ik heb afgelopen maart een inslag gehad in een transformator, op 10 meter afstand van waar ik zat op mijn verandaquote:Op zondag 25 juni 2006 18:55 schreef Boogyman het volgende:
[..]
Wacht maar eens tot het bij je buurman in de 3 meter brede schotel slaat, dan zit je wel rechtop in bed.
Nee, dam ben je meteen goed wakker, maar als dan ook de stroom, en dus de airci stil ligt, kun je je lol op.quote:Op zondag 25 juni 2006 18:57 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ik heb afgelopen maart een inslag gehad in een transformator, op 10 meter afstand van waar ik zat op mijn verandaook niet prettig
Hier ook nietquote:Op zondag 25 juni 2006 18:57 schreef tonks het volgende:
Nog niks hier!
Lees mij maar eens terug, ik had 6 inslagen in de GSM-mast in 4 minuten... op 100 meter afstandquote:Op zondag 25 juni 2006 18:57 schreef hellmondunited het volgende:
wheheh tering man, hoezo krijgen we nikshad de stekker er maar ff uitgetrokken want er was hier zeker 4,5 x dik ingeslagen in de buurt dit ging echt hard!
verrassend met dit weerquote:Op zondag 25 juni 2006 18:57 schreef indahnesia.com het volgende:
Aah, Valkenswaard heeft wateroverlast, en er is ergens een boom omgevallen.. nah..
wooooowquote:Op zondag 25 juni 2006 18:58 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Lees mij maar eens terug, ik had 6 inslagen in de GSM-mast in 4 minuten... op 100 meter afstand.. damn.. adrenaline
nog een beetje magertjes vind ikquote:Op zondag 25 juni 2006 18:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
Check regio Brabant Zuid en Oost op http://www.pd5hw.nl/p2000/ , indahnesia.com
heb ik niet, ik kan alleen laten zien wáár de bliksem 6 keer insloeg, ik had niets voorbereidquote:Op zondag 25 juni 2006 18:59 schreef Sjizzel het volgende:
foto's!!
echt ongelofelijk dit..quote:Op zondag 25 juni 2006 18:59 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
wooooowff vorige topic erbij pakken dan
Een aardbeving heeft dat effect ook, je bent gedesoorienteerd eerst en dan schijt je zowat in je broek.quote:Op zondag 25 juni 2006 18:59 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
wooooowff vorige topic erbij pakken dan
was ook niet te verwachten.. ik zag het rustig aan donkerder worden en ineens ging t als een gek te keer!quote:Op zondag 25 juni 2006 19:00 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
heb ik niet, ik kan alleen laten zien wáár de bliksem 6 keer insloeg, ik had niets voorbereid
ja, dat zag ik dus ook.. en nu is alles weer egaal grijs.quote:Op zondag 25 juni 2006 19:03 schreef Drugshond het volgende:
wierd.... net gingen de wolken van N naar zuid. en nu staan ze stil.
Raar complex
aah, daar ben je, ik vroeg me al afquote:Op zondag 25 juni 2006 19:04 schreef DemonRage het volgende:
Hier in Eindhoven net ff zwaar onweer met extreme bliksemactiviteit... de ene inslag na de andere!
* DemonRage heeft opeens niets meer te klagen
Oeh jottumquote:
Oss?quote:Op zondag 25 juni 2006 19:06 schreef tonks het volgende:
De een zegt venlo de ander arnhem daar zit ik net in het midden
quote:Op zondag 25 juni 2006 19:05 schreef indahnesia.com het volgende:
en oh.,.. er is...... 3.6 MM neerslag gevallen
Wij gaan lopend...quote:Op zondag 25 juni 2006 19:06 schreef -skippybal- het volgende:
Oeh jottum![]()
Nu weet ik ook niet of ik met de bus of met de fiets naar de kroeg moet...
Cuyk. Toch?quote:
Naar welke??quote:
Da's net zoiets als Gemert?quote:
Ergerquote:
quote:
Jah, moet ik wéér dezelfde foto's makenquote:Op zondag 25 juni 2006 19:07 schreef Againzender het volgende:
[..]
Dat is maar goed ook in Eindhoven, anders staat het weer blank
Ik was ff uit het zolderraam aant koekeloeren... heb 2 filmpjes geschoten: eentje zonder geluid maar waar de wolk goed op te zien is, en daarna op m'n kamer eentje mét geluid waar het vooral om het geluid gaat.quote:Op zondag 25 juni 2006 19:05 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
aah, daar ben je, ik vroeg me al af
quote:
wie weetquote:Op zondag 25 juni 2006 19:08 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Zul je zien dat het hier gaat onweren tijdens Nederland - Portugal waardoor de schotel geen ontvangst meer heeft.
ben benieuwdquote:Op zondag 25 juni 2006 19:09 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik was ff uit het zolderraam aant koekeloeren... heb 2 filmpjes geschoten: eentje zonder geluid maar waar de wolk goed op te zien is, en daarna op m'n kamer eentje mét geluid waar het vooral om het geluid gaat.
en daar is nog niks gebeurd? nou dan gaat het hier ook niet meer gebeurenquote:
whehhe...quote:
Ik zit in Kuuk, denk dat hij in Nijmegen zitquote:
Ik waarschijnljk naar de St. Jan. GRATIS BITTERBALLEN!!!!quote:Op zondag 25 juni 2006 19:11 schreef Adelante het volgende:
[..]
whehhe...
nee we gaan bij Havana's kijken met een aantal vrienden, vrouwen gaan ook mee, maar da's meer voor de cocktails volgens mij![]()
geen last van hier in Zuid Frankrijkquote:Op zondag 25 juni 2006 19:08 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Zul je zien dat het hier gaat onweren tijdens Nederland - Portugal waardoor de schotel geen ontvangst meer heeft.
kan ik prima downenquote:Op zondag 25 juni 2006 19:11 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Nog ff omcoderen.
2x Motion JPEG van 100MB upload niet zo gemakkelijk.
En dan is er hier nog niet eens zoveel geweest ......quote:Op zondag 25 juni 2006 19:11 schreef Nee het volgende:
Het begint alweer op te klaren in M'tricht.
Nou, dat was het dan.
uh?quote:Op zondag 25 juni 2006 19:13 schreef unstoppablemark het volgende:
Nee hoor op de bui gaar richting het noorden
Zijn de buren aan het bbq-enquote:Op zondag 25 juni 2006 19:15 schreef -skippybal- het volgende:
Ik heb hier nu een minishelf boven de achtertuin![]()
Goed geraden bedoel jequote:Op zondag 25 juni 2006 19:24 schreef Cool_Runner het volgende:
Piet Paulusma had toch gelijk
dat zou ook eens een keertje tijd wordenquote:Op zondag 25 juni 2006 19:24 schreef Cool_Runner het volgende:
ik kan het ook nog niet geloven... gisteren werd ik nog uitgelachen omdat ik naar 'm keek op sbs6quote:Op zondag 25 juni 2006 19:24 schreef Cool_Runner het volgende:
waarom kun je straks niet meer gamen dan? moeten de stekkers eruit als het begint te onweren? of ga je het gewoon vanaf je balkon volgen?quote:Op zondag 25 juni 2006 19:28 schreef Matel het volgende:
Ik ga maar snel ff gamen voordat het straks niet meer kanTis overigens nog steeds kurkdroog in Doetinchem
Hier (Venlo) viel het reuze mee met de regen.quote:Op zondag 25 juni 2006 19:23 schreef Diemietuhriej het volgende:
Regio Venray meldt, de eerste heftige buien zijn geweest, nu beginnen de flitsen ook te komen..
Ok Thanksquote:Op zondag 25 juni 2006 19:28 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Lightview download.... google doet de rest wel (= freeware).
[afbeelding]
Ja lekker met die hoosbuien en onweer nu...quote:Op zondag 25 juni 2006 19:23 schreef AchJa het volgende:
Nou, het westen kan wel weer op het terras gaan zitten...
Gaat hard hier inderdaadquote:Op zondag 25 juni 2006 19:30 schreef tonks het volgende:
Opeens donker hier!
En waar is hier ?(deel 1000)quote:Op zondag 25 juni 2006 19:30 schreef tonks het volgende:
Opeens donker hier!
Haps hier (bij Cuijk), lekker flink onweersbuitjequote:Op zondag 25 juni 2006 19:32 schreef tonks het volgende:
Hier in Cuijk regio nijmegen
Hier in Veenendaal begint de straat ook meer op een rivier te lijken...quote:Op zondag 25 juni 2006 19:37 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Weg voor mijn appartement staat blank in Ede.![]()
Holland!quote:Op zondag 25 juni 2006 19:38 schreef renz0r het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Raam maar niet open gedaan, anders gelijk digi cam zeiknat. Regen dus hier op Zwijndrecht, met aan de overkant Dordrecht.
Nogsteeds nederlands elftalquote:Op zondag 25 juni 2006 19:38 schreef renz0r het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Raam maar niet open gedaan, anders gelijk digi cam zeiknat. Regen dus hier op Zwijndrecht, met aan de overkant Dordrecht.
Havana waar? Schiedam??quote:Op zondag 25 juni 2006 19:11 schreef Adelante het volgende:
[..]
whehhe...
nee we gaan bij Havana's kijken met een aantal vrienden, vrouwen gaan ook mee, maar da's meer voor de cocktails volgens mij![]()
Hier is het gewoon droog (Hier=Den Helder)quote:Op zondag 25 juni 2006 19:30 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja lekker met die hoosbuien en onweer nu...
Goed idee enzo![]()
ben benieuwdquote:Op zondag 25 juni 2006 19:44 schreef DemonRage het volgende:
* DemonRage heeft een filmpje geupload op YouTube maar duurt nog ff voordat die beschikbaar komt.
Dát is jouw achtertuin?quote:Op zondag 25 juni 2006 19:47 schreef Erosjuhhh het volgende:
17:50:
[afbeelding]
19:45:
[afbeelding]
donkerder... maar meer ook niet
Wow, hoe hoog zit je wel niet??quote:
het uitzicht vanaf mijn kamer ja... als ik me camera verder naar beneden doe.. zie je stuk of 10 containers....quote:
teeveequote:Op zondag 25 juni 2006 19:51 schreef renz0r het volgende:
[..]
Klopt
2de, foto goed kijken. Zie je ook iets. Wat en hoe is het
Hoe krijg je dat soort foto'squote:Op zondag 25 juni 2006 19:52 schreef -CRASH- het volgende:
Van de 40 foto's, twee waar een flits opstaat
[afbeelding]
Veel gecropt
[afbeelding]
Minder veel gecropt![]()
Weetje.quote:Op zondag 25 juni 2006 19:52 schreef renz0r het volgende:
Je gaat door voor de koelkast....OF je laat die zitten en NL wint de wedstrijd deze avond. Wat kies je?
Je gaat door voor de koelkast....OF je laat die zitten en NL wint de wedstrijd deze avond. Wat kies je?quote:
Joh, gewoon doenquote:Op zondag 25 juni 2006 19:54 schreef renz0r het volgende:
Whehe, normaal moet ik zeggen, ja is goed. Maar ik wil geen Xebro de 2de worden
sjiek hoor.quote:Op zondag 25 juni 2006 19:52 schreef -CRASH- het volgende:
Van de 40 foto's, twee waar een flits opstaat
[afbeelding]
Veel gecropt
[afbeelding]
Minder veel gecropt![]()
quote:
google doet wonderenquote:
lucky shots....quote:
tja.. alsquote:Op zondag 25 juni 2006 20:01 schreef Orcaman1984 het volgende:
[..]
Als dat roze nou oranje was geweest, en tussen rode en blauwe een witte strook![]()
tijdens de bui waaide het stevig, nu is het weer rustig.quote:Op zondag 25 juni 2006 20:03 schreef ACT-F het volgende:
Ik hoor veel verhalen over veel regen en onweer, maar hoe hard waait het bij jullie?
Hier nu aardig wat regen en wat donders op de achtergrond, maar qua wind stelt 't weinig voor.quote:Op zondag 25 juni 2006 20:04 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
tijdens de bui waaide het stevig, nu is het weer rustig.
West valt tegenquote:Op zondag 25 juni 2006 20:06 schreef clauwheee het volgende:
Wordt nu wel donker in stad Groningen.
dat is echt héél vetquote:Op zondag 25 juni 2006 20:05 schreef DemonRage het volgende:
Hmmm tof... een frame uit een filmpje dat ik geschoten heb laat een positive streamer zien die vlak bij mij de lucht in schoot:
[afbeelding]
Hmmm, dan gaan we wat beleven hierquote:Op zondag 25 juni 2006 20:04 schreef indahnesia.com het volgende:
tijdens de bui waaide het stevig, nu is het weer rustig.
Groningen oost?quote:Op zondag 25 juni 2006 20:08 schreef Houniet het volgende:
oost: donker/regen en stevige wind
Wow...... wees maar blij dat die geen bliksem heeft aangetrokken.quote:Op zondag 25 juni 2006 20:05 schreef DemonRage het volgende:
Hmmm tof... een frame uit een filmpje dat ik geschoten heb laat een positive streamer zien die vlak bij mij de lucht in schoot:
[afbeelding]
o jee, hopelijk staat ie goed vast met van die lange stalen pennenquote:Op zondag 25 juni 2006 20:08 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hmmm, dan gaan we wat beleven hier:
[afbeelding]
ik dacht dat het vanmiddag looos ging, viel me dat ff tegen..quote:Op zondag 25 juni 2006 20:12 schreef Drugshond het volgende:
qua noodweer e.d. denk ik dat het allemaal wel los zal lopen.
wat is een positieve streamer?quote:Op zondag 25 juni 2006 20:05 schreef DemonRage het volgende:
[afbeelding]
osnabrück: 5cm hagelquote:Op zondag 25 juni 2006 20:12 schreef Drugshond het volgende:
qua noodweer e.d. denk ik dat het allemaal wel los zal lopen.
We zullen het denk ik moeten hebben van de activering van de buien die zich op dit moment al in deze regio bevinden, al zit er wel een lichte oostelijke beweging in de zware buien die in Noord Brabant en Gelderland (hebben) huis(ge)houden...quote:Op zondag 25 juni 2006 20:14 schreef Renesite het volgende:
For the record, denken de mensen hier dat Groningen nog feest krijgt?
Een soort van elektrisch zoekertje dat willekeurig van objecten omhoog gaat om contact te zoeken met een lading vanuit de wolk. Wanneer die 2 contact maken, volgt de echte bliksemontlading.quote:
Het gebied trekt naar het noorden, zou dus zeker kunnen.quote:Op zondag 25 juni 2006 20:14 schreef Renesite het volgende:
Misschien als Nederland wint...quote:Op zondag 25 juni 2006 20:14 schreef Renesite het volgende:
quote:Op zondag 25 juni 2006 20:16 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Een soort van elektrisch zoekertje dat willekeurig van objecten omhoog gaat om contact te zoeken met een lading vanuit de wolk. Wanneer die 2 contact maken, volgt de echte bliksemontlading.
Deze streamers zijn onschadelijk en duren heel kort, maar als ze contact maken dan is er sprake van een blikseminslag en die is wel schadelijk. Vlak voor een blikseminslag schieten meestal meerdere van deze streamers op verschillende plekken de lucht in.
aaah dankjequote:Op zondag 25 juni 2006 20:16 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Positive_streamer
whehe.. zwem zequote:Op zondag 25 juni 2006 20:21 schreef Houniet het volgende:
Fok!
nu gaat het regenen en onwerenk moet naar de kroeg verdomme
quote:
Het slechte weer moet hier nog komen, maar voor onweer ben ik niet echt bang, aangezien de tent omgeven wordt door gebouwen tot 4 verdiepingen hoog (rechts buiten beeld). Bovendien is er nog een zendmast in de buurt die het nodige af weet te leiden. Maar hoe stormbestendig zal de tent zijn, want ik was wel van plan om er voetbal te kijkenquote:Op zondag 25 juni 2006 20:10 schreef Drugshond het volgende:
Wow...... wees maar blij dat die geen bliksem heeft aangetrokken.
quote:BREDA - Onweersbuien hebben in de regio Waalwijk-Den Bosch zondag aan het begin van de avond voor veel wateroverlast gezorgd.
Het verkeer op de A59 naar Oss ondervond hiervan hinder. In de rest van Zuid-Nederland viel de overlast mee. Dat hebben woordvoerders van politie en brandweer gezegd.
Brand
Op enkele plaatsen sloeg de bliksem in. Daardoor brak er brand uit in een school in Landgraaf, een tuinhuisje in Horst vloog ook in brand. In Uden sloeg de bliksem in in een woning. In Geldrop liep een tunnel onder water.
Rioleringen
Verder bleef de overlast beperkt tot rioleringen die de grote hoeveelheid water niet meteen konden verwerken, omhoog komende putdeksels en hier en daar een ondergelopen kelder. Er vielen nergens gewonden.
Hier in Nijverdal wordt 't al wat donkerder en 't begint harder te waaien.quote:Op zondag 25 juni 2006 20:26 schreef ACT-F het volgende:
Trouwens, het begint hier nu ook te rommelen in de verte (Goor, Twente)
sallandquote:Op zondag 25 juni 2006 20:28 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Hier in Nijverdal wordt 't al wat donkerder en 't begint harder te waaien.
voor de niet-Nijverdal-kenners, ligt in Twente![]()
Twente lijkt echt wel wat te krijgen, iig Enschede, misschien ook nog Hengelo.quote:Op zondag 25 juni 2006 20:40 schreef IkWilbert het volgende:
Mooi balen, niks geen vet onweer en veel regen hier in Twente. Op de radar links van ons onweer en rechts van ons... Wij zitten er precies tussen in
Hier alleen nog maar weerlicht gezien. Lijkt erop dat 't nog wel ff door gaat, iig met regenen.quote:Op zondag 25 juni 2006 20:49 schreef Erosjuhhh het volgende:
tis weer weg in enschede volgens mij... 1 mooie behoorlijk horizontale flits gezien.. that's it
'Gisteravond' moet 'vanavond' zijn ...quote:Basisschool Bei de Ling in Rimburg is gisteravond grotendeels door brand verwoest.
Het gebouw aan de Palenbergerweg kan voorlopig niet meer gebruikt worden. Volgens een woordvoerder van de brandweer is de brand waarschijnlijk ontstaan door blikseminslag in het dak. Daardoor ging de hele zolderverdieping in rook op. De lager gelegen leslokalen liepen flinke rook en waterschade op.
Hier verderop toch wel een aantal mooie donders te horen richting jou. Nu trouwens ook weer.quote:Op zondag 25 juni 2006 20:52 schreef IedeK. het volgende:
* IedeK. draait Kane - Rain down on me
Regen en af en toe gerommel @ Tollebeek, Noordoostpolder
Foutquote:
Er is geen weeralarm afgegeven, alleen een waarschuwing.quote:Op zondag 25 juni 2006 21:16 schreef Klonk het volgende:
afgezien van wat ''beperkte overlast'' in Brabant, tot nu toe nergens reden gezien waarom het KNMI dat weeralarm heeft afgegeven..
Inderdaad...hier recht voor 't huisquote:Op zondag 25 juni 2006 21:22 schreef cygnusx het volgende:
Jezus!!! ineens hiero (nijverdal/overijssel) 5 flitsen achter elkaar. en daarna een enorme donder.
dat geluid is heel vreemd, ook een keer gehad. Toen ging de huistelefoon heel hard piepenquote:Op zondag 25 juni 2006 21:12 schreef i2Them2 het volgende:
Hier net 1 seconde na de flits een "electrisch"geluid, toen een stilte en toen een donder. in de buurt in geslagen.
Hier nog ietsie verderop denk ik (noetsele).quote:Op zondag 25 juni 2006 21:24 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Inderdaad...hier recht voor 't huis![]()
Kruidenwijk-Noord
op die reggesteyn heb ik gezetenquote:Op zondag 25 juni 2006 21:25 schreef cygnusx het volgende:
[..]
Hier nog ietsie verderop denk ik (noetsele).
Ik kan vanaf hier de school reggesteyn noetsele zien. waar een bliksemmast op staat die normaal alles binnen een fucking halve kilometer wel opvangt ofzo
idd.quote:Op zondag 25 juni 2006 21:25 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
op die reggesteyn heb ik gezeten![]()
ging ECHT hard zeg![]()
net weer een aardige, mijn geluidsset maakte een klein geluidje dr doorquote:Op zondag 25 juni 2006 21:42 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Hier in Nijverdal zie je soms een paar flitsen achter elkaar... en dan een tijdje geen.
Tot ik een keer met super mega foto's en video's kom );)quote:Op zondag 25 juni 2006 21:36 schreef DemonRage het volgende:
Mij maak je vandaag niet snel jaloers, Speedy
Nijverdal sluit zich erbij aanquote:Op zondag 25 juni 2006 21:51 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Vriezenveen meld onweer+ dat het met bakken uit de hemel komt.
quote:Op zondag 25 juni 2006 21:53 schreef unstoppablemark het volgende:
Groningen krijgt nog de volle laag![]()
Hier, van mij mag je 't hebbenquote:Op zondag 25 juni 2006 22:03 schreef Jerommeke.nl het volgende:
waar is die regen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |