abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39437424
^ Hey Tom! Jij ook hier?

Freaky verhaal... Lijkt ook niet echt makkelijk verklaarbaar ofzo. Maar ik denk wel dat je er wat gevoeliger voor bent gezien het feit dat je de sfeer al niet zo ontspannen vond waardoor 'entiteiten' of iets zich eerder laten zien...? Je weet maar nooit.
pi_39440137
Hmmm, ben benieuwd of we nog foto's te zien krijgen
  zondag 2 juli 2006 @ 01:43:29 #128
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_39440216
Welk meisje/vrouw gaat in godsnaam s nachts in the middle of nowhere bij een oud klooster staan, alleen
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  zondag 2 juli 2006 @ 01:49:59 #129
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_39440316
Oeh, wel een mooi klooster trouwens
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_39440627
-verkeerde topic-

[ Bericht 94% gewijzigd door NorthernStar op 02-07-2006 03:21:06 ]
  zondag 2 juli 2006 @ 18:12:10 #131
129317 Ordinair
Snonaldo
pi_39453163
Meer duidelijkheid? Pics eventueel?
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
  Moderator zondag 2 juli 2006 @ 23:42:32 #132
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_39462322
Ik moet het toch nog een week uitstellen. Ik ben zaterdag gaan zwemmen, dus toen had ik geen tijd, en vandaag heb ik er eigenlijk gewoon niet aan gedacht. Ik ga het wel in mijn agenda zetten, want ik vind het toch wel leuk om daar wat foto's en filmpjes van te laten zien.

Echter, nogmaals, mijn fotocamera heeft een filmmogelijkheid, maar dat is in het .mov formaat. Ik kan dit niet omzetten naar een ander formaat, dus misschien dat iemand dat wel kan, en ik heb ook geen hostmogelijkheid, dus dat zou dan ook iemand anders moeten doen.

Als iemand hier die mogelijkheid/heden wel heeft hoor ik dat graag. Qua filmpjes kan ik filmpjes maken van 30 sec. per keer. Wat ik wil doen is de hele route rijden, en dat dan opnemen. Ik moet alleen nog even kijken hoe ik dat wil doen, dwz, bij daglicht of bij schemering. Ik doe het niet bij nacht en ik heb mijn vriendin ook al gevraagd of ze 's nachts mee wil gaan zodat zij de camera kan vasthouden, maar dat wilde ze toch niet
Breitling - Instruments for Professionals
pi_39463021
Misschien was het wel een djin?
pi_39464619
Ik schat de kans zeeer klein dat je nog een keer zoiets tegen komt daar, als je op "spokenjacht" gaat. En als je weer hetzelfde meisje tegenkomt dan poep je in je broek van angst, en kun je echt geen foto meer nemen, omdat je dan helemaal in shock zou zijn....(ik tenminste). Stel je voor dat ze langzaam naar je auto komt zweven met alle gevolgen van dien. Maar zou je een geslaagde foto maken van het meisje, dan heb je dikke kans dat ze er niet opstaat, geesten staan toch nooit op foto's?
Ik zou er gewoon niet meer naar toe gaan, het is waarschijnlijk iets anders geweest wat op een meisje leek.....Btw kattenogen verlichten ook in het donker. Als je blijft denken dat het een geest is dan wordt je nog helemaal gek op ten duur, geesten bestaan niet. Mensen bestaan gewoon uit een aantal moleculen, verder niets.
Mensen die bijvoorbeeld gaan glaasje draaien denken ook dat ze ineens geesten zien of horen, maar je bent er dan zo op gefocust dat je overal van schrikt in je omgeving. Dat is waarschijnlijk ook het geval toen je die weg op reed, je bent namelijk in het donker en voelt je niet prettig...je zult dan ook schrikken van elk geringste ding wat je ziet, en daar een bepaalde vorm in zien. Waarom zien mensen dan altijd geesten in het donker en niet op klaarlichte dag??
Ik geloof er niet in...sorry.
pi_39464626
quote:
Op zondag 2 juli 2006 23:42 schreef CoolGuy het volgende:
en ik heb ook geen hostmogelijkheid, dus dat zou dan ook iemand anders moeten doen.
http://www.megaupload.com
  † In Memoriam † maandag 3 juli 2006 @ 02:00:57 #137
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39464716
quote:
Op maandag 3 juli 2006 01:53 schreef Chanty87 het volgende:

[..]

http://www.megaupload.com
Of http://rapidshare.de/.

Doet me attenderen dat Uploadmogelijkheid voor filmpjes en plaatjes voor truth voorlopig maar even dicht moet, want de huidige mods hebben deze mogelijkheid niet. Eerst even met iteejer overleggen hoe en wat.
  Moderator maandag 3 juli 2006 @ 09:05:28 #138
16180 crew  CoolGuy
pi_39466388
quote:
Op maandag 3 juli 2006 01:53 schreef Tostieijzer het volgende:
Ik schat de kans zeeer klein dat je nog een keer zoiets tegen komt daar, als je op "spokenjacht" gaat. En als je weer hetzelfde meisje tegenkomt dan poep je in je broek van angst, en kun je echt geen foto meer nemen, omdat je dan helemaal in shock zou zijn....(ik tenminste). Stel je voor dat ze langzaam naar je auto komt zweven met alle gevolgen van dien. Maar zou je een geslaagde foto maken van het meisje, dan heb je dikke kans dat ze er niet opstaat, geesten staan toch nooit op foto's?
Ik zou er gewoon niet meer naar toe gaan, het is waarschijnlijk iets anders geweest wat op een meisje leek.....Btw kattenogen verlichten ook in het donker. Als je blijft denken dat het een geest is dan wordt je nog helemaal gek op ten duur, geesten bestaan niet. Mensen bestaan gewoon uit een aantal moleculen, verder niets.
Mensen die bijvoorbeeld gaan glaasje draaien denken ook dat ze ineens geesten zien of horen, maar je bent er dan zo op gefocust dat je overal van schrikt in je omgeving. Dat is waarschijnlijk ook het geval toen je die weg op reed, je bent namelijk in het donker en voelt je niet prettig...je zult dan ook schrikken van elk geringste ding wat je ziet, en daar een bepaalde vorm in zien. Waarom zien mensen dan altijd geesten in het donker en niet op klaarlichte dag??
Ik geloof er niet in...sorry.
Jij moet wel even beter lezen, want ik heb nl zelf al gezegd dat ik niet in geesten geloof. Kattenogen aan de andere kant waren het ook niet, want dan was het wel een kat die op dr achterpoten stond en die behoorlijk groot was voor een kat
  maandag 3 juli 2006 @ 10:42:55 #139
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_39467925
quote:
Op maandag 3 juli 2006 09:05 schreef CoolGuy het volgende:
Jij moet wel even beter lezen, want ik heb nl zelf al gezegd dat ik niet in geesten geloof. Kattenogen aan de andere kant waren het ook niet, want dan was het wel een kat die op dr achterpoten stond en die behoorlijk groot was voor een kat
Hi CoolGuy, allereerst thnx voor het spannende verhaal. Gezien de omschrijving van plaats, tijdstip en gebeurtenis kan ik me prima voorstellen dat je zenuwen door je keel gieren als dit soort dingen plotsklaps afspelen.

Zelf heb je al meerdere keren gezegd niet te geloven in geesten of spoken. Toch heeft deze gebeurtenis je aardig uit balans gegooid, zozeer zelfs dat je twijfelt of je terug moet gaan om te checken. Weet je zeker dat je niet gelooft ? Nu enige tijd na de 'happening', wat denk je zelf dat je gezien hebt ?
  Moderator maandag 3 juli 2006 @ 11:05:47 #140
16180 crew  CoolGuy
pi_39468461
quote:
Op maandag 3 juli 2006 10:42 schreef Circle het volgende:

[..]

Hi CoolGuy, allereerst thnx voor het spannende verhaal. Gezien de omschrijving van plaats, tijdstip en gebeurtenis kan ik me prima voorstellen dat je zenuwen door je keel gieren als dit soort dingen plotsklaps afspelen.

Zelf heb je al meerdere keren gezegd niet te geloven in geesten of spoken. Toch heeft deze gebeurtenis je aardig uit balans gegooid, zozeer zelfs dat je twijfelt of je terug moet gaan om te checken. Weet je zeker dat je niet gelooft ? Nu enige tijd na de 'happening', wat denk je zelf dat je gezien hebt ?
Hey Circle. Ik denk dat jij het topic nog een keer moet lezen . Er wordt door iemand gesuggereerd dat ik terug moet gaan om het te checken. Als ik terug ga, dan ga ik terug om filmpjes/foto's te maken van de locatie, zodat mensen hier zich een voorstelling kunnen maken van het gebeuren.

Ik weet inderdaad nog steeds zeker dat het geen geest was. Of in ieder geval, voor mij is dat uitgesloten. Ik geloof daar gewoon niet in. Ik geloof nog eerder dat wat ik gezien heb pure verbeelding was, dan dat ik de geest van een of ander meisje heb gezien. Wat ik gezien heb weet ik niet. Voor mij op dat moment was het net zo echt als dat mijn collega tegenover me zit momenteel.

Dat wil echter niet zeggen dat het ook daadwerkelijk zo was. Ik weet echt niet wat het was. Mijn gevoel zegt me dat er wel degelijk iemand stond, maar die rode ogen kan ik niet verklaren, ik geloof echter wel dat er iemand stond, dat geloof ik eerder als dat ik me de aanwezigheid van iemand daar verbeeld heb.
  maandag 3 juli 2006 @ 11:37:20 #141
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_39469329
quote:
Op maandag 3 juli 2006 11:05 schreef CoolGuy het volgende:
Hey Circle. Ik denk dat jij het topic nog een keer moet lezen . Er wordt door iemand gesuggereerd dat ik terug moet gaan om het te checken. Als ik terug ga, dan ga ik terug om filmpjes/foto's te maken van de locatie, zodat mensen hier zich een voorstelling kunnen maken van het gebeuren.
Thnx CoolGuy. Maak je geen zorgen, ik heb het topic reeds meerdere keren helemaal doorgelezen en ben enorm geboeid door je verhaal. Los van de discussies over wat er nu precies gebeurd is tijdens je autorit, ben ik zelf juist benieuwd naar het volgende:

A - Je maakt iets onverklaarbaars mee tijdens je rit
B - Je stelt niet in geesten te geloven:
quote:
Achteraf zat ik na te denken, en realiseerde ik me een spook of geest of zo out of the question was, voor mij dan, want ik geloof daar niet in
C - Iemand stelt voor om terug te gaan naar die locatie maar je hebt daar twijfels over omdat:
quote:
Bedenk wel dat ik toen het gaspedaal helemaal ingetrapt had, want ik was gewoon ronduit bang op dat moment...
en
quote:
Zoals ik zei, ik kwam aanrijden, zag iemand staan, remde af uit voorzorg, remde nog verder af, en op dat moment draaide zij zich om (zo leek het toch, ze bewoog) en ineens waren daar die helderrode ogen. Ik werd daarop overspoeld door een golf van angst, en heb vol gas gegeven, het duurde ik denk een sec of 4/5 voor ik haar voorbij was, en tot het moment dat ze uit mijn ooghoek verdween zag ik die gloeiende ogen. Ik heb niet opzij gekeken toen ik haar voorbij ging. Ik heb strak vooruit gekeken en gemaakt dat ik weg kwam
D - Iets heeft je dus ergens bang voor gemaakt.

Mijn vraag : definieer je angst eens. Waarom ben je bang en wat zou er volgens jou aan de hand kunnen zijn dat maakt dat je die plek bij voorkeur mijdt (in ieder geval in het donker).
  Moderator maandag 3 juli 2006 @ 12:02:15 #142
16180 crew  CoolGuy
pi_39470086
quote:
Op maandag 3 juli 2006 11:37 schreef Circle het volgende:

[..]

Thnx CoolGuy. Maak je geen zorgen, ik heb het topic reeds meerdere keren helemaal doorgelezen en ben enorm geboeid door je verhaal. Los van de discussies over wat er nu precies gebeurd is tijdens je autorit, ben ik zelf juist benieuwd naar het volgende:

A - Je maakt iets onverklaarbaars mee tijdens je rit
B - Je stelt niet in geesten te geloven:
[..]

C - Iemand stelt voor om terug te gaan naar die locatie maar je hebt daar twijfels over omdat:
[..]

en
[..]

D - Iets heeft je dus ergens bang voor gemaakt.

Mijn vraag : definieer je angst eens. Waarom ben je bang en wat zou er volgens jou aan de hand kunnen zijn dat maakt dat je die plek bij voorkeur mijdt (in ieder geval in het donker).
Hoi Circle. Oke. Eens even kijken of ik antwoord kan geven op je vraag.
A. Dat mag je wel stellen inderdaad
B. Dat klopt helemaal.
C & D kloppen ook.

Ik snap wat je wil zeggen. Waar jij heen wil is volgens mij: als jij niet gelooft in geesten etc, waarom zou je dan bang zijn om naar een dergelijke plek te gaan. Goeie vraag. Rationeel gezien, weet ik dat ze niet bestaan. Als ik een film kijk bv, kan ik dat op 2 manieren doen. Heel erg nuchter, en dan kan ik dus makkelijk bij een (goede) horrorfilm toch zitten van "ja hallo, dat kan ECHT niet hoor". Maar ik kan diezelfde film ook kijken, en helemaal mee gaan in het verhaal. In dat geval 'geloof' ik ook echt wat er gebeurd, terwijl ik, als ik op dat moment weer rationeel zou gaan denken, ik de film net zo goed af kan zetten omdat de sfeer dan weg is.

Ik mijd die plek om meerdere redenen. Er is 0 verlichting. Als er een plek is om overvallen te worden bv, dan is dat de plek. Geen verlichting, veel bomen, heel weinig huizen (welgeteld 1 huis, 1 boerderij, en een klooster). Als ik daar stil kom te staan, met pech bv. dan kan ik niet de auto laten staan en naar huis lopen (Ik ben dan wel dichtbij huis) omdat ik een handicap heb, en die afstand voor mij te groot is om te lopen.

De sfeer die daar hangt in het donker benauwd me. Hier komt de irrationele angst om de hoek kijken die is 'opgelegd' door films etc. Dergelijke plekken zijn plekken bij uitstek om iets naars te laten gebeuren, overvallen, moordenaars etc. De kans dat zo iemand daar loopt is natuurlijk klein, maar toch is dat waar ik dan aan denk. De aanwezigheid van het klooster bij nacht vind ik niet prettig. Hier kom ik ook weer op de films.

Hetzelfde geldt bv voor het feit dat ik 's nachts niet graag op een kerkhof zou zijn. Dat komt door films etc. Je weet wel, graven die langzaam open gaan, kreunen dat je ergens achter je hoort....een uil die geluid maakt, wind door de bomen, mist/nevel die zachtjes door de grafstenen trekt....maar denk ik nou ECHT dat er een graf opengaat waarna een levende dode achter me aan komt? Natuurlijk niet, dat kan niet. Maar die sfeer hangt er wel, en daar kan ik niet tegen. Het gevoel dat je op je hoede moet zijn.

Terug naar de 'echte' locatie. Ik schrok, deels omdat ik niet had verwacht dat daar iemand zou staan, deels omdat er precies gebeurde wat je 'altijd ziet gebeuren in films' nl, dat wat niet kan, maar toch gebeurd.

Ik zag d'r en ik dacht bij mezelf min of meer "ow ja, great, echt typisch dat dat dan op deze plaats moet zijn". Dat dacht ik niet letterlijk, maar ik denk dat ik dat onbewust wel gedacht heb. Immers, had het betreffende meisje op een drukke straat in de stad gestaan, had ik er niet eens over nagedacht verder. Dus ik ging langzamer rijden, maar niet zo zeer omdat ik dacht dat ze ineens naar me toe zou vliegen of zoiets geks, maar meer om de veel rationelere gedachte dat ik het niet logisch vind dat daar iemand alleen op dat tijdstip staat, dat de mogelijkheid dat de persoon zichzelf iets aan wilde doen dus naar mijn mening nogal aanwezig was, en dat ik, als dat het geval was, ik nergens heen kon uitwijken vanwege de smalle weg en de bomen aan beide kanten.

Die ogen, daar had ik deels niet en deels wel op gerekend. Niet, lijkt me logisch, en wel....ik had niet letterlijk op rode ogen zitten wachten of zo, maar vanwege de locatie, en de misschien toch wel onbewuste gedachte waar ik het net over had, wel verwacht dat er 'iets' zou gebeuren.

Maar als ik echt de 1e reden moet noemen die in me opkomt om daar niet te komen 's avonds is dat de afgelegenheid en het gevoel van onveilgheid dat ik daar krijg (icm dat ik, als ik daar pech krijg, ik nergens heen kan lopen). De irrationele gedachte dat daar wel eens iets van geesten rond kon dwalen komt in mijn rijtje om daar niet te komen toch wel ergens ver onderaan, zoniet op de laatste plaats hoor
pi_39470529
Was het soms zoiets als dit?

http://www.sheendigital.com/alba/
De aarde schuilt in een korrel zand, het heelal in een bloemblad puur, de oneindigheid in de palm van je hand en de eeuwigheid in een uur.
pi_39470555
quote:
Kzie niks!
  maandag 3 juli 2006 @ 12:34:38 #145
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_39470925
quote:
Op maandag 3 juli 2006 12:02 schreef CoolGuy het volgende:
Ik snap wat je wil zeggen. Waar jij heen wil is volgens mij: als jij niet gelooft in geesten etc, waarom zou je dan bang zijn om naar een dergelijke plek te gaan. Goeie vraag. [knipperdeknipperdeknip ....]
Goed verhaal, CoolGuy. Ik denk er vermoedelijk ook wel zo over als jij. De ratio zegt dat spoken niet bestaan, maar als je dan met iets onverwachts wordt geconfronteerd dat ook nog eens op een goede horror-film lijkt (althans op de intro daarvan) dan gaan toch je nekharen overeind. Ik begrijp je situatie als je uitlegt dat het niet echt 'handig' voor je is om daar te stranden, dus dat is nog eens een extra motivatie om geen verdere 'problemen' op te zoeken.

Heb je trouwens nog plannen om daar daadwerkelijk onder de juiste omstandigheden te gaan kijken ? Misschien wel handig om de datum/tijdstip niet echt op dit forum te laten weten, want je zag al dat er voldoende FOK!ers de lokale situatie kennen en de 'spoken' of wat dan ook best een handje zouden willen helpen om jou een plezier te doen Je had inderdaad mijn vraag prima begrepen èn beantwoord,

Cheers,
( )
  maandag 3 juli 2006 @ 12:36:13 #146
149257 Circle
Cogito ergo sum!
pi_39470965
quote:
Op maandag 3 juli 2006 12:19 schreef Haviksvrouwe het volgende:
Was het soms zoiets als dit?

http://www.sheendigital.com/alba/
Gaaf fotoboek, Haviksvrouwe
  Moderator maandag 3 juli 2006 @ 12:44:59 #147
16180 crew  CoolGuy
pi_39471196
quote:
Op maandag 3 juli 2006 12:34 schreef Circle het volgende:

[..]

Goed verhaal, CoolGuy. Ik denk er vermoedelijk ook wel zo over als jij. De ratio zegt dat spoken niet bestaan, maar als je dan met iets onverwachts wordt geconfronteerd dat ook nog eens op een goede horror-film lijkt (althans op de intro daarvan) dan gaan toch je nekharen overeind. Ik begrijp je situatie als je uitlegt dat het niet echt 'handig' voor je is om daar te stranden, dus dat is nog eens een extra motivatie om geen verdere 'problemen' op te zoeken.

Heb je trouwens nog plannen om daar daadwerkelijk onder de juiste omstandigheden te gaan kijken ? Misschien wel handig om de datum/tijdstip niet echt op dit forum te laten weten, want je zag al dat er voldoende FOK!ers de lokale situatie kennen en de 'spoken' of wat dan ook best een handje zouden willen helpen om jou een plezier te doen Je had inderdaad mijn vraag prima begrepen èn beantwoord,

Cheers,
( )
Circle, ik ben inderdaad wel van plan om een keer terug te gaan onder de juiste omstandigheden. Die zijn dus gewoon met een paar vrienden, waardoor ik er toch ben in de nacht, maar zonder die enge sfeer, want als ik met de vrienden ben die ik denk dat ik ben, dan gaan we uiteindelijk zelf voor spook spelen daar (wat voor sommigen van hun niet eens zo heel moeilijk is )
pi_39471298
quote:
http://www.youtube.com/watch?v=inARGmF8V-M&mode=related&search=ghost

Lijkt ze op deze??
Dit is wel heel angstaanjagend, en ook wel dezelfde soort situatie. Ik krijg hier echt kippenvel van. Ik snap dat je zo snel mogelijk daar weg wou zijn CoolGuy....
  Moderator maandag 3 juli 2006 @ 12:57:03 #149
16180 crew  CoolGuy
pi_39471487
quote:
Op maandag 3 juli 2006 12:49 schreef Tostieijzer het volgende:

[..]

Dit is wel heel angstaanjagend, en ook wel dezelfde soort situatie. Ik krijg hier echt kippenvel van. Ik snap dat je zo snel mogelijk daar weg wou zijn CoolGuy....
Ik kan hier geen filmpjes zien, kan niet iemand een screenshot plaatsen van hetgeen er op dat filmpje te zien is?
pi_39473737

hierboven zie je het meisje zitten (linksonder). ze zit bij een beeld van jezus of zo. Hier heeft ze zich nog niet omgedraaid, de jongen die het filmt roept het meisje en vraagt of hij haar kan helpen. daarna gaat ze zich dus omdraaien (onder) Is te zien aan de oplichtende ogen. Er zijn geen kleuren te zien iig, dus ik kan niet zien of het rode ogen zijn....
Nadat het meisje zich heeft omgedraaid rent de jongen weg en roept wat.

Het speelt zich overigens in Mexico af, kwam ik achter. Sluit niet uit dat het ook een grap zou kunnen zijn.

nog wat commentaar dat er bij stond: he is saying: what the hell is a little girl doing in a cementery at, [looks a his watch], 2 o clock in the morning, this is weird!!. He yells: hey little girl, whats your name, are you in trouble... then he rans and starts to curse and yell some name!! that part is really funny because Facundo (the guy's name) always says that he don't belive that trahs about ghost hehe.

[ Bericht 23% gewijzigd door Tostieijzer op 03-07-2006 14:20:11 (toevoeging) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')