment dat er dus een mogelijkheid wordt geboden die wel zekerheid geeft, dan is het logisch dat die wordt aangegrepen. Het is daarom begrijpelijk dat zelfmoordaanslagen gepleegd worden als daar de 'zekerheid' van de hemel (met de maagden) aan vast zit.
God vergeeft.
toch heb ik liever een Moslim (met een duidelijk wereldbeeld waarin het leven als 'gegeven' wordt gezien) dan een ongelovige (met onduidelijk, onzeker wereldbeeld; die slechts aardse, vergankelijke zaken 'aanbid')
Ik snap echt niet dat het neuken van die maagden in de hemel (wat toch een ultiem heilige plaats is) schijnbaar lukraak mag, terwijl het je hier op aarde wordt verboden. Mag die baard er dan ook eindelijk eens af? Ik vind dat die maagden ook in de hemel verboden moeten worden. Zo hoor je niet met vrouwen om te gaan.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:23 schreef pmb_rug het volgende:
mijn conclusie over de Islam is dat het openingen biedt aan geweld en intolerantie, gelukkig is dat niet de hoofdmoot en zijn er zeer veel verstandige moslims. Toch blijft het bij name noemen van Christenen en Joden gevaarlijk, maar goed.
Hetgeen mij het meeste tegenstaat in de Islam is het godsbeeld. Bij Allah kun je je eeuwige leven (hemel) verdienen, maar je weet nooit of je genoeg gedaan hebt. Mensen zondigen en kunnen nooit aan alle zaken voldoen die beschreven staan, ze hebben dus nooit zekerheid. Op het moment dat er dus een mogelijkheid wordt geboden die wel zekerheid geeft, dan is het logisch dat die wordt aangegrepen. Het is daarom begrijpelijk dat zelfmoordaanslagen gepleegd worden als daar de 'zekerheid' van de hemel (met de maagden) aan vast zit.
al je zonden. Ook als je ze opzettelijk maakt in de wetenschap dat Hij je toch vergeeft? Of dan toch juist weer nietquote:God vergeeft.
Jij zult mij ook ongelovig noemen, louter en alleen omdat ik niet precies op de manier geloof zoals jij dat doet. Toch zie ik het leven als 'gegeven', heb ik geen onzeker wereldbeeld en aanbid ik niet slechts aards, vergankelijke zaken. Vreemd dat je liever een moslim hebt dan een ongelovige. Waarom altijd dat onderscheid tussen de slechte mens en de betere mens. Iets wat juist Jezus ons probeerde af te leren...quote:toch heb ik liever een Moslim (met een duidelijk wereldbeeld waarin het leven als 'gegeven' wordt gezien) dan een ongelovige (met onduidelijk, onzeker wereldbeeld; die slechts aardse, vergankelijke zaken 'aanbid')
De koran vind ik ook geen echte reclame voor de islam.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 22:41 schreef SECRETZOFWAR het volgende:
islam is goed, moslims zijn krom. als ik geen moslim was en niet iets van de islam zou weten, en dan op basis van de moslims een oordeel moest vellen, dan zou ik ook verachten. zoals shaych al albani rahimulah al zei: de ummah heeft at-tasfiyah wat-tarbiyah nodig
Dus als Duitsers 65 jaar terug de enige christenen waren hadden we het christendom gewoon op moeten knopenquote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:23 schreef pmb_rug het volgende:
mijn conclusie over de Islam is dat het openingen biedt aan geweld en intolerantie, gelukkig is dat niet de hoofdmoot en zijn er zeer veel verstandige moslims.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |