Nee okay, ik vind het ook weinig constructief (hoewel ik me er ook wel eens aan bezondig om me te uiten). En in discussies leidt het nu meestal ook niet tot veel. Als het topics om zeep helpt kun je er ook wat van zeggen, maar dat het als mening niet zou mogen, iig eentje die je niet mag uiten, gaat mij persoonlijk te ver.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 01:25 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Terug grijpen naar het verleden zorgt er voor dat we niet vooruitkomen. Dat blijkt maar weer eens![]()
Gaat dat voor alle nazi-vergelijkingen gelden?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 01:30 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Tis een mening die nergens op slaat en me idd niet aanstaat, laten we het daarbij houden. Drughond heeft ook al gezegd dat hij deze vergelijking niet meer wil zien en ik ook niet.
Ik vind het vreemd als mensen steeds argumenten gebruiken die niet kloppen, en als je dat een paar keer weerlegt hebt gewoon weer opnieuw hetzelfde zeggen....quote:Op vrijdag 14 juli 2006 01:24 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Irriteer je je net zoveel aan users die de Islam bijna op dagelijkse basis op een lijn stellen met Nazi's en facisten? Al dan niet opgeleukt met mooie plaatjes?
Of dit dan?
Saddam the new Hitler, Bush tells Europeans
Jewish Leader: Ahmadinejad '2nd Hitler'
Rumsfeld likens Venezuela’s Chavez to Hitler
Olmert compares Ahmadinejad to Hitler
Nazi analogies
En Meki is ook niet de enige die deze vergelijking maakt
"The Latest Israeli Offensive Reminds Me of What I Read About the Warsaw Ghetto"
Dus wat is het probleem? Is het de mening op zich die je niet aanstaat misschien?
Er is natuurlijk nogal een verschil tussen dit in elke post zetten en het een keer aangeven, in elke post staat, nazi-israelieten vallen burgers aan. Dat is onzin, en dat weet hij prima, ik heb er in het verleden al discussies met hem over gehad, en toen was hij het met me eens, maar een week later begint hij met hetzelfde verhaal, niet meer dan logisch dat Drugshond hem dat even uitlegt.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 01:32 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Gaat dat voor alle nazi-vergelijkingen gelden?
Over het eerste deel van je zin kun je me niet kwalijk nemen dat ik wat sceptisch benquote:Op vrijdag 14 juli 2006 01:35 schreef Arnold_fan het volgende:
En als anderen ook scheve vergelijkingen trekken met nazi's zeg ik daar ook wat van, het is namelijk gewoon zwak als je iets niet leuk vind er vlug maar een verhaal van te maken dat nazi's hetzelfde deden.....
Dat is idd terecht. Heb ik de aanleiding verkeerd begrepen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 01:37 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Er is natuurlijk nogal een verschil tussen dit in elke post zetten en het een keer aangeven, in elke post staat, nazi-israelieten vallen burgers aan. Dat is onzin, en dat weet hij prima, ik heb er in het verleden al discussies met hem over gehad, en toen was hij het met me eens, maar een week later begint hij met hetzelfde verhaal, niet meer dan logisch dat Drugshond hem dat even uitlegt.
De stap van Nazi naar Holocaust is flinterdun. Gaan we dit morgen ook bagitaliseren ?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 01:32 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het meest ongepast en regelrecht pervers zijn de nazi- en holocaust vergelijkingen die worden gemaakt met betrekking tot Israël of joden in het algemeen en het ontkennen van de holocaust.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 01:32 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik had de aanleiding niet goed meegekregen. Vandaar dat ik me afvroeg dat als dit niet meer mag, whats next? Daarbij ziet men de nazi-vergelijkingen dagelijks over het forum vliegen, voornamelijk als het om moslims gaat dan trouwens. Iets waar eigenlijk niemand iets van zegt. Dus is er dan geen sprake van meten met twee maten?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 01:50 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ook zonder dergelijke krachttermen kun je een discussie draagbaar en algemeen toegankelijk maken. Ik hou best van een felle discussie.... maar het moet wel een zekere realiteit vormen met de werkelijkheid. Anders ligt de discussie al platgeslagen bij de OP. En iedereen zit weer in de loopgraven = einde discussie.
Hier wordt ook een vergelijking gemaakt. etc.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 09:26 schreef JelleS het volgende:
[..]
Als er één volk geleerd zou moeten hebben van de geschiedenis, dan zijn het de joden wel, maar nu zijn zij het zelf die een volk onderdrukken. Haast niet te begrijpen vanuit hun eigen geschiedenis.
Ik zit net het filmpje te bekijken, zo slecht is het nog niet. Maar hij had wel een beter schrijven achter kunnen laten.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:20 schreef Roi het volgende:
BG blijft maar (zoals gewoonlijk) niets toevoegende post plaatsen in het Israel-Hizbollah topic.
Israel en Libanon at war # 4 Waar zal dit eindigen ?
Israel en Libanon at war # 5
heb je lekker wat te huilen jongen, pak een papiertje.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:20 schreef Roi het volgende:
BG blijft maar (zoals gewoonlijk) niets toevoegende post plaatsen in het Israel-Hizbollah topic.
Israel en Libanon at war # 4 Waar zal dit eindigen ?
Israel en Libanon at war # 5
Leugen nummer 1:quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:31 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Diepe zucht, de Nederlandse Waffen SS heeft meer mensen onder de wapen gebracht dan alle moslim divisies bij elkaar.
Leugen nummer 2 en 3:quote:Deze site heeft als thema de geschiedenis van de Nederlandse vrijwilligers in de Duitse Waffen-SS. In de Waffen-SS hebben in totaal rond de 22.000 Nederlandse vrijwilligers gediend
http://www.waffen-ss.nl/main.php
[quote]
Van de 4 moslim divisies die zijn opgetuigd zijn er 2 actief in dienst geweest. De andere 2 hebben zich prompt van hun wapens ontdaan toen de russen begonnen met hun laatste Vistula offensief (jan 1945-mei 1945).
http://www.w8.nl/feitenTW.htmquote:Op initiatief van de Groot-Mufti van Jeruzalem Al-Husseini werd binnen de SS een speciale Bosnische moslim divisie opgericht, de Handschar (zwaard). De soldaten droegen een fez met ondermeer de SS doodskop. Voor elk bataljon was een imam. De divisie was bedoeld om te strijden tegen de partizanen van Tito. Ongeveer 20.000 moslims hebben in de Hanschar Divisie gediend. (Er gaan geruchten dat de voormalig Bosnische president Izetbegovic, soldaten rekruteerde voor de Handschar)
In Albanië werd een soortgelijke divisie opgericht, de Skanderbeg
En vooral die Hanschar ging ZO tekeer, dat bijna de helft van de Serviers uitgemoord is.quote:Moslims uit andere landen dienden ook in de volgende formaties en eenheden: een Albanese Waffen-SS Divisie in Kosovo-Metohija en West-Macedonië, de 21st Waffen Gebirgs Division der SS 'Skanderbeg', een Moslim SS zelfverdedigingregiment in het Raskha (Sandzak) gebied van Servië de zogeheten 'Sandzak Divisie', het Arabische Legioen (Arabisches Freiheitskorps), de Arabische Brigade, het Ostmuselmanische SS-Regiment, het Ostturkischen Waffen Verband der SS dat bestond uit Turkistanen, de Waffengruppe der-SS Krim, formaties die bestonden uit moslims uit Tsjetjenië en een Tatar Regiment der-SS samengesteld uit Krim-Tataren, en andere moslimformaties in de Waffen SS en de Wehrmacht, in Bosnië-Hercegovina, de Balkan, Noord-Afrika, door de nazi bezette gebieden in de Sovjet-Unie en in het Midden-Oosten.
http://www.verzet.org/content/view/477/29/
Ik zou je lesgeld maar eens terug gaan vragen en plaatjes van naakte dikke wijfen gaan posten, dat gaat je beter af.quote:Beetje de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Mijn historie kennis van WO-II zit wel snor, wat dat laatste betreft had ik zo op [C&H] kunnen beginnen.
Deze wil ik wel uitwerken... hoeveel divisies waren er volgens jou ?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 07:45 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Leugen nummer 1:
Het aantal NLers in de Waffen SS heeft ongeveer 25.000 man geteld.
[..]
Leugen nummer 2 en 3:
Alleen de Hanschar had al een soortgelijk aantal:
[..]
http://www.w8.nl/feitenTW.htm
En dan waren er nog meer:
[..]
En vooral die Hanschar ging ZO tekeer, dat bijna de helft van de Serviers uitgemoord is.
[..]
Ik zou je lesgeld maar eens terug gaan vragen en plaatjes van naakte dikke wijfen gaan posten, dat gaat je beter af.
Alsof daar vaste waardes voor zijnquote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:09 schreef Drugshond het volgende:
[..]
niet dat een normale divisie 50.000 mensen telt
ik zeg niet dat ze kampen hebben ofzoquote:Op vrijdag 14 juli 2006 00:59 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Vertel me eens hoe Nazi's handelen in oorlog?
Heb de Israelies kampen aangelegd met boilers voor massa douches?
Je kan het beter benoemen, kom op zeg!
Nu ga ik even bijlezen.
In ieder geval niet op de systematische wijze waarop mensen in de vernietigingskampen uitgemoord werden en daarom mag je die vergelijking niet trekken. Bovendien heeft de term nazi in Nederland gezien het nationale verleden een zeer beladen lading en je begeeft je daarom per definitie op een gevaarlijke weg door dit soort vergelijkingen te trekken. Indien je serieus wilt discussiëren over het Palestijns-Israëlische conflict kun je dit soort termen dan ook beter achterwege laten.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:01 schreef Meki het volgende:
[..]
ik zeg niet dat ze kampen hebben ofzo
maar ze moorden mensen uit net als de Nazi´s
geen respect gewoon moorden.
soldaat onvoert - en dan tientallen slachtoffers maken
Doe maar, want deze discussie blijft terugkomen als een boemerang.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:01 schreef _The_General_ het volgende:
Daar zijn idd geen vaste waardes voor. Zeker niet aan het einde van de oorlog. Maar misschien zit hier een interessant HOC topic in -IksRee- ?
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Om precies te zijn hebben de Joden 5 jaar achteréén geleden gedurende het helse regime van ploertendoder Adolf, ze zijn vergast, ze zijn getransporteerd, er zijn een goede paar miljoen van hen in Auswitch gestorven, des te meer doet het mij, als objectief man, pijn om te zien dat dit volk, of in ieder geval de leiders van hen, niets maar dan ook niets hebben geleerd van deze destijds geschiedde gruwelijkheden.
Hoe is het toch mogelijk dat "israël" ongestraft massavernietigingswapens mag hebben, atoombommen mag produceren en zoveel verdragen en VN resoluties aan hun laars mag lappen???
En als je denkt dat je alles gehad hebt komt Amerika om de hoek kijken met hun vetorecht (ook iets belachelijks eigenlijk).²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |