op wikipedia kun je dus lezen dat een deel van nieuwe gein het oude geyn is en dat heeft ergens in 1273 stadsrechten verkregen en die zijn overgenomenquote:Op woensdag 21 juni 2006 09:31 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Nieuwegein is geen stad, heeft naar ik weet geen stadsrechten, verder word het hoog tijd dat ze dat Cityplaza eens opleuken.
Stadsrechten kun je niet overnemenquote:Op woensdag 21 juni 2006 09:32 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
op wikipedia kun je dus lezen dat een deel van nieuwe gein het oude geyn is en dat heeft ergens in 1273 stadsrechten verkregen en die zijn overgenomen
d'r valt idd niets te beleven maar het is zo ideaal icm verbinding op de snelwegen (A2, A12, A27), precies in het midden van nederland wat dat betreft. Daarnaast ben je ook heul snel in hartje Utrecht dusss.. ik heb t er prima naar mn zinquote:Op woensdag 21 juni 2006 09:55 schreef DrunkenMuncky het volgende:
Nieuwegein is kut! Ik woon(de) er vlakbij en er is geen hol te beleven..
Die nieuwe is inderdaad stukken beter....quote:Op woensdag 21 juni 2006 11:31 schreef WaSTeiL het volgende:
Ik geloof dat ze die al jaren niet meer gebruiken. Dit is het logo wat nu gebruikt wordt op alle karretjes die rondrijden en de vlaggen die wapperen voor het gemeentehuis.
Die vlag in de OP is een beetje out-dated qua design.
[afbeelding]
maar wel extra inkomsten voor de gemeente, waardoor ze cityplaza eindelijk aan kunnen pakkenquote:Op woensdag 21 juni 2006 12:32 schreef morpheus_at_work het volgende:
de kom heeft af en toe best leuke voorstellingen
het parkeerbeleid nieuwegein centrum is prut , te weinig plekken onder cityplaza , die nu ook "betaald" parkeren is geworden (het heeft er geen auto minder door laten parkeren)
Parkeren onder Cityplaza is nog even aantrekkelijk als altijd als je maar kort parkeert want de eerste anderhalf uur zijn gratis. De echte langparkeerders zijn misschien wel weg, maar op zaterdag is het nog even druk.quote:Op woensdag 21 juni 2006 12:32 schreef morpheus_at_work het volgende:
de kom heeft af en toe best leuke voorstellingen
het parkeerbeleid nieuwegein centrum is prut , te weinig plekken onder cityplaza , die nu ook "betaald" parkeren is geworden (het heeft er geen auto minder door laten parkeren)
Als ze niet eerst 4 miljoen (het was zelfs nog meer geloof ik) hadden weggegooid aan plannen waar ze niets mee gedaan hebben zouden we nu een nog mooier centrum gaan hebben.quote:Op woensdag 21 juni 2006 12:42 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
maar wel extra inkomsten voor de gemeente, waardoor ze cityplaza eindelijk aan kunnen pakken
Ja inderdaadquote:
quote:Op woensdag 21 juni 2006 17:17 schreef capibar het volgende:
Nieuwegein is goed te doen, en voor mensen die over uitgaan zeiken, voor uitgaan ga je maar naar Utrecht of IJsselstein![]()
Waarom dat?quote:Op woensdag 21 juni 2006 17:18 schreef Viper_74 het volgende:
vanmorgen nog aangehouden in Nieuwegein
pauperstad
Waar ga je precies heen?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 08:21 schreef JusNieuwegein het volgende:
Na 18 jaar Nieuwegein, geboren en getogen in Merwestein (wijk) en Fokkesteeg, ga ik in augustus mijn stad (want hou op met dat Vianese gelulNieuwegein is een stad, een dorp noem ik een plaats waar je binnen komt en gelijk ziet: "Klompgolf? Hier inschrijven" (o.i.d.):D) verlaten... Ga het best missen denk ik, ookal is er geen reet te beleven
Arie de Knaller toch?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:01 schreef Oblivion het volgende:
Heb ook nog in Nieuwegein gewoond.
Op de Nedereindse weg.
Boven de slager.![]()
Leuk wonen.
Nee, ietsjes verder op.quote:
Daar woont mn vriendin ook gek!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 16:33 schreef CosmoNut het volgende:
Ik woon ook in nieuwegeinLekboulevard
vlakbij het veerhuis
.
Heb ik ook nog heel vroeger gewerkt toen het nog op de oude plek zat. Is ondertussen dus zeker wel 10 jaar geleden.quote:
Misschien heb je wel samengewerkt met mijn broer of zusquote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:10 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Heb ik ook nog heel vroeger gewerkt toen het nog op de oude plek zat. Is ondertussen dus zeker wel 10 jaar geleden.
Als ik zou weten wie dat zijn misschien wel...quote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:13 schreef CosmoNut het volgende:
[..]
Misschien heb je wel samengewerkt met mijn broer of zus.
Roderick (mijn broer) Roos (mijn zus)quote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:15 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Als ik zou weten wie dat zijn misschien wel...
Daar kom ik gewoon erg vaakquote:
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:54 schreef PauldeMunnik het volgende:
[..]
Daar kom ik gewoon erg vaakHoe klein is dan toch zo'n wereldje he
Ik werk bij c1000 reinbergen, ken je brian, volgens mij is hij vulploegleider ofzo bij hoogzandveld.quote:
Ja ik ken brian maar hij is geen vulploegleiderquote:Op zondag 25 juni 2006 14:43 schreef capibar het volgende:
[..]
Ik werk bij c1000 reinbergen, ken je brian, volgens mij is hij vulploegleider ofzo bij hoogzandveld.
c1000 reinbergen is die in ngein noord tog?quote:Op zondag 25 juni 2006 14:43 schreef capibar het volgende:
[..]
Ik werk bij c1000 reinbergen, ken je brian, volgens mij is hij vulploegleider ofzo bij hoogzandveld.
Rechts inhalen en snelheidquote:Op woensdag 21 juni 2006 17:18 schreef Viper_74 het volgende:
vanmorgen nog aangehouden in Nieuwegein
pauperstad
Ik werk erquote:Op zondag 25 juni 2006 15:06 schreef menininha het volgende:
Ik kom ook uit Nieuwegein! Ben sinds een jaar verhuisd naar Utrecht maar mn ouders wonen nog wel in Ngein waardoor ik er ook vaak ben!
doorslag![]()
City plaza is hier vlakbij, wel gezellig verder. Afgezien daarvan is hier weinig te beleven volgens mijquote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:01 schreef Hathor het volgende:
Kom er bijna elke dag wel een keer doorheen. Ga ook wel een biertje drinken op City Plaza of het Muntplein met een stel bekenden, maar voor de rest is het niet veel. Dorp vol met drempels.![]()
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:17 schreef liiszle het volgende:
Njaaa.. ben dan geen Nieuwegeiner.. maar wel bijnawoon randje IJsselstein/nieuwegein.. aan de Nedereinse plas
omdat ik randje ijsselstein/nieuwegein woon ?quote:
No, but good pointquote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:29 schreef liiszle het volgende:
[..]
omdat ik randje ijsselstein/nieuwegein woon ?![]()
Las ik toch even ass ipv asquote:
dankjewel.. heb het er idd even heel moeilijk mee gehad..quote:Op vrijdag 21 juli 2006 15:28 schreef Viper_74 het volgende:
* Viper_74 knuffelt liiszle![]()
Lezen van jou hyves blog wordt je ook niet vrolijk
van sterkte [afbeelding]
Hyvesquote:Op vrijdag 21 juli 2006 15:35 schreef liiszle het volgende:
[..]
dankjewel.. heb het er idd even heel moeilijk mee gehad..
maaaar life goes on!
wel berichtje op mn hyves achterlaten hea
Niks hoor schatquote:Op vrijdag 21 juli 2006 17:24 schreef liiszle het volgende:
en wat is dr mis met hyves?
Weet ik het, ik werk er ik woon er nietquote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:01 schreef liiszle het volgende:
och, je mag me ook best Lis noemen hoor
maar nee, ben niet bij die parade sooi geweest, was het niet de nacht van nieuwegein?
ben weer wakker inmmiddels..quote:Op dinsdag 25 juli 2006 10:03 schreef Viper_74 het volgende:
[..]
Weet ik het, ik werk er ik woon er niet
Hoorde wel van een collega dat het op zich best leuk was.
Oh je gaat weer verder slapen![]()
Jij zat in dé wijken bij city?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 00:10 schreef vigier het volgende:
tering, blij dat ik uit die klotestad weg ben zeg. Goede zaak dat het huis ook al gesloopt is.
ik zit overalquote:Op vrijdag 28 juli 2006 00:07 schreef PauldeMunnik het volgende:
Joh, zit je ook al in dit topic?
Nee, in het AD staat alleen over het Geinsche Hofquote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:01 schreef WaSTeiL het volgende:
Woohoe.. all bejaarden in Nieuwegein gaan dood..
Ik hoor net dat door de warmte in verschillende zorginstellingen in Nieuwegein 3 bejaarden zijn overleden.
Zo zie je maar weer.. de beste oplossing tegen vergrijzing is gewoon alle bejaarden naar Nieuwegein brengen.
He dat is bij mij om de hoek..quote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:23 schreef PauldeMunnik het volgende:
[..]
Nee, in het AD staat alleen over het Geinsche Hof
Nieuwegein is niet deprimerend. Er valt misschien weinig te beleven, maar deprimerend is het absoluut niet. Lekker veel groen.. Ken genoeg plekken die vele malen erger zijn.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:30 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Een van de vele plaatsen in de Randstad waar ik niet dood gevonden wil worden. Heb dan ook medelijden met de bejaarden die wel dood gevonden worden in Nieuwegein: http://www.nu.nl/news/789(...)huis_door_hitte.html
Samen met Hoofddorp een van de meest deprimerende plekken van Nederland.
Ieder zijn keuze daarin. Nieuwegein heeft alleen betere aansluitingen op de verschillende snelwegen wat mij erg goed uitkomt met werk. Ik kan alleen begrijpen dat je dat als student alleen geen donder interesseert.quote:
ik woon nu een jaar of 23 in nieuwegein (eerst hoog zandveld, daarna lekboulevard en nu nieuw vreeswijk) er is weinig te beleven dat klopt maar aan de andere kant vind ik dat ook wel weer prettig....quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:54 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Nieuwegein is niet deprimerend. Er valt misschien weinig te beleven,
ff in fotoboek gekeken, maar jou ken ik wel van gezicht.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:21 schreef Remco_h het volgende:
[..]
ik woon nu een jaar of 23 in nieuwegein (eerst hoog zandveld, daarna lekboulevard en nu nieuw vreeswijk) er is weinig te beleven dat klopt maar aan de andere kant vind ik dat ook wel weer prettig....
bedoel op kanaleneiland is genoeg te beleven maar of t er ook leuk is
(alleen mogen al die toeristen die op zondag nieuw vreeswijk komen bezoeken en dan voor mijn deur gaan lopen klagen/praten over de huizen/t weer/de kinderen/de kerk mis/de drukte op de wierselaan dat best ergens anders doen)
ohoh.... "van gezicht kennen" daar ben ik klaar mee......quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:36 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
ff in fotoboek gekeken, maar jou ken ik wel van gezicht.
Nieuw-Vreeswijk wordt wel mooi. Ik ben wel benieuwd naar die 2 woningen die ze nu aan het bouwen zijn tegen de Wierselaan aan die als een soort poort lijken te gaan fungeren. Helaas is de bouwvak nu begonnen geloof ik en zullen we daar even op moeten wachten.
Ik beloof je dat ik je niet zal aanspreken. Zeker als je in gezelschap bent zal ik dat niet doen aangezien je dan weer moet uitleggen waar je op internet uithangt.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:44 schreef Remco_h het volgende:
[..]
ohoh.... "van gezicht kennen" daar ben ik klaar mee......
loop ik straks rustig over straat wordt ik ineens lastig gevallen door een mede fok!ker..
Woon je ook in nieuw vreeswijk?
die grote "poort" huizen zijn idd veel belovend, alleen lijkt t net alsof ze scheef staan.
ben benieuwd wat de gemeente aan de wierselaan gaat doen om die doodrijders een keer aan te pakken....
klopt, tis nooit veilig geweest daar, even kijken of ik wat mede nieuw vreeswijkers over de zeik kan krijgen.....quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:56 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
De Wierselaan is altijd al een straat geweest waar hard gereden werd.
geen idee, ik vermoed een ander wegdek (gewoon asfalt) en als ze slim zijn asversperring ofzo..quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:50 schreef WaSTeiL het volgende:
Wat zijn de plannen dan met de Wierselaan, echt veel kunnen ze er toch niet aan verbeteren?
Ik wil niet lullig zijn, maar die mensen wisten toch waaraan ze gingen wonen? Het is net zoiets als gaan wonen bij Schiphol en dan gaan klagen geluidsoverlast van vliegtuigen of zijn er bij de aankoop bepaalde toezeggingen gedaan door de gemeente?
Neequote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:21 schreef melonovy het volgende:
Binnenkort meeting he Anitra, gaan we even de braderie van Vreeswijk over. Gaan er nog meer mee?
neuh dank je.....quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:21 schreef melonovy het volgende:
Binnenkort meeting he Anitra, gaan we even de braderie van Vreeswijk over. Gaan er nog meer mee?
jaartje of 6 geleden?quote:Op zondag 13 augustus 2006 17:23 schreef Bep het volgende:
Ik zat 1 keer van mn leven in de tram in nieuwegein ergens vlak voor ijsselstein en toen kwam er een meisje op een brommer onder![]()
Ik woon nog geen 100 meter van dat plaatje afquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:07 schreef Anitra het volgende:
Die laatse fotoDat was fun, schaatsen in de uiterwaarden en als er sneeuw was met de slee naar beneden van de dijk af.
* Anitra denkt ff terug aan haar jeugd
Dan woon je vlakbij mijn oudersquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 10:41 schreef CosmoNut het volgende:
[..]
Ik woon nog geen 100 meter van dat plaatje af
Nieuwegein is ook een beste stadquote:Op vrijdag 8 september 2006 20:03 schreef Baffelkas het volgende:
Zie ik nu pas dat er een heus Nieuwegein topic is!![]()
Woon er al mijn hele leven, 20 jaren... Binnenkort op kamers in Amsterdam, maar toch - Nieuwegein is stiekem best wel stoer!![]()
Dat je dan ook nog naar Ijsstelstein gaat is dan nog erger.quote:Op zondag 10 september 2006 17:45 schreef 16meter het volgende:
Ik ben blij als ik hier weg ben.
Nieuwegein is maar een saai dorp.. Dat je voor het uitgaan naar een nabijgelegen (kleiner) dorp als IJsselstein moet zegt eigenlijk al genoeg.
Bear with me... (6e jaar dat ik er zit, en het wordt elk jaar slechter.)quote:
Ik weet nog wel dat ik moest kiezen voor een middelbare school. Ik heb me toen maar laten verleiden door de geweldige kantine van het Oosterlicht. Maar één ding wist ik wel, naar het Anna van Rijn wil ik van m'n leven niet. Die school heeft dan wel hbo en vwo niveau's, maar daarnaast zit ook het grootste tuig uit Nieuwegein steevast op het Anna van Rijn. Nouja, dat is toen ik er toen over dacht als 13 jarige, en dat vooroordeel is wel bevestigd tijdens opendagen en verhalen over de school, krantenberichten over toestanden daar.quote:Op zondag 25 februari 2007 20:57 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Bear with me... (6e jaar dat ik er zit, en het wordt elk jaar slechter.)
Dat had ik dus ook, eerste 2 jaar op die school was nog wel te doen, daarna gleed het af.quote:Op zondag 25 februari 2007 20:57 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Bear with me... (6e jaar dat ik er zit, en het wordt elk jaar slechter.)
same here iddquote:Op zondag 25 februari 2007 22:14 schreef cappp het volgende:
[..]
Dat had ik dus ook, eerste 2 jaar op die school was nog wel te doen, daarna gleed het af.
Ik heb er zes jaar gezeten, eindexamen gedaan in 2004.quote:
AVR valt wel mee, Cals ijsselstein daar in tegenquote:Op donderdag 1 maart 2007 00:38 schreef CosmoNut het volgende:
Ik zat op het Oosterlicht College, geweldige tijd gehad, maar je zag duidelijk een scheiding tussen vmbo en havo/vwo. Ik denk zeker dat 25 tot 30% een buitenlandse afkomst had. Ik denk ook zeker wel dat de percentages op het Cals of AvR hoger liggen.
Ik heb het dan ook wel puur over vmbo en niet de hele school hé. En ja ik had het over de meer 'getinte' huidenquote:Op donderdag 1 maart 2007 16:25 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Albatros niet echt 25 %, zeg 10 % en kom dichter bij de waarheid, er van uitgaande dat je het hebt over een buitenlandse afkomst as in 'getinte huid'.
Ben er een paar keer geweest; niet geheel vrijwillig, maar wegens het treurige vak Verzorgingquote:Op donderdag 1 maart 2007 17:07 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Harmonielaan reken ik niet mee, geen ervaring mee.
t was mn mentrixquote:Op zaterdag 3 maart 2007 20:46 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Verzorging.
Had je ook Dabekoussen, of hoe je dat ook spelt?
is het ookquote:Op zondag 25 februari 2007 22:51 schreef DuchessX het volgende:
* duch heeft familie wonen op marnix gijssenhove, schellingsburg en vroeger lavendelhof
Ik vind Nieuwegein best saai eik
wat een verschrikkelijke school vind ik dat, ik zie mn broertje iedere dag meer in een buitenlander vera nderenquote:Op zaterdag 3 maart 2007 21:54 schreef Anitra het volgende:
[..]
is het ook
Hier een Cals college examenjaar 1990
Overigens gaat mijn dochter aankomend jaar ook naar het Cals, maar dan Ijsselsteinik woon niet meer in N'gein, maar in het mooie dorp lopik![]()
Schoonhoven is nog erger. En N'gein is prut met ov vanaf hier. Bijna geen andere keuze dus.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 22:05 schreef liiszle het volgende:
[..]
wat een verschrikkelijke school vind ik dat, ik zie mn broertje iedere dag meer in een buitenlander vera nderen
maar verder is t dr wel goed geregeld!
dat zal inderdaad..quote:Op zaterdag 3 maart 2007 22:09 schreef Anitra het volgende:
[..]
Schoonhoven is nog erger. En N'gein is prut met ov vanaf hier. Bijna geen andere keuze dus.
yep 195 idd. ovrstappen op tram en dan op city weer op de bus om bij het Cals te komen, Ijsselstein is bus hier en 195 komt er langs, scheelt een boel.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 22:14 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Ik zou niet eens weten hoe ik met het OV naar Lopik moet komen...
Stopt de 195 niet daar? Dus 195 naar IJsselstein en dan ergens overstappen op de tram. Is niet ideaal, maar goed...
Ook de mijne, in de eerstequote:
Ik zou toch maar naar Nieuwegein gaan... Er zijn altijd mensen die vanuit Lopik naar Nieuwegein gaan... Kunnen ze samen fietsen. Dat was bij mij toen altijd wel zo in ieder geval.quote:Op zaterdag 3 maart 2007 21:54 schreef Anitra het volgende:
[..]
is het ook
Hier een Cals college examenjaar 1990
Overigens gaat mijn dochter aankomend jaar ook naar het Cals, maar dan Ijsselsteinik woon niet meer in N'gein, maar in het mooie dorp lopik![]()
bij mij ook jaquote:
Hoe kan je jouw naam nou verkeerd uitspreken?quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:37 schreef liiszle het volgende:
[..]
bij mij ook jaen áltijd mn naam verkeerd uitspreken
En woensdag vlogen de stoelen door de aula, stel 6V'ers vond het leuk om dat te doen.quote:Op zondag 25 februari 2007 22:31 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Heu, link die verhalen eens? Ik ontwijk het lokale sufferdje altijd en op school wordt er prima gebruik gemaakt van het 'zwijgen is goud'-principe.
go aheadquote:Op vrijdag 9 maart 2007 09:07 schreef cappp het volgende:
Kunnen we niet beter een AvR-topic in SES maken?![]()
rico..quote:Op vrijdag 9 maart 2007 17:22 schreef Baffelkas het volgende:
Ik heb twee zusjes die nog op het AvR zitten. Afgelopen zaterdag is er een jongen uit de klas van mijn jongste zusje overleden wegens een auto-ongeluk... Het is al de tweede keer dat er iemand in die klas door een ongeluk om het leven komt. Echt heel treurig.![]()
Rico inderdaad...quote:Op vrijdag 9 maart 2007 17:26 schreef liiszle het volgende:
[..]
rico..
ja, erg vervelend iddt zou je maar gebeuren hea..
en die andere jongen was ook een erg triest verhaal..
tevens, wie zijn je zusjes ?ken vrij veel mensen van t anna uit de 4 wel
Van G?quote:Op vrijdag 9 maart 2007 19:53 schreef Baffelkas het volgende:
[..]
Rico inderdaad...
Mijn zusjes? Fabienne en Dominique!![]()
Noui, laten we dat maar doen dan als jij het zegtquote:Op vrijdag 30 maart 2007 07:13 schreef thaeastwood het volgende:
Niks te beleven en dat Cityplaza mogen ze van mij ook platgooien.
Speciaal daarvoor doen we het zelfs.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 10:15 schreef Skorpija het volgende:
[..]
Noui, laten we dat maar doen dan als jij het zegt![]()
Het is een "slaapstad" er zijn bijna geen cafe's, en inderdaad: er is echt geen donder te beleven.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 07:13 schreef thaeastwood het volgende:
Ik werk in Nieuwegein maar zou er in mijn levensdagen niet willen wonen . Wat een saai forensendorp. Niks te beleven en dat Cityplaza mogen ze van mij ook platgooien. Wat een zielige bende is dat. Sorry Ik moest effe mijn frustraties kwijt
Wat ik eigenlijk nog niet snap, er wordt al jaren geroepen dat er geen flikker te beleven is. Waarom komt er geen ondernemer die gewoon een discotheek bouwt op bijv dat plekje waar het gemeentehuis stond...quote:Op dinsdag 3 april 2007 17:01 schreef WaSTeiL het volgende:
Op de plek waar het oude gemeentehuis stond zou een V&D komen, maar ze hadden daar nog geen daadwerkelijk concreet antwoord op. Geen probleem we gaan vast slopen dat komt wel goed.
Helaas heeft de V&D uiteindelijk afgehaakt en is er een soort van basketbal veldje gemaakt op stenen waarop je niet kan basketballen.
Zaterdag nog even gekletst met de persoon die in de bijna lege winkel van Style stond en die moeten er 13 April uit. 7 April is voor hun de laatste dag. Hij begreep alleen dat ze mogelijk tussentijds tot het slopen alsnog de lege winkels gaan verhuren. De bovenliggende woningen hoeven namelijk ook nog niet leeg. Dit zou pas na de bouwvak gaan gebeuren.
centrum van lopik is wel ver naar ngein hoor met de fiets.. bus gaat dan wel, hoewel ze vorig jaar de enige bus die hier reed hebben vervangen door een "buurtbus" en die accepteert mijn OV studentenkaart niet.. Maja heb hele lieve ouders die me van de bus komen halen.. (als je een week de fiets in ijsselstein laat staat ben je zeker van datie weg is..)quote:Op donderdag 8 maart 2007 13:34 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Ik zou toch maar naar Nieuwegein gaan... Er zijn altijd mensen die vanuit Lopik naar Nieuwegein gaan... Kunnen ze samen fietsen. Dat was bij mij toen altijd wel zo in ieder geval.
In mijn mavo klas OC zat 1 "buitenlander" (volledige geintegreerd verder btw).quote:Op donderdag 1 maart 2007 00:38 schreef CosmoNut het volgende:
Ik zat op het Oosterlicht College, geweldige tijd gehad, maar je zag duidelijk een scheiding tussen vmbo en havo/vwo. Ik denk zeker dat 25 tot 30% een buitenlandse afkomst had. Ik denk ook zeker wel dat de percentages op het Cals of AvR hoger liggen.
Jepquote:Op donderdag 12 april 2007 09:09 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Nog mensen hier die bij The Mix sporten?
ik ben er zolang als t is nog nooit geweest......quote:Op woensdag 13 juni 2007 08:21 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Lijkt me eigenlijk helemaal niets.
Niet toen ze een keer op groot beeld Twister uitzonden. Toen waren de parkdagen echt super druk en gezellig, maar dat is al heel wat jaren terug.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:58 schreef Giraffe het volgende:
Geinbeat is veel beter bezocht dan de parkdagen, zo is het altijd al geweest
wegblijven: fokkesteeg (noord of zuid oid.. normaal fokkesteeg is geen prob) en dan nog de doorslag opzich geen criminaliteit.. maar genoeg jongeren die andere jongeren aantrekken..quote:Op vrijdag 21 december 2007 01:10 schreef it_was_me het volgende:
Wat zijn de betere wijken van Nieuwegein? En waar kun je beter wegblijven?
Hildokropstraat moet je ook wegblijven.quote:Op vrijdag 21 december 2007 02:22 schreef Ravii het volgende:
[..]
wegblijven: fokkesteeg (noord of zuid oid.. normaal fokkesteeg is geen prob) en dan nog de doorslag opzich geen criminaliteit.. maar genoeg jongeren die andere jongeren aantrekken..
en mwah.. de zigeuners in de wijken van muntplein zorgen regelmatig voor overlast
Ik woon Fokkesteeg Midden (vlakbij de tramhalte) en daar zijn ook helemaal geen problemen. Het enige stukje Fokkesteeg waar je geloof ik een beetje zorgen over mag maken zijn de Dekken en het stukje tussen de verschillende dekken en het "winkelcentrum".quote:Op vrijdag 21 december 2007 07:17 schreef melonovy het volgende:
Ik woon in de fokkesteeg noord in een prima woonwijk.
Er zijn wat handjongeren rond de coffeeshop, maar daar heb je eigenlijk geen echte last van. Vervelender zijn de auto's die scheuren richting de coffeeshop. Op parkeren wordt daar heel erg goed gelet. Er staat een beveiliger die er ook voor zorgdraagt dat niemand fout parkeert anders kom je niet binnen.quote:Op vrijdag 21 december 2007 10:15 schreef Ravii het volgende:
hmm.. had inderdaad het idee dat fokkesteeg het meest onveilig was... waarschijnlijk vooroordelen..
maar 1 van de redes zou waarschijnlijk ook zin die coffeeshop
Ik woon in Fokkesteeg, vlakbij Poolie en ik kan je zeggen: In Nieuwegein heb je amper criminaliteit.quote:Op vrijdag 21 december 2007 02:22 schreef Ravii het volgende:
[..]
wegblijven: fokkesteeg (noord of zuid oid.. normaal fokkesteeg is geen prob) en dan nog de doorslag opzich geen criminaliteit.. maar genoeg jongeren die andere jongeren aantrekken..
en mwah.. de zigeuners in de wijken van muntplein zorgen regelmatig voor overlast
Heel Nieuwegein grenst lekker aan Utrecht aan.quote:Op zondag 23 december 2007 16:44 schreef Harpert het volgende:
Mijn Nieuwegein! Heerlijk om er te wonen, hoewel ik vaker in Ijsselstein ben dan in Nieuwegein..
Voor het uitgaan is het toch jammer dat ik naar Utrecht of Ijsselstein moet, maar het is niet anders.
Utrecht grenst lekker aan, maar dat komt onder andere doordat ik in Huis de Geer woon.
Sinds wanneer heeft Fokkesteeg flats/appartementen?quote:Op vrijdag 21 december 2007 12:49 schreef WaSTeiL het volgende:
Nog even terug te komen op die groeiende groep met Duitsers in Fokkesteeg. Is dit ook het geval in andere delen van Nieuwegein? Wij hebben bij ons in de straat al iets van 3 verschillende appartementen met Duitsers.
Verder helemaal geen probleem mee aangezien het nette bewoners zijn, maar was gewoon nieuwsgierig.
Is makkelijk scoren voor de politie met boetes. *shrug*quote:Op dinsdag 1 januari 2008 22:08 schreef GioStyle het volgende:
Ik vind het alleen minder dat je in bepaalde zones 30 moet rijden, terwijl de rest gewoon 50km/h wegen zijn.
Wat dacht je van die appartementen bij de Apotheek? Een gedeelte van de Muiderschans en Gilzerschans zitten beide rond een vijver. Daarnaast heb je ook nog de appartementen bij Merwestein. Die vallen ook nog onder Fokkesteeg.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 22:14 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Sinds wanneer heeft Fokkesteeg flats/appartementen?
Jij bedoelt waarschijnlijk de flats in Zandveld?
Haha.. Ok, je hebt gelijk wat betreft appartementen.quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:09 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Wat dacht je van die appartementen bij de Apotheek? Een gedeelte van de Muiderschans en Gilzerschans zitten beide rond een vijver. Daarnaast heb je ook nog de appartementen bij Merwestein. Die vallen ook nog onder Fokkesteeg.
Wat dacht je van de Hildkropstraatquote:Op maandag 7 januari 2008 17:51 schreef Harpert het volgende:
De plantsoenenflats, daar noem je dan ook wel weer wat.
De helft van wat daar woont is tuig
De Hildokropstraat valt wel mee, alleen achter de Nettorama (zo heet die supermarkt daar toch?) zitten nogal wat duistere zaakjes.quote:Op maandag 7 januari 2008 18:06 schreef Lief-visje het volgende:
[..]
Wat dacht je van de Hildkropstraat
Ook voor de Nettorama is het nogal ernstig, overigens zijn die duistere zaakjes in vlammen opgegaan bij de laatste brand.quote:Op maandag 7 januari 2008 18:51 schreef GioStyle het volgende:
[..]
De Hildokropstraat valt wel mee, alleen achter de Nettorama (zo heet die supermarkt daar toch?) zitten nogal wat duistere zaakjes.
http://www.nieuwegein.nl/infotype/pagelink/view.asp?objectID=7043quote:Op maandag 7 januari 2008 21:39 schreef GioStyle het volgende:
Wat gaat er nou precies gebeuren met City Plaza?
Over de mix gesproken. Ze hebben er tegenwoordig ook Salsa les. Vanavond zijn er proeflessen dacht ik.quote:Op zondag 15 april 2007 09:00 schreef melonovy het volgende:
Ja ik sport minimaal 3 ker per week bij de Mix.
Inmiddels sinds maart 2007 in Houtenquote:Op donderdag 7 september 2006 12:55 schreef Skorpija het volgende:
Waarom ben je dan niet naar Houten of IJsselstein verhuisd?
Je klaagt, maar bent er wel blijven wonen....
Donequote:Op maandag 22 juni 2009 20:23 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Dan mag je je profiel wel is updaten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |