abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33623582
In deze topic proberen wij verder te kijken dan de gemiddelde fok-critici over de islam. Topic is bedoeld voor mensen die serieus geinteresseerd zijn in islam en niet om alleen maar te bashen. We proberen de islam op een positieve manier te benaderen, op een manier zoals die door de meeste moslims beleefd word. Misschien is het allemaal niet zo slecht zoals ons door de media voorgespiegeld wordt.
quote:
Top 10 Top 10 Myths About Islam

Islam is a widely-misundertood religion. Those who are unfamiliar with the faith often have misunderstandings about its teachings and practices. Common misconceptions include that Muslims worship a moon-god, that Islam is oppressive against women, or that Islam is a faith that promotes violence. Here we bust these myths and expose the true teachings of Islam.

1) Muslims worship a moon-god
Some non-Muslims mistakenly believe that Allah is an "Arab god," a "moon god," or some sort of idol. Allah is the proper name of the One True God, in the Arabic language. The most fundamental belief that a Muslim has is that "There is only One God," the Creator, the Sustainer -- known in the Arabic language and by Muslims as Allah. Arabic-speaking Christians use the same word for the Almighty.
More: Allah

2) Muslims don't believe in Jesus
In the Qur'an, stories about the life and teachings of Jesus Christ (called 'Isa in Arabic) are abundant. The Qur'an recalls his miraculous birth, his teachings, and the miracles he performed by God's permission. There is even a chapter of the Qur'an named after his mother, Mary (Miriam in Arabic). However, Muslims believe that Jesus was a fully human prophet and not in any way divine himself.

3) Most Muslims are Arabs
While Islam is often associated with Arabs, they make up only 15% of the world's Muslim population. The country with the largest population of Muslims is Indonesia. Muslims make up 1/5 of the world's population, with large numbers found in Asia (69%), Africa (27%), Europe (3%) and other parts of the world.

4) Islam oppresses women
Most of the ill-treatment that women receive in the Muslim world is based on local culture and traditions, without any basis in the faith of Islam. In fact, practices such as forced marriage, spousal abuse, and restricted movement directly contradict Islamic law governing family behavior and personal freedom.

5) Muslims are violent, terrorist extremists
Terrorism cannot be justified under any valid interpretation of the Islamic faith. The entire Qur'an, taken as a complete text, gives a message of hope, faith, and peace to a faith community of one billion people. The overwhelming message is that peace is to be found through faith in God, and justice among fellow human beings. Muslim leaders and scholars do speak out against terrorism in all its forms, and offer explanations of misinterpreted or twisted teachings.

6) Islam is intolerant of other faiths
Throughout the Qur'an, Muslims are reminded that they are not the only ones who worship God. Jews and Christians are called "People of the Book," meaning people who have received previous revelations from the One Almighty God that we all worship. The Qur'an also commands Muslims to protect from harm not only mosques, but also monasteries, synagogues, and churches -- because "God is worshipped therein."

7) Islam promotes "jihad" to spread Islam by the sword and kill all unbelievers
The word Jihad stems from an Arabic word which means "to strive." Other related words include "effort," "labor," and "fatigue." Essentially Jihad is an effort to practice religion in the face of oppression and persecution. The effort may come in fighting the evil in your own heart, or in standing up to a dictator. Military effort is included as an option, but as a last resort and not "to spread Islam by the sword."

8) The Quran was written by Muhammad and copied from Christian and Jewish sources
The Qur'an was revealed to the Prophet Muhammad over a period of two decades, calling people to worship One Almighty God and to live their lives according to this faith. The Qur'an contains stories of Biblical prophets, because these prophets also preached the message of God. Stories are not merely copied, but the oral traditions are referred to in a way that focuses on the examples and teachings that we can learn from them.

9) Islamic prayer is just a ritualized performance with no heartfelt meaning
Prayer is a time to stand before God and express faith, give thanks for blessings, and seek guidance and forgiveness. During Islamic prayer, one is modest, submissive and respectful to God. By bowing and prostrating ourselves to the ground, we express our utmost humility before the Almighty.

10) The crescent moon is a universal symbol of Islam
The early Muslim community did not really have a symbol. During the time of the Prophet Muhammad, Islamic caravans and armies flew simple solid-colored flags (generally black, green, or white) for identification purposes. The crescent moon and star symbol actually pre-dates Islam by several thousand years, and wasn't affiliated with Islam at all until the Ottoman Empire placed it on their flag.

bron
Een aantal mooie verzen uit de koran:

20:130 Verdraag geduldig wat zij zeggen. Vrijheid van meningsuiting!

2:62 Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in God en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren.

2:256 Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in God gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. God is Alhorend, Alwetend.

4:36 En aanbidt God en vereenzelvigt niets met Hem en bewijst vriendelijkheid aan ouders, verwanten, wezen, de behoeftigen en aan de nabuur, die een vreemdeling is en de nabuur die een bloedverwant is en aan de metgezel, de reiziger en aan degenen die onder uw macht zijn. Voorzeker, God heeft de pochers en de opscheppers niet lief.

5:32 Deswegen schreven Wij de kinderen Israëls voor, dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken. En voorzeker Onze boodschappers kwamen met duidelijke tekenen tot hen en toch - werden daarna -velen hunner op aarde tot overtreders.

10:99 En indien uw Heer had gewild, zouden allen die op aarde zijn, zeker tezamen hebben geloofd. Wilt gij de mensen dan dwingen, gelovigen te worden?

17:23 Uw Heer heeft u bevolen, zeggende: "Aanbidt niemand anders dan Mij en betoont vriendelijkheid jegens de ouders. Indien één hunner bij u een hoge leeftijd bereikt of beiden doen dit, zeg dan nimmer tot hen "Foei" noch stoot hen af, doch spreek tot hen een welgevallig woord.

17:31 En doodt uw kinderen niet uit vrees voor armoede. Wij zijn het die in hun behoeften en in de uwe voorzien. Voorwaar, hen te doden is een grote zonde.

17:32 En houdt u verre van overspel; want het is een afschuwelijke zaak en een slechte weg.

Vorige topic

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2006 13:43:45 ]
pi_33624070
Ik heb me er niet in verdiept en ook het vorige topic niet gelezen, maar als ik bovenstaande lees (over vrijheid van meningsuiting, andere religies, etc) snap ik niet waarom de Jihad is uitgevonden.
  maandag 2 januari 2006 @ 14:17:29 #3
84309 pooier
bling bling
pi_33624783
quote:
In deze topic proberen wij verder te kijken dan de gemiddelde fok-critici over de islam.
De gemiddelde fok-critici post wat hij/zij zelf ziet in het dagelijks leven.
copyright 2006
  maandag 2 januari 2006 @ 14:56:20 #4
107845 GertJanPeter
Ik Geef Gas Voor Een Tas
pi_33626099
Leuke top 10...jammer alleen dat de gemiddelde Mohammed de Islam niet zo ziet...moet je voor de grap eens een gesprek aangaan met een Berber....en dan voor de grap zeggen dat je een Jood bent...moet je ze eens zien kijken met hun vieze vurige ogen.... als je die eenmaal gezien hebt dan weet je dat er geen redding meer mogelijk is voor dat volk....
Een Slimme Meid Is Op Anale Sex Voorbereid
  maandag 2 januari 2006 @ 14:57:20 #5
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_33626131
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:56 schreef GertJanPeter het volgende:
Leuke top 10...jammer alleen dat de gemiddelde Mohammed de Islam niet zo ziet...moet je voor de grap eens een gesprek aangaan met een Berber....en dan voor de grap zeggen dat je een Jood bent...moet je ze eens zien kijken met hun vieze vurige ogen.... als je die eenmaal gezien hebt dan weet je dat er geen redding meer mogelijk is voor dat volk....
Eigenlijk doe jij precies hetzelfde als 'dat volk'. Generaliseren.
Era Vulgaris
  maandag 2 januari 2006 @ 14:59:52 #6
107845 GertJanPeter
Ik Geef Gas Voor Een Tas
pi_33626210
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:57 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Eigenlijk doe jij precies hetzelfde als 'dat volk'. Generaliseren.
Hard hé de waarheid! Het is toch geen geheim meer dat het gros van de Allah verheerlijkers gewoon gehersenspoelde sektenvolgers zijn?
  maandag 2 januari 2006 @ 15:01:20 #7
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_33626260
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:59 schreef GertJanPeter het volgende:

[..]

Hard hé de waarheid!
Dit is een anti-bash topic juuh
Era Vulgaris
  maandag 2 januari 2006 @ 15:03:45 #9
107845 GertJanPeter
Ik Geef Gas Voor Een Tas
pi_33626359
quote:
Op maandag 2 januari 2006 15:01 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Dit is een anti-bash topic juuh
Is de waarheid soms te hard voor jou? een constructieve discussie kan alleen maar plaatsvinden als je open staat voor de waarheid en kritiek!!
  maandag 2 januari 2006 @ 15:12:35 #10
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_33626662
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:56 schreef GertJanPeter het volgende:
Leuke top 10...jammer alleen dat blaat blaat mekker mekker.
Sjemig de pemig. Wat een ontzettend onnozel gejammer en gemekker.

Wanneer leren mensen nu toch eens dat de Islam dezelfde gekken heeft als dat het christendom heeft.

Wel eens in Staphorst geweest? Hulshorst? Daar lopen ook Mohammed B's rond alleen heten ze daar Piet en Jan.

Ik ben zelf een volbloed blanke maar ik mag veel Turken, Koerden, Irakie's en Afghanen tot mijn vrienden rekenen.

Het is meestal gewoon een verademing om met hun te praten over de Islam en hun beleving ervan.

[ Bericht 47% gewijzigd door TheThirdMark op 02-01-2006 15:15:39 (vergeten in te loggen) ]
  maandag 2 januari 2006 @ 15:15:37 #11
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_33626757
quote:
Op maandag 2 januari 2006 15:03 schreef GertJanPeter het volgende:

[..]

Is de waarheid soms te hard voor jou? een constructieve discussie kan alleen maar plaatsvinden als je open staat voor de waarheid en kritiek!!
En de waarheid is niet dat een heel volk de joden haat
Era Vulgaris
  maandag 2 januari 2006 @ 15:16:30 #12
107845 GertJanPeter
Ik Geef Gas Voor Een Tas
pi_33626793
quote:
Op maandag 2 januari 2006 15:12 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Sjemig de pemig. Wat een ontzettend onnozel gejammer en gemekker.

Wanneer leren mensen nu toch eens dat de Islam dezelfde gekken heeft als dat het christendom heeft.

Wel eens in Staphorst geweest? Hulshorst? Daar lopen ook Mohammed B's rond alleen heten ze daar Piet en Jan.

Ik ben zelf een volbloed blanke maar ik mag veel Turken, Koerden, Irakie's en Afghanen tot mijn vrienden rekenen.

Het is meestal gewoon een verademing om met hun te praten over de Islam en hun beleving ervan.
je bent dus bekeerd?
  maandag 2 januari 2006 @ 15:17:25 #13
107845 GertJanPeter
Ik Geef Gas Voor Een Tas
pi_33626834
quote:
Op maandag 2 januari 2006 15:15 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

En de waarheid is niet dat een heel volk de joden haat
90% ook goed? ik had het trouwens over het gros van de moslims...
  maandag 2 januari 2006 @ 15:20:38 #14
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_33626937
quote:
Op maandag 2 januari 2006 15:16 schreef GertJanPeter het volgende:

[..]

je bent dus bekeerd?
Lolz, nee. Wordt wel gevolgd door AIVD ivm het onderhouden van contacten met Moslims. Is wel grappig dat je post enzo altijd 2 dagen later aankomt dan bij de rest van de mensen die kent.

Ik ben een Mahayana Boeddhist.
  maandag 2 januari 2006 @ 15:22:48 #15
107845 GertJanPeter
Ik Geef Gas Voor Een Tas
pi_33626997
quote:
Op maandag 2 januari 2006 15:12 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Ja die Christenhonden ook!!! Ze blazen zichzelf ook zo vaak op tenmidden van tientallen onschuldige tieners en bejaarden
Kerel..voer een normale discussie en laat die onzin AUB achterwege....de tijd van de inquisitie hebben we al honderden jaren achter ons gelaten!! Het christendom is redelijk volwassen geworden....de islam daarintegen staat nog in de kleuterschoenen...dat is gewoon een feit!!!
  maandag 2 januari 2006 @ 15:23:33 #16
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_33627037
quote:
Op maandag 2 januari 2006 15:17 schreef GertJanPeter het volgende:

[..]

nee, je had het over een heel volk
Era Vulgaris
  maandag 2 januari 2006 @ 15:23:41 #17
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_33627040
quote:
Op maandag 2 januari 2006 15:17 schreef GertJanPeter het volgende:

[..]

Dan praat je dus ook over de meerderheid wat dus niet zo is. Maarre, hoe staat dat hakenkruis nou zo bij jou op de schouder? Laat je hem ook altijd zien als je savonds in de kroeg staat?

En laat je ook nog een mooie adelaar op je rug zetten?
  maandag 2 januari 2006 @ 15:24:04 #18
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_33627054
quote:
Op maandag 2 januari 2006 15:22 schreef GertJanPeter het volgende:

[..]

Ja die Christenhonden ook!!! Ze blazen zichzelf ook zo vaak op tenmidden van tientallen onschuldige tieners en bejaarden
Kerel..voer een normale discussie en laat die onzin AUB achterwege....de tijd van de inquisitie hebben we al honderden jaren achter ons gelaten!! Het christendom is redelijk volwassen geworden....de islam daarintegen staat nog in de kleuterschoenen...dat is gewoon een feit!!!
Lees de titel eens
ANTI BASH
Era Vulgaris
  maandag 2 januari 2006 @ 15:26:09 #19
107845 GertJanPeter
Ik Geef Gas Voor Een Tas
pi_33627131
quote:
Op maandag 2 januari 2006 15:24 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Lees de titel eens
ANTI BASH
sinds wanneer mag de waarheid NIET meer verkondigt worden?
  maandag 2 januari 2006 @ 15:26:54 #20
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_33627148
quote:
Op maandag 2 januari 2006 15:22 schreef GertJanPeter het volgende:

[..]

Lol, volwassen? Het Grrrristendom? Wanneer is dat gebeurd? Zo net? Heb alleen het journaal van 11:00 gezien dus kan daarna nog gebeurd zijn.

Wat vindt jij dan zo achterlijk aan de Islam? Noem het eens op. Eens kijken wat ik niet en wat ik wel onderuit kan halen.
  maandag 2 januari 2006 @ 15:27:26 #21
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_33627161
quote:
Op maandag 2 januari 2006 15:26 schreef GertJanPeter het volgende:

[..]

sinds wanneer mogen de LEUGENS weer verkondigt worden?
  maandag 2 januari 2006 @ 15:32:25 #22
107845 GertJanPeter
Ik Geef Gas Voor Een Tas
pi_33627348
quote:
Op maandag 2 januari 2006 15:23 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dan praat je dus ook over de meerderheid wat dus niet zo is. Maarre, hoe staat dat hakenkruis nou zo bij jou op de schouder? Laat je hem ook altijd zien als je savonds in de kroeg staat?

En laat je ook nog een mooie adelaar op je rug zetten?
Hakenkruis...je bedoelt het symbool van het Derde Rijk die verantwoordelijk is voor de vernietiging van 6 miljoen joden....een ideologie die in het Westen maar weinig voeten in aarde heeft, op wat opstandige kutpubers met Lonsdale kleren na, maar in het Midden-Oosten een grote aanhang geniet...gezien de gemeenschappelijke haat tegen Joden in het algemeen en Israel in het bijzonder?
Een ideologie die beschreven staat in het boek "Mein Kampf" die grote bekendheid geniet in het Midden-Oosten en daarmee het tweede of derde best verkochte boek is in die regio?
Nee, helaas voor jou moet ik niets hebben van die verachtelijke ideologie...jij wel misschien?
  maandag 2 januari 2006 @ 15:40:51 #23
107845 GertJanPeter
Ik Geef Gas Voor Een Tas
pi_33627625
quote:
Op maandag 2 januari 2006 15:26 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Wat vindt jij dan zo achterlijk aan de Islam? Noem het eens op. Eens kijken wat ik niet en wat ik wel onderuit kan halen.
Ik ga hier niet te diep op in....maar kijk eens naar het economisch en politiek niveau van een gemiddeld Islamitisch land...heerlijk democratisch allemaal!!! Perfecte scheiding van Kerk en Staat Alleen Turkije is democratisch (en ook nog op een triest niveau!) De rest is allemaal onderontwikkelde corrupte rotzooi, waarom? Omdat de Islam mensen achterlijk houdt!!! Omdat de mensen gehersenspoeld worden met leugens en haat. Waarom? Omdat men jaloers is op de welvaart van het Westen. Omdat men het niet kan verkroppen dat men eeuwen achterloopt op het Westen op zowel economisch, technisch en politiek gebied!!Niet waar? Noem mij dan eens een echt ontwikkeld Islamitisch land? En nee, Maleisie is het ook niet!!!

[ Bericht 11% gewijzigd door GertJanPeter op 02-01-2006 15:53:49 ]
  maandag 2 januari 2006 @ 16:09:26 #24
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_33628604
quote:
Op maandag 2 januari 2006 15:40 schreef GertJanPeter het volgende:

[..]

Ik ga hier niet te diep op in....maar kijk eens naar het economisch en politiek niveau van een gemiddeld Islamitisch land...heerlijk democratisch allemaal!!! Perfecte scheiding van Kerk en Staat Alleen Turkije is democratisch (en ook nog op een triest niveau!) De rest is allemaal onderontwikkelde corrupte rotzooi, waarom? Omdat de Islam mensen achterlijk houdt!!! Omdat de mensen gehersenspoeld worden met leugens en haat. Waarom? Omdat men jaloers is op de welvaart van het Westen. Omdat men het niet kan verkroppen dat men eeuwen achterloopt op het Westen op zowel economisch, technisch en politiek gebied!!Niet waar? Noem mij dan eens een echt ontwikkeld Islamitisch land? En nee, Maleisie is het ook niet!!!
In de Islamitische landen is er wel degelijk een scheiding van Kerk en Staat, iets wat je van NL niet kunt zeggen.
Het feit dat de Imams daar een grote invloed hebben heeft alleen te maken met de steun van het volk.
Omdat de Islamitische landen juist erg gelovig zijn heeft de Kerk daarin vaak meer macht dan de Staat. Extremisten zijn daar niet aan de macht maar hoe Oosterlijker je gaat, hoe minder geld daar is dus hoe meer het geloof heerst. Logisch gevolg.

De mensen daar zijn niet jaloers op de welvaart van het westen. Ze verafschuwen alleen de manier waarop de westerlingen met het geld omgaan. Bij een Islamitisch gezien leeft iedereen van hetgeen ze hebben. In het westen mag je blij zijn als je een trap in je rug krijgt wanneer je niets meer hebt.
quote:
economisch, technisch en politiek gebied
Toen het westen nog in berenvellen liep bestond Constantinopel al, een zeer geciviliceerde stad.
De Politiek is van oudsher ondermeind door de Gristelijke Kerk. Denk aan Kruisvaarden.
pi_33628682
Jongen, ik ben het hier zo verschrikkelijk hard MEE EENS!

Bovendien bestaat er ook nog een begrip als taqiyah. Dat is het net doen alsof met zich aanpast aan de andere cultuur. Dit is slechts schijn. Zodra men de meerderheid is laat men het ware gezicht zien. Als de islam inderdaad zo puur en zuiver is, waarom is het dan in alle islamlanden zo'n puinhoop zoals jij ook zegt??
Gaap Goals rulezzz!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')