Ja ik wist het ook niet meer precies, ooit een beknopte natuurkundeles erover gehad, hele tijd terug.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 01:16 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Uhh, in het donker ís je iris zo groot mogelijk om zoveel mogelijk licht op te vangen. Als je flitst met je camera in het donker reflecteert dat op je netvlies omdat je iris zo groot is. Als je de rode ogen reductie aanzet wordt er een flits gegeven voordat de foto gemaakt wordt zodat de iris krimpt en er minder oppervlakte is om op je netvlies te reflecteren.
![]()
Als ze blind of hersendood was zou de iris niet krimpenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 01:16 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Uhh, in het donker ís je iris zo groot mogelijk om zoveel mogelijk licht op te vangen. Als je flitst met je camera in het donker reflecteert dat op je netvlies omdat je iris zo groot is. Als je de rode ogen reductie aanzet wordt er een flits gegeven voordat de foto gemaakt wordt zodat de iris krimpt en er minder oppervlakte is om op je netvlies te reflecteren.
![]()
Ja ik vind het prima. Maar wel even een waarschuwing. Ik ben niet van mening dat hetgeen ik gezien heb een spook was. Ik heb nog nooit gehoord over spoken/geesten in dat gebied, dus om dat nou als spookroute te bombarderen....ik vind het prima, maar ik heb nog nooit eerder is gehoord over die omgeving, dus ik denk niet dat je veel succes zult hebben als je daar op spokenjacht gaat.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 00:57 schreef dialMforMonkey het volgende:
Hmm, ik woon trouwens in de buurt en ik en wel een paar gasten die ook wel into spooky stuff zijn. Mischien een keer meeten en er samen langs rijden?
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:53 schreef Klonk het volgende:
[afbeelding]
de straat waar het om gaat heet Ulingsheide
quote:Op zondag 25 juni 2006 17:34 schreef CoolGuy het volgende:
.. toen draaide ze zich om richting mij, tenminste, zo leek het en ik zag 2 felrode ogen.Ik schrok daar zo ontzettend van dat ik vol gas heb gegeven en als een idioot naar huis ben gereden.
Ik zou het niet weten, als je niet was doorgereden had je meer kunnen weten, nou blijft het gissenquote:maar er moet een logische verklaring voor zijn, die ik toch niet zal kunnen achterhalen waarschijnlijk, maar goed.
jaquote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:12 schreef Good-for-nothing het volgende:
[..]
[[url=http://xs202.xs.to/xs202/06262/luchtfoto_.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
Afgaand op jouw afbeelding is het dit gebied.
quote:Op maandag 26 juni 2006 19:28 schreef Gebleekte het volgende:
Als ik het goed hebt is dit een luchtfoto van het klooster:
[afbeelding]
hmmm als ik zo naar die tekening kijk is het toch de verkeerdetoch stond er dat het tussen venlo en tegelen stond
Dat klopt, want de weg waar rechtsonder in 'Trappistenklooster' overheen staat, is de betreffende weg. Een stuk verder 'achter' het punt waar de maker van de foto heeft gestaan, zag ik het meisje staan.quote:Op woensdag 28 juni 2006 01:40 schreef Labrador1974 het volgende:
[afbeelding]
Dit is het juiste klooster! Helaas kan ik geen modernere foto vinden! De betreffende weg staat er wel een klein stukje op!
Dat heb ik maar is het verboden dan om nog een foto te plaatsen???quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:32 schreef Klonk het volgende:
@Labrador, als je het topic door zou lezen, dan zou je er achter komen dat op de vorige pagina het juiste klooster al genoemd was, incl foto....
prachtig vinquote:Op woensdag 28 juni 2006 01:40 schreef Labrador1974 het volgende:
[afbeelding]
Dit is het juiste klooster! Helaas kan ik geen modernere foto vinden! De betreffende weg staat er wel een klein stukje op!
Ja idd, ik neem aan dat er niet iemand in the middle of nowhere gaat staan om net die ene voorbijganger de stuipen op het lijf te jagen.quote:Op maandag 26 juni 2006 14:25 schreef longinus het volgende:
Dat komt door je koplampen, ook bij Foto's kan je door de flits rode ogen krijgen.
Nu heb je een arm zielig klein meisje achtergelaten op een hele enge donkere plek.
TRU meeting?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:22 schreef Tomek het volgende:
cool verhaal dit
ben benieuwd of andere mensen ook wat gaan zien
http://www.megaupload.comquote:Op zondag 2 juli 2006 23:42 schreef CoolGuy het volgende:
en ik heb ook geen hostmogelijkheid, dus dat zou dan ook iemand anders moeten doen.
Of http://rapidshare.de/.quote:
Jij moet wel even beter lezen, want ik heb nl zelf al gezegd dat ik niet in geesten geloof. Kattenogen aan de andere kant waren het ook niet, want dan was het wel een kat die op dr achterpoten stond en die behoorlijk groot was voor een katquote:Op maandag 3 juli 2006 01:53 schreef Tostieijzer het volgende:
Ik schat de kans zeeer klein dat je nog een keer zoiets tegen komt daar, als je op "spokenjacht" gaat. En als je weer hetzelfde meisje tegenkomt dan poep je in je broek van angst, en kun je echt geen foto meer nemen, omdat je dan helemaal in shock zou zijn....(ik tenminste). Stel je voor dat ze langzaam naar je auto komt zweven met alle gevolgen van dien. Maar zou je een geslaagde foto maken van het meisje, dan heb je dikke kans dat ze er niet opstaat, geesten staan toch nooit op foto's?
Ik zou er gewoon niet meer naar toe gaan, het is waarschijnlijk iets anders geweest wat op een meisje leek.....Btw kattenogen verlichten ook in het donker. Als je blijft denken dat het een geest is dan wordt je nog helemaal gek op ten duur, geesten bestaan niet. Mensen bestaan gewoon uit een aantal moleculen, verder niets.
Mensen die bijvoorbeeld gaan glaasje draaien denken ook dat ze ineens geesten zien of horen, maar je bent er dan zo op gefocust dat je overal van schrikt in je omgeving. Dat is waarschijnlijk ook het geval toen je die weg op reed, je bent namelijk in het donker en voelt je niet prettig...je zult dan ook schrikken van elk geringste ding wat je ziet, en daar een bepaalde vorm in zien. Waarom zien mensen dan altijd geesten in het donker en niet op klaarlichte dag??
Ik geloof er niet in...sorry.
Hi CoolGuy, allereerst thnx voor het spannende verhaal. Gezien de omschrijving van plaats, tijdstip en gebeurtenis kan ik me prima voorstellen dat je zenuwen door je keel gieren als dit soort dingen plotsklaps afspelen.quote:Op maandag 3 juli 2006 09:05 schreef CoolGuy het volgende:
Jij moet wel even beter lezen, want ik heb nl zelf al gezegd dat ik niet in geesten geloof. Kattenogen aan de andere kant waren het ook niet, want dan was het wel een kat die op dr achterpoten stond en die behoorlijk groot was voor een kat
Hey Circle.quote:Op maandag 3 juli 2006 10:42 schreef Circle het volgende:
[..]
Hi CoolGuy, allereerst thnx voor het spannende verhaal. Gezien de omschrijving van plaats, tijdstip en gebeurtenis kan ik me prima voorstellen dat je zenuwen door je keel gieren als dit soort dingen plotsklaps afspelen.![]()
Zelf heb je al meerdere keren gezegd niet te geloven in geesten of spoken. Toch heeft deze gebeurtenis je aardig uit balans gegooid, zozeer zelfs dat je twijfelt of je terug moet gaan om te checken. Weet je zeker dat je niet gelooft ? Nu enige tijd na de 'happening', wat denk je zelf dat je gezien hebt ?![]()
Thnx CoolGuy. Maak je geen zorgen, ik heb het topic reeds meerdere keren helemaal doorgelezen en ben enorm geboeid door je verhaal. Los van de discussies over wat er nu precies gebeurd is tijdens je autorit, ben ik zelf juist benieuwd naar het volgende:quote:Op maandag 3 juli 2006 11:05 schreef CoolGuy het volgende:
Hey Circle.Ik denk dat jij het topic nog een keer moet lezen
. Er wordt door iemand gesuggereerd dat ik terug moet gaan om het te checken. Als ik terug ga, dan ga ik terug om filmpjes/foto's te maken van de locatie, zodat mensen hier zich een voorstelling kunnen maken van het gebeuren.
C - Iemand stelt voor om terug te gaan naar die locatie maar je hebt daar twijfels over omdat:quote:Achteraf zat ik na te denken, en realiseerde ik me een spook of geest of zo out of the question was, voor mij dan, want ik geloof daar niet in
enquote:Bedenk wel dat ik toen het gaspedaal helemaal ingetrapt had, want ik was gewoon ronduit bang op dat moment...
D - Iets heeft je dus ergens bang voor gemaakt.quote:Zoals ik zei, ik kwam aanrijden, zag iemand staan, remde af uit voorzorg, remde nog verder af, en op dat moment draaide zij zich om (zo leek het toch, ze bewoog) en ineens waren daar die helderrode ogen. Ik werd daarop overspoeld door een golf van angst, en heb vol gas gegeven, het duurde ik denk een sec of 4/5 voor ik haar voorbij was, en tot het moment dat ze uit mijn ooghoek verdween zag ik die gloeiende ogen. Ik heb niet opzij gekeken toen ik haar voorbij ging. Ik heb strak vooruit gekeken en gemaakt dat ik weg kwam
Hoi Circle. Oke. Eens even kijken of ik antwoord kan geven op je vraag.quote:Op maandag 3 juli 2006 11:37 schreef Circle het volgende:
[..]
Thnx CoolGuy. Maak je geen zorgen, ik heb het topic reeds meerdere keren helemaal doorgelezen en ben enorm geboeid door je verhaal. Los van de discussies over wat er nu precies gebeurd is tijdens je autorit, ben ik zelf juist benieuwd naar het volgende:
A - Je maakt iets onverklaarbaars mee tijdens je rit
B - Je stelt niet in geesten te geloven:
[..]
C - Iemand stelt voor om terug te gaan naar die locatie maar je hebt daar twijfels over omdat:
[..]
en
[..]
D - Iets heeft je dus ergens bang voor gemaakt.
Mijn vraag : definieer je angst eens. Waarom ben je bang en wat zou er volgens jou aan de hand kunnen zijn dat maakt dat je die plek bij voorkeur mijdt (in ieder geval in het donker).
Kzie niks!quote:Op maandag 3 juli 2006 01:12 schreef direct het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=inARGmF8V-M&mode=related&search=ghost
Lijkt ze op deze??
Goed verhaal, CoolGuy. Ik denk er vermoedelijk ook wel zo over als jij. De ratio zegt dat spoken niet bestaan, maar als je dan met iets onverwachts wordt geconfronteerd dat ook nog eens op een goede horror-film lijkt (althans op de intro daarvan) dan gaan toch je nekharen overeind. Ik begrijp je situatie als je uitlegt dat het niet echt 'handig' voor je is om daar te stranden, dus dat is nog eens een extra motivatie om geen verdere 'problemen' op te zoeken.quote:Op maandag 3 juli 2006 12:02 schreef CoolGuy het volgende:
Ik snap wat je wil zeggen. Waar jij heen wil is volgens mij: als jij niet gelooft in geesten etc, waarom zou je dan bang zijn om naar een dergelijke plek te gaan. Goeie vraag. [knipperdeknipperdeknip ....]
Gaaf fotoboek, Haviksvrouwequote:Op maandag 3 juli 2006 12:19 schreef Haviksvrouwe het volgende:
Was het soms zoiets als dit?
http://www.sheendigital.com/alba/
Circle, ik ben inderdaad wel van plan om een keer terug te gaan onder de juiste omstandigheden. Die zijn dus gewoon met een paar vrienden, waardoor ik er toch ben in de nacht, maar zonder die enge sfeer, want als ik met de vrienden ben die ik denk dat ik ben, dan gaan we uiteindelijk zelf voor spook spelen daarquote:Op maandag 3 juli 2006 12:34 schreef Circle het volgende:
[..]
Goed verhaal, CoolGuy. Ik denk er vermoedelijk ook wel zo over als jij. De ratio zegt dat spoken niet bestaan, maar als je dan met iets onverwachts wordt geconfronteerd dat ook nog eens op een goede horror-film lijkt (althans op de intro daarvan) dan gaan toch je nekharen overeind. Ik begrijp je situatie als je uitlegt dat het niet echt 'handig' voor je is om daar te stranden, dus dat is nog eens een extra motivatie om geen verdere 'problemen' op te zoeken.
Heb je trouwens nog plannen om daar daadwerkelijk onder de juiste omstandigheden te gaan kijken ? Misschien wel handig om de datum/tijdstip niet echt op dit forum te laten weten, want je zag al dat er voldoende FOK!ers de lokale situatie kennen en de 'spoken' of wat dan ook best een handje zouden willen helpen om jou een plezier te doenJe had inderdaad mijn vraag prima begrepen èn beantwoord,
Cheers,
( )
Dit is wel heel angstaanjagend, en ook wel dezelfde soort situatie. Ik krijg hier echt kippenvel van. Ik snap dat je zo snel mogelijk daar weg wou zijn CoolGuy....quote:http://www.youtube.com/watch?v=inARGmF8V-M&mode=related&search=ghost
Lijkt ze op deze??
Ik kan hier geen filmpjes zien, kan niet iemand een screenshot plaatsen van hetgeen er op dat filmpje te zien is?quote:Op maandag 3 juli 2006 12:49 schreef Tostieijzer het volgende:
[..]
Dit is wel heel angstaanjagend, en ook wel dezelfde soort situatie. Ik krijg hier echt kippenvel van. Ik snap dat je zo snel mogelijk daar weg wou zijn CoolGuy....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |