abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39297812
Documentaire over Mohammed,
Engels door PBS

http://video.google.com/videoplay?docid=-1609156277261534299&q=legacy+islam

" Lamartine, HISTOIRE DE LA TURQUIE, Paris, 1854, Vol. II, pp. 276-277.
quote:
"Als een groot streven, karige middelen, en verbazingwekkende resultaten, de drie voorwaarden zijn voor menselijk genie, wie zou dan durven welke grote man uit de moderne geschiedenis dan ook, te vergelijken met Mohammed? De beroemdste mensen maakten alleen wapens, wetten en imperiums. Zij stichten, als ze dat al deden, alleen materiële machten die vaak voor hun ogen afbrokkelden. Deze man verroerde niet alleen hele legers, wetten, imperiums, mensen en dynastie's, maar miljoenen mensen, een derde van de toen bewoonde wereld; en meer dan dat hij verroerde de altaars, de goden, de religies, de ideeën, de overtuigingen en zielen...zijn geduld, zijn ambities, welke totaal toegewijd waren aan een idee en op geen enkele manier gebaseerd waren op een streven naar een imperium, zijn voortdurende gebeden, zijn mysterieuze gesprekken met God, zijn dood en zijn overwinningen zelf daarna; alle deze zaken getuigen niet van een bedrieger,, maar van een vastberaden overtuiging die hem de kracht gaf een dogma te herstellen. Deze dogma was tweevoudig, de eenheid van God en de immaterialiteit van God; het eerste vertelt wat God is en de laatst wat God niet is; beiden zijn een verwerping van de valse goden.

"filosoof, orator, apostel, wetgever, krijger, veroveraar van ideeën, hersteller van ratiotionele dogma's, van een cultuur zonder beelden; de stichter van twintig wereldse imperiums en een spirituele imperium, dat is Mohammed. Met betrekking tot alle maatstaven waaraan menselijke grootheid wordt gemeten, kunnen we ons wel afvragen, is er een groter man dan hij ?
Edward Gibbon and Simon Ocklay, HISTORY OF THE SARA­CEN EMPIRE, London,.
quote:
"Het is niet de verspreiding van zijn religie die onze bewondering verdient, dezelfde onbesmette en perfecte indruk die hij in Mekka en Medina maakte, zijn behouden gebleven, na de revoluties van de afgelopen twaalf eeuwen door de Indiase, Afrikaanse en Turkse bekeerlingen tot de Koran... The volgelingen van Mohammed zijn er in geslaagd de verleidingen te weerstaan om het voorwerp van hun overtuiging en toewijding, te verlagen tot menselijke zintuiglijke verbeeldingen. "I getuig dat er geen God is dan Allah en dat Moham­med Zijn boodschapper is," is de eenvoudige en onveranderlijke getuigenis van Islam. Het intellectuele beeld van een Godheid is nooit verlaagd tot een zichtbaar afbeelding; de eerbiedwaardigheid van de profeet is nooit verheven geworden, boven de maatstaven van het menselijke en zijn volgelingen maken nog steeds dankbaar gebruik van zijn voorschriften"
--Bosworth Smith, MOHAMMAD AND MO­HAMMADANISM, London, 1874, p. 92.
quote:
"Hij was een keizer en een paus ineen; maar hij was een paus zonder pauselijke pretenties,een keizer zonder keizerlijke legioenen: zonder een leger, zonder een bodyguard, zonder een paleis, zonder een vast inkomen; als ooit een mens terecht kon beweren dat hij bij goddelijkemachte regeerde,dan wat het Mohammed, want hij had 'alle' macht zonder de instrumenten of de steun."
" --Annie Besant, THE LIFE AND TEACHINGS OF MUHAMMAD, Madras, 1932, p. 4.
quote:
"Het is onmogelijk dat iemand die het leven en karakter van de grote Profeet van Arabië heeft bestudeerd, en die weet hoe hij dacht en hoe hij leefde, geen ontzag krijgt voor deze machtige Profeet, een van de grote boodschappers van de Verhevene. Ik zelf vind steeds hernieuwde bewondering, bij het weer lezen over het leven van deze machtige arabische leraar.
--W. Montgomery Watt, MOHAMMAD AT MECCA, Oxford, 1953, p. 52.
quote:
"Zijn bereidwilligheid om vervolging omwille van zijn overtuiging te doorstaan, het hoge morele karakter van de mensen die in hem geloofden en naar hem opkeken als een leider, en de grootheid van wat hij bereikt heeft alle getuigen van zijn onfeilbare integriteit. Het is onbegrijpelijk dat Mohammed in het westen zo onder gewaardeerd wordt."
--Michael H. Hart, THE 100: A RAN­KING OF THE MOST INFLUENTIAL PERSONS IN HISTORY, New York: Hart Publishing Company, Inc., 1978, p. 33.
quote:
"Mijn keuze van Mohammed als nummer een op mijn lijst van 's werelds meest invloedrijke personen zal sommige lezers verbazen en anderen zullen er vraagtekens bij plaatsen, maar hij is de enige mens in de geschiedenis die uiterst succesvol was op religieus en seculier niveau."
Wat men over de islam zegt:
Canon Taylor, Document dat werd voorgedragen in het kerkelijk-congress in Walverhamton, Oct. 7, 1887; Quote van Arnoud in THE PREACHING OF ISLAM, pp. 71-72.
quote:
"Het (Islam) heeft onbeschaamdheid vervangen door menswaardigheid. Het geeft hoop aan de slaaf, broederschap aan de mensheid, en erkenning van fundamentele aspecten van de menselijke natuur". --
--Lezing over "The Idealen van Islam;" zie SPEECHES en WERKEN VAN SAROJINI NAIDU, Madras, 1918, p. 167.
quote:
"Een gevoel voor rechtvaardigheid is een van de bewonderingswaardige idealen van Islam, omdat ik, als ik de Qor'an lees, bemerk dat dergelijke dynamische levensprincipes niet mistiek zijn maar praktische ethische normen zijn voor het dagelijkse leven en toepasbaar zijn in de hele wereld. "
-- Lacy O'Leary, ISLAM AT THE CROSSROADS, London, 1923, p. 8.
quote:
"De geschiedenis is voldoende bewijs, dat de legende, dat fanatische Moslims de wereld over gingen en de Islam bij veroverde volkeren opdrongen met het zwaard in de hand, een van de meest fantasierijke en absurde mythes zijn die historici ooit hebben herhaalt.."
--H.A.R. Gibb, WHITHER ISLAM, London, 1932, p. 379.
quote:
"Maar de islam heeft nog grotere dienst te bewijzen aan de mensheid. Het staat immers dichterbij het echte Oosten dan Europa, en het kent een prachtige traditie van inter-raciaal begrip en samenwerking. Geen andere gemeenschap heeft een dergelijk succes behaalt in het verenigen in gelijkwaardigheid in status, mogelijkheden en in het streven van zo vele en verschillende mensen en volkeren.... Islam bezit nog steeds de kracht het ogenschijnlijk onverzoenlijke element van ras en traditie te verenigen. Als ooit in de plaats van tegenstelling tussen Oost en West, samenwerking moet plaatsvinden, is de bemiddeling van Islam een onvermijdelijke voorwaarde. Islam bezit in grote lijnen de oplossingen voor de problemen waarmee Europa te kampen heeft in haar relatie tot het Oosten. Als Europa en Islam samen komen, is er werkelijk hoop. Maar als Europa samenwerking met Islam afwijst, vergooit het daarmee haar kansen en kan de kwestie rampzalig worden voor beiden.."
--G.B. Shaw, THE GENUINE ISLAM, Vol. 1, No. 81936.
quote:
"Ik heb altijd grote waardering gehad voor de religie van Muhammad vanwege de wonderbaarlijke levenskracht die het bevat. Het is de enige religie die de capaciteit in zich draagt mensen van verschillende leeftijden aan te spreken. Ik heb hem bestudeerd - een buitengewone man en naar mijn mening verre van een Anti-christ, hij zou de redder van de mensheid genoemd moeten worden. Ik geloof dat als een als man hij, de alleenheerschappij over de moderne wereld zou hebben, hij erin zou slagen diens problemen op te lossen en het de noodzakelijk vrede en geluk zou brengen. Ik heb voorspeld dat het geloof van Mohammed in het Europa van morgen geaccepteerd zal worden, en het begint geaccepteerd te worden vandaag de dag"
-A.J. Toynbee, CIVILIZATION ON TRIAL, New York, 1948, p. 205.
quote:
"De uitbanning van ras-bewustzijn tussen Moslims is een van de grote verworvenheden van Islam, en in de tegenwoordige wereld, is er een klaarblijklijke noodzaak de waarden van Islam te propageren.." -
--A.M.L. Stoddard, quote uit ISLAM - THE RELIGION OF ALL PROPHETS, Begum Bawani Waqf, Karachi, Pakistan, p. 56.
quote:
"De opleving van Islam is misschien wel het meest wonderbaarlijke gebeurtenis in de menselijke geschiedenis. Oorspronkelijk uit een land dat voorheen te verwaarlozen was, heeft de Islam zich binnen een eeuw over de helft van aarde verpreid, grote wereldrijken verpletterd, eeuwen oude religies vervangen, en de zielen van volkeren hervormt, waarna een hele nieuwe wereld is ontstaan - de wereld van Islam.
"Hoe meer we deze ontwikkeling nader beschouwen, des te meer uitzonderlijk het schijnt. De andere grote religies baanden zich langzaam een weg, via moeizame strijd overwonnen ze uiteindelijk doordat machtige Monarchiëen zich bekeerden tot het nieuwe geloof. Het Christendom had Constantijn, het Boedisme had Asoka, en Zoroastrianisme had Cyrus, elk wendde zij hun macht aan om hun nieuwe cultus te verbreiden.

Dit was niet het geval met de Islam. Het vond zijn oorsprong in een schaarsbevolkte woestijn onder een nomadenvolk dat voorheen niet in de annalen van de geschiedenis te vinden was, Islam trok er op uit, een geweldig avontuur tegemoet, gesteund door een karig en onbeduidend aantal volgelingen en tegenover een grote materieele overmacht. Toch heeft Islam overwonnen met schijnbaar wonderbaarlijk gemak, en enkele generaties waren er getuigen van hoe de 'Vurige Maansikkel' zich als overwinnaar uitstrekte van de Pyreneeen tot de Himalayas en van de woestijn in Centraal asië tot de Woestijnen van Centraal Afrika.."

THE PREACHING OF ISLAM, London, 1913, pp. 413-414.
quote:
"Historisch en etymologisch gezien, is de Islam een rationele religie in de breedste zin van het woord. De definitie van rationalisme als een systeem dat religieuze overtuigingen basseerd op het verschaffen van rede-kundige principes, is er precies op van toepassing. Men kan niet ontkennen dat vele doctrines en theologische systemen en ook vele vormen van bijgeloof, van het vereren van heiligen tot het gebruiken van rozekransen en amuletten, zich niet kunnen meten met de Moslim-geloofsbeIijdenis.

Ondanks de vele ontwikkelingen naar aanleiding van de leerstelling van de Profeet, is de plaats die de Qor'an in neemt als grondbeginsel en uitgangspunt, onveranderlijk gebleven en de dogma van de eenheid van God is daarin voortdurend verkondigd, plechtig, majesteitelijk en met een onveranderlijke zuiverheid en in volkomen zekerheid en toewijding, wat buiten de Islam nauwelijks wordt overtroffen. Deze trouw aan de fundamenten van de dogma van de religie, de elementaire eenvoud van de formule waarin het wordt uiteengezet, het bewijs dat de vurige overtuiging van degenen die het verkondigen, het tot voordeel strekt, dit zijn een van de vele oorzaken van het succes van Mohammeds vekondiging.
--Edward Montet, "La Propagande Chretienne et ses Adversaries Musulmans," Paris, 1890; Quote door T.W. Arnold
quote:
Van een geloofsovertuiging dat zo precies is, ontdaan van alle theologische complexiteit en als gevolg zo toegangkelijk is voor het gangbare begrip, zou men verwachten dat het een geweldige kracht bezit, en dat is inderdaad zo, om zich een weg te banen naar het geweten van de mens."
--W. Montgomery Watt, ISLAM AND CHRISTIANITY TODAY, London, 1983, p. ix.
quote:
"Ik ben geen Moslim in de gebruikelijke zin, maar ik hoop dat ik een "Moslim" ben aangezien ik me ook aan God heb overgegeven. Ik geloof wel dat in de Qor'an en in andere uitingen van de Islamitische visie er vele verhalen zijn van goddelijke waarheid, waar westerlingen als ik zelf nog veel van kunnen leren. Islam zou weleens de religie van de toekomst kunnen worden..'"
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:44 schreef Slayage het volgende:

Een counterweight hebben we tegenwoordig wel nodig

Die documentaire van je heb ik op tv gezien. Zekers interessant Het boek van Karen Armstrong, die ook in de documentaire zit, is altijd een aanrader natuurlijk http://www.amazon.com/gp/product/0062508865/104-9581355-9460714?v=glance&n=283155

Deze docu is ook leuk trouwens

Turning Muslim in Texas

http://video.google.com/videoplay?docid=-9184353144432289069&q=muslims+texas
De Islam is veel meer dan een vieze man met een baard in een grot die Jihad zit te roepen en is allerminst representatief

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2006 23:47:17 ]
pi_39298144
Pffff lang verhaal, dus niet gelezen. Probeer eens in het kort te vertellen wat je hiermee wilt zeggen.
pi_39298169
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:00 schreef panasa62 het volgende:
Pffff lang verhaal, dus niet gelezen. Probeer eens in het kort te vertellen wat je hiermee wilt zeggen.
Eigenlijk dus
quote:
De Islam is veel meer dan een vieze man met een baard in een grot die Jihad zit te roepen en is allerminst representatief
pi_39298182
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:00 schreef panasa62 het volgende:
Jouw probleem dat je een attention span hebt van 2 seconden. Lezen of anders niet reageren.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_39298551
Oke... ik heb het gelezen, en dan nog snap ik er geen snars van. Daar heeft de bijbel ook zo'n houtje van. Als er ooit nog eens een nieuwe versie uitkomt, zou het leuk zijn om het zo te schrijven dat het de jeugd anno 2006 ook zou boeien.
Ga met de tijd mee, dan krijg je vanzelf meer aanhang.
pi_39298610
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:13 schreef panasa62 het volgende:
Oke... ik heb het gelezen, en dan nog snap ik er geen snars van. Daar heeft de bijbel ook zo'n houtje van. Als er ooit nog eens een nieuwe versie uitkomt, zou het leuk zijn om het zo te schrijven dat het de jeugd anno 2006 ook zou boeien.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 21:16:28 #7
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_39298626
Allemaal heel leuk en aardig dat verhaal, maar de praktijk laat toch iets heel anders zien.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_39298648
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:16 schreef Nickthedick het volgende:
Allemaal heel leuk en aardig dat verhaal, maar de praktijk laat toch iets heel anders zien.
Klopt, met het topic wil ik juist aan tonen waar de islam oorspronkelijk voor staat
pi_39298664
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:13 schreef panasa62 het volgende:
Ik denk eerder dat het aan jou ligt. Dit zijn geen Koran teksten.
En als je een klein beetje je best doet kun je bijbel best begrijpen niet alles hoeft in Tina taal geschreven te worden .
ijs_beer fan!
pi_39298682
En, wat is het doel van deze propaganda?
Moeten we nu een net zo lange lijst van citaten neerzetten die de keerzijde van Mohammed tonen om de boel weer wat te relativeren? Want hoe je het ook wend of keert, feitelijk zijn alle problemen en oorlogen die tussen moslims en andere volkeren zijn ontstaan terug te voeren op Mohammed: hij heeft immers nog meer verdeeldheid gezaaid door naast de al bestaande en twistende religies er weer een nieuwe aan toe te voegen.

De Syrische Wafa Sultan weet in dit korte clipje, uitgezonden op Al-Jazeera in een paar krachtige woorden de vinger op de zere plek van de islam te leggen. Bekijk het eens.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 21:20:58 #11
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_39298790
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Klopt, met het topic wil ik juist aan tonen waar de islam oorspronkelijk voor staat
Alleen jammer dat je met intenties alleen niet ver komt; ik zie toch vooral dat de vredelievende tolerante Islam tegenwoordig ver te zoeken is.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_39298812
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:18 schreef onemangang het volgende:
En, wat is het doel van deze propaganda?
Is hier boven al beantwoord.
quote:
Moeten we nu een net zo lange lijst van citaten neerzetten die de keerzijde van Mohammed tonen om de boel weer wat te relativeren?
Maak daar dan wel aub even een ander topic voor aan.
quote:
Want hoe je het ook wend of keert, feitelijk zijn alle problemen en oorlogen die tussen moslims en andere volkeren zijn ontstaan terug te voeren op Mohammed: hij heeft immers nog meer verdeeldheid gezaaid door naast de al bestaande en twistende religies er weer een nieuwe aan toe te voegen.
Duidelijk dat je bovenstaande stukje niet goed hebt doorgelezen.
quote:
De Syrische Wafa Sultan weet in dit korte clipje, uitgezonden op Al-Jazeera in een paar krachtige woorden de vinger op de zere plek van de islam te leggen. Bekijk het eens.
Hoe vaak ga je betreffende stukje nog spammen?
pi_39298875
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:20 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Alleen jammer dat je met intenties alleen niet ver komt; ik zie toch vooral dat de vredelievende tolerante Islam tegenwoordig ver te zoeken is.
Ik kan je niet tegenspreken, maar goed je moet toch ergens beginnen om iets weer opnieuw te bouwen. Tegenwoordig zoveel islam gebash, sommigen overdreven en sommigen terecht, maar als gematigde moslims het niet opnemen voor de tolerantie islam, is er al helemaal geen hoop meer over.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-06-2006 21:26:16 ]
pi_39298889
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:17 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat het aan jou ligt. Dit zijn geen Koran teksten.
En als je een klein beetje je best doet kun je bijbel best begrijpen niet alles hoeft in Tina taal geschreven te worden .
Ik snap ook wel dat het niet in Tina taal hoeft, alleen weet ik uit eigen ervaring dat een hoop jeugd afhaakt omdat het zo saai is.
Ook ik hoort tot die groep. Ik geloof nog wel, alleen op mijn eigen manier.
pi_39299159
Tja. Ik weet niet of dit soort uitspraken nou veel gewicht in de schaal leggen. Resultaten zijn wmb belangrijker. En zolang de resultaten zo triest blijven, ga ik de islam niet veel positiever zien... The road to hell is paved with good intentions, maar eigenlijk geloof ik al niet eens (meer) in de goede bedoelingen van de islam...

Aan de andere kant, het is niet zozeer de islam. Het christendom biedt ook mogelijkheid tot intolerantie en haat. Het is die Verlichting die de moslims zijn misgelopen.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 21:35:30 #16
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_39299492
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 20:51 schreef Triggershot het volgende:

"Zijn bereidwilligheid om vervolging omwille van zijn overtuiging te doorstaan, het hoge morele karakter van de mensen die in hem geloofden en naar hem opkeken als een leider, en de grootheid van wat hij bereikt heeft alle getuigen van zijn onfeilbare integriteit. Het is onbegrijpelijk dat Mohammed in het westen zo onder gewaardeerd wordt." --W. Montgomery Watt, MOHAMMAD AT MECCA, Oxford, 1953, p. 52.
Deze vind ik wel een beetje misleidend, want bestaat er iets als "onfeilbare integriteit"? Indien het bestaat, blijkt dat dan door de mening van anderen?
pi_39299576
Wat ik me vaak afvraag Triggershot, waarom had Mohammed wel de waarheid in pacht en andere profeten (zoals Jezus) niet (volgens de Islam dan)?

Verder wel een puik idee dat je de Islam in een beter licht wil zetten maar je zult tegen een hoop moeten opboksen denk ik...
pi_39299607
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:35 schreef Alicey het volgende:

[..]

Deze vind ik wel een beetje misleidend, want bestaat er iets als "onfeilbare integriteit"? Indien het bestaat, blijkt dat dan door de mening van anderen?
Het kan ook aan de vertaling liggen ben ik bang.
pi_39299655
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:37 schreef Maverick_tfd het volgende:
Wat ik me vaak afvraag Triggershot, waarom had Mohammed wel de waarheid in pacht en andere profeten (zoals Jezus) niet (volgens de Islam dan)?

Verder wel een puik idee dat je de Islam in een beter licht wil zetten maar je zult tegen een hoop moeten opboksen denk ik...
Jezus is een profeet volgens de Islam
ijs_beer fan!
pi_39299691
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:37 schreef Maverick_tfd het volgende:
Dat is nou het mooie aan de islam wie Abraham, Mozes, Jezus etc niet erkend als profeet die door God gezonden is kan geen Moslim zijn, in de koran worden alle profeten van de bijbel eervol genoemd
quote:
Thnx, mja.. kijken hoe het verloopt
  dinsdag 27 juni 2006 @ 21:48:01 #22
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_39300015
Gaar topic. Dus omdat een aantal mensen wat positieve dingen over de Islam hebben gezegd, is het helemaal geweldig? Zoiets dan, want ik heb geen flauw idee waar je heen wilt.

Wat een lading inhoudsloze zinnen bij elkaar. What the hell moet dit stukje bijv. betekenen?
quote:
Ondanks de vele ontwikkelingen naar aanleiding van de leerstelling van de Profeet, is de plaats die de Qor'an in neemt als grondbeginsel en uitgangspunt, onveranderlijk gebleven en de dogma van de eenheid van God is daarin voortdurend verkondigd, plechtig, majesteitelijk en met een onveranderlijke zuiverheid en in volkomen zekerheid en toewijding, wat buiten de Islam nauwelijks wordt overtroffen. Deze trouw aan de fundamenten van de dogma van de religie, de elementaire eenvoud van de formule waarin het wordt uiteengezet, het bewijs dat de vurige overtuiging van degenen die het verkondigen, het tot voordeel strekt, dit zijn een van de vele oorzaken van het succes van Mohammeds vekondiging.
??? Mijn buurmeisje van 3 komt nog logischer over dan dit.
"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
pi_39300139
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:48 schreef roobje het volgende:
Gaar topic. Dus omdat een aantal mensen wat positieve dingen over de Islam hebben gezegd, is het helemaal geweldig? Zoiets dan, want ik heb geen flauw idee waar je heen wilt.
Als je het een gaar topic vindt was is dan nut van reageren er in?
Doel is om een beetje tegenwicht te schenken aan de moslimbashers, zoals Mohammed is een moordlustige perverse tiran enzo.
quote:
Wat een lading inhoudsloze zinnen bij elkaar. What the hell moet dit stukje bijv. betekenen?
Precies zoals je het leest.
quote:
??? Mijn buurmeisje van 3 komt nog logischer over dan dit.
Dan ga je toch een gesprek met haar aan?
pi_39300899
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat is nou het mooie aan de islam wie Abraham, Mozes, Jezus etc niet erkend als profeet die door God gezonden is kan geen Moslim zijn, in de koran worden alle profeten van de bijbel eervol genoemd
Alsof er slechts twee religies bestaan. Er zijn er duizenden, en nog veel meer profeten. En die staan heus niet allemaal in de koran.
pi_39301762
Maar na al deze Mohammed-verheerlijkende verhalen gelezen te hebben blijf ik zitten met de vraag wat jij nu eigenlijk wil vragen Triggershot want dat de rijke cultuur van de islam niet bestaat uit vieze mannen met baarden in grotten was mensen die nadenken toch allang duidelijk?

Voor mij was Mohammed gewoon een capabele generaal en diplomaat maar voor mij uiteraard geen profeet.(Ik geloof als atheist uberhaupt niet in profeten en elk religie is volgens mij voor en door mensen bedacht.)
Trouwens andere vraag, waarom wordt elk altijd gezegd vrede (en voorspoed?) zij met hem terwijl dat toch duidelijk niet zo geweest is?
(no offense meant,ik vind het gewoon raar net zoals ik het raar vind dat Palestijnen en Joden ook de hele dag salaam en shalom roepen terwijl ze toch echt niet allemaal naar vrede streven.)
Si hoc legere scis nimium eruditionis habes.
pi_39302115
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:24 schreef Vandeplato het volgende:
Maar na al deze Mohammed-verheerlijkende verhalen gelezen te hebben blijf ik zitten met de vraag wat jij nu eigenlijk wil vragen Triggershot want dat de rijke cultuur van de islam niet bestaat uit vieze mannen met baarden in grotten was mensen die nadenken toch allang duidelijk?
Ik ben blij en opgelucht dat het voor jou wel zo is, maar helaas lopen veel mensen rond ook op Fok die het wel zo zien, en Bin-laden als een vertegenwoordiger zien eerder dan Mohammed. Topic hoort niet als een Mohammed verheelijker te dienen, alleen andere kant die weinig tot niet in de media verschijnt
quote:
Voor mij was Mohammed gewoon een capabele generaal en diplomaat maar voor mij uiteraard geen profeet.(Ik geloof als atheist uberhaupt niet in profeten en elk religie is volgens mij voor en door mensen bedacht.)
Voor mij is hij dus naast een profeet ook generaal en diplomaat
quote:
Trouwens andere vraag, waarom wordt elk altijd gezegd vrede (en voorspoed?) zij met hem terwijl dat toch duidelijk niet zo geweest is?
Je bedoelde vzmh, vrede zij met hem?
Is vertaald vanuit
Wat eigenlijk betekent dat Allah tevreden op hem was, een manier van respect tonen van de Moslims richting hem.
quote:
(no offense meant,ik vind het gewoon raar net zoals ik het raar vind dat Palestijnen en Joden ook de hele dag salaam en shalom roepen terwijl ze toch echt niet allemaal naar vrede streven.)
mja, alls ze nou ook inzagen wat ze tegen elkaar roepen zou er geen problemen zijn in het midden oosten, maar er is geen besef.
pi_39302215
Maar wannneer is die traditie van vzmh dan ontstaan?(was het alleen vrede ?ik dacht nog meer maar ik zal we wel vergissen)
pi_39302265
Trouwens de gedachte dat ruim een miljard mensen een geloof zouden aanhangen wat haat predikt vind ik erg ondoordacht.
pi_39303406
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:33 schreef Vandeplato het volgende:
Maar wannneer is die traditie van vzmh dan ontstaan?(was het alleen vrede ?ik dacht nog meer maar ik zal we wel vergissen)
Er werd al tijdens zijn leven naar hem in de koran verwezen als Sala Allah Aleyhi wa salam, Arabische van vzmh, dus niet iets na zijn dood ofzo, rond 11 jaar van de islam dacht ik.
pi_39303452
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:34 schreef Vandeplato het volgende:
Trouwens de gedachte dat ruim een miljard mensen een geloof zouden aanhangen wat haat predikt vind ik erg ondoordacht.
Toch is het helaas zo dat mensen dat menen.
pi_39303636
Feit is en blijft dat Mohammed gewoon een vuile pedo is.
pi_39303654
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Toch is het helaas zo dat mensen dat menen.
Ja maar er zijn nu eenmaal een heleboel mensen die eigenlijk helemaal niet willen nadenken over zaken als sterfelijkheid, zingeving e.d. dat is nl. vermoeiend en (vooral voor atheisten) frustrerend.
pi_39303798
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:01 schreef Vandeplato het volgende:

[..]

Ja maar er zijn nu eenmaal een heleboel mensen die eigenlijk helemaal niet willen nadenken over zaken als sterfelijkheid, zingeving e.d. dat is nl. vermoeiend en (vooral voor atheisten) frustrerend.
Mja ze schetsen wel een bepaalde beeld van de islam zonder te verdiepein in de islam, zoals een lompe bericht hier boven jou, en mensen volgen hun beeld, denk maar aan een Fortuyn een Hirsi ali
pi_39303878
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:01 schreef Golradir het volgende:
Feit is en blijft dat Mohammed gewoon een vuile pedo is.
Mohammed is al eeuwen dood hoor.
Daarnaast is het misschien zinnig Mohammed te plaatsen in de tijd waarin hij leefde ca. 570 tot 632.
Ik weet niet of je denkt dat er in Europa net na de ondergang van het West-Romeinse rijk een hoge sexuele moraal heerste want eerlijk gezegd denk ik dat het er hier minimaal net zo aan toe ging en gezien de chaos waarschijnlijk nog wat erger.
(En Romeinen waren volgens mij sexueel zo ongeveer nergens vies van.)
pi_39303913
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:07 schreef Vandeplato het volgende:

[..]

Mohammed is al eeuwen dood hoor.
Daarnaast is het misschien zinnig Mohammed te plaatsen in de tijd waarin hij leefde ca. 570 tot 632.
Ik weet niet of je denkt dat er in Europa net na de ondergang van het West-Romeinse rijk een hoge moraal heerste want eerlijk gezegd denk ik dat het er hier minimaal net zo aan toe ging en gezien de chaos waarschijnlijk nog wat erger.
Aisha de vrouw van Mohammed was voor hem verloofd met een niet moslim, alleen onwetenden willen dat even vergeten.
pi_39304027
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Aisha de vrouw van Mohammed was voor hem verloofd met een niet moslim, alleen onwetenden willen dat even vergeten.
Triggershot het gaat volgens mij echt gewoon om een tijdsbeeld waarin dit normaal was, moraal veranderd met de tijd.
pi_39304079
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:10 schreef Vandeplato het volgende:

[..]

Triggershot het gaat volgens mij echt gewoon om een tijdsbeeld waarin dit normaal was, moraal veranderd met de tijd.
ben ik het ook mee eens, wou alleen maar zeggen dat 5 jaar voor aisha en mohammed trouwden ze al verloofd was.
pi_39304191
@Vandeplato en @Triggershot

Klopt, bij de Romeinen werden (in hogere kringen) de meisjes ook op jonge leeftijd uitgehuwelijkt. Cruciaal verschil is dat de moslims Mohammed (nsfw) vereren als Profeet, iemand die een voorbeeldfunctie zou moeten hebben. Voldoet de Leider niet meer aan de huidige tijd, dan dient hij verlaten te worden.
pi_39304313
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:15 schreef Golradir het volgende:

Klopt, bij de Romeinen werden (in hogere kringen) de meisjes ook op jonge leeftijd uitgehuwelijkt. Cruciaal verschil is dat de moslims Mohammed (nsfw) vereren als Profeet, iemand die een voorbeeldfunctie zou moeten hebben. Voldoet deze niet meer aan de huidige tijd, dan dient zij vervangen te worden.
Maar dat haalt hem nog niet uit zijn tijd.
En als voorbeeld te nemen dat 9-jarige meisjes zouden moeten trouwen doen echt niet zoveel moslims.
pi_39304339
Wat een toffe manier van reageren
Je eerste reactie was niet echt communicatie bevorderlijk.
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:15 schreef Golradir het volgende:

Klopt, bij de Romeinen werden (in hogere kringen) de meisjes ook op jonge leeftijd uitgehuwelijkt. Cruciaal verschil is dat de moslims Mohammed (nsfw) vereren als Profeet, iemand die een voorbeeldfunctie zou moeten hebben. Voldoet deze niet meer aan de huidige tijd, dan dient zij vervangen te worden.
Je moet Mohammed in goede daden en aanbidding als voorbeeld nemen, genoeg goede kanten van Mohammed die dienen als voorbeeld waar ik je helaas niet over hoor, wat ik wou zeggen is, Aisha was 5 jaar voor haar huwelijk met Mohammed al verloofd, dus het had meer met die tijd te maken dan met Mohammed. Het was toen maatschappelijk geaccepteerd en Mohammed was niet de enige.
pi_39304401
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 20:51 schreef Triggershot het volgende:
-jouw ts-
Ik respecteer jouw verdieping in jouw geloof. Ik ben Christen en ik wil mijn geloof daarin behouden. Ik wijs jouw geloof niet af, maar neem het niet tot de mijne. Dit omdat ik kies voor mijn geloof. Ik zou aan jou willen vragen: hoe behouden wij respect voor elkaars waarden, als wij in deze standpunten tegenover elkaar staan?
pi_39304431
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:20 schreef Integrity het volgende:

[..]

Ik respecteer jouw verdieping in jouw geloof. Ik ben Christen en ik wil mijn geloof daarin behouden. Ik wijs jouw geloof niet af, maar neem het niet tot de mijne. Dit omdat ik kies voor mijn geloof. Ik zou aan jou willen vragen: hoe behouden wij respect voor elkaars waarden, als wij in deze standpunten tegenover elkaar staan?
Check wat Allah in de koran zegt in mijn sig
pi_39304465
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:18 schreef Triggershot het volgende:
Je moet Mohammed in goede daden en aanbidding als voorbeeld nemen, genoeg goede kanten van Mohammed die dienen als voorbeeld waar ik je helaas niet over hoor.
Ik wil het eigenlijk niet doen, maar ik doe het toch. Hitler was ook vegetarier, rookte en dronk niet en was niet overspelig. Moeten we dan een voorbeeld aan hem nemen? Natuurlijk niet! Sommige dingen, waaronder pedoseksualiteit, zijn zo fout dat de persoon verworpen zou moeten worden.
pi_39304528
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:22 schreef Golradir het volgende:

[..]

Ik wil het eigenlijk niet doen, maar ik doe het toch. Hitler was ook vegetarier, rookte en dronk niet en was niet overspelig. Moeten we dan een voorbeeld aan hem nemen?
Heeft Hitler zoveel aanhangers gehad waarvan de meerderheid geweld verwerpen zoals mohammed?
pi_39304625
Het is maar een voorbeeld, ik ben te moe om iets beters te verzinnen. Suggesties? Wat ik probeer duidelijk te maken, is dat het absurd is om iemand, die dingen heeft gedaan die verwerpelijk zijn, zo hoog in het vaandel te dragen.
pi_39304647
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:25 schreef Golradir het volgende:
Het is maar een voorbeeld, ik ben te moe om iets beters te verzinnen. Suggesties? Wat ik probeer duidelijk te maken, is dat het absurd is om iemand, die dingen heeft gedaan die verwerpelijk zijn, zo hoog in het vaandel te dragen.
verwerpelijk? refereer je nog steeds naar geval met Aisha of?
pi_39304742
Ja, maar er zijn ook nog andere voorbeelden te noemen. Ik zou niet willen geloven in iemand die karavanen overviel!
pi_39304776
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:29 schreef Golradir het volgende:
Ja, maar er zijn ook nog andere voorbeelden te noemen. Ik zou niet willen geloven in iemand die karavanen overviel!
Karavanen?

Is nooit gebeurt, even serieus, heb je je wel eens echt verdiept in dat verhaal?
pi_39304886
Nou Mohammed heeft in ieder geval regelmatig geweld gebruikt, ik kan me voorstellen dat je dat niet als voorbeeld wilt nemen.
pi_39304967
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:32 schreef Vandeplato het volgende:
Nou Mohammed heeft in ieder geval regelmatig geweld gebruikt, ik kan me voorstellen dat je dat niet als voorbeeld wilt nemen.
Alleen als vergelding
pi_39305093
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Alleen als vergelding
Dat betwijfel ik maar sowieso dood is dood.
En vergelding als je zelf nog leeft vind ik niet gerechtvaardigd.
Wat dat betreft zou de hele wereld een voorbeeld mogen nemen aan Mahatma Ghandi.(Ja Mahatma dat vind ik hem zeker)
Maar in die tijd (van Mohammed) had ik het ongetwijfeld niet lang overleefd als ik deze doctrine al uberhaupt zou volhouden.
Wat dat betreft was het toch echt niet beter vroeger dan vandaag de dag.
pi_39305145
quote:
Alleen als vergelding
Islam is toch vrede? Ik zie dat je in je handtekening Ghandi citeert. Nog een uitspraak van hem: "An eye for an eye makes the whole world blind". Beetje tegenstrijdig, vind je zelf ook niet? Hierin zie je trouwens ook dat de idee van het Christendom een stuk vredelievender is dan die van de Islam.
pi_39305213
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:37 schreef Vandeplato het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik maar sowieso dood is dood.
Dat recht heb je.
quote:
En vergelding als je zelf nog leeft vind ik niet gerechtvaardigd.
Het is dan ook niet je zelf laten vergelden, maar dingen die van je afgenomen worden, geld, huis, familie, land etc.
quote:
Wat dat betreft zou de hele wereld een voorbeeld mogen nemen aan Mahatma Ghandi.(Ja Mahatma dat vind ik hem zeker)
check mijn signature
quote:
Maar in die tijd (van Mohammed) had ik het ongetwijfeld niet lang overleefd als ik deze doctrine al uberhaupt zou volhouden.
Wat dat betreft was het toch echt niet beter vroeger dan vandaag de dag.
Wel voor de islam.
pi_39305279
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:39 schreef Golradir het volgende:

[..]

Islam is toch vrede? Ik zie dat je in je handtekening Ghandi citeert. Nog een uitspraak van hem: "An eye for an eye makes the whole world blind". Beetje tegenstrijdig, vind je zelf ook niet? Hierin zie je trouwens ook dat de idee van het Christendom een stuk vredelievender is dan dat van de Islam.
De christenen hebben ook het oude testament, dat is niet bepaald geweldloos.
Daarnaast vind ik de leer niet altijd even bepalend aangezien christenen door de eeuwen heen de nodige ellende hebben aangericht.
Net als moslims trouwens.
pi_39305307
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:39 schreef Golradir het volgende:

[..]

Islam is toch vrede? Ik zie dat je in je handtekening Ghandi citeert. Nog een uitspraak van hem: "An eye for an eye makes the whole world blind". Beetje tegenstrijdig, vind je zelf ook niet? Hierin zie je trouwens ook dat de idee van het Christendom een stuk vredelievender is dan die van de Islam.
Islam betekent lettelijk "overgave" aan de wil van God. Salaam, de groet van de moslims is "vrede". Wraak en vergelding wordt niet aangemoedigd in de Islam. Eye for an eye staat in de bijbel, remember?
pi_39305373
Goeie OP Trigger

Die documentaire van je heb ik op tv gezien. Zekers interessant Het boek van Karen Armstrong, die ook in de documentaire zit, is altijd een aanrader natuurlijk http://www.amazon.com/gp/product/0062508865/104-9581355-9460714?v=glance&n=283155

Turning Muslim in Texas

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_39305388
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Islam betekent lettelijk "overgave" aan de wil van God. Salaam, de groet van de moslims is "vrede". Wraak en vergelding wordt niet aangemoedigd in de Islam. Eye for an eye staat in de bijbel, remember?
Het oude testament wordt door moslims toch ook erkend als een heilig boek?
pi_39305405
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:44 schreef Slayage het volgende:
Goeie OP Trigger

Turning Muslim in Texas

Salaam agie, alles goed?

Thnx en bedankt voor je bijdrage
pi_39305417
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:45 schreef Vandeplato het volgende:

[..]

Het oude testament wordt door moslims toch ook erkend als een heilig boek?
als boek, niet meer.
pi_39305466
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

als boek, niet meer.
Jullie denken dat die geschriften veranderd zouden zijn ofzo?
pi_39305484
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:47 schreef Vandeplato het volgende:

[..]

Jullie denken dat die geschriften veranderd zouden zijn ofzo?
Delen, alles wat de eenheid van God beschadigt en beledigend is jegens profeten wordt verworpen.
pi_39305518
Ik weet wat Islam betekent, de betreffende zinsnede hoor je alleen vaak. Je zegt dat vergelding niet wordt aangemoedigd, waar je keurt wel Mohammed's daden van vergelding goed. Ik ben geen bijbelkenner, maar ik weet wel dat er het volgende in staat. Lukas 6:29: "Dengene, die u aan de wang slaat, biedt ook de andere".
pi_39305537
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Delen, alles wat de eenheid van God beschadigt en beledigend is jegens profeten wordt verworpen.
Iets betere uitleg svp dit zegt mij heel weinig.
(Korantaal veel te lyrisch)
pi_39305630
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Salaam agie, alles goed?

Thnx en bedankt voor je bijdrage
Salaam back at ya! Jawel, alleen last van mijn ogen vandaag. Ga lekker mijn nestje in zo
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_39305716
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:49 schreef Golradir het volgende:
Ik weet wat Islam betekent, de betreffende zinsnede hoor je alleen vaak. Je zegt dat vergelding niet wordt aangemoedigd, waar je keurt wel Mohammed's daden van vergelding goed. Ik ben geen bijbelkenner, maar ik weet wel dat er het volgende in staat. Lukas 6:29: "Dengene, die u aan de wang slaat, biedt ook de andere".
Vergelding in de zin van zelfverdediging:
quote:
190. En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief.

[quote] waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven;
Om dus niet over je heen te laten lopen, wat voorkeur betreft.:
quote:
Verdrijf het kwade met het beste(goede)
pi_39305728
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:49 schreef Vandeplato het volgende:

[..]

Hij heeft het hier over dat de eenheid van God dmv de drie eenheid waar de Bijbel het over heeft verwerpt denk ik
-Rabia Al-Basri
pi_39305779
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:49 schreef Vandeplato het volgende:

[..]

De moslims verwerpen alles wat in het oude testament Gods eenheid aan het beschadigen is, zoals hem een zoon toe wijzen etc, of het beschuldigen van profeten van incest of moord etc
pi_39305789
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:55 schreef Slayage het volgende:

[..]

Hij heeft het hier over dat de eenheid van God dmv de drie eenheid waar de Bijbel het over heeft verwerpt denk ik
ook
pi_39305801
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:52 schreef Slayage het volgende:

[..]

Salaam back at ya! Jawel, alleen last van mijn ogen vandaag. Ga lekker mijn nestje in zo
beterschap
pi_39305828
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De moslims verwerpen alles wat in het oude testament Gods eenheid aan het beschadigen is, zoals hem een zoon toe wijzen etc, of het beschuldigen van profeten van incest of moord etc
Een zoon toewijzen ?
Dat is toch door de christenen bedacht ergo NT?
pi_39305885
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:58 schreef Vandeplato het volgende:

[..]

Een zoon toewijzen ?
Dat is toch door de christenen bedacht ergo NT?
Efraim, OT.
pi_39305898
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

beterschap
Danke sehr!
-Rabia Al-Basri
pi_39305903
Wat mij opvalt is dat er vele docu's en boeken zijn die het bewijs van Jezus ontkrachten. Maar zelden vind je een docu of boek dat aantoont dat Mohammed niet bestaan heeft. Of mis ik iets. Ik ben in ieder geval blij dat ik wat meer te weten kan komen over een volwaardige mooie religie.
Vrij van de maatschappelijke normen ontdekken we nieuwe wegen. De vrouw haar vrijheid, geeft de man het meeste plezier
pi_39305967
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 00:00 schreef monogawie het volgende:
Wat mij opvalt is dat er vele docu's en boeken zijn die het bewijs van Jezus ontkrachten. Maar zelden vind je een docu of boek dat aantoont dat Mohammed niet bestaan heeft. Of mis ik iets. Ik ben in ieder geval blij dat ik wat meer te weten kan komen over een volwaardige mooie religie.
Thnx

Misschien omdat Jezus nooit is begraven volgens overleveringen en gestegen is naar God?
pi_39306290
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 00:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Efraim, OT.
Nou ik heb net Genesis 48 gelezen maar wat hier nou het grote probleem is blijft me onduidelijk.
Dat Efraim ipv Manasse zeg maar de zegen van oudste zoon ontvangt?
pi_39306450
Oh wacht hij komt nog veel vaker voor.
Wat specifiek dan?
pi_39306480
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 00:11 schreef Vandeplato het volgende:

[..]

Nou ik heb net Genesis 48 gelezen maar wat hier nou het grote probleem is blijft me onduidelijk.
Dat Efraim ipv Manasse zeg maar de zegen van oudste zoon ontvangt?
http://www.statenvertaling.net/bijbel/jere/31.html
vers 9

David
http://www.statenvertaling.net/bijbel/psal/89.html
vers 28

Jacob
http://www.statenvertaling.net/bijbel/exod/4.html
vers 22
pi_39306780
Tja bijbelteksten zullen wel nooit mijn ding worden.Onduidelijk en op velerlei manieren uit te leggen, maar bedankt voor de moeite.
Trouwens (offtopic) wat denken moslims (of jij iig) over ongelovigen voor het onstaan van de religies (en dan mn voor het Joodse monotheisme)?
Deze mensen konden natuurlijk onmogelijk het "juiste" geloof belijden, verdienen ze dus geen plaats in het paradijs cq de hemel?
En ongeveer dezelfde stelling, een figuur als Ghandi of moeder Theresa die ongelovelijk veel goede dingen gedaan hebben maar niet het "juiste" geloof beleden hebben, verdienen die geen plek in het paradijs cq hemel maar een zeg maar matig goed geleefd hebbende moslim wel?
pi_39306921
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 00:25 schreef Vandeplato het volgende:
Tja bijbelteksten zullen wel nooit mijn ding worden.Onduidelijk en op velerlei manieren uit te leggen, maar bedankt voor de moeite.
Geen probleem
quote:
Trouwens (offtopic) wat denken moslims (of jij iig) over ongelovigen voor het onstaan van de religies (en dan mn voor het Joodse monotheisme)?
Iemand die de joodse profeten/heilige geschriften etc ontkend, kan geen moslim zijn volgens Mohammed en ook Judaisme komt van Allah leren de moslims.
quote:
Deze mensen konden natuurlijk onmogelijk het "juiste" geloof belijden, verdienen ze dus geen plaats in het paradijs cq de hemel?

En ongeveer dezelfde stelling, een figuur als Ghandi of moeder Theresa die ongelovelijk veel goede dingen gedaan hebben maar niet het "juiste" geloof beleden hebben, verdienen die geen plek in het paradijs cq hemel maar een zeg maar matig goed geleefd hebbende moslim wel?
Jawel, Allah zegt hierover:

"Zij die geloven, zij die het Jodendom aanhangen, de Christenen en de Sabiërs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij de Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn." (Koran 2:62)

Ieder die gelooft in Allah kom in aanmerking voor het paradijs, zoals je ziet komt "moslims" niet eens voor in de vers. Een moslim betekent letterlijk iemand die zich heeft over gegeven aan de wil van Allah, dus geloof je in God en doe je goede daden etc, dan kom je in aanmerking voor het Paradijs
pi_39307065
Ja maar dan ben je dus wel verplicht om in Allah te geloven.
Als je wel goed leeft maar niet in Allah gelooft dus niet?
Voor een bepaalde tijd was er ook nog niet het Joodse geloof in 1 god ergo men kon niet in 1 god geloven want die was nog niet "bedacht".
(Komt erg onrechtvaardig op mij over)
pi_39307104
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 00:37 schreef Vandeplato het volgende:
Ja maar dan ben je dus wel verplicht om in Allah te geloven.
Als je wel goed leeft maar niet in Allah gelooft dus niet?
Voor een bepaalde tijd was er ook nog niet het Joodse geloof in 1 god ergo men kon niet in 1 god geloven want die was nog niet "bedacht".
(Komt erg onrechtvaardig op mij over)
Ja oke, maar Allah betekent gewoon De God, dus in andere woorden je moet gewoon in God geloven. Zolang je in God gelooft kom je aanmerking voor het paradijs. Ben ik het niet met je eens, vanaf de tijd van Adam werd al geroepen te geloven in een God, of heb je het nu over historische overleveringen?
  woensdag 28 juni 2006 @ 00:40:47 #82
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_39307136
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Eigenlijk dus
[..]
Zeg dat dan meteen
pi_39307161
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 00:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja oke, maar Allah betekent gewoon De God, dus in andere woorden je moet gewoon in God geloven. Zolang je in God gelooft kom je aanmerking voor het paradijs. Ben ik het niet met je eens, vanaf de tijd van Adam werd al geroepen te geloven in een God, of heb je het nu over historische overleveringen?
Neem bv de oude Grieken, monotheisme was nog niet bedacht dus in 1 god konden ze niet geloven.Zijn ze dus uitgesloten uit het paradijs cq hemel omdat ze geen monotheisme hebben bedacht?
pi_39307162
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 00:40 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Zeg dat dan meteen
pi_39307212
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 00:41 schreef Vandeplato het volgende:

[..]

Neem bv de oude Grieken, monotheisme was nog niet bedacht dus in 1 god konden ze niet geloven.Zijn ze dus uitgesloten uit het paradijs cq hemel omdat ze geen monotheisme hebben bedacht?
Volgens de koran hebben alle naties openbaringen ontvangen, die gene die het niet hebben ontvangen treft geen blaam.
pi_39307234
Pssst... Soera 17 aya 15

Echter, volgens Islamitische theologie en Koran zijn er vele boodschappers gestuurd naar de mensheid, om in de Schepper te geloven.
X
pi_39307245
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 00:45 schreef Alulu het volgende:
Pssst... Soera 17 aya 15

Echter, volgens Islamitische theologie en Koran zijn er vele boodschappers gestuurd naar de mensheid, om in de Schepper te geloven.
quote:
15. Degene die de rechte weg volgt, volgt deze slechts voor zijn eigen heil en hij die dwaalt, dwaalt alleen tegen zichzelf. En geen lastdrager zal de last dragen van een ander. En Wij straffen nimmer voordat Wij een boodschapper hebben gezonden.
thnx agie, die zocht ik
pi_39307263
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 00:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Volgens de koran hebben alle naties openbaringen ontvangen, die gene die het niet hebben ontvangen treft geen blaam.
Ik heb geen openbaring ontvangen! (Ik voel me sowieso statenloos)
Genoeg gedagdroomd ik ga nachtdromen.Fait des beaux reves.
pi_39307284
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 00:47 schreef Vandeplato het volgende:

[..]

Ik heb geen openbaring ontvangen! (Ik voel me sowieso statenloos)
Genoeg gedagdroomd ik ga nachtdromen.Fait des beaux reves.
Jij hoort bij de natie van Mohammed

Hehe slaap lekker
pi_39307288
15. Degene die de rechte weg volgt, volgt deze slechts voor zijn eigen heil en hij die dwaalt, dwaalt alleen tegen zichzelf. En geen lastdrager zal de last dragen van een ander. (En Wij straffen nimmer voordat Wij een boodschapper hebben gezonden.)

Kijk dat zijn mooie spreuken.(Tussen haakjes mag er van mij af)
pi_39307305
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 00:49 schreef Vandeplato het volgende:
15. Degene die de rechte weg volgt, volgt deze slechts voor zijn eigen heil en hij die dwaalt, dwaalt alleen tegen zichzelf. En geen lastdrager zal de last dragen van een ander. (En Wij straffen nimmer voordat Wij een boodschapper hebben gezonden.)

Kijk dat zijn mooie spreuken.(Tussen haakjes mag er van mij af)
De islam leert geen erfzonde he
pi_39308017
quote:

[..]

Alleen als vergelding
Niet waar.
Verder las ik onlags nog een mooi artikel von Gustave E. von Grunenbaum, waarin werd verklaard dat Gibbon bedroevend weinig kennis had van de Arabische wereld en zijn uitspraken dus lichtelijk gedateerd zijn.
(Iets zegt me trouwens dat je Toynbee's verslag over de Armeense volkerenmoord niet als bewijs zou gebruiken, maar goed.)
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_39308027
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 23:55 schreef Slayage het volgende:

[..]

Heb jij de Bijbel eigenlijk gelezen?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_39310140
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:34 schreef Vandeplato het volgende:
De bijbel predikt ook haat. Gelukkig negeren de meeste christenen dat.
  woensdag 28 juni 2006 @ 06:11:49 #95
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_39310200
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 00:49 schreef Vandeplato het volgende:
hij die dwaalt, dwaalt alleen tegen zichzelf.

Kijk dat zijn mooie spreuken.
Een mooie spreuk? De godsdienststichter Mohammed heeft zijn tegenstanders gewoon geen "dwalers" te noemen.

En natuurlijk. Mohammed was gewoon een vuile geesteszieke pedofiel.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_39310519
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 06:11 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Een mooie spreuk? De godsdienststichter Mohammed heeft zijn tegenstanders gewoon geen "dwalers" te noemen.

En natuurlijk. Mohammed was gewoon een vuile geesteszieke pedofiel.
He goedemorgen deus absconditus.
Kun je me al uitleggen waarom je zoveel meer moeite hebt met gristenen dan christenen?
Ik bedoel volgens mij ben je volstrekt niet gelovig dus wat kan het jou schelen dat je toegang tot hun hemel bij voorbaat door ze ontzegd wordt?
Ik zie dat je ook een spreuk weer verwerpt omdat mensen een "heilig" boek op 100.000 manieren uit kunnen leggen.
En wat is er nou weer mis met die spreuk alleen :
Degene die de rechte weg volgt, volgt deze slechts voor zijn eigen heil en hij die dwaalt, dwaalt alleen tegen zichzelf. En geen lastdrager zal de last dragen van een ander.
Die hoef je echt niet perse als religieus te lezen.

Dat Mohammed met een heel jong meisje is getrouwd klopt wel, maar kijk eens naar het westen in die tijd, het Romeinse rijk was recent tenondergegaan (en de Romeinen hadden overigens ook een geweldig hoge sexuele moraal) dus de in volstrekte chaos in (het meest ontwikkelde deel van) Europa zal het vast een groot feest van moraliteit geweest zijn.
Moraal is uberhaupt grotendeels tijdsgebonden.
Kijk als moslims nou zouden roepen dat ze vandaag de dag met meisjes van 9 willen trouwen dan had ik er een probleem mee.
Wat voor geestesziekte denk je dat Mohammed had?
  woensdag 28 juni 2006 @ 07:54:13 #97
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_39310534
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 07:51 schreef Vandeplato het volgende:

[..]

Wat voor geestesziekte denk je dat Mohammed had?
Klik even op Akje's postgeschiedenis....
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_39310561
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 05:17 schreef Isegrim het volgende:

[..]

De bijbel predikt ook haat. Gelukkig negeren de meeste christenen dat.
Dat is en blijft naar mijn mening een punt van interpretatie van die boeken en erg duidelijk zijn ze vaak niet .
Neem bv het boek Jozua van het OT; de Joden moorden vrijwel heel Israel (Kanaan) leeg (In de naam van de Heer!)en in het volgende boek Rechters zijn de uitgemoorde volken er ineens weer!
Ik bedoel als je dat letterlijk gaat interpreteren dan zijn er een hele hoop wederopstandingen geweest daar.
En inderdaad ze stenigen er vrolijk op los en niet alleen de misdadiger de families mogen ook mee!

Ik denk dat de westerse tolerantie vooral een resultaat van welvaart is.
Toen de moslims welvarend waren ,waren ze (voor die tijd) ook tolerant.
pi_39310607
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 00:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De islam leert geen erfzonde he
Nee maar ze hebben wel een alternatief "bedacht":
De Koran stelt dat elke geest (een onsterfelijke, door God geschapen spirituele entiteit) voor hij in het lichaam neerdaalt, een gelofte afgelegd heeft aan God waarbij hij God als zijn Heer heeft erkend.
Vind ik net zoiets.
pi_39310627
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 07:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Klik even op Akje's postgeschiedenis....
Hij wil me ook al niet vertellen waarom hij zo'n probleem heeft met christenen (voor hem gristenen) die geloven dat mensen die niet in de "messias" Jezus geloven niet naar de hemel gaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vandeplato op 28-06-2006 08:22:12 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')