Edward Gibbon and Simon Ocklay, HISTORY OF THE SARACEN EMPIRE, London,.quote:"Als een groot streven, karige middelen, en verbazingwekkende resultaten, de drie voorwaarden zijn voor menselijk genie, wie zou dan durven welke grote man uit de moderne geschiedenis dan ook, te vergelijken met Mohammed? De beroemdste mensen maakten alleen wapens, wetten en imperiums. Zij stichten, als ze dat al deden, alleen materiële machten die vaak voor hun ogen afbrokkelden. Deze man verroerde niet alleen hele legers, wetten, imperiums, mensen en dynastie's, maar miljoenen mensen, een derde van de toen bewoonde wereld; en meer dan dat hij verroerde de altaars, de goden, de religies, de ideeën, de overtuigingen en zielen...zijn geduld, zijn ambities, welke totaal toegewijd waren aan een idee en op geen enkele manier gebaseerd waren op een streven naar een imperium, zijn voortdurende gebeden, zijn mysterieuze gesprekken met God, zijn dood en zijn overwinningen zelf daarna; alle deze zaken getuigen niet van een bedrieger,, maar van een vastberaden overtuiging die hem de kracht gaf een dogma te herstellen. Deze dogma was tweevoudig, de eenheid van God en de immaterialiteit van God; het eerste vertelt wat God is en de laatst wat God niet is; beiden zijn een verwerping van de valse goden.
"filosoof, orator, apostel, wetgever, krijger, veroveraar van ideeën, hersteller van ratiotionele dogma's, van een cultuur zonder beelden; de stichter van twintig wereldse imperiums en een spirituele imperium, dat is Mohammed. Met betrekking tot alle maatstaven waaraan menselijke grootheid wordt gemeten, kunnen we ons wel afvragen, is er een groter man dan hij ?
--Bosworth Smith, MOHAMMAD AND MOHAMMADANISM, London, 1874, p. 92.quote:"Het is niet de verspreiding van zijn religie die onze bewondering verdient, dezelfde onbesmette en perfecte indruk die hij in Mekka en Medina maakte, zijn behouden gebleven, na de revoluties van de afgelopen twaalf eeuwen door de Indiase, Afrikaanse en Turkse bekeerlingen tot de Koran... The volgelingen van Mohammed zijn er in geslaagd de verleidingen te weerstaan om het voorwerp van hun overtuiging en toewijding, te verlagen tot menselijke zintuiglijke verbeeldingen. "I getuig dat er geen God is dan Allah en dat Mohammed Zijn boodschapper is," is de eenvoudige en onveranderlijke getuigenis van Islam. Het intellectuele beeld van een Godheid is nooit verlaagd tot een zichtbaar afbeelding; de eerbiedwaardigheid van de profeet is nooit verheven geworden, boven de maatstaven van het menselijke en zijn volgelingen maken nog steeds dankbaar gebruik van zijn voorschriften"
" --Annie Besant, THE LIFE AND TEACHINGS OF MUHAMMAD, Madras, 1932, p. 4.quote:"Hij was een keizer en een paus ineen; maar hij was een paus zonder pauselijke pretenties,een keizer zonder keizerlijke legioenen: zonder een leger, zonder een bodyguard, zonder een paleis, zonder een vast inkomen; als ooit een mens terecht kon beweren dat hij bij goddelijkemachte regeerde,dan wat het Mohammed, want hij had 'alle' macht zonder de instrumenten of de steun."
--W. Montgomery Watt, MOHAMMAD AT MECCA, Oxford, 1953, p. 52.quote:"Het is onmogelijk dat iemand die het leven en karakter van de grote Profeet van Arabië heeft bestudeerd, en die weet hoe hij dacht en hoe hij leefde, geen ontzag krijgt voor deze machtige Profeet, een van de grote boodschappers van de Verhevene. Ik zelf vind steeds hernieuwde bewondering, bij het weer lezen over het leven van deze machtige arabische leraar.
--Michael H. Hart, THE 100: A RANKING OF THE MOST INFLUENTIAL PERSONS IN HISTORY, New York: Hart Publishing Company, Inc., 1978, p. 33.quote:"Zijn bereidwilligheid om vervolging omwille van zijn overtuiging te doorstaan, het hoge morele karakter van de mensen die in hem geloofden en naar hem opkeken als een leider, en de grootheid van wat hij bereikt heeft alle getuigen van zijn onfeilbare integriteit. Het is onbegrijpelijk dat Mohammed in het westen zo onder gewaardeerd wordt."
Wat men over de islam zegt:quote:"Mijn keuze van Mohammed als nummer een op mijn lijst van 's werelds meest invloedrijke personen zal sommige lezers verbazen en anderen zullen er vraagtekens bij plaatsen, maar hij is de enige mens in de geschiedenis die uiterst succesvol was op religieus en seculier niveau."
--Lezing over "The Idealen van Islam;" zie SPEECHES en WERKEN VAN SAROJINI NAIDU, Madras, 1918, p. 167.quote:"Het (Islam) heeft onbeschaamdheid vervangen door menswaardigheid. Het geeft hoop aan de slaaf, broederschap aan de mensheid, en erkenning van fundamentele aspecten van de menselijke natuur". --
-- Lacy O'Leary, ISLAM AT THE CROSSROADS, London, 1923, p. 8.quote:"Een gevoel voor rechtvaardigheid is een van de bewonderingswaardige idealen van Islam, omdat ik, als ik de Qor'an lees, bemerk dat dergelijke dynamische levensprincipes niet mistiek zijn maar praktische ethische normen zijn voor het dagelijkse leven en toepasbaar zijn in de hele wereld. "
--H.A.R. Gibb, WHITHER ISLAM, London, 1932, p. 379.quote:"De geschiedenis is voldoende bewijs, dat de legende, dat fanatische Moslims de wereld over gingen en de Islam bij veroverde volkeren opdrongen met het zwaard in de hand, een van de meest fantasierijke en absurde mythes zijn die historici ooit hebben herhaalt.."
--G.B. Shaw, THE GENUINE ISLAM, Vol. 1, No. 81936.quote:"Maar de islam heeft nog grotere dienst te bewijzen aan de mensheid. Het staat immers dichterbij het echte Oosten dan Europa, en het kent een prachtige traditie van inter-raciaal begrip en samenwerking. Geen andere gemeenschap heeft een dergelijk succes behaalt in het verenigen in gelijkwaardigheid in status, mogelijkheden en in het streven van zo vele en verschillende mensen en volkeren.... Islam bezit nog steeds de kracht het ogenschijnlijk onverzoenlijke element van ras en traditie te verenigen. Als ooit in de plaats van tegenstelling tussen Oost en West, samenwerking moet plaatsvinden, is de bemiddeling van Islam een onvermijdelijke voorwaarde. Islam bezit in grote lijnen de oplossingen voor de problemen waarmee Europa te kampen heeft in haar relatie tot het Oosten. Als Europa en Islam samen komen, is er werkelijk hoop. Maar als Europa samenwerking met Islam afwijst, vergooit het daarmee haar kansen en kan de kwestie rampzalig worden voor beiden.."
-A.J. Toynbee, CIVILIZATION ON TRIAL, New York, 1948, p. 205.quote:"Ik heb altijd grote waardering gehad voor de religie van Muhammad vanwege de wonderbaarlijke levenskracht die het bevat. Het is de enige religie die de capaciteit in zich draagt mensen van verschillende leeftijden aan te spreken. Ik heb hem bestudeerd - een buitengewone man en naar mijn mening verre van een Anti-christ, hij zou de redder van de mensheid genoemd moeten worden. Ik geloof dat als een als man hij, de alleenheerschappij over de moderne wereld zou hebben, hij erin zou slagen diens problemen op te lossen en het de noodzakelijk vrede en geluk zou brengen. Ik heb voorspeld dat het geloof van Mohammed in het Europa van morgen geaccepteerd zal worden, en het begint geaccepteerd te worden vandaag de dag"
--A.M.L. Stoddard, quote uit ISLAM - THE RELIGION OF ALL PROPHETS, Begum Bawani Waqf, Karachi, Pakistan, p. 56.quote:"De uitbanning van ras-bewustzijn tussen Moslims is een van de grote verworvenheden van Islam, en in de tegenwoordige wereld, is er een klaarblijklijke noodzaak de waarden van Islam te propageren.." -
quote:"De opleving van Islam is misschien wel het meest wonderbaarlijke gebeurtenis in de menselijke geschiedenis. Oorspronkelijk uit een land dat voorheen te verwaarlozen was, heeft de Islam zich binnen een eeuw over de helft van aarde verpreid, grote wereldrijken verpletterd, eeuwen oude religies vervangen, en de zielen van volkeren hervormt, waarna een hele nieuwe wereld is ontstaan - de wereld van Islam.
"Hoe meer we deze ontwikkeling nader beschouwen, des te meer uitzonderlijk het schijnt. De andere grote religies baanden zich langzaam een weg, via moeizame strijd overwonnen ze uiteindelijk doordat machtige Monarchiëen zich bekeerden tot het nieuwe geloof. Het Christendom had Constantijn, het Boedisme had Asoka, en Zoroastrianisme had Cyrus, elk wendde zij hun macht aan om hun nieuwe cultus te verbreiden.
Dit was niet het geval met de Islam. Het vond zijn oorsprong in een schaarsbevolkte woestijn onder een nomadenvolk dat voorheen niet in de annalen van de geschiedenis te vinden was, Islam trok er op uit, een geweldig avontuur tegemoet, gesteund door een karig en onbeduidend aantal volgelingen en tegenover een grote materieele overmacht. Toch heeft Islam overwonnen met schijnbaar wonderbaarlijk gemak, en enkele generaties waren er getuigen van hoe de 'Vurige Maansikkel' zich als overwinnaar uitstrekte van de Pyreneeen tot de Himalayas en van de woestijn in Centraal asië tot de Woestijnen van Centraal Afrika.."
--Edward Montet, "La Propagande Chretienne et ses Adversaries Musulmans," Paris, 1890; Quote door T.W. Arnoldquote:"Historisch en etymologisch gezien, is de Islam een rationele religie in de breedste zin van het woord. De definitie van rationalisme als een systeem dat religieuze overtuigingen basseerd op het verschaffen van rede-kundige principes, is er precies op van toepassing. Men kan niet ontkennen dat vele doctrines en theologische systemen en ook vele vormen van bijgeloof, van het vereren van heiligen tot het gebruiken van rozekransen en amuletten, zich niet kunnen meten met de Moslim-geloofsbeIijdenis.
Ondanks de vele ontwikkelingen naar aanleiding van de leerstelling van de Profeet, is de plaats die de Qor'an in neemt als grondbeginsel en uitgangspunt, onveranderlijk gebleven en de dogma van de eenheid van God is daarin voortdurend verkondigd, plechtig, majesteitelijk en met een onveranderlijke zuiverheid en in volkomen zekerheid en toewijding, wat buiten de Islam nauwelijks wordt overtroffen. Deze trouw aan de fundamenten van de dogma van de religie, de elementaire eenvoud van de formule waarin het wordt uiteengezet, het bewijs dat de vurige overtuiging van degenen die het verkondigen, het tot voordeel strekt, dit zijn een van de vele oorzaken van het succes van Mohammeds vekondiging.
--W. Montgomery Watt, ISLAM AND CHRISTIANITY TODAY, London, 1983, p. ix.quote:Van een geloofsovertuiging dat zo precies is, ontdaan van alle theologische complexiteit en als gevolg zo toegangkelijk is voor het gangbare begrip, zou men verwachten dat het een geweldige kracht bezit, en dat is inderdaad zo, om zich een weg te banen naar het geweten van de mens."
quote:"Ik ben geen Moslim in de gebruikelijke zin, maar ik hoop dat ik een "Moslim" ben aangezien ik me ook aan God heb overgegeven. Ik geloof wel dat in de Qor'an en in andere uitingen van de Islamitische visie er vele verhalen zijn van goddelijke waarheid, waar westerlingen als ik zelf nog veel van kunnen leren. Islam zou weleens de religie van de toekomst kunnen worden..'"
De Islam is veel meer dan een vieze man met een baard in een grot die Jihad zit te roepen en is allerminst representatiefquote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:44 schreef Slayage het volgende:
Een counterweight hebben we tegenwoordig wel nodig![]()
Die documentaire van je heb ik op tv gezien. Zekers interessantHet boek van Karen Armstrong, die ook in de documentaire zit, is altijd een aanrader natuurlijk http://www.amazon.com/gp/product/0062508865/104-9581355-9460714?v=glance&n=283155
Deze docu is ook leuk trouwens![]()
Turning Muslim in Texas![]()
http://video.google.com/videoplay?docid=-9184353144432289069&q=muslims+texas
Eigenlijk dusquote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:00 schreef panasa62 het volgende:
Pffff lang verhaal, dus niet gelezen. Probeer eens in het kort te vertellen wat je hiermee wilt zeggen.
quote:De Islam is veel meer dan een vieze man met een baard in een grot die Jihad zit te roepen en is allerminst representatief
Jouw probleem dat je een attention span hebt van 2 seconden. Lezen of anders niet reageren.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:00 schreef panasa62 het volgende:
Pffff lang verhaal, dus niet gelezen. Probeer eens in het kort te vertellen wat je hiermee wilt zeggen.
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:13 schreef panasa62 het volgende:
Oke... ik heb het gelezen, en dan nog snap ik er geen snars van. Daar heeft de bijbel ook zo'n houtje van. Als er ooit nog eens een nieuwe versie uitkomt, zou het leuk zijn om het zo te schrijven dat het de jeugd anno 2006 ook zou boeien.
Ga met de tijd mee, dan krijg je vanzelf meer aanhang.
Klopt, met het topic wil ik juist aan tonen waar de islam oorspronkelijk voor staatquote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:16 schreef Nickthedick het volgende:
Allemaal heel leuk en aardig dat verhaal, maar de praktijk laat toch iets heel anders zien.
Ik denk eerder dat het aan jou ligt. Dit zijn geen Koran teksten.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:13 schreef panasa62 het volgende:
Oke... ik heb het gelezen, en dan nog snap ik er geen snars van. Daar heeft de bijbel ook zo'n houtje van. Als er ooit nog eens een nieuwe versie uitkomt, zou het leuk zijn om het zo te schrijven dat het de jeugd anno 2006 ook zou boeien.
Ga met de tijd mee, dan krijg je vanzelf meer aanhang.
Alleen jammer dat je met intenties alleen niet ver komt; ik zie toch vooral dat de vredelievende tolerante Islam tegenwoordig ver te zoeken is.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Klopt, met het topic wil ik juist aan tonen waar de islam oorspronkelijk voor staat
Is hier boven al beantwoord.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:18 schreef onemangang het volgende:
En, wat is het doel van deze propaganda?
Maak daar dan wel aub even een ander topic voor aan.quote:Moeten we nu een net zo lange lijst van citaten neerzetten die de keerzijde van Mohammed tonen om de boel weer wat te relativeren?
Duidelijk dat je bovenstaande stukje niet goed hebt doorgelezen.quote:Want hoe je het ook wend of keert, feitelijk zijn alle problemen en oorlogen die tussen moslims en andere volkeren zijn ontstaan terug te voeren op Mohammed: hij heeft immers nog meer verdeeldheid gezaaid door naast de al bestaande en twistende religies er weer een nieuwe aan toe te voegen.
Hoe vaak ga je betreffende stukje nog spammen?quote:De Syrische Wafa Sultan weet in dit korte clipje, uitgezonden op Al-Jazeera in een paar krachtige woorden de vinger op de zere plek van de islam te leggen. Bekijk het eens.
Ik kan je niet tegenspreken, maar goed je moet toch ergens beginnen om iets weer opnieuw te bouwen. Tegenwoordig zoveel islam gebash, sommigen overdreven en sommigen terecht, maar als gematigde moslims het niet opnemen voor de tolerantie islam, is er al helemaal geen hoop meer over.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:20 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Alleen jammer dat je met intenties alleen niet ver komt; ik zie toch vooral dat de vredelievende tolerante Islam tegenwoordig ver te zoeken is.
Ik snap ook wel dat het niet in Tina taal hoeft, alleen weet ik uit eigen ervaring dat een hoop jeugd afhaakt omdat het zo saai is.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:17 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat het aan jou ligt. Dit zijn geen Koran teksten.
En als je een klein beetje je best doet kun je bijbel best begrijpen niet alles hoeft in Tina taal geschreven te worden.
Deze vind ik wel een beetje misleidend, want bestaat er iets als "onfeilbare integriteit"? Indien het bestaat, blijkt dat dan door de mening van anderen?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:51 schreef Triggershot het volgende:
"Zijn bereidwilligheid om vervolging omwille van zijn overtuiging te doorstaan, het hoge morele karakter van de mensen die in hem geloofden en naar hem opkeken als een leider, en de grootheid van wat hij bereikt heeft alle getuigen van zijn onfeilbare integriteit. Het is onbegrijpelijk dat Mohammed in het westen zo onder gewaardeerd wordt." --W. Montgomery Watt, MOHAMMAD AT MECCA, Oxford, 1953, p. 52.
Het kan ook aan de vertaling liggen ben ik bang.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:35 schreef Alicey het volgende:
[..]
Deze vind ik wel een beetje misleidend, want bestaat er iets als "onfeilbare integriteit"? Indien het bestaat, blijkt dat dan door de mening van anderen?
Jezus is een profeet volgens de Islamquote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:37 schreef Maverick_tfd het volgende:
Wat ik me vaak afvraag Triggershot, waarom had Mohammed wel de waarheid in pacht en andere profeten (zoals Jezus) niet (volgens de Islam dan)?
Verder wel een puik idee dat je de Islam in een beter licht wil zetten maar je zult tegen een hoop moeten opboksen denk ik...
Dat is nou het mooie aan de islam wie Abraham, Mozes, Jezus etc niet erkend als profeet die door God gezonden is kan geen Moslim zijn, in de koran worden alle profeten van de bijbel eervol genoemdquote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:37 schreef Maverick_tfd het volgende:
Wat ik me vaak afvraag Triggershot, waarom had Mohammed wel de waarheid in pacht en andere profeten (zoals Jezus) niet (volgens de Islam dan)?
Thnx, mja.. kijken hoe het verlooptquote:Verder wel een puik idee dat je de Islam in een beter licht wil zetten maar je zult tegen een hoop moeten opboksen denk ik...
quote:Ondanks de vele ontwikkelingen naar aanleiding van de leerstelling van de Profeet, is de plaats die de Qor'an in neemt als grondbeginsel en uitgangspunt, onveranderlijk gebleven en de dogma van de eenheid van God is daarin voortdurend verkondigd, plechtig, majesteitelijk en met een onveranderlijke zuiverheid en in volkomen zekerheid en toewijding, wat buiten de Islam nauwelijks wordt overtroffen. Deze trouw aan de fundamenten van de dogma van de religie, de elementaire eenvoud van de formule waarin het wordt uiteengezet, het bewijs dat de vurige overtuiging van degenen die het verkondigen, het tot voordeel strekt, dit zijn een van de vele oorzaken van het succes van Mohammeds vekondiging.
Als je het een gaar topic vindt was is dan nut van reageren er in?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:48 schreef roobje het volgende:
Gaar topic. Dus omdat een aantal mensen wat positieve dingen over de Islam hebben gezegd, is het helemaal geweldig? Zoiets dan, want ik heb geen flauw idee waar je heen wilt.
Precies zoals je het leest.quote:Wat een lading inhoudsloze zinnen bij elkaar. What the hell moet dit stukje bijv. betekenen?
Dan ga je toch een gesprek met haar aan?quote:??? Mijn buurmeisje van 3 komt nog logischer over dan dit.
Alsof er slechts twee religies bestaan. Er zijn er duizenden, en nog veel meer profeten. En die staan heus niet allemaal in de koran.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat is nou het mooie aan de islam wie Abraham, Mozes, Jezus etc niet erkend als profeet die door God gezonden is kan geen Moslim zijn, in de koran worden alle profeten van de bijbel eervol genoemd
Ik ben blij en opgelucht dat het voor jou wel zo is, maar helaas lopen veel mensen rond ook op Fok die het wel zo zien, en Bin-laden als een vertegenwoordiger zien eerder dan Mohammed. Topic hoort niet als een Mohammed verheelijker te dienen, alleen andere kant die weinig tot niet in de media verschijntquote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:24 schreef Vandeplato het volgende:
Maar na al deze Mohammed-verheerlijkende verhalen gelezen te hebben blijf ik zitten met de vraag wat jij nu eigenlijk wil vragen Triggershot want dat de rijke cultuur van de islam niet bestaat uit vieze mannen met baarden in grotten was mensen die nadenken toch allang duidelijk?
Voor mij is hij dus naast een profeet ook generaal en diplomaatquote:Voor mij was Mohammed gewoon een capabele generaal en diplomaat maar voor mij uiteraard geen profeet.(Ik geloof als atheist uberhaupt niet in profeten en elk religie is volgens mij voor en door mensen bedacht.)
Je bedoelde vzmh, vrede zij met hem?quote:Trouwens andere vraag, waarom wordt elk altijd gezegd vrede (en voorspoed?) zij met hem terwijl dat toch duidelijk niet zo geweest is?
mja, alls ze nou ook inzagen wat ze tegen elkaar roepen zou er geen problemen zijn in het midden oosten, maar er is geen besef.quote:(no offense meant,ik vind het gewoon raar net zoals ik het raar vind dat Palestijnen en Joden ook de hele dag salaam en shalom roepen terwijl ze toch echt niet allemaal naar vrede streven.)
Er werd al tijdens zijn leven naar hem in de koran verwezen als Sala Allah Aleyhi wa salam, Arabische van vzmh, dus niet iets na zijn dood ofzo, rond 11 jaar van de islam dacht ik.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:33 schreef Vandeplato het volgende:
Maar wannneer is die traditie van vzmh dan ontstaan?(was het alleen vrede ?ik dacht nog meer maar ik zal we wel vergissen)
Toch is het helaas zo dat mensen dat menen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:34 schreef Vandeplato het volgende:
Trouwens de gedachte dat ruim een miljard mensen een geloof zouden aanhangen wat haat predikt vind ik erg ondoordacht.
Ja maar er zijn nu eenmaal een heleboel mensen die eigenlijk helemaal niet willen nadenken over zaken als sterfelijkheid, zingeving e.d. dat is nl. vermoeiend en (vooral voor atheisten) frustrerend.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Toch is het helaas zo dat mensen dat menen.
Mja ze schetsen wel een bepaalde beeld van de islam zonder te verdiepein in de islam, zoals een lompe bericht hier boven jou, en mensen volgen hun beeld, denk maar aan een Fortuyn een Hirsi aliquote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:01 schreef Vandeplato het volgende:
[..]
Ja maar er zijn nu eenmaal een heleboel mensen die eigenlijk helemaal niet willen nadenken over zaken als sterfelijkheid, zingeving e.d. dat is nl. vermoeiend en (vooral voor atheisten) frustrerend.
Mohammed is al eeuwen dood hoor.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:01 schreef Golradir het volgende:
Feit is en blijft dat Mohammed gewoon een vuile pedo is.
Aisha de vrouw van Mohammed was voor hem verloofd met een niet moslim, alleen onwetenden willen dat even vergeten.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:07 schreef Vandeplato het volgende:
[..]
Mohammed is al eeuwen dood hoor.
Daarnaast is het misschien zinnig Mohammed te plaatsen in de tijd waarin hij leefde ca. 570 tot 632.
Ik weet niet of je denkt dat er in Europa net na de ondergang van het West-Romeinse rijk een hoge moraal heerste want eerlijk gezegd denk ik dat het er hier minimaal net zo aan toe ging en gezien de chaos waarschijnlijk nog wat erger.
Triggershot het gaat volgens mij echt gewoon om een tijdsbeeld waarin dit normaal was, moraal veranderd met de tijd.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Aisha de vrouw van Mohammed was voor hem verloofd met een niet moslim, alleen onwetenden willen dat even vergeten.
ben ik het ook mee eens, wou alleen maar zeggen dat 5 jaar voor aisha en mohammed trouwden ze al verloofd was.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:10 schreef Vandeplato het volgende:
[..]
Triggershot het gaat volgens mij echt gewoon om een tijdsbeeld waarin dit normaal was, moraal veranderd met de tijd.
Maar dat haalt hem nog niet uit zijn tijd.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:15 schreef Golradir het volgende:
@Vandeplato en @Triggershot
Klopt, bij de Romeinen werden (in hogere kringen) de meisjes ook op jonge leeftijd uitgehuwelijkt. Cruciaal verschil is dat de moslims Mohammed (nsfw) vereren als Profeet, iemand die een voorbeeldfunctie zou moeten hebben. Voldoet deze niet meer aan de huidige tijd, dan dient zij vervangen te worden.
Je moet Mohammed in goede daden en aanbidding als voorbeeld nemen, genoeg goede kanten van Mohammed die dienen als voorbeeld waar ik je helaas niet over hoor, wat ik wou zeggen is, Aisha was 5 jaar voor haar huwelijk met Mohammed al verloofd, dus het had meer met die tijd te maken dan met Mohammed. Het was toen maatschappelijk geaccepteerd en Mohammed was niet de enige.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:15 schreef Golradir het volgende:
@Vandeplato en @Triggershot
Klopt, bij de Romeinen werden (in hogere kringen) de meisjes ook op jonge leeftijd uitgehuwelijkt. Cruciaal verschil is dat de moslims Mohammed (nsfw) vereren als Profeet, iemand die een voorbeeldfunctie zou moeten hebben. Voldoet deze niet meer aan de huidige tijd, dan dient zij vervangen te worden.
Ik respecteer jouw verdieping in jouw geloof. Ik ben Christen en ik wil mijn geloof daarin behouden. Ik wijs jouw geloof niet af, maar neem het niet tot de mijne. Dit omdat ik kies voor mijn geloof. Ik zou aan jou willen vragen: hoe behouden wij respect voor elkaars waarden, als wij in deze standpunten tegenover elkaar staan?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:51 schreef Triggershot het volgende:
-jouw ts-
Check wat Allah in de koran zegt in mijn sigquote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:20 schreef Integrity het volgende:
[..]
Ik respecteer jouw verdieping in jouw geloof. Ik ben Christen en ik wil mijn geloof daarin behouden. Ik wijs jouw geloof niet af, maar neem het niet tot de mijne. Dit omdat ik kies voor mijn geloof. Ik zou aan jou willen vragen: hoe behouden wij respect voor elkaars waarden, als wij in deze standpunten tegenover elkaar staan?
Ik wil het eigenlijk niet doen, maar ik doe het toch. Hitler was ook vegetarier, rookte en dronk niet en was niet overspelig. Moeten we dan een voorbeeld aan hem nemen? Natuurlijk niet! Sommige dingen, waaronder pedoseksualiteit, zijn zo fout dat de persoon verworpen zou moeten worden.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:18 schreef Triggershot het volgende:
Je moet Mohammed in goede daden en aanbidding als voorbeeld nemen, genoeg goede kanten van Mohammed die dienen als voorbeeld waar ik je helaas niet over hoor.
Heeft Hitler zoveel aanhangers gehad waarvan de meerderheid geweld verwerpen zoals mohammed?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:22 schreef Golradir het volgende:
[..]
Ik wil het eigenlijk niet doen, maar ik doe het toch. Hitler was ook vegetarier, rookte en dronk niet en was niet overspelig. Moeten we dan een voorbeeld aan hem nemen?
verwerpelijk? refereer je nog steeds naar geval met Aisha of?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:25 schreef Golradir het volgende:
Het is maar een voorbeeld, ik ben te moe om iets beters te verzinnen. Suggesties? Wat ik probeer duidelijk te maken, is dat het absurd is om iemand, die dingen heeft gedaan die verwerpelijk zijn, zo hoog in het vaandel te dragen.
Karavanen?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:29 schreef Golradir het volgende:
Ja, maar er zijn ook nog andere voorbeelden te noemen. Ik zou niet willen geloven in iemand die karavanen overviel!
Alleen als vergeldingquote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:32 schreef Vandeplato het volgende:
Nou Mohammed heeft in ieder geval regelmatig geweld gebruikt, ik kan me voorstellen dat je dat niet als voorbeeld wilt nemen.
Dat betwijfel ik maar sowieso dood is dood.quote:
Islam is toch vrede? Ik zie dat je in je handtekening Ghandi citeert. Nog een uitspraak van hem: "An eye for an eye makes the whole world blind". Beetje tegenstrijdig, vind je zelf ook niet? Hierin zie je trouwens ook dat de idee van het Christendom een stuk vredelievender is dan die van de Islam.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:34 schreef Triggershot het volgende:
Alleen als vergelding
Dat recht heb je.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:37 schreef Vandeplato het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik maar sowieso dood is dood.
Het is dan ook niet je zelf laten vergelden, maar dingen die van je afgenomen worden, geld, huis, familie, land etc.quote:En vergelding als je zelf nog leeft vind ik niet gerechtvaardigd.
check mijn signaturequote:Wat dat betreft zou de hele wereld een voorbeeld mogen nemen aan Mahatma Ghandi.(Ja Mahatma dat vind ik hem zeker)
Wel voor de islam.quote:Maar in die tijd (van Mohammed) had ik het ongetwijfeld niet lang overleefd als ik deze doctrine al uberhaupt zou volhouden.
Wat dat betreft was het toch echt niet beter vroeger dan vandaag de dag.
De christenen hebben ook het oude testament, dat is niet bepaald geweldloos.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:39 schreef Golradir het volgende:
[..]
Islam is toch vrede? Ik zie dat je in je handtekening Ghandi citeert. Nog een uitspraak van hem: "An eye for an eye makes the whole world blind". Beetje tegenstrijdig, vind je zelf ook niet? Hierin zie je trouwens ook dat de idee van het Christendom een stuk vredelievender is dan dat van de Islam.
Islam betekent lettelijk "overgave" aan de wil van God. Salaam, de groet van de moslims is "vrede". Wraak en vergelding wordt niet aangemoedigd in de Islam. Eye for an eye staat in de bijbel, remember?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:39 schreef Golradir het volgende:
[..]
Islam is toch vrede? Ik zie dat je in je handtekening Ghandi citeert. Nog een uitspraak van hem: "An eye for an eye makes the whole world blind". Beetje tegenstrijdig, vind je zelf ook niet? Hierin zie je trouwens ook dat de idee van het Christendom een stuk vredelievender is dan die van de Islam.
Het oude testament wordt door moslims toch ook erkend als een heilig boek?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Islam betekent lettelijk "overgave" aan de wil van God. Salaam, de groet van de moslims is "vrede". Wraak en vergelding wordt niet aangemoedigd in de Islam. Eye for an eye staat in de bijbel, remember?
Salaam agie, alles goed?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:44 schreef Slayage het volgende:
Goeie OP Trigger![]()
Een counterweight hebben we tegenwoordig wel nodig![]()
Die documentaire van je heb ik op tv gezien. Zekers interessantHet boek van Karen Armstrong, die ook in de documentaire zit, is altijd een aanrader natuurlijk http://www.amazon.com/gp/product/0062508865/104-9581355-9460714?v=glance&n=283155
Deze docu is ook leuk trouwens![]()
Turning Muslim in Texas![]()
http://video.google.com/videoplay?docid=-9184353144432289069&q=muslims+texas
als boek, niet meer.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:45 schreef Vandeplato het volgende:
[..]
Het oude testament wordt door moslims toch ook erkend als een heilig boek?
Jullie denken dat die geschriften veranderd zouden zijn ofzo?quote:
Delen, alles wat de eenheid van God beschadigt en beledigend is jegens profeten wordt verworpen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:47 schreef Vandeplato het volgende:
[..]
Jullie denken dat die geschriften veranderd zouden zijn ofzo?
Iets betere uitleg svp dit zegt mij heel weinig.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Delen, alles wat de eenheid van God beschadigt en beledigend is jegens profeten wordt verworpen.
Salaam back at ya!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Salaam agie, alles goed?
Thnx en bedankt voor je bijdrage
Vergelding in de zin van zelfverdediging:quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:49 schreef Golradir het volgende:
Ik weet wat Islam betekent, de betreffende zinsnede hoor je alleen vaak. Je zegt dat vergelding niet wordt aangemoedigd, waar je keurt wel Mohammed's daden van vergelding goed. Ik ben geen bijbelkenner, maar ik weet wel dat er het volgende in staat. Lukas 6:29: "Dengene, die u aan de wang slaat, biedt ook de andere".
Om dus niet over je heen te laten lopen, wat voorkeur betreft.:quote:190. En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief.
[quote] waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven;
quote:Verdrijf het kwade met het beste(goede)
Hij heeft het hier over dat de eenheid van God dmv de drie eenheid waar de Bijbel het over heeft verwerpt denk ikquote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:49 schreef Vandeplato het volgende:
[..]
Iets betere uitleg svp dit zegt mij heel weinig.
(Korantaal veel te lyrisch)
De moslims verwerpen alles wat in het oude testament Gods eenheid aan het beschadigen is, zoals hem een zoon toe wijzen etc, of het beschuldigen van profeten van incest of moord etcquote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:49 schreef Vandeplato het volgende:
[..]
Iets betere uitleg svp dit zegt mij heel weinig.
(Korantaal veel te lyrisch)
ookquote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:55 schreef Slayage het volgende:
[..]
Hij heeft het hier over dat de eenheid van God dmv de drie eenheid waar de Bijbel het over heeft verwerpt denk ik
beterschapquote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:52 schreef Slayage het volgende:
[..]
Salaam back at ya!Jawel, alleen last van mijn ogen vandaag. Ga lekker mijn nestje in zo
![]()
Een zoon toewijzen ?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De moslims verwerpen alles wat in het oude testament Gods eenheid aan het beschadigen is, zoals hem een zoon toe wijzen etc, of het beschuldigen van profeten van incest of moord etc
Efraim, OT.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:58 schreef Vandeplato het volgende:
[..]
Een zoon toewijzen ?
Dat is toch door de christenen bedacht ergo NT?
Danke sehr!quote:
Thnxquote:Op woensdag 28 juni 2006 00:00 schreef monogawie het volgende:
Wat mij opvalt is dat er vele docu's en boeken zijn die het bewijs van Jezus ontkrachten. Maar zelden vind je een docu of boek dat aantoont dat Mohammed niet bestaan heeft. Of mis ik iets. Ik ben in ieder geval blij dat ik wat meer te weten kan komen over een volwaardige mooie religie.
Nou ik heb net Genesis 48 gelezen maar wat hier nou het grote probleem is blijft me onduidelijk.quote:
http://www.statenvertaling.net/bijbel/jere/31.htmlquote:Op woensdag 28 juni 2006 00:11 schreef Vandeplato het volgende:
[..]
Nou ik heb net Genesis 48 gelezen maar wat hier nou het grote probleem is blijft me onduidelijk.
Dat Efraim ipv Manasse zeg maar de zegen van oudste zoon ontvangt?
Geen probleemquote:Op woensdag 28 juni 2006 00:25 schreef Vandeplato het volgende:
Tja bijbelteksten zullen wel nooit mijn ding worden.Onduidelijk en op velerlei manieren uit te leggen, maar bedankt voor de moeite.
Iemand die de joodse profeten/heilige geschriften etc ontkend, kan geen moslim zijn volgens Mohammed en ook Judaisme komt van Allah leren de moslims.quote:Trouwens (offtopic) wat denken moslims (of jij iig) over ongelovigen voor het onstaan van de religies (en dan mn voor het Joodse monotheisme)?
Jawel, Allah zegt hierover:quote:Deze mensen konden natuurlijk onmogelijk het "juiste" geloof belijden, verdienen ze dus geen plaats in het paradijs cq de hemel?
En ongeveer dezelfde stelling, een figuur als Ghandi of moeder Theresa die ongelovelijk veel goede dingen gedaan hebben maar niet het "juiste" geloof beleden hebben, verdienen die geen plek in het paradijs cq hemel maar een zeg maar matig goed geleefd hebbende moslim wel?
Ja oke, maar Allah betekent gewoon De God, dus in andere woorden je moet gewoon in God geloven. Zolang je in God gelooft kom je aanmerking voor het paradijs. Ben ik het niet met je eens, vanaf de tijd van Adam werd al geroepen te geloven in een God, of heb je het nu over historische overleveringen?quote:Op woensdag 28 juni 2006 00:37 schreef Vandeplato het volgende:
Ja maar dan ben je dus wel verplicht om in Allah te geloven.
Als je wel goed leeft maar niet in Allah gelooft dus niet?
Voor een bepaalde tijd was er ook nog niet het Joodse geloof in 1 god ergo men kon niet in 1 god geloven want die was nog niet "bedacht".
(Komt erg onrechtvaardig op mij over)
Neem bv de oude Grieken, monotheisme was nog niet bedacht dus in 1 god konden ze niet geloven.Zijn ze dus uitgesloten uit het paradijs cq hemel omdat ze geen monotheisme hebben bedacht?quote:Op woensdag 28 juni 2006 00:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja oke, maar Allah betekent gewoon De God, dus in andere woorden je moet gewoon in God geloven. Zolang je in God gelooft kom je aanmerking voor het paradijs. Ben ik het niet met je eens, vanaf de tijd van Adam werd al geroepen te geloven in een God, of heb je het nu over historische overleveringen?
Volgens de koran hebben alle naties openbaringen ontvangen, die gene die het niet hebben ontvangen treft geen blaam.quote:Op woensdag 28 juni 2006 00:41 schreef Vandeplato het volgende:
[..]
Neem bv de oude Grieken, monotheisme was nog niet bedacht dus in 1 god konden ze niet geloven.Zijn ze dus uitgesloten uit het paradijs cq hemel omdat ze geen monotheisme hebben bedacht?
quote:Op woensdag 28 juni 2006 00:45 schreef Alulu het volgende:
Pssst... Soera 17 aya 15
Echter, volgens Islamitische theologie en Koran zijn er vele boodschappers gestuurd naar de mensheid, om in de Schepper te geloven.
thnx agie, die zocht ikquote:15. Degene die de rechte weg volgt, volgt deze slechts voor zijn eigen heil en hij die dwaalt, dwaalt alleen tegen zichzelf. En geen lastdrager zal de last dragen van een ander. En Wij straffen nimmer voordat Wij een boodschapper hebben gezonden.
Ik heb geen openbaring ontvangen!quote:Op woensdag 28 juni 2006 00:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens de koran hebben alle naties openbaringen ontvangen, die gene die het niet hebben ontvangen treft geen blaam.
Jij hoort bij de natie van Mohammedquote:Op woensdag 28 juni 2006 00:47 schreef Vandeplato het volgende:
[..]
Ik heb geen openbaring ontvangen!(Ik voel me sowieso statenloos)
Genoeg gedagdroomd ik ga nachtdromen.Fait des beaux reves.
De islam leert geen erfzonde hequote:Op woensdag 28 juni 2006 00:49 schreef Vandeplato het volgende:
15. Degene die de rechte weg volgt, volgt deze slechts voor zijn eigen heil en hij die dwaalt, dwaalt alleen tegen zichzelf. En geen lastdrager zal de last dragen van een ander. (En Wij straffen nimmer voordat Wij een boodschapper hebben gezonden.)
Kijk dat zijn mooie spreuken.(Tussen haakjes mag er van mij af)
Niet waar.quote:
Heb jij de Bijbel eigenlijk gelezen?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:55 schreef Slayage het volgende:
[..]
Hij heeft het hier over dat de eenheid van God dmv de drie eenheid waar de Bijbel het over heeft verwerpt denk ik
De bijbel predikt ook haat. Gelukkig negeren de meeste christenen dat.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:34 schreef Vandeplato het volgende:
Trouwens de gedachte dat ruim een miljard mensen een geloof zouden aanhangen wat haat predikt vind ik erg ondoordacht.
Een mooie spreuk? De godsdienststichter Mohammed heeft zijn tegenstanders gewoon geen "dwalers" te noemen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 00:49 schreef Vandeplato het volgende:
hij die dwaalt, dwaalt alleen tegen zichzelf.
Kijk dat zijn mooie spreuken.
He goedemorgen deus absconditus.quote:Op woensdag 28 juni 2006 06:11 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Een mooie spreuk? De godsdienststichter Mohammed heeft zijn tegenstanders gewoon geen "dwalers" te noemen.
En natuurlijk. Mohammed was gewoon een vuile geesteszieke pedofiel.
Klik even op Akje's postgeschiedenis....quote:Op woensdag 28 juni 2006 07:51 schreef Vandeplato het volgende:
[..]
Wat voor geestesziekte denk je dat Mohammed had?
Dat is en blijft naar mijn mening een punt van interpretatie van die boeken en erg duidelijk zijn ze vaak niet .quote:Op woensdag 28 juni 2006 05:17 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De bijbel predikt ook haat. Gelukkig negeren de meeste christenen dat.
Nee maar ze hebben wel een alternatief "bedacht":quote:
Hij wil me ook al niet vertellen waarom hij zo'n probleem heeft met christenen (voor hem gristenen) die geloven dat mensen die niet in de "messias" Jezus geloven niet naar de hemel gaan.quote:Op woensdag 28 juni 2006 07:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Klik even op Akje's postgeschiedenis....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |